Zobacz pełną wersję : [Escape - Kuga USA] Przeróbki Kanadyjczyka
OlafLarry 05-12-2016, 14:00 Dzień dobry wszystkim! Pierwszy mój post na forum jako że jestem jeszcze właścicielem Hyundaia - ale już myślę ze niebawem stanę się użytkownikiem Forda Escape. Także witam się serdecznie i od razu przechodzę do sedna!
Zamierzam kupić Escape 2013 wersję z Kanady - i teraz moje pytanie. Z jakimi przeróbkami świateł będę musiał się liczyć? Temat tylnego przeciwmgłowego już ogarnąłem na forum. Nie wiem z kierunkowskazami z tyłu? Nie wiem co z postojowymi. Przednią lampę jedną mam do wymiany, więc zapewne kupię obie w wersji europejskiej.
Czy jeszcze coś powinienem wiedzieć o obowiązkowej wymianie czegokolwiek? Radia nie słucham więc zmiana częstotliwości nie jest wymagana :diabel2:
OlafLarry 07-12-2016, 18:09 Doszedłem do kierunkowskazów tylnych - są pomarańczowe.
Mam jednak pytanie o lampy - zamierzam zmienić xenon na zwykłe gdyż montaż spryskiwaczy i czujników to chyba dla mnie zbyt wiele. Choć cały czas rozważam - gdyż zderzak będę wymieniał. Czy przetwornica z xenonów USA/Kanada podejdzie do lamp europejskich?
Ewentualnie jeśli czy nie będzie problemu z przekładką xenonów na zwykłe światła?
Z góry dziękuję za pomoc!
OlafLarry 21-12-2016, 18:57 Fordzik stoi już na moim podjeździe :surprise: - i ponieważ z ksenonem pięknie wygląda skłaniam się coraz bardziej do przerobienia wszystkiego na ksenon europejski - lampy mam już prawie upolowane - doradźcie co dalej - oczywiście nie będę tego robił sam - jutro rozpoczynam poszukiwania fachowca który to wykona. Jednak chciałbym wiedzieć co potrzeba jakie części. Z tego co widzę porównując zdjęcia ksenonów europejskich, a tych które widzę w moim Escape - znacznie się różnią. Inne gniazda na przetwornice, jakieś dodatkowe wejście. Może tym razem ktoś pomoże, podpowie i nawiąże dyskusje z nowym już właścicielem Forda
Też przez to przechodziłem i wiem, że raczej nikt Ci tu nie doradzi a raczej skrytykuje tak jak mnie:P(ale jakoś dałem radę i mam wszystko tak jak fabryka)
Tak na szybko co potrzebujesz:
-czujniki na wahacze; przód+tył
-moduł ksenonu
-spryskiwacze+zbiorniczek na dwie pompki.
Dodatkowo aby mieć tak jak fabryka kupiłem całą wiązkę spod maski i wypiąłem odpowiednie przewody i wpiąłem do swojej wiązki. Pamiętaj, że wiązka z Escape jest całkiem inna i tam nic nie pasuje, bo nawet przewody w kostkach są w innych miejscach.
Pózniej trzeba to wszystko jeszcze przekodować aby działało poprawnie (to wszystko robił mi już elektryk, który zna się na rzeczy).
Gdybyś potrzebował więcej szczegółów takich jak nr części itp mogę podać na PW.
Fajnie że jest coraz więcej użytkowników Forda zza wielkiej wody. Troszkę kombinacji ale autka potrafią się odwdzięczyć. Ja mam przetarte szlaki jeśli chodzi o import części z USA więc jak coś służę pomocą.
Fajnie że jest coraz więcej użytkowników Forda zza wielkiej wody. Troszkę kombinacji ale autka potrafią się odwdzięczyć. Ja mam przetarte szlaki jeśli chodzi o import części z USA więc jak coś służę pomocą.
