Zobacz pełną wersję : [Edge USA] Czujniki ciśninia w oponach TPMS


Wojtek-Z
06-12-2016, 16:16
Witam

Muszę zimówki wrzucić ale...
Jak to z tymi czujnikami u was? Ja byłem dziś w jednym warsztacie , nie byli w stanie "złapać" czujnika. Model 2015- mają w bazie. Choć z tego co czytam to raczej się dodaje nowe niż "kopiuje" stare.
Jeszcze jutro podjadę w jedne miejsce.
Pytanie do was czy takie coś wystarczy taki zestaw z ebaya (TPMS 315MHZ) : http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-Ford-Racing-TPMS-Sensor-SET-w-Training-Activation-Tool-Tire-Pressure-/271278267527?vxp=mtr&hash=item3f2971dc87 ??
Muszę mieć coś w okolicy nie będę drałował 300 km na zmianę opon. Może można takie coś gdzieś w Polsce kupić?
Pozdrawiam

leszek_ford
06-12-2016, 20:52
Mam ten programator do czujników. Skąd jesteś?

Wojtek-Z
06-12-2016, 20:59
98-420 Sokoniki...

leszek_ford
07-12-2016, 15:42
No to do Warszawy kawałek. Napisałem do ciebie PW.

JimmyK
16-02-2017, 09:23
Czy temat został opanowany?
Jeśli tak, to w jaki sposób? ;)

Wojtek-Z
23-03-2017, 09:57
Zakupiłem czujniki podobne do tych z ebaya wszystko zadziałało bez najmniejszego problemu. Wyszło w połowie kwoty jaką się płaci za klonowania oryginałów. Choć w tym przypadku nawet chyba by się dało, mechanik nie maił ich w bazie urządzenia do klonowania.
Może się komuś przyda.
https://www.youtube.com/watch?v=3kxnCu9Taho

pawelt83
02-08-2019, 14:35
Witam,

orientuje się ktoś czy czujniki TPMS od EDGE EU zagadają z EDGE USA, czy może mają różne częstotliwości na których nadają, jeśli by zagadały to auto je rozpozna samo czy trzeba zaprogramować, jeśli trzeba programować to wystarczy forscan?

kuba0005
02-08-2019, 20:10
Eu 433 Usa 315 częstotliwość to jak myślisz. Otworzysz bramę sąsiada swoim pilotem.

pawelt83
02-08-2019, 20:30
Nie chodzi mi o bramę tam jest 315Mhz! tylko o czujniki ciśnienia w kołach, na Rockauto można kupić TPMS45/433Mhz i TPMS35/315Mhz pytanie jakie oni montują w USA i czy można to jakoś sprawdzić bez zdejmowania opony. W EU raczej występują 433Mhz.

tedi_k
02-08-2019, 21:33
...czy można to jakoś sprawdzić ...
Na USA montują jak kolega powyżej napisałe - 315MHz
Na EU montują 433MHz. Nic nie trzeba sprawdzać. Do tego "przeprogramowanie" systemu jest praktycznie niewykonalne - czujniki komunikują się tym samym kanałem radiowym co piloty w kluczykach. "Pół samochodu" do wymiany.

leszcz
03-08-2019, 22:19
315Mhz pytanie jakie oni montują w USA i

Historia . Dzwoni Pan który był swoim Fusionem w ASO na montażu czujników . Prosi mnie abym powiedział "serwisowi" jak mają zaprogramować czujniki .... . Mówię Panu nie nie muszę nic im mówić . Pan mi tylko przekazał ,że sprzedali mu czujniki ale nie mogą ich dopisać/zaprogramować :D . No mówię mu jakim cudem mają dopisać czujniki EU do auta z USA ? Po krótkiej informacji zwrotnej o częstotliwościach ASO Pana przeprosiło a on kupił potem czujniki odpowiednie i wszystko zadziałało od "strzała"

