lotus
07-11-2016, 21:45
Witajcie
Od ponad roku jestem drugim właścicielem Kugi pierwszej generacji z 2009 roku, silnik 2.0 TDCI 136 koni. Praktycznie od samego początku borykam sie z rożnymi problemami z tym autem. Zaczęło się od awarii klimatyzacji którą okazała się uszkodzona wiązka elektryczna oraz uszkodzony sterownik obrotów wentylatora. Poźniej zauważyłem ze przy bardzo płynnej jedzie w granicach miedzy 1500-2000 obrotów auto ma tendencje do poszarpywania odczuwane jest to tak jakby auto nagle traciło moc na 1 sekundę i po chwili odzyskiwało. To szarpanie nie występuję za każdym razem, można powiedzieć ze pojawia się bardzo "randomowo". Auto potrafi jeździć tydzień bez usterki a w następnym tygodniu problem może się pojawić nawet kilkanaście razy.
Przerobiłem kilka warsztatów i wszyscy polegli, ASO forda jeździło ze mną z podpiętym kompem i pełnym monitoringiem czynności życiowych i nie stwierdzili jakichkolwiek problemów.. Kazali przyjechać jak auto się zepsuje .
Od około tygodnia po dłuższym postoju (np po nocy) w chwili włączenia zapłonu pojawia się "silnik usterka" wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje.. odpalenie silnika powoduje ze po kilku chwilach ustaje dzwięk (gong) a po kolejnej chwili znika komunikat. Auto jeździ normalnie .. Dziś po wystąpieniu tego komunikatu podjechałem do najbliższego warsztatu odczytać błędy soft którym to robili nazywa się CDif..
oto one:
P0003
U0422
U1900
B1318
C1306
Błędy sugerują problemy z napięciem na różnych elementach samochodu. Jako ze z problemami walczę juz około roku to mniej więcej pół roku temu wymieniłem akumulator na nowy.. Problemu to jednak nie rozwiązało..
Przekopałem internet w poszukiwaniu podobnych problemów i niestety bez skutku.
Auto używam do pracy ale boje się jedzić w trasy bo nie wiem czy wrócę.
Dwie dość upierdliwe usterki z którymi nikt nie jest w stanie sobie poradzić
Liczę na Waszą pomoc.
Od ponad roku jestem drugim właścicielem Kugi pierwszej generacji z 2009 roku, silnik 2.0 TDCI 136 koni. Praktycznie od samego początku borykam sie z rożnymi problemami z tym autem. Zaczęło się od awarii klimatyzacji którą okazała się uszkodzona wiązka elektryczna oraz uszkodzony sterownik obrotów wentylatora. Poźniej zauważyłem ze przy bardzo płynnej jedzie w granicach miedzy 1500-2000 obrotów auto ma tendencje do poszarpywania odczuwane jest to tak jakby auto nagle traciło moc na 1 sekundę i po chwili odzyskiwało. To szarpanie nie występuję za każdym razem, można powiedzieć ze pojawia się bardzo "randomowo". Auto potrafi jeździć tydzień bez usterki a w następnym tygodniu problem może się pojawić nawet kilkanaście razy.
Przerobiłem kilka warsztatów i wszyscy polegli, ASO forda jeździło ze mną z podpiętym kompem i pełnym monitoringiem czynności życiowych i nie stwierdzili jakichkolwiek problemów.. Kazali przyjechać jak auto się zepsuje .
Od około tygodnia po dłuższym postoju (np po nocy) w chwili włączenia zapłonu pojawia się "silnik usterka" wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje.. odpalenie silnika powoduje ze po kilku chwilach ustaje dzwięk (gong) a po kolejnej chwili znika komunikat. Auto jeździ normalnie .. Dziś po wystąpieniu tego komunikatu podjechałem do najbliższego warsztatu odczytać błędy soft którym to robili nazywa się CDif..
oto one:
P0003
U0422
U1900
B1318
C1306
Błędy sugerują problemy z napięciem na różnych elementach samochodu. Jako ze z problemami walczę juz około roku to mniej więcej pół roku temu wymieniłem akumulator na nowy.. Problemu to jednak nie rozwiązało..
Przekopałem internet w poszukiwaniu podobnych problemów i niestety bez skutku.
Auto używam do pracy ale boje się jedzić w trasy bo nie wiem czy wrócę.
Dwie dość upierdliwe usterki z którymi nikt nie jest w stanie sobie poradzić
Liczę na Waszą pomoc.