Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Którą benzynę polecicie zagazować?


egas
16-10-2016, 17:14
Witam, planuję zakup s-maxa oraz go zagazować ,auto ma być z roku 2008/2010 więc już troche na rynku znane, zastanawiam się tylko który sinik wybrać ,który najlepiej pracuje na gazie i jest mało awaryjny. Pozdrawiam G.

slawek-kali
16-10-2016, 17:22
2.0 flexifuel.

jussi
16-10-2016, 18:44
Tak jak przedmowca rowniez potwierdzam ze 2.0 flexfuel jednak ja swojego nie gazuje bo nie robie duzych przebiegow a spalanie w miescie 9l mi wystarcza. Jak rowniez szukalem auta duzo myslalem nad 2.5T i go zagazowac.

mefisto72
16-10-2016, 19:01
Tak jak kolega pisze Flexifuel ale ciężko kupić mało tego:roll: ale ja jeżdżę na zwykłym 2.0 wolnossącym Duratec i odpukać nic złego się nie dzieje. Instalka Landirenzo. Miałem z tą instalacją już 3 samochody zagazowane i wszystko było w porządku. Jednak sama instalacja i silnik to jedno ale pamiętaj że dużo zależy od samych gazowników.

xelus
16-10-2016, 21:46
Może wiesz, jeżeli nie to wspomnę, że nie bardzo jest gdzie butlę wstawić i jest trochę rzeźby z usuwaniem schowka, a rozmiar butli jaką na końcu tej operacji otrzymujesz nie poraża.
Nie oceniam/dyskutuję tylko wspominam na wszelki wypadek.

KORNIK201
16-10-2016, 22:25
Ja już kupiłem zagazowanego z silnikiem 2.5 jedyny mankament to butla w miejscu 3 rzędu.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

egas
17-10-2016, 09:25
Może wiesz, jeżeli nie to wspomnę, że nie bardzo jest gdzie butlę wstawić i jest trochę rzeźby z usuwaniem schowka, a rozmiar butli jaką na końcu tej operacji otrzymujesz nie poraża.
Nie oceniam/dyskutuję tylko wspominam na wszelki wypadek.

Zdaje sobie sprawę z tego że butla szału nie robi ale montuja ja wycinajac w bagażniku dziurę tak by było lepsze podejcie od spodu i montuja 53l więc już coś się tam zmieści, dupa tylko z tankowaniem częstym w trasie no ale cóż coś za coś.

Bump: Dzięki za wszystkie odp. Analizuje dalej temat zagazowania no i czekam jeszcze na Wasze sugestie i wskazówki. Pozdrawiam Grzegorz.

MAG
17-10-2016, 12:20
Uważam że pytanie jest źle zadane :mrgreen:

Najpierw zastanów się czy chcesz vel potrzebujesz bardzo szybki autobus jakim jest wersja 2,5T czy tez potrzebujesz coś żeby tanio jeździć na gazie.

Jesli chcesz 2,5T to nie ma żadnego problemu z jego zagazowaniem, a jesli chcesz tanio, to szukaj 2,0i (najlepiej FlexiFuel, bo ma wzmocniona głowicę), bo wybieranie auta pod kątem gazu ma sens wtedy, gdy masz w jakims tam stopniu porównywalne 2-3 silniki o podobnej pojemności i mocy, a nie tak jak w przypadku S-Max'a, gdzie albo wolnossące 2,0, albo uturbione 2,5 ...


Pomijam 2,3 bo jest duzo rzadsze od 2,5 i wystepuje tylko w automacie - osiagi 2,0 a spalanie i koszty 2,5 - dla tych co koniecznie chcą automat w benzynie :roll:

xelus
17-10-2016, 13:21
Zdaje sobie sprawę z tego że butla szału nie robi ale montuja ja wycinajac w bagażniku dziurę tak by było lepsze podejcie od spodu i montuja 53l więc już coś się tam zmieści, dupa tylko z tankowaniem częstym w trasie no ale cóż coś za coś.


Pamiętaj, że 2.5T ma podwójny wydech - żeby weszła większa butla dochodzi jeszcze koszt przeróbek wydechu, przesunięcia osłon termicznych itp.

Kupowałem auto z myślą o przeróbce, ale dałem sobie spokój. Chodź jak tankuję to boli :)
Gaz jest teraz dziwnie tani - zwykle trzymał połowę ceny PB95, teraz wychodzi 1/3.

cattani75
17-10-2016, 14:11
1/3???? Gdzie? :-D Masz dane sprzed 2ch miesięcy. :-)

egas
17-10-2016, 21:12
Uważam że pytanie jest źle zadane :mrgreen:

Najpierw zastanów się czy chcesz vel potrzebujesz bardzo szybki autobus jakim jest wersja 2,5T czy tez potrzebujesz coś żeby tanio jeździć na gazie.

