Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2008-2012] Słabsza kompresja na jednym cylindrze 1.4 TDCI 51Kw przyczyny


15jokasta
18-11-2016, 10:33
Witam

Wie ktoś jaka powinna być kompresja dla silnika 1.4 TDCI 51Kw a dokładniej KVJA ?
Mam tu na myśli normy producenta, jaka powinna być kompresja dla sprawnego silnika oraz jaka jest najniższa dopuszczalna. Chodzi mi o wartości od-do. U mnie na jednym cylindrze jest sporo mniejsza, badanie wykazuje na górę silnika, zawory, prowadnice zaworów lub uszczelniacze, lub jakieś pęknięcie w tamtych okolicach. Miał już ktoś takie problemy?

salom
18-11-2016, 10:51
Jakie powinno być, zapytaj wujka google, nie napisałeś jaka jest u Ciebie, chyba sie nie wstydzisz, a sporo mniejsza, aby dać poradę, niewiele mówi.Zadawanie zagadek, to nie tutaj.

Ale odpowiem,jeżeli sprawdziłeś próbą olejową cisnienie, i wykazało że to przez głowicę, to najczęściej, gdy różnica znacząca jest na jednym cylindrze, to może być wypalone gniazdo zaworowe, lub ząwór, lub podparty zawór, czyli brak luzu między popychaczem a zaworem, i od tego należy zacząć,sprawdzić luz na tym cylindrze.
Jeżeli luz jest, to tylko zdjęcie głowicy, i poszukanie w niej przyczyny.
Wyrobienia prowadnic i uszczelniaczy nic nie mają do kompresji.

15jokasta
18-11-2016, 14:24
SRS poprawiłem
salom gdyby wujek Google mi powiedział to bym nie pytał ;-) 3 cylindry po 23bar a jeden 14bar, próba olejowa wykazała głowice, próba powietrzna także głowicę ze wskazaniem na powietrze wylatujące korkiem wlewu oleju. Co radzicie w takiej sytuacji?

salom
18-11-2016, 16:36
Już wyżej napisałem, co masz zrobic, i dalej pytasz.
14 bar, to jak silnik benzynowy, a 23 to agonia silnika.
Pewnie nawet zdjęcie głowicy i naprawa gniazda i zaworu, niewiele pomoże.
Pomyśl o naprawie całego silnika, z wymiana pierścieni, panewek, a najlepiej nowych kompletnych tłoków z pierścieniami.
Bo same pierścienie, jak już wyrobione tłoki, mogą niewiele polepszyc, szkoda kasy.

A tłoki masz na miejscu w Krotoszynie, produkują do wszystkich pojazdów.

romano11
18-11-2016, 19:45
14 bar, to jak silnik benzynowy, a 23 to agonia silnika.
Pewnie nawet zdjęcie głowicy i naprawa gniazda i zaworu, niewiele pomoże.
Pomyśl o naprawie całego silnika,

Ale chyba TDCI to nie jest jednostka benzynowa? :shock:
I co znaczy "naprawa całego silnika"? :?:

AnonimowyAlkoholik
18-11-2016, 22:14
Przeczytaj jeszcze raz. I jeszcze raz... Już łapiesz ironię?:)

romano11
20-11-2016, 09:58
Nic nie łapię... i chyba nie tylko ja :027:

boncio
21-11-2016, 14:32
Chyba jednak tylko Ty, bo ja to rozumiem tak jak miał na myśli autor.
14 bar, to jak silnik benzynowy

15jokasta
23-11-2016, 06:30
Łapie nie łapie, trochę offtop... szkoda że nadal nikt nie zna odpowiedzi na pytanie Wie ktoś jaka powinna być kompresja dla silnika 1.4 TDCI 51Kw a dokładniej KVJA ? odpowiedzi typu 14 bar, to jak silnik benzynowy, a 23 to agonia silnika. nic nie wnoszą do tematu. Mógł by ktoś sprawdzić u siebie i podać wynik. Bo tak na marginesie to Silniki z ZS są mocno odprężane w tych czasach.

I teraz jak mają się przedmuchy góry silnika do dołu??
Pomyśl o naprawie całego silnika, z wymiana pierścieni, panewek, a najlepiej nowych kompletnych tłoków z pierścieniami.