danwit2
15-09-2019, 11:04
Witam,
Proszę o podpowiedź. Edge 2018 USA posiada 3 oryginalne koła z oryginalnymi czujnikami ciśnienia. Kupiłem czwartą felgę oczywiście też oryginalną ale z innego samochodu oraz taką samą oponę jak pozostałe. Musiałem też dokupić czujnik ciśnienia. Kupiłem 315 Mhz oryginalny ale używany . Problem jest taki że po przejechaniu ok. 15 km wskazania ciśnienia powietrza na trzech kołach są pokazane prawidłowo a na tym nowym kole nagle wskazanie zniknęło i pojawiła się kontrolka ciśnienia powietrza wraz z komunikatem o usterce czujnika. Po podpięciu do kompa wyskoczyło to co na zdjęciu.


Pytanie: czy czujnik ten nowy należy jakoś dopisać do pamięci czy po prostu czujnik jest zwalony i należy go wymienić?

leszcz
18-09-2019, 08:29
jakoś dopisać do pamięci
Raczej dopisać

danwit2
18-09-2019, 08:54
Jest jakaś procedura dopisania takiego czujnika? Jest to pierdoła ale z drugiej strony trochę to irytująca pierdoła:)

Kostek12
18-09-2019, 10:54
Poszukaj na youtube albo przeszukaj forum bo ktoś kiedyś wstawiał link jak to dopisać bez tego specjalnego urządzenia

danwit2
18-09-2019, 11:39
Już kilka obejrzałem i kilka prób robiłem - póki co nie zadziałało ale tak jak czytam to z tymi kalibracjami to róznie u jednych dana kombinacja zadziała u innych nie.
Wyczytałem tez, że podobno w październiku 2017 (mój jest produkcja listopad 2017) była zmiana czujników i starsze podobno mogą nie komunikować się z tymi nowymi i na odwrót - czy to może być prawda?

danwit2
10-10-2019, 10:19
Czy jest możliwe że wulkanizator w trakcie zakładania czujnika zamontował go odwrotnie? Ma znaczenie dokładne położenie tego czujnika?

micky13
19-10-2019, 14:08
Czy jest możliwe że wulkanizator w trakcie zakładania czujnika zamontował go odwrotnie?
Ale jak odwrotnie, przecież z jednej strony jest czujnik a z drugiej wentyl :), jak nie widzisz czujnika na zewnatrz to raczej dobrze zamontowany :)
Problem jest taki że po przejechaniu ok. 15 km wskazania ciśnienia powietrza na trzech kołach są pokazane prawidłowo a na tym nowym kole nagle wskazanie zniknęło i pojawiła się kontrolka ciśnienia powietrza wraz z komunikatem o usterce czujnika. A może bateria chwilę działała i potem padła. Może jak nie ma wysyłać sygnału to czujnik przechodzi w stan uśpienia i bateria się może zregenerować i znowu później tylko chwilę działać ?

danwit2
19-10-2019, 17:47
Co do założenia odwrotnie czujnika chodziło mi o ten fragment zaznaczony na czerwono, który jest wewnątrz koła i czy ma znaczenie zamontowanie go odwrotnie czyli przekręcony o 180 stopni - lustrzane odbicie.

W czujniku jest bateria, która się wymienia ?

micky13
21-10-2019, 09:35
Co do założenia odwrotnie czujnika chodziło mi o ten fragment zaznaczony na czerwono, Logicznie rzecz biorąc nie ma to znaczenia.

