Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] TPMS - czujniki długo nie działają


cattani75
13-10-2016, 23:02
Wczoraj zmieniłem koła na zimowe, z oryginalnymi czujnikami. Po zmianie wskazania ciśnienia jakby się zamroziły (mam uaktywnioną/odblokowaną funkcję wyświetlania ciśnienia w kołach!). Przyjechałem kilka kilometrów w korku i nic. Dziś rano znowu i nadal nic.
Przeczytałem w instrukcji, że trzeba zresetować czujniki z Conversa i przejechać kilka kilometrów z prędkością ponad 40 km/h. Tak zrobiłem, a przynajmniej tak mi się wydawało. :-) Nadal nic. Wieczorem jazda faktycznie kilka kilometrów ok.70 km/h i... nic. Wieczorem powrót i już bez nadziei na sukces w garażu spojrzałem jeszcze raz i... ta-dam!!!! Czujniki ożyły i wskazują dobrze przynajmniej na osiach.
Tak więc - cierpliwości, zwłaszcza dla tych, co byli przyzwyczajeni, że w mk4 wskazania były dostępne od razu pi zmianie kół. :-)

kaan1
14-10-2016, 06:36
Gdzieś czytałem, że nowe czujniki potrzebują czasu aby się aktywować. Albo trzeba je pobudzać/wybudzać. Oszczędzanie baterii przy magazynowaniu - pewnie w trybie uśpienia procesorek wybudza się jedynie od czasu do czasu,sprawdza czy juz siedzi w kole i potrzebuję kilku sygnałów w odstępach czasowych aby się całkowicie aktywować. Inaczej samochód krzyczałby juz jak wiozłeś nowe koła w bagażniku. A właśnie, zapas ma czujnik - reaguje od razu?

cattani75
14-10-2016, 06:47
Nie zakładałem. :-)

kaan1
14-10-2016, 07:01
Nie zakładałem. :-)

Sam zmieniałeś czy w warsztacie?

cattani75
14-10-2016, 07:47
W warsztacie. Trochę szybciej niż samemu, że o zakładaniu opon na felgi nie wspomnę.

jacek-k-wawa
14-10-2016, 08:15
A tak dla ciekawości sprawdź czy na tym 'smochodziku' w zegarach pokazuje Ci właściwe położenie kół, np poprzez upuszczenie nieco powietrza w jednym kole. U mnie po kazdej zmianie kół (mam całe koła zimowe, nie tylko opony i zamieniam przednie na tył żeby się opony róno zużywały) położenia kół sa dość przypadkowe.

kaan1
14-10-2016, 08:24
A tak dla ciekawości sprawdź czy na tym 'smochodziku' w zegarach pokazuje Ci właściwe położenie kół, np poprzez upuszczenie nieco powietrza w jednym kole. U mnie po kazdej zmianie kół (mam całe koła zimowe, nie tylko opony i zamieniam przednie na tył żeby się opony róno zużywały) położenia kół sa dość przypadkowe.

Nie jestem przekonany czy można na to liczyć. Mam wrażenie, że ciśnienia (względem kół) są zawsze pokazywane przypadkowo i dlatego w standardzie jest tylko opcja zerowania i nie ma opcji wyświetlania wartości gdyż jest myląca. I chyba nie ma możliwości przyuczenia auta aby wskazywał ciśnienia tak jak są zamontowane koła

Bump: W warsztacie. Trochę szybciej niż samemu, że o zakładaniu opon na felgi nie wspomnę.

Ale ty miałeś gotowe, pełne, nowe koła na zimę, więc myślałem, że się pokusiłeś wymienić samemu - samych opon też bym nie próbował przełożyć :razz:

totek2
14-10-2016, 08:33
nie wiem jak jest w mk5 ale w mk4 są antenki w nadkolach i położenie kół nie jest przypadkowe. pokazuje tak jak są zamontowane.

cattani75
14-10-2016, 09:36
Na chwilę obecną mam na pewno dobrze przód-tył (bo na przedniej osi mam wyraźnie wyższe ciśnienie). Czy lewa-prawa też jest ok - nie wiem.
W mk4 było to jakieś prostsze. Tutaj coś goście zakombinowali.
Co do kół, to miałem całe, ale... w kawałkach. :-)

kaan1
14-10-2016, 09:59
Na chwilę obecną mam na pewno dobrze przód-tył (bo na przedniej osi mam wyraźnie wyższe ciśnienie). Czy lewa-prawa też jest ok - nie wiem.
:-)

Odnośnie osi - jest OK. Ale mam wątpliwości z prawidłowym pokazywaniem stron - być może wymaga to przyuczenia. Oczywiście jak komuś ciśnienie się nie wyświetla (jak w serii) to nie ma problemu - po komunikacie sprawdzi ciśnienie we wszystkich kołach zamiast w jedym wybranym - jedyna różnica i niedogodność :one:

Miralon
14-10-2016, 10:33
Pisaliśmy o tym (ja pisałem), że u mnie prawy przód zamieniony jest z lewym tyłem. Mimo "ręcznego" przyuczania w ASO.

cattani75
14-10-2016, 10:34
Ja jak już jadę na stację, to pompuję wszystkie cztery koła.

cattani75
14-10-2016, 10:36
Pisaliśmy o tym (ja pisałem), że u mnie prawy przód zamieniony jest z lewym tyłem. Mimo "ręcznego" przyuczania w ASO.
Na fabrycznych czujnikach, czy po zmianie kół?

jacek-k-wawa
14-10-2016, 10:51
U mnie jest tak: fabrycznie było chyba ok - tzn po uruchomieniu TPMS bez przekłądania fabrycznie założonych kół wydaje mi się, że lokalizacja kół była pokazywana poprawnie. Po zmianie kół na zimowe wszystko się wymieszało, nie potwierdzam reguły, że dzisje się to w obrębie jednej osi. Prawe tylne koło pokazuje mi się na ekranie jako lewe przednie :-(

Oczywiście można z tym żyć, choć trochę to obniża sens uruchamiania pokazywania ciśnienia w oponach...

cattani75
14-10-2016, 13:36
A próbowałeś je jeszcze raz resetować? Te czujniki w zimówkach są oryginalne? Ja mam Finis 1862980.

jacek-k-wawa
14-10-2016, 14:17
Reset nie pomaga...

kaan1
14-10-2016, 15:30
:-(

Oczywiście można z tym żyć, choć trochę to obniża sens uruchamiania pokazywania ciśnienia w oponach...

