Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Regeneracja maglownicy
draeger1 18-10-2016, 19:41 Witam
Oto nadszedł koniec mojej przekładni kierowniczej, którą muszę zregenerować/wymienić.
Macie może jakieś namiary na zaufaną firmę w W-wie lub okolicach, która rzetelnie to zrobi?
M_A_K_A_O 18-10-2016, 19:43 A jakie są objawy końca maglownicy?
draeger1 18-10-2016, 19:50 Prowadzenie auta nie jest już takie pewne, szczególnie w koleinach. Przy wyłączonym silniku jest już spory luz i słychać trzaski przy kręceniu kierownicą.
No i ostatecznie wczorajsza wizyta na przeglądzie...dowód podbity, ale tylko dlatego, że obiecałem szybko to zrobić.
A łożyska mcphersona sprawdzałeś/robiłeś?
piter2010 19-10-2016, 14:22 Panowie, jak uchronić się przed kosztownym wydatkiem, regeneracji maglownicy tzn:Mam lekkie stuki przy skręcaniu kierownicą, czy to w lewo czy w prawo, choć nie za każdym razem się one pojawiają, towarzyszy temu lekki przeskok lub nazwijmy to uderzenie. Czy wymiana płynu i czyszczenie sitka oraz zbiorniczka, może wyeliminować w/w problem. Jakie są ewentualne koszty regeneracji maglownicy.
Pozdrawiam
Regeneracja maglownicy wyniosła mnie 550 zł. Wymontowalem i zamontowanej samemu
Panowie, jak uchronić się przed kosztownym wydatkiem, regeneracji maglownicy tzn:Mam lekkie stuki przy skręcaniu kierownicą, czy to w lewo czy w prawo,
Pozdrawiam
W pierwszej kolejności warto skasować ewentualne luzy, jeśli się jeszcze się da
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=212971
piter2010 19-10-2016, 15:53 Wielkie dzięki kolego za pomoc i konkretny artykuł :-)
Ja robiłem ponad 3 lata temu gdzieś na wale miedzyszyniskim. Od tej pory spokój. Jak będziesz chciał to poszukam w papierach gdzie konkretnie. Koszt ok 1k PLN.
draeger1 20-10-2016, 06:28 Dodatkowo jeszcze dwie osoby, znające się na rzeczy, stwierdziły że maglownica jest do regeneracji. Pozostałe elementy zawieszenia mam w porządku.
Poproszę o tan namiar na Wale Miedzeszyńskim. W jakim czasie to zrobili?
Witam. Dziś "zajęczała" mi pompa wspomagania i docelowo nastąpił brak wspomagania. Zlokalizowałem intensywny wyciek płynu przy harmonijkowej osłonie maglownicy po stronie kierowcy. Tu pytanie, czy ten wyciek zlikwiduje się wymianą uszczelnienia (simeringu) na maglownicy bez konieczności jej demontażu. Czy w ogóle są tam jakieś uszczelnienia. Dodam, że żadnych problemów z maglownicą nie było - typu luzy, stuki itp. Chodzi o to, aby mechanik pseudofachman nie zrobił mnie w bambuko w tej kwestii.
Nie mactak prosto. Trzeba magiel wymontowac i rozebrać. Uszczelnienie jest wewnatrz. Sam raczej tego nie zrobisz.
Dzięki za odp. Ups....Będą wydatki, ale myślę, że tysiaka nie przekroczę
slawek-kali 03-03-2019, 17:52 a ja mysle ze tak..
Jestem gotowy. US zwrócił za pita. Teraz będzie zagwózdka, gdzie regenerować...
Polecam autorege w Wałbrzychu
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Maciej78 03-03-2019, 19:53 Nie wiem kolego skąd jesteś, ja swoją regenerowałem w tej firmie https://hydrosystem.pl/
Jestem z dolnośląskiego - okolice Głogowa. Możesz powiedzieć ile wyniosła regeneracja ? Regenerowaleś swoją, czy zdecydowałeś się brać już zrobioną.
Bierzesz u nich zregenerowana i zostawiasz kaucję. Razem to ok 550 zł (z tego co pamiętam). Wymienisz, starą zawozisz do nich i oddają Ci kaucję (ok 100 zł).
Robiłem tak swoją i działa do dziś. Jedyne z czym mam zgrzyt to fakt, że naciskali bym zalał płyn czerwony (oryginalnie jest zielony). Zalałem zielony z uwagi na pompę.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Dzięki za info. Ja myślałem o Motomix w Karczewiskach k/Legnicy. Gość demontuje regeneruje. Ponoć operacja jednodniowa. Cena podobnie.
ja regenerowałem dwie przekładnie w łodzi na łubinowej . Koszt regeneracji jednej 550 zł z tym , że zawiozłem im już wyjetą z auta
Do Wałbrzycha pojechałem z uwagi na opinie w sieci. I się nie zawiodłem
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Ja brałem z Autovolante.
https://allegro.pl/oferta/przekladnia-maglownica-ford-mondeo-mk4-iv-4-2007-7741964363
Poza dość wysoką ceną nie mogę złego słowa powiedzieć.
