Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] pomysł na poprawę widoczności / kamerę cofania
Hej. Od ponad miesiąca posidam przedliftowe MK4 w kombi. Nigdy w poprzednich samochodach nie miałem problemu z cofaniem, teraz mam. Widoczność w tym aucie jest conajmniej beznadziejna, światła cofania to tylko wskaźniki dla innych, że cofam. Wstawiłem zamiast P21W coś mocniejszego i świecącego na biało ale nadal lipa, szczególnie, że mam fabrycznie przyciemniane szyby.
Aby poprawić sobie cofanie wymyśliłem kilka opcji, proszę abyście zweryfikowali pod kątem sensowności.
0. Aktualizacja C+ o informację z PDC (szukam wolnego czasu na wybranie sie do odpowiedniej dla Wrocławia osoby)
1. Z oryginalnego klosza lampy usunąć chromowania, które ograniczają przechodzenie światła. Z tego co widziałem to polifty mają mniej chromów. Wiem, że pewnie ktoś się doczepi, że lampa straciła homologację dlatego jeszcze tego nie wdrożyłem z życie.
2. Dodanie kamerki cofania do NX DVD, które mam na pokładzie ale wiąże się to z wymianą takowego na z wejściem na kamerkę (ktoś zainteresowany?)
3. Wymiana NX DVD na coś z Androidem ale wtedy muszę wywalić NX z klimą i wstawić coś z osobnym modułem klimy + radio z andkiem (wogóle jest takie coś możliwe?)
4. Wstawienie lusterka z kamerą cofania. A skoro już zmieniam lusterko to na takie, które ma rejestrator i może navi z 3G (nie musiałbym wyciągać telefonu z kieszeni).
Macie jakieś inne szatańskie pomysły? Tylko proszę bez haseł "przyzwyczaisz się" bo wieczorem naprawdę nic nie widzę.
Przyzwyczaisz sie... ;)
Tez czulem sie niepewnie po przesiadce z focusa, muszac parkowac w ciemnym garazu (tez przyciemniane szyby).
dzis parkuje na boczne lusterka i jest git. Kwestia wyczucia auta i jego gabarytow
0. C+ z DPC - mam ale do manewrowania sie nie nadaje bo kierownica czesto zaslania wyswietlacz. Co najwyzej kiedy juz dojezdzam do przeszkody jadac prosto wiem ile mi jeszcze zostalo. Naucz sie reagowac na dzwiek buzzera.
1. swiatla cofania nie sluza i nigdy nie sluzyly oswietlaniu drogi. To sa tylko swiatla sygnalizacyjne. Pomijam fakt ze jesli nie masz w poblizu punktow odniesienia jak sciany slupy etc, to i tak nic ci nie pomoga. Najbardziej pomaga zewnetrzne swiatlo bardziej rozproszone (latarnia etc). Inaczej pozostaja czujniki, lusterka i...przyzwyczaisz sie
2,3,4 - nauczylem sie cofac bez tych gadzetow. Nie wiem czy sa pomocne czy nie.
dzis parkuje na boczne lusterka i jest git. Kwestia wyczucia auta i jego gabarytow
święte słowa :diabel2: u mnie jest podobnie , przesiadłem się teraz z mondeo mk3 na mk4 i to w kombi , na początku był trochę kłopot ale teraz bez większych problemów , nie mam czujników - w mk3 były ale i tak zawsze parkuje na lusterkach bocznych , czasem jeźdżę focusem żony to tym bardziej nie ma kłopotów
dawno temu żona miała malucha potem "cienkiego" - wymiary miała obcykane - wiadomo - małe autka , potem przesiadła się na poloneza - różnica spora g:DD tak miała wymiary wyczute że raz pojechała do miasta - znalazła miejsce i zaparkowała
a tu lipa - miejsce takie małe że maluchem byłoby ok a z "poldka" już nie wysiadła - miejsca brakło na otwarcie drzwi - musiała jechać szukać większego miejsca - jak widać kwestia wyczucia auta :619:
mare3ek wiec, z moich prywatnych odczuc, Mondeo mk4 faktycznie ciezko manewrowac. Jezdze ciezarowka, niejedna osobowka wieksza, moim mondeo zrobilem juz 13 tys km, w 3 miesiace, a dalej nie moge go idalnie wyczuc.