Może mi ktoś wyjaśnić? bo przedmuchy mam na górze, dól jest ok. Najbardziej prawdopodobne jest gdy różnica znacząca jest na jednym cylindrze, to może być wypalone gniazdo zaworowe, lub ząwór, lub podparty zawór, czyli brak luzu między popychaczem a zaworem, i od tego należy zacząć,sprawdzić luz na tym cylindrze.
Jeżeli luz jest, to tylko zdjęcie głowicy, i poszukanie w niej przyczyny.

I teraz tak, aby to wszystko dokładnie sprawdzić to rozrząd do zrzucenia, koło wałka rozrządu, i wałek rozrządu, dobre myślę? Mogło stać się tak że na zaworach wytworzył się nagar i też będą podparte? Z zasady takie rzeczy dzieją się na zaworach wydechowych czy na ssących także mogło się coś takiego stać?

salom odnośnie A tłoki masz na miejscu w Krotoszynie, produkują do wszystkich pojazdów. a możesz mi powiedzieć w którym miejscu? Bo jeśli mowa o firmie MAHLE to powiem że coś tam wiesz, coś tam świta, lecz nic nie wiesz o tej firmie i to jest wprowadzenie w błąd. Firma robi tłoki do większości pojazdów, nie do wszystkich, produkują tłoki alu i stal. I nie tylko to w Krotoszynie robią. Jeśli jesteś przekonany że pojedziesz sobie pod firmę i znajdziesz punkt sprzedaży to nie wiem kto Ci takich bajek naopowiadał. Produkcja jest tu na skale masową, dziesiątki i setki tysięcy sztuk dziennie. Ktoś sobie zamawia daną serie tłoków pod dany silnik i to robią, z zasady same najnowsze silniki. Nie ma możliwości zamówienia 4 szt dla Pana kowalskiego, dla tej firmy silnik KVJA to już pewnie zabytek. W necie idzie znaleźć oferty tłoka z tej firmy ale od jakiegoś pośrednika itp. Także twoja wypowiedź jest wprowadzeniem w błąd. Tak dla info, produkują tu tłoki aluminiowe, tłoki stalowe, tuleje cylindrów, zawory, prowadnice zaworów, to tak w skrócie.

salom
23-11-2016, 09:23
Cały świat sie zmienia, Krotoszyn też.
Nie powiem że teraz, ale kiedyś kupowałem całe komplety naprawcze do silnika zachodniego, bo w tamtych czasach były tylko za dolary, a Krotoszyn miał dział zbytu, w biurze wypisywało sie fakturę, w kasie opłacało, i z magazynu odbierało.
A co tam jeszcze produkowali i pewnie produkują, to kto chce to wie.
A że wprowadzam w błąd, to lekka przesada.

I jak piszesz, że przedmuchy masz na górze, a dół masz dobry, to napiszę CI że g....prawda.
Przedmuchy na górze pojawiają sizawsze dlatego, że luzy na tłokach i pierścieniach do d....y.I dlatego odmą niespalone gazy pojawiają się pod pokrywą zaworów, i jak odkręcisz korek, to dudni jak w młynie.
Co Ci da, jak będziesz wiedział ile jest jak wychodzi z fabryki, nigdy w tym silniku już tego nie uzyskasz, a że ironicznie napisałem, że jak benzynowy, to niektórzy załapali, a inni nie.

kołekst
23-11-2016, 10:21
A jak mam inne pytanie, kto wykonywał pomiar, na ciepłym czy zimnym silniku?

Jak chodzi sam silnik? bierze olej?? słabo chodzi? napisz coś więcej.

15jokasta
23-11-2016, 20:35
Przedmuchy na górze pojawiają sizawsze dlatego, że luzy na tłokach i pierścieniach do d....y.I dlatego odmą niespalone gazy pojawiają się pod pokrywą zaworów, i jak odkręcisz korek, to dudni jak w młynie.

Nawet w przypadku kiedy miałem ściągniętą pokrywę zaworów, co dało mi opcje aby mieć 100% w jakiej pozycji jest wałek rozrządu. Podpiąłem kompresor w miejscu świecy (próba powietrzna) i przy zamkniętych zaworach dmuchało gdzieś z okolicy zaworów, piszę z okolicy bo aby to sprawdzić na 100% którym zaworem dmucha potrzebne jest zrzucenie wałka rozrządu.

