Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Co to jest na klemie minusowej?


mazurek01
07-11-2016, 08:50
Mam pytanie odnośnie klemy minusowej, a mianowicie jest zabudowany jakiś moduł FoMoCo C95YD SW 2.21 AG9N 10C679 DD od którego wychodzą dwa przewody biały i czerwony. Żeby było ciekawiej to biały idzie dalej w peszlu na kostkę następnie gdzieś w stronę auta, ale sprawdzając miernikiem między kostkami - przejścia nie ma. Drugi czerwony idzie w peszlu który był nigdzie nie podłączony i koniec tego peszla był założony na odpowietrznik z akumulatora. Zrobiłem zdjęcie tego ustrojstwa, ale mam problem z załączeniem zdjęcia.

mm32
07-11-2016, 15:05
Jest to battery monitor sensor :).Podłączenie powinno wyglądać tak: czerwony +12V,biały-LIN.

mazurek01
07-11-2016, 15:08
Do czego to służy, skoro u mnie nie było to podłączone tak jak piszesz.

mm32
07-11-2016, 15:21
Jak nazwa wskazuje,służy do monitorowania stanu akumulatora.
Ważna informacja-po wymianie aku trzeba to ustrojstwo resetować :).

mazurek01
07-11-2016, 15:35
Skoro u mnie nijak było to podłączone czytaj wcale mogło mieć to wpływ na cokolwiek? Druga sprawa mogło to doić mój akumulator?
Kolejne pytanie , wyjmowalem akumulator w celu jego wymiany bo coraz częściej pada , mogło to mieć jakiś wpływ.
No i czy jak założę nowy akumulator to muszę to zasilić tak jak to opisales wcześniej ,czy tak jak do tej pory może być to odłączone?
Kolejne pytanie z tym związane po ewentualnym podłączeniu jak to się resetuje:razz:

lsulima
07-11-2016, 16:03
Jak nazwa wskazuje,służy do monitorowania stanu akumulatora.
Ważna informacja-po wymianie aku trzeba to ustrojstwo resetować :).

A jak się to ustrojstwo resetuje?

mottom
07-11-2016, 16:05
Przyłączam się do pytania mazurek01, mm32 możesz coś więcej powiedzieć na temat resetowania tego elementu? Ostatnio też miałem problemy z akumulatorem i stawiam na błędny odczyt napięcia z tego elementu. Opisałem to tu (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2687801&postcount=155).

SRS
07-11-2016, 16:09
A jak się to ustrojstwo resetuje? IDSem się resetuje.

mm32
07-11-2016, 16:15
Nie przyglądałem się temu uważnie bo mam przedlifta i nie mam tego czujnika,ale musi być gdzieś opcja resetu tego czujnika w IDS jak wspomina Robert.

Parch
07-11-2016, 16:15
A nie wystarczy poczekać kilkadziesiąt minut po wymianie AKU?

lsulima
07-11-2016, 16:21
Ja takiej funkcji nie widziałem w IDSie. Robert możesz napisać gdzie to jest?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Parch
07-11-2016, 16:34
Właśnie wyczytałem w dr Google, że reset BMS może nastąpić samoczynnie po 8 godz. od wymiany AKU, jeśli się zostawi auto w spokoju, tzn. nie wykonując żadnej akcji.
Ciekawe ile w tym prawdy?

mm32
07-11-2016, 16:39
Ciekawe ile w tym prawdy?
Może i tak być,bo czytałem o wymianie aku i tam nic szczególnego nie pisało,ani słowa o IDS'ie .

SRS
07-11-2016, 16:43
Ja takiej funkcji nie widziałem w IDSie.
nadwozie -> resetowanie czujnika BMS czy coś takiego , lecz nie raz tej opcji nie widać , zależne od rocznika auta ,
i dobra wiadomość jest manual do resetowania czujnika BMS
Nie wykonuj zerowania, jeśli akumulator nie został wymieniony.

Metoda zerowania czujnika BMS
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.

mottom
07-11-2016, 16:48
SRS dzięki, jak przyjdę do domu to sprawdzę :)

Juzek
07-11-2016, 16:57
Dżizas... kolejny wynalazek upiększający życie kierowcy :)

Tapnięte z Szajsunga MkIV

mazurek01
07-11-2016, 18:14
Wracam do mojego pytania.
Skoro ów czujnik w moim samochodzie był fizycznie odłączony - biały przewód - na przerwie między wtyczkami, brak podłączonego czerwonego przewodu do plusa - to czy przy wymianie akumulatora na nowy, akumulator będzie się szybciej rozładowywał, czy nie ma to żadnego wpływu?
Dla mnie nie będzie problemu z naprawą w/w kabli tylko czy jest to konieczne, czy może zostawić to tak jak jest?

Szymonek51
07-11-2016, 19:38
U mnie zerowanie czujnika BMS według podanej procedury zostało zakończone pomyślnie tylko nie wiem czy to zadziała w przyszłości i nie będę miał wciąż komunikatu o rozładowanym akumulatorze i wyłączającym się radiu po 1 min przy zgaszonym silniku

mottom
07-11-2016, 21:00
mazurek01 bez czujnika samochod prawdopodobnie utrzymuje podczas jazdy caly czas napięcie 13.5-14.5 V. U mnie po naladowaniu alumulatora w czasie jazdy napięcie spada do ~12.5V.

Parch
07-11-2016, 21:14
mottom a Ty masz na pewno czujnik BMS?

mottom
07-11-2016, 21:30
Parch mój czujnik ma oznaczenie "AG9N 10C679 DB" więc to chyba BMS. Bardzo podobny do tego ze zdjęcia z 1 postu

GregorMUN
08-11-2016, 14:43
Czyli jak widzę wciąż ładowanie na conversie w okolicach 14.5 do 14.8, spadające pod obciążeniem np. szybą grzana do 14V to oznacza konieczność resetu czujnika? Czy raczej problem regulatora napięcia? Akumulator roczny, moll. Komunikat o napięciu też często się pokazuje.

mazurek01
10-11-2016, 07:26
Naprawiłem wiązkę od czujnika, i tak jak pisał SRS wyzerowałem BMS. Jak to u mnie w życiu bywa, wszystko wychodzi mi za drugim razem:619:
miałem problem z punktem 4 światła ostrzegawcze. Klikałem sobie długimi, a tu chodziło o awaryjne. Poza tym wszystko poszło bardzo sprawnie. Kontrolka od ładowania mignęła 3 razy. Mój samochodzik dostał nowy akumulator, Bosha S4

mottom
10-11-2016, 14:25
jest manual do resetowania czujnika BMS
Kilka razy próbowałem wykonać procedure resetowania czujnika i u mnie kontrolka ładowania nie miga. Czy może być taka sytuacja, że czujnik sam się zresetował i teraz nie można go zresetować?

SRS
10-11-2016, 14:56
Czy może być taka sytuacja, że czujnik sam się zresetował i teraz nie można go zresetować? odłączanie całkowite akumulatora nie resetuje tego czujnika , a on sam się nie zresetuje , podpiąć pod idsa i spróbować przez niego ( jeżeli masz ten czujnik )

mkris
10-11-2016, 15:34
Kilka razy próbowałem wykonać procedure resetowania czujnika i u mnie kontrolka ładowania nie miga. Czy może być taka sytuacja, że czujnik sam się zresetował i teraz nie można go zresetować?

Moze robisz cos nie tak...
U mnie za pierwszym razem poszlo :)

mottom
10-11-2016, 16:21
Moze robisz cos nie tak... istnieje taka możliwość... ale nie wiem co... Niby proste - wchodzę do samochodu, przekręcam kluczyk pozycja 2, 5x (wcisnąć i puścić) światła tyle przeciwmgielne, 3x (wcisnąć i puścić) światła awaryjne i już, próbowałem też po przekręceniu kluczyka 5x włączyć i wyłączyć światła tyle przeciwmgielne - w sumie 10x nacisnąć, następnie 3x włączyć i wyłączyć światła awaryjne - w sumie 6x nacisnąć i nic.

mazurek01
10-11-2016, 16:28
U mnie poszło za drugim razem, tylko u mnie jest guzik zamiast stacyjki, sprawdź czy na pewno załączas tylne a nie przednie przeciwmgielne. Później 3 razy awaryjne i kontrolka miga 3 razy i już. Ewentualnie sprawdź zdjęcie z pierwszego posta,może u Ciebie jest co innego z innym numerem.

