Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wymiana silnika o kodzie JQDA 1.6EB


krychu.s
17-11-2016, 08:52
Cześć wszystkim,

Parę miesięcy temu opisywałem swoje problemy z silnikiem w trakcie wyjazdu na Bałkany - spadki mocy, dziwne dźwięki itd. Jak się po powrocie okazało, silnik kiedyś był już rozbierany, prawdopodobnie z powodu przegrzania, po czym został "sklecony" na czas odsprzedaży i niestety taki egzemplarz trafiłem.

Problem w tym, że z powodu wcześniejszych przegrzań i źle wykonanej naprawy, silnik przegrzał się ponownie (z powodów ubytku płynu chłodniczego) i teraz nie ma już możliwości naprawienia go - cylindry odkształciły się (zjajowaciły) o 0,4 mm na boki (Ford nie przewiduje takich zestawów naprawczych do tego silnika, z tego co się dowiedziałem mają zestawy do 0,25 mm), do tego najprawdopodobniej głowica również odkształciła się na tyle, iż konieczne byłoby jej zeszlifowanie o jakieś 0,5 cm, co praktycznie ją dyskwalifikuje.

Przechodząc do sedna - konieczna jest wymiana całego silnika albo kupienie regenerowanego bloku oraz wszystkich śrub, gruntów i uszczelek od forda, kupno regenerowanej głowicy, regeneracja turbiny, wymiana rozrządu itd.
Zdecydowanie wolałbym wybrać pierwszy wariant, ponieważ byłby szybszy, mniej czaso- i kosztochłonny, ale jedyny silnik kompletny, z małym przebiegiem jaki znalazłem, to silnik o innym oznaczeniu niż mój - JTDB zamiast JQDA: http://allegro.pl/nowy-silnik-osprzet-jtdb-1-6-ecoboost-focus-c-max-i6440039150.html

I teraz pojawia się pytanie - czy mimo różnicy oznaczenia, możliwe byłoby wsadzenie tego silnika? Niestety mój mechanik nie wie czym te silniki się różnią i polecił mi zapytać tutaj, bo bez sensu byłoby kupić silnik, który nie pasuje. Czy inne oznaczenie wynika z tego, że np. silnik pochodzi z C-Max'a a nie Focus'a? Ew. że silnik jest od anglika (stawiam po przebiegu podanym w milach i kilometrach)?

Ew. Czy ktoś orientuje się, gdzie najlepiej poszukiwać takiego silnika? W Polsce nie ma tych EcoBoostów używanych zbyt wiele, ew. są gołe bloki, ale nie wiadomo w jakiej kondycji.

Pozdrawiam!

slawek-kali
17-11-2016, 09:50
Ty masz silnik 150KM a ten to 182KM, ale bedzie pasowal bez problemu ;)

JQDA, JQDB, YUDA -150KM II JTDA, JTDB - 182KM

krychu.s
17-11-2016, 10:13
Ty masz silnik 150KM a ten to 182KM, ale bedzie pasowal bez problemu ;)

Mogę z ciekawości zapytać czy znasz jakiś przypadek takiego przeszczepu? Ja wiem, że one się różnią tylko mapą wgraną do komputera, ale mechanik miał wątpliwości czy góra silnika wygląda tak samo.

Fulara
17-11-2016, 11:45
wracając do tematu, to ja bym się nawet nie bał jako tako przekładki mechanicznej, bo to zrobi każdy ogarnięty mechanik, ale właśnie:

1. dostrojenia map
2. kontrolek
3. systemów
4. pierdół

żebyś nie miał tak, że zmienisz silnik i zaraz napiszesz, że świeci się ta kontrolka, ta dioda, to nie działa, tu błąd, a w ogóle to jest w trybie awaryjnym i pali 200l na 100km

dlatego moja propozycja wywalenia tego "szmelcu" była poważna, bo teraz auta się powoli robią jak telefony: 2 lata i wyrzucam. dostaje kolejny w abonamencie a w szufladzie mam już z 30 telefonów. smutne to ale prawdziwe.