Tu akurat nic takiego nie kupisz, bo escape tego nie ma, a jak ma to jest inne :)
Tu akurat nic takiego nie kupisz, bo escape tego nie ma, a jak ma to jest inne :)
Nie bardzo rozumiem o czym piszesz? Mógłbyś rozwinąć swoją myśl proszę.
Panowie, naprawdę tak opłacalne jest sprowadzanie auta zza wielkiej wody? Jakieś konkretne liczby/procenty przemawiające za tym dość karkolomnym przedwsiezieciem (w stosunku oczywiście do kupna używki z Europy Zachodniej)?
Panowie, naprawdę tak opłacalne jest sprowadzanie auta zza wielkiej wody? Jakieś konkretne liczby/procenty przemawiające za tym dość karkolomnym przedwsiezieciem (w stosunku oczywiście do kupna używki z Europy Zachodniej)?
Nie wiem jak w innych przypadkach ale jak szukałem to za "bezwypadkową" Kugę 4x4 z 2014 roku trzeba było zapłacić nawet 80 tys. zł. a ceny zaczynały się od 70 tys. zł. Ten sam rocznik Escape'a 4x4 można odkupić już za około 60 tys. zł. Jakby znaleźć samemu i sprowadzić sądzę, że i w 50 tysiącach można się zamknąć razem z akcyzą i naprawą. Grunt coby nie był mocno walnięty. A teraz z nową akcyzą nie wiem jak to będzie wyglądało.
OlafLarry 28-12-2016, 11:24 Co do ściągania auta zza oceanu - kurde szukałem długo 4x4 z sesnownym silnikiem benzynowym z dobrym wyposażeniem - jest na prawdę ciężko. Uparłem się i nie chcę już diesla. Miałem teraz i kilkanaście lat temu i oba dały mi popalić. Z silników benzynowych byłem zawsze bardziej zadowolony. Dlatego postanowiłem wrócić do benzyny. A 2.0 w escape wyglądał bardzo zachęcająco.
Dzięki kolegom za pomoc zaczynam wszystko ogarniać. Części wszystkie zamawiam sam, a Fordzik jeździ po znajomych mechanikach.
Witam, jako świeży użytkownik forum, chciałem zapytać czy komuś udało się sensownie ogarnąć temat światła przeciwmgielnego z tyłu w Escape Mk2? Czy jest opcja, żeby wydłubać impuls z włącznika europejskiego i podpiąć np pod przekaźnik impulsowy?
...Czy jest opcja, żeby wydłubać impuls z włącznika europejskiego i podpiąć np pod przekaźnik impulsowy?
Włącznik świateł w Escape i Kudze EU nie ma sygnałów dla poszczególnych funkcji, tylko posyła info o stanie (funkcji) po magistrali LIN. Tak więc tutaj raczej bez szans...
Inaczej jest w Fusion (Mondeo MK5) - tam włącznik świateł ma osobne przewody dla każdej funkcji i można sobie "rzeźbić"...
Witam,
Szukam kogoś, kto pomoże mi w dostosowaniu zewnętrznego oświetlenia w Escape z 2014 (USA) z xenonami do europejskich wymogów. Mam już załatwione przeciwmgielne tył w zderzak. Zalezy mi teraz na odpowiednim wpięciu ich z GEM (tak aby można było sterować nimi europejskim włącznikiem oświetlenia [mam]). Alternatywnie rozważam wpięcie na twardo pod przednie przeciwmgielne. Wiem, ze niektórzy doświadczyli problemów z magistrala LIN w przypadku próby użycia europejskich włączników świateł.
Ponadto czy xenony z USA przychodzą juz asymetryczne? Podobno tak już jest w Escape. Pozostaje zatem montaż samopoziomowania i spryskiwaczy?
Czy można softowo wyłączyć obrysowe oświetlenie amerykańskie (pomarańczowe oświetlenie z przodu)?