Parch
10-11-2016, 19:25
Ewentualnie sprawdź zdjęcie z pierwszego posta,może u Ciebie jest co innego z innym numerem

Kolega pisał wyżej, że ma na klemie czujnik o nr AG9N 10C679 DB, czyli jest to BMS.
Pytanie, czy wszystko jest sprawne, poprawnie podłączone.

bukox
10-11-2016, 19:49
A ja mam inne pytanie. Czy mając ten czujnik konieczne jest jego zerowanie po zmianie aku? Jak dla mnie to trochę dziwaczne. Zmieniam aku jak się zużyje a czujnik się powinien sam wyzerować.

mm32
10-11-2016, 19:53
Czy mając ten czujnik konieczne jest jego zerowanie po zmianie aku?
Przecież napisałem w poście nr #4 ,że trzeba go resetować po wymianie aku.

SRS
10-11-2016, 20:31
Czy mając ten czujnik konieczne jest jego zerowanie po zmianie aku? .................. Zmieniam aku jak się zużyje a czujnik się powinien sam wyzerować. wydaje mi się że jasno to zostało napisane , wymieniasz akumulator - resetujesz czujnik , jak tego nie zrobisz to zaczną się dziwne rzeczy dziać z elektryką w aucie bo z czujnika będą szły fałszywe informacje do innych modułów.

mazurek01
10-11-2016, 20:47
Kolega pisał wyżej, że ma na klemie czujnik o nr AG9N 10C679 DB, czyli jest to BMS.
Pytanie, czy wszystko jest sprawne, poprawnie podłączone.
Wiesz, dopiero zaczynam oswajać się z moim samochodem i jak coś jest dla mnie nowe pytam. Na wielu rzeczach się nie znam i wolę dopytać a skoro jestem dużym chłopcem, chciałbym sam od czasu do czasu coś przy aucie pogrzebać
mottom u mnie często padał aku, wyjąłem dziada i zobaczyłem, że mam jakiś przewód masowy luźny przykręcony razem z minusem do masy auta. Odkręciłem i zobaczyłem w/w czujnik. Dwa przewody biały i czerwony sprawdziłem miernikiem, nie miały przejścia wieć lutownica w rękę i "wiązka" naprawiona. I reset u mnie zadziałał.

MaXyM
11-11-2016, 07:28
wydaje mi się że jasno to zostało napisane , wymieniasz akumulator - resetujesz czujnik , jak tego nie zrobisz to zaczną się dziwne rzeczy dziać z elektryką w aucie bo z czujnika będą szły fałszywe informacje do innych modułów.

A jakiez informacje falszywe moze wysylac taki czujnik? Moze trzeba by zaczac pytanie od tego co on tak wlasciwie mierzy.

Poza tym sie jeszcze zastanawiam czy to jest aby na pewno resetowanie czujnika a nie resetowanie jakichs referencyjnych punktow pomiaru ale w innym module. Sam czujnik mi wyglada na pasywny element.

mazurek01
11-11-2016, 09:26
W/g mnie powinien doładować aku bardziej inteligentnie, aby go nie przeładowywać, ale niech ktoś czający bardziej temat niech się wypowie.

mm32
11-11-2016, 10:14
W tej informacji co zamieściłem w poście #9 w tym wątku jest tylko napisane,że ten czujnik dostarcza informacji (zapewne BCM) o stanie naładowania baterii.

Parch
11-11-2016, 10:22
Zaryzykuję twierdzenie, że ten czujnik mierzy "tylko" albo "aż" napięcie, natężenie i temperaturę.
Pomierzone wartości "obrabiane" są pewnie przez BCM, skoro biały kabelek idzie do BCM (LIN).
Czy reset odbywa się w czujniku, czy w układzie BCM tego nie wiem.

mottom
11-11-2016, 10:42
mazurek01 u mnie, na wiosnę, były problemy z niedoładowaniem akumulatora/słabym akumulatorem. Ładowałem go elektroniczną ładowarką, za pierwszym razem było ok. ale za drugim razem to ładowanie nie wyłączyło się i było gazowanie akumulatora - w ten sposób dobiłem stary akumulator. I według mnie, tak jak napisał MaXyM resetuje się w BCM ustawienia ładowania - nowy akumulator ma trochę inną charakterystykę prądowo-napięciową i ładuje się go do wyższego napięcia, przy wyższym napięciu jest w pełni naładowany - stary przy niższym i stąd konieczność resetowania ustawień.

SRS
11-11-2016, 11:15
Czujnik mierzy temperaturę, napięcie i wydajność prądową akumulatora. Wykorzystuje te informacje do obliczania stanu naładowania (SoC) i stanu zużycia (SoH) akumulatora. Aby działać z dużą dokładnością, czujnik BMS musi być regularnie rekalibrowany. Rekalibracja odbywa się w fazie spoczynku, gdy prąd spoczynkowy akumulatora jest mniejszy niż 100 mA. Faza spoczynku musi trwać przez co najmniej trzy godziny. Im dłuższa faza spoczynku, tym większa dokładność. Przedział czasowy, w którym musi się odbyć rekalibracja wynosi siedem dni. Jeśli układ nie będzie w stanie przeprowadzić rekalibracji w ciągu siedmiu dni, nie można zagwarantować dokładności parametru SOC. Spowoduje to dezaktywację funkcji Start/Stop oraz układu SRC. Dezaktywacja tych układów nastąpi także wtedy, gdy czujnik wykryje, że akumulator zbliża się do końca swojego okresu eksploatacji, poziomu niskiego stanu naładowania lub zużycia.

BMS nie jest w stanie wykryć rodzaju ani rozmiaru zamontowanego akumulatora, dlatego należy zawsze koniecznie wymieniać akumulator na taki sam rodzaj i rozmiar.

Niewyzerowanie czujnika BMS po wymianie akumulatora może spowodować, że czujnik BMS będzie nieprawidłowo szacować parametry i wyłączy system Start/Stop oraz SRC.

mm32
11-11-2016, 11:21
Reasumując,nie wiadomo co lepiej,czy resetować go,czy też nie po wymianie akumulatora na inny niż zaleca producent.Mam na myśli tutaj prąd rozruchowy,pojemność,a także technologię w jakiej jest wykonany akumulator.

Parch
11-11-2016, 11:28
Tylko czy rzeczywiście tych obliczeń i ewentualnie odcięcia radia, start-stop i innych funkcji dokonuje czujnik, a nie BCM?

Co do wymiany akumulatora przy BMS, to nawet są takie informacje, że powinien być to akumulator SILVER CALCIUM, a najlepiej jakby to był oryginalny Fordowski (czyli VARTA).

W CCC można zmienić rodzaj akumulatora. Ciekawe, czy ma to wpływ na BMS?

EDIT: Jeszcze taką informację znalazłem, że czujnik BMS trzeba resetować przy wymianie BCM.

Basra
11-11-2016, 12:33
Witam

Kolega SRS fajnie to opisał.W naszym serwisie nie spotkałem się aby resetowano.Wymieniają akumulator,odpalają i przekazują samochód klientowi.

pozdrawiam

Parch
11-11-2016, 12:41
SRS, a u Was resetują?

bukox
11-11-2016, 12:43
No właśnie ja też się z tym nie spotkałem stąd moje zdziwienie, że to wymóg.

MaXyM
11-11-2016, 17:07
Mnie intryguje jak taki czujnik moze mierzyc wydajnosc pradowa.
Teoretycznie moglby indukcyjnie, ale tam nie ma zadnej petli.. hmm

Inna sprawa ze za bardzo nie rozumiem teych zdan:

Rekalibracja odbywa się w fazie spoczynku, gdy prąd spoczynkowy akumulatora jest mniejszy niż 100 mA. Faza spoczynku musi trwać przez co najmniej trzy godziny. Im dłuższa faza spoczynku, tym większa dokładność. Przedział czasowy, w którym musi się odbyć rekalibracja wynosi siedem dni.

Mam wrazenie ze mowa o jakiejs automatycznej rekalibracji. A wiemy ze mozna ja wymusic recznie. To jak sie one maja do siebie. Czy ww. opis stosuje sie do recznie wymuszanej kalibracji? kalibrowac po wylaczeniu silnika? po X godzinach po wylaczeniu (ustalenie napiecia)

mottom
11-11-2016, 19:53
Mnie intryguje jak taki czujnik moze mierzyc wydajnosc pradowa. Czujnik mierzy prąd bocznikiem (zasada pomiaru) (https://pl.wikipedia.org/wiki/Bocznik) i napięcie. Spadek napięcia na akumulatorze podczas poboru dużego prądu jest związany z wydajnością prądową i w ten sposób BCM zna wydajność prądową akumulatora.

slawek-kali
11-11-2016, 20:15
Dla was biale to czarne i na odwrot.. czemu gdy producent mowi " wymineic rozrzad przy 200kkm" to nikt nie marudzi czy moze dluzej pojezdzi?