krychu.s
17-11-2016, 12:05
wracając do tematu, to ja bym się nawet nie bał jako tako przekładki mechanicznej, bo to zrobi każdy ogarnięty mechanik, ale właśnie:

1. dostrojenia map
2. kontrolek
3. systemów
4. pierdół

żebyś nie miał tak, że zmienisz silnik i zaraz napiszesz, że świeci się ta kontrolka, ta dioda, to nie działa, tu błąd, a w ogóle to jest w trybie awaryjnym i pali 200l na 100km

Dokładnie z tym samym mam obawy - teoretycznie, w JQDA można wgrać mapę z JTDA i działa bez zarzutu. Pytanie czy podłączenie JTDA i wgranie softu od niego do komputera od JQDA oszuka komputer :?:

adzioll
17-11-2016, 12:13
Odnoście wymiany silnika może skontaktuj się z chłopakami z Vtec łowicz ( z wawy masz niedaleko) i coś na pewno wymyślą:)

krychu.s
17-11-2016, 12:19
Mogą być problemy moim zdaniem. Z drugiej strony - w dobrym warsztacie, nawet w dobrym ASO powinni to ogarnąć. Najlepiej to jednak nowy silnik za 23900 zł :one:

To może od razu nowy samochód lepiej? :) Orientujecie się kto z Forum zajmuje się wgrywaniem softów w Warszawie i okolicach? Może bym podpytał co o tym myśli i jak to widzi.

Odnoście wymiany silnika może skontaktuj się z chłopakami z Vtec łowicz ( z wawy masz niedaleko) i coś na pewno wymyślą:)

Dzięki, na pewno się odezwę do nich.

slawek-kali
17-11-2016, 12:40
podsumowując, gdyby nie lizing, patrz mój post nr 2
Wez idz z takimi poradami...

Kolego ty wymien silnik i bedzie wszystko gralo, to zadna czarna magia.

krychu.s
17-11-2016, 12:44
Wez idz z takimi poradami...

Kolego ty wymien silnik i bedzie wszystko gralo, to zadna czarna magia.

Wolę dla 100% pewności sprawdzić jeszcze jak to wygląda z tym komputerem - głupio byłoby kupić silnik a potem tracić kolejne pieniądze na dostosowanie komputera albo jeździć z jakimiś błędami.

zombie6
17-11-2016, 12:52
Wolę dla 100% pewności sprawdzić jeszcze jak to wygląda z tym komputerem - głupio byłoby kupić silnik a potem tracić kolejne pieniądze na dostosowanie komputera albo jeździć z jakimiś błędami.
O te błędy mimo wszystko bym się nie martwił - szpec to ogarnie, ale dostać pewny silnik - to graniczy z cudem, bo mało ich jest i cholera wie w jakim stanie....

krychu.s
17-11-2016, 12:54
O te błędy mimo wszystko bym się nie martwił - szpec to ogarnie, ale dostać pewny silnik - to graniczy z cudem, bo mało ich jest i cholera wie w jakim stanie....

To już inna sprawa - silnik, który wrzuciłem zewnętrznie wygląda bardzo dobrze, niestety jest w Opolu, więc zobaczę go na żywo dopiero jak po niego pojadę. Ale co w środku ciężko powiedzieć - mój też wyglądał ok, a padł po 3-4 tys. km od zakupu. Tyle, że sprzedający daje na niego 6 miesięcy gwarancji.

mayak
17-11-2016, 14:34
JQDA, JQDB, YUDA -150KM II JTDA, JTDB - 182KM
przydałaby się informacja na temat różnic JQDA vs. JQDB vs. YUDA vs. JTDA vs. JTDB

SRS
17-11-2016, 15:15
przydałaby się informacja na temat różnic JQDA vs. JQDB vs. YUDA vs. JTDA vs. JTDB a co tu porównywać , słupek jest taki sam nie ma to znaczenia

CJ5G-6006-FA


Od: 03-01-2011 Do: 21-07-2015

i przy programowaniu dać mu najnowszą kalibrację , a może i pokusić się na 182PS

krychu.s
17-11-2016, 15:28
a co tu porównywać , słupek jest taki sam nie ma to znaczenia

CJ5G-6006-FA


Od: 03-01-2011 Do: 21-07-2015

i przy programowaniu dać mu najnowszą kalibrację , a może i pokusić się na 182PS

Skoro w serii miał 182, to bym mu te 182 zostawił :) Pytanie tylko czy mój sterownik nie zacznie walić błędami na potęgę po wgraniu nowego oprogramowania.

