Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Dodatkowa nagrzewnica jak to działa ?


debiecm
28-10-2016, 07:19
Drodzy,
kupiłem S-Max'a z 2010 roku 163KM, w wyposażeniu jest dodatkowa nagrzewnica. Z racji że autkiem wożę całą rodzinę z małymi dzieciakami funkcjonalność bardzo przydatna w nadchodzącej porze roku.

Mam bardzo dziwną sytuację:
Dotychczas w ogóle nie działała. Myślałem że jak spadnie temperatura to wtedy się załączy. Niestety 5C i się nic nie włączało. W między czasie padł mi akumulator. Zaraz po włożeniu nowego, naglę dodatkowa nagrzewnica się włączyła i tak przejechała pod blok około 4km do momentu przejechaniu progu zwalniającego - i się wyłączyła. Teraz znowu cały czas nie działa, pomimo spadku temperatur. Dziś nagle znowu się włączyła i podziałała może z 1min. (do kolejnego podbicia) i się wyłączyła.
Zacząłem się zastanawiać czy może gdzieś kabel zasilania się nie poluzował...


W związku z w/w, czy ktoś mógłby mi:
1) wytłumaczyć zasadę działania dodatkowej nagrzewnicy i warunków brzegowych jej włączania i wyłączania?
2) polecić ewentualnie mechanika /elektryka, który sprawdziłby czy wszystko jest poprawnie podłączone i sprawne?



Z góry dziękuję za pomoc!
MD

Parch
28-10-2016, 07:27
Tu chyba wszystko znajdziesz:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=191223&highlight=nagrzewnica+elektryczna

Edit: ...może za wyjątkiem mechanika.

mm32
28-10-2016, 15:35
Tu chyba wszystko znajdziesz:
Czy autor wątku nie ma przez przypadek webasto ?

xelus
28-10-2016, 15:52
Ustaw grzanie na HI, powyłączaj grzane szyby i na zimnym silniku musi grzać. Jak silnik jest nagrzany to nie jestem pewien czy się włącza.

mm32
28-10-2016, 15:54
Jak silnik jest nagrzany to nie jestem pewien czy się włącza
Włączy się ,włączy.

mro
28-10-2016, 16:16
Ponoć ostatni wlaczany przez kompa odbiornik jak nie brak prundu.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

debiecm
28-10-2016, 21:50
Koledzy,
dziękuję za odpowiedzi, co do odpowiedzi to:
- webasto nie mam,
- na ustawionym HI i wyłączonym grzaniu szyb, nagrzewnica dalej się nie włącza,
- prąd jest bo nówka akumulator i sprawdzony przez elektryka,
- mój VIN to: WF0SXXGBWSAA17730 - czy możecie zerknąć czy jest nagrzewnica?

A co z tym mechanikiem, żeby zerknął ktoś na to?

radek70
28-10-2016, 23:18
WF0SXXGBWSAA17730-Z dod. nagrzewn.

weuek
29-10-2016, 08:01
Może masz wymieniony alternator na za słaby? U mnie jest tylko 105A (a powinien być 120A) i na wolnych obrotach PTC się nie włączy (musiałbym poczekać z kilka minut). Ale gdy ruszę to, przy obecnej pogodzie, włącza się zawsze i działa aż do nagrzania wnętrza do ustawionej na panelu temperatury. Wcale nie potrzeba ustawiać na "HI".

Dodatkowo w fordzie bruździ automatyczne włączanie się podgrzewania tylnej szyby i lusterek, co zabiera ogromne ilości prądu, a przeważnie jest niepotrzebne (zwłaszcza w aucie garażowanym). Wyłączyłem to dziadostwo kabelkiem przy pierwszej okazji.

Parch
29-10-2016, 08:13
Dodatkowo w fordzie bruździ automatyczne włączanie się podgrzewania tylnej szyby i lusterek, co zabiera ogromne ilości prądu, a przeważnie jest niepotrzebne (zwłaszcza w aucie garażowanym).

A nie jest czasem tak, że włączenie PTC wyłącza ten automat?

weuek
29-10-2016, 08:15
Nie, jak ktoś tu wcześniej pisał, PTC jest na samym końcu w kolejce dostępu do prądu.

Parch
29-10-2016, 08:18
Miałem na myśli to, że jak w CCC włączysz PTC, to funkcja automatycznego grzania szyby tylnej nie działa w ogóle.

weuek
29-10-2016, 08:19
A to tego nie znam, bo nie mam. A co wtedy z lusterkami (podgrzewania których jeszcze ani raz nie potrzebowałem przez 2 lata)?

mm32
29-10-2016, 08:23
Tak dokładnie jest.Zaptaszkowanie w centralnej konfiguracji nagrzewnicy PTC wyłącza automatyczne załączanie grzanych szyb przy temperaturze poniżej 5 stopni.

Parch
29-10-2016, 08:28
A co wtedy z lusterkami (podgrzewania których jeszcze ani raz nie potrzebowałem przez 2 lata)?

Lustra też nie grzeją, bo są w fordzie sprzężone z tylną szybą.
BTW. Ja tam sobie cenię podgrzewanie lusterek, chociaż patent Forda z połączeniem lusterek z tylną szybą uważam za poroniony.

debiecm
30-10-2016, 10:19
Kochani,
ręce mi opadają, do kogo mogę podjechać aby zdiagnozował problem i to naprawił - kogo polecacie?

maro.gl
08-04-2017, 16:56
To jak sprawdzić czy grzanie szyb samo siê włącza.Wydaje się że jak naciskam guzik grzania to tylko wtedy grzeje.

pgrob
08-04-2017, 22:54
Jak masz zamontowaną dodatkową nagrzewnicę PTC to ogrzewanie szyb samo się nie włączy. Jak nie masz nagrzewnicy PTC to grzanie szyb włącza się automatycznie przy 4 stopniach i mniej.