Wlasne z takich tematow robia sie tzw. "mam problem" :568:

Parch
11-11-2016, 21:51
Dla was biale to czarne i na odwrot.. czemu gdy producent mowi " wymineic rozrzad przy 200kkm" to nikt nie marudzi czy moze dluzej pojezdzi?

Ale o co chodzi? Coś chciałeś konkretnego napisać? Bo Ci bełkot wyszedł.
Jak producent "mówi" resetować czujnik, to dociekamy jak to zrobić (rozwiązane) i czy robią to autoryzowane serwisy.

MaXyM
11-11-2016, 22:04
dokladnie. Poza tym sledze to forum kilka lat, co roku przy okazji zimy budza sie tematy o aku ale do tej pory nikt nie wspominal o tym resecie.

Ale z tekstu przytoczonego przez SRS wynika ze resetowac nie trzeba bo system sie sam potrafi rekalibrowac. No i badz tu madry...

SRS
11-11-2016, 22:20
Ale z tekstu przytoczonego przez @SRS wynika ze resetowac nie trzeba bo system sie sam potrafi rekalibrowac.
reset - to trzeba to zrobić przy wymianie akumulatora
rekalibracja BMS - czujnik wykonuje sam tylko potrzebuje na wykonanie min.3 godz. - w poprzednim poście napisałem dokładnie.

MaXyM
12-11-2016, 00:01
czaje. Czyli zrobic reset a rekalibracja nastanie przy najblizszej okazji zostawimy na dluzej auto. Np w nocy.

ARTi_V6
11-12-2016, 22:12
Dane z BMS lądują w BCM.

Po wymianie BCM okazało się że licznik wieku akumulatora wyzerował się.

BCM zakładałem nówkę z ASO więc nie było w nim zapisanych żadnych danych z akumulatora.

Kto wie jak sprawa wygląda w przypadku wymiany BCM na używkę, być może bedzie doliczał do danych z poprzedniego auta.

Wysłane Mobilnie

mm32
12-12-2016, 02:23
Kto wie jak sprawa wygląda w przypadku wymiany BCM na używkę, być może bedzie doliczał do danych z poprzedniego auta.
Musi być jakiś sposób resetu tego licznika,przecież ASO jak wymienia akumulator to nie proponuje za każdym razem wymiany BCM'a na nowy ...

ARTi_V6
12-12-2016, 16:13
Reset pewnie IDSem o którym jest mowa na początku tematu.

mm32
12-12-2016, 16:23
W IDS nie widziałem takiej opcji.

woro_woro
01-01-2017, 22:03
Przyjemnie mnie samochód zaskoczył. Po doładowaniu aku, wyraźnie spadło mi spalanie zarówno wg komputera jak i przy dystrybutorze. Po wypadzie świątecznym wypakowany po sufit 6,4. Wcześniej było w okolicach 7. Zastanawiam się czy możliwe, że to przez BMS. Po naładowaniu nie wykonywałem procedury resetu.

mottom
02-01-2017, 16:39
woro_woro ja u siebie też zauważyłem taki zachowanie, ale niestety było to chwilowe. U siebie też nie zrobiłem resetu BMS (nie dało się przyciskami w kabinie).

eclipse
02-01-2017, 18:21
Po doładowaniu aku, wyraźnie spadło mi spalanie zarówno wg komputera jak i przy dystrybutorze . .........Zastanawiam się czy możliwe, że to przez BMS. Po naładowaniu nie wykonywałem procedury resetu.

Placebo to pierwszy dzień kwietnia , :one:
albo jak już wytrzeźwiałeś po nowym roku to zauważyłeś że przyczepa teraz jest odczepiona od S max :razz::razz:
Dla poprawienia humoru dodam że jak po imieninach byłem na rybach to złapałem karpia ale musiałem go uwolnić ... bo przemówił do mnie ludzkim głosem ze spełni moje trzy życzenia jak go puszczę .

woro_woro
03-01-2017, 19:36
Hmm nie bardzo wiem co odpowiedzieć ale coś muszę.
Na conversie widzę 6,5 pod dystrybutorem wyszło nieco ponad 6,4. Prędkość średnia za 994 km 43 km/h. Do tej pory miałem ok 7.
Na biegu jałowym zdarza się nawet wskazanie 0,3l/h, a do tej pory mialem 0,6-0,8.

mottom
03-01-2017, 21:56
zdarza się nawet wskazanie 0,3l/h, a do tej pory mialem 0,6-0,8. u mnie spalanie na biegu jałowym pozostało bez zmian 0,6-0,8. Przy wyłączeniu wszystkich odbiorników spada do 0,5. Różnice, o których pisałem widoczne były przy prędkościach 70 - 90 km/h.

hand-ball
06-01-2017, 16:00
Panowie padl mi aku, byl stary i raczej za slaby. Wsadzilem kolejny i tez padl po 2 dniach. Zauwazylem, ze prawdopodobnie przy odkrecaniu klemy - wyjmowaniu starego aku przerwalem czerwony kabelek odacy do plusa (foto). Tzn. wisi na wlosku. Czy ma to wplyw, ze nie laduje mi aku w czasie jazdy?? W ogole jaki ma on wplyw na aku. Z tego co widze laczy sie z klema minusowa.

fryszard
06-01-2017, 16:12
jesli dynda to pewnie dotyka masy i robiąc zwarcie rozładowuje akumulator?

Parch
06-01-2017, 16:15
czerwony kabelek odacy do plusa

Ten kabelek idzie do czujnika BMS, który jest na klemie minusowej. Wpływ ma taki, że układ monitorowania stanu akumulatora może działać niepoprawnie.

hand-ball
06-01-2017, 16:41
Nie dynda, trzyma sie na wlosku. Tylko czy ma wplyw na to ze pada mi akumulator??? No i z tego co widze to laczy plusowa kleme z minusowa.

Parch
06-01-2017, 16:47
Popraw ten kabelek, naładuj akumulator, zainstaluj, a następnie zresetuj BMS. I wtedy zobaczysz, czy coś się zmieni.

Kasiarz
06-01-2017, 18:31
Nie dynda, trzyma sie na wlosku. Tylko czy ma wplyw na to ze pada mi akumulator??? No i z tego co widze to laczy plusowa kleme z minusowa.

Ten kabelek idzie u Ciebie bezpośrednio z klemy + do - ? No takich cudów to jeszcze nie było. Przy takim połączeniu kabelek istniałby kilka sekund, wywołując zapewne mały pożar w komorze silnika.
Sprawdź w menu serwisowym, albo jakimś multimetrem za 15 zł, jakie masz napięcie podczas pracy silnika, może alternator nie ładuje... Można też pokusić się pomiar poboru prądu.

eclipse
06-01-2017, 21:05
Niby na tej fotce widać jakąś kreskę (jakby minus ) ale dlaczego ten minus jest od zewnętrznej strony ?... przecież poprawnie jest tak że klema plus jest zewnętrzna czyli pierwsza którą widzimy . Minusowa jest dużo głębiej (z akumulatorem wmontowanym na swoim miejscu to jej przecież nie widać). Czyli po wyjęciu w/w powinna by jako ta druga głębiej . Ktoś tu coś pokręcił ....chyba biegunów nie pozamieniałeś co ?..
Wrzuć lepsze zdjęcie lepiej .

Parch
06-01-2017, 21:12
Wszystko jest dobrze w aucie i na zdjęciu to bardzo dobrze widać. Na bliższym planie widać klemę plusową (ta z ułamanym czerwonym kabelkiem). Na dalszym planie widać klemę minusową z czujnikiem BMS, od którego odchodzą dwa kabelki - czerwony i biały.

Właśnie ten czerwony kabelek idzie z czujnika BMS (nie bezpośrednio z minusowej klemy) do klemy plusowej.

hand-ball
06-01-2017, 22:18
Kasiarz i Eclipse - Parch Wam wszystko dokladnie wyjasnil, jest tak jak napisal. Kabel czerwony idzie od czujnika BMS ktory jest przy minusie i jest bezposredni wpiety do plusa. Natomiast bialy od tegoz czujnika idze w peszlu sobie gdzies... Tylko czu ulamany czerwony powoduje, ze oada mi aku?? Zeobie to dopiero w poniedzialek, bo przez weeks mnie nie ma.