W czujniku jest bateria, która się wymienia ? Raczej się nie wymienia. Często w uzywkach piszą, że badali stan baterii ale kto ich tam wie ile wyszlo. Szkoda, ze wczesniej nie dales znaku bo wlasnie kilka dni temu musialem dokupic 1 szt, piszą, że Plug&Play.

danwit2
23-11-2019, 18:35
1. Czy może ktoś wie jakie dokładnie czujniki ciśnienia były montowane w Edgach? Chodzi mi o wersje przed liftem i to czy takie jakie podałem na zdjęciu w poprzednim moim poście czy jeszcze jakies inne? Mam Edga z listopada 2017 roku i podobno w tym okresie była zmiana czujników. Wiem że mogę sobie sprawdzić zdejmując oponę z koła ale to trochę zachodu zwłaszcza teraz kiedy kolei do wulkanizatora są długie.
2. czy ktoś wie ile wytrzymuje bateria w takim czujniku?

Edge43
10-12-2019, 09:16
Czujnik do Edga wersja EU powinien mieć numer F2GT-1A180-CB (ostatnia literka może się różnić), producent Schrader wersja 433Mhz ! Można też zwrócić uwagę na oznaczenie na obudowie, powinienen być tam biały trójkąt. Jest to czujnik który sam się uczy. Dokładałem takie na zimowe koła i nic nie trzeba było programować

Wersje US mają inne czujniki .... różnią się częstotliwością pracy.

Co do założenia odwrotnie czujnika chodziło mi o ten fragment zaznaczony na czerwono, który jest wewnątrz koła i czy ma znaczenie zamontowanie go odwrotnie czyli przekręcony o 180 stopni - lustrzane odbicie.

W czujniku jest bateria, która się wymienia ?

Raczej nie da się ich założyć odwrotnie... opona nie wejdzie, a jak wejdzie to może uszkodzić ten czujnik.
Baterie nie są wymienne , wystarczają podobno na 5-7 lat, później czujniki są do wyrzucenia i trzeba kupić nowe.
Dlatego kupowanie używanych 4-5 letnich jest troche... mało opłacalne, nawet jak sprzedawca zapewnia że bateria jest OK

danwit2
15-01-2020, 19:30
Kurcze - kupiony drugi czujnik (też używany) i założony dziś. Po włączeniu zapłonu błąd cały czas się wyświetlał. Po przejechaniu ok 10 km znowu to samo - błąd B124D. Mogłem wpaść na to wcześniej ale dopiero teraz to zrobiłem, mianowicie zamieniłem koła miejscami i zdziwienie mnie naszło. Okazało się że koło które było na przodzie wskazywało wcześniej prawidłowe ciśnienie teraz w nowym miejscu w tyle nie wskazuje nic (3 kreski) i odwrotnie koło z tyłu które miało wymieniany ten czujnik i nadal nic nie wskazywało po zamianie na przód zaczęło pokazywać prawidłowe ciśnienie. O CO CHODZI??? Czy jest to błąd jakiś w instalacji???? Gdzie szukać przyczyn??

tedi_k
15-01-2020, 20:58
....O CO CHODZI??? ...

O to, że NIE ROZUMIESZ JAK TO DZIAŁA...:one:
To, ze Ty przeniosłeś koło z przodu na tył nie znaczy, że auto w magiczny sposób się o tym dowiedziało.:lol:
Przy poprzednim układzie kół była zrobiona procedura przypisania kół (a dokładniej czujników w nich zamontowanych) do konkretnych pozycji na aucie. Dopóki nie będzie zrobiona na nowo procedura przypisywania od nowa kół/czujników do pozycji na aucie, cały czas będzie "ważne" stare przypisanie - czyli koło, które było na przedzie, będzie wyświetlane na zegarach w tym miejscu. Nie ma znaczenia co będziesz z nim robi. Nawet jak je wrzucisz do bagażnika, to i tak będzie się wyświetlać na tej pozycji na przedzie.
Trzeba po prostu podjechać do jakiegoś "współczesnego"/ogarniętego oponiarza i wykonać procedurę przypisywania kół do pozycji.
Wejście w procedurę:
1) Wyłączyć zapłon.
2) Nacisnąć i puścić pedał hamulca
3) 3x włączyć-wyłączyć zapłon zostawiając na włączonym zapłonie
4) Nacisnąć i puścić pedał hamulca
5) 3x włączyć-wyłączyć zapłon zostawiając na włączony.
Auto powinno zatrąbić i na ekranie powinien się pojawić napis o zaprogramowaniu przedniego lewego koła.
Maszynką do wzbudzania czujników powinno się przejść po koleji LP, PP, PT, LT. Przy każdym kole auto powinno zatrąbić, że przyjęło programowanie.
I wtedy będzie jak trzeba.