Wojtek3012
16-11-2017, 07:34
Witam,

Podepnę się pod temat bo również mam problem z nagrzewnicą.

Mam S-Maxa z 2008 z Converse.

Odnośnie nagrzewnicy wiem, że jest i działa ponieważ jeżeli odpalam ją ręcznie poleceniem aktywuj teraz załącza się i pracuje.

Problem pojawia się jeżeli chodzi o ustawienie nagrzewnicy w automacie, czyli dni tygodnia i godzina. Uprzedzam pytania : nowy akumulator, dużo paliwa w baku, przejechane sporo przed postojem, poniżej 15C na zewnątrz.

S-Maxa kupiłem nie wiedząc nawet, że jest tam ta nagrzewnica i nie mam do niej pilota. Gdyby ie fakt, że urządzenie działa po ręcznym włączeniu z komputera żyłbym z przekonaniem o jej braku. Teraz jak wiem, że jest i działa chciałbym móc ją w pełni wykorzystywać. Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego nie działa w trybie automatycznym ? Czytałem na forum, że ktoś miał podobny problem i pomogła aktualizacja softu.

Jak sprawdzić wersję softu i czy można ją samemu zaktualizować ?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Parch
16-11-2017, 08:09
Nie ten temat kolego Wojtek3012 (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=53754).
Tobie chodzi o WEBASTO, a tu jest mowa o nagrzewnicy elektrycznej (PTC).
Wpisz w szukajkę WEBASTO i może znajdziesz odpowiedź, albo wskazówki dotyczące Twojego problemu.

Poler
16-11-2017, 17:36
A ja mam pytanie do kolegow skad wiecie ze PTC sie odpalilo? Ja mam samochod z 2009 z PTC i jak dam MAX na panelu klimy to zawsze zakacza sie tez grzanie tylniej szyby. Jak mozna sprawdzic czy wszystko jest ok pomijajac sprawdzenie bezpiecznika bo to juz zrobilem.

Speedo
16-11-2017, 17:51
A ja mam pytanie do kolegow skad wiecie ze PTC sie odpalilo?

ruskiego mamy conversa i nam pokazuje ;)

Poler
16-11-2017, 17:53
Ja mam ogranego przez orina i nie mam takiego cuda :-( mozna to jakos forscanem sprawdzic czy jak?

Parch
16-11-2017, 17:58
Można

Poler
16-11-2017, 18:13
A dokladniej jakos? Wlasnie siedze w samochodzie ;-)

Parch
16-11-2017, 18:35
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=69200&d=1454536233

Poler
16-11-2017, 18:44
Wlasnie odczytalem ale mam podobnie jak podeslales na fotce. Ten przelacznik sw swiadczy o tym czy wlaczona czy nie? Mam temperature 6st a z tego co czytalem musi byc ponizej 5. Mysle ze n****wem uda sie sprawdzic.

Parch
16-11-2017, 18:49
Wcale nie musi być na zewnątrz poniżej 5 st. Ważna jest raczej różnica temperatury wewnątrz i zadanej na klimatroniku. Ustaw pokrętłem temperaturę na max. Uruchom auto i wyłącz dla pewności wszystkie inne odbiorniki prądu.

Poler
16-11-2017, 18:57
Tak tez zrobilem powylaczalem ogrzewanie szyb bo odrazu sie wlacza jak naciske na paneli klimatyzacji max. Ale ptc nie wiem czemu ma sw nie aktywne. Nie mam bledow a w konfiguracji mam ptc wiec nie wiem skoro mowisz ze nie jest to warunek konieczny do zalaczenia.
Moze jakis inny pomysl na sprawdzenie? Szybko wam wnetrze nagrzewa tzn szybko leci cieple powietrze?

Parch
16-11-2017, 19:09
Szybko wam wnetrze nagrzewa tzn szybko leci cieple powietrze?
U mnie leci szybko, ale ja nie jestem dobrym przykładem, bo mam sinik benzynowy i PTC jest dla mnie tylko gadżetem. Chociaż w zimie jestem jako "ciepłolub" bardzo zadowolony.

BTW. Nie włączaj "max" z guzika, tylko ustaw temperaturę pokrętłem na "HI".
Jak się nie chce nagrzewnica włączyć, to może masz już za ciepło w aucie.

Poler
16-11-2017, 19:19
Ok zobacze z tym pokretlem. A w samochodzie jak z niego wychodzilem bylo 16st wiesz szalu nie bylo. Niedlugo pojde jeszcze raz zobaczyc tylko dzieci uspie ;-) dam znac co i jak.
Pozdrawiam

Speedo
16-11-2017, 19:43
bo odrazu sie wlacza jak naciske na paneli klimatyzacji max

bo to max jest tylko do szybkiego odmrozenia/odparowania szyb a nie do ogrzewania wnetrza, musisz jak kolega pisze dac opkretla temperatury na HI

mro
16-11-2017, 19:44
Daj znac, bo ja tez niby mam. Nagrzewnice elektryczną powietrza, a jakby nie chodzila..