Jetem z Wrocławia.
Z góry dzięki!!!
Dziś zadzwonił do mnie jeden z kolegów, który "zdoktoryzował" się ze świateł w Escape.
Zgodnie z jego informacją:
1) dołożenie poziomowania i sprysków do xenonów nie nastręcza problemów. Trzeba założyć czujniki i okablowanie - reszta po poprawnym skonfigurowaniu rusza.
2) dołożenie tylnego p. mgłowego z europejskim włącznikiem świateł jest możliwe, ale trochę na "okrągło" - trzeba poprawnie dołożyć normalny, europejski moduł haka i wpiąć LEDową żarówkę (koniecznie LED!) w obwód p. mgłowego w przyczepie. W ten sposób można "upiec 2 pieczenie" - mieć normalnie działające p. mgłowe tylne oraz normalnie funkcjonujący hak przyczepy.
Bardzo interesujące i wydaje się być perspektywiczne. Czy zadziała w każdym Escape - zobaczymy.
Co do symetrii/asymetrii xenonów US się nie wypowiem...
kuba0005 20-03-2017, 18:11 Ja mam europejski włącznik i ie ma z nim problemów a światła mam bixenony europejskie z poziomowaniem.
Witam, nie wiem czy dobrze rozumiem, czyli trzeba wymienić tylko włącznik świateł na europejski? A następnie dołożyć moduł haka i z niego dopiero do światła przeciwmgielnego?
Tak wynika z info dziś uzyskanego. Oczywiście trzeba zaprogramować wszystko w konfiguracji.
Moduł haka najlepiej kupować z wtyczką - może jej nie być i wiązkę będzie trzeba dorobić.
Dziś zadzwonił do mnie jeden z kolegów, który "zdoktoryzował" się ze świateł w Escape.
Zgodnie z jego informacją:
1) dołożenie poziomowania i sprysków do xenonów nie nastręcza problemów. Trzeba założyć czujniki i okablowanie - reszta po poprawnym skonfigurowaniu rusza.
2) dołożenie tylnego p. mgłowego z europejskim włącznikiem świateł jest możliwe, ale trochę na "okrągło" - trzeba poprawnie dołożyć normalny, europejski moduł haka i wpiąć LEDową żarówkę (koniecznie LED!) w obwód p. mgłowego w przyczepie. W ten sposób można "upiec 2 pieczenie" - mieć normalnie działające p. mgłowe tylne oraz normalnie funkcjonujący hak przyczepy.
Bardzo interesujące i wydaje się być perspektywiczne. Czy zadziała w każdym Escape - zobaczymy.
Co do symetrii/asymetrii xenonów US się nie wypowiem...
Czy ja mógłbym prosić o kontakt do tego "doktora"? Właśnie zanabyłem oryginalny fordowski hak wraz z wiązką i modułem i będę chciał upiec te pieczenie:)
paskal100 30-04-2017, 07:14 Panowie, naprawdę tak opłacalne jest sprowadzanie auta zza wielkiej wody? Jakieś konkretne liczby/procenty przemawiające za tym dość karkołomnym przedsięwzięciem (w stosunku oczywiście do kupna używki z Europy Zachodniej)?
Używka z zachodu jest wyjeżdżona , przekręcane liczniki itp. , za wielkiej wody auta przeważnie z przebiegiem nieprzekraczającym 30 000 mil. więc prawie nówki , pozostaje kwestia uszkodzeń zewnętrznych
2) dołożenie tylnego p. mgłowego z europejskim włącznikiem świateł jest możliwe, ale trochę na "okrągło" - trzeba poprawnie dołożyć normalny, europejski moduł haka i wpiąć LEDową żarówkę (koniecznie LED!) w obwód p. mgłowego w przyczepie. W ten sposób można "upiec 2 pieczenie" - mieć normalnie działające p. mgłowe tylne oraz normalnie funkcjonujący hak przyczepy.