danwit2
16-01-2020, 07:03
Maszynką do wzbudzania czujników

Czy w takim razie czujniki muszą być wzbudzone maszynką? Czy można też je wzbudzić tak jak jest opisywane lub pokazywane na filmikach poprzez spuszczanie powietrza z poszczególnych kół? Bo kiedyś spuszczałem powietrze z koła, którego wskazywał mi komunikat w tej procedurze do chwili wydania sygnału klaksonu. Dochodząc do ostatniego koła i spuszczaniu powietrza pojawił się komunikat że akcja się nie powiodła. To było przy tym pierwszym czujniku który kupiłem.

P.S.
Temat załatwiony :) tak jak tedi_k pisał :) poza tą różnicą, że sam sobie kupiłem wzbudzacz za 35 zł. NO i pozostał mi jeden czujnik - przyda się..

arekmiz
13-06-2020, 10:41
Czyli jeśli mam samochód z USA z kołami letnimi z TPMS a chcę sobie kupić drugi komplet kół na zimę to wystarczy żebym do tych nowych kół zakupił nowy komplet czujników TPMS 315 MHz i wszystko będzie działało?

danwit2
14-06-2020, 17:58
Tak i ewentualnie je zaprogramować ale to nie zawsze

arekmiz
14-06-2020, 20:35
Dzięki. To drugie pytanie - co się stanie jak koła zamienię miejscami tył <-> przód (zawsze tak robię na następny sezon, żeby się równo zużywały). System sam wszystko rozpozna?

danwit2
15-06-2020, 08:48
No właśnie wtedy trzeba zaprogramować od nowa czujniki. Nie wiem czy zawsze ale chyba tak. Ja u siebie tak miałem że miałem poprzestawiane koła i musiałem dokupić jeden czujnik i system mi wariował. Niby wskazywał mi wartości ale zupełnie od czapy. Byłem u wulkanizatora coś tam porobił ale chyba nie do końca tak jak powinno być bo po przejechaniu kilku km znowu to samo. Wkurzyłem się - kupiłem wzbudzacz do czujników za 40 zł i sam sobie to zrobiłem i gitara.

arekmiz
16-06-2020, 09:22
Dzięki za wyjaśnienia. Kupię zestaw czujników TPMS 315MHz do kół na zimę i w razie czego poproszę Kolegę o pomoc. :)

rutkof
09-07-2020, 14:57
Witam Kolegów
Mam Edwarda 2.0 z USA czyli wiadomo benzyna. Chodzi mi tu o czujniki ciśnienia w oponach. Czy da się je jakoś ustawić. Mam opony napompowane właściwie a czujniki pokazują mi 2.8 bara. Sprawdzałem kompresorem i na kilku stacjach i wskazania odbiegają mocno od tego co pokazuje komputer. Da się to jakoś zresetować ?
Pozdrawiam

arekmiz
22-11-2020, 20:21
U mnie po założeniu kół zimowych z nowymi czujnikami ciśnienia jakimś cudem Edek sam je rozpoznał. :)

Saper78
06-05-2021, 19:09
Witam, odkurzę troszkę temat, właśnie kupuje letnie gumy i nie chcąc przekładać czujników z zimówek chcę kupić nowe https://allegro.pl/oferta/czujniki-cisnienia-tpms-ford-edge-fusion-usa-nowy-10008751610 rozumiem, że te powinny zadziałać z moim Edkiem rocznik 2016 z kanadyjskiej dystrybucji..? Ewentualnie jest tu ktoś kto by pomógł przy ewentualnej potrzebie przeprogramowania?