Jesli chcesz 2,5T to nie ma żadnego problemu z jego zagazowaniem, a jesli chcesz tanio, to szukaj 2,0i (najlepiej FlexiFuel, bo ma wzmocniona głowicę), bo wybieranie auta pod kątem gazu ma sens wtedy, gdy masz w jakims tam stopniu porównywalne 2-3 silniki o podobnej pojemności i mocy, a nie tak jak w przypadku S-Max'a, gdzie albo wolnossące 2,0, albo uturbione 2,5 ...


Pomijam 2,3 bo jest duzo rzadsze od 2,5 i wystepuje tylko w automacie - osiagi 2,0 a spalanie i koszty 2,5 - dla tych co koniecznie chcą automat w benzynie :roll:

Dobrze piszesz.
Dużo czytałem o tych silnikach odnośnie zagazowania i chciałem poznać zdanie ludzi którzy znają te silniki i z tego co widze to opcja najlepsza wolnossące 2.0 i tak jak piszesz FlexFuel tylko nie jest łatwo to znaleźć. Ale szukam wytrwale. Dzieki za odp.

slawek-kali
17-10-2016, 21:15
ee tam troche tego stoi http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&maxFirstRegistrationDate=2010-12-31&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=47&cn=DE&fuels=PETROL&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW :D

KORNIK201
21-10-2016, 17:05
Wcześniej jezdzilem wiekowym i wolnym scenikiem a teraz po przesiadce na 2.5 z gazem szoku przy dystybutorze nie mam a komfort zdecydowany inny.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

HubsonWWA
24-10-2016, 12:59
ja mam 2,5T z instalacją STAG, reduktor KME Gold i wtryskiwacze Barracuda. Wyregulowany, zbiera się bosko. Niejedna hondzina czy passeratti się oszukał :D
Potwierdzam info przedmówców: montaż butli to albo bagażnik albo wycięcie podłogi. Ja wybrałem opcję wycięcia podłogi i zbiornik podwieszany. Ze względu na podwójny wydech weszła butla 34litry. Tankować muszę często, za to jeżdżę taniej ;) nie miałem czasu na przerabianie wydechu, choć może kiedyś się do tego zmotywuję.

planeta58
24-10-2016, 20:19
Witam. Może coś pomogę , silnik 2.5 t , 2.0 do S Maxa stanowczo za mały , butla 46l , ja tankuję 40 lpg wystarczy na 300km.

ccLot
24-10-2016, 21:57
Masz drugi filtr fazy lotnej na zasilaniu od strony przepustnicy?
Na fotkach go nie widać, chyba, że jest gdzieś schowany pod airboxem.

elvis52
25-10-2016, 06:00
Witam. Może coś pomogę , silnik 2.5 t , 2.0 do S Maxa stanowczo za mały , butla 46l , ja tankuję 40 lpg wystarczy na 300km.

Mógłbyś zrobić fotki drugiego tłumika bardziej szczegółowe szczególnie jak połączone może być na priv

planeta58
25-10-2016, 07:22
Masz drugi filtr fazy lotnej na zasilaniu od strony przepustnicy?
Na fotkach go nie widać, chyba, że jest gdzieś schowany pod airboxem.

Filtr jes schowany.

eclipse
25-10-2016, 09:37
, butla 46l , ja tankuję 40 lpg wystarczy na 300km.
O....w MORDEEE... to nie możliwe żeby przechodził legalnie przegląd techniczny . Montaż tej butli powinien być odizolowany przegrodą termiczną od tłumików .
Tu widać że jest upchnięty na siłę .

planeta58
25-10-2016, 13:10
O....w MORDEEE... to nie możliwe żeby przechodził legalnie przegląd techniczny . Montaż tej butli powinien być odizolowany przegrodą termiczną od tłumików .
Tu widać że jest upchnięty na siłę .
Może na foto tego nie widac ale tam jest przegroda termiczna.