Bardzo interesujące i wydaje się być perspektywiczne. Czy zadziała w każdym Escape - zobaczymy
W moim po założeniu haka wraz z modułem wygląda to następująco:
1. Lampa od Mk1 wraz z żarówką wylądowała w zderzaku
2. Konektor dwu pinowy do wtyku oprawy żarówki zakupiłem z Chin na aliexpress, dorobiłem przewód i wlutowałem go w masę i sygnał p.mgielnego z modułu haka
3. Przełącznik od Focusa MK2 z funkcją tylnego p.mgielnego zamontowany jako pierwszy
4. Rezystor 20 W 10 Ohm wpięty w obwód kierunku lewego przyczepy, kolejny o tych samych parametrach w obwód kierunku prawego i trzeci w obwód stopu przyczepy. Wszystkie rezystory wlutowane w wiązkę biegnącą od modułu do gniazda haka.
Efekt: brak błędów przepalonych żarówek i działające poprawnie światła
Minus: rezystory się trochę grzeją i nie pokarze błędu przepalonych żarówek w przyczepie kiedy te naprawdę się przepalą.
Poza tym wszystko gra. Myślę, że założenie rezystorów razem z radiatorami będzie Ok.
ferolo22 15-04-2018, 17:19 Pod jakie piny się podpiołeś z modułem haka
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW
W moim po założeniu haka wraz z modułem wygląda to następująco:
2. Konektor dwu pinowy do wtyku oprawy żarówki zakupiłem z Chin na aliexpress, dorobiłem przewód i wlutowałem go w masę i sygnał p.mgielnego z modułu haka
Możesz rzucić linkiem do wtyczki?
ferolo22 17-04-2018, 06:35 I jak podpowiesz
aroniusz 19-04-2018, 07:37 A może ktoś zna symbol wtyczki jaką należy kupić aby dołożyć przeciwmgielną ?
PiotrG69 23-11-2018, 13:36 Witam
Własnie stałem się posiadaczem Forda Escape 2017 silnik 2.0 EB w. Tytanium, auto jest sprowadzane z Kanady i tu moje pytanie do osób które mają już doświadczenie przerabianiem samochodów na rynek europejski (nie che popełnić błędów wiec najpierw pytam :) ).
1. Co trzeba obowiązkowa przerobić?
2. Jak to zrobić najmniejszym kosztem?
3. Jakieś praktyczne rady?
Lampy przednie wymienić na asymetryczne i dołożyć tylne przeciwmgielne.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
PiotrG69 05-12-2018, 13:43 a co z poziomowanie spryskiwaczem itp, czy da się bez tego jeździć czy raczej będą problemy cały czas (policja, przeglady)
Czy jak nie zrobię poziomowania to coś mi nie będzie działało jak trzeba ?
Ja mam dołożone oryginalne spryski, ale bez poziomowania. Jeżdżę tak już rok...
Ja mam dołożone oryginalne spryski, ale bez poziomowania. Jeżdżę tak już rok...
Podobnie jak kolega. Założyłem oryginalne spryski i xenony europejskie (światła wymieniłem bo jedną lampę miałem i tak popękaną) i bez poziomowania i jeżdżę już tak 2 lata i jest OK
PiotrG69 11-12-2018, 13:38 Jest jakiś prosty sposób aby dołożyć tylny przeciwmgielny? Tak aby nie ciągnąc kabli od przodu i robić dodatkowego badziewnego przycisku gdzieś przy kierownicy?
*dodam że mam hak oryginalny kanadyjski
Kabelek i tak trzeba przeciągnąć. Przełącznik można wymienić np. z Mondeo i przekodować w BCM i wtedy masz niezależne sterowanie przednimi i tylnymi przeciwmgielnymi albo najprościej podłączyć do przeciwmgielnych przednich i wtedy po włączeniu przycisku będą obydwa na raz świeciły.
