Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Chiptuning RS 3 2.3eb 350
No i pierwsze koty za płoty :D
http://images83.fotosik.pl/165/38dd74a2ac964b82med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/38dd74a2ac964b82)
stingerA6 15-11-2016, 13:49 Kurcze no to muszą wszystkie z salonu kierować do Ciebie na .....doprowadzenie do nominalnej wartości. Coś pokastrowana ta seria, albo niedotarta.
TuneFORCE 15-11-2016, 18:26 My hamowalismy dzisiaj RSa z przelotem Ok 15k km-ów, wyszedł 328/433....wiec może jak RSy dobija do 20k km to bedą miały te 350 :619:
Grzegorz masz hamownie 4x4??
stingerA6 15-11-2016, 18:39 Kurcze to one jak wino, dojrzewają. Aż boję się spytać czy przebiegu np. 50 tyś. przekroczy serie....taki autotuning:diabel2:
TuneFORCE 15-11-2016, 18:55 Grzegorz masz hamownie 4x4??
Tak, mam ale RSa można shamować jako ośkę :619:
to się identycznie hamuje 4x4 jak i ośką :)
Fiuu... max ponad 100 niutonów więcej i to przy niższych obrotach. Niezły zapas fabryka zostawia ;).
bodziofila 16-11-2016, 17:21 ktory lepiej jechal 2.0eb po chipsie czy 2.3 seria?pomijam naped 4x4 start ma napewno lepszy
o to samo chciałem spytać, jest "przepaść" miedzy tymi foczkami?
ST 320KM 470Nm szło lepiej niż RS w serii, nic dziwnego patrząc na wyniki z hamowni czyli 316KM 440Nm i 120kg więcej wagi
ST 1420
RS 1540
Mam nadzieję, że nowe Focusy będą lżejsze o 100-150kg, bo jest nadwaga obecnie.
Wygląda na to że nieopłaca się kupować RS, tylko kupić ST i zrobić niewielkim kosztem chipa i mieć ok. 300 km, a pieniędze w kieszeni zostają.
TuneFORCE 17-11-2016, 08:50 Wygląda na to że nieopłaca się kupować RS, tylko kupić ST i zrobić niewielkim kosztem chipa i mieć ok. 300 km, a pieniędze w kieszeni zostają.
Mówią, że gdyby RS był dla każdego to nazywałby się ST :619:
A tak na serio to IMO 300KM/470Nm w ośce to słaby pomysł i nie da sie tym jechać, zwłaszcza jak jest mokro...druga sprawa to RS po chipku ma ponad 550Nm a to już naprawdę jedzie
lekka korekta, jeden strzał na fajrant
troszkę mniej momentu, i parę kucyków więcej :)
http://images82.fotosik.pl/183/17b63fa014306b24med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/17b63fa014306b24)
stingerA6 22-11-2016, 17:13 Rośnie :one:
kupić ST i zrobić niewielkim kosztem chipa i mieć ok. 300 kmta, niewielkim kosztem :) dobre sobie :)
Piękny NM jak na benzynę :)
Piękny to jest w S 65 AMG, 630KM/1000Nm w serii. Programy są na 700/1300g:galy
wujektimon 28-11-2016, 11:41 Czegos tutaj nie rozumiem. Mialo byc w serii 350, tak? A wychodzi na to, ze potrzebny jest program, aby tyle bylo? Seria na 315, jakis zart?
do 1700-1800km auto na dotarciu, jeździ na innych mapach, potem przy ok. 5000km już na mapach końcowych, wtedy powinno mieć ok. 330KM, tyle pokazują zdrowe, dotarte RS-y :(
TuneFORCE 28-11-2016, 13:24 Czegos tutaj nie rozumiem. Mialo byc w serii 350, tak? A wychodzi na to, ze potrzebny jest program, aby tyle bylo? Seria na 315, jakis zart?
Trzeba pytać o to Forda...być może, gdy auto miało 350KM to nie spełniło by normy i nie dostało homologacji na EU...
wujektimon 28-11-2016, 14:54 do 1700-1800km auto na dotarciu, jeździ na innych mapach, potem przy ok. 5000km już na mapach końcowych, wtedy powinno mieć ok. 330KM, tyle pokazują zdrowe, dotarte RS-y :(
Co do dotarcia to sie zgadzam, rowniez nie powinno sie hamowac auta na nim. Skoro to zrobiles, myslalem ze juz najechales troche km :)
kto by czekał tak długo :D
rowniez nie powinno sie hamowac auta na nimczysto hipotetycznie zapytam - a to niby dlaczego? :)
wujektimon 28-11-2016, 15:28 Na dotarciu nie powinieneś przekraczać pewnej wartości obrotów i palowac silniki, a chyba każdy wie jak wygląda hamowanie auta 😀
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Na dotarciu nie powinieneś przekraczać pewnej wartości obrotówczyli jakiej ?
wujektimon 28-11-2016, 15:35 czyli jakiej ?
Sprawdź w książce serwisowej😀
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
czyli klasycznie - coś dzwoni, ale nie wiadomo gdzie...
krzysiekost 28-11-2016, 15:39 A można coś jeszcze wycisnąć z rs'a samym programem?
TuneFORCE 28-11-2016, 16:19 DO każdego samochodu jest dołączona instrukcja obsługi, jak kupowałem Rkę to doczytałem w niej, że pierwsze kilkaset km-ów trzeba jeździć tak, aby nie przekraczać 3/4 maxymalnych obrotów silnika...wracałem 200km do domu na spokojnie, a potem but w podłogę i program :D Jak jest w fordzie? Nie wiem...ale warto zajrzeć do instrukcji obsługi, może będzie cos napisane :D
dzisiejszy finał
czekamy na DP i hybrydę :)
http://images83.fotosik.pl/219/b018e90d39695b08gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b018e90d39695b08)
stingerA6 07-12-2016, 15:26 Coraz ciekawiej, a to dopiero soft lite modyfikacje.......na ile celujesz finalnie?
To na seryjnych gratach?
Moment odwalony jak w V8. Hybryda od Peruna? Facet nie ma ostatnio dobrej prasy.
Swoją drogą 4xx to aż się samo narzuca. 4xxx to wręcz moralna przeginka;P
Ciekawe czy do nas dotrze 2.7EB w MDO i ile hamerykańce wyciągają z niego w Fusionie? Mi się marzy taki w S-Maxie. Następnego będę robił ostro bo to co mam to kurka za mało:/
tapatalk
teraz 100% seria
hybryda w drodze, a z Perunem jeszcze nigdy nie miałem problemów
2.7eb mają złą sławę :(
A czy ktoś z Was ma patent na obniżenie fotela kubełkowego Recaro w RS'ie? Próbowałem znaleźć coś na forum ale niestety bezskutecznie.
pierwszy teścik
370KM
-2stC i zimówki
ok. 4.1sek :)
https://youtu.be/BdwgVJc8xBc
...ok. 4.1sek :)
https://youtu.be/BdwgVJc8xBc
A później ja jadę w niedzielę do kościoła w kapeluszu i narzekam, że te nasze drogi mają asfalt tak zrolowany... :569:
witam. gdzie zrobie boxa do rsa mk3 tak aby nie utracic gwarancji?
Bump: witam. gdzie zrobie boxa do rsa mk3 tak aby nie utracic gwarancji?
do 1700-1800km auto na dotarciu, jeździ na innych mapach, potem przy ok. 5000km już na mapach końcowych, wtedy powinno mieć ok. 330KM, tyle pokazują zdrowe, dotarte RS-y :(
A te 350KM to tylko w overbooscie? Czytałem test HD customs na mustangu 2.3eb i w testach drogowych jest możliwe że ma deklarowaną moc. Niestety hamowania pokazuje coś zupełnie innego i jest to normalne w przypadku tego silnika.