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Poler
16-11-2017, 19:55
Jestem pobownie. Dalem tak jak koledzy mowili pokretlem max wysterowanie ptc na 89% a sw jak wylaczone bylo tak i pozostalo. Tem w samochodzie 13st na dworze 7st. Acha jak nastawiam na hi to nie slysze aby cos wialo a jak dam recznie nadmjch na max tez sie nie wlacza ptc

aurerum
16-11-2017, 20:07
jak widzisz to w forscanie to zrób mały test.Włącz pokrętłem na Hi ,a potem dołączaj wszystkie urządzenia elektryczne i zobaczysz czy procentowo coś się zmieni w nagrzewnicy.

Poler
16-11-2017, 20:10
Moze teraz problemem jest ze podczas prob nagrzal sie silnik do 40st. Ale jak wlaczylem wszystko wlacznie z grzaniem szyb to ptc spadlo na 80%

aurerum
16-11-2017, 20:14
no to raczej Ci działa.U mnie w mondeo jest bez różnicy czy mam silnik rozgrzany to jak przełączę na Hi to nagrzewnica się załącza

Poler
16-11-2017, 20:17
Sprobuje jeszcze jutro jak silnik bedzie zimny i dam znac. Ale zastanawiam sie czy wyskakuje jakis blad jak bylby uszkodzony przekaznik/grzalka itp itd. Moze cos jest jeszcze w elmie zle zaznaczone albo niewiem bo czemu w mondku chodzi caly czas a w smaxie nie?

Parch
16-11-2017, 20:19
Ale jak wlaczylem wszystko wlacznie z grzaniem szyb to ptc spadlo na 80%

Czyli raczej grzałka działa.

Temperatura płynu chłodniczego nie ma znaczenia. Znaczenie ma temperatura panująca we wnętrzu względem zadanej na klimatroniku.

Jeszcze można zrobić takie coś: ustaw temp. na HI i powoli zmniejszaj temperaturę pokrętłem, patrząc kiedy się wyłączy grzałka. Bo powinna się wyłączyć w którymś momencie - skrajnie gdy dasz temp. na LO.

aurerum
16-11-2017, 20:21
Może Ci się częściowo spaliła i nie grzeje pełną mocą.Np u brata w 2.2 też mondeo grzeje na 100 procent i naprawdę to powietrze jest gorące

Poler
16-11-2017, 20:23
Bede musial to sprawdzic jutro bo dzieciaka zaczelo cos meczyc i musze uciekac :-( dam znac co i jak.
Pozdrawiam.

Bump: Może Ci się częściowo spaliła i nie grzeje pełną mocą.Np u brata w 2.2 też mondeo grzeje na 100 procent i naprawdę to powietrze jest gorące

Tylko jak bylaby spalona i komputer nie wykrywalby bledu to powinien przynajmniej SW sie przełączać na ON a tego nie robi.

totek2
16-11-2017, 22:36
U mnie wyłącza się jak silnik osiągnie ~76stopni.

mm32
17-11-2017, 02:47
U mnie wyłącza się jak silnik osiągnie ~76stopni
W benzynie PTC ? Sam dokładałeś ?

cliner
17-11-2017, 05:33
Może ma wersję skandynawską?:>

totek2
17-11-2017, 05:37
W benzynie PTC ? Sam dokładałeś ?



Miałem fabrycznie.

Poler
17-11-2017, 16:34
Sprawdzilem dzialanie procentowa podczas zmiany nastw temperatury na panelu klimy. Zeczywiscie jak nastawie na LO to procenty schodza do 0 natomiast wraz ze wzrostem rosna. Ale parametr SW ciagle OFF. Czy koledzy moga zobaczyc jak ten parametr sie zachowuje u was? Czy on zawsze wlaczony czy jak. Dzieki z gory ����

Poler
18-11-2017, 07:37
Czy znalazlby sie jakis uczynny forumowicz i powiedzial jak w was zachowuje sie parametr PTC_SW podczas dzialania nagrzewnicy w programie forscan?

Korci74
19-11-2017, 19:42
Cały czas na Off

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=88857&stc=1&d=1511120052

Bump:

koszka
21-11-2017, 20:17
u mnie w mondeo mk4 też cały czas na off.

rojass
23-11-2017, 13:50
Powiedzcie jak szybko czujecie ciepło z nadmuchów ? Mam u siebie PTC, w Converse+ zaznaczone, że ma się włączać jednak powietrze dopiero po kilku minutach zaczyna być letnie. Włączacie poprzez wciśnięcie przycisku Hi na panelu czy ostawieniu temperatury za pomocą gałki ?

totek2
23-11-2017, 13:53
Nagrzewnica sama się włącza w określonych warunkach. Co masz zaznaczone na convers?

rojass
23-11-2017, 14:21
dodatkowa nagrzewnica - zaznaczone krzyżykiem.
Obieg otwarty czy zamknięty ? AC On/Off ?

mm32
23-11-2017, 15:27
dodatkowa nagrzewnica - zaznaczone krzyżykiem.
To dotyczy "webasto" a nie PTC ;)

szynszyl
23-11-2017, 15:39
Włączacie poprzez wciśnięcie przycisku Hi na panelu czy ostawieniu temperatury za pomocą gałki ? ja mam przycisk z symbolem szyby i sam włacza HI oraz AC na ON (a mam PTC bo po VIN tez sprawdziłęm)

rojass
23-11-2017, 15:56
To dotyczy "webasto" a nie PTC
Jesteś pewny ? Żadnej innej funkcji ustawiania czasu czy temperatury w menu nie znalazłem.

bukox
23-11-2017, 16:16
ja mam przycisk z symbolem szyby i sam włacza HI oraz AC na ON (a mam PTC bo po VIN tez sprawdziłęm)

Przycisk szyby włącza szybsze odparowanie/odmrożenie szyb.

jaceks
23-11-2017, 16:33
nagrzewnica ptc włącza się zawsze gdy masz ustawioną temp. wiekszą niz 16 stopni, i w kabinie taka temp nie została osiągnięta.

mm32
23-11-2017, 16:50
Jesteś pewny ? Żadnej innej funkcji ustawiania czasu czy temperatury w menu nie znalazłem.
Bo masz dogrzewacz.

kafarsmax
29-11-2017, 13:12
Dziś dostałem od mechanika takie coś o nagrzewnice może komuś do przyda:)

bukox
29-11-2017, 15:13
To jak to w końcu jest. Ja niezależne czy włączę temp na HI czy nie to i tak dość szybko robi się ciepło w środku mimo, że silnik nienagrzany.