SRS
17-11-2016, 15:39
Pytanie tylko czy mój sterownik nie zacznie walić błędami na potęgę po wgraniu nowego oprogramowania. a co ma być nie tak , wymieniasz mu przecież słupek a nie oprogramowanie , istotne jest tylko z którego roku kupisz bo zmieniły się wariatory 08/2013- i trzeba dać mu nowszą kalibrację .

krychu.s
17-11-2016, 15:44
Nie wiem czy się dobrze rozumiemy - ja chcę wstawić cały, kompletny silnik JTDB na miejsce JQDA, zostawiając sterownik od JQDA z oprogramowanien od JTDB, bo sterownika od JTDB nie ma w zestawie - chyba, że uda mi się go gdzieś dopaść, ale nie wiem jaki to jest koszt

EDIT: jakby co to mój silnik jest z 12/2011 a dawca jest anglikiem z 06/2013

SRS
17-11-2016, 16:05
jakby co to mój silnik jest z 12/2011 a dawca jest anglikiem z 06/2013 a skąd wiesz że jest tosilnik z 06/2013 , na nim jest nabite 7 ostatnich znaków z vin po nich można zorientować się dokładnie co to za silnik i z czego on jest
Jeżeli ta data jest faktycznie taka to zakładasz słupek i powinien chodzić.

krychu.s
17-11-2016, 17:14
a skąd wiesz że jest tosilnik z 06/2013 , na nim jest nabite 7 ostatnich znaków z vin po nich można zorientować się dokładnie co to za silnik i z czego on jest
Jeżeli ta data jest faktycznie taka to zakładasz słupek i powinien chodzić.

Dostałem VIN od sprzedającego. Mówiąc słupek masz na myśli sam blok, żeny z tego silnika wsadzić? Bo ja potrzebuję jeszcze głowicę, turbo, wtryski, kolektor dolotowy i rozrząd - de facto cały silnik :) a jak masz na myśli silnik, to rozumiek, że na moim komputerze pójdzie jak mój JQDA i będzie mieć 150 KM?

SRS
17-11-2016, 17:37
Mówiąc słupek masz na myśli sam blok, żeny z tego silnika wsadzić? mówiąc słupek mam na myśli silnik bez osprzętu , a w przypadku używanego może być z wtryskami i kolektorami , ty wspominasz o krótkim bloku który jest bez głowicy i miski olejowej.
Możesz przesłać na PW viny twojeo i tego z którego będziesz przeszczepiał silnik popatrze.

Bump:
Stąd cała dyskusja, czy jak wsadzę cały silnik z osprzętem jak z aukcji z pierwszego posta i podepnę go pod mój komputer, to czy po zaprogramowaniu immobilisera ruszy czy trzeba będzie kombinować z oprogramowaniem

nie wiem w jakiej kpl. silnik dostaniesz ale on został wyjęty z C-maxa z 06/2013 1.6EB 182PS , czyli silnik do założenia , zaprogramowania i powinien hulać , a co do rozrządu to i tak wymienia się go z autopsji i dla bezpieczeństwa

krychu.s
17-11-2016, 18:41
Takiej informacji właśnie potrzebowałem - Twoim zdaniem nie powinno być problemu z zaprogramowaniem tego silnika na moim sterowniku? A rozrząd na pewno bym zrobił na zapas.