Hehehe, następny złapany na te opowieści dziwnej treści :)
Hehehe, następny złapany na te opowieści dziwnej treści :)
Też jestem podobnego zdania. Weźmy takiego golfa r czy cuprę 290. Te silniki mają na hamowni po 315-320KM czyli się da. A Ford swoje że niby na hamownii się nie da uzyskać mocy katalogowej nie mówiąc o jakimś gifcie jak w przypadku TSI. Wtf?
nie ulega wątpliwości że Ford nie trzyma serii, a tsi mają małe gifty
Tak się tłumaczy niedobory mocy na hamowni:
https://drive.google.com/file/d/0B0Vn-cCDqcc8QlFVdS1vUk9lQkk/view
trutu tutu, majtki z drutu :p
TuneFORCE 01-01-2017, 08:50 Hahaha....znalazł sie "inżynier"....z tym boostem to już w ogóle kpina bo u mnie na rolkach jakiś turbo ładowało tak jak powinno :D
...CDN
dzisiaj hybryda i DP
https://images82.fotosik.pl/305/e87092d493960bb1med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e87092d493960bb1)
stingerA6 21-01-2017, 13:55 Jest bardzo grubo, ale czuję że to nie ostatnie słowo.
A mnie zastanawia gdzie to wkładasz do auta, w warsztacie 10m obok? ;)
bodziofila 22-01-2017, 19:39 10m obok chlopaki sa od ciecia dpf:one:
znowu focus RS w czołówce:
http://autokult.pl/29357,ford-focus-rs-potwierdzil-klase-na-torze-n-rburgring-nordschleife
Czyżby problem z pękającymi blokami w RS-ach MK3?
https://www.youtube.com/watch?v=x8ZxRn5K2IE
podobno coś tam się działo na początku, coś poprawiali, się zobaczy co dalej :)
Podobno coś poprawili. Ten z yt produkcja 04.16.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dzisiejsza sztuka
seria jak zawsze, słaba
sam program i auto zaczęło jeździć :)
trochę się grzało na rolkach, więc górą wycina, ale na drodze petarda :)
https://images84.fotosik.pl/507/54e246e324b1ae37med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/54e246e324b1ae37)
Bump: a mój jakoś do przodu :D
https://images84.fotosik.pl/507/8060d497103af08dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/8060d497103af08d)
A czy ktoś z Was ma patent na obniżenie fotela kubełkowego Recaro w RS'ie? Próbowałem znaleźć coś na forum ale niestety bezskutecznie.
tu masz kolego secik do obnizenia foteli
http://www.jcr-gtr.com/product/jcr-focus-rs-superlow-seat-frames-(car-set)
A co do mocy to nie jest tak że moc silnika nie jest równa mocy na kołach !? Przeciez musi być jakaś strata..
w Krk. robią już sety obniżające fotele :)
Oczywiście, moc na kołach jest mniejsza, ale pomiary są na silniku, uwzględniając straty
Robiłem już RS-sy w trójmieście, więc uważaj... :D
Spoko będe uważał;) Dużo ich robiłes z trójmiasta? Na ile wystrojone ? Ja poczekam z modzeniem bo i tak będzie to da mnie przeskok, na jak długo to się zobaczy:)
Jakie koszta takiego strojenia ?
Można jakiś namiar na tą firmę z Krk> ?
Pozdrawiam!
koszty na PW
o obniżenie fotela, się dopytam
Dzisiejszy w końcu z dobrą serią :)
https://images84.fotosik.pl/530/75b3e7efd0eddc4fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/75b3e7efd0eddc4f)
witam wszystkich forumowiczów,
zaliczkowałem pare dni temu rsa, odbiór lipiec-sierpień 2017, trochę się już naczytałem i zaczynam się zastanawiać od czego zaczać zabawe bo seria zwykle bywa słaba. Co sądzicie o accessporcie
http://allegro.pl/cobb-accessport-380-ford-rs-mountune-i6802893549.html
zwieksza moc bez utraty gwarancji, wszystkie swoje auta chipowałem w profesjonalnych warsztatach, nigdy nic się złego nie działo wiec foce tez trzeba dopomóc, jestem przeciwnikiem gotowców ale do tego acces portu można podobno wgrac indywidualna mape. Macie jakies zdanie na ten temat?
z góry dzięki za odpowiedz
TuneFORCE 03-05-2017, 19:38 Na pewno nie wierz w to co piszą o przyrostach, bo wszystkie tego typu urządzenia oferują niewielkie przyrosty ;-)
mnie to zawsze interesuje, czy w tych accesportach da się swoją mapę wgrać, czy trzeba tylko na ichniejszych jeździć :-/
no właśnie o to pytałem, ale to właściwie pytanie do tunerów czy sa w stanie stworzyć mape na accessport, która można w każdej chwili dezaktywować i ponownie aktywowac
cobb ma tylko i wyłącznie gotową mapę, pod 91 i 95oct
nie można w mapach nic samemu zmienić
gotowa mapa cobb jest dogrywana jakby "obok" mapy seryjnej, to dość wymyślny patent :)
przyrost ok. +25KM 50Nm (testowane, mam cobb-a na stanie :) )
Kurde, że nie może byc sprzętu, że ide do tunera bulę za 3 mapy, wgrywam se z pendrajwa na jakieś ustrojstwo co w obd wpinam i pstryk, mapa1, pstryk mapa2 :-/
a co powiecie, bo na pewno coś wiecie, na temat takiego zestawu dopływu powietrza
https://www.youtube.com/watch?v=GBdS3VkLE9s
warto w to inwestować?
ile mocy można zyskać?
przed chipem czy może być po? czy też bez różnicy?
pozdrawiam
ok, w takim razie zamiast strzelać w co warto zainwestować poproszę Was o wypowiedzi, w co Wy byście doposażyli Wasze RSy, celem poprawy dynamiki i prowadzenia poza profesjonalnym chiptuningiem oczywiście
Bump: ok, w takim razie zamiast strzelać w co warto zainwestować poproszę Was o wypowiedzi, w co Wy byście doposażyli Wasze RSy, celem poprawy dynamiki i prowadzenia poza profesjonalnym chiptuningiem oczywiście
dolna łapa silnika/skrzyni biegów
shortshiffter
ew. sam filtr powietrza, taki jak w tym zestawie powyżej
mocowanie silnika cobb?
shortshifter tez cobb?
masz może namiary gdzie to najlepiej kupić?
TuneFORCE 05-05-2017, 21:40 1. Najpierw to kup auto i nim trochę pojeździj, żebyś sam mógł określić w co warto inwestować
2. Moim zdaniem DP+cooler+program do taki pakiet startowy, a jak się przyzwyczaisz to możesz grzebać więcej...
3. Mocowanie silnika cobb i shortshifter...to już dla mnie zajeżdża hondziarzem :619: ...podobnie jak w wypadku dolotu - przerost formy nad treścią...
bodziofila 05-05-2017, 21:52 Tune masz cos do hond;)?;)
Bo sprzedam;)
A ja jestem w drodze do Krakowa po odbiór białego RSa. Myślałem że postrzelam z wydechu jak będę wracał do domu a tu raczej lipa przy układaniu silnika bo z tego co wyczytałem to strzały są w trybie sport powyżej 4000 obr. Ale przy przebiegu powyżej 500km czemu nie?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Już po odbiorze RSa i przebiegu prawie 400km. Powiem krótko-super maszyna, jeśli ktoś się zastanawia to nie ma nad czym tylko kupować. W moim egzemplarzu z kwietnia kubły siedzą nisko i nie trzeba dokupywać żadnego kitu do obniżania przednich foteli. Strzały z wydechu pojawiają się już przy około 3500 obr. W tym aucie banan nie znika z twarzy. W dalszych planach urządzenie od cobba.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
TuneFORCE 07-05-2017, 02:37 Tune masz cos do hond;)?;)
Bo sprzedam;)
Tylko nie honda, a fujjj :P:P:P
TuneFORCE 10-05-2017, 19:50 Ford Focus RS 2.3EB
http://tuneforce.pl/media/catalog/product/m/o/mod_ma_y_1.jpg
Seria i opis na naszym FB:
a co myślicie o zmianie oleju na dotarciu 1500-2000km?
jaki olej zalewacie do swojego rsa?
olej obowiązkowo do wymiany po 2...3tkm
a dalej wymiany max co 10tkm
TuneFORCE 20-05-2017, 13:36 A tutaj przykład delikatnego(na początek) moda w RSie, który był strojony kilka dni temu u naszego dealera w Trójmieście:
https://images84.fotosik.pl/582/1b03066136135123gen.png
a jaki rodzaj oleju polecacie?
gdzieś na forum spotkałem się z olejem, który leja w USA u nas z jakiś powodów nie spełnia norm. Kojarzycie co to za olej?