0. To polecam tak czy inaczej. Cala aktualizacja converse, do ktorej sam sie przymierzam. Mimo braku czujnikow cofania, ktore jednak sa w planie.
1.w mojej opini swiatla cofania sluza do oswietlenia przestrzenia za autem, a przynajmniej sluzyly kiedys..
Ten pomysl odpusc, skutki moga byc rozne.
Ale zobacz sobie, w temacie o moim mondeo, jak ja rozwiazalem sposob doswietlenia przy cofaniu. Ewentualnie, na dniach sam Ci to podrzuce, jak znajde wiecej czasu.
2. 3. Dodanie kamerki cofania.. sam mam taki plan, lacznie ze wstawiemiem androida, zamiast zwyklego radyjka. Tylko ze nie do widzenia calej przestrzeni, ale zeby lepiej widziec, na ile moge dojechac w ciasnych miejscach/na ciasnym parkingu pracowniczym. U Ciebie sprawa jest trudniejsza..
4. Teoretyczmie pomsl dobry, sam nigdy z czyms takim stycznosci nie mialem. Jednak, z opimi w internecie, albo wymieniasz cale lusterko i pa pa czujniku zmierzchu i deszczu (o ile masz), albo sama "nakladka" na lusterko, ktora wyglada badziewnie.
osskit Nie wiem czemu na tym forum panuje opinia, że swiatła cofania to światła jedynie sygnalizacyjne (?!)
Jeżdżę autem od 20 lat, zaczynałem od Poldeona i 125p, teraz mam A4 kombi i mniej więcej jedno auto wypożyczone w miesiącu. Nigdy do tej pory nie miałem problemów z parkowanie tyłem, zawsze manewr wykonywałem z pełna pewnością i przekonaniem, że nic sie nie stanie - niczym Złomek w Autach ;) W Mondeo tej pewności nie mam.
Zastanawia mnie dlaczego w polifcie zminimalizowali iść chromu w kloszu a w MK5 już wogóle go nie ma. To jest jakaś niedorzeczność robić klosz po czym 70% jego powiechni zasłonić chromopobonym czymś :/
ad.4. na pewno da się coś wykombinować, żeby zaadoptować oryginalne mocowanie do nowego lusterka. Biorę pod uwage tylko lusterka z własnymi mocowaniami, nakładane na istniejące nie wchodzi w grę.
Jeszcze jakieś pomysły/dobre rady poproszę. Zawsze dobrze pogadać z mądrzejszymi od siebie :)
Nie wiem czemu na tym forum panuje opiniaWskaz forum gdzie panuje inna..
To jest jakaś niedorzeczność robić klosz po czym 70% jego powiechni zasłonić chromopobonym czymś A czemu ludzie nalepiaja czarna folie na tylne swiatla? to jakas niedorzecznosc zaslonic je tak zeby prawie nie bylo widac ze swieca....
Odpowiedz jest prosta: takie sa trendy w designie. A ze zarowka z tylu nie sluzy oswietlaniu drogi to design wygral. Ale jak pewnie nie trudno sie domyslec, w MK4FL czy MK5, mimo ze chromu mniej - tez niewiele z tylu widac.
Wystarczy jednak uzyc glowy a wnioski przyjda same.
Jakby swiatla cofania sluzyly do oswietlania to by tam montowalo halogenowe zarowki. Wszystkie osobowe auta maja montowane slabe zarowki, moca porownywalne ze swiatlami obrysowymi, co jest definiowane w specyfikacji dla tego typu oswietlenia. Ba, niektore autka maja tylko jedno swiatlo cofania, umieszczone na dole w zderzaku i to po przeciwnej stronie niz kierowca (Ford Focus).
Te swiatla maja sygnalizowac innym samochodom i pieszym o kierunku poruszania sie twojego pojazdu. Nie jest ich celem zapewnienie widocznosci
kris8484 22-11-2016, 12:27 Wskaz forum gdzie panuje inna..
A czemu ludzie nalepiaja czarna folie na tylne swiatla? to jakas niedorzecznosc zaslonic je tak zeby prawie nie bylo widac ze swieca....