Orientujecie się, czy da się sprawdzić historię pojazdu z GB jak np. skandynawskie pojazdy? Bo chciałbym sprawdzić przebieg tego dawcy.

krychu.s
12-12-2016, 07:50
Panowie, update na szybko:

Kupiłem silnik JTDB o którym wspominałem na początku wpisu - wszystko wyglądało fajnie, ale właśnie dostałem informację od mechanika, że różnica między silnikami jednak jest Otóż okazało się, że konstrukcje różnią się zastosowaną turbiną, ponieważ moja turbina miała regulację ciśnienia sterowaną podciśnieniowo, natomiast nowa turbina ma regulację ciśnienia sterowaną elektronicznie... Powoli zaczynam tracić nadzieję, że ten samochód kiedykolwiek ponownie odpali...

Fulara
12-12-2016, 08:02
a pisałem idź w bmkę 5 z lat świetności motoryzacji, spokój na kolejne 30 lat a to sprzedaj w cholerę

nawet jak to poskładasz, to napiszesz, czemu to nie pali, czemu się świeci kontrolka od stopy dużego palca w lewej nodze i takie tam

krychu.s
22-12-2016, 21:36
Udało mi się w końcu odebrać samochód. Mechanik go dzisiaj odpalił, oczywiście trzeba było wykasować błędy, ale teraz działa ładnie, więc pozostaje dotrzeć silnik i zobaczymy jak to będzie hulało.

Jutro albo po świętach opiszę z częściami co było jeszcze do zrobienia, bo do wymiany był:
- turbo (w JQDA sterowanie regulacją ciśnienia podciśnieniowo, w JTDB elektronicznie)
- kolektor ssący (prawdopodobnie przez różnicę w systemie regulacji ciśnienia, w kolektorze JTDB brakowało jednego przyłączenia, które było w JQDA)
- vaccum pompa? (nie wiem czy tak się to dokładnie nazywa i zapisuje, ale tak twierdził mechanik - to samo co z kolektorem, z resztą to podłączenie z kolektora dochodziło właśnie do tej pompy)

Ależ fajnie znowu usłyszeć ten silnik :)

Fulara
22-12-2016, 21:50
ok, podziel się niebawem błędami oraz napisz, ile impreza kosztowała Bemek z 98 roku :)

krychu.s
22-12-2016, 22:08
Niestety nie wiem jakie były błędy, bo mechanik je wszystkie usunął - trochę tego było. Jeśli chodzi o koszty:
- silnik: 11 500 zł
- regeneracja turbosprężarki z JQDA: 600 zł
- kolektor ssący BM5G-9242-D: 250 zł
- wymiana silnika: 1500 zł

Fulara
22-12-2016, 23:12
ok, to jedna bmka.

zyczę, abyś ją przejeździł i 3mam kciuki

krychu.s
23-12-2016, 20:39
Dzisiaj byłem znów u mechanika - zapaliła się kontrolka silnika, po sczytaniu wyszedł błąd P0017 - złe położenie wału korbowego (był wymieniany na inny, ponieważ ten oryginalny miał ułamaną rolkę od uderzenia w transporcie). Także czeka mnie jeszcze wymiana rolki rozrządu.

Fulara
23-12-2016, 21:27
wracając do tematu, to ja bym się nawet nie bał jako tako przekładki mechanicznej, bo to zrobi każdy ogarnięty mechanik, ale właśnie:

1. dostrojenia map
2. kontrolek
3. systemów
4. pierdół

żebyś nie miał tak, że zmienisz silnik i zaraz napiszesz, że świeci się ta kontrolka, ta dioda, to nie działa, tu błąd, a w ogóle to jest w trybie awaryjnym i pali 200l na 100km

dlatego moja propozycja wywalenia tego "szmelcu" była poważna, bo teraz auta się powoli robią jak telefony: 2 lata i wyrzucam. dostaje kolejny w abonamencie a w szufladzie mam już z 30 telefonów. smutne to ale prawdziwe.

...