I to chyba jest powód dla którego Ford zablokował wyświetlanie wartości - aby nie pwrowadzało w błąd - ja przez 10 minut próbowałem dopompowac niewłaściwe koło. Z drugiej strony zupełnie nie rozumiem przyczyny takiego problemu - chyba nie ma innej jak brak indywidualnych anten. Na necie jest opisana procedura po wywołaniu której system prosi dla kolejnych kół o aktywację czujnika przyrządem - w ten sposób identyfikuje sobie czujniki. Z tym, że ludzie sygnalizują, że przyrząd nie działa i omijają to upuszcając zdecydowanie powietrze z koła. Jeden człowiek przykładał też duży magnes to danego czujnika/wentyla. Po zakończonej procedurze pompuja wszystkie koła i od tej pory jest OK

Miralon
14-10-2016, 16:08
Panowie deja vu, rozmawialiśmy o tym. Z tego co wiem MK5 nie ma anten przy kołach. Czujniki można wprogramować przyrządem (co zrobiłem osobiście w asyście doradcy serwisowego). Po tym zabiegu koło lewe tył zamienione jest z prawy przód. Można to obejść wprogramowując koła odwrotnie niż mówi procedura i przyrząd (przyrząd "mówi" LP-PP-PT-LT a trzebaby zrobić LP-LT-PT-PP). Ja to olałem.

cattani75
14-10-2016, 17:43
A u mnie jednak zadziałało bez przyrządu.
Całe te kombinacje to kolejny krok wstecz względem mk4... :-(

Miralon
14-10-2016, 18:21
Bo zadziałać zadziała, tylko w przypadkowej kolejności.

cattani75
14-10-2016, 18:28
To by się osie nie zgadzały...

jarcu
14-10-2016, 20:24
Mam pytanko,jaka jest ustawiona tolerancja dla tych czujników? Chodzi mi o ile musi spaść ciśnienie żeby komputer sygnalizował że mamy za mało ciśnienia w oponie. Ostatnio miałem w oponach po 1,8-1,9 atm. Czyli o 0,3-0,4 za mało a żadnej informacji nie było, czy to normalne?

cattani75
14-10-2016, 20:44
Chyba tak. Ale byłeś blisko alarmu. Coś mi chodzi po głowie, że musi spaść o 20% od nominału, żeby był komunikat. Ale nie potrafię sobie przypomnieć źródła tej wiedzy. :-)

Rothmans
15-10-2016, 10:58
Z doświadczenia wiem, że podczas złapania gumy komputer poinformował mnie komunikatem o spadku ciśnienia do 2 atmosfer i potem co kilka minut o dalszym spadku o co 0,1 wartości. Co ciekawe trafił we właściwe koło.

cattani75
25-03-2017, 15:08
Opony zmienione i... czujniki mylą oś przednią z tylną, choć opony poszły w takim samym układzie, jak były poprzednio.

Pitol321
25-03-2017, 16:02
Ja miałem problem po założeniu nowych kół 18" z nowymi czujnikami.
Jeździłem po mieście i autostradą, a mimo to dwa razy w przeciągu kilkunastu minut miałem ostrzeżenie o błędzie TPMS.
Dopiero za trzecim razem stojąc na światłach, wykonałem ponowną inicjalizację (tak to tłumacze z niemieckiego) czujników ciśnienia. Następnie przejechałem jeszcze kilkanaście minut po mieście - Mondek nauczył się nowych czujników.
Od tamtej pory wszytko działa.

cattani75
25-03-2017, 16:06
U mnie też zadziałało, ale przy zmianie na zimowe. Dziś przy powrocie na letnie się schrzaniło. A jeszcze kilka postów wyżej pisałem, że działa. ;-)

lemon
25-03-2017, 17:11
Ja po zmianie z 16tek na 18tki nie miałem żadnego problemu. Robiliście reset w zegarach? Po resecie żadnego problemu nie powinno być.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

cattani75
25-03-2017, 19:01
Robiłem kilkukrotnie i przejechałem 50 km. Tylna os zamieniona z przednią.
A zmieniałeś lemon powrotnie? Bo mnie nowy komplet też zadziałał, ale pierwotny za drugim razem zachowuje się już inaczej.

biner
25-03-2017, 19:45
Ja jestem po zmianie softu zegarów i aż ze zdziwieniem patrzę że bynajmniej nie jest pomylona oś :)

cattani75
25-03-2017, 19:51
W zimie też się cieszyłem. :-P

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

biner
25-03-2017, 20:17
ale ja mam letnie już :)i powiem wam że tęsknie za 16 na balonach bo o wiele ciszej było i na nierownościach tak nie trzepało

lemon
25-03-2017, 21:28
Robiłem kilkukrotnie i przejechałem 50 km. Tylna os zamieniona z przednią.
A zmieniałeś lemon powrotnie? Bo mnie nowy komplet też zadziałał, ale pierwotny za drugim razem zachowuje się już inaczej.
Próbowałeś zrobić reset przed włączeniem silnika. Ja nie miałem problemów przy w różnych kompletach kół z różnymi czujnikami. Chodzi o to że każdy komplet kół ma własne czujniki ciśnienia- ori ford.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

cattani75
26-03-2017, 06:24
Ja też nie przekładam czujników między kompletami. Dobra, spróbuję na wyłączonym silniku, ale nie wierzę w sukces. :-P