Parch
29-11-2017, 15:30
Bo informacja, że musi być klima na Hi jest nieprawdziwa.

bukox
29-11-2017, 16:12
No właśnie też mi się tak wydaje ale w tym dokumencie jest napisane, że należy ustawić na maks. temp. Tak na logikę nagrzewnica powinna się uruchamiać zawsze jeśli silnik jest zimny i nie da rady ogrzać wnętrza do ustawionej temp.

Poler
29-11-2017, 16:13
Oby temperatura ustawiona na paneli byla wyzsza niz ta w samochodzie.
Jesli chodzi o wydajnosc to "tylka nie urywa". Po 3min leci cieplo ze srodkowych kanalow bo sa najkrotsze natomiast aby nagrzac w samochodzie to ze 4km trzeba przejechac.
Jest to super sprawa ale kiedys bylwm swiadkiem jak takie cudo dzialalo bodajrze w vectrze mojego brata. Tam nie cieple a gorace lecialo doslownie chwilke po zapaleniu silnika.

kafarsmax
29-11-2017, 17:12
Sam dostałem to od mechanika i sam się się tym nie zgadzam. Sprawdziłem ze nie trzeba nastawiać temp. na HI żeby się włączyła nagrzewnica tak samo jak nie należy włączać ogrzewania szyb. Ustawiłem temp na 21 włączyłem obydwie szyby dodatkowo dwa fotele na max i nie było różnicy więc poprostu działa i to chyba najwazniejsze :) grzeje się szybciej niż scenic w benzynie:)

eclipse
30-11-2017, 18:36
Zobaczycie co to daje jak jest -20st.C . Wiem jedno że przy ok. -15st C wsiadając po nocy w zimny samochód na parkingu odpalam i jadę ok . 8-10 km przez miasto dość wolno , to przy np; włączonej nagrzewnicy pokrętłem na panelu klimatronika na HI(ciepły) nawiew , silnik nie sposób dogrzać do roboczej temp.(wskazówka pionowo nie może dojść ) .
Natomiast ustawiony nawiew klimatronika na LO (zimne) wtedy silnik osiąga żądaną temperaturę w przeciągu tych ok.10 km.
Moim zdaniem wniosek z tego taki że ustawiając klimatronik pow 16st.C
otwiera się jednocześnie obieg płynu chłodzącego przez nagrzewnicę która jest tuż przy elektrycznej PDC i wentylator schładza obie nagrzewnice dmuchając na kabinę co ujemnie wpływa w tych warunkach na rozgrzanie silnika .
Czyli odbiera ciepło z silnika ... dlatego jeśli silnik jest zimny a włączony mamy nawiew na kabinę to więcej czasu i km. zabiera jego prawidłowe rozgrzanie do strzałki na wprost .
Uważam że inżynierowie Forda dali ciała w tym temacie . W/g mnie powinny te nagrzewnice być całkowicie osobno regulowane niezależnie od siebie .Wtedy takie dogrzewanie miało by efekt turbo włączając obie w razie potrzeby .

Parch
30-11-2017, 19:11
Było już tyle razy pisane, że PTC działa zupełnie niezależnie od obiegu płynu chłodniczego. Jedynie co ma PTC wspólnego z płynem chłodniczym, to wyłączanie się nagrzewnicy przy temp. płynu 76-77 st., ale ta zależność występuje raczej w samochodach poliftowych.

Także nie ma co tworzyć jakichś legend o wpływie PTC na rozgrzewanie się silnika.

latar
30-11-2017, 20:52
Jaką moc ma PTC?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Parch
30-11-2017, 21:10
~ 600w.

eclipse
01-12-2017, 16:59
Było już tyle razy pisane, że PTC działa zupełnie niezależnie od obiegu płynu chłodniczego. Jedynie co ma PTC wspólnego z płynem chłodniczym, to wyłączanie się nagrzewnicy przy temp. płynu 76-77 st., ale ta zależność występuje raczej w samochodach poliftowych.

Także nie ma co tworzyć jakichś legend o wpływie PTC na rozgrzewanie się silnika.
Mnie jak napisałem chodzi o nawiew z wentylatora i drogę jaką pokonuje , czyli jeśli zasysa wentylator z zewnątrz i dmucha przez nagrzewnicę i chłodniczkę zamontowaną tuż pod nią to normalne że jeśli płyn w obiegu jest jeszcze nie dogrzany to bedzie wpływało to ujemnie na szybsze rozgrzanie silnika i osiągnięcie temperatury otwarcia termostatu .
Zresztą przeczytaj .
Tu napisałeś https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2891335&postcount=494
A tylko miałeś +10 st Ć przecież to nie to samo co -15 st C . i jeszcze do tego masz silnik BENZYNOWY który duuuuużo szybciej rozgrzewa sie od TDCI .
więc jeśli chcesz swoją tezę udowodnić to daj konkretny przykład lecz na S MAX tdci .