PiotrG69 11-12-2018, 14:00 własnie tak mi radzi znajomy elektryk ale czy włączanie przednich i tylnego jednocześnie nie będzie problemem ?
Weź sygnał z postojowki pod przekaźnik na osobnym przycisku i po problemie. Będzie niezależnie i jak Bóg przekazał ;)
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
....Przełącznik można wymienić np. z Mondeo i przekodować w BCM i wtedy masz niezależne sterowanie przednimi i tylnymi przeciwmgielnymi ...
Przełącznik świateł w Mondeo MK5/Fusion jest zupełnie inny niż w Kuga/Escape/Focus MK3. Proszę nie sugerować się tym, że "przecież wygląda podobnie"...
Można tylko i wyłącznie wziąć z Focusa MK3/3.5 - wtedy będzie OK i da się zrealizować oddzielne światła przeciwmgłowe na przód i tył.
Serek_On_Dope 11-12-2018, 15:26 Ja mam podłączone pod przednie przeciwmgielne, bo brak mi miejsca na przycisk, w tym miejscu mam otwieranie tylnej klapy, więc bez kombinowania mam podłączone pod przednie i wsio.
Spróbuj podłączyć pod moduł haka jeśli ma przeciwmgielne dla przyczepy jak w EU albo jednak z ciągnięciem kabla. Podłącz pod przednie w BCM przez przełącznik, jak włączysz przednie to dodatkowym przełącznikiem włączysz wtedy też tylne.
PiotrG69 12-12-2018, 07:06 A nie da się skonfigurować jakoś tak aby jak wcisnę normalnie przycisk to zaświecą się przednia a jak go przytrzymam 3s to zaświecą się tylne?
Jak nie to jednak najprościej będzie aby zapalał się tył i przód razem i sprawdzę czy w tej wiązce do haka mam przeciwmgielne ale wątpię bo to Kanadyjczyk
A nie da się skonfigurować jakoś tak aby jak wcisnę normalnie przycisk to zaświecą się przednia a jak go przytrzymam 3s to zaświecą się tylne?
musiałbyś napisać swój software realizujący tą funkcję :D
Cześć,
Płynie mi Escape 2014 i pytanie o tylne przeciwmgłowe.
Piszesz tedi_k że nie każdy włącznik będzie działał. Wiesz może jaki jest symbol odpowiedniego włącznika żebym to mógł podpiąć na oryginalnym urządzeniu ? Szczerze powiem że to mnie zaskoczyło bo jak przerabiałem jette 2013 to tylko wiązka plus przełącznik z przeciwmgielnym tyłem i działa elegancko.
PiotrG69 07-02-2019, 15:06 Czy ktoś z obecnych ma wiedzę czy halogeny/kierunki z przedniego zderzaka będą pasowały z wersji US/Kanada do skorupy zderzaka z europy ?
PiotrG69 07-02-2019, 22:41 Dziękuję za informację. I jeszcze jedno pytanie jak nie mam takiego małego pstryczka nad regulacja lusterek to znaczy że auto niema ich składanych elektrycznie? Dużo pracy i kosztu z dołożenie czegoś takiego?
Czy ktoś z obecnych ma wiedzę czy halogeny/kierunki z przedniego zderzaka będą pasowały z wersji US/Kanada do skorupy zderzaka z europy ?