Kasiarz
07-01-2017, 09:30
Tak jak pisałem wcześniej, sprawdziłbym napięcie ładowania, czy w ogóle alternator ładuje akumulator. Poprawiłbym czerwony przewód idący do MBS/IBS, jak zwał tak zwał i sprawdził pobór prądu na nim po zgaszeniu silnika i głównym plusowym. Może sensor jest upalonu i robi zwarcie, a może coś innego. Sprawdzałeś błędy FORScanem, jeśli posiadasz kabel, lu chociaż w menu serwisowym?

hand-ball
07-01-2017, 09:54
Mam kostke na bluetooth obd i z komorki sprawdzalem bkedy i napoecie akumulatora. Bledow nie ma, aku ok. W poniedzialek dopiero zrobie i wszystko posprawdzam.

Parch
07-01-2017, 10:05
Wcześniej było w tym wątku pisane, że po wymianie akumulatora trzeba zresetować czujnik BMS, bo może on wysyłać do BCMi nieprawdziwe informacje o stanie akumulatora. Może to jest przyczyną Twoich problemów?

Jak będziesz miał możliwość, to zresetuj czujnik - manual jest podany przez kolegę SRS w tym wątku.

hand-ball
07-01-2017, 10:36
Dzieki, zresetuje go po wymianie, zrobilem sobie screenshota i bede walczyl w poniedzialek :-)

hand-ball
09-01-2017, 22:33
Czerwony kabelek zrobiony, jak jest odlaczony od klemy to przestaja byc slyszalne przekazniki, cisza pod maska, nic nie tyka :-) Wlozony sprawny akumulator, podczas odpalania przestala sie otwierac tylna klapa i droga dedukcji mysle, ze znowu byla to wina czerwonego kabelka. Sprawdzamy ladowanie i tu teoche za duze wartosci od 14,6 do 15. Czy mozna pokusic sie i stwierdzenie, ze zbyt duze ladowanie rozladowuje akumulator?? No wiec robie reset czujnika BMS i ladowanie wraa do wartosci 13,5. Kto by pomyslal o jakims czujniku... hehe. Dzieki i pozdrawiam.

eclipse
10-01-2017, 08:29
A..le przecież 13,5 V to nie są prawidłowe wartości ładowania . :<
Poprawne to 14,4 V. tak bez , jak i z obciążeniem .
Czym i gdzie to mierzyłeś ?..

Parch
10-01-2017, 08:40
Jak się ma BMS, to sobie BCM steruje pracą alternatora. Jak nie ma BMS, to jest tak jak piszesz.

W przypadku Wiktora, który założył nowy lub dopiero co naładowany akumulator takie wskazania mogą być.

hand-ball
10-01-2017, 10:04
A..le przecież 13,5 V to nie są prawidłowe wartości ładowania . :<
Poprawne to 14,4 V. tak bez , jak i z obciążeniem .
Czym i gdzie to mierzyłeś ?..

Z tego co podaja fachowcy akumulatorowcy :-) to uslyszalem, ze starsze auta maja tak jak miwisz 14,4, a auta w (miare) nowsze maja 13,5.

Parch
10-01-2017, 11:18
Czytam sobie ten wątek i równolegle śledzę drugi wątek w Dziale S-Max:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=193696&highlight=akumulator+roz%B3adowany
i wychodzi mi, że oba te wątki mają wspólny mianownik w postaci BMS.
Może byłoby dobrze jakoś je powiązać?
Moim zdaniem na pewno warto byłoby w temacie tego wątku dodać "BMS", żeby było łatwiej szukać.

marecky83
13-01-2017, 08:21
Mam model poliftowy z maja 2010. W grudniu wymieniałem akumulator i na 99.9% jestem pewien, że na klemie minusowej nie było żadnego czujnika. A jak u was?

Parch
13-01-2017, 10:23
Mam model poliftowy z maja 2010.

Możesz mieć tzw. wersję międzyliftową

Przemol1974
20-01-2017, 09:05
Panowie mam ten czujnik i nic sie nie dzieje, czy trzeba to światło przeciwmgielne nacisnąć 5 razy i jak nacisnę trzy razy awaryjne to świecą się. Może trzeba je włączyć i wyłączyć to będzie 6x i jak z przeciwmgielnym, też tylko 5x czy 10x włącz i wyłącz?

mm32
20-01-2017, 09:19
Panowie mam ten czujnik
W przedlifcie ?

Przemol1974
20-01-2017, 09:27
Tak

Parch
20-01-2017, 09:33
Na pewno taki jak w pierwszym poście?
Jeśli tak, to sam dokładałeś?

Przemol1974
20-01-2017, 09:37
Nie. Potem zrobię zdjęcie i wrzucę. A w przedliftach nie było?

Parch
20-01-2017, 09:40
Do tej pory żaden właściciel przedlifta nie zgłaszał obecności BMS.

SRS
20-01-2017, 16:24
W przedlifcie ? Tak to bardzo ciekawe bo nigdzie nie mogę znaleźć przewodu masowego z BMS przed 3/2010 w Mondeo


Od: 15-03-2010 Do: 07-02-2011
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 1.6L EcoBoost SCTi 160/182PS-Sigma, Standardowy elektr. rozrusznik
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 2.0L Duratorq DOHC(150/163PS)-DW10C
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 2,0 l Duratorq DOHC DSL 115 KM
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6, Standardowy elektr. rozrusznik
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 2.0L EcoBoost (200PS) - MI4
Od: 29-09-2011 Do: 22-12-2014 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6, Rozrusznik - uklad stop/start
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 2.0L Duratorq CR TC (136PS) - DW10C
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 2.0L EcoBoost (240PS) - MI4
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 2.2L Duratorq DOHC CR DI (200PS)
Od: 29-09-2011 Do: 22-12-2014 1.6L EcoBoost SCTi 160/182PS-Sigma, Rozrusznik - uklad stop/start
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Od: 07-02-2011 Do: 22-12-2014 1.6L Sigma Ti-VCT (120PS)

mm32
20-01-2017, 16:29
Nie możesz znaleźć bo po prostu tego czujnika nie było w przedlifcie -zapewne BCM przedliftowy nie obsługuje tej opcji.

Parch
20-01-2017, 18:13
Czy ja dobrze widzę, że czujnika BMS nie ma też w silnikach Duratec 2.0 i 2.3 poliftowych?

Parch
24-01-2017, 08:06
Potem zrobię zdjęcie i wrzucę.

No i co Przemek? Masz na pewno BMS?

Przemol1974
24-01-2017, 17:51
No i co Przemek? Masz na pewno BMS?

Kurcze brakło czasu jutro zrobię zdjęcie. Cos jest kwadratowe na klemie, ale chyba tam nie ma kabelków o których piszecie.

mm32
24-01-2017, 18:00
Tak coś jest kwadratowe,ale na klemie plusowej a nie minusowej i to mają wszyscy ;)

Przemol1974
24-01-2017, 18:57
a nie minusowej i to mają wszyscy Na minusowej jest czysto na pewno. To nie mam :P W ustawieniach BCM ustawiłem parametr mojego akumulatora a i tak jakoś sporo ładuje w zakresie 14,4-14,6 Trasy robię krótkie do pracy mam 35km w jedna stronę.

Parch
24-01-2017, 21:15
Jak nie masz BMS, to będziesz miał takie ładowanie. Wg mnie całkiem normalne wartości.

35 km w jedną stronę, to wcale nie taka krótka trasa. Ja mam 8 km.

Rycerz78
12-04-2017, 13:53
Na minusowej jest czysto na pewno. To nie mam :P W ustawieniach BCM ustawiłem parametr mojego akumulatora a i tak jakoś sporo ładuje w zakresie 14,4-14,6 Trasy robię krótkie do pracy mam 35km w jedna stronę.

Witam Wszystkich.
Przymierzam się do wymiany aku i mam pytanie odnośnie ustawienia jego wartości w BCM. Oryginalny to 60Ah a ja kupiłem Bosch S4 72Ah (mam dołożone webasto). Czy przy takiej zmianie jest konieczność przeprogramowania BCM?

PS.
Samochód kupiłem nie dawno i nie przeczytałem jeszcze całego forum :lol: (jest to mój pierwszy Ford i nie mam zakupionego żadnego kabla do programowania). Więc byłoby fajnie gdybym nie musiał zmieniać ustawień.

tedi_k
12-04-2017, 14:03
...jest konieczność przeprogramowania BCM?
...

"Konieczność" to za duże słowo.
Warto zmienić wartość parametru i zresetować BMS (system monitorowania aku). Zrobi Ci to jeden z kolegów kirhoff albo kolopeter

Rycerz78
12-04-2017, 14:27
Procedurę resetu BMS już mam a do kolegów się odezwę. Aku zamierzam wymieniać na Święta jak będzie troszkę więcej wolnego czasu.
Dzięki za pomoc.

fido
12-04-2017, 17:16
Koledzy a czy jak się wyciągnie akumulator do ładowania to trzeba też robić rest czujnika BMS ?