Parch
01-12-2017, 17:45
Owszem temperatura płynu chłodzącego spadła, ale wymusiła to raczej dmuchawa tłocząca ciepłe powietrze już z obiegu silnika. Nie działała już wtedy nagrzewnica, więc nie ona tu cokolwiek zaburza.

Dlatego np. jak się komuś silnik przegrzewa latem, to się pojawiają porady, żeby włączyć ogrzewanie kabiny i wentylator dmuchawy na max. Wtedy silnik ma dodatkowe ujście ciepła, wspomagane wentylatorem dmuchawy zasysającym to gorące powietrze do środka. W ten sposób doraźnie zmieniasz bilans ciepła silnika.

eclipse
02-12-2017, 07:48
Noooo .. przecież o tym pisałem , gdyby nawiew na nagrzewnicę elektryczną był osobno to rozwiązało by to sytuację zimą . Wracając do wyłączania nagrzewnicy el. to dotyczy to tylko silnika benzynowego (jak u ciebie) jeśli chodzi o TDCI to nie zawsze jest tak . Dyskutowałeś przecież na ten temat z Marcinem który ma jednak bardzo dużą wiedzę i przyznaje mu rację .

Parch
02-12-2017, 10:32
Wracając do wyłączania nagrzewnicy el. to dotyczy to tylko silnika benzynowego (jak u ciebie) jeśli chodzi o TDCI to nie zawsze jest tak .
Dobrze byłoby gdyby się wypowiedział na ten temat jakiś użytkownik poliftowego diesla. Wtedy można by wyciągnąć jakieś bardziej sensowne wnioski, co do różnic (lub ich braku) w działaniu PTC przed liftem i po lifcie.

domadm
03-12-2017, 21:46
Jako ciekawostkę napiszę jak u mnie:
- był od nowości S-Max poliftowy TDCi z 2011 roku z PTC, ale mimo tego w zimie trzeba było kilka km przejechać żeby się nagrzało, z pewnością nie dmuchało gorące ani nawet ciepłe powietrze
- teraz mam Mondeo MK5 nowego TDCi i tutaj jest zdecydowana różnica - aż ostatnio zdębiałem jak po chwili zaczęło lecieć ciepłe powietrze, z pewnością dzięki PTC bo silnik tak szybko się nie nagrzał.

Z perspektywy czasu muszę stwierdzić, że w S-Maxie coś z tym PTC było nie tak od nowości.

Voku
05-12-2017, 07:55
Dobrze byłoby gdyby się wypowiedział na ten temat jakiś użytkownik poliftowego diesla. Wtedy można by wyciągnąć jakieś bardziej sensowne wnioski, co do różnic (lub ich braku) w działaniu PTC przed liftem i po lifcie.
Dziś sprawdziłem jak to działa u mnie, mam polifta i tak auto odpalone rano temperatura około 1C.
Klima wyłączona, temperatura ustawiona na "HI Auto" wyszedłem na chwilę ośnieżyć i może po 5 min wróciłem i było już bardzo ciepło. A silnik zimny rozgrzał się dopiero po ruszeniu i przejechaniu jakiś 5km.
Miałem wrażenie że szybciej zagrzało się auto niż fotele (podgrzewane) a włączałem w tym samym czasie, ale może to tylko wrażenie.

Parch
05-12-2017, 08:06
@Voku (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=323933), czy masz wizualizację pracy nagrzewnicy?

Voku
05-12-2017, 09:16
Nie, przynajmniej nie zwróciłem uwagi. Powtórzę po pracy i zobaczymy.
Wczoraj jeździłem VW Canddy z tego roku i tam to dopiero trzeba było czekać zanim się auto rozgrzało 10min na postoju + 10km i dopiero ciepło zaczęło lecieć, tutaj szybciej jak w benzynie :D

Parch
05-12-2017, 09:23
Czyli nie masz rosyjskiego softu w C+.
Szkoda, bo mnie interesuje informacja, przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego się nagrzewnica wyłącza w dieslu po FL. O ile się w ogóle da uchwycić taką zależność.

Voku
05-12-2017, 09:31
Nie mam standardowy C+

krzyspvfr
05-12-2017, 10:11
Czyli nie masz rosyjskiego softu w C+.
Szkoda, bo mnie interesuje informacja, przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego się nagrzewnica wyłącza w dieslu po FL. O ile się w ogóle da uchwycić taką zależność.

O ile pamiętam działa prawie przez cały czas nagrzewania silnika.

Parch
05-12-2017, 10:20
Ale konkrety! Masz auto z 2010 r. To jest jeszcze przedlift, międzylift, czy już polift?
U mnie i u totek2 w poliftowych "benzynach" się wyłącza nagrzewnica przy 76-77 st.

krzyspvfr
05-12-2017, 10:24
Ale konkrety! Masz auto z 2010 r. To jest jeszcze przedlift, międzylift, czy już polift?
U mnie i u totek2 w poliftowych "benzynach" się wyłącza nagrzewnica przy 76-77 st.

Mam przecież napisane "FL" w opisie :) auto to normalny polift, rosyjski soft.
Akurat nie mam dostępu do auta przez najbliższy tydzień, więc dokładnie będę mógł sprawdzić dopiero 11 grudnia - ale z tego co pamiętam, u mnie też wyłącza się w okolicach temperatury, którą podałeś.