Maniak
24-12-2016, 12:24
Daj nr vin tego anglika to zobacze jaki przebieg, jak jeszcze jest w systemie.

krychu.s
29-12-2016, 12:24
WF0HXXWPBHDR82070

Jeśli chodzi o błąd, to póki co silnik działa normalnie - odbyłem ostatnio podróż nad morze i z powrotem, spalanie w trasie około 7,5-8L przy prędkości 120-140 km/h, więc podobnie jak wcześniej. Jutro pewnie odstawię samochód do mechanika na wymianę rolki na wałku, który sugeruje błąd, zobaczymy czy to coś pomoże. Jak nie, to jeszcze mam mój stary wałek.

pawelforduser
29-12-2016, 13:19
WF0HXXWPBHDR82070

Jeśli chodzi o błąd, to póki co silnik działa normalnie - odbyłem ostatnio podróż nad morze i z powrotem, spalanie w trasie około 7,5-8L przy prędkości 120-140 km/h, więc podobnie jak wcześniej. Jutro pewnie odstawię samochód do mechanika na wymianę rolki na wałku, który sugeruje błąd, zobaczymy czy to coś pomoże. Jak nie, to jeszcze mam mój stary wałek.

Mówisz o wale korbowym czy .. wałku'' rozrządu?

krychu.s
31-12-2016, 16:48
Wałek rozrządu, wydechowy

krychu.s
12-03-2018, 10:56
Cześć wszystkim,

Przy okazji sprzedaży turbiny od silnika, postanowiłem nieco odświeżyć temat, ponieważ ktoś może mieć podobną sytuację w przyszłości.

Otóż od wymiany minęło już sporo czasu i kilometrów (20k), więc mam parę uwag i doświadczeń.
- Przede wszystkim, jak opisałem parę postów wyżej silniki JQDA i JTDB różnią się turbosprężarką oraz jej sterowaniem, co wymusza zmianę kolektora ssącego oraz przełożenia paru elementów z poprzedniego silnika.
- Błąd, który wyskakiwał (P0017) odnośnie położenia wałka rozrządu - wymieniłem rolkę na tym wałku, rozrząd został ponownie ustawiony, problem już nie występuje
- Raz miałem sytuację, w której silnik przy gwałtownym przyspieszeniu (wyprzedzanie na 3) zadławił się i strzelił błędem oraz komunikatem "Awaria silnika". Po wyłączeniu silnika, błąd zniknął, po wizycie u mechanika okazało się, że komputer stwierdził przeciążenie turbiny, które jak podejrzewam związane jest ze złą mapą silnika (mapa od wersji JQDA 150 KM), ponieważ powyżej 4,5 tys. obrotów ich specyfika znacząco się różni.

Innych problemów nie stwierdzono, silnik pracuje bez zarzutu, spalanie na poziomie jak przed wymianą silnika. Mówiąc krótko - to działa.

kriski
29-06-2018, 01:46
Cześć.
Od jakiegoś czasu śledzę ten temat i chciałem się podzielić moją wiedzą.
w 2016 roku kupiłem mojego focusa kombi z już uszkodzonym silnikiem JQDB - cena była jak dla mnie okazyjna.
Wymieniłem silnik na JQMA od Kugi z przebiegiem 19 tys.km, z 2013 roku. Wykorzystałem prawie cały silnik - ze starego włożyłem kolektor ssący, pompę vacum, sterowanie podciśnieniowe turbiny. Turbinę starą rozebrałem i włożyłem sam rdzeń - od Kugi nie pasowała strona wydechowa turbiny (inny kąt wylotu) a stronę ssącą turbiny musiałem założyć ze starej z racji sterowania podciśnieniowego (w Kudze jest elektroniczne)
Do tej pory przejechałem ok 30 tys km i wszystko jest ok - zero problemów. Całą robotę wykonałem sam - nie daję żadnym paprokom nic na co bym się mógł potem wściekać - rozrząd oczywiście też sobie wymieniłem na oryginalny forda z pompą wody.

Przestroga dla potomnych - jeśli dajecie komukolwiek do serwisowania ten silnik a mechanik nie dysponuje dokumentacją techniczną i nie jest bardzo dokładny, to omijajcie z daleka, bo będą kłopoty.