Ja leję Amsoil 5w50, taki jest w USA do RS-ów
dzięki, właśnie o tym czytałem tylko gdzie to było:)
Artex Rs 24-05-2017, 18:16 Ja leję Amsoil 5w50, taki jest w USA do RS-ów
A co z gwarancją w razie wiadomego defektu:?:
Bump: Filtr powietrza Cobb Plus Focus RS/ST. Co ile się taki filter wymienia, czy ewentualnie myje, przedmuc***e, czy smaruje oliwką dla dzieci bądź skrapia wodo święconą?
Bump: przedmuc***e:one:
Bump: Dmuchanie po przez użycie kompresora
aso se leje co chce, a ja to wywalam po 1000KM (to taka płukanka :) ) a ja zalewam to co mi pasuje...oczywiście nikt nie robi badań oleju, nawet po awarii silnika :)
filtry się pierze i napyla "oliwką"
Artex Rs 24-05-2017, 18:46 filtry się pierze i napyla "oliwką"
Możesz to rozwinąć laikowi, bo widok mojej żony gdy wkładam element silnika RS-a do pralki bezcenny.
https://www.youtube.com/watch?v=4sSZ_vLBqyg
Artex Rs 24-05-2017, 19:05 Heko, A jak jest z twoim boxem? Rozumiem, że trzeba przyjechać do Ciebie i z hamować auto dostroić etc. I co dalej. Dzieli nas parę kilometrów, więc czy przy każdej wizycie w ASO będę musiał przyjeżdżać do Ciebie i usunąć boxa czy zrobię to sam?
box do strojenia na hamowni
wypięcie/zapięcie to ok. 15 min.
osobiście polecam i robię normalnego chipka :)
Artex Rs 24-05-2017, 19:10 https://www.youtube.com/watch?v=4sSZ_vLBqyg
loud and clear
Bump: box do strojenia na hamowni
wypięcie/zapięcie to ok. 15 min.
osobiście polecam i robię normalnego chipka :)
To jeszcze cena dla ogółu i widzimy się niebawem:568:
"ogólnej" ceny nie ma, pisz na PW :)
TuneFORCE 25-05-2017, 08:33 BOX do RSa? Bleee...przecież to się programuje bez problemu i nie trzeba wgrywać serii przed wizytą w ASO, chyba że motor się wysypie itp ;-)
:)
https://images84.fotosik.pl/593/bd25b280d09899e5med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bd25b280d09899e5)
To samym programem czy z lepszymi gratami?
BTW co sądzicie o dodatkowym separatorze oleju czyli tzw catch can?
Warto czy nie warto instalować?
Mnie by taka seria stykła:one:
no to bardzo prosta sprawa, składasz zamówienie ( albo wertujesz portale ogłoszeniowe )
zanabywasz, przyjeżdżasz na chipka i voila :)
Super recepta:one:
Daleko nie trzeba szukać:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-rs-mk3-350km-awd-7-lat-gwarancji-cesja-leasingu-nowy-od-reki-ID6yTlYn.html
To mój egzemplarz i z bólem serca go wystawiłem do oddania w cesji.
anastazyy 26-05-2017, 17:17 czyli sobie nie pojeździłeś zbytnio:027::027::027::027:
No jeszcze jeżdżę pomału ;)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
i jeszcze raz :)
https://images82.fotosik.pl/606/8dd3a8144cea0cbfmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/8dd3a8144cea0cbf)
Już chyba dużo RSów bez programu nie zostało. Pewnie tylko ten od lemona;)
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
biorąc pod uwagę, że nie wszystkie wyniki wrzucam na forum, całkiem możliwe :D
TuneFORCE 01-06-2017, 12:52 Już chyba dużo RSów bez programu nie zostało. Pewnie tylko ten od lemona;)
Jeszcze trochę ich jest :619:
Widzieliście limitowaną wersję RSa na pożegnanie produkcji?
Ford mógłby się bardziej postarać. Najciekawszy jest LSD i nowy kolor Race Red a reszta to padaka. Ogólnie takie mody to każdy użytkownik RSa może sobie sam zafundować i to prawdopodobnie o połowę taniej. Szkoda że jednak RS500 nie powstał - to by było coś a tak to lipa.
TuneFORCE 01-06-2017, 17:50 Widzieliście limitowaną wersję RSa na pożegnanie produkcji?
Ford mógłby się bardziej postarać. Najciekawszy jest LSD i nowy kolor Race Red a reszta to padaka. Ogólnie takie mody to każdy użytkownik RSa może sobie sam zafundować i to prawdopodobnie o połowę taniej. Szkoda że jednak RS500 nie powstał - to by było coś a tak to lipa.
Podrzuć link
http://performance.ford.com/enthusiasts/media-room/2017/05/2018-limited-edition-focus-rs.html
TuneFORCE 01-06-2017, 20:32 http://performance.ford.com/enthusiasts/media-room/2017/05/2018-limited-edition-focus-rs.html
No to zaszaleli...niestety...a podejrzewam ze już mk4 RSa nie będzie...
anastazyy 01-06-2017, 20:45 podejrzewam ze już mk4 RSa nie będzie...
Jeżeli tak to 3 będzie trzymała fajnie cenę
Z tego co czytalem ostatnio w gazecie na temat premiery focusa 4gen to bylo napisane ze bedzie wersja RS i ma mieć 367KM. Nie wiem ile w tym prawdy ale Kuga RS również była zapowiadana jako mocny konkurencyjny SUV
Nawet tu piszą o tym "Oprócz znanych standardów wyposażeniowych, jak Trend, Titanium, ST-Line i ST, w ofercie Focusa pojawią się też Vignale i – oczywiście – sportowe RS z napędem na obie osie.." http://www.auto-swiat.pl/nowosci/nowe-generacje-ford-focus-i-volkswagen-golf-prezentacja/z6xw5x
No to zaszaleli...niestety...a podejrzewam ze już mk4 RSa nie będzie...
Pewnie będzie za... 5 lat na koniec produkcji MK4 której jeszcze nie ma w produkcji a w salonach w połowie 2018 roku.
Obecnie jest ostatnia szansa na nowego RS MK3 bo MK4 będzie za jakieś 5 lat.
We wróżenie z fusów AS nie do końca bym wierzył bo podejrzewam że nawet Ford Performance nie wie w tym momencie ile kuniów będzie miał nowy RS itd. Ale AS już wie - 367KM wzięte zapewne z kapelusza.
Przypuszczam że dźwięk w następcy RSa MK3 będzie puszczany z głośników a 2 cylindry będą odłączane. MK5 RS to już pewnie będzie elekrtyk. Tak sobie powróżyłem - a co - AS może to ja nie?
AŚ wróży Mondeo MK4 ST w dieslu g:galy
TuneFORCE 02-06-2017, 11:06 Co do RSa...śmiem wątpić czy MK4 będzie występował w tej wersji...
TuneFORCE 07-06-2017, 10:47 Gdyby ktoś potrzebował gratów do RSa to zapraszam
Jesteśmy od dzisiaj autoryzowanym dealer-m Mountune
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18922745_965972586839307_5865542324727487112_o.jpg ?oh=fc5d62853dc0c0f32aa8552cd2d6b183&oe=59E30840
Gdyby ktoś potrzebował gratów do RSa to zapraszam
Jesteśmy od dzisiaj autoryzowanym dealer-m Mountune
A do focusa 1.5 są jakieś części, np.: downpipe lub intercooler?