Odpowiedz jest prosta: takie sa trendy w designie. A ze zarowka z tylu nie sluzy oswietlaniu drogi to design wygral. Ale jak pewnie nie trudno sie domyslec, w MK4FL czy MK5, mimo ze chromu mniej - tez niewiele z tylu widac.
Wystarczy jednak uzyc glowy a wnioski przyjda same.
Jakby swiatla cofania sluzyly do oswietlania to by tam montowalo halogenowe zarowki. Wszystkie osobowe auta maja montowane slabe zarowki, moca porownywalne ze swiatlami obrysowymi, co jest definiowane w specyfikacji dla tego typu oswietlenia. Ba, niektore autka maja tylko jedno swiatlo cofania, umieszczone na dole w zderzaku i to po przeciwnej stronie niz kierowca (Ford Focus).
Te swiatla maja sygnalizowac innym samochodom i pieszym o kierunku poruszania sie twojego pojazdu. Nie jest ich celem zapewnienie widocznosci
Dokladnie jestem tego samego zdania.
Gdzies na forum widzialem jak ktorys z kolegow zamontowal nad tylna rejestracja tasme ledowa i podlaczyl pod swiatla cofania. Oswietlenie ponoc bardzo zachwalal ale jaka tasma i co i jak to juz nie pamietam
Krzysztoff 22-11-2016, 13:39 [...] Te swiatla maja sygnalizowac innym samochodom i pieszym o kierunku poruszania sie twojego pojazdu. Nie jest ich celem zapewnienie widocznosci
Światła cofania wyposażone są w żarówki 21W, a nie 5W jak w światłach pozycyjnych, dlatego aby jednak coś tam oświetlały na 2-3 metry, a nie tylko sygnalizowały zamiary kierowcy.
Zwykle cofając poruszamy się z prędkością około 2-4 km/h, a to wystarczy żeby nie wjechać w coś z tyłu. Obecnie wymagania homologacyje są takie, że każdy nowo rejestrowany samochód musi być w nie wyposażony.
Sam jeżdżę mk4 kombi z fabrycznie przyciemnianymi szybami z tyłu i rzeczywiście "lekko nie jest". Ale korzystając z bocznych lusterek można bezpiecznie cofać, a gdy jest zupełnie ciemno to światła cofania - w mojej ocenie - są bardzo przydatne.
Przemol1974 22-11-2016, 15:30 Ja zastanawiałem się nad zainstalowaniem w tylną belkę zderzaka czarne okrągłe światła dzienne tak by nie rzucały się za mocno, ale brakło czasu.
kris8484 to wlasniem tasme led nad rejestracja :) i baaardzo sobie chwale. Wogole tego nie widac, a w srodku nocy, nie potrzebuje punktu odniesienia jak.latarnia czy krzak, wystarczy pusta trawa i wszystko widac :)
Ale jaka taśmę? 5050 czy 3030
Wytaptakowane z LG G4s
kris8484 22-11-2016, 17:27 ja mam tez kombi mk4 przyciemnione szyby. jakos nie mam problemu z cofaniem bo robie i robilem zawsze na lusterka. mam aktualizacje converse+ z wizualizacja parktronika i nic wiecej mi nie trzeba. mialem sam robic jakiegos moda z tymi swiatlami cofania ale dalem sobie spokoj bo pod kontenery nie podjezdzam i jak narazie sobie radze
Wroce z pracy, to wstawie zdjecie, dla potomnych, jak to wyglada :)
No ja wogole czujbikow nie mam, z tym ze szyby nie przyviemnione. Ale ja nie umiem parkowac na tylna szybe, zawsze na lusterka. Tylko czesto musze gdzies podjechac tylem i z reguly tak ze nawet bym w szybie nie widzial.
To jeszcze powiedzcie ze wam takie przyklejone tasmy LED przechodza kontrole techniczna... :)
Oczywiscie nie mam przyklejonej zwyklej tasiemki LED. Mam dokladnie wynalazek z tej aukcji: http://www.ebay.com/itm/Xenon-White-12-SMD-Bolt-On-License-Plate-LED-Lamp-Car-SUV-Backup-Reverse-Lights-/331805840142?hash=item4d412b530e:g:ujEAAOSwoudW63I 9&vxp=mtr
A jak cos wyglada glupio, ale dziala, to nie jest glupie. Przegladu wprawdzie nie mialem jeszcze okazji z tym robic. Ale w Szwecji dodatkowe halogeny do cofania, to codziennosc, w samochodach roboczych, typu ciezaroki, dostawczaki, lawet, pick upy, ale nawet w zwyklych osobowkach sie czasami widuje. Typu Volvo 850 czy cos. Wtedy wyglada naprawde glupio.