Pilnujcie płynu chłodzącego i oglądajcie dokładnie zbiorniczek płynu - lubi pękać, bo jest z badziewnego plastiku - ja sobie kupiłem profilaktycznie nowy. Stary nie ciekł jeszcze, ale już miał pod spodem kilka pęknięć, które normalnie przy napełnionym układzie nie było widoczne. Powodzenia dla posiadaczy 1,6 ecoboost.

wojtoo
17-11-2018, 10:13
cześć
czy silnik JQDB Focusa 2011r mogę wyminić na JTJA z fiesty ST np ten
https://allegro.pl/fiesta-mk7-st-silnik-ecoboost-1-6scti-182km-jtja-i7521353607.html
Fiesty chyba były najdłużej produkowane z silnikiem 1.6 EB zatem szansa na dobrego dawce są największe.
Brać goły słupek czy z całym osprzętem aby w razie czego mieć kolektory turbo etc?

vxz80
17-11-2018, 19:58
ja mam takie pytanie chodzi o silniki benzynowe i problemy ? padaja ? czyli lepiej kupic disla 1,6 z 115km ?

kriski
19-11-2018, 23:40
cześć
czy silnik JQDB Focusa 2011r mogę wyminić na JTJA z fiesty ST np ten
https://allegro.pl/fiesta-mk7-st-silnik-ecoboost-1-6scti-182km-jtja-i7521353607.html
Fiesty chyba były najdłużej produkowane z silnikiem 1.6 EB zatem szansa na dobrego dawce są największe.
Brać goły słupek czy z całym osprzętem aby w razie czego mieć kolektory turbo etc?

Sam słupek będzie pasował. Kolektor dolotowy - nie pasuje, z turbiny do wykorzystania wirnik (koras), elektrozawór przy turbinie, przewody chłodzenia, przewody olejowe i gruszka...strona dolotowa turbiny nie pasuje - zawór sterowany jest elektrycznie, strona wydechowa też może nie pasować, z powodu innego konta pod katalizator. Sam kolektor wydechowy pasuje. Co do wariatorów, ssący pasuje, co do wydechowego nie potwierdzam, gdyż nie zakładałem. Pompa Vacum - nie pasuje - brak wyprowadzenia podciśnienia do sterowania turbiną. Rura dolotowa - od filtra, do turbiny nie pasuje. Przewody odprowadzenia par paliwa - nie pasują, chyba, że na części ( elektrozawór, zawory zwrotne, uszczelki i złączki ). Czujniki wszystkie pasują. Elektrozawory sterujące wariatorami pasują. Rozrusznik pasuje, napinacz paska wielorowkowego pasuje, alternator - sprawdzić trzeba jaką ma moc...ja nie wiem. Kompresor klimy - nie wiem. Pasek wielorowkowy pasuje. Cewki zapłonowe pasują.

pawelek2611
03-12-2018, 14:59
Cześć.
Od jakiegoś czasu śledzę ten temat i chciałem się podzielić moją wiedzą.
w 2016 roku kupiłem mojego focusa kombi z już uszkodzonym silnikiem JQDB - cena była jak dla mnie okazyjna.
Wymieniłem silnik na JQMA od Kugi z przebiegiem 19 tys.km, z 2013 roku. Wykorzystałem prawie cały silnik - ze starego włożyłem kolektor ssący, pompę vacum, sterowanie podciśnieniowe turbiny. Turbinę starą rozebrałem i włożyłem sam rdzeń - od Kugi nie pasowała strona wydechowa turbiny (inny kąt wylotu) a stronę ssącą turbiny musiałem założyć ze starej z racji sterowania podciśnieniowego (w Kudze jest elektroniczne)
Do tej pory przejechałem ok 30 tys km i wszystko jest ok - zero problemów. Całą robotę wykonałem sam - nie daję żadnym paprokom nic na co bym się mógł potem wściekać - rozrząd oczywiście też sobie wymieniłem na oryginalny forda z pompą wody.