Wiadomo że są - od RSa będą pasować ;)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Gdyby ktoś potrzebował gratów do RSa to zapraszam
Jesteśmy od dzisiaj autoryzowanym dealer-m Mountune
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18922745_965972586839307_5865542324727487112_o.jpg ?oh=fc5d62853dc0c0f32aa8552cd2d6b183&oe=59E30840
Czemu dopiero terazzzz.. :P
W końcu w Polsce będzie można zamówić
TuneFORCE 08-06-2017, 06:03 Co zrobisz, lepiej późno niż wcale
dobrze dobrze, bo jak IC u nich zamawiałem to nie obyło się bez problemów, w PL to zawsze w PL :)
Dla mnie to super info - Mountune w PL.
BTW - jakieś rabaty dla klubowiczy?
TuneFORCE 09-06-2017, 16:09 Ceny w PL będą takie jak w UK, ponieważ dla dealera rabaty są bardzo małe. Przy większych zamówieniach z pewnością da się cos zrobić :-) Teraz idzie do mnie kolejna partia gratów do RSa. Jeden komplet mam juz sprzedany ale zostanie mi jeszcze IC(czarny bez logo), poduszka silnika i short shift arm na stanie więc jak coś to zapraszam.
100% seryjny RS z Czeskiej Republiki :D
https://images84.fotosik.pl/633/cdd790e8f234907amed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cdd790e8f234907a)
Może offtopic'owo troszkę, ale muszę podzielić się pewnym spostrzeżeniem.
Otóż, jeżdżąc kiedykolwiek, jakimkolwiek innym autem, nigdy nie spotkałem tak wielu "rajdowców" czujących potrzebę pościgania się ze mną, co jeżdżąc przez ostatnie dwa dni Focusem RS w kolorze Nitrous Blue. Nawet Ci jadący z naprzeciwka nie są w stanie się powstrzymać przed paleniem gumy spod świateł lub zarzucaniem tyłem na rondzie. Coś niesamowitego....
Przejedź się autostradą to dopiero się zdziwisz:one:
paoloWawa 17-06-2017, 08:54 I to jest dla mnie niepojęte - startować do RSa by ponieść sromotną klęskę? No chyba że ma to na celu zobaczenie na żywo osiągów tego autka :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
TuneFORCE 19-06-2017, 12:55 Może offtopic'owo troszkę, ale muszę podzielić się pewnym spostrzeżeniem.
Otóż, jeżdżąc kiedykolwiek, jakimkolwiek innym autem, nigdy nie spotkałem tak wielu "rajdowców" czujących potrzebę pościgania się ze mną, co jeżdżąc przez ostatnie dwa dni Focusem RS w kolorze Nitrous Blue. Nawet Ci jadący z naprzeciwka nie są w stanie się powstrzymać przed paleniem gumy spod świateł lub zarzucaniem tyłem na rondzie. Coś niesamowitego....
To kiedy rzeźbimy RSa? :619::619::619:
niestety to była tylko kilkudniowa przygoda (przyjemność!!!)
powrót do MDO bolał....do tej pory przekonuję siebie, że komfort to też cecha warta docenienia :)
Cześć,
trafiłem na forum gdyż zastanawiam się nad leasingiem RSa, a internet mówi HEKO.
1. Jak jest z tymi silnikami? czy to tylko roczniki 2016 miały wadę i zostało to poprawione czy w 2017 nadal występuje? co ją powoduje?
2. Jak to z ta zaniżoną serią - tylko rodzynki trzymają?
3. Heko czy Twój program na 380km nie wiąże się z utratą gwarancji, czy jest opcja żeby nic nie zmieniać przed wizytą w salonie?
4. Czy trzeba/warto poprawiać coś po zakupie - poza szybką wymianą oleju?
5. Szukam kogoś z trójmiasta oblatanego w temacie RSów na krótką pogawędkę.
1. Teoretycznie 2017 już poprawiony
2. Seria to ok. 330-335KM
3. Sam soft nie jest widoczny w ASO, wiec wszystkie zachipowane mają gwarancję
4. Olej po ok. 2 tyś km
5. W Pruszczu mam oddział, więc można coś działać :)
Kolejna sztuka :)
na hamowni 35st. więc lekko nie było
https://images84.fotosik.pl/650/90086c74c6fd4091med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/90086c74c6fd4091)
TuneFORCE 22-06-2017, 20:48 1. Jak jest z tymi silnikami? czy to tylko roczniki 2016 miały wadę i zostało to poprawione czy w 2017 nadal występuje? co ją powoduje?
2. Jak to z ta zaniżoną serią - tylko rodzynki trzymają?
3. Heko czy Twój program na 380km nie wiąże się z utratą gwarancji, czy jest opcja żeby nic nie zmieniać przed wizytą w salonie?
4. Czy trzeba/warto poprawiać coś po zakupie - poza szybką wymianą oleju?
5. Szukam kogoś z trójmiasta oblatanego w temacie RSów na krótką pogawędkę.
Ad. 1 Ponoć od roku modelowego 2017, czyli od lipca od 2016 wsadzają już poprawione
Ad. 2 Nie, tylko nieliczne wychodzą słabo
Ad. 3 Nie ma czegoś takiego jak program na 380KM, a co do gwarancji to są sposoby na zminimalizowanie ryzyka jej utraty :619:
Ad. 4 Tak, poduchę pod silnikiem i short shift
dzisiaj zamontowałem shot shifter i poduchę, jest miazga, biegi zmieniam jak w dsg :D
krótkie pytanko do właścicieli RS po chipie, jak wam się wydaje czy przyśpieszenie 0-100 km/h, spadło np. o 1 sek. czy więcej (czy wogóle ktoś to zmierzył jakimś profesjonalnym sprzętem pomiarowym) ?
TuneFORCE 23-06-2017, 16:56 krótkie pytanko do właścicieli RS po chipie, jak wam się wydaje czy przyśpieszenie 0-100 km/h, spadło np. o 1 sek. czy więcej (czy wogóle ktoś to zmierzył jakimś profesjonalnym sprzętem pomiarowym) ?
Wczoraj dzwonił do mnie klient z RSem zrobionym na 404KM, cytuje:
Ja pierd..., kur... jak to zap..., Grzechu miazga zapier... niesamowity :D
A klientem jest znany kierowca wyścigowy ;-) więc chyba wie co mówi...
Jak dla mnie od 0 do 100 przy 590Nm poprawiło się lekko o 1s, ale to jest nic bo, masakra to jest w zakresie 100-200...na czwartym biegu trakcja potrafi zamrugać :D
Może ktoś podzielić się informacją na temat ceny short shiftera oraz poduchy pod silnik mountune?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
TuneFORCE 23-06-2017, 23:10 Może ktoś podzielić się informacją na temat ceny short shiftera oraz poduchy pod silnik mountune?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Short shiftera w tej chwili nie ma na stanie ale jak tylko będą to zaraz będzie szła do mnie paczka. Jedną poduchę pod silnik mam jeszcze na stanie.
O ceny pytaj na PW
TuneFORCE 24-06-2017, 23:37 Focus RS My2017 z IC i DP
http://tuneforce.pl/media/catalog/product/s/e/seria_14.jpg
http://tuneforce.pl/media/catalog/product/m/o/mod_13.jpg
Tutaj kilka fotek: http://tuneforce.pl/chip-tuning-ford-focus-rs-350km
Więcej info na FB:
Przy okazji, każdy RS 3 jest u mnie doposażany w:
flat shift (zmiana biegów bez zdejmowania nogi z gazu)
LC, dostępny automatycznie, bez konieczności upierdliwego, głębokiego wchodzenia do menu :)
wujektimon 28-06-2017, 15:46 Może ktoś podzielić się informacją na temat ceny short shiftera oraz poduchy pod silnik mountune?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
250dolcow za oba. wysylka z usa ze strony cobb.
dzisiaj zamontowałem shot shifter i poduchę, jest miazga, biegi zmieniam jak w dsg :D
a jakiego short shiftera zamontowałeś?
dużo skraca skok lewarka?
forge
20-40%
ustawiłem na 40%
poducha coob
TuneFORCE 01-07-2017, 05:27 Ja lada dzień będę miał świeżą dostawę short shifterów i poduch i ICków z Mountune
Patrząc na to ile się tego sprzedaje i jaki jest deficyt tych części mam wrażenie że nowy Focus RS jest bardziej popularny niż Golf 1.6TDI :D
a jak wyglada shortshift od mountune?
tez jest mozliwosc ustawienia w % skoku lewarka?