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

kaan1
26-03-2017, 09:01
Spróbuj przed resetem tył napompować wyraźnie więcej - jak do jazdu z ładunkiem - potem zrób reset. Możliwe że system przypisze właściwie osie gdy będzie miał możliwość wykrycia różnicy

A masz opny kierunkowe czy asymetryczne? Przy asymetrycznych (a chyba tylko takie idądo MK5), koła z tyłu dałbym na krzyż do przodu aby zapobiec ząbkowaniu opon jak się jeździ prawie cały czas samemu, bez obciążenia.

cattani75
26-03-2017, 09:13
Z podmianą pobawię się... za rok. :-P
Pompowanie chyba niewiele da, bo odkryłem to w czasie spuszczania powietrza. :-)

kaan1
26-03-2017, 09:17
A po spuszczeniu zrobiłeś reset - no i więcej było na tyle (o te min 0.2-0.3 bara)?

cattani75
26-03-2017, 09:32
Robiłem, robiłem, robiłem... :-)
Za pół roku zobaczymy, co będzie z zimowymi, które też działały ok.

kaan1
26-03-2017, 10:38
OK, to ja teraz spróbuję od początku mieć większe ciśnienie na tylnej osi, potem reset. Jak już się raz zrobi reset po założeniu po przerwie nowych "starych" czujników to system może założyć to co ma w pamięci.

Czujniki odbiorcze moim zdaniem nie identyfikuja położenia. Po prostu odbierane są sygnały (przynajmniej dla osi) wg zgłoszenia z czujnika bez lokalizowania (może przez to system jest tańszy i mniej zawodny?). Dlatego system w oryginale nie wyświetla ciśnienia dla kół. Sama procedura uczenia wymaga wgrywania do systemu kół wg ustalonego schematu, koło po kole - tylko wtedy system wie który czujnik jest w którym kole. Co i tak zmieni sie po przekładce kół. Uczenie mozna robić z wykorzystaniem urządzenia, lub przez znaczące obniżenie ciśnnienia.

Być może zostało to zrobione celowo, aby w przypadku spadku ciśnienia wymusić na kierowcy kontrolę ciśnienia we wszystkich kołach. Ten system (w przeciwieństwie do systemu opartemu na ABS) ma za zadanie wykrywać powolny, naturalny spadek ciśnienia we wszystkich kołach. W tej sytuacji założenie dopompowania jednego koła jest bez sensu. Awarię i tak się wykryje. Aby uniknąć konfuzji, wyłączono wyświetlanie wartości ciśnienia. Pozostaje do sprawdzenia, czy w sytemie jest choćby minimalna logika oprogramowania, która rozpoznaje osie

cattani75
26-03-2017, 10:47
Najlepiej to zrobić test w czasie wymiany kół czy widzi dokładanie poszczególnych kół.

kaan1
26-03-2017, 11:42
Spróbuję sprawdzić. Pytanie tylko jak szybko system reaguje na ściągnięcie koła - brak czujnika

cattani75
26-03-2017, 11:47
Na zmianę ciśnienia reaguje on-line. Może trzeba po jednym kole ściągać, żeby wiedział co mu gdzie wskoczyło?
Faktem jest, że wiozłem te koła w bagażniku, więc miał 8 czujników do wyboru. :-)

jvc
28-03-2017, 21:33
Dołożyłem czujniki nie oryginalne do letnich kapci. Oryginalne sklonowałem i teraz obserwuję. Mam możliwość wpisania ręcznego ID czujnika (zamiast żonglowania kołami) więc się pobawiłem trochę i póki co pokazuje położenie kół prawidłowo.

Spróbuję sprawdzić. Pytanie tylko jak szybko system reaguje na ściągnięcie koła - brak czujnika
W mk4 zdarzyło mi się 5km jechać na zapasie zanim wyskoczyły kreski na conversie że brak czujnika w jednym kole. :)

cattani75
28-03-2017, 21:38
Robiłeś to za pomocą tego magicznego przyrządu?

W mk4 zdarzyło mi się 5km jechać na zapasie zanim wyskoczyły kreski na conversie że brak czujnika w jednym kole. :)

Czyli dopiero po 5 km kapnąłby się, że koło się urwało? ;-) Pewnie ABS by się wcześniej zorientował. :-D

jvc
28-03-2017, 21:47
Robiłeś to za pomocą tego magicznego przyrządu?
Tak, mam takie coś
http://cub-tpms.pl/sensor-aid/

Tyle że działa to tylko z czujnikami tej firmy a z oryginalnych to mogę skopiować numer czujnika i zrobić jego diagnozę tylko.

kaan1
09-04-2017, 06:36
No więc wróciłem do salonowych letnich kół - przy okazji zrobiłem przekładkę kół wg zasady jak w instrukcji (przody równolegle na tył, tył na krzyż do przodu). Moje spostrzeżenia:;

1.) Po zainstalowaniu oryiginalnego koła, auto nie widzi czujnika i wyświetla stare, zapamietane dla zimówek wartości. Nie pomaga reset, auto musi się 'nauczyć' czujnika podczas jazdy

2.) Procedura uczenia przebiegła bezbłędnie. Reset asystenta. Wyjazd na autostradę i po około kilkunastu kilometrach wskoczyły nowe ciśnienia (celowo napompowałem koła mocniej - tak jak dla w pełni obciążonego auta)

3.) Dwa niższe ciśnienia wyświetliły się z lewej strony auta, a dwa wyższe z prawej strony auta. Więc zamienione jest wskazanie między czujnikami lewy tył i prawy przód
Są też inne możiwości. W zasadzie to można tylko powiedzić że dwa czujniki zostały przypisane do właściwych osi

5.) W sumie to bezmyślność lub lenistwo inżynierów Forda. Wystarczyłoby aby po resecie, gdy są odczytywane dwie pary ciśnień przypisać je parami do osi. Najlepiej wyższe ciśnienie z tyłu

W necie znalazłem informację o uczeniu położeniu czujników dla Ford. Czy działa to z Mondeo i jak wejść w tryb uczenia?

http://fordstnation.com/focus-st-tires-rims/2909-train-tpms-no-learning-tool.html
https://www.youtube.com/watch?v=GgfS7q-dAzA

Golson
09-04-2017, 07:10
Niezłe! W tych filmach brakuje jeszcze tylko "złap się prawą ręką za lewe jądro przy pełni księżyca i wyrecytuj wspak 34 wers z 7 księgi Pana Tadeusza"...