artur1970
22-07-2021, 23:03
Wejście w procedurę:
1) Wyłączyć zapłon.
2) Nacisnąć i puścić pedał hamulca
3) 3x włączyć-wyłączyć zapłon zostawiając na włączonym zapłonie
4) Nacisnąć i puścić pedał hamulca
5) 3x włączyć-wyłączyć zapłon zostawiając na włączony.
Auto powinno zatrąbić i na ekranie powinien się pojawić napis o zaprogramowaniu przedniego lewego koła.
Maszynką do wzbudzania czujników powinno się przejść po koleji LP, PP, PT, LT. Przy każdym kole auto powinno zatrąbić, że przyjęło programowanie.
I wtedy będzie jak trzeba.

a u mnie taki przypadek

Edge 2019 - czujniki USA - procedura rozpoczęta auto zatrąbiło- maszynka do wzbudzenia lewe koło obudziła ale brak trąbienia - pp, pt, lt wszystkie bez trąbienia. Na liczniku w grafice ciśnienia są tylko -----, brak alarmu o niskim ciśnieniu. Gdzie może być przyczyna ?

Czujniki takie jak na foto
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=120811&d=1626991326

tedi_k
22-07-2021, 23:23
.... procedura rozpoczęta auto zatrąbiło- maszynka do wzbudzenia lewe koło obudziła ale brak trąbienia - pp, pt, lt wszystkie bez trąbienia....

Albo auto nie było w trybie programowania, albo maszynka nie obudziła czujników.
Jeśli procedura jest uruchomiona prawidłowo, to auto powinno mieć włączony zapłon i po wstępnym sygnale dźwiękowym powinny na liczniku kolejno pokazywać się komunikaty o programowaniu kola FL, następnie FR, RR i RL. Na koniec powinien być na liczniku komunikat o ukończeniu procedury.

Nie ma też szans by maszynka wzbudziła czujnik jeśli - przy aktywnej procedurze programowania - auto nie potwierdzi klaksonem zaprogramowania danego koła.

artur1970
23-07-2021, 06:50
Jeśli procedura jest uruchomiona prawidłowo, to auto powinno mieć włączony zapłon i po wstępnym sygnale dźwiękowym powinny na liczniku kolejno pokazywać się komunikaty o programowaniu kola .

Czy to że mam licznik EU ma jakieś znaczenie ?

tedi_k
23-07-2021, 07:55
... licznik EU ...

Nie ma żadnego znaczenia - pod warunkiem, że wizualizacja TPMS jest prawidłowo skonfigurowana.

artur1970
23-07-2021, 08:06
TPMS jest prawidłowo skonfigurowana.

Na liczniku jest opcja graficzna wskazań ciśnienia oraz pozycja zerowanie. Chyba czeka mnie wycieczka do Łukasza :D

Tadeuszu, możesz zdradzić co musi być skonfigurowane?

tedi_k
23-07-2021, 08:08
Na liczniku jest opcja graficzna wskazań ciśnienia oraz pozycja zerowanie....

No to wygląda, że jest OK.

artur1970
23-07-2021, 08:11
jest OK.

Czyli nadal pozostaje pytanie - dlaczego auto nie przyjęło czujników w procedurze ? Czyżby te czujniki nie pasowały do poliftowego Edga z USA ?

tedi_k
23-07-2021, 10:46
... dlaczego auto nie przyjęło czujników w procedurze ? ...

W trakcie rozmowy telefonicznej okazało się, że czujniki są wyłączone w BCMi - choć "magik" pozostawił je włączone w IPC... Tak to jest z "magikami" słabo ogarniętymi...8)

artur1970
23-07-2021, 15:15
8)

czujniki są wyłączone w BCMi

Tadeuszu, bardzo dziękuję za okazaną pomoc i jak zawsze chęcią podzielenia się swoją wiedzą. Czujniki oczywiście działają.