Maglownica "wzięta" z AutoRege w Kożuchowie 600zł + 200zł kaucja i założona. Geometria kół wykonana. Mam jednak wrażenie , że kierownica nieco (minimalnie) ciężej pracuje i gorzej odbija. Pytanie do kolegów którzy regenerowali - czy to naturalny objaw i temat z czasem ustąpi, czy powinienem reklamować ?
różnie może być . jedna z moich nadal ciezkawo chodzi, ale odbija bez problemu.
U mnie było tak samo. Poprawiło się po 1000 km.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wychodzi na to, że trzeba trochę pojeździć. Gdyby nie zagrało z czasem zareklamuje. Zawiszenie przednie u mnie ok. Na forum pojawiały się wątki o śrubie do regulacji magla, ale tylko w zakresie likwidacji luzu. U mnie jak widać trzeba byłoby chyba nieco rozkręcić.
Mam jednak wrażenie , że kierownica nieco (minimalnie) ciężej pracuje i gorzej odbija
Byłem też pełen obaw i dużym wyczuleniem badałem auto po wymianie.
Ale kierownica pracowała dokładnie tak, jak wcześniej (poza stukami, rzecz jasna).
Ani lżej, ani ciężej. I odbija tak, jak trzeba.
Po regeneracji zrobiłem 4 tys km i nic się pod tym względem nie zmieniło.
Nie ruszaj tej śruby, bo stracisz gwarancję
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich.
Co prawda u mnie są inne objawy niż u Was, ale prawdopodobnie maglownica również do wymiany-regeneracji. Podczas jazdy w mieście nazwijmy, że jest w porządku, lecz na trasie powyżej 70/h kierownica robi się sztywna. Muszę korygować tor jazdy. Jeśli auto ucieka w prawo - lekko koryguję kierownicą w lewo. A to powoduje, że muszę korygować w drugą stronę. I tak cały czas. Nazwę że kierownica jest sztywna. Podczas jazdy robię próbę. Leciutko dwoma palcami skręcam np. w lewo i puszczam. Niestety ale kierownica nie wraca na wprost. Pozostaje w tej samej pozycji. W drugą stronę jest tak samo. Dzieje się tak po wymianie dwumasy i sprzęgła.
Powiedzcie mi jedną rzecz. Jak dawno regenerowaliście swoje maglownice. Bo jeśli jest to kilka tygodni lub kilka miesięcy ,to nie wiem jak z gwarancją. Dajcie jakiś namiar na regenerację z przed ponad roku, lub dłużej
Jeżeli chodzi o kolor płynu, to słyszałem opinię, że zielony płyn zalewa się do nowej maglownicy. Natomiast czerwony powinien być zalany do maglownicy po regeneracji.
Maciej78 10-03-2019, 10:59 Ja swoją regenerowałem w zeszłym roku w maju, jak do tej pory to wszystko jest ok. Zalali płyn do wspomagania niby był zielony, ale samochód mi myszkował po drodze cały czas musiałem korygować tor jazdy. Zamówiłem oryginalny płyn do wspomagania i wszystko wróciło do normy.
Henryk L swoją robiłem ponad rok temu i wszystko działa wyśmienicie :-)
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Dajcie proszę namiary na firmy godne polecenia bo przecież jest tego dużo. Podajcie przybliżony koszt takiej regeneracji.
Ja rozmawiałem już u siebie z zakładami naprawczymi, z pojedynczymi mechanikami i każdy mówi podobnie." Kiedyś wysyłaliśmy maglownice do regeneracji i były z tym same kłopoty, reklamowaliśmy takie maglownice, klienci mieli pretensje więc przestaliśmy się w to bawić." Każdy mówi podobnie.
Sam nie wiem. Czy wymiana samej maglownicy to jest skomplikowana robota, czy niekoniecznie? Być może jest to do zrobienia. Zdaję sobie sprawę, że później czeka mnie ustawienie geometrii.
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl.
Czy maglownica przed liftem i po jest taka sama, czy może zmieniono.Czy maglownice w różnych silnikach są takie same, czy różne zależnie od mocy i rodzaju silnika?
Może kupić używaną z małym przebiegiem po lifcie?
Przejrzyj wątek, w którym piszesz :-)
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Pisałem powyżej. 600zł koszt regenerowanej maglownicy. 200zł kaucja. Zwrócą 200 jak oddasz starą "nadającą się". Do tego robota - wymiana ok.300zł. U mnie zalali zielony syntetyczny Febi. Robiłem w Auto-Rege w Kożuchowie. Filie Auto-Rege są jeszcze w Wałbrzychu i chyba Łodzi.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Ale jak widzicie Panowie mieszkam przy wschodniej granicy.