I czego mieliby sie doczepic? Raze kogos w czasie jazdy? Uzywa sie wstecznego, na drogach szybkiego ruchu? A nawet jesli by sie uczepili, odlaczam na przeglad, potem wlaczam znowu. Nie stwarzam zadnego zagrozenia w ruchu, a sobie ulatwiam zycie.
A co do definicji swiatel cofania, kolego MaXyM , prosto z Wikipedii: https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting#Reversing_.28backup.29_lamps . A jesli komus by sie nie chcialo linka otwierac to: To warn adjacent vehicle operators and pedestrians of a vehicle's rearward motion, and to provide illumination to the rear when backing up.
Wystarczy jednak uzyc glowy a wnioski przyjda same.
Jakby swiatla cofania sluzyly do oswietlania to by tam montowalo halogenowe zarowki. Wszystkie osobowe auta maja montowane slabe zarowki, moca porownywalne ze swiatlami obrysowymi, co jest definiowane w specyfikacji dla tego typu oswietlenia. Ba, niektore autka maja tylko jedno swiatlo cofania, umieszczone na dole w zderzaku i to po przeciwnej stronie niz kierowca (Ford Focus).
Te swiatla maja sygnalizowac innym samochodom i pieszym o kierunku poruszania sie twojego pojazdu. Nie jest ich celem zapewnienie widocznosci
MaXyM i całe szanowne forum.
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej
Uzupełnienie 47: Regulamin nr 48
Wersja 4 (zawierająca poprawkę 1)
Uwzględniająca wszystkie obowiązujące teksty w tym:
Seria poprawek 03 – Data wejścia w życie: 10 października 2006 r.
2.7.21. „Światło cofania” oznacza światło używane do oświetlenia drogi z tyłu pojazdu i ostrzeżenia innych użytkowników drogi, że pojazd porusza się lub będzie poruszał się w kierunku wstecznym.
I jeszcze raz kolego MaXyM: Wystarczy jednak uzyc glowy a wnioski przyjda same. Nie wystarczy mieć status ford::expert na forum i >2k5 postów, żeby mieć zawsze rację. Trochę pokory.
I utnijmy proszę już konwersację na ten temat. Światła cofania mają oświetlać drogę z tyłu pojazdu i koniec.
osskit podrzuć prosze dokładniejsze fotki twojego moda. Ja chyba jednak pójdę w kierunku lusterka z kamerą cofania.
Pytanie: czy ktoś ma z tym doświadczenie? Jak wyglada podpięcie innych kamer, niż te załączone do zestawu z lusterkiem bo finalnie chciałbym używać kamerki w miejscu światła tablicy rejestracyjnej. Niestety w opisach lusterek nie zamieszczają info, czy zwykła kamera PAL/NTSC zadziała.
I jeszcze raz kolego @MaXyM (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=39348) : Wystarczy jednak uzyc glowy a wnioski przyjda same. Nie wystarczy mieć status ford::expert na forum i >2k5 postów, żeby mieć zawsze rację. Trochę pokory.
Nie wiem czy zawsze ale w tym przypadku racje mam. Moze przepisy dopuszczaja funkcje oswietlania drogi z tylu pojazdu, producenci jednak jasno ograniczyli to zastosowanie poprzez uzywanie konkretnych zarowek.
Moze popelnilem blad piszac, ze maja moc swiatel obrysowych. OK - maja moc jak swiatel stopu czy kierunkowskazow. Akurat to wielkiej roznicy nie robi, bo zadne z nich nie sluzy do oswietlania drogi. Wiec nie ma sensu oczekiwac od tych swiatel aby oswietlaly droge za pojazdem.
Czy jest to wystarczajaco logiczne?