Saper78
26-07-2021, 19:41
Tak to jest z "magikami" słabo ogarniętymi...8)

Trochę nie w temacie, ale nie chce mnożyć wątków.. poszukuję właśnie Magika elektronika, dobrze ogarniętego, w Wawie i okolicach, który poradzi sobie z problemem nie działających kierunków w lusterkach (nagle przestały działać po wymianie magla), zakładam, że to coś z softem zatem i np. z wyłączeniem w trybie automatu świateł mijania, tak, żeby tylko ledy się świeciły (o ile to w ogóle możliwe)

Wotta
31-07-2021, 07:32
Ktoś podał link osoby w Warszawie znającej się na ustawianu czujników ciśnienia. Zanim zdążyłem napisać - post zniknął.
Czy ktoś mógłby ogarnąć niedziałające czujniki w wersji z USA 2019r ?

Saper78
08-12-2021, 21:57
Witam, w moim Edwardzie, który przyjechał z Kanady na zimówkach z w pełni działającymi czujnikami, po wymianie kół na letnie z nowymi już czujnikami(oryginały) bez problemu się zaadoptowały, natomiast teraz po założeniu z powrotem oryginalnych zimówek ze starymi czujnikami już ich nie widzi... w czym problem??

Wotta
09-12-2021, 06:35
Pojeździj samochodem z różnymi prędkościami, niech czujniki się wczytają.
Jeśli po ok. 5 km nie ma efektu to trzeba je wzbudzić aktywatorem po kolei: lp,pp,pt,lt.

IRO3.5V6
09-12-2021, 11:03
W moim 2018 same się przypisują, pilnuję tylko, żeby PP wrócił na PP itd. A do kół z zimówkami dokładałem czujniki oryginały i też się same przypisały.

arekmiz
09-12-2021, 11:51
U mnie też działało samo ale przez 2 pierwsze wymiany lato-zima i zima-lato. Zaś niedawno przy wymianie lato-zima Edek się zbuntował i wywalił komunikat o awarii TPMS. Co ciekawe nie od razu, tylko jak ujechałem 100 km od domu. Aaa, i kół nie zamieniałem miejscami, tylko było PP->PP itd. Pomogło zakupienie tego głupawego aktywatora... :)

Saper78
09-12-2021, 16:49
No niestety nie opisałem kół przy wymianie na we letnie(nie zakładałem powrotu do nich). Zatem pozostaje kupno aktywatora... Mógł byś podać model jaki masz?

arekmiz
09-12-2021, 20:03
Zatem pozostaje kupno aktywatora... Mógł byś podać model jaki masz?

Taki z Allegro za czterdzieści parę zł. :)

norbi333
11-12-2021, 19:55
W moim przypadku po założeniu kupionych felg używek z czujnikami ,żaden nie zadziałał.Po wymianie czujników na nowe oryginalne wszystkie automatycznie się zaprogramowały

rabein88
26-06-2023, 17:03
Witam,
w moim EDGU padł mi jeden czujnik TPMS ściągnąłem z USA F2GZ-1A189-A który jest do modelu z 2016 roku, ściągnąłem też aktywator z USA, taki ładny szary z guziczkiem... potem dzielnie próbowałem i z Forscanem i zgodnie z procedurą zmusic Edga do zatrąbienia po szczęśliwym przyuczeniu pierwszego koła.... Niestety za diabła nie chcą się wzbudzić. Z ciekawostek dodam, że ASO z Wawy też nie dało rady. Po czym kupiłem komplet nowych felg do których dołożyłem komplet nowych czujników o tymże samym numerze i dalej nie gada mimo wszelkiej maści wysiłków. Ktoś ma pomysł jak go wzbudzić... po dwóch latach patrzenia na pomarańczową kontrolkę i słuchanie narzekań żony, ze taki ładny i zepsuty.. to mam dosyć...