Parch
05-12-2017, 10:34
A tak, jakoś przeoczyłem to FL.
Dociekam tej temperatury ponieważ w wątku:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=191223&page=52&highlight=dodatkowa+nagrzewnica
wywiązała się dyskusja na temat różnic w działaniu PTC przed i po FL.
Jeśli dla diesli po FL też się uda uchwycić konkretny stały moment wyłączania się nagrzewnicy, to będzie to kolejne potwierdzenie, że PTC jest inaczej sterowana przed i po FL.

weuek
05-12-2017, 11:01
Taki test polecam. Ustawić temperaturę, powiedzmy, na 20*C. Poczekać, aż PTC się wyłączy. Potem przestawić temperature na, powiedzmy, 25*C. PTC znów się włączy.

Jak to kiedyś ktoś tu mądrze napisał, PTC pomaga, gdy temperatura zadana bardzo różni się od tej na zewnątrz. I nie ważne, że silnik jest już całkiem ciepły. Moja PTC włączy się nawet gdy silnik jest już gorący od godziny, ale, na przykład otworzyłem na dłużej drzwi i kabina się wychłodziła.

(focus 2008 )

Parch
05-12-2017, 11:09
Moja PTC włączy się nawet gdy silnik jest już gorący od godziny, ale, na przykład otworzyłem na dłużej drzwi i kabina się wychłodziła.
A moja tak nie działa, co już udowodniłem w analogicznym wątku w dziale Mondeo. Poczytaj sobie, bo opisywałem tam już dwa swoje testy.

weuek
05-12-2017, 11:15
Jeśli twoja jest w durateku, to taki test jest bezużyteczny, bo ona dlań nieprzeznaczona.

:-)

Parch
05-12-2017, 11:23
Taaaa. Zwłaszcza po FL.:P

Voku
06-12-2017, 06:45
Dla mnie to jest po prostu elektryczne wspomaganie ogrzewania.
Dziś sprawdzałem ponownie ustawiłem sobie standardowo temperaturę na "22C AUTO" odpaliłem auto i po 1min dało się już wyczuć że nawiewem zaczyna lecieć cieplejsze powietrze a z każą minutą temperatura wdmuchiwanego powietrza była coraz wyższa, po około 5min było w aucie już czuć ciepło mimo że silnik jeszcze się nie rozgrzał.
Więc nie ma znaczenia jaką temperaturę się ustawi, system będzie po prosu dążył do jak najszybszego uzyskania ustawionej temperatury wewnątrz auta.
DLa mnie super sprawa nie trzeba czekać aż się zagrzeje auto tylko praktycznie od razu zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

szynszyl
06-12-2017, 11:59
Moze w polifcie.. ja musze HI na desce

rumunn95
06-12-2017, 16:42
Voku u mnie identycznie tylko ja mam ustawione 21 i po chwili już leci ciepelko (przedlift)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

piotras78
08-12-2017, 08:26
U mnie jak się włącza PTC to zaczynaja pulsowac światła w kabinie i mijania - tez tak macie? Wczoraj zrobiłem test i po trasie ok 200 km najpierw schłodziłem troche kabinę a później na full ciepło - po jakimś czasie (ok 1 min) znowu zrobiła sie dyskoteka - na fordscanie PTC wskoczyło na 89% po przestawieniu na full (stopniowo sie podnosiło ale trwało to znacznie krócej niz ta 1 min). Może mam kiepski aku i cos nie wyrabia ? - rano jak tylko włączy sie nagrzewnica to dyskoteka jest natychmiastowa

Parch
08-12-2017, 09:31
U mnie jak się włącza PTC to zaczynaja pulsowac światła w kabinie i mijaniaTo masz super wizualizację działania nagrzewnicy:619:
A poważnie, to myślę, że albo masz gdzieś "przebicie" na kablach, albo Twoja nagrzewnica kończy żywot.

kalkulator
08-12-2017, 09:35
Z tym pulsowaniem to raczej alternator się kończy.

piotras78
08-12-2017, 11:32
Alternator raczej ok. Ladowanie mam 14.5v tylko przy wlaczonej nagrzewnicy skacze od 14 do 14.8 i robi sie dyskoteka. Jak wylacze nagrzewnice to moge powlaczac wszystko co jest w samochodzie (grzanie szyb itp) i jest ok. Gdzie znajde w samochodzoe te nagrzewnice?

Parch
08-12-2017, 12:06
Tu masz wszystko opisane, rozrysowane i nawet pokazane czasem na zdjęciach:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=191223
Temat w dziale Mondeo, ale nagrzewnice, miejsca montażowe, itp. są takie same.

mm32
08-12-2017, 14:01
Alternator raczej ok.
No raczej nie OK.Wygląda na to,że jego wydajność jest kiepska...

Parch
08-12-2017, 14:15
Wygląda na to,że jego wydajność jest kiepska..I ta "kiepskość" by się objawiała tylko przy działającej nagrzewnicy, a nie np. przy grzaniu przedniej szyby?

rumunn95
08-12-2017, 14:22
Nagrzewnica pobiera sporo więcej prądu, do sprawdzenia altek

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

mm32
08-12-2017, 14:26
I ta "kiepskość" by się objawiała tylko przy działającej nagrzewnicy
Pulsowanie będzie tylko przy nagrzewnicy bo ona jest sterowana PWM.Przednia,czy tylna szyba jest sterowana zwykłym przekaźnikiem,więc światło przygaśnie tylko raz w momencie załączenie.