I czego mieliby sie doczepic? Raze kogos w czasie jazdy? Uzywa sie wstecznego, na drogach szybkiego ruchu? A nawet jesli by sie uczepili, odlaczam na przeglad, potem wlaczam znowu. Nie stwarzam zadnego zagrozenia w ruchu, a sobie ulatwiam zycie.Przepisy mowia, ze nie wolno na zewnatrz pojazdu dokladac niehomologowanego oswietlenia. Ledowa tasma do takiego nalezy. Moze sie przyczepic do tego technik w trakcie przegladu, moze zabrac papiery policjant. Ale dalej sobie odpowiedz na pytanie: jesli zlodzieja policjant nie zlapie, to znaczy ze mozna krasc?
To warn adjacent vehicle operators and pedestrians of a vehicle's rearward motion, and to provide illumination to the rear when backing up.
Czytalem wczesniej. Porownaj sobie ten opis z opisem swiatel mijania czy drogowych, ktore faktycznie sluza do oswietlania :)
Wiem ze "duze" swiatla cofania sa instalowane na wiekszych pojazdach. Moglyby byc takie montowane i w osobowkach. To jednak nie zmienia faktu, ze producenci w osobowkach instaluja swiatla sluzace do sygnalizacji a nie do oswietlania. Wiec trudno od nich (swiatel) oczekiwac ze beda oswietlac czepiajac sie ilosci chromu na kloszach ;)
MaXyM
Przepisy, nie tylko dopuszczaja funkcje oswietlania z tylu pojazdu, ale i taka przewiduja. I nie chodzi tu o porownanie do swiatel mijania czy drogowych, bo po co Ci przy cofaniu, przy predkocci 5km/h swiecic 40 czy 100 metrow za pojazd? To ma oswietlic najbizsza przestrzen za pojazdem, podczas cofania, czytaj jakies 2 metry. Po to, aby nie wjechac w jakis kamien, czy cos innego, co jest male i slabo widoczne. A zarowki pokroju stopu czy kierunkowskazow, wystarczaja na to, przy odpwiednim skonstuowaniu lapy. Wystarczy popatrzyc na starsze pojazdy, gdzie funkcja oswietlania byla zachowana. Moge nawet dodac, ze swiatlo stopu, dawalo mi wiecej swiatla niz swiatlo cofania. Tylko z racji na barwe, widocznosc i tak byla kiepska. Wiec takie zarowki wpelni wystarczaja, do oswietlenia najblizszej przestrzeni. Chociaz faktycznie, stwierdzenie ze to przez chrom slabiej swieci, jest srednio powazne. Po psrostu producenci odchodza od tej funckji, nie wiadomo czemu. Moze przez kamery cofania, czujniki, desig czy cos innego.
"Duze" swiatla cofania, w wiekszych pojazdach, sa tez dokladane, nie fabryczne. Ale to zostawmy. Te samochody rzadza sie swoimi prawami. Ale i takowe "duze" swiatal, widzialem nie raz, w Volvo 850, czy V70.
I czegos tutaj nie zrozumiales, w kwesti prawnej. Nie upieram sie to jest legalne. Okej, lamie prawo. Policjanat mi papierow nie zabierze, bo w Szwecji jesli im cos nie pasuje w samochodzie, a usune przy nich, to jade dalej. Ale to inna sprawa. Porownanie do zlodzieja.. nie widzisz roznicy? Jaka ma szkodliwosc spoleczna zlodziej? Szkodzi zawsze, tak czy inaczej. Nawet Robin Hood, mimo ze w szczytnych celach, to jednak szklodzil.
A jaka ja mam szkodzliwosc spoleczna? Komu szkodze? Sarenka, bo wycofujac w lesie, u tesciow, im poswiece po oczach? Sasiadowi, bo jak latarnia wysiadzie, i muszac parkowac na centymetry, nie zarysuje mu samochodu? Przechodniowi, bo sapacerujac chodnikiem, po drugiej strony ulicy, zwroce jego uwage wiekszym swiatlem?
I rozumiem, ze skoro jestes taki przepisowy, od A do Z, to nigdy nie zdarza Ci sie przekraczac predkosci, nawet o kilometr? Nigdy nie najezdzasz na ciagla w miescie, nawet minimalnie?