jacek_t82
24-10-2023, 14:28
Witam, borykam się z zakupem czujników do "zimówek". Posiadam Edge z 2016 z polskiego salonu, VIN 2FMTK4A3XGBC02551.
Przegrzebałem trochę aukcji i niektórzy sprzedający podają wprost, że ich TPMS nie będzie pasował, a inni nie wiedzą. Wrzuciłem w załączniku foto czujnika, czy po tych danych na nim nadrukowanych można stwierdzić czy będzie OK?
Pozdrawiam

SRS
24-10-2023, 18:32
2016 z polskiego salonu, VIN 2FMTK4A3XGBC02551. Przegrzebałem trochę aukcji i niektórzy sprzedający podają wprost, że ich TPMS nie będzie pasował,nie będą pasowały , F2GT-1A180-DD oczywiście ostatnia litera jest nie istotna

jacek_t82
24-10-2023, 20:29
nie będą pasowały , F2GT-1A180-DD oczywiście ostatnia litera jest nie istotna

:one: dziękuję za konkretną odpowiedź, będę wiedział czego szukać w końcu :p

jacek_t82
25-10-2023, 08:45
Znalazłem aukcję, gdzie gość ma do zaoferowania 4 czujniki z ty że jeden w oznaczeniu ma F2GT-1A180-DD, a trzy mają F2GT-1A180-CD.
A drugie oznacznie na nich to 1x F2GT-1A150-CC oraz 3x F2GT-1A150-CC

... i jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło? czy mają znaczenie znaczki w postaci trójkątów i kwadratów? Ktoś mi powiedział że muszą być takie same jak te które mam obecnie w aucie, a żeby to sprawdzić musiałbym dać do rozmontowania jedno z kół...

jimi83
14-01-2025, 16:18
Witam. Zmieniłem czujnik ciśnienia w kole. Mimo zapewnień wulkanizatora, ze po kilku dniach błąd zgaśnie, dalej wyskakuje komunikat o usterce. Czy po wymianie czujnika, trzeba coś zresetować, wgrać lub ustawić?

PeterX
14-01-2025, 16:27
Tak, na YTB bez trudu znajdzuesz manualną procedurę adaptacji czujników, ale do tego będzie Ci potrzebny też gadżet z alle czy alli, ceny od kilkunastu do 100 zeta - trzeba z nim uważać przy wkładaniu baterii /9v/, nie ma zabezpieczenia przed złą polaryzacją, natychmiast upalony. Przy jego pomocy adaptuję nowe koła lato/zima, super sprawa przy dzisiejszych stawkach u gumiarzy.

Np.: https://allegro.pl/oferta/ford-tpms-aktywator-czujnikow-programator-el-50449-11166025891

tedi_k
14-01-2025, 16:28
...Mimo zapewnień wulkanizatora...

Zmienić wulkanizatora, bo ten ma doświadczenie w wymianie kół w furmankach...

Czujnik (wraz z pozostałymi 3-ma starymi) musi być na nowo "dopisany do auta"...

jimi83
14-01-2025, 17:35
OK. Widziałem filmik z użyciem tego urządzenia do programowania czujników. Problem polega na tym, ze trzeba w menu wejść w opcje resetowania czujników, ale u mnie tego nie ma i nie bardzo wiem co zrobić

tedi_k
14-01-2025, 21:06
....nie bardzo wiem co zrobić

... na YT bez trudu znajdzuesz manualną procedurę adaptacji czujników...