Wszystko pasuje, musisz tylko zwrócić uwagę czy halogeny posiadają postojówkę. Jeśli kupisz halo z wersji która miała ksenon nie będziesz mial postojówki :wink:
U mnie nie siadało. Musiałem wiązkę przełożyć bo EU miała masę w innym miejscu i nie grało
U mnie nie siadało. Musiałem wiązkę przełożyć bo EU miała masę w innym miejscu i nie grało Ogólnie w MK2 przed i po lifcie zakładając wiązkę zderzaka z wersji EU trzeba pozamieniać przewody we wtyczce. Często również wtyczki nie pasują i trzeba je zmienić. Na zdjęciu jasna europejska i czarna amerykańska, tak dla porównania
Cześć 🙂 pierwszy post na forum ale nie pierwszy kontakt z Fordem - były 2 Mustangi, był Explorer teraz jest Escape - nie znam zbyt dobrze tego modelu a czeka mnie naprawa. Może ktoś z Was ma wiedzę czy tylna lampa będzie pasowała z wersji Europejskiej? (Jedna mam uszkodzona) i jeszcze przednie lampy - na aukcjach widać sporo lamp z pomarańczowym odblaskiem a oznaczonych jako europejskie - jak tu właściwie jest? (Również 1 szt prawa do wymiany). Z góry dziękuje za pomoc
Tylne lampy trochę się różnią i najlepiej chyba będzie wymienić obie. Jeśli chodzi o przód to jak masz pomarańczowy odblask to jest to lampa US i nie wierz w to co pisze pomysłowy handlarz :)
Tak wizualnie to tylne lampy US maja chyba diody obrysowki czego nie ma wersja EU.
Z przednimi Przyszło mi do głowy żeby może wstawić xenon - wiadomo powinny być spryskiwacze chociaż i bez nich w innych samochodach badania przechodziły.. jeśli chodzi o elektrykę to jest dużo zabawy czy samo programowanie i zmiana kostek?
jeśli chodzi o elektrykę to jest dużo zabawy czy samo programowanie i zmiana kostek? Wybij sobie z głowy zmianę - roboty kupa, elektryka, poziomowanie programowanie itd. Najpierw znajdź odpowiednią osobę która umie to zrobić i zapytaj jaki koszt.
waldi.66 18-08-2019, 18:49 Można tylko i wyłącznie wziąć z Focusa MK3/3.5 - wtedy będzie OK i da się zrealizować oddzielne światła przeciwmgłowe na przód i tył.
Czy taki będzie dobry do Escape 2017 ?
https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk3-lift-18r-przelacznik-swiatel-eu-7937655035
Czy taki będzie dobry do Escape 2017 ? tak , lecz nie będzie poziomowania ręcznego.
waldi.66 18-08-2019, 20:45 tak , lecz nie będzie poziomowania ręcznego.
To akurat nie problem bo w oryginale nie mam poziomowania lamp. Nie wiem jeszcze jak rozwiązać przycisk otwierania klapy bagażnika, który jest właśnie z boku na oryginalnym panelu a nie ma go w tym z linka. Macie może jakieś pomysły?
Jak chcesz dorobić otwieranie klapy to najprościej dokupić cały panel. Jak dorabiałem ogrzewaną szybę to kupiłem cały panel dla samego włącznika, a resztę ponownie sprzedałem:)
Pytanie na inny temat.
mam problem w esccape z luzem na kierownicy albo z powrotem kierownicy do centralnego położenia. nie wraca po lekkim skręceniu.nie wiem czy to problem mechaniczny czy elektr.. auto było uwadzone lewym kołem o krawężnik przebieg 9tyś może ktoś coś? słyszałem o jakimś serwo zaworku?
Bump:
Dzień dobry, mam pytanie. Czy podszybie z wersji europejskiej będzie pasowało do wersji z za oceanu. Jeżeli nie to może ktoś posiada namiary na firmę, która sprowadza części z USA lub Kanady. Pozdrawiam
Pasuje, śmiało możesz kupować!
Dziękuję za odpowiedź. Będę szukał.
Witam,
podszybie kupione i założone obydwa (dolne i górne) pasują idealnie. Jednak mam pytanie czy tylna lampa przeciwmgielna zderzaka (ta z żarówką), też będzie pasowała od europejczyka? Szykuje się do przeróbki światła przeciwmgielnego z lampy górnej na tą w zderzaku. Chcę mieć dwa światła cofania.
tomdiabollo 21-10-2019, 04:14 Lampa w zderzak będzie pasować.