Przestroga dla potomnych - jeśli dajecie komukolwiek do serwisowania ten silnik a mechanik nie dysponuje dokumentacją techniczną i nie jest bardzo dokładny, to omijajcie z daleka, bo będą kłopoty.

Pilnujcie płynu chłodzącego i oglądajcie dokładnie zbiorniczek płynu - lubi pękać, bo jest z badziewnego plastiku - ja sobie kupiłem profilaktycznie nowy. Stary nie ciekł jeszcze, ale już miał pod spodem kilka pęknięć, które normalnie przy napełnionym układzie nie było widoczne. Powodzenia dla posiadaczy 1,6 ecoboost. Jak zmieniales rozrzad blokady dawales tylko na walki i na wal? Bo widzialem jakis filmik to gosc zaklad wymienione wyzej i jeszcze na kolo zamachowe w miejsce rozrusznika i siciagal pokrywe zaworow aby zablokowac walki plaskownikiem.

kriski
03-12-2018, 23:42
Komplet blokad składa się z :
- blokada koła pasowego ( W miejsce czujnika położenia wału)
- śruba do ustawienia i zablokowania wału 1 tłoka w GMP
- blokada na rozrusznik ( przydaje się do odkręcenia koła pasowego ) niektórzy dorabiają klucz specjalny zakładany na koło pasowe, aby nie demontować rozrusznika
- blokada " krzyżak " na wariatory

- blokada (sprawdzian) specjalny płaskownik do wałków rozrządu

Bump: Oczywiście pokrywę zaworów trzeba zdjąć. Pamiętaj o nowej śrubie koła pasowego.

pawelek2611
04-12-2018, 17:25
Komplet blokad składa się z :
- blokada koła pasowego ( W miejsce czujnika położenia wału)
- śruba do ustawienia i zablokowania wału 1 tłoka w GMP
- blokada na rozrusznik ( przydaje się do odkręcenia koła pasowego ) niektórzy dorabiają klucz specjalny zakładany na koło pasowe, aby nie demontować rozrusznika
- blokada " krzyżak " na wariatory

- blokada (sprawdzian) specjalny płaskownik do wałków rozrządu

Bump: Oczywiście pokrywę zaworów trzeba zdjąć. Pamiętaj o nowej śrubie koła pasowego.

Jesli jest blokada na wariatorach a nie bede ich odkrecal to po co sciagac pokrywe zaworow?
Wydaje mi sie ze nie powinno nic sie przestawic. Co inneg jak bym odkrecal wariatory. Chyba ze sie myle to prosze o wyprowadzenie z bledu.

kriski
05-12-2018, 01:14
Ty chcesz ustawić rozrząd, czy tylko pasek wymienić ?

pawelek2611
06-12-2018, 05:57
Wymienić pasek. Przepraszam za nieporozumienie.

kriski
06-12-2018, 14:41
Wymienić pasek. Przepraszam za nieporozumienie.

W takim razie pokrywy nie zdejmujesz. Chyba, że chcesz skontrolować poprawność ustawienia całości...wtedy jest duużo więcej rozbierania.
Po wymianie dobrze jest zrobić adaptację farscanem. Korelacja pracy czujnika położenia wału i wałków rozrządu jest wtedy 100% poprawna. Tę procedurę wykonuje się w przypadku wymiany któregoś z czujników i wymiany rozrządu.

pawelek2611
06-12-2018, 16:12
Gdzie szukać tej adaptacji w forscanie?
A i dziękuję za informację.

kriski
07-12-2018, 07:12
W procedurach serwisowych. Przejrzyj sobie wszystkie. Nie pamiętam dokładnie pod którą pozycją. Nie bój się wchodzić w poszczególne opcje...i tak aby uruchomić którąś, będziesz musiał potwierdzić. Jak znajdziesz to forscan poprowadzi za rękę.

SEBA17.07
09-12-2020, 12:11
Witam ,
A czy słupek silnika 1.6 ecoboost 160 km kod JTWB mogę zastąpić którymś z tych JTDB ,JQDB ? z góry dziękuję za pomoc.