Nie da się tego klasycznie po ludzku skonfigurować przez obdII?

jvc
09-04-2017, 09:10
Jak byłem u Tadeusza to przypisywał mi czujniki tak jak mu powiedziałem , więc jest to możliwe ,ale nie wiem jakim sprzętem to robił.

Ja się cieszę że u siebie na lato założyłem nie oryginalne ,które mogę konfigurować (zmieniać nr ID) tak jak tylko chcę.

Ktoś gdzieś pisał o przypadkowości przyporządkowania czujników, u mnie już ponad miesiąc i cały czas jest OK ze wskazaniami.

cattani75
09-04-2017, 11:43
tedi_k, jakimi czarami to robiłeś? :-)

leszcz
09-04-2017, 12:04
Jeśli ma się nr czujników to IDSem

cattani75
09-04-2017, 12:27
Co masz na myśli pisząc "numer czujników"?

jvc
09-04-2017, 12:47
Każdy czujnik ma swój numer, no chyba że jest nowy. Ja akurat (pisałem już gdzieś o tym) mam urządzenie do programowania czujników, ale tych nie oryginalnych. Z oryginalnych mogę tylko odczytać numer i np go sklonowac.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

tedi_k
09-04-2017, 19:37
Czujniki programuje się nie IDSem, tylko maszynką do czujników (ma ją każde ASO). BCM wprowadza się w stan programowania (kolega SRS podawał już sekwencję wprowadzającą BCMi w ten stan) i następnie jedzie wg. kolejności - przedni lewy, przedni prawy, tylny prawy, tylny lewy. Każdy zaprogramowany czujnik jest potwierdzany klaksonem. Na koniec na zegarach pokazuje się info o zakończeniu procedury.

Przyporządkowanie czujników do pozycji w samochodzie można zrobić ręcznie UCDSem - i tak to robiłem dla Mirka jvc.

kaan1
10-04-2017, 12:59
Ale wtedy jest chyba problem przy przekładce kół. Auto nie widzi innych czujników (nawet oryginalnych) poza tymi wpisanymi do czujnika urządzeniem - trzeba znowu programować korzystając z urządzenia - inaczej wyrzuca błędy na zegarach. No chyba że ktoś przekłada opony i korzysta z jednych obręczy pilnując aby zawsze trafiły na to samo koło. Prawda?

mike_1
14-07-2017, 18:59
Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum, jako że właśnie stałem się właścicielem Mondeo MK5 2.0TDCi, także ... cześć

Do rzeczy... Kupiłem mojego mondka z kolami zimowymi 17". Jakoś mi nie pasują one na lato rozmiarem (oraz oczywiście fakt że są to zimówki) wiec chce zakupić osobny zestaw na lato.
Felgę mam już dobraną, opony tez i jedynie co mnie powstrzymuje przed zakupem pakietu są czujniki ciśnienia.
Oczywiście nie zamierzam przekładać czujników z zimówek na letnie i z powrotem (jeżeli w ogóle się to da zrobić).
Pytanie mam do Was odnośnie doboru i kolejnych kroków przy ich instalacji. Patrząc na Allegro, jest tam kilka rodzajów, zestaw od 399 zl za 4szt aż do 640 zl.

Czy możecie mnie uświadomić:
1. jaki typ jest odpowiedni do naszych samochodów,
2. jakie są kroki w ich instalacji / programowaniu
3. czy tylko aso ford nadaje się do tego
4. często na aukcjach wspomniane jest ze mogą być one aktywowane przed wysyłką
5. czy przy zmianie kół na zimowe muszę je od nowa programować urządzeniem zewnętrznym (jakiś mini "komputer") czy tylko ustawieniem w samochodzie ogólnie dostępnym w menu.

dzięki!

cattani75
14-07-2017, 22:10
Wkładasz na koła i tyle, ale... przypuszczalnie nie będą właściwie pokazywać poszczególnych kół (jeśli masz tę opcję aktywowaną) - koła będą zamienione miejscami. Jeśli nie za pierwszym razem, to pewnie po zmianie kół kolejny raz.
Numeru części nie podam Ci przed poniedziałkiem. :-(

mike_1
16-07-2017, 22:37
dzięki za odpowiedz cattani.
W takim razie jaki jest sens ich kupna/instalacji skoro nie będą pokazywać prawidłowego ciśnienia czy tez poszczególnych kół. Jak wygląda jazda be czujników w ogóle? Zapewne pojawia się informacja o błędzie czujników na desce rozdzielczej - da się ja wyeliminować/dezaktywować? Szczerze mówiąc nie są mi te czujniki do szczęścia potrzebne.

pierwsza lepsza aukcja allegro:
Nowe czujniki ciśnienia kół G1ET-1A180-BA Schrader 433MHz 640pln
kolejna:
Nowe czujniki ciśnienia kół EV6T-1A180-CB Schrader 433MHz 500pln

jakie sa po miedzy nimi różnice (oprocz tego ze jedne maja kominek metalowy a drugie gumowy)?