SRS
12-04-2017, 17:58
trzeba też robić rest czujnika BMS ? nie , reset wykonujesz tylko przy wymianie na nowy akumulator

MaXyM
12-04-2017, 18:11
No.. jak zmienia mu sie wielkosc aku to raczej dlatego ze zmienia na nowy ;)

SRS
12-04-2017, 18:57
No.. jak zmienia mu sie wielkosc aku przeczytaj jeszcze raz , on tylko wyciąga akumulator do ładowania :568:

MaXyM
12-04-2017, 22:38
Racja, nie zauwazylem ze odpowiadales na inne pytanie, ktore sie pojawilo w miedzyczasie.

fido
13-04-2017, 05:22
No i się wyjaśniło ;-)

A czy można sprawdzić czy akumulator był wymieniany, bo np. mógł ktoś wymieniać i nie zrobić resetu i wówczas by wypadało coś z tym zrobić, czy np. są jakieś symptomy widoczne że nie było resetu zrobionego.

MaXyM
13-04-2017, 08:01
u mnie czesto pisalo ze aku jest niedoladowany. Po niecalym roku uzytkowania wykonalem reset i sytuacja sie naprawila

Parch
13-04-2017, 08:18
No i według informacji kilku osób, oprócz komunikatu o rozładowanym akumulatorze, wyłącza się radio wcześniej niż powinno. Dotyczy to o ile dobrze kojarzę sytuacji korzystania z radia "na postoju".

fido
13-04-2017, 15:11
No i według informacji kilku osób, oprócz komunikatu o rozładowanym akumulatorze, wyłącza się radio wcześniej niż powinno. Dotyczy to o ile dobrze kojarzę sytuacji korzystania z radia "na postoju".

u mnie czesto pisalo ze aku jest niedoladowany. Po niecalym roku uzytkowania wykonalem reset i sytuacja sie naprawila

No i właśnie u mnie coś takiego jest że mam komunikat o rozładowanym akumulatorze i radio się dość szybko wyłącza, może wystarczy reset zrobić w moim mondeo ?

meritum69
13-04-2017, 17:09
Witam, mam auto z 2007 r. dzisiaj wymieniałem akumulator na nowy, sprzedawca w cenie robi wymianę ale mimo że stałem cały czas obok nie zwróciłem uwagi czy mam ten czujnik. Dobrze doczytałem że w wersjach przedliftowych czujnik ten nie występował ?

mm32
13-04-2017, 17:24
Dobrze doczytałem że w wersjach przedliftowych czujnik ten nie występował ?
Dobrze wyczytałeś.

fido
20-04-2017, 17:19
Co może się stać jak zrobi się procedurę resetowania ale nie wymieni się akumulatora ?

luk999
27-06-2017, 09:23
SRS zrobiłem ten reset ale u mnie jest jeszcze inny problem - rok temu zmieniłem aku w serwisie z 60Ah na 75Ah - i pytanie czy taka zmiana musi być dodatkowo wpisana w komputer? Bo serwis twierdzi że nie. Ale w innym wątku ktoś twierdzi że elektronik-specjalista mu to zmienił:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2779583&postcount=178
Czy ktoś wie czy to się da zrobić normalnie komputerem w serwisie? Czy to jakaś wyższa magia? Ktoś jeszcze może potwierdzić, że po wymianie aku na większy trzeba coś zmienić na komputerze? komuś jeszcze się to udało? I na koniec, kto mi to w Warszawie przestawi, skoro serwis nie chce?

orion512
27-06-2017, 09:46
W konfiguracji jest około 10 różnych typów akumulatorów do wyboru od 52Ah do 90Ah.
Możesz podjechać do mnie to Ci przestawię.

luk999
27-06-2017, 12:39
orion512 próbuję do Ciebie pisać na priv ale masz pełną i skrzynkę i wiadomość nie przechodzi, a chciałbym do Ciebie podjechać w tym tygodniu!

luk999
29-06-2017, 07:55
no i okazuje się jednak że miałem ustawiony aku na 80Ah oryginalnie. Więc to ślepa uliczka z tą zmianą wielkości aku w kompie, że tak powiem, ale wielkie dzięki orion512 za pomoc!

luk999
29-06-2017, 10:30
Koledzy, problem z "tym czymś na klemie minusowej" pojawia się w wielu markach. Przykładowo w Nissanach:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/105869-problem-z-niedoładowanym-akumulatorem/
gdzie nazywają to "tym ustrojstwem Boscha".
Teza jest taka, że IBS / BMS powoduje ciągłe niedoładowanie aku, w takim sensie że 5 minut po wyłączeniu zapłonu napięcie jest 12,2V.
Pytanie teraz czy ktoś z was próbował może tego BMSa rozłączyć w ogóle (tak zrobiło paru z forum Nissana) albo wymienić tę część na nową i czy komuś to pomogło?

Parch
29-06-2017, 10:52
5 minut po wyłączeniu zapłonu napięcie jest 12,2V.
Gdzie to mierzysz? Na klemach?

luk999
29-06-2017, 10:56
Parch no nie na klemach... w gnieździe zapalniczki. Ale na Conversie+ wygląda to podobnie (w teście zegarów). Generalnie, skoro problem z rozładowaniem aku jest tak powszechny, to może ten BMS jest winowajcą?

Parch
29-06-2017, 11:00
Jak przestał Cię dręczyć komunikat "akumulator rozładowany" to nie masz żadnego problemu.
Ja nie mam BMS i na Convers+ (wgrany soft pokazujący aktualne wartości ładowania akumulatora) mam takie same wartości jak Ty. Samochód jeździ, odpala bez problemu.

Tak więc jeździj, zwiedzaj i ciesz się życiem.:wink:

Korci74
14-10-2017, 19:08
Po wymianie akumulatora jakoś nie mogę zrestartować tego czujnika co na zdjęciu, na etykiecie jest taki numer
33/0 AG9N 10C679 DD 6Pk 010.394-20 HW 06/09 SW:2.1
Tak w ogóle czy jest to czujnik MBS ?

87855

SRS
14-10-2017, 20:06
Tak w ogóle czy jest to czujnik MBS ? tak to jest czujnik BMS , jak nie możesz wykasować go manualnie to pozostaje tylko IDS

Korci74
14-10-2017, 21:35
dzięki SRS
FORScan w module BCMII pokazuje dni eksploatacji (BATTERY AGE) 0.
Czli jakimś cudem BMC został wyzerowany chociaż nie zauważyłem żeby lampka od ładowania zamigotała , tak czy owak muszę zmienić wartość parametru z 80ah na 85ah wiec IDS będzie potrzebny.
Czy jest ktoś w okolicy Monachium który mógłby to po zmieniać ?

mm32
15-10-2017, 04:07
muszę zmienić wartość parametru z 80ah na 85ah wiec IDS będzie potrzebny
Wystarczy ELMConfig i ELM327 ;)

Korci74
15-10-2017, 08:20
Wystarczy ELMConfig i ELM327 ;)

dzięki za info mm32
ELM327 przerobiony pod FORScan (przełącznik HS / MS CAN) będzie odpowiedni ?, albo muszę jeszcze tam coś prze-lutować.

mm32
15-10-2017, 12:52
ELM327 przerobiony pod FORScan (przełącznik HS / MS CAN) będzie odpowiedni ?
Tak,jak najbardziej.

Korci74
16-10-2017, 11:48
Akumulator mam 85Ah 800 , w konfiguracji nie ma takiej opcji, to co najlepiej ustawić?
87898

Parch
16-10-2017, 11:57
A co miałeś wcześniej wpisane? T7 czy H7?

Korci74
16-10-2017, 12:13
T7 80Ah 700

Parch
16-10-2017, 12:41
No to ja bym zmienił na T8 90Ah 800. Będzie najbliżej prawdy.

BTW. Ten parametr jest raczej tylko informacyjny. Myślę, że nie wpływa na nic.

223fmj
13-02-2018, 09:30
nadwozie -> resetowanie czujnika BMS czy coś takiego , lecz nie raz tej opcji nie widać , zależne od rocznika auta ,
i dobra wiadomość jest manual do resetowania czujnika BMS
Nie wykonuj zerowania, jeśli akumulator nie został wymieniony.

Metoda zerowania czujnika BMS
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.

Witam,
S-max 2011 r. 2,0 tdci - po wymianie akumulatora ładowanie 14,9 - wykonałem powyższą czynność, lampka aku zamrugała i ładowanie mierzone miernikiem na klemach wynosi teraz 12,17.
Co dalej?
Jakieś pomysły?
Pozdr.
Michał

Parch
13-02-2018, 09:37
Jakieś pomysły?Na razie jeździć.