TuneFORCE 01-07-2017, 22:41 https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-rs/products/focus-c346rs-billet-short-shift-arm
wczoraj na stacji paliw w Gorzyczkach podjechał taki RS o numerach xx KUGI czy jakoś tak . Z ciekawości podszedłem sobie do własciciela i pogadałem . Pod maską miał ponad 450PS..... Dalsze pytanie u kogo robił padło nazwisko Bieńkowski .
Ale do celu ;)
Po krótkiej wymianie uprzejmości musieliśmy ferajną ruszać dalej ...... za jakiś czas ten RS dopadł nas na trasie ... wrażenie zostawił niezapomniane ... ten ryk silniczka i podmuch jak wyprzedził ;) rewelka
no to Ci ściemę walnął, dla 450KM RS potrzebuje bardzo sporych przeróbek, a takowe dopiero są próbowane na świecie i słabo działają :P
na chipie, przy 380KM, RS robi taki właśnie wiaterek na drodze :D
wczoraj na stacji paliw w Gorzyczkach podjechał taki RS o numerach xx KUGI czy jakoś tak . Z ciekawości podszedłem sobie do własciciela i pogadałem . Pod maską miał ponad 450PS..... Dalsze pytanie u kogo robił padło nazwisko Bieńkowski .
Ale do celu ;)
Po krótkiej wymianie uprzejmości musieliśmy ferajną ruszać dalej ...... za jakiś czas ten RS dopadł nas na trasie ... wrażenie zostawił niezapomniane ... ten ryk silniczka i podmuch jak wyprzedził ;) rewelka
A kto to jest ten Bieńkowski?, jakieś namiary, www, opinie !
np tu coś o nim jest
http://wrc.net.pl/magazyn/archiwum/nr104/art_06.html
http://rrtuning.pl/index.php/kontakt
może Pan chcąc robić wrażenie większe, pytany o konie, mówił o niutonach :)
Laski też skarpetami cycki wypychają.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
TuneFORCE 04-07-2017, 17:12 hahahah....dobry żart...chyba że chodziło o MK2
:)
https://images83.fotosik.pl/675/dea92c903822f2e5med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/dea92c903822f2e5)
stingerA6 04-07-2017, 17:25 Coś słaby ten rs:diabel2:
stingerA6 04-07-2017, 17:42 Wcześniej wkleił się tu wykres od 1.5 stąd dobre 200 koni, ale przy rsie.....wiadomo
...nadchodzi mooooc :D
https://images84.fotosik.pl/676/86cd801bc99361f6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/86cd801bc99361f6)
https://images83.fotosik.pl/675/5ff8674b529abaa5med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5ff8674b529abaa5)
...nadchodzi mooooc :D
https://images84.fotosik.pl/676/86cd801bc99361f6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/86cd801bc99361f6)
https://images83.fotosik.pl/675/5ff8674b529abaa5med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5ff8674b529abaa5)
Widać że będzie atak na 500+:one:
Góra silnika pozostanie niezakuta czy jednak wymiana na kute tłoki i korby?
ford obiecywał że silnik kuty, wiec przetestujemy :D
Widać że będzie atak na 500+:one:
Góra silnika pozostanie niezakuta czy jednak wymiana na kute tłoki i korby?
A te nowe turbo w czym jest lepsze od seryjnego ?
A widzisz tą "subtelną" różnicę w gabarytach, czy nie dopatrzyłeś?
stingerA6 05-07-2017, 13:38 Pińćset pęknie?
Samo turbo + strojenie? Czy coś jeszcze w planie?
Pewnie to będzie najszybszy Rs w PL..
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
A widzisz tą "subtelną" różnicę w gabarytach, czy nie dopatrzyłeś?
to ma być jej największa zaleta? że jest większa gabarytowo?
Większa turbina=więcej powietrza to chyba jasne?
Co do samego silnika na seryjnych gratach nie sądzę aby ogarniał 500+ ale oczywiście koledze heko życzę jak najlepiej.
Tutaj można sobie co nieco poczytać po angielsku:
"Building a Bulletproof EcoBoost
The factory 2.3L Ford Ecoboost block is built with an open deck configuration. This open deck configuration has a series of advantages in the stock application, such as ease of manufacturing, cooling, and lower weight.
However, when pushed beyond the stock power level, this open deck configuration becomes a problem. With the cylinder bores floating freely, there is no structural support to keep their position relative. Additionally bore geometry is affected at higher power levels as the bores distort and shift because they lack support. The head gasket faces increased loading and shift as the bores move under heavy load, leading to possible gasket failure under load.
All of these problems are big issues for a higher output 2.3L Ecoboost engine, as more boost, larger turbos, and upgraded parts allow for nearly doubling the output of the stock engine. Without some method of stabilizing the cylinder bores the engine will have reduced performance, and most likely eventually suffer a failure.
Livernois Motorsports has taken and applied it's extensive background in block modification for racing and OEM development and created a block and deck brace system for the 2.3L Ecoboost engine, which offers significant increases in strength, durability and performance.
The Livernois Motorsports 2.3L Ecoboost deck brace is designed from a single billet piece of 6061-T6 aluminum and is machined to perfectly fit into the 2.3L Ecoboost block. Exacting tolerances are used to ensure a precision fit, as well as the best performance. Using high strength aluminum allows the brace to closely match the factory aluminum's expansion rate, which allows the brace to expand and contract at the same rate as the block, keeping the bore geometry as it should be. Aluminum is preferred over steel for the insert, as steel inserts can pose an issue with expansion and negatively impacting the geometry of the surrounding bore and deck structure. Additionally, the brace is machined with cooling passages that match the factory 2.3L Ecoboost head gasket, as well as other machining steps to ensure that the head gasket is properly cooled.
POWERSTORM FORD 2.3L ECOBOOST PISTON
-Forged 2618 Alloy
-.Top Ringland .320 Down (.225 stock)
-.Skirt Thickness .155 (.085 stock)
- Increased Skirt Strut Support Thickness
- Lower Skirt Reinforcement Band
- Direct Injection Dome Design
- 4 Valve Reliefs
- Coated Crown & Skirts
- Designed to Support 30+ Lbs Boost & Over 800 HP
POWERSTORM FORD 2.3L ECOBOOST ULTRA HIGH PERFORMANCE ROD
We take pride in our engineering, and staying at the forefront of EcoBoost Mustang engineering. When designing to create an extreme forged rod for our shop Ecoboost Mustang (and yours) we went right to a forged I-beam rod design because we knew the power levels that we were planning to make would be on the outer extremes of what the H-beam design would support.
Źródło: http://www.focusrs.org/forum/16-focus-rs-performance/9873-building-bulletproof-ecoboost.html
TuneFORCE 13-07-2017, 07:25 Sz się wierzyć nie chce, że silnik w furze tak długo dopieszczanej jest taki nieudany...
Kolejny Czech :)
Niestety na ron95, więc mocno cięło go górą :)
https://images84.fotosik.pl/694/240edf9bb3e4ec11med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/240edf9bb3e4ec11)
Artex Rs 13-07-2017, 22:27 Sz się wierzyć nie chce, że silnik w furze tak długo dopieszczanej jest taki nieudany...