cattani75
17-07-2017, 06:41
Ja kupiłem te: 1862980.
Jeśli nie będziesz miał czujników, to chyba będzie wywalało błąd TPMS na zegarach.
Co do reszty pytań, to niestety nie pomogę. :-(
Może mm32 albo totek2 Ci pomogą i umieją dezaktywować to ustrojstwo? A są koło Ciebie. :-)

totek2
17-07-2017, 06:43
W takim razie jaki jest sens ich kupna/instalacji skoro nie będą pokazywać prawidłowego ciśnienia czy tez poszczególnych kół
Jak nie miałeś przez kogoś aktywowanej funkcji wyświetlania ciśnienia w kołach to i tak zobaczysz tylko komunikat o spadku ciśnienia, konkretne wartości można zobaczyć po aktywowaniu tego na zegarach. Ale nawet jak masz tą funkcję aktywną to lepiej wiedzieć że któreś koło ma za małe ciśnienie, a które to sobie zobaczysz jak się zatrzymasz. Bez czujników dowiesz się dopiero jak poczujesz.

kaan1
17-07-2017, 08:55
dzięki za odpowiedz cattani.
W takim razie jaki jest sens ich kupna/instalacji skoro nie będą pokazywać prawidłowego ciśnienia czy tez poszczególnych kół.

Mam tak i po zmianie kół po prostu zapamiętałem które koło gdzie jest wyświetlane. To nie jest tak zupełnie przypadkowe. Po przełożeniu kół letnich (tył poszedł na krzyż do przodu) mam teraz przód z lewej strony a tył z prawej na zegarach. Tak jakbyś symbol 'autka' przekręcił o 90st w lewo nie ruszając położenia wyświetlanych wartości ciśnienia. Na tylnej osi są wyższe ciśnienia więc łatwo to wyczaić. Nie jest to rozwiązanie super eleganckie ale w pełni funkcjonalne.

W ostatniej wersji Forscan pojawiła się opcja programowania TPMS - zastanawiam się czy to nie umożliwiaja prawidłowego przypisania czujnika do kół - na razie nie znalazłem na ten temat informacji.

cattani75
17-07-2017, 08:56
Jak znajdziesz, to daj znać. :-)

mike_1
17-07-2017, 10:30
ok, więc z tego co rozumiem, kupuję czujniki kompatybilne z mondeo. Instaluję na kołach i tyle. Nic nie muszę aktywować czy programować. Na zegarze będzie mi pokazywać dwie opcje: "ciśnienie w kolach ok" (a raczej nie będzie tego wyświetlać) lub "zbyt niskie ciśnienie w którymś z kół"

Na 99% nie mam aktywowanej funkcji wyświetlania ciśnienia w danym kole, ale mnie to nie martwi. Takiego typu bajery mogę sobie porobić później, jak już ogarnę samochód trochę lepiej (jest to mój pierwszy ford).

Cattani, dzięki za podanie numeru - znalazłem takie w sklepie Forda w mojej okolicy i jak się okazuje - taniej niż Allegro.

dzięki wszystkim za pomoc!

cattani75
17-07-2017, 10:32
Tylko pamiętaj, że żeby czujniki się wczytały, musisz przejechać kilkanaście minut z prędkością ponad 40 km/h, więc jeśli nie będziesz nic widział, to się nie stresuj za wcześnie. :)

mike_1
17-07-2017, 10:46
got it! :one:

kaan1
17-07-2017, 13:59
Po zainstalowaniu czujników, zanim ruszysz zrób reset w menu zegarów :wink: tak jak to się robi każdorazowo po dopompowaniu kół etc. System musi mieć sygnał że nastąpiła zmiana. Wtedy, tak jak pisze cattani75, po kilku kilometrach wsyztsko będzie ok i zapomnisz że masz taki system - do momentu aż ciśnienie rzeczywiście spadnie w jedym z kół

jvc
17-07-2017, 14:09
Miałem okazję niestety przetestować system TPMS i muszę powiedzieć że działa dobrze.
Kontrolka pojawiła się przy ciśnieniu 1,8 bara z tego co pamiętam z sygnałem dźwiękowym. Później było 1,5.. 1,3... i się zatrzymałem.
Opona nie do uratowania niestety (wbił się kawał blachy)
Proponuję przed wyjęciem kola zapasowego zrobić sobie fotkę jak był zamontowany podnośnik żeby później się nie męczyć. :)

mm32
17-07-2017, 20:26
Nowych czujników po zamontowaniu nie trzeba wybudzać tak jak to miało miejsce np. w mondeo mk4 ?

cattani75
17-07-2017, 20:32
Same się budzą, jak nimi zakręci. ;-)

mm32
17-07-2017, 20:39
Używane na pewno tak, ale takie nowe ze sklepu także? Nowe czujniki i to każde sa w głębokim uśpieniu by nie potrzebnie zużywać baterii.

cattani75
17-07-2017, 21:34
Nowe mi wulkanizator włożył do felg i tyle. Nie przypominam sobie, żeby coś z nimi robił.

kaan1
17-07-2017, 21:40
Moje używane na kołach letnich leżały przez zimę (5 miesięcy) w garażu i wybudzenia nie potrzebowały

jvc
17-07-2017, 21:40
Kupowałem do mk4 nowe oryginalnie zapakowane chyba w forde-esklep i działały bez żadnego wybudzania.

mm32
17-07-2017, 22:14
Bogatemu to i wół się ociele ��:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=241675&highlight=wybudzi%E6

cattani75
17-07-2017, 22:35
Czary z mleka...

mike_1
18-07-2017, 10:44
sprzedawca z e-sklepu Forda z Osowej w Gdańsku mówił, że prawdopodobnie trzeba będzie podjechać do serwisu żeby je aktywować (TPMS Ford 1862980).
Ja zamierzam je po prostu zainstalować jak koledzy wcześniej pisali, mając nadzieję, że wybudzą się po krótkiej jeździe. Jeśli to nie pomoże to całkiem możliwe jest, że się uda kombinacja hamulec, 3x zapłon ... i spuszczanie powietrza z każdego z kół po kolei. Jak i to nie pomoże to wulkanizator...