223fmj
13-02-2018, 09:41
Na razie jeździć.

A co z ładowaniem? akumulator się nie rozładuje?

mazurek01
13-02-2018, 09:51
Inteligentne ładowanie nowego akumulatora, jak naładowany to nie będzie go przeładowywać

orion512
13-02-2018, 10:01
W poliftach napięcie cały czas się zmienia w zależności od potrzeb.
Nie ma już tak jak było kiedyś, że na być 14,4V i koniec.

Zmierz bezpośrednio po rozruchu. Wtedy na chwile powinno urusnać po czym po chwili spadnie (jak uzupełni braki energii spowodowane rozruchem).

A jeśli masz możliwość to spraw sobie soft converse+ w wizualizacja napięcia instalacji to będziesz monitorował na bieżąco.

slawv
21-05-2018, 10:15
Podepnę się pod temat, bo mam w zasadzie zbieżny problem - komunikat "akumulator rozładowany"

Auto kupiłem w październiku 2014. W grudniu 2014 wymieniłem sterownik alternatora, w styczniu 2015 zmieniłem akumulator, komunikat powrócił po jakichś 3 miesiącach.

Nie resetowałem BMS,nie wiem czy firma która go wymieniała to zrobiła. Pewnie nie, skoro problem tak szybko powrócił.

Teraz pytanie, czy po 3 ponad latach resetować? Nie zepsuje się nic bardziej? SRS pisał, żeby nie wykonywać zerowania, jeśli akumulator nie został wymieniony. Tyle czasu minęło, że w zasadzie akumulator można traktować jako niewymieniony.

Danielo_82
21-05-2018, 10:55
pisałem już w innym temacie, ale po KAŻDEJ wymianie akumulatora lub po wyjęciu i pełnym naładowaniu aku prostownikiem trzeba zresetować układ. W tym momencie odczytywana i zapamiętywana charakterystyka aku.

brysiu
23-10-2018, 21:17
Czy każdy samochód po lifcie ma ten czujnik?

fido
01-12-2018, 09:32
Koledzy będę musiał w swoim Mondeo zmienić aku i mam ten czujnik na klemie, wiem że po wymianie aku muszę go wyresetować ale czy muszę jeszcze np. poprzez elmconfig zmienić dane aku ? Bo nie wiem czy to oryginalny aku mam teraz czy ktoś już kiedyś coś z nim robił. Tak swoją drogą co polecicie do 163KM 2.0 TDCI, dużo po mieście się jeździ ale i trasy też są i żeby przez zimę nie zawiódł. Jak w elmconfig wpisze VIN to pokazuje mi T7 80Ah 700. Ale nigdy się jeszcze nie podłączałem elmconfigiem i nie chciałbym popsuć czegoś. Ewentualnie mam jeszcze vxdig.

Lenejro
10-01-2019, 20:10
nadwozie -> resetowanie czujnika BMS czy coś takiego , lecz nie raz tej opcji nie widać , zależne od rocznika auta ,
i dobra wiadomość jest manual do resetowania czujnika BMS
Nie wykonuj zerowania, jeśli akumulator nie został wymieniony.

Metoda zerowania czujnika BMS
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.
Witam
A jak się robi reset akumulatora jak nie ma kluczyka tylko przycisk do włączania zapłonu?

fido
10-01-2019, 21:12
Tak samo tylko nie zapalasz samochodu. Przyciskasz przycisk tak żeby auto nie zapaliło, ja w automacie wystarczy że nie wcisnę hamulca.

Lenejro
12-01-2019, 11:52
Tak samo tylko nie zapalasz samochodu. Przyciskasz przycisk tak żeby auto nie zapaliło, ja w automacie wystarczy że nie wcisnę hamulca.

Ok dzięki
Czy po tym można jeszcze jakoś sprawdzić dla potwierdzenia czy akumulator został zresetowany?

Danielo_82
12-01-2019, 17:15
No zamruga lampką aku 3 razy. W forscanie jest też informacja ilości dni aku.

Lenejro
16-01-2019, 16:01
No zamruga lampką aku 3 razy. W forscanie jest też informacja ilości dni aku.

W forscanie czyli w teście (Zapłon+ok) ? Jeśli tak to która to informacja bo sprawdzałem i nie mogę za bardzo dojść która to

mm32
16-01-2019, 16:04
W forscanie czyli w teście (Zapłon+ok) ?
Forscan to program i trzeba do niego mieć interfejs np. ELM327.

Danielo_82
16-01-2019, 16:07
Nie w teście zegarów, tylko w forscanie.;) poniżej zrzut ekranu. Chodzi o pid batt_day
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190116/2a92db34359d37ac41cd856e869ff759.jpg

Bierut
09-02-2019, 19:40
Moim zdaniem nie ma konieczności resetowania BMS po wymianie akumulatora. Oto dowód: (dotyczy Mondeo 1.6 TDCi Titanium wyposażonego w system start/stop czyli z akumulatorem w technologi EFB). Do wczoraj co jakiś czas wyskakiwał komunikat "rozładowany akumulator". Zwłaszcza gdy na postoju słuchałem radia. Jako, że aku był od nowości (rocznik 2012) i od jakiegoś już czasu silnik nie gasł na światłach, postanowiłem go wymienić. Jakież było moje zdziwienie, gdy po wymianie na nowy znowu pojawił się komunikat "rozładowany akumulator". Wykonałem więc reset BMS zgodnie z podpowiedzią na tym forum. No i d... wciąż zachowywał się jak przed wymianą tzn. nie działał system start/stop. Postanowiłem odczekać do rana. No i bingo, rano już po kilku minutach jazdy w końcu start/stop zaczął znowu działać co potwierdziło sprawność akumulatora. Oznacza to, że system i tak potrzebował czasu na samoadaptację.

mm32
09-02-2019, 20:37
Moim zdaniem nie ma konieczności resetowania BMS po wymianie akumulatora
Moim zdaniem jest konieczność.Po zresetowaniu BMS od razu nie wykonuje adaptacji ,tylko dopiero po czasie,a dokładniej po okresie bezczynności auta.

orion512
09-02-2019, 20:50
Jednym z parametrów trzymanych w układzie monitorowania akumulatora jest czas jego życia.
Czy myślisz, że ukad ten będzie poprawnie pracował jeśli będzie myślał, że Twój nowy akumulator to szrot, bo ma już ponad 2,5k dni???
Robiąc reset zerujesz mu tez licznik dni.

Bierut
10-02-2019, 16:52
Moim zdaniem jest konieczność.Po zresetowaniu BMS od razu nie wykonuje adaptacji ,tylko dopiero po czasie,a dokładniej po okresie bezczynności auta.

Adaptację wykona nawet bez resetu BMS. Rok temu wymieniłem akumulator w moim drugim Fordzie Galaxy. To jest element bierny i wątpię aby był tak bardzo zaawansowany technologicznie. Wtedy nie byłem oczytany w tym temacie niczego, nie resetowałem, a i tak nastąpiła adaptacja. Skąd indziej wiem, że ręczna adaptacja jest wymagana w wielu modelach z rynku amerykańskiego, kudze oraz w mondeo V (które przecież pochodzi od amerykańskiego fusiona). W IV generacji mondeo, S-Max, Galaxy być może jednak nie ma takiej konieczności. Oczywiście reset licznika BMS jest faktem, ale wątpię by to miało wpływ na ładowanie akumulatora. Pojeździłem trochę w trybie kontrolnym i ładowanie zaraz po odpaleniu silnika wynosiło 15,3 V, aby za chwilę spadło do 14,7 V.

mm32
10-02-2019, 17:15
ale wątpię by to miało wpływ na ładowanie akumulatora
A jednak ma,tak twierdzi Ford i kilku użytkowników tego forum.

Krzysiekolk
20-03-2019, 15:36
Witam wszystkich. To ja wrzucę informacje na temat system ładowania w Fordach (FORD SMART CHARGE SYSTEM):

Zewnętrzne jednostki sterujące alternatorem.
W miarę jak układy elektryczne pojazdu stają się coraz bardziej złożone, prosta regulacja alternatora zwykle nie jest już wystarczająca. Z tego powodu producenci pojazdów (np. Ford, BMW, Mazda, Peugeot) mają zintegrowane tzw. inteligentne jednostki sterujące alternatorem w swoich systemach ładowania. Podczas gdy w konwencjonalnym alternatorze wbudowana jednostka sterująca określa napięcie znamionowe alternatora, zadanie to przejmuje sterownik silnika za pomocą nowego systemu. Funkcja jest wyjaśniona poniżej za pomocą systemu wbudowanego w pojazd marki Ford.