Co Ci da, jak będziesz wiedział ile jest jak wychodzi z fabryki, nigdy w tym silniku już tego nie uzyskasz, a że ironicznie napisałem, że jak benzynowy, to niektórzy załapali, a inni nie.

Tak załapałem, ironię już zostawmy w spokoju. Chciał bym wiedzieć jakie powinny być wyniki podawane przez producenta bo na tej podstawie mogę sobie określić jak bardo jest źle. Kolego nowoczesne silniki ZS są coraz bardziej ,,odprężane" a silniki ZI coraz bardziej ,,doprężane" np peugeot wypuścił silnik ZS z kompresją na cylindrze 14bar, i taką samą kompresję posiada także silnik benzynowy. Dlatego moje wyniki na ,,lepszych cylindrach" nie koniecznie muszą świadczyć o zajechanym dole, dlatego też chciałbym się zorientować co producent mówi. To nie stara grupa vw która lubi mieć wysokie kompresje i słychać klekoczące bociany z drugiego końca ulicy. Bo wnioskując po tym co pisałeś o kupnie tłoków w pl za dolary to pewnie takich silników sporo przerobiłeś. Szacunek za doświadczenie ale jak sam pisałeś świat się zmienia, technologia tym bardziej.

kołekst pomiary wykonywałem sam, silnik był ciepły lecz szybko stygł bo temperatura w dniu pomiarów była dosyć niska, dodatkowo wykręcenie 4 i 1 świecy i wpięcie w te cylindry manometru zajmuje sporo więcej czasu niż na cyl 2 i 3.

Lecz pomiaru dokonywałem 4 3 2 1 i na cyl nr 2 mam słabszą kompresję. Właśnie na cyl nr 2 najbardziej dmucha powietrze z okolicy zaworów. Przy próbie powietrznej nie dmucha dołem tylko właśnie okolice zaworów. Na zimnym silniku pomiary były zbliżone do pomiarów na ciepłym. Może silnik nie był konkretnie dogrzany, lub tak szybko wystygł.

Auto nie bierze oleju, bynajmniej nie w ilościach rzucających się w oczy. Ale wiem że go spala, bo dopóki się nie nagrzeje, lub go dobrze nie przedmucham to atakuje biało/szaro chmurą z wydechu. Za to obwiniam uszczelniacze zaworowe i olej spływający do komory spalania. Dlatego też pewnie dmucha z okolic zaworów, stąd też pytałem wcześniej o nagar na zaworach powodujący podparcie zaworów i mniejszą kompresje na 2cyl. Silnik chodzi w miarę ok, teraz mam odpiętą odmę do testów alby sprawdzić czy dolot się wysuszy czy też nie, pod odpięciu odmy zaczął poszarpywać, otwór zasilający turbine z odmy zaślepiony.

Dolot się osuszył, a auto dalej spala olej jak wyżej to opisałem, ewidentnie czuć to z wydechu. Z podpiętą odmą do turbo nie szarpie, może lekko sobie poszarpnie ale to zazwyczaj od zbyt szybkiego wbicia wyższego biegu. Auto osiągami zachowuje się coś na okolice 51Kw. Auto kopci na biało szczególnie po nocy, lub dłuższym postoju, i nie są to różnice temperatur i żadna para wodna.

Więc co z teorią o nagarze na zaworach, jest to możliwe? same gniazda i zawory też mogły paść, a jak to jest w przypadku popychaczy nie wiem bo obecnie nie mogę zrzucić wałka rozrządu i wszystkich gratów wcześniej żeby się dostać do tego bo auto mocno potrzebne jeszcze przez ok tydzień.

salom
23-11-2016, 21:11
Nagar na zaworach nigdy nie spowoduje braku luzu.
Masz albo pęknięte gniazdo zaworowe, lub wypalony zawór.
Jazda na dłuższą metę spowoduje większą awarię, ponieważ jak peknie dalej gniazdo i się rozkruszy, to strach pisać, co może być dalej, aby Cię nie stresować.

kołekst
24-11-2016, 12:36
trwały ten klekot :) jak cholera.