Jak już się za to zabiorę to dam znać.

czakus84
23-07-2017, 07:14
witam,
podłącze się do tematu czujników.
Dwa dni temu zakładałem dwie nowe opony. Po dwóch dniach wyskoczył błąd niskiego ciśnienia w oponach , chyba "low coś tam tire" :) .
Mogę jakoś ten błąd wykasować bez podpinania kompa czy jednak wizyta w warsztacie obowiązkowa ?

cattani75
23-07-2017, 07:24
A sprawdziłeś ciśnienie? Zrobiłeś reset czujników na zegarach?

czakus84
23-07-2017, 08:48
A sprawdziłeś ciśnienie? Zrobiłeś reset czujników na zegarach?

ciśnienie ok. Nie wiem właśnie jak zrobic reset w liczniku . Mam wersje auta i licznika USA z dwoma wyswietlaczami po bokach.

cattani75
23-07-2017, 14:35
Klawiszami na kierownicy nie możesz łazić po menu?

czakus84
23-07-2017, 15:16
mogę, ale nie widzę nigdzie opcji z oponami

mike_1
03-08-2017, 14:31
tak, w ramach kontynuacji mojego pod-wątku... zainstalowałem te czujniki z fordsklep "TPMS Ford 1862980" i... nic. Założone przez oponiarzy, koła napompowane na duże załadowanie (2.5/2.9bar) i na zegarach nic. Wyzerowałem czujniki w menu przy zegarach w razie czego ale szczerze mówiąc to nie wiem czy są one widoczne przez samochód czy nie.
Chyba pozostaje spuszczenie powietrza z jednego z kół w nadziei że wyskoczy ostrzeżenie na desce.

cattani75
03-08-2017, 14:38
A czego się spodziewałeś? Masz aktywowane wyświetlanie ciśnienia w poszczególnych kołach?

mm32
03-08-2017, 17:26
Może trzeba je aktywować za pomocą przyrządu.
Jakby co to jestem z Gdańska i mogę pomóc.

mike_1
03-08-2017, 17:36
nie, nie mam aktywowanego wyświetlania poszczególnych ciśnień.

a czego się spodziewałem... cóż, domyślnie miałem koła zimowe, zaprogramowane na jakieś tam ciśnienie. Zmieniłem zestaw kół (nowe czujniki), napompowałem na wartość z obciążeniem (czyli wyższa od domyślnej-tej co było wcześniej zapisane w samochodzie) i błędu nie było. Zresetowałem czujniki w ustawieniach i tez żadnego potwierdzenia typu - "nowe ciśnienie zapisane".
Tak wiec spodziewałem się jakiegoś potwierdzenia n.t. nowego ustawienia ciśnienia lub " wykryto nowe czujniki TPMS".
Być może fordy tak nie mają i jedyną metodą potwierdzenia działających czujników jest komp ASO lub... spuszczenie powietrza :shock:

bump...
dzieki mm32. Bede miał na uwadze Twoją propozycję.

mm32
03-08-2017, 17:40
jedyną metodą potwierdzenia działających czujników jest komp ASO lub... spuszczenie powietrza
Jeśli nie ma aktywowanej wizualizacji to jest jedyna możliwość sprawdzenia czujników

totek2
03-08-2017, 22:15
Tylko czasem ze spuszczonym powietrzem trochę kilometrów trzeba zrobić.

kaan1
29-10-2017, 11:07
Letnie zakończyły drugi sezon i założym zimówki na drugi sezon zimowy. Po przekładce reset czujników i wyjazd na obowodnicę - czujniki w zimówkach aktywowały się bez problemu po ok. 10 km. Teraz LP i PT są wskazywane na właściwych miejscach, a PP i LT zamienione. No cóż, trzeba zapamiętać i się przyzwyczaić :> przód auta na wskaźnikach jest z lewej strony a tył z prawej ...

mateu81
30-10-2017, 18:57
Witam
Dzisiaj zmienilem opony na zimowe. Zamontowałem zestaw czujników TPMS Ford 1862980. Po przejechaniu 50km wyskoczył błąd: Awaria systemu pomiaru ciśnienia w oponach. Zresetowałem i ponownie po 20km ten sam błąd. Ktos sie spotkał z podobnym problemem? Na letnich oponach wszystko działało bez zarzutu. Niestety nie mam aktywowanego pokazywania ciśnienia w danej oponie

leszcz
30-10-2017, 19:30
Zamontowałem zestaw czujników TPMS Ford 1862980
wybudziłeś czujniki ?

mateu81
30-10-2017, 20:02
Tzn jak sie wybudza?:)

stingerA6
30-10-2017, 20:03
Specjalnym ustrojstwem. Wulkanizatorzy takie coś mają

totek2
30-10-2017, 20:04
Trzeba mieć urządzenie do wybudzania, mają wulkanizatorzy i np ASO.

mateu81
30-10-2017, 20:34
dzięki za pomoc. Musze jutro uderzyć do wulkanizatora celem wybudzenia czujników. Mam nadzieje, ze ma ustrojstwo.

Da rady wybudzić przez gumę? czy trzeba zdejmować oponę?:)

totek2
30-10-2017, 20:35
Da rady wybudzić przez gumę? czy trzeba zdejmować oponę
przez gumę :)

mm32
30-10-2017, 20:35
Przez gumę da radę.

stingerA6
30-10-2017, 20:35
Da rady wybudzić przez gumę?
Da rade

markusp
31-10-2017, 06:58
Koledzy proszę o poradę. Zakupiłem używane czujniki TPMS EV6T-1A180-CB do mojego drugiego kompletu kół. Czujniki były zdjęte z kół z mondeo MK5, miały przejechane 2k km, tak że nie są to stare czujniki. Pan który mi to sprzedawał powiedział że system sam wykryje czujniki (i miał rację ponieważ nie ma komunikatu o braku lub awarii czujników) ale nie pokazuje mi prawidłowego ciśnienia w oponach. Wulkanizator napompował mi z przodu 2,5 a z tyłu 2,7 bar. Przed wczoraj przejechałem 400 km, kilka razy robiłem reset a i tak komp. pokazuje we wszystkich 2,8, czasami na jednym spada ciśnienie do 2,7. Przed wymianą kół, komputer pokazywał mi prawidłowo ciśnienie w każdej oponie. Co może być przyczyną że system nie pokazuje prawidłowej wartości ciśnienia przy tak różnych ciśnieniach przód tył?