Sterowanie alternatorem Ford „Smart Charge”
Alternator wbudowany w ten system nie wygląda znacząco inaczej niż konwencjonalne alternatory. W tym przypadku jest też regulator napięcia z tyłu alternatora (rys.). To sterownik jest połączony z jednostką sterującą silnika (PCM) za pomocą dwóch przewodów sygnałowych. Przesyłane są sygnały modulowane szerokością impulsu między alternatorem a PCM za pomocą tych kabli w celach komunikacyjnych. Na podstawie przekazanych informacji, PCM monitoruje i kontroluje napięcie ładowania.
Funkcja lampki kontrolnej ładowania w zestawie wskaźników jest kontrolowana przez PCM. W celu przeprowadzenia testu działania lampka kontrolna jest włączana po załączeniu zapłonu. Następnie gaśnie, gdy funkcja systemu jest bez usterki.

Zakres funkcjonalny
1. Regulacja napięcia ładowania i obliczanie temperatury akumulatora.
Ponieważ ciepłe baterie są bardziej wydajnie ładowane są niskim napięciem, a zimne akumulatory wyższym napięciem, napięcie ładowania jest dostosowywane przez PCM w zależności od temperatury akumulatora. Parametrem odniesienia do obliczenia temperatury akumulatora to temperatura powietrza dolotowego i chłodzącego. Prąd ładowania akumulatora jest optymalizowany poprzez stałe obliczanie temperatury akumulatora i regulację napięcia wyjściowego alternatora.
2. Wyłączenie alternatora po uruchomieniu silnika
Po uruchomieniu silnika alternator jest wyłączany przez PCM, aby zmniejszyć opór silnika. Alternator jest przełączany tylko na wymaganą wartość elektronicznie przez PCM po uruchomieniu silnika.
3. Zwiększenie prędkości biegu jałowego przy niskim napięciu i wysokim obciążeniu elektrycznym.
Gdy poziom naładowania akumulatora jest bardzo niski lub obciążenie elektryczne na biegu jałowym jest bardzo wysokie, PCM może stopniowo zwiększać prędkość do 150 obr./min w celu zwiększenia wydajność alternatora.
4. Funkcja powiadomienia o wyprzedzeniu dla obciążenia alternatora.
PCM otrzymuje informacje o zbliżającym się obciążeniu elektrycznym alternatora poprzez kabel sygnałowy, a tym samym może kompensować moment obrotowy alternatora. Należy się spodziewać zwiększonej prędkości biegu jałowego. Na tej podstawie PCM może zagwarantować większą stabilność na biegu jałowym. Monitorując napięcie układu elektrycznego pojazdu, PCM może zmienić prąd ładowania zmieniając sygnał modulowany szerokością impulsu na sygnale alternatora.

5. Aktywacja lub dezaktywacja odbiorników elektrycznych
Łącząc PCM z centralnym modułem elektronicznym, poniższe odbiorniki są aktywowane lub dezaktywowane w przypadku przepięcia lub zbyt niskiego napięcia akumulatora:
• Podgrzewana szyba przednia
• Podgrzewana szyba tylna
• System klimatyzacji
• Dodatkowa nagrzewnica
Granica niskiego napięcia wynosi około 10,3 V, przepięcie limituje wartość około 16,0 V.
Uszkodzenie spowodowane nadmiernym ładowaniem akumulatora pojazdu jest zmniejszane przez aktywację indywidualne odbiorników, a jednocześnie utrzymuje się napięcie ładowania zgodne ze specyfikacją. Włączanie odbiorników zwiększa obciążenie silnika, a tym samym służy do wspierania jednostki sterującej w tym samym czasie w fazie rozgrzewania. Jeśli napięcie akumulatora spada poniżej wartości granicznej, odbiorniki są ponownie wyłączane, aby zapobiec nadmiernemu rozładowaniu baterii.
6. Diagnoza i funkcja limp-home
Możliwości diagnostyczne systemu Smart Charge są realizowane za pośrednictwem jednostki sterującej silnika (PCM). Błędy systemowe są przechowywane w jednostce sterującej silnika i można je odczytać za pomocą urządzenia diagnostycznego. Po włączeniu zapłonu
system przeprowadza autotest. Jeśli zostanie wykryta usterka w „Smart Charge” podczas autotestu, lampka kontrolna ładowania nie zostanie wyłączona. Alternator pracuje przy stałym napięciu ładowania 13,5 V, jeśli regulacja napięcia jest niemożliwe ze względu na usterkę. Umożliwia to alternatorowi wygenerować prąd wystarczający do zasilania układów pojazdu.
Podczas jazdy lampka kontrolna ładowania jest włączona tylko w przypadku wykrycia przez PCM następujących błędów:
• Niedopuszczalne napięcie
• Błąd wewnętrznego alternatora
• Błąd komunikacji PCM / alternator

Może lektura si ę przyda.

pagg
31-08-2019, 09:57
Wymieniłem akumulator 3 tygodnie temu czy mogę zresetować ten BMS po takim czasie?

karloss
31-08-2019, 10:39
Spokojnie, resetuj. Nic złego się nie stanie.

Teodor2424
23-09-2019, 13:47
Witam.
i Ja odgrzeję temat i dołączę się do niego.
Mianowicie:
S-max 2.0d powershift 2014r
wymieniłem oryginalny aku który już dokończył żywota na 85Ah 800A.
mam biały (pierdolnik)nr: C95YD SW:2.3 AG9N 10C678 DE przy klemie minusowej z dwoma kabelkami: czerwony(idzie do klemy plusowej) i biały (wpięty w kostkę idącą dalej w instalację)
Po założeniu nowego aku zrobiłem to co ponoć wymagane (zerowanie czujnika BSM - zapłon, 5x przeciwmgielne, 3x awaryjne- potem zamigała 2x kontrolka aku i za chwilę się zapaliła na stałe, wyłączyłem zapłon)
Niby ok tylko że dzień po wsiadam w auto i co zauważyłem:
1. przed wymianą aku było na zegarach Conv+ napięcie ładowania 14,4-14,7V
2. po wymianie napięcie 13,4-13,6V
3. podczas jazdy odcinek 20km - przejechałem z napięciem 12,0 do 12,5V zostawiłem auto na parkingu i po godzinie wracam.
4 droga powrotna: 10km ładowanie stałe 13,5-13,6V (myślę ze się naprawiło) a następne 10km skakało od 12 do 13,4V
podczas jazdy ostatniego odcinka zauważyłem że gdy dodaję gazu i przyśpieszam to napięcie maleje do 12V a gdy puszczam auto z górki bez dodawania gazu to zwiększa się do ok 13,2V i tak pozostaje do czasu ponownego przyspieszania.

Czy ktoś może mi powiedzieć co tutaj jest nie tak??????

SRS
23-09-2019, 14:00
przed wymianą aku było na zegarach Conv+ napięcie ładowania 14,4-14,7V 2. po wymianie napięcie 13,4-13,6V to jest standard że pokazuje niższe napięcie ( alternator jest teraz następnym modułem ) było o tym pisane nie jednokrotnie , wszystko jest ok.

Teodor2424
23-09-2019, 14:53
wszystko jest ok.

Czy to że jechałem 20km ze wskazaniami 12,0-12,5V też jest ok? Wydaje mi się że tak jakby ładowanie w pewnych momentach zanikało całkowicie.
To chyba nie jest normalne że wskazania spadają do 12v?

sebsob
23-09-2019, 16:11
Mam u siebie to samo (warunki jak u Ciebie).
Doszło do tego, że ukryłem sobie wskaźnik napięcia jaki miałem przy ładowarce usb, ażeby się nie denerwować wskazaniami. W pierwszej chwili myślałem, że mi podczas podróży wakacyjnej alternator zaliczył zgon...

Ps. Auto od wymiany aku jeździ od roku zająkniecia, to dla porządku dodam ;-)

SRS
23-09-2019, 16:36
tak jakby ładowanie w pewnych momentach zanikało całkowicie. to rano po otwarciu drzwi sprawdzaj jakie jest napięcie na akumulatorze jeżeli w zakresie 12,4-12,6V ( akum. poprawnie naładowany ) to jest ok , tak jak wcześniej pisałem to nie jest alternator np. fiat 125P tylko następny moduł , który doładowuje akumulator w ilości niezbędnej , proponuje zapoznać się z całym tematem od początku lub pokrewnymi w dziale mondeo 2007-2017 i dopiero panikować jak na conversie będzie się pokazywało napięcie ponad 15 V.

orion512
23-09-2019, 16:44
Czy ktoś może mi powiedzieć co tutaj jest nie tak??????