Ogólnie jak pomiar jest zrobiony git i jesteś pewny urządzenia którym robiłeś i samego pomiaru. Manometr wkręcany czy wciskany ??

Ogólnie bez sciągnięcia czapki to wróżenie z fusów.

Dopytuje o pomiar i pracę bo zaraz wyjdzie że pomiar zrobiony źle a problemy zz dymieniem pracą itp itd wynikają z padniętego lub padającego turbo.

Znam takie przypadki gdzie fachowiec zrobił remont silnika, wymienił przepływomierz, i kilka innych czujników wykasował 10 tyś a winna była turbina i zmienna geometria jej :)

salom
24-11-2016, 16:07
Kolego w dieslu pomiaru wciskanym przyrządem nie zrobisz, tylko z wkręcaną końcówką.
Co ma turbo do różnicy ciśnienia o 9 atm ?? , choć i turbo też może być niesprawne.

15jokasta
25-11-2016, 20:36
Manometr wkręcany czy wciskany ?? wkręcany, tylko i wyłącznie jak salom powiedział. Turbawka sprawna, byłem z nią nawet u bardzo dobrych turbiniarzy.

Czyli ,,czapka" w sensie głowica do zdjęcia, i zarazem do naprawy gniazd i pewnie też zawory. Znacie średnie ceny za taką usługę? Mam na myśli kompletną regeneracje gniazda z wymianą i docieraniem zaworu, planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności, oraz wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych. Chciałbym sobie zrobić orientacyjny kosztorys remontu głowicy żeby potem nie być zaskoczony oraz wiedzieć orientacyjnie który warsztat jest ,,drogi" a który normalny.

A jest takie prawdopodobieństwo że uległ uszkodzeniu popychacz hydrauliczny i właśnie on powoduje brak luzu i nie pozwala się zaworowi domknąć?

salom
25-11-2016, 20:50
Pewnie miedzy 500 a 1000 sie zamknie, a popychacz hydrauliczny jak sie psuje, to nie otwiera zaworu całkowicie, i klepie mocno.
Raczej nigdy w druga strone sie nie psuje, bo on sie nazywa hydrauliczny, ale reszta jest ze stali, a hydraulika, czyli cisnienie oleju utrzymuje grzybek w popyczaczu w odpowiednim miejscu, ma on granicę dolna i górna,a olej tylko amortyzuje i wygłusza klekotanie.

MIREKTERAZPOLSKA
26-11-2016, 11:49
Wlewałeś jakieś ustrojstwo do oleju???
Jaki olej jest w silniku??

15jokasta
26-11-2016, 21:43
Ostatnio trochę przycisło finanse i castrol 5w30 A5 pełen syntetyk z normą xxx 913-D, wcześniej liquy Molly. Żadnego ustrojowa typu motodoktor czy ceramizer nie dolewalem. Też mi się trafiła sztuka, 100 tysięcy nalatane i takie rzeczy, samo zdjęcie czapki to już ból, uszczelka ok 200, śruby 150, planowanie głowicy ok 150. A gdzie reszta, nie wspominając o nowym rozrządzie i naprawie głowicy. Ale mam ból na samą myśl o tym. A co olej może mieć do tego? Rozumiem że jakiś nieprawidłowy, ale ten?

salom
27-11-2016, 18:59
Bo pewnie myśla , że roślinnego nalałes, albo piszą, aby pisac, nie ważne co.

MIREKTERAZPOLSKA
28-11-2016, 13:47
Bo pewnie myśla , że roślinnego nalałes, albo piszą, aby pisac, nie ważne co.

Musiał bym mieć Twoje myślenie- a oto nie trudno

Bump: Mimo wszystko coś mi nie pasuje- te 14 atm- zawory wypalone-podparte to by było bliżej 0

kołekst
01-12-2016, 12:26
Musiał bym mieć Twoje myślenie- a oto nie trudno

Bump: Mimo wszystko coś mi nie pasuje- te 14 atm- zawory wypalone-podparte to by było bliżej 0

No nie Tobie jednemu :) dlatego tak drążę jak auto pracuje i jak był wykonany pomiar i jak. Bo to cisnienie to takie ... na nic wskazujące.