cattani75
31-10-2017, 08:00
A jesteś pewien, że masz tam faktycznie 2.5 i 2.7 bara?

markusp
31-10-2017, 08:11
A jesteś pewien, że masz tam faktycznie 2.5 i 2.7 bara?
Tak, na 100 %. Sprawdzałem po przejechaniu około 50 km od wymiany czujników na stacji paliw i po przejechaniu tych ponad 400 km już w domu. Wcześniej na letnich miałem 2,7 bar przód i tył. Myślę że przy szybkiej jezdzie ciśnienie mogło się w kołach podnieść do 2,8 i komputer zapamietał tę wartość. Po wymianie kół w czasie jazdy pokazywał 2,8 a na jednym PP czasami spadało do 2,7. Zastanawiam się czy czujniki czasami nie są zepsute tzn nie pokazują właściwego ciśnienia (ale żeby wczystkie 4?). Do soboty jak się problem nie wyjaśni to podjadę do jakiegoś serwisu.

kaan1
31-10-2017, 12:18
Spuść powietrze z jednego koła do 2 bar to od razu zobaczysz czy jest różnica. Jeśli nie, to może rzeczywiście czujniki podają ze wskazanie

Pitol321
31-10-2017, 12:21
Komputer potrafi dłuższy czas pokazywać nadal ostatnia zapamiętaną wartość z poprzednich czujników, nawet mimo kilku prób resetowania.

Miałem tak ostatnio.
Dopiero reset i dłuższa spokojna jazda miejska spowodowała ponowną aktywację czujników i prawidłowe odczyty w kompie.
Reset i po jakimś czasie dłuższa szybka jazda autostradowa powodowała brak odczytu lub zmian, a przy dużych prędkościach błąd systemu tpms.

cattani75
31-10-2017, 13:06
Generalnie Ford spitolił to, co w mk4 było ok.

siebek
31-10-2017, 15:02
Witam
Dzisiaj zmienilem opony na zimowe. Zamontowałem zestaw czujników TPMS Ford 1862980. Po przejechaniu 50km wyskoczył błąd: Awaria systemu pomiaru ciśnienia w oponach. Zresetowałem i ponownie po 20km ten sam błąd. Ktos sie spotkał z podobnym problemem? Na letnich oponach wszystko działało bez zarzutu. Niestety nie mam aktywowanego pokazywania ciśnienia w danej oponieMiałem tak samo w tym roku. Po 3 resetach z komputera w samochodzie wszystko działa jak należy.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

kaan1
31-10-2017, 18:37
Moim zdaniem komputer potrzebuje czasu po resecie. Dlatego po wymianie kół i zrobieniu resetu robię jazdę po obwodnicy ok. 10 km. Jak już czujniki zaskoczą - co widzę w panelu to odczyt jest praktycznie non stop. Jeśli się powtórzy reset, to komputer może znowu potrzebować czasu (jazdy). Jeśli ktoś mało jeździ lub z małą prędkością po mieście i niecerpliwi się ciągle resetując, to właśnie pojawia się efekt zamrożenia wskazania

mateu81
31-10-2017, 19:44
Tak jak piszecie po przejechaniu 200km czujniki samoczynnie zaskoczyly. Można w jakiś prosty sposób uaktywnić opcje pokazywania ciśnienia w oponach?

mm32
01-11-2017, 03:47
Można w jakiś prosty sposób uaktywnić opcje pokazywania ciśnienia w oponach?
Można np. przy pomocy UCDS'a

kaan1
03-11-2017, 19:35
Można nawet forscanem i np. kabel viaken'a

cattani75
07-11-2017, 21:18
Mnie też to dziś spotkało. Tyle, że dopiero pierwszy błąd za mną. Coś to dziwnie działa... W zeszłym roku jak zmieniłem na zimówki, to załapał po kilkunastu minutach, a w tym bawi się ze mną w kotka i myszkę już przez prawie 2 tygodnie (pomijam, że przejechałem w tym czasie pewnie niecałe 200 km :-)).

Kubitus
10-12-2018, 15:43
Czesc!

Mam pewien problem i nie wiem jak go rozwiazac. Potrzebuje tutaj Waszej pomocy.

Dostalem do Mondeo komplet felg stalowych z zimowkami ktore nadawaly sie do wymiany. Kupilem opony i pojechalem wymienic. Okazalo sie ze felgi nie posiadaja czujnikow cisnienia. Felgi i opony teraz leza u wulkanizatora, a ja nie wiem co poczac. I teraz kilka pytan co dalej:

1. Czy montowac kola bez czujnikow? I jakie beda efekty? Podejrzewam ze bedzie sie palila kontrolka problemow z cisnieniem w oponach. Czy tylko tyle czy cos jeszcze? Da sie jezdzic bez tych czujnikow?
2. Czy kupic czujniki? To rozwazam, ale...
3. Czy felga musi byc jakos przystosowana do czujnikow? Czy zamontuje na stalowkach normalnie?

Z gory dziekuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam,
Kuba

smiechu
10-12-2018, 17:02
Komplet czujników na ford.sklep.pl kosztuje 417 zł.

Kubitus
10-12-2018, 18:45
Komplet czujników na ford.sklep.pl kosztuje 417 zł.Hej,

Zamontuje je to kazdej felgi?

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka

smiechu
10-12-2018, 21:07
Tak. To komplet z wentylem.

Kubitus
10-12-2018, 21:17
Tak. To komplet z wentylem.