Możesz rozwinąć swoją myśl :shock:
TuneFORCE 17-07-2017, 19:44 Ford Focus RS My2017
http://tuneforce.pl/media/catalog/product/m/o/mod_16.jpg
Seria na naszym FB:
Wczoraj byłem na hamowni. Wynik to 335KM i 491Nm.
O ile Nm jest więcej niż seria i to dość sporo bo katalog podaje 440Nm to brakuje 15KM co jest dziwne bo generalnie My17 wychodzą w granicach 340+KM. Przebieg auta to 950km na ori oleju i bez jakichkolwiek zmian (kompletny stock) paliwo RON98.
Na hamowni pewnie jeszcze zawitam po wymianie oleju na jakiś normalny do tego auta bo 0W40 to jakiś żart. W wersjach amerykańskich na korku wlewu oleju jest napisane 5W50. 0W40 to dobry olej owszem ale jak ktoś po biegunie jeździ jednym czy drugim ale żeby to lać w PL?
Podsumowując chętnie zamieniłbym te extra Nm na KM. Remap się aż prosi.
Wykres oczywiście wrzucę jak tylko dostanę go w formie elektronicznej.
Tutaj filmik z hamowni bo się wykresu nie doczekałem:
https://youtu.be/tg1IHQiR4RQ
marco102 04-08-2017, 21:32 Strzela jakby ktoś walił laciem o metalową rurkę:P On tak ma, czy mikrofon fałszuje?
mateusz.szczurek 04-08-2017, 23:06 Czy komuś udało się wyłączyć ABS w RSie? Na potrzeby jazdy autokrossowej potrzebuję całkowicie wyłączonej stabilizacji, wyłączonego ABSu, wyłączonego układu awaryjnego hamowania ale działającego napędu na cztery koła.
Stabilizację wyłączyć można długim guzikiem, z resztą sportowy tryb też nie jest zbyt uciążliwy (włącza się bardzo późno).
Z hamulcami sprawa jest znacznie gorsza - szybkie przejście z gazu na hamulec powoduje (automatyczną!) zbyt mocną reakcję hamulców co strasznie utrudnia używanie balansu przód-tył w szybkich zakrętach. ABS to samo.
Bawić się bezpiecznikami? F7, F19? Ale czy to nie odłączy tylnego napędu i systemu sprzęgieł? Czy może ktoś ma jakąś metodę software'ową?
Artex Rs 10-08-2017, 18:59 "szybkie przejście z gazu na hamulec powoduje (automatyczną!) zbyt mocną reakcję hamulców"
...a myślałem, że mam klocek zamiast stopy:wink: Faktycznie jest to trochę frustrujące
każde "uderzenie" w pedał hamulca w każdym fordzie uruchamia ebd czy jak mu tam :)
mateusz.szczurek 17-08-2017, 20:46 Tak, ale RS nie jest "każdym" Fordem, więc miło byłoby żeby takie niańki były wyłączalne. Czy komuś się to udało? Inaczej jazda musi wyglądać trochę jak pojedynki w Diunie...
A tymczasem prawa przednia opona zaczyna gubić bieżnik. 4300km na liczniku...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
TuneFORCE 20-08-2017, 17:31 Wczoraj kupiłem RSa :619: jak go tylko odbiorę to zobaczę jak to na TP będzie latało...mam nadzieje, że seryjnym autem zrobię ten sam czas co eRką, czyli 1:50 :619:
Gdy już go przetestuje na serii to wtedy będę się bawił w ewentualne konfigurowanie ESP/ABS.
W Golfie miałem ten sam problem ale finalnie udało mi się go rozwiązać :-)
stingerA6 20-08-2017, 18:22 No to czekamy na mody i wykresy.
TuneFORCE 24-08-2017, 11:49 RSik z kilkoma gratami, seria na FB :-)
http://tuneforce.pl/media/catalog/product/c/z/czarny_rs_mod_1.jpg
Stosowal ktos z Was dystanse poszerzajace na kola? W r500 maja 1cm na os i twierdza ze robi sie stabilniejszy na wiekszych predkosciaach, macie jakies doswiadczenia?
ja mam 5mm pod zimowe 18-ki z st3, ale zostawiłem je sobie na lato :)
nie widzę różnicy
1cm?? chyba coś pomylileś, 5mm to max bez zmiany śrub, dalej to już pow. 18-20MM czyli całe pierścienie z własnymi szpilkami
Chyba, że felgi mają ET40 na wejściu.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
5mm na kolo czyli 1cm na os:)
19 cali na zime to slaby pomysl?
miałem gotowe koła z st, poza tym 18-ka i wysoka guma, to spokojna jazda zimą po dziurach
Kolejny RS dostanie DP z katem 200 cpi :)
https://images82.fotosik.pl/777/8a71ad7f76a20a9dmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8a71ad7f76a20a9d)
https://images82.fotosik.pl/777/58fcbcd4f4fd16d9med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/58fcbcd4f4fd16d9)
Mefisto_mg 01-09-2017, 05:54 Witam serdecznie, jestem posiadaczem szarego rs z kwietnia 2016 r, autem zrobione 33 tys. od jakiegoś tyg rano miał problemy z odpaleniem tzn. latał na obrotach przez kilka chwil i walił na biało, okazało się że znika płyn chłodniczy po dolaniu i przejechaniu 50km to samo. W serwisie stwierdzili że to prawdopodobnie uszczelka, teraz muszę czekać 2 tyg na testy jeśli to uszczelka to 1-2 msc. a jeżeli silnik to 2-3 msc. (informacja z serwisu), co najlepsze salon (lublin) nie zapewnia auta zastępczego, oc i ac też się wymiguję. Moje pytanie czy ktoś się znajdował już w takiej sytuacji (jak u niego wyglądała procedura) i czy mogę jakoś egzekwować chociaż auto zastępcze ? Nie widziałem do jakiego tematu mogę wrzucić, jeśli tu zawadza to proszę o pokierowanie. Pozdrawiam Kuba.
rs-sy z 2016r. mają wadę fabryczną i silniki są do wymiany
niestety silników brak,więc czas oczekiwania to ok.2-3mieś
auto z asistance na 4 dni, a potem to już tylko dobra wola/dostępność aut w aso
Warto pamiętać w takiej sytuacji, żeby samochód do ASO dojechał na lawecie a nie o własnych siłach bo wtedy nie ma debatowania z ubezpieczycielem. Laweta oczywiście z Assistance. Wtedy w zależności od wariantu ubezpieczenia samochód od 3 do 10 dni.
mateusz.szczurek 01-09-2017, 14:27 Czy przebieg jest jedyną metodą przetestowania wady? Czy może kilometry na torze liczą się potrójnie? U mnie auto z 2017, ale boję się, że za mało jeżdżę w trasie żeby problem przed upływem gwarancji się ukazał...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
osobiście uważam że należy:
wykupić gwarancję na 7 lat
na gwarancji upalać do bólu, aby ew. załapać się na poprawiony motorek, jeszcze na w trakcie gwarancji :)
Bump: kolejny, 100% seryjne graty :D
https://images82.fotosik.pl/779/4d28c661c751431cmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/4d28c661c751431c)
mateusz.szczurek 11-09-2017, 16:07 Wczoraj kupiłem RSa :619: jak go tylko odbiorę to zobaczę jak to na TP będzie latało...mam nadzieje, że seryjnym autem zrobię ten sam czas co eRką, czyli 1:50 :619:
http://www.tptd.pl/2017/15ed2017/SPORT.pdf
Czy to już ten? Niecałe 2s do Golfowego wyniku... Ile wyszło w serii? Na Cup2 czy PilotSuperSport?
2 sprawy:
1. Focus RS jest fabrycznie zalewany olejem 5W20
2. Jest problem z temperaturą płynu chłodzącego. Wskaźnik zawsze pokazuje prawie 90 st. i ani drgnie nawet przy upalaniu jak temp. oleju rośnie. Płyn ma na pewno więcej jak 90st. przy upalaniu zwłaszcza na torze. Może to jest główna przyczyna problemów z silnikami?