Witam, czy ktoś przerabiał temat dołożenia składanych lusterek. Podejrzewam, że trzeba kupić europejskie moduły drzwi. Tylko jakie bo są tzw. ubogie i HIGH. Jak je rozpoznać?
czy ktoś przerabiał temat dołożenia składanych lusterek odnośnie lusterek jest osobny temat, a co do podejrzeń to najpierw trzeba kupić lusterka, a moduły sprawdzić bo nie zawsze trzeba wymieniać.
Ok dzięki za podpowiedź. W takim razie jakie lusterka kupić tzn chodzi o ilość pinów.
Acha czy trzeba kupić sterownik szyb? Taki z przyciskiem?
Kolego mako142 odezwij się do kolegi krystianen on powinien ci pomóc bo zakładał lusterka składane, podgrzewane itp. do Escape ;-)
W takim razie jakie lusterka kupić tzn chodzi o ilość pinów. Jeśli masz BLISS to 10 pinowe lub 8 jeśli nie masz, oczywiście w zwykłej wersji S czy SE, jak masz Titanium to 14 pinowe. Przełącznika od szyb teoretycznie nie musisz wymieniać bo przy zamykaniu samochodu same się składają i później rozkładają, ale warto jest mieć przycisk gdyby trzeba było zamknąć przejeżdżając w ciasnym miejscu. Przełącznik szyb to koszt od 50 zł więc nie jest to duży wydatek. Musisz na pewno sprawdzić czy masz w swoich modułach drzwiowych pin 11 na długiej wtyczce bo on odpowiada za składanie.
Witam. Koledzy podpowiedzcie mi odnośnie Escape 2.0 EB 2015 co najprościej zrobić z przednimi lampami bo ostatni wpis jest z 2018 a może ktoś ma jakieś nowe rozwiązania? Natomiast jeżeli chodzi o tylne p. mgłowe to co najprościej chyba lampa w zderzak i podpięcie się pod przednie p.mglowe? Oczywiście chodzi o takie rozwiązania do których nie przyczepi się diagnosta i policja. A może macie namiary na jakichś magików z podkarpacia? Z góry dzięki za pomoc
co najprościej zrobić z przednimi lampami bo ostatni wpis jest z 2018wymienić na europejskie :-)
rafalPL81 17-02-2020, 17:06 Witam. Muszę przerobić wiązkę Escape'a sprowadzonego z Kandy przednich lamp na wersję z EU. Kostki mam, ale przydałby się schemat lub jakaś instrukcja. Czy ktoś pomoże?
rafalPL81 04-03-2020, 06:24 Podpowie ktoś, gdzie w Escape'ie z 2017 roku wpiąć się pod kokpitem z zasilaniem lampy przeciwmgielnej?
Po wstępnych oględzinach widzę, że nie będzie tak prosto jak np. w VW, gdzie skrzynka z bezpiecznikami jest we wnęce deski przy drzwiach łatwo dostępna.
Chciałbym, wpiąć się w zasilanie świateł mijania lub przednich przeciwmgielnych.
Może ktoś ma schemat elektryki.
ja robilem wszystko z tylu w bagazniku, tzn zasilanie ze skrzynki w bagazniku, obok od razu przekaznik i 'sygnal zaswieconych swiatel' z tylnej pozycji... do przodu tylko 2-zylowy kabel do przelacznika i masa do jego podswietlenia zlapana gdzies obok.
minus rozwiazania taki ze sygnal jest z pozycji, a nie z mijania, wiec przeciwmgielne mozna wlaczyc na pozycjach, jednak znajomemu to bylo wszystko jedno a ja mialem bardzo wygodnie to upchnac z tylu.