Super, dzieki, wlasnie zamawiam.

jvc
10-12-2018, 21:21
3. Czy felga musi byc jakos przystosowana do czujnikow?
Nie

monus
04-01-2019, 21:15
Wie ktoś jak się zachowa system przy kołach bez czujników?
Będzie cały czas info o złym ciśnieniu czy brak informacji?

kaan1
30-03-2019, 16:00
No i kolejna przekładka kół za mną. Po zamontowaniu letnich, jazda obwodnicą kilka kilometrów i czujniki w kołach zostały zidentyfikowane i aktywowane. Zauważyłem (chyba drugi lub trzeci raz), że nowe wskazania wskakują w momencie po zjechaniu z autostrady, nawrotce i kolejnym rozpędzeniu się. Tak jakby "lubiały" chwilowa przerwę w jeździe. A może to tyko przypadek? Rozpoczyham czwarty (i chyba ostatni sezon) na oryginalnych letnich CSC5.

mm32
31-03-2019, 08:32
Tak jakby "lubiały"
Mi natomiast wydaje się,że czujniki do nauki "nie lubią" dużych prędkości,w mk4 było im to obojętne,tutaj po zmianie kół nowe wartości pokazują się dopiero jak jeżdżę w ruchu miejskim.

kaan1
31-03-2019, 18:07
Może rzeczywiście, dlatego aktywują się zaraz po zmniejszeniu prędkości - ale w sumie zawsze aktywują się po kilkunastu kilometrach max

mm32
31-03-2019, 18:15
ale w sumie zawsze aktywują się po kilkunastu kilometrach max
Tak,dokładnie.
W mk4 potrzebowały max 5-7 km w moim przypadku.

wlkp
20-10-2020, 14:46
Już nie istotne .Widzę że pomoc na tym forum jest porażająca .Nie wiem jaki jest sens tego forum .Czytam sporo i widzę że nie tylko ja mam takie wrażenie . Chyba część tu tylko widzi interes zbicia kasy i tylko się mądrować głupimi tekstami . Pomocy od osób obeznanych nie ma wcale ,jedyne co potrafią napisać to czytać .Tylko wątki mają po 100-300 stron ,odszukanie tego zajmuje sporo czasu .Porządne forum powinno mieć wątek z opisem na pierwszej stronie uaktualniany i z linkami ,wtedy nikt by nie pytał co chwilę stworzony przez moderatorów i osób które siedzą w temacie. Ale co ja tam wiem .

Warmplace
03-11-2020, 11:16
Hej. Trochę odgrzebie. Pokazuje mi ciśnienie 2.6 zawsze po resecie a faktycznie jest 2.2 zgodnie z instrukcja. Włącza się też błąd. W aso mi powiedzieli ze po 2gim roku gwarancji czujniki już nie są nią objęte. To co mnie zastanawia poza tym że bzdury pokazuje to czemu pokazuje 2.6 zamiast 2.2 barów. Nie ma niestety opcji kalibracji itd.

tombalt
03-11-2020, 14:34
Masz prawidłowo przypisane czujniki?

Warmplace
03-11-2020, 21:57
Nie mam pojęcia:( auto kupiłem niecały miesiąc temu w programie pewne używane. Umówiłem się w serwisie w połowie miesiąca ale tam panje ponoc covid. Wolałbym więc to inaczej rozwiązać. Jak to sprawdzic ew naprawić? :)

tombalt
03-11-2020, 22:32
Aktywator czujników TPMS EL50449 dla marki FORD
Przyda się na 100%. Ja założyłem że czujniki są rozpoznawane niezgodnie z ich faktycznym położeniem.
Czy jak spuszczasz lub pompujesz koło zmiana ciśnienia na zegarach pokrywa się z konkretnym kołem?

Warmplace
04-11-2020, 07:44
Przede wszystkim dzięki z odpowiedź.
Co do czujników Właśnie wszędzie pokazuje mi 2.6 a na każdym kole jest 2.2. Tak jakby w ogóle nie czytał. Ten aktywtor sobie zamówię, ale to może nie być to. Gdyby pokazywało inne różne ciśnienie w różnych kołach, to tak. Tutaj pokazuje wszędzie 2.6 tak jakby miało to jakoś na stałe zaprogramowane ze ma tak pokazywać...

tombalt
04-11-2020, 13:15
A spuść prawie do 0 i zobacz czy komputer zareaguje....

Usefull
05-11-2020, 18:02
ja właśnie załozyłem komplet kół zimowych - nowe opony na alu + kupiony w tamtym roku komplet czujników ciśnienia - pomimo resetu zgodnie z instrukcją - po około 20 km wywala błąd ciśnienia - i tak w koło macieju - trzeba to jakoś zaprogramować jeszcze ?

Fiesta Mk8 ST Line
06-11-2020, 12:09
Cześć! Czy byłby ktoś życzliwy z Małopolski lub Podkarpacia aby przypisać nowe czujniki tpms? Mam takowe w zimówkach i nie ruszyły z automatu. Podjadę gdzie trzeba...

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Usefull
06-11-2020, 15:54
nie ruszyły z automatu

hehe witaj w grupie :D

SRS
06-11-2020, 17:45
nie ruszyły z automatutylko używane ruszają , a nowe trzeba aktywować . Wystarczy jakiś porządny zakład wulkanizacyjny wystarczy.

Fiesta Mk8 ST Line
06-11-2020, 18:50
Albo kolega z "maszynką" w razie braku porządnej wulkanizacji.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Warmplace
13-11-2020, 07:26
Update mojego tematu. W aso powiedziano mi że wyświetlacz między zegarami jest popsuty i jego sterownik. Co ciekawe teraz oprócz błędu opon wyświetla się error. Zamówili wyświetlacz i wymienia na gwarancji - czekam na niego ale sytuacja conajmniej ciekawa ;)
Ps. zalaczylem zdjęcie ale coś się nie wyświetla

https://ibb.co/GW5X68s