Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Komputer świruje


boro_1
26-10-2016, 19:54
Witam

Włączyłem DDP i ECOMODE i chciałem przeskanować komputer forscanem(rozszerzony) i nie pamietam co dokladnie ale wyskoczyl mi jakiś komunikat i go zatwierdziłem. Nagle samochod dodał sobie gazu i za chwile wywaliło błąd czeka i jakby sie samo wyłączyło ESP. Wyłaczyłem i włączyłem ponownie samochod i niby wszystko działa ale wyskakująmi błedy na forscanie jak niżej.

Dodatkowo postanowiłem się przejechać i pokazuje mi spalanie 40-60l\km.
Czy to może być wina ECOMODE? Raczej chyba nie?

Macie jakieśpomysły co mogło sie zchrzanić?

radek70
26-10-2016, 20:30
Komputer pokazuje wysokie chwilowe spalanie po resecie. Przy sofcie 403 chyba tak to wygląda, ale nie pamiętam. Przy 509 pokazuje kreski, zanim nie przejedzie się jakiegoś dystansu do pomiaru. ECO MODE to tylko gra komputerowa od Forda, nie popsuje auta. Na foto mało listków, bo po resecie i średnie spalanie 11l/100km. Trzeba się trochę przejechać aby spadło/unormowało się. Na screenie niewiele widać...

weuek
26-10-2016, 20:35
wyskoczyl mi jakiś komunikat i go zatwierdziłem.

To jest dobre, jakbym próbował naprawić komputer po kimś niefrasobliwym. ;-)

boro_1
26-10-2016, 20:45
To jest dobre, jakbym próbował naprawić komputer po kimś niefrasobliwym. ;-)

Nie był to jakiś grozny komunikat. Ale nie pamiętam dokładnie. Dziwne tylko że tego checka wywaliło i że sam podniósł obroty jakby jakiś test robił.

Zastanawiają mnie te błędy bo wcześniej tego nie było :(

Jak to na zdjeciu nic nie widać?

Tarmas
26-10-2016, 20:47
Ale dlaczego miałeś w ogóle odpalony silnik do zczytywania błędów?

Wrzuć większy zrzut ekranu, bo nic nie widać. Albo najlepiej wklej logi tekstowe z Forscana.

Mi się wydaje, że zrobiłeś reset komputera na pracującym silniku, co najlepszym pomysłem raczej nie jest.

boro_1
26-10-2016, 21:10
Błędy
DTC W PCM; U0155-21, P193B-24, P1936-24, P1935-24, U0073-21, U0416-28, P1934-24, P0500-24

pozostałych z abs i eps nie podaje

Tarmas
26-10-2016, 21:20
Błędy komunikacji i danych z czujników.

Wykasuj Forscanem (na wyłączonym silniku!!!).

Zrestartuj PCM-a albo z poziomu Forscana, albo odłączając akumulator na kilka-kilkanaście minut.

Komputer powinien wrócić do wartości wyjściowych.

boro_1
26-10-2016, 22:46
Błędy komunikacji i danych z czujników.

Wykasuj Forscanem (na wyłączonym silniku!!!).

Zrestartuj PCM-a albo z poziomu Forscana, albo odłączając akumulator na kilka-kilkanaście minut.

Komputer powinien wrócić do wartości wyjściowych.

Jak zresetować PCMa? Odlaczenie aku chwilowo odpada bo wyje alarm a nie mam chwilowo kluczyka żeby wyłączyć. Poszperalem w necie trochę i z opisu wskazuje na to że rano będę pewnie mial problemy z odpaleniem..

Tarmas
27-10-2016, 06:27
Poszperalem w necie trochę i z opisu wskazuje na to że rano będę pewnie mial problemy z odpaleniem

Problemy z odpaleniem? Nie, dlaczego? Chyba że akumulator jest umierający.

Nie pamiętam teraz, gdzie to siedzi w Forscanie, ale chyba w którejś zakładce jest restart PCM. Jak nie, to chyba można przynajmniej wyczyścić adaptacje PCM (patrz twoje spalanie - zwariowało chyba dawkowanie paliwa, albo przynajmniej przeliczanie dawkowania).

Możesz też pojeździć trochę i prawdopodobnie po jakimś czasie adaptacje wrócą do normy.

Jak nie zapomnę komputera ze sobą, to później rzucę okiem co tam jest w Forscanie na podłączonym samochodzie.

**********

Hmm, jest zwykły reset PCM-a, ale to ci nic nie da, bo nie wykasuje wyuczonych parametrów. Kasowania adaptacji u siebie na 1.8 TDCi nie widzę.