Podpowie ktoś, gdzie w Escape'ie z 2017 roku wpiąć się pod kokpitem z zasilaniem lampy przeciwmgielnej? 18 i 19 pin to przeciwmgielne przednie, a 1 we wtyczce obok to postojówki
rafalPL81 05-03-2020, 19:29 ja robilem wszystko z tylu w bagazniku..
Też spoko rozwiązanie. :one:
Bump: 18 i 19 pin to przeciwmgielne przednie, a 1 we wtyczce obok to postojówki
Bardzo dziękuję Tobie za pomoc :one:
Dzień dobry, mam w swoim autku fabryczny uchwyt haka holowniczego. Czy może ktoś z Was dokładał końcówkę tzn. kulkę haka zakupioną u Nas w Polsce? Acha i co z wiązką elektryczną. Gniazdo ma 4 złącza. Jak przejść na system stosowany u Nas w kraju. Będę wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam.
...Gniazdo ma 4 złącza. Jak przejść na system stosowany u Nas w kraju. ...
Normalnie - wymienić moduł haka oraz wiązkę od modułu do haka na EU. Innej opcji brak.
BTW - przy tej operacji najprościej jest też wymienić całość żelastwa haka na EU.
rafalPL81 13-04-2020, 11:38 Panowie, od jakiegoś czasu chcę zmienić język w Syncu 3. Gdzieś widziałem kodowanie, ale teraz nie mogę tego znaleźć. Czy może ktoś dać link do instrukcji lub napisać tutaj, co trzeba zrobić, żeby mieć polski język w Sync 3?
2) dołożenie tylnego p. mgłowego z europejskim włącznikiem świateł jest możliwe, ale trochę na "okrągło" - trzeba poprawnie dołożyć normalny, europejski moduł haka i wpiąć LEDową żarówkę (koniecznie LED!) w obwód p. mgłowego w przyczepie. W ten sposób można "upiec 2 pieczenie" - mieć normalnie działające p. mgłowe tylne oraz normalnie funkcjonujący hak przyczepy.
Żarówka LED ma być taka bez szyny CAN jak dobrze rozumiem. A jak mam dwie lampy zamontowane i włożę dwie żarówki led to nie będzie za dużego obciążenia i co za tym idzie błędów?
I włącznik EU z Focusa z p.mgielnym tył będzie działał prawidłowo?
Żarówka LED ma być taka bez szyny CAN jak dobrze rozumiem...
To jest porada sprzed 3,5 roku... Po drodze były zdaje się przypadki, że to nie działało.
Mam gotowe/zmontowane i przetestowane moje "moduły światła przeciwmgłowego" i można to zrobić "prosto i poprawnie".
Mam gotowe/zmontowane i przetestowane moje "moduły światła przeciwmgłowego" i można to zrobić "prosto i poprawnie".
Ok, ale warto było zapytać ;) A jaki jest teraz koszt takiego modułu?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
To jest porada sprzed 3,5 roku... Po drodze były zdaje się przypadki, że to nie działało.
Mam gotowe/zmontowane i przetestowane moje "moduły światła przeciwmgłowego" i można to zrobić "prosto i poprawnie".
Jestem zainteresowany, kupiłem kolejnego, nowszego Escape 2018, zadziała w nim twój moduł?
... Escape 2018, zadziała w nim twój moduł?
Escape MY18 i MY19 mogą nie mieć diody-kontrolki tylnych przeciwmgielnych. Moduł zadziała bez problemu, ale trzeba się będzie do kogoś uśmiechnąć (np. Kolega dzwiedziu...) by wlutował brakującą diodę by było widać, że wszystko działa...:568:
Escape MY18 i MY19 mogą nie mieć diody-kontrolki tylnych przeciwmgielnych. Moduł zadziała bez problemu, ale trzeba się będzie do kogoś uśmiechnąć (np. Kolega dzwiedziu...) by wlutował brakującą diodę by było widać, że wszystko działa...:568:
Napisze do ciebie na PW bedzie łatwiej
|