Bump: Nagrzewnica pobiera sporo więcej prądu
Polemizowałbym z tym stwierdzeniem.
Grzana przednia szyba ma dwa bezpieczniki po 40A ,a nagrzewnica jeden 80A ;)

Parch
08-12-2017, 14:31
Szyba ma bezpiecznik 2x40A, nagrzewnica 80A. Więc bym polemizował.

piotras78
08-12-2017, 15:07
Z tego co czytam to nagrzewnica bierze nadmiar z alternatora po tym jak zasili cala reszte urzadzen w samochodzie. Jak nie starcza pradu to spada jej dzialanie. U mnie przy ogrzewaniu szyby tyl i przod, wlaczone swiatla, radio, ladowarki do kamery i telefonu wysterowuje sie na 90% wiec chyba jest ok.
Zastanawiam sie czy ts grzalka jest ok i jak ja sprawdzic bo tylka nie urywa jezeli chodzi o wytwarzane cieplo

mm32
08-12-2017, 15:37
wiec chyba jest ok.
Napisałeś jak jest na postoju (biegu jałowym) ,czy podczas jazdy ?

piotras78
08-12-2017, 15:48
Bawilem sie na postoju po odpaleniu sita bo szukalem przyczyn tego pulsowania swiatel i lampek w kabinie

Dzsiaj kupilem nowy aku (stary byl za maly) i roznica jest niewielka na plus.
Zastanawia mnie jeszcze jedno czy np te 90% to jest moc zadana czy oddawana. Bo jezeli zadana a jest slaby altek to faktycznie moze dawac sporo mniej stad tez efekt slabego grzania

mm32
08-12-2017, 16:23
Jest to moc oddawana.

weuek
08-12-2017, 22:36
Problemem jest to, że bezsensowne ogrzewanie szyb i lusterek zabiera prąd nagrzewnicy, a i tak auto wyjeżdża z garażu z czystymi szybami. Tego inżynierowie z łapanki nie przewidzieli.

piotras78
08-12-2017, 22:40
Przecież można wyłączyć. Jak masz nagrzewnice to chyba i tak automatyczne ogrzewanie szyb przestaje działać - u mnie się nie włączają - muszę ręcznie to zrobić

weuek
08-12-2017, 22:44
Wyłączyłem ruskim softem. Akurat w fokusie da się łatwo. :-)

Radem
19-12-2017, 21:20
Witam czy ktoś mi na pisze jak działa nagrzewnica elektryczna i czy zamontuje ja w klasie nie wyposażonej w takie urządzenie. Działa nie chodzi mi o to czy muszę podpiąć jeszcze do niej węże z wodą czy działa jak farelka ze spiralami.

znalazłem coś takiego i chciałbym zamontować.
http://allegro.pl/mondeo-mk4-lift-nagrzewnica-grzalka-elektryczna-i7059636004.html

weuek
19-12-2017, 21:22
Jak farelka. Jest obszerny materiał na forum dla chcących to dołożyć. Polecam, bo warto - cieszy mnie codziennie do jesieni do wiosny.

Radem
19-12-2017, 21:45
Możesz podać jakiś link dział lub sposób jak ktoś sobie z tym poradził nie ma czasu na tygodnie mam sprytnego mechanika i przyjaciela który musi mi pomóc do 4 stycznia jak to podłączyć na krótka na 2 miechy.

weuek
19-12-2017, 22:22
Forum ma wyszukiwarkę, a jeśli ta ci się nie spodoba, to jest google. Przecież żeby ci podać, to sam muszę poszukać. Nie za dużo wygody chciałbyś?

Radem
20-12-2017, 00:02
Podajesz opis o obszernym temacie wnioskuje że wiesz a nie domyślasz się. Znalazłem ten temat to pytam tyle to i każdy potrafi google wujek i takie tam.

totek2
20-12-2017, 07:06
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=191223&highlight=monta%BF+ptc
tu masz wątek o dokładaniu nagrzewnicy, mondeo to to samo co s-max.

Radem
20-12-2017, 14:35
Tak masz racje dziękuje.

Wujekartur
27-12-2017, 16:44
Witam, w zalaczniku zamieściłem zdjęcie.
Powiedzcie mi proszę jaką mam nagrzewnice oraz jak ją włączyć ?

Pozdrawiam
Artur

mm32
27-12-2017, 17:42
Powiedzcie mi proszę jaką mam nagrzewnice oraz jak ją włączyć ?
Masz webasto,jak je włączyć-proponuje przeczytać instrukcje do swojego auta ;).

Czarnecki
27-12-2017, 21:16
Cześć, czy w benzynach 2.0 240km też montowali takie nagrzewnice PTC? Jak to fizycznie sprawdzić? W menu Converse nic nie mam, samochód jak to benzyna rozgrzewa się szybko, a nawet bardzo, silnik też szybko rozgrzewa się do temperatury roboczej. Po VIN mam takie parametry i już zgłupiałem...
- Sterowanie nagrzewnicy alt. typ A
- Bez Nagrzewnicy
- Z dod. nagrzewn.
Ktoś coś podpowie?

mm32
27-12-2017, 21:34
W benzynach czasem były nagrzewnice PTC.

totek2
27-12-2017, 21:37
Ja mam benzynę i mam PTC.
Wyślij Vin na PW to sprawdzę Ci jak wyjechał z fabryki.

piotras78
29-12-2017, 19:06
A jak sprawdzić tę nagrzewnice czy jest ok - moja grzeje ok do + 2/3 stopni - jak jest chłodniej to cieniutko to daje - ledwo ciepłe powietrze. Z opisów na forum wynika że powinno to być bardziej wyczuwalne. Powinna mieć jakąś określona rezystancję czy jakiś inny sposób sprawdzenia tego na "stole". Jak jej podam zasilanie bez obiegu powietrza to obawiam się że ją spalę.

ddzilins
13-02-2018, 11:00
Mam pytanie odnośnie mojego auta. Sprawdziłem w ETIS i mam 3 pozycje dotyczące nagrzewnic (zaznaczone poniżej na czerwono). Ktoś jest mi w stanie powiedzieć co dokładnie mam zainstalowane? Dodam że ciepłe powietrze nie leci od razu co wykluczało by PTC natomiast silnik w moim subiektywnym odczuciu grzeje się dość szybko (nawet przy mrozie na postoju).