Bump: Mógłbyś zrobić fotki drugiego tłumika bardziej szczegółowe szczególnie jak połączone może być na priv

Bump:

Bump: Mógłbyś zrobić fotki drugiego tłumika bardziej szczegółowe szczególnie jak połączone może być na priv

Nie mam warunków na lepsze foto.

bananmin
25-10-2016, 19:38
Pod instalację LPG jak i walory jezdne 2,5T , każde turbo doładowane auto ma wzmocnioną głowicę z zapasem :diabel2:
2l duratec wymaga kontroli luzów zaworowych i nierzadko przy przebiegu ok 50tys na gazie wymaga regulacji .
W moim eSie wybrałem opcję zbiornika do auta , zależało mi na dystanse ok 400km, a 6 miejsc spokojnie nam wystarcza.

egas
01-11-2016, 10:37
A czy ktoś jeździ z Was 2.3 z automatem? z gazem? Jak się sprawuje ta skrzynia i jak eksploatacja wygląda.

manius76
02-11-2016, 07:32
Witam.
W moim ESim 2,5T założyłem instalację STAG na sterowniku QMax z wtryskami Barracuda, butla za fotelami (mam wersję 5-osobową). Obecnie zrobione na tym zestawie prawie 14 tys. km i jestem zachwycony.
Oczywiście wszystko zależy od prawidłowego montażu i przede wszystkim bardzo dobrej regulacji i zgrania zestawu. Polecam znaleźć dobrego gazownika, bo z racji doświadczenia wiem że mogą oni bardzo dużo zepsuć (a niestety większość to gaziarze a nie gazownicy).
Miałem już kilka instalacji STAG i mogę śmiało polecić.
Silnik 2.0 miałem w Mondeo Mk3, którym zrobiłem ok 50 tys. km na gazie.
Jednak właśnie tam trafiłem na partacza, który wcisnął za tanią instalację, montaż też (jak się już doedukowałem w temacie) był fatalny i niestety były z nią ciągłe problemy.
Co do minusów samego silnika to obowiązkowe wszystko oryginalne w układzie zapłonowym (cewka, przewody, świece) zamienniki nigdy nie przestały "gubić zapłonu" no i oczywiście olejożerność (bez dymienia), ale to może na przestrzeni lat uległo poprawie przez Forda.
Pozdrawiam.

egas
20-12-2016, 07:08
Temat gazu w 7os S-Maxie 2.0 145KM, jak to się ma czy w ogóle jest do zrobienia z butla podwieszana?

MAG
20-12-2016, 13:47
Przeciez wystarczy przeczytać kilka postow wstecz i mSz zdjęcia.
W 2,0 jest jeszcze łatwiej, bo jest tyt jeden tlumik koncowy.

egas
20-12-2016, 17:42
Przeciez wystarczy przeczytać kilka postow wstecz i mSz zdjęcia.
W 2,0 jest jeszcze łatwiej, bo jest tyt jeden tlumik koncowy.
Ok tylko mnie chodzi o butle podwieszaną.

Bump: Przeciez wystarczy przeczytać kilka postow wstecz i mSz zdjęcia.
W 2,0 jest jeszcze łatwiej, bo jest tyt jeden tlumik koncowy.
Ok tylko mnie chodzi o butle podwieszaną.

MAG
20-12-2016, 18:24
Ale cofnąłeś się o te kilka postów i obejrzałes fotki???
Bo ja tam widze piekne zdjecia butli umieszczonej pod podłogą...

bodzio17
23-12-2016, 13:49
Jeśli chodzi o instalację LPG przeskocz na lpg-forum.pl. Masz dział są pokazane zdjęcia z instalacji w różnych samochodach (swojego S-Maxa 2.0 też tam wrzucałem) to będzie na pewno. Tak ja koledzy pisali wyżej przy poprawnym montażu wszystkie silniki powinny działać dobrze. Nie wiem na pewno, ale chyba 2.0 Flexifuel (TBBA) był montowany do Mondeo, w S-Maxach były tylko zwykłe 2.0 (AOWA/AOWB). Najprostszy montaż będzie w 2.0, w 2.3 i 2.5 przy podwieszanej butli dochodzi przeróbka wydechu.

kordi74
30-12-2016, 23:44
witam
ja jeżdżę smax 2,3i automat LPG landi renzo
5 osobowy , butla w bagażniku bo tak :-) , co do silnika i mocy to optimum , na pewno mniej spali jak 2.5 a w osiągach bije 2.0 nie mówiąc o mych prefencjach tylko do automatu. bo 2.0 z automatem = mulator.
zbiera się super , bodaj 163 konie robi robotę . na miasto i tak za szybki, poza miastem max 195 km/h . starczy . wyrosłem z jazd 230 :-) , nie no żartuje , takim 2.5 bym trochę polatał .
ale generalnie silnik bezobsługowy bezawaryjny automat DURASHIFT również . Ja polecam 2.3 lub 2.5 ale ten trochę spali...