Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Szarpanie i komunikat Usterka silnika


lotus
07-11-2016, 21:45
Witajcie

Od ponad roku jestem drugim właścicielem Kugi pierwszej generacji z 2009 roku, silnik 2.0 TDCI 136 koni. Praktycznie od samego początku borykam sie z rożnymi problemami z tym autem. Zaczęło się od awarii klimatyzacji którą okazała się uszkodzona wiązka elektryczna oraz uszkodzony sterownik obrotów wentylatora. Poźniej zauważyłem ze przy bardzo płynnej jedzie w granicach miedzy 1500-2000 obrotów auto ma tendencje do poszarpywania odczuwane jest to tak jakby auto nagle traciło moc na 1 sekundę i po chwili odzyskiwało. To szarpanie nie występuję za każdym razem, można powiedzieć ze pojawia się bardzo "randomowo". Auto potrafi jeździć tydzień bez usterki a w następnym tygodniu problem może się pojawić nawet kilkanaście razy.

Przerobiłem kilka warsztatów i wszyscy polegli, ASO forda jeździło ze mną z podpiętym kompem i pełnym monitoringiem czynności życiowych i nie stwierdzili jakichkolwiek problemów.. Kazali przyjechać jak auto się zepsuje .


Od około tygodnia po dłuższym postoju (np po nocy) w chwili włączenia zapłonu pojawia się "silnik usterka" wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje.. odpalenie silnika powoduje ze po kilku chwilach ustaje dzwięk (gong) a po kolejnej chwili znika komunikat. Auto jeździ normalnie .. Dziś po wystąpieniu tego komunikatu podjechałem do najbliższego warsztatu odczytać błędy soft którym to robili nazywa się CDif..

oto one:
P0003
U0422
U1900
B1318
C1306


Błędy sugerują problemy z napięciem na różnych elementach samochodu. Jako ze z problemami walczę juz około roku to mniej więcej pół roku temu wymieniłem akumulator na nowy.. Problemu to jednak nie rozwiązało..

Przekopałem internet w poszukiwaniu podobnych problemów i niestety bez skutku.

Auto używam do pracy ale boje się jedzić w trasy bo nie wiem czy wrócę.

Dwie dość upierdliwe usterki z którymi nikt nie jest w stanie sobie poradzić

Liczę na Waszą pomoc.

lester78
01-12-2016, 20:02
Borykam się z identycznym problemem u mnie to wygląda tak, że przy płynnej jeździe na niskich obrotach 1800-2000 lubi poszarpywać jest to dość upierdliwe.Dodatkowo jest różna jasność świateł przy obciążeniu silnika, raz przygasają a raz nie.Nie mam pojęcia co to jest.

marel12467
01-12-2016, 21:47
.Dodatkowo jest różna jasność świateł przy obciążeniu silnika, raz przygasają a raz nie.Nie mam pojęcia co to jest.

Akurat to jest raczej normalne , alternator na niskich obrotach zapewne ma minimalnie niższe napięcie stąd owe przygasanie , u mnie również przygasają jednak nie sprawia mi to problemów , szczególnie przy mocnym obciążeniu układu ładowania typu włączone podgrzewanie przedniej i tylnej szyby , włączone nawiewy , radio , itd to wszystko generuje wysokie obciążenie dla alternatora i na niskich obrotach może się tak dziać , ewentualnie może byś zły kontakt na przewodzie masowym

lester78
08-03-2017, 12:37
Borykałem się z tymi problemami wywaliłem dpf,wymienilem olej wgrane nowe oprogramowanie z tkz.emulatorem,zaslepiony egr i wylączony kompem (samozaslepienie nic nie daje na dluższa mete bo pojawi sie bład) kupiłem jeszcze nową przepstnice bo moja juz nie działała prawidłowo koszt całości 1200zł auto chodzi jak nowe przebieg 181tyś km .czeka mnie jeszcze wymiana sprzegla bo jak wrzucam 1bieg to lubi leciutko bujnąć do przodu.Trzeba eliminować wszystko pojedyńczo na początek na chwile zaślep egr i zobacz czy szarpie przy 1800obr/min na 4 biegu

mateush1977
09-03-2017, 08:10
U mnie ten problem też występuje. Znalazłem jedną prawidłowość - kiedy jest zimno na dworze - do 7, 8 stopni i zimny silnik to szarpie jak u kolegi lotusa. Jak się silnik zagrzeje problem ustępuje. Kupiłem Kugę jesienią zeszłego roku i był spokój, nawet błędów nie było żadnych. Kiedy zimą temperatura z ok. zera spadała w nocy do -5 i niżej, to przy ruszaniu czułem, że jest brak doładowania i po chwili świeciła się żółta kontrolka ESP. Po ponownym załączeniu silnika było ok. Dziwne zjawisko, zależne od temperatury. Nadmienię jeszcze, że nigdy nie zaświeciła mi się czerwona kontrolka błędu silnika, etc. Jedyna informacja to jak wyżej napisałem żółta ESP. Zacznę od wymiany przewodów podciśnienia. Kuga 2009 136 KM, 71 tys. przegiegu

kugaford
10-03-2017, 21:59
Widocznie kiepski egzemplarz trafiłeś u mnie chyba jeszcze ani razu nie była w serwisie prócz DPF