Może ktoś z was dysponujący sprzętem zapodać logi ewentualnie sprawdzić o co kaman?
1. co to za bzdura??
2. od 50 do 115st wskaźnik stoi na 90, dopiero pow 115st zaczyna iść w górę
to jest jasne jak słońce,ten silnik ma błyskawicznie ponad 110st przy upalaniu,dlatego głowice padają jak muchy
Twierdzisz że laboratorium blackstone kłamie?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
robiłem badanie zużytego oleju po 2000km i miałem 5w30 :P
to wyniki zużytego oleju, a po niewielkim przebiegu olej jest tak właśnie rozrzedzony
Jesli juz wspominacie o oleju ,to co polecacie do 2.0 ecoboost ?
Ja przy 320KM jeździłem na Millers EE eco 5w30 LL
W tym linku post #196 http://www.focusrs.org/forum/9-focus-rs-discussions/1173-official-oil-thread-20.html
"Then the last bit of craziness: my oil analysis came back saying the initial break-in oil and fill from the factory was 5W 20."
Był jeszcze 1 ziomek na tym samym forum który badał olej po około 1500km i też mu wyszło 5W20.
Był to rocznik 2016. Może w 2017 Ford poszedł po rozum do głowy?
5W20 rekomendowany do 1.0 EB, 5.0 V8 i zalewany fabrycznie na dotarcie w 2,3EB (w RSie) - masakra. W Mustangu 2,3EB zalecany jest 5W30.
W Europie do RSa mk3 zalecany jest 0W40, W Ameryce Północnej i Australii 5W50. Najlepsza kombinacja w PL to 0W40 zimą i 5W50 latem choć to i tak zależy od tego w jaki sposób jest użytkowane auto.
Kolega heko może sprawdzić jakim olejem jest fabrycznie zalany jego nowy RS MY2017 którego ma zamiar wypożyczać ;-).
ma już 2000km i właśnie bede zmieniał na 5w50, ale na pewno jest już lekko rozrzedzony, więc wyniki badania nie będą pewne...choć te 2000km przejechał bardzo lekką nogą...upwnia mnie w tym to, że śr. spalanie z tego przebiegu było 10l!!! :D
Rozcieńczenie paliwem i jak to wpływa na lepkość oleju można dokładnie zbadać np w Poznaniu.
Tutaj masz przykład: http://sklep.archoil.pl/wp-content/uploads/2016/10/Raport-z-analizy-oleju.png
dawniej wysyłałem do blackstone, teraz do Poznania :P
TuneFORCE 15-09-2017, 11:21 Dlaczego znowu burdel robicie? To temat od chiptuningu RSa, a nie o oleju ;-)
sztuka z tego samego miesiąca co moja i też 315 w serii :(
https://images84.fotosik.pl/861/8103f662b87ab231med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8103f662b87ab231)
trochę gratów do silnika :)
https://images82.fotosik.pl/945/81044ef2a9a11179med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/81044ef2a9a11179)
https://images84.fotosik.pl/944/66306049f41db017med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/66306049f41db017)
https://images82.fotosik.pl/945/fee6bb73d535164amed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/fee6bb73d535164a)
https://images83.fotosik.pl/943/56df719384d0346dmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/56df719384d0346d)
paoloWawa 23-12-2017, 07:59 Chyba moc będzie z Tobą :)
W ile koników celujesz?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Obstawiam, że główny cel to jazda w ogóle [emoji14] ...oczywiście na poziomie 450+ :619:
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
TuneFORCE 27-12-2017, 09:21 W tej chwili PT wypuściło fajną turbinę...podchodzi w 100% P&P, kosztuje 12k PLN...do 500KM wystarczy...no ale co z tego jak wstaje jakieś 500rpm później jak seria...do jazdy na wprost ok ale na tor bez sensu...lepiej zrobić 400/600 na seryjnej turbinie :-)
W Golfie R miałem turbinę, która wstawała tylko ok 300rpm później jak seria...na torze, przy wyjściu z zakrętów było czuć mega laga i auto było mega mułowate...nadrabiało mocną górą na prostych ale tylko na długich torach w ten sposób można było zniwelować późniejsze wstawanie.
Witam
Chciałbym, was prosić o radę jako, że jesteście zorientowani w temacie najnowszego Focus RS.
Mianowicie chodzi mi o RS-a z rynku USA, czy posiada on istotne (lub jakiekolwiek) różnice w porównani z wersją na rynek europejski?
Z tego co udało mi się ustalić to te modele są identyczne na oba rynki. Czy możecie to potwierdzić?
Pytam gdyż mieszkam obecnie w USA i poważnie rozważam zakup RS-a Mk3 a jego cena tutaj jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna.
Tu gdzie mieszkam za ceną polskich używek można kupić „nówkę sztukę”.
Chciałbym go finalnie sprowadzić do Polski jako mienienie przesiedleńcze (ominął menie opłaty związane z cłem i podatkami)
W przyszłości zająłbym się zapewne jego tuningiem bo jak wiedze możliwości są spore, ale to już raczej Polsce.
mateusz.szczurek 23-01-2018, 09:38 Trochę różnic jest w wyposażeniu i to raczej na korzyść EU: sterowane na boki reflektory, lepsze zagłówki z tylu (chowają się na siedzenie), jakieś doświetlanie chodnika lusterkami, potencjalne inne fotele.
O wiele bardziej interesująca jest informacja o akcji serwisowej w USA dot. uszczelki pod głowicą, masowego sprawdzania silników itd.
mateusz.szczurek 23-01-2018, 11:43 I trochę szczegółów:
https://drive.google.com/file/d/1Rzl25ybmwBEduXnhzYBjiHbX5GzvJsgb/view
PROGRAM TERMS
This program will be in effect through January 31, 2019. There is no mileage limit for this program.
AFFECTED VEHICLES
Vehicle Model Year Assembly Plant Build Dates
Focus RS 2016-2017 Saarlouis August 3, 2015 through July 6, 2017
Affected vehicles are identified in OASIS and FSA VIN Lists.
REASON FOR THIS PROGRAM
In some of the affected vehicles, the cylinder head gasket may develop a coolant leak into the engine combustion chamber. A leaking cylinder head gasket may exhibit noticeable white smoke and/or low engine coolant level without an external leak.
SERVICE ACTION
Dealers are to pressure test the cooling system and replace the cylinder head gasket. Based on test results, some vehicles may require a new cylinder head assembly. This service must be performed on all affected vehicles at no charge to the vehicle owner.
OWNER NOTIFICATION MAILING SCHEDULE
Owner letters are expected to be mailed the week of January 22, 2018. Dealers should repair any affected vehicles that arrive at their dealerships, whether or not the customer has received a letter.
mateusz.szczurek 30-01-2018, 09:32 No i akcja silnikowa jest też w Polsce:
Outstanding Field Service Actions: 17B32 - FOCUS RS - CYLINDER HEAD GASKET / HEAD CORROSION
Dobra wiadomość to to, że jest niezależna od statusu gwarancji (a więc i modyfikacji, ICków, chipów itd).
Jakie ASO najlepsze do zrobienia tego w Wwie?
Dokładne dane :
17B32 - Focus RS – uszczelka głowicy cylindrów / korozja głowicy -- Program serwisowy
Data opublikowania: 24.01.18
Data ważności: 19.01.23
I wycinek z informacji :
W niektórych pojazdach Focus RS uszczelka głowicy cylindrów może powodować wyciek płynu chłodzącego do komory spalania silnika. Nieszczelna uszczelka głowicy cylindrów może powodować zauważalny biały dym i/lub niski poziom płynu chłodzącego bez wycieków zewnętrznych.
Nasze dane wskazują, że są Państwo właścicielami pojazdu, w którym konieczne sprawdzenie nie zostało jeszcze przeprowadzone. Ważne jest, by pojazd został udostępniony Dilerowi Forda.
