Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] krzywa kierownica przy jezdzie na wprost


Konani
30-11-2016, 17:08
Witam.
Szukam jakiegoś planu konstrukcyjnego kierownicy w mk1, ponieważ miałem 3 stopnie skręconą kierownicę w prawo w stosunku do jazdy na wprost.
Odkręciłem kierownicę, ale sprężyna wyskoczyła i klin wpadł do środka. Musiałem rozebrać całą stacyjkę i pomęczyć się z wyciągnięciem całego drążka, żeby naciągnąć sprężynę do obudowy.
Po złożeniu, znowu źle założyłem, tym razem 3 stopnie w lewo jest krzywo, do tego blokada kierownicy przestała działać, a pierścień przy obrotowym mechanizmie poduszki powietrznej musiałem wyciągnąć, bo nie szło założyć i kiero się blokowała.

salom
30-11-2016, 17:24
bump...

Basra
30-11-2016, 19:24
Witam

Jeżeli miałeś koło kierownicy przestawione w prawo, to przyczyna tego leży w innym miejscu.Nie w kolumnie kierowniczej.

pozdrawiam

jarhel74
30-11-2016, 20:30
Ustawienie kierownicy na wprost robi się "od dołu", czyli ustawiając zbieżność kół.
Chyba,że miałeś demontowaną kierę, np. po dzwonie.

Konani
30-11-2016, 21:30
Zbieżność jest ok, raczej ktoś się tym już bawił i źle ustawił kierownicę.Dlatego chciałem naprostować, a przez to spierdzieliłem blokadę i dalej jest krzywo.
Wiem że muszę rozkręcić to na nowo, cały mechanizm poruszania kierownicą i przesunąć ten gwint w panelu kierowniczym z sprężyną o jeden ząbek.
Ale co z blokadą kierownicy? Może z bardzo wepchnąłem gwint ze sprężyną?

J@colo
30-11-2016, 22:45
Nie wiem po co zadajesz pytania skoro i tak wiesz lepiej, wyżej już ci napisali co trzeba zrobić, ustawienie kiery robi się przez zbieżność a nie rozbierając kolumnę.

Konani
01-12-2016, 09:40
Sugerujesz że źle ustawili zbieżność? Widziałem że zakładali blokadę na kierownicę, ale w końcowym efekcie dalej nie była idealnie prosto, mimo że auto jedzie prosto i nie ściąga.
Czyli co reklamować?

Fulara
01-12-2016, 09:42
tak, powinni na zbieżności ustawić na tip top

ale.... miałem taką przypadłość we fiacie, że facet z 30 letnim doświadczeniem ustawił mi wg zasad i praktyk. a i tak miałem 00:02. powiedział, zmień pan na letnie i zobacz pan czy tak będzie na letnich.

faktycznie zmieniłem i na letnich 00:00 !
przyzwyczaiłem się poprostu do 2 po dwunasta na zimowych

Konani
01-12-2016, 09:58
Hmm, u mnie tak niestety nie było, a zmieniałem 2x zimówki z przodu bo najechałem na krawężnik i przecięła się w profilu od felgi, a kiero dalej 3 po dwunastej. Dlatego chciałem to o jeden ząbek przesunąć na bloku kierownicy.
Na letnich to samo było.

Z początku myślałem że wystarczy poluzować śrubę , która trzyma kierownicę i dokręcić ciągnąc w przeciwnym kierunku, żeby osiadła na gwincie, odrobinę w lewo. Los jednak chciał inaczej i ten gwint od kierownicy wpadł do środka :( Dlatego musiałem rozebrać całą kolumnę, żeby naciągnąć tę sprężynę. Zdaje się że ma ona służyć do regulacji kierownicy, chowania i wyciągania. Po złożeniu coś blokowało kierownicę dlatego usunąłem takie łożysko przy gwincie i chciałem plan żeby się dowiedzieć w którym miejscu gwintu to powinno być. Podejrzewam że za mocno docisnąłem sprężynę i ten gwint jest za bardzo wysunięty.

kumpel Fordzika
05-12-2016, 23:14
Zbieżność kół przednich, tylnych, kąty pochylenie, kąty wyprzedzenia to jedno, a ustawienie kierunku kół do jazdy na wprost i skorelowanie tego idealnie z belką kierownicy ustawioną w poziomie to inna sprawa. Wymaga to chęci od mechanika i nie spieszenia się. Kiere ustawioną do jazdy na wprost bierze się w "dyby" :) i od dołu drążkami się reguluje. Czasem wychodzi tak, że wszystko z pomiarów jakby idealnie a kiera krzywo gdy auto jedzie prosto.Warto wtedy żonglerkę oponami zrobić bo bardzo często tu przyczyna tkwi. Przestawianie kiery na kolumnie kierowniczej to ostateczność w zasadzie nie praktykowana przy takim problemie.

michallpk
06-12-2016, 08:48
W swoim Focusie miałem krzywo kierownice, z mojej winy.
Rozbierałem kolumnę i nierówno założyłem na wieloklinie przy pedałach.
Poprawienie tego zajęło mi z 15 minut.

Konani
06-12-2016, 11:52
Załatwiłem sprawę z prostowaniem.
Ustawiłem kierownicę na wieloklinie najbardziej prosto jak się dało, przy prostych kołach. Idealnie prosto za chin nie szło ustawić, bo albo 3 po 12, albo za 3 dwunasta. To pojechałem na geometrię i pan mi za free pokręcił coś od spodu i jest prościutto :) Pan z geometrii powiedział, że autko miało jakąś przygodę z dziurami i się przestawiło.

michallpk
07-12-2016, 14:58
To git!
Na przyszłość zrób sobie kreskę markerem.