Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Na co zwrócić uwagę w 3.0 V6 204 KM Sedan

LK UKF
18-10-2016, 10:57
Witam,
Jestem nowy na forum. Niedawno zakupiłem Forda Mondeo Mk3 z 2005r, z silnikiem 3.0 V6 benzyna 204KM w sedanie. Piszę aby uzyskać jakieś opinie na temat auta, czy ktoś miał z takim do czynienia, na co zwracać szczególną uwagę, co się może psuć, jakie mają wady te modele, jak o niego dbać(jakie kosmetyki). Niestety jestem zielony w tym temacie, planowałem zakup całkiem innego auta(Audi A4B6), jednak ten mi się trafił i jakoś od samego początku się w nim zakochałem
Auto jest według mnie jak na ten rok dobrze wyposażone i mam zamiar nim trochę pojeździć. Jedyne co chce zrobić to oddać do obszycia gałkę zmiany biegów i zamontować czujniki parkowania tył, bo jakoś nie mogę go wyczuć.
Proszę o opinie Panowie.

Juzek
18-10-2016, 11:31
Wybrałeś mk3 z prawdopodobnie najlepszym silnikiem :). 3.0 jest o niebo lepiej złożony niż 2.5 przez co prawie wszystkie egzemplarze utrzymują fabryczne parametry po 10 latach :). Silnik jest na łańcuchach, które pierwsze oznaki zużycia w postaci rozciagniecia wykazują po ok 300 - 350 tys km, o ile był wlewany dobry olej i regularnie wymieniany.

Wtrysk paliwa pośredni w dolny kolektor dolotowy, zapłon oparty na jednej cewce i oddzielnych kablach zapłonowych na cylinder.

Dość superlatyw - teraz minusy :)

Silnik dość wrażliwy na przegrzanie - trzeba pilnować stanu płynu chłodzącego. W kilku newralgicznych miejscach rury układu chłodzącego są narażone na pękanie - np. rura pomiędzy pompą wody a blokiem z prawej strony silnika. W momencie gdy regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej będzie przepuszczał paliwo przez uszczelkę to kapiąca na rurę benzyna spowoduje jej sparcienie.

Układ korbowy jest wrażliwy na niedostateczną ilość oleju i smarowanie panewek - wystarczy kontrolować stan oleju i wsio będzie ok.

Silnik wymaga odrobiny troski ale odwdzieczy się bezawaryjnoscia.

Tapnięte z Szajsunga MkIV

LK UKF