Państwa Dealer wykona test ciśnienia układu chłodzenia i wymieni uszczelkę głowicy cylindrów. W zależności od wyników testu w niektórych pojazdach może być konieczne zamontowanie nowej głowicy cylindrów kpl.
Tutaj wszystko o akcji serwisowej:
https://www.youtube.com/watch?v=HbmEj_W0Hq4&t=30s
mateusz.szczurek 12-02-2018, 13:35 A serwis Bemo Motors informuje, że akcja serwisowa została zawieszona przez Ford Polska.
Podobno problemy z uszczelką (biały dym z rury) i odkształcającym się blokiem silnika to przypadłość RS z początku produkcji tj z 2016 i początku 2017r.
Czy ktoś z forumowiczów miał co takiego?
TuneFORCE 14-02-2018, 14:21 Każdy jeden silnik jest sprawdzany i wymieniana jest uszczelka albo uszczelka z głowicą. Z blokiem nic złego się nie dzieje. Na razie akcja serwisowa jest wstrzymana ponieważ okazała się, że zestawy naprawcze nie zawierają wszystkich niezbędnych części.
Dziękuję za rzetelne informacje, zwłaszcza dotyczące okresu produkcji tych „felernych” RS-ów.
Jestem trochę zaskoczony że to jednak chodzi tylko o głowicę bo jak ja drążyłem temat to dotarłem do informacji, że ten problem ma związek konstrukcja bloku EB 2.3.
A dokładniej tulei cylindrowych, które nie są u góry połączone ze ścianami zewnętrznymi bloku co rzekomo powoduje ich nadmierne przemieszczenia względem głowicy i właśnie uszczelki podczas pracy pod dużym obciążeniem.
Podobny problem występował w mocniejszych wersjach silnika 2.5 subaru. Tunerzy nawet oferują specjalną wkładkę, która opiera się o ścianki bloku i ma utwierdzać tuleje u góry i ponoć faktycznie pomaga.
Czytając te wszystkie informacje o „felernych” RS-ach zaczynam się coraz mocniej wahać czy go jednak kupić. Rozumiem, że jest gwarancja ale nie uśmiecha mi się wydawać wór pieniędzy na coś co prawdopodobnie ulegnie dość poważniej awarii i do tego nie wiadomo jak długo przyjdzie czekać na naprawę.
Obecnie nie mamy też pewności czy „poprawione” RS-y są rzeczywiście wolne od tej wady.
A na dodatek, za bardzo zbliżoną kwotę (mówię o USA) można mieć Mustanga GT 2018, którego nowy kojot ma 460 KM, a do tego to V8 kręcące się do blisko 8500 rpm więc jest nad czym myśleć, uważam :)
Dziwne masz rozterki jeśli wahasz się między eRSem a Mustangiem. Określ się co wolisz bo rozbieżność między tymi samochodami jest jak między mx5 i S600. Dopiero potem szukaj modeli w klasie, która Cię zainteresuje.
Dziękuje za radę, bardzo błyskotliwa.
Życzę ci takich rozterek i tylko takich :)
Domeqctr 27-02-2018, 09:32 Czy Polsce obowiązuje zachowanie gwarancji przy zastosowaniu modyfikacji z Mountune?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Domeqctr 27-02-2018, 09:38 To ujowo:/
TuneFORCE 28-02-2018, 09:15 To ujowo:/
Jak zrobisz w Polsce z głową, to nikt gwarancji nie zabierze :619:
Płyn bezwodny + Scorpion DP + update pracy silnika. https://www.youtube.com/watch?v=ybPr938mhSk
:D :D :D
https://images84.fotosik.pl/1095/c4f6f6c986741b64med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c4f6f6c986741b64)
Wow super wynik. Niech zgadne: na stocku IC i decat Dp?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Jak to możliwe bez drogich rurek oraz IC?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
TuneFORCE 17-06-2018, 08:02 Jak to możliwe bez drogich rurek oraz IC?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
I po co ironizujesz? Jak się okazuje w kolejnym przypadku ze wychodzi porządna moc i moment z tymi rurkami. Przypadek? Wszystkie najmocniejsze RSy w Polsce są na full Mountune gratach
Heko masz może w głowie na ile robiłeś focusa St 250km rocznik 2012? Dużo tam się da wyciągnąc czy lepiej przed chipem coś zrobić z autem jeszcze?
Heko masz może w głowie na ile robiłeś focusa St 250km rocznik 2012? Dużo tam się da wyciągnąc czy lepiej przed chipem coś zrobić z autem jeszcze?
Cały temat...https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=208816
I po co ironizujesz? Jak się okazuje w kolejnym przypadku ze wychodzi porządna moc i moment z tymi rurkami. Przypadek? Wszystkie najmocniejsze RSy w Polsce są na full Mountune gratach
Nie chciałem ironizować tylko ciężko mi było uwierzyć że remap + DP może dać ponad 400KM na seryjnych gratach a zwłaszcza stock IC. Mountune jest znaną firmą która produkuję dobre graty i większość o tym dobrze wie (w tym i ja).
Już zaczynam odkładać na jakiś dobry aftermarketowy IC - może będzie Mountune?
tu 100% seryjny focus
na samym DP pokaże niedługo
https://images81.fotosik.pl/1115/f32d0e492f464ce4med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/f32d0e492f464ce4)
2x Focus RS MK3
Całkowicie seryjne podzespoły
https://images89.fotosik.pl/4/f669003aac486611med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/f669003aac486611)
DP + wkładka filtra
https://images91.fotosik.pl/4/e24da559cb6ff172med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e24da559cb6ff172)
TuneFORCE 24-07-2018, 07:21 Modyfikacje:
✅Indywidualne strojenie TuneFORCE
✅Intercooler Mountune
✅Downpipe 3"
✅RCV Mountune
Parametry:
➡️ seria 350/460Nm
➡️ mod1 415KM/590Nm
➡️ mod2 370KM/560Nm
➡️ mod3 350KM/520Nm
https://images89.fotosik.pl/4/8aaa85683d6363cbmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8aaa85683d6363cb)
2x Focus RS MK3
Całkowicie seryjne podzespoły
https://images89.fotosik.pl/4/f669003aac486611med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/f669003aac486611)
DP + wkładka filtra
https://images91.fotosik.pl/4/e24da559cb6ff172med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e24da559cb6ff172)413KM na samym dp? Szacun. Jakieś szczegóły odnośnie paliwa? Jaki boost?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
TuneFORCE 24-07-2018, 08:21 ✅Indywidualne strojenie(mocny program) TuneFORCE
✅Intercooler
✅DP bez katalizatora
Parametry:
➡️ seria 340/450Nm
➡️ mod1 420KM/640Nm
➡️ mod2 400KM/600Nm
➡️ mod1 380KM/550Nm
https://images92.fotosik.pl/4/5e0531724f071078med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5e0531724f071078)
413KM na samym dp? Szacun. Jakieś szczegóły odnośnie paliwa? Jaki boost?
pb98
1.75bar
Parametry:
➡️ seria 350/460Nm
➡️ mod1 415KM/590Nm
➡️ mod2 370KM/560Nm
➡️ mod3 340KM/520Nm
czegoś nie kumam - seria 350 a mod3 340 ?
to coś Ty tam namodził, że wyszedł słabiej niż w serii ? :D
TuneFORCE 24-07-2018, 10:55 czegoś nie kumam - seria 350 a mod3 340 ?
to coś Ty tam namodził, że wyszedł słabiej niż w serii ? :D
Miało być 350 w mod3 :D czyli seria z odrobine większym momentem:619:
a finalnie na którym wyjechał ?
TuneFORCE 24-07-2018, 11:02 a finalnie na którym wyjechał ?
Na wszystkich :619: Przełącza sobie mapy przyciskami od tempomatu :one:
a świstak siedzi, bo wiewiórka była nieletnia :)
i kolejny :)
Focus RS3 2.3eb
https://images92.fotosik.pl/15/21b3b29e5efa4ef9med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/21b3b29e5efa4ef9)
|