A zasadniczo, takim przekraczaniem predkosci, stwarzasz wieksze zagrozenie, niz ja tym swiatelkiem.
mare3ek
http://images81.fotosik.pl/186/4259735910edba93med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/4259735910edba93)
http://images84.fotosik.pl/186/b7fda879bc3461f5med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b7fda879bc3461f5)
http://images81.fotosik.pl/186/cb067bbbc2b72006med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb067bbbc2b72006)
http://images82.fotosik.pl/187/3e44ef074d934593med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3e44ef074d934593)
http://images81.fotosik.pl/33/a3897af915bef74fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a3897af915bef74f)
Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości.
Jednak to nie znaczy, że ochoczo będę innym radził łamać przepisy. Obojętne czy mają małą czy duża szkodliwość społeczna. Bo kto jest kompetentny ustalać granice szkodliwości? W tym wypadku może nam się wydawać to jasne... a może nie jest bo nie znamy wszystkich aspektów? nie wiem - nie podejmuje się. A jak raz przesuniemy granicę to następnym razem posuniemy ją dalej i dalej...
Forum jest specyficznym miejscem gdzie zaglądają tysiące ludzi bardziej i mniej (życiowo) doświadczonych. W tym tacy, którzy nie mają wyrobionego swojego spojrzenia na świat. Dlatego forum jak nasze powinno w pierwszej kolejności uczulać na nieprawidłowości, nielegalności i ew. konsekwencje. Na koniec każdy i tak sam podejmie swoją własną decyzję.
pozdro.
Przemol1974 24-11-2016, 09:02 Ja myślę, że dobrym miejscem była by wolna wnęka obok rejestracji i do tego pojedyncze światełka dzienne z homologacją. Co prawda ich przeznaczenie nie jest takie, ale było by to wykonane w miarę estetycznie i homologowane.
Jednak to nie znaczy, że ochoczo będę innym radził łamać przepisy. Obojętne czy mają małą czy duża szkodliwość społeczna. Bo kto jest kompetentny ustalać granice szkodliwości?
No popatrz - ale już wymiana zespołu projekcyjnego w reflektorach przednich na takie, które nie zostały przebadane razem z reflektorem w trakcie procesu homologowania już nie budzi w Tobie podobnych zastrzeżeń...
Dziwne podejście.
Wracając do tematu - światła cofania w mk4 są kiepskie. Szczególnie jest to upierdliwe gdy ktoś ma conversa + NX-a, które dość mocno oświetlają wnętrze pojazdu. Wtedy dojrzenie w lusterkach czegokolwiek z tyłu jest dość mocno utrudnione.
Imo najlepszym rozwiązaniem jest kamerka.
No popatrz - ale już wymiana zespołu projekcyjnego w reflektorach przednich na takie, które nie zostały przebadane razem z reflektorem w trakcie procesu homologowania już nie budzi w Tobie podobnych zastrzeżeń...
Wiem do czego pijesz i w ogóle mnie to u ciebie nie dziwi. Ot zachowanie trolla.
Ale wyjątkowo ten aspekt mnie zainteresował. Czy lampa jest homologowana jako całość tylko z danym typem projektora? W końcu klosz lampy u lamp soczewkowych nie bierze udziału w formowaniu wiązki światła, wiec spełnia identyczna role w przypadku projektora OSRAM jak i HELLA. Formowanie wiązki następuje w projektorze. Jeśli projektor jest homologowany a całość poprawnie ustawiona to powinno być OK.
Podobnie jest z żarówkami: możesz je wymieniać dopóki same są homologowane.
Ale to są dywagacje. Chciałbym wiedzieć jak to jest faktycznie. Jeśli masz konkretne i wiarygodne informacje chętnie się dowiem.
Przemol1974 24-11-2016, 14:33 Panowie obrażanie siebie na wzajem jest poniżej pasa!!! Jeszcze trochę to dojdziemy do tego, ze nielegalnie podnosimy moc w silnikach, przerabiamy lampy itd. Wymieniajmy sie doświadczeniami...
Wiem do czego pijesz i w ogóle mnie to u ciebie nie dziwi. Ot zachowanie trolla.
Rozumiem, że przyłapanie na hipokryzji bywa bolesne... http://loza.nazwa.pl/zakonacporady/forum/images/smilies/hihi.gif
Formowanie wiązki następuje w projektorze. Jeśli projektor jest homologowany a całość poprawnie ustawiona to powinno być OK.