Właśnie w końcu zaczęło zachowywać się jak trzeba.
To są normalne objawy prawidłowego działania układu zarządzającego zasilaniem w poliftowym mondeo mk4/smax mk1

Teodor2424
24-09-2019, 17:20
Właśnie w końcu zaczęło zachowywać się jak trzeba.
To są normalne objawy prawidłowego działania układu zarządzającego zasilaniem w poliftowym mondeo mk4/smax mk1

To też jest normalne:
Dzisiaj trasa znowu 20km. Odpalam autko 12,3V.podczas całego odcinka wskazywało 12,2-12,1V aby przy końcu trasy spaść nawet do 11,8V. Bez chwili podladowywania??
Powrót i powtórka z tym że utrzymywalo się na poziomie 12,2-12,3 z małymi może 3 chwilami gdzie wyskoczyło na 13,1V.
Czyli mówicie że ok? Można jechać w dłuższą trasę i nie martwić się wskazaniami 11,8V??

orion512
24-09-2019, 17:43
A bezpośrednio po odpaleniu silnika nawet na chwilę nie skacze wyżej tylko cały czas trzyma w okolicach tych 12V?

Generalnie jeśli BMS stwierdzi, że akumulator jest naładowany pod korek to obniża napięcie do takich właśnie poziomów.
Ale sam rozruch (zwłaszcza w dieslu - nie wiem jaki masz silnik) powoduje zużycie pewnej ilości energii która po rozruchu zwykle jest uzupełniana.

Teodor2424
25-09-2019, 11:26
A bezpośrednio po odpaleniu silnika nawet na chwilę nie skacze wyżej tylko cały czas trzyma w okolicach tych 12V?

Generalnie jeśli BMS stwierdzi, że akumulator jest naładowany pod korek to obniża napięcie do takich właśnie poziomów.
Ale sam rozruch (zwłaszcza w dieslu - nie wiem jaki masz silnik) powoduje zużycie pewnej ilości energii która po rozruchu zwykle jest uzupełniana.

Rano pokazuje napięcie 12,4V. Przy rozruchu spada do 9 - 9,5V chwilowo i potem faluje przez 10min pomiędzy 12,9 a 13,2 aby następnie zejść podczes dalszej jazdy do stałego poziomu 11,9-12,1V

sleet77
25-09-2019, 20:20
Co się dzieje długoterminowo jeśli Aku padł , wymieniono Aku na takie same parametry ale bms nie został zresetowany?

Edit. W ASO usłyszałem że wtedy bms twierdzi że Aku jest permanentnie niedoładowany i cały czas go ładuje na full. W efekcie Aku się przegrzewa i kipi kwasem. Prawda?

Przemas7171
17-03-2020, 10:16
Nie wiem szczerze....

Danielo_82
17-03-2020, 12:32
Długoterminowo nie wiem, może po jakimś czasie się zaadoptuje, ale jak wsadzilem nowy aku bez zerowania bms, to po dwoch dniach znów miałem komunikat o niskim stanie aku i rozładowany akumulator. Po naładowaniu prostownikiem i wyzerowaniu wszystko było ok.

michalkopacz
13-08-2020, 19:42
Witam

Posiadam S-MAX 1.9 TDI z 2009 roku.

Wymieniłem akumulator i chciałem zresetować czujnik BMS zgodnie z instrukcją http://www.opelastrag.seonetshop.pl/ford-s-max-jak-wymienic-akumulator-poradnik-instrukcja-manual#resetbms
ale nie działa (ikona akumulatora w ogóle nie miga)

Zastanawiam się czy to możliwe, aby mój pojazd nie miał BMS?
Nie widziałem w nim takiego elementu na klamie http://www.opelastrag.seonetshop.pl/wp-content/uploads/2019/10/czujnik-bms-systemu-zarzadzania-bateria-w-ford-s-max.jpg

tomiik
13-08-2020, 19:47
Możliwe że nie ma :)
więc raczej wszystko ok

Bump: jak masz możliwość to forscanem czy elm config możesz sprawdzic jezeli funkcja nie aktywna to nie ma na pewno

Parch
13-08-2020, 20:03
Zastanawiam się czy to możliwe, aby mój pojazd nie miał BMS?Marna prowokacja.

lsulima
13-08-2020, 21:02
Jak masz S-Maxa z 1,9 w tedeiku, to możesz być pewny, że ma wszystko. [emoji23]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

SRS
13-08-2020, 22:58
chciałem zresetować czujnik BMS zgodnie z instrukcjczujnik BMS był montowany dopiero w po liftach , jakbyś prześledził posty na ten temat to nie zadał byś nawet tego pytania , ale jak zwykle PO CO CZYTAĆ

pinek3
14-08-2020, 07:44
Ja mam polifta A w żaden sposób nie mogę zresetować bms

SRS
14-08-2020, 11:17
nie mogę zresetować bmsjak nie ma na przewodzie takiego elementu to go nie posiadasz i nie ma co resetować

https://www.google.com/search?q=AG9N-10C679-DF&tbm=isch&ved=2ahUKEwjk9MuKuprrAhU5wsQBHVzNAgAQ2-cCegQIABAA&oq=AG9N-10C679-DF&gs_lcp=CgNpbWcQA1CszgtYrM4LYKHTC2gAcAB4AIABSIgBSJI BATGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=FGM2X-SaDLmEk74P3JoL&bih=626&biw=1366&client=firefox-b-d#imgrc=fWi4QRzzJxb_zM

yaneck
18-12-2020, 16:24
Czy jeżeli naładuje prostownikiem akumulator gdy ten nadal jest wpięty do instalacji auta (czyli bez wyciągania akumulatora) to również trzeba BMS resetować?

mm32
18-12-2020, 17:49
Reset BMS powoduje wyzerowanie ilości dni akumulatora (jego życia) więc nie robiłbym tego.

Michał82
17-01-2021, 13:33
Czy w procedurze resetu BMS należy włączyć światła pozycyjne lub mijania, tzn. po podstawieniu zapłonu włączyć światła a potem dopiero klikać przeciwmgłowe i awaryjne? Znalazłem takie info w necie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

lsulima
17-01-2021, 15:05
Nie trzeba.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bykmark
31-01-2021, 18:51
A czy możecie wskazać krok po kroku reset BMS i ustawienie akumulatora poprzez UCDS ?

SRS
31-01-2021, 19:14
A czy możecie wskazać krok po kroku reset BMS
szkoda że lenistwo jest większe od nie chciejstwa i nawet nie chce się przejrzeć tematu , dla leniwych link:

https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2689163&postcount=14

betaboy
13-01-2023, 16:46
Bry.
Odgrzeję kotleta, ponieważ ten temat mi najbardziej pasuje do mojego przypadku.
Smax 2013 benzyna. Mam go dwa miesiące i już miałem problem z ładowaniem aku. Jest na klemie BMS, jest poprawnie podłączone, jest w sierpniu wymieniony akumulator, jest podpięty do zapalniczki miernik ładowania w celu kontroli co się dzieje i "inteligentne" ładowanie działa.
Problem polega na tym, że nie wiem czy był zresetowany BMS i nie jest ustawiony właściwy akumulator w BMC (widać to w ELMConfig), a nie wiem dlatego, że w Forscan nie widzę modułu BMC, gdzie pokazany jest "Battery age".
Czy da się sprawdzić wiek baterii gdzieś indziej niż w BMC? Ktoś w ogóle wie dlaczego BMC nie widzę (najnowszy Forscan z licencją i kabel usb vLinker FS v2.2.88 MIC3322 V2.0.88 (ELM327 v2.2))? Dostępu do IDS w mojej okolicy nie ma.

tomao
13-01-2023, 16:58
Nie wolno przy uruchamianiu forscana wczytywać profilu samochodu i BCM się musi pokazać.

betaboy
15-01-2023, 15:47
Nie wolno przy uruchamianiu forscana wczytywać profilu samochodu i BCM się musi pokazać.

Udało się wejść do BMCII i odczytać info. Tak jak myślałem - BMS nie był zresetowany i była niewłaściwa bateria ustawiona. Już wszystko poprawiłem.
Zastanawia mnie jeszcze tylko dlaczego w konfiguracji modułu BMCII mam tylko dwie linijki z globalnym otw/zamyk szyb a nic innego nie ma.

tomao, piwko leci dla ciebie :D

sierota
18-06-2023, 17:17
hej, czy w cmax mk2 po lift reset bms wygląda tak samo jak w mondeo? 5x światła długie, 3x hamulec?