Pozostaje odpięcie akumulatora albo jeżdżenie z nadzieją, że rozejdzie się po kościach.

boro_1
27-10-2016, 09:34
Może jak będę w domu to odlacze na pół godziny i chyba wywale odrazu tego rozszerzonego forscana żeby jeszcze większej lipy nie narobić :)
Ogólnie to dzięki Panowie za zaangażowanie i pomoc.
Ale powiem wam szczerze że mam pewne ale co do wykończenia w FF2 FL. Samochód kupiłem 3 miechy temu a mam mieszane uczucia. Wcześniej jeździłem octavia 1 1.9 tdi też 90 i mimo że stary samochód to chyba bardziej komfortowy i wykończony..

weuek
27-10-2016, 09:48
Porównuje się auta z podobnych roczników. Ale octavia mk2 tez jest znacznie lepsza od tego fokusa. Niestety, ma to odzwierciedlenie w cenach tych dwóch używanych pojazdów.

boro_1
27-10-2016, 11:56
Porównuje się auta z podobnych roczników. Ale octavia mk2 tez jest znacznie lepsza od tego fokusa. Niestety, ma to odzwierciedlenie w cenach tych dwóch używanych pojazdów.

Znajomy tak zachwala i nawet kilka razy się przyjechałem i niby było ok ale teraz mam nie smak. No cóż mam nadzieję że jak naprawie poduszkę silnika, sworzeń i hamulce to przestaną dziwne dźwięki się wydobywać aczkolwiek obstawiam że to dwumasa albo coś we wspomaganiem zaczyna się dziać. A gdzie sprawdzić płyn od wspomagania? Bo niby elektryczne ale gdzieś wyczytalem że płyn też jest?

weuek
27-10-2016, 12:19
Elektryczne to chyba tylko w benzynowych. Pompa jest przed przednim prawym nadkolem. Standardowo jest zalewana przez wodę cisnącą się tam pomiędzy reflektorem a zderzakiem (u siebie uszczelniłem tę szparę).

Mój szwagier też zachwalał. Podczas jednej czy dwóch przejażdżek nie wychwycisz wszystkich wtop. Mechanicznie jest OK, tylko buda fokusa mk2 jest pełna niedoróbek. Na przykład półeczka na rdzę przed tylnymi oponami - normalne auta mają tam opadający pionowo plastik nadkola, a tu jest półeczka na gromadzenie się śniegu, śmieci, błota i co tam jeszcze opona naniesie. Dopiero niedawno to jak tako "ogarnąłem".

boro_1
27-10-2016, 15:33
[QUOTE=weuek;2682532]Elektryczne to chyba tylko w benzynowych. Pompa jest przed przednim prawym nadkolem. Standardowo jest zalewana przez wodę cisnącą się tam pomiędzy reflektorem a zderzakiem (u siebie uszczelniłem tę szparę).

To jakie wkoncu jest to wspomaganie? Elektryczno-hydrauliczne czy sama hydraulika?

voodo
27-10-2016, 15:41
Elektro-hydrauliczne.

radek70
27-10-2016, 15:49
Pompa hydrauliczna napędzana jest silnikiem elektrycznym, a nie z paska osprzętu. Dlatego została schowana pod prawy reflektor :)

Tarmas
27-10-2016, 18:00
wywale odrazu tego rozszerzonego forscana żeby jeszcze większej lipy nie narobić

Nie ma potrzeby. Tylko nie włączaj więcej silnika przy odczytywaniu błędów i konfiguracji :)

boro_1
27-10-2016, 19:01
Nie ma potrzeby. Tylko nie włączaj więcej silnika przy odczytywaniu błędów i konfiguracji :)

A te ECO MODE wyłaczyć? Bo nie mam żadnych kresek ani lsitków do zbierania. Rozumiem że jak wyłącze tą funkcje to spalanie chwilowe bedzie już normalne?

krzys1968
27-10-2016, 21:11
Nie ma znaczenia u mnie po aktywacji ECO MODE spalanie nie wzroslo

weuek
27-10-2016, 21:27
A te ECO MODE wyłaczyć? Bo nie mam żadnych kresek ani lsitków do zbierania.
Jak to nie masz? A wersję ROM wgrałeś nowszą czy oczekujesz, że (na przykład) na 2xx zadziała? (bo samo zaptaszkowanie na starej nic nie da)

boro_1
27-10-2016, 23:37
Włączyłem eco mode i jutro sprawdze spalanie ale obstawiam że dalej będzie błędnie pokazywał :( Zresetowal elmconfig PCMa ale błędy dalej na forscanie pokazuje. Czyli zostaje mi tylko usunięcie błędów poprzez odłączenie aku na co najmniej 30 min?

Tarmas
28-10-2016, 07:18
Nie, odłączenie akumulatora nie skasuje ci błędów. Możesz to zrobić w Forscanie.