Podobnie jest z żarówkami: możesz je wymieniać dopóki same są homologowane.
Nie ma czegoś takiego jak "homologowany projektor". Homologacja obejmuje reflektor jako całość również z dokładnie wyszczególnionym typem źródła światła. Nie wymienisz "żarówki" H7 na H4 bo formalnie oznacza to utratę homologacji.
Moduł projekcyjny, w przeciwieństwie do żarówek (traktowanych jako element eksploatacyjny), jest natomiast integralną częścią reflektora i aby utrzymać homologację należało by wymienić na moduł tego samego typu. Zamiana modułu projekcyjnego na inny "model" oznacza "utratę" homologacji.
Zaklinanie rzeczywistości nic tutaj nie pomoże.
Nic nie zaklinam. Pytałem jak jest bo się nigdy wcześniej nad tym nie zastanawiałem. Całkiem możliwe, że jest jak mówisz (chociaż tobie bym akurat na słowo nie wierzył).
No i szkodliwość społeczna jest pomijalna ;)
dario6273 24-11-2016, 21:21 Wasza dyskusja nic nie wnosi na poprawe widocznosci z tyłu:roll: Jak dla mnie temat do zamkniecia.
Całkiem możliwe, że jest jak mówisz (chociaż tobie bym akurat na słowo nie wierzył).
To nie kwestia wiary - to fakty. Polecam lekturę np. tutaj http://www.pimot.eu/homol/wyposazenie-czesci
Ale dalej sobie odpowiedz na pytanie: jesli zlodzieja policjant nie zlapie, to znaczy ze mozna krasc?
Jednak to nie znaczy, że ochoczo będę innym radził łamać przepisy. Obojętne czy mają małą czy duża szkodliwość społeczna. Bo kto jest kompetentny ustalać granice szkodliwości?
A jak raz przesuniemy granicę to następnym razem posuniemy ją dalej i dalej...
No i szkodliwość społeczna jest pomijalna
Zdecydował byś się na jakieś stanowisko bo teraz już w jednym wątku sam sobie przeczysz...
Wasza dyskusja nic nie wnosi na poprawe widocznosci z tyłu
Ależ wnosi. Na razie ustalone zostało, że jest to tak samo "nielegalne" jak i wymienianie projektorów w reflektorach przednich.
dario6273 24-11-2016, 21:42 Może i tak Golson ale zagladajacy do tego tematu o poprawie widocznosci chcą konkretów :one: założcie osobny temat i będzie git :027: Trzeba pisać konkretnie na dany temat:roll:
Pisałem kilka postów wyżej: kamera.
To w zasadzie jedyny skuteczny sposób.
dario6273 24-11-2016, 22:01 Masz rację ja też mam kamerke za 150zł i w zupelności wystarcza :one:
No to chwal się jaką masz. Szczególnie interesuje mnie sposób zamocowania i rodzaj samej kamery.
Jeśli chodzi o MaXyM to dajcie już spokój. Próbowałem na PW, żeby nie robić offtopa ale człowiek jest niereformowalny. Szkoda czasu i klawiatury.
Chyba zbiorę zaraz wszystkie pytania, które zadałem bo tylko na niektóre dostałem odpowiedź.
Tapnięte z G2
Dziś cofałem w prawie całkowitej ciemności i tył najlepiej oświetlały światła stopu :)
R_u_f_u_s 24-11-2016, 23:02 No to chwal się jaką masz. Szczególnie interesuje mnie sposób zamocowania i rodzaj samej kamery.
Ja mam Xblitza, montowane jeszcze przez poprzedniego właściciela.
Wyświetlacz w postaci nakładki na lusterko.
Coś tam widać w wątku o moim Mondeo :) ja tam jestem zadowolony z takiego rozwiązania.
Dla zainteresowanych z Warszawy / okolic mogę się spotkać i pokazać jak to działa.