Bez czujn.fil.pow.
Z Filtr Pyłkowy
Bez Nagrzewnicy
Bez ukladu klimatyzacji
Z 70-l. zbiornikiem paliwa
Bez oddziel. wody w filtrze paliwa
Fuel Tank Flap - Locking
Z mozliw. stosow. oleju napedowego
Bez zest.przyg. do poj.zasil. gazem
Niska zawart.siarki w oleju naped.
Ze stałymi pedałami
Standardowa konstrukcja pedalu
Ze Wspomag.Kierown.(Przełoż.Stałe)
Z ręcznie regul./przesuw. kolumnš
Kierownica
Bez podgrzewanej kierownicy
Bez elektronicz.ogranicz.prędkoœci
Ze Sterowaniem Prędkoœciš
Bez dŸwigni wyb.biegów w kier.
Z dod. nagrzewn.
Bez dodatkowej nagrzewnicy
Konwencjonalne wskaŸniki - Poziom 3

weuek
13-02-2018, 11:02
Bez układu klimatyzacji

A to też jest prawda?

Według etisa mój też nie ma PTC, a ma.

jaceks
14-02-2018, 08:58
nagrzewnica nie wpływa na temperaturę silnika.
najprostszy test, to włącz zimny silnik, obieg zamknięty, kratki srodkowe, i za pare sekund poleci lekko cieplejsze powietrze

Alien1929
20-12-2022, 08:43
Witam, czy ma ktoś możliwość sprawdzenia po Vin czy mój egzemplarz posiada nagrzewnice dodatkowa?
Mój VIN WF0SXXGBWS8A79144.
BI NIE POWIEM PRZYDALA BY SIE i się zastanawiam czy dołożyć przy ewentualnym jej brak.

MavPL
24-01-2023, 11:42
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Z tego co widze to raczej nie masz...

Less Luggage Compartment Mat
With Mechanical Parking Brake
Less Cargo Stowage Device
Less Rear Mudflaps
Body Coloured Tailgate Handle
Less Front Mudflaps
Less Seat Pack
Less Trailer Module
Less Family Entertainment System
Less Trailer Coupling
Less Luggage Compartment Net Kit
Less Load Retention Net
Less Interior Partition
With Front Parking Aid
With Drivers Manual Lumbar Support
Drv Seat Back Fold Down Table
Non Locking Lug Nuts
With Brake Emergency Assist
With A/V Jack
Standard Duty Battery
With Heated Windscreen
Less Interior Pack
With Heated Washer Jet
With Rear Parking Aid
With Global Closing
With Chrome Exterior Door Handle
With Load Area Cover
Tray/Table - Front Seat
With Trip Computer
With Standard Overhead Console
With Electronic Stability Control
With Heated Pass Seat-Variable Temp
With Fixed Rear Window
Marketing Level 1
With 2nd Row Reading Lamps
Infrared Reflective Windscreen
Driver Heated Seat-Variable Temp
BT/VC Phone Interface Only
With Automatic Headlamp On/Off
With Standard Liftgate
Less Dress Up RSO
With Front Fog Lamps
With Halogen Headlamp
With Electric Rear Windows
With Standard Rear Shock Absorbers
With Submarine Lighting-Interior
With Tutone Instrument Panel
With Speed Control
Less Wheel Covers
With Level 5 Door Trim Panel
Less Rear Floor Mats
Less Spare Wheel
Voice Activated Module - French
Conventional Instruments - Level 3
Door Entry R/Cont Unit - Flip Key
Navigation Disk - Country Specific
Less Front Floor Mats
Power Door Lock With Elec Release
With Privacy Glass
Sports Front Seat
With Automatic Windscreen Wiper
Telephone Prep Pack B - French
With Tri Band Antenna
Electric Operated Rear View Mirror
Ice Feature Pack 5
Dual Zone Auto Temp Control A/C
With 70 Litre Fuel Tank
With Pass 8 Way Power Seat Adjuster
LHD FWD
With 8 High Series Radio Speakers
Leather Steering Wheel
With Standard Suspension
Drv Power Seat Adjust With Memory
Full Floor Console With Armrest
Genk Plant Build
Second Row - 3 Individual Seats
Front Spring Load Class-I
Rear Spring Load Class-C
With Self Colour Grille No.1
Low Level With Nav/CD/AM/FM Radio
Stage 4 Requirement LDT
Dual Ext Mirror-P/Ht/Mem/Fold Back
5 Door SAV
S-Max/Galaxy 2006-
(+)"B"
225/50 R 17 W Tyre
6 Speed Manual Transaxle - MMT6
7J X 17" Style 5 Alloy Wheel
Series 60
Sea Grey (Metallic)
1.8L Duratorq-TDCi (125PS) - Lynx
Napoli Perforated / Charcoal/Ebony

Parch
24-01-2023, 12:11
raczej nie masz... A może masz?