Może jakiś namiar bliżej mojego miejsca zamieszkania.
Nie wiem jak zrobić. Zlecić kompleksowo renowację łącznie z demontażem-montażem. Czy oddzielnie.
Proszę podpowiedzcie. Zawsze dobrze posłuchać dobrej rady.
Raczej kompleksowo łącznie z montażem-demontażem i ustawieniem geometrii kół. To na poczet ewentualnych roszczeń pogwarancyjnych. Zawsze ktoś może ci zarzucić ..... panie mój towar był dobry a mechanik źle założył za co nie odpowiadam... Więc zrobienie całokształtu w jednym punkcie zajmującym się typowo przekładniami kierowniczymi jest lepszym wyborem. Tu nie oszczędzisz
Parę lat temu regenerowałem przekładnię w Krakowie (http://regeneracja-maglownic.pl). Po regeneracji przejechałem ponad 100 tyś km, jak na razie wszystko OK choć prawa strona ma już lekki luz, ale nie stuka w czasie jazdy. Zajmują się jednak tylko regeneracją (przynajmniej tak było). Nie są najtańsi, ale widziałem cały proces regeneracji i mogę polecić.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Ale jak widzicie Panowie mieszkam przy wschodniej granicy.
Może jakiś namiar bliżej mojego miejsca zamieszkania.
Nie wiem jak zrobić. Zlecić kompleksowo renowację łącznie z demontażem-montażem. Czy oddzielnie.
Proszę podpowiedzcie. Zawsze dobrze posłuchać dobrej rady.
Kolega jak widzę internet posiada.Jaki jest problem wpisać w wyszukiwarkę odpowiednie hasło i opinie odnosnie zakładów zajmujacych sie regeneracja?
Ale jak widzicie Panowie mieszkam przy wschodniej granicy. No właśnie nie widzimy - brak sekcji "skąd" w opisie.
Może jakiś namiar bliżej mojego miejsca zamieszkania.
Nie wiem jak zrobić. Zlecić kompleksowo renowację łącznie z demontażem-montażem. Czy oddzielnie.
Proszę podpowiedzcie. Zawsze dobrze posłuchać dobrej rady.
Kolega jak widzę internet posiada.Jaki jest problem wpisać w wyszukiwarkę odpowiednie hasło i opinie odnosnie zakładów zajmujacych sie regeneracja?
Gdyby każdy miał korzystać z takich "rad", to na co komu byłoby to forum? Jaki jest problem dopomóc radą potrzebującemu i błądzącemu? Ewentualnie nie pomagać i kulturalnie przemilczeć? Zwłaszcza, że jak widać (i to chyba wyraźnie), Henryk_L zadał więcej niż jedno pytanie, więc nie tylko o zakład chodzi. Z własnego doświadczenia zaś dodam, że opinie z Gugla nie zawsze idą w parze z realnym doświadczeniem, m.in. osób z forum.
Ja szukalem tylko i wylacznie w necie. Znalazłem z dobrymi opiniami w Łodzi czyli 100 km od Konina. Robielm dwie maglownice u nich i ok. Takze trzeba poszukac. Maglownica przed i po lifcie jest taka sama. A to ze bedzie po lifcie i z malym przebiegiem nie znaczy wcale ze bedzie ok. One potrafia padać po 100 tys km.
Przyczyna zdiagnozowana, usterka usunięta.
Otóż po wykonaniu wielu telefonów do firm regenerujących maglownice natknąłem się na człowieka z Łodzi, który po tym jak wysłuchał tego co boli moją maglownicę stwierdził.
To nie są objawy złej maglownicy. Po regeneracji maglownicy nic się nie zmieni. Szukaj przyczyny w innym miejscu.
Poszukałem więc informacji i poczytałem opinii o pobliskich mechanikach. Umówiłem się z gościem który prowadzi działalność w przydomowym garażu. Przejechał się autem, poluzował maglownicę. I co? Problem minął. Podłożył dwa dystanse grubości 6mm. pod mocowanie maglownicy,a że musiałem w trasę, to po takim remoncie pojechałem ponad 200km. Ludzie inny samochód.
Umówiliśmy się że po powrocie raz jeszcze postawię auto na porządną robotę.
Teraz autko śmiga jak nowe, kierownicę kręcę jednym palcem.
Okazało się że podczas wymiany sprzęgła i dwumasy mechanik podczas składania pomylił śruby i jedna po prostu odpychała maglownicę, co powodowało naprężenia. Wystarczyło odciąć kilka mm. i problem minął. Maglownica trafiła w gniazda.