Wysłane z mojej Moto X Play przy użyciu Tapatalk :)
A nie wystarczy dobry (fabryczny/lub markowy) czujnik cofania. Ja mam szyby przyciemnione na zero, więc nawet w słoneczny dzień nie wiele widzę w lusterku wstecznym, ale tak się przyzwyczaiłem, że kamera cofania wydaję mi się niepotrzebnym dodatkiem. Czujniki spełniają swoje zadanie w 100%. No chyba, że kierowca d..... to nawet radar nie da rady :)
dario6273 25-11-2016, 07:45 No to chwal się jaką masz. Szczególnie interesuje mnie sposób zamocowania i rodzaj samej kamery.
Jeśli chodzi o MaXyM to dajcie już spokój. Próbowałem na PW, żeby nie robić offtopa ale człowiek jest niereformowalny. Szkoda czasu i klawiatury.
Chyba zbiorę zaraz wszystkie pytania, które zadałem bo tylko na niektóre dostałem odpowiedź.
Tapnięte z G2
Ja mam kamerkę w lampce do podswietlenia tablicy (wyciągasz lampkę i wkładasz kamerkę z lampką ,trzeba przy okazji wymienić drugą żarówkę na leda :roll:) była ona tańsza od kamerki w przycisku do otwieranaia klapy:one: Jak ktoś ma czarną plastikową dokładkę do zderzaka to może sobie w niej na srodku zamontować kamerkę z diodami podświtlajacymi (jest ona większa w srednicy od standartowej) lepiej widać w nocy:surprise:
Bump: A nie wystarczy dobry (fabryczny/lub markowy) czujnik cofania. Ja mam szyby przyciemnione na zero, więc nawet w słoneczny dzień nie wiele widzę w lusterku wstecznym, ale tak się przyzwyczaiłem, że kamera cofania wydaję mi się niepotrzebnym dodatkiem. Czujniki spełniają swoje zadanie w 100%. No chyba, że kierowca d..... to nawet radar nie da rady :)
PDC fabryczne też jest ale z kamerką to duet idealny wspomagaja się wzajemnie:P
Ja mam kamerkę w lampce do podswietlenia tablicy
A do jakiego wyświetlacza masz to podpięte? Te lusterka wsteczne z wyświetlaczami mają w specyfikacji jakiś dziwny standard ale nie chce mi sie wierzyć, że ktoś stworzył trzeci "standard" prócz PAL i NTSC
dario6273 25-11-2016, 09:32 Ja mam podpięta kamerkę do navi pionka :surprise:kamerki sa w dwóch systemach pal i ntsc ( jest lepszy ):one:
A co myślicie o kamerach wifi?
Wytaptakowane z LG G4s
dario6273 25-11-2016, 10:14 Podobno są zakłucenia w obrazie :roll:
Czujniki spełniają swoje zadanie w 100%. No chyba, że kierowca d..... to nawet radar nie da rady
Ja doceniam zalety kamerki, gdy czujniki już wyją ciągłym sygnałem w kamerce widać ile jest jeszcze miejsca od zderzaka. A w HB jest naprawdę kiepska widoczność do tyłu.
A co myślicie o kamerach wifi?
ja kupiłem 2.4GHz, wifi nowe leży w szufladzie, nie nadawało się do użytku, albo śnieg albo częściej brak sygnału
Ja doceniam zalety kamerki, gdy czujniki już wyją ciągłym sygnałem w kamerce widać ile jest jeszcze miejsca od zderzaka. A w HB jest naprawdę kiepska widoczność do tyłu.
Pomocna w tym moze byc wizualizacja PDC, na ktorej pojawiaja sie wykrzykniki kiedy odleglosc jest mniejsza niz 30cm.
Zmiana Conversa w planach :), ale już ktoś pisał, że skręcona kierownica zasłania wizualizację, no i 30cm to jeszcze dużo miejsca do cofania
Ja pisalem. przy manewrowaniu to nie pomaga
Ale dojezdzajac ostatnie 0.5m, zwykle kiera jest juz prosto. Wtedy powoli toczac sie, wiedzac kiedy zapalil sie wykrzyknik, mozna odleglosc odgadnac na centymetry
Rubinford 19-02-2021, 14:56 Witam czy można wstawić zamiennik za kamerę oryginalną.
W oryginalnej kamerce kolory przewodów Zielony Czerwony Brązowy Niebieski
Czy ktoś może podać opis przewodów. Dziękuję
|
|