Odłączenie akumulatora spowoduje, że komputer skasuje sobie wyuczone parametry pracy silnika i powróci do bazowych.

boro_1
28-10-2016, 09:31
Nie, odłączenie akumulatora nie skasuje ci błędów. Możesz to zrobić w Forscanie.

Odłączenie akumulatora spowoduje, że komputer skasuje sobie wyuczone parametry pracy silnika i powróci do bazowych.


i wtedy rozumiem błedy zniknał? Spalanie na 15 km wyszło 20 litrów ostro :) Dobrze że to tylko błąd kompa bo jakby tyle miał palić to masakra.

Ogólnie to jak kupiłem foczke to nie miała żadnych błędów ale po 2 godzinnej zabawie z elmem aku dawało znaki że nie doładowany i od tamtego momentu zaczęło się błędy pojawiać. Akumulator doładowałem ale dalej występował błąd ABSu i ESP chyba no i teraz doszły błędy silnika. A może to wina aku jest?
Jak robiłem test manetką przy przekręcaniu zapłonu to napięcie było 11,47 chyba a ktoś gdzieś wspominał że za mało?

Tarmas
28-10-2016, 12:13
Uściślijmy - zapisane błędy będą cały czas w pamięci komputera, dopóki ich sam nie skasujesz. Odłączając akumulator nie skasujesz błędów, skasujesz tylko wyuczone parametry pracy silnika.

Błędy skasujesz ręcznie Forscanem. W zakładce z błędami w poszczególnych modułach masz na dole przycisk do tego.

Część błędów masz prawdopodobnie przez słaby akumulator. Ja bym go wywalił i kupił nowy.

Podsumowując:

1. Odłącz akumulator żeby skasować parametry
2. Wykasuj błędy Forscanem
3. Pojeździj trochę
4. Odczytaj błędy jeszcze raz - dopiero teraz będziesz miał pogląd na to, co się dzieje z samochodem

boro_1
28-10-2016, 12:32
Też tak to chciałem załatwić :) jaki aku polecacie? Albo może inaczej jaka moc 60ah wystarczy?

edmun
29-10-2016, 20:46
Mała podpowiedź żeby ktoś nie płakał. Jeśli masz rozładowany/słaby akumulator to nie baw się w zapisywanie informacji do komputera samochodowego.

boro_1
30-10-2016, 17:59
Uściślijmy - zapisane błędy będą cały czas w pamięci komputera, dopóki ich sam nie skasujesz. Odłączając akumulator nie skasujesz błędów, skasujesz tylko wyuczone parametry pracy silnika.

Błędy skasujesz ręcznie Forscanem. W zakładce z błędami w poszczególnych modułach masz na dole przycisk do tego.

Część błędów masz prawdopodobnie przez słaby akumulator. Ja bym go wywalił i kupił nowy.

Podsumowując:

1. Odłącz akumulator żeby skasować parametry
2. Wykasuj błędy Forscanem
3. Pojeździj trochę
4. Odczytaj błędy jeszcze raz - dopiero teraz będziesz miał pogląd na to, co się dzieje z samochodem.

Odlaczylem aku na ponad godzine a dalej pokazuje spalanie na poziomie 30 litrów ale komp który pokazuje ile zrobię jeszcze na baku pokazuje jakby wszystko było ok. Błędów po odłączeniu nie skasowalem bo chwilowo nie mam elma. Odlaczylem tylko plus czy to ma znaczenie? Radio się rozkodowalo ale licznik ten dolny co sami kasujemy się nie zresetowal?

I co poszło nie tak? To że odlaczylem jedną kleme czy ze nie wykasowałem błędów? Dziwne że jeden komp pokazuje prawdę a drugi te dziwne akcje. Jakiś pomysły? On ma jakieś dłuższe podtrzymanie pamięci czy co że licznik sie nie skasował?. Do tej pory jak miałem jakaś fure to wystarczyło odłaczyć jedna kleme.

boro_1
31-10-2016, 13:48
Nikt nie pomoże?

boro_1
01-11-2016, 11:46
Panowie zresetowalem bledy już nie występują. Zresetowalem też pcm ale mimo to spalanie dalej pokazuje kosmiczne. Zauważyłem że im wyższe obroty i prędkość to spalanie maleje. Jeżeli hamuje silnikiem to też spada. Nie ma znaczenia prędkość tylko chyba bardziej obroty. Może teraz znów Reset po przez odłączenie aku? Tylko dziwi mnie to że licznik dzienny się nie skasował. Foka ma jakieś podtrzymanie pamięci czy coś takiego?

boro_1
04-11-2016, 22:52
Panowie ktoś mi doradził że w tej sytuacji pozostaje mi tylko zmiana softu aby komp wrocil do pokazywania realnego spalania. Mocno skomplikowany to zabieg? Ktoś niedoswiadczony ogarnie?