Jeszcze raz UWAŻNIE I ZE ZROZUMIENIEM przeczytać co tu radzą... Literówkę w cytacie poprawiłem...

arekmiz
15-01-2025, 06:42
Problem polega na tym, ze trzeba w menu wejść w opcje resetowania czujników, ale u mnie tego nie ma i nie bardzo wiem co zrobić

Ja w Edge też nie mam takiej opcji w menu, dlatego podpinam lapka z Forscanem (wystarczy wersja niezarejestrowana) i tam uruchamiam adaptację czujników TPMS. :)

danwit2
21-01-2025, 11:32
troche głupie pytanie - jeśli nagle pojawił sie błąd jednego z czujników to na 99% jest do wymiany czujnik? Ostatnia wymiana opon była ponad rok temu i nic sie nie działo

teiksef
21-01-2025, 15:34
Ale wymieniałeś czujniki, czy opony tylko? (czujnik to nie wentyl, że Ci oponiarz przy okazji zmieni za dychę:)
Czas życia czujników to kilka lat (mówią, że ze cztery). Opony też miałem zmieniane rok temu, ale czujniki są na 99% od nowości, czyli od 2020. Dotrwały do końca 2024. W zasadzie to trzy koła są dobre :) Objaw mam taki, że na trasach (czyli zapewne jest to pochodna większej prędkości przez dłuższy czas) wypada prawy przedni czujnik. Jak wypadnie, to już go nie ma, do czasu, aż auto dłużej postoi. Potem znów działa, po mieście działa, itd.
W skrócie: tak.

tedi_k
21-01-2025, 16:29
..Czas życia czujników to kilka lat (mówią, że ze cztery)...

Żywotność baterii w czujnikach to tak bardziej 5-7 lat...
Oczywiście tu też "życiowa prawda" - "im coś nowsze tym krócej żyje"... może mieć zastosowanie...:619:

danwit2
22-01-2025, 06:16
to i tak u mnie sukces bo bateria wystrzymała 9 lat :) - są jeszcze pozostałe 3 czujniki, ciekawe kiedy padną.
A tak na marginesie to znamienne że czujnik/bateria padł przy przebiegu 99 999.4 km :)



czujnik kupiony, wymieniony, zaprogramowany - i gitara

seba19772
18-04-2025, 15:06
Witam. Odświeżę temat.

Ford EDGE 3.5 z Kanady, 2015 rok, wersja SEL, wczoraj wywaliło błąd czujnika TPMS. Wymienię wszystkie. Wiem, że trzeba kupić te na 315MHz ale może polecicie jakieś?
Czy po zakupie trzeba je "potraktować" wzbudzaczem? Jeśli tak to czy wystarczy ten za kilkadziesiąt złotych?
Jest też opcja, że do auta będzie kupiony drugi zestaw felg na zimę i, jak rozumiem, sytuacja z czujnikami analogiczna?
Szczerze to wolał bym te czujniki całkowicie wywalić. Czy jest opcja ich wykodowania?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Antej
18-04-2025, 15:39
Tak, można je wyłączyć.

seba19772
18-04-2025, 15:45
można je wyłączyć.
Coś więcej? ;) Posiadam Launch X431 Pro Mini. Da tym radę czy tylko Forscan?

Antej
18-04-2025, 16:27
czy tylko Forscan?
Nie tylko, ale zwykle tym robią to amatorzy.

PeterX
18-04-2025, 16:31
Kupiłem w ub. roku do drugiego kompletu kółek z tej oferty, działają ok, inicjuję je tą idiotyczną procedurą włącz/wyłącz + ten czerwony dywajs za 50 zeta. Dajcie znać gdzie to jest pod Forscanem.

https://allegro.pl/oferta/czujniki-cisnienia-tpms-ford-f2gt1a180ab-usa-fusion-edge-ranger-mustang-11331689335

seba19772
18-04-2025, 16:52
Nie tylko No a czym jeszcze można? Nie jestem "biegły" w Fordach, bardziej grupa PSA i Diagbox, Renault i i sonda Clip, VCDS do VW itp.

ale zwykle tym robią to amatorzy jak wyżej, w Fordzie amator ;) Ale da się Przez Forscan? Jeśli tak to jakaś podpowiedź jak?