Remont kosztował minie pierwszym razem 50zł., drugim łącznie z ustawieniem całej geometrii 150zł (przy wymianie sprzęgła stwierdzili, że tyłu ustawić nie mogą-zapieczone śruby). Poprzednicy proponowali mi regenerację maglownicy łącznie z demontażem i montażem za ponad 2000zł.
Jak widzicie różnica kolosalna.
Zamykam temat.
Niech moja lekcja będzie przestrogą dla innych.
Nie dajcie naciągnąć się dla partaczy.
Jestem po wymianie maglownicy w Kożuchowie. Zabieg trwał ok 3 godziny. Koszt wymiany z maglem i zbieżnością 950zł. Luz miałem na wyprostowanych kołach i przy krańcach. w czasie wiatru nosiło autem. Teraz jak po szynach.
Gdzie dokladnie podlozyl te dystanse? Taka troche robota jak we fiacie 126 p.
Gdzie dokladnie podlozyl te dystanse? Taka troche robota jak we fiacie 126 p.
Podłożenie dystansów było doraźne (były to dwie zwykłe podkładki, które założył pod maglownicę w miejscach jej zamocowania) ponieważ musiałem jechać w trasę. Jak widać pokazało to, że maglownica jest dobra, a facet z Łodzi,z którym rozmawiałem telefonicznie miał rację, że przyczyny trzeba szukać w innym miejscu.
Ale jak widzisz pisałem, że po powrocie z trasy mechanik zabrał się do roboty na poważnie. Mechanikiem nie jestem, ale z logicznego punktu widzenia wniosek jest taki.
Mechanior podczas wymiany sprzęgła i dwumasy zrzucił wszystkie śruby na jedną kupę, a gdy składał wszystko do kupy śruby brał jak popadnie nie patrząc na ich długość. Bezsensem było rozmontowywać skrzynię aby odnaleźć właściwą śrubę.
Pozdrawiam
Moze i tak . Z tego co pamiętam jak wyjmowalem przekladnie to jest ona przykrecona dosc grubymi srubami chyba m 10 leb m12 . Skrzynia raczej takimi nie jest skrecana.
Ford c-max 1981 05-06-2020, 09:21 Witam.
Ja opisze swoj problem. Przyszla i kolej na mnie co do wymiany maglownicy ford mondeo mk4 2.0 benzyna. Miala luzy i stukala podczas jazdy. Kupilem regenerowana od firmy AUTOVOLANTE. Zostala ona wymieniona w Dunskim warsztacie samochodowym wraz z nowymi drazkami i koncowkami kierowniczymi. Zostal zalny nowy plyn i ustawiona zbieznosc. Po wymianie dzwiek ucichl ale nie zniknal do konca. Kontaktowalem sie z firma od ktorej kupilem powiedzieli mi ze przed wysylka byla ona sprawdzana i zeby wyregulowali ja na srubie. Czy jest to mozliwe zeby odrazu po regeneracji byly luzy na niej i trzeba bylo byregulowac ta sruba?? Dodam jeszcze ze przy predkosciach okolo 120 km/h czasami mam drgania na kierownicy a czasami nie. Moze mial ktos z Was podobne objawy??
Witam, czy ktoś może polecić firmę w Warszawie, która zrobi komplet na miejscu - wyjmie maglownicę / dokona regeneracji / zamontuje, może jeszcze zbieżność ustawi. Ktoś to wykonał z zadowoleniem ogólnym?
Podbijam. Warszawa lub okolice? Czy jedyne wyjście to kupno w ASO zregenerowanej (chyba regenerowana w fabryce?) za miliony monet?
Nie wierz ASO , że w fabryce.
Jak robiłem w łodzi to właściciel mówił, że własnie do niego przywożą z ASO ;)
Witam Fordownicy...
Rozbierał ktoś z Was maglownice w mondeo mk4 1.8 tdci?
Chodzi mi o listwa w maglu jak wyjąć. Wszystko odpięte, zabezpieczenia zdjęte i nie chce wyjść. Albo w którą stronę musi listwa wyjść w stronę zębów (wałka atakującego), czy w stronę przeciwną?
Nr przekładni: 7g913a500al
Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam FordoManiaków.
Zdjęcie maglownicy
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba3c6ddde17552c2
musisz wyjac napewno ta oske co idzie w gore do kierownicy.
Mam prosbe, jak masz juz to na wierzchu zmierzylbys mi rozmiar tej sruby kasowania luzu?
rafalxfiles 07-05-2021, 20:41 Ja mierzyłem ale to coś dziwnego bo gwint ma średnicę zewnętrzną 39mm i skok w okolicach 1.5 mm a wewnętrzna w maglu jest około 38 i troche..
Kołnież za gwintem ma Fi 42
|