Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Po odpaleniu nierowna praca bialy dym oraz falowanie przy 2000obr DW10


stelmacher
08-12-2016, 18:40
witam
jak w temacie mondeo 2.0tdci 140km 2009r
jak temperatura jest ponizej +12 +15 stopni to pierwsze odpalenie po nocnym postoju jest takie ze auto tak jakby chodzilo na 3 cylindry oraz strasznie dymi na bialo ale po 10-15sekundach wszystko jest ok tylko pozniej tak przy okolo 2000obr na 3 i 4 biegu tak jakby szarpal nierowno pracowal tj przy 50 i okolo 80km/h
co juz zrobilem to
kompletna regeneracja pompy cr 3100zl
wymiana swiec okolo 300zl
wymiana filtrow paliwa powietrza 150zl
nawet olej zmienilem przy okazji
wyczyscilem egr i zaslepilem
przepustnice przeczyscilem
teraz mysle o wtryskach bo co jeszcze zostaje?
kompresje zmierzyc? czy odrazu za wtryski sie zabierac?
bo koszt jednego wtrusku sprawdzenie z montazem demontazem to 450zl + ewentualna naprawa jak sie da bo mam siemensa kolo 650zl
polecacie jakis tanszy warsztat na dolnymslasku?
pozdro koledzy

Psilocke
08-12-2016, 19:34
Ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia układu paliwa na obecność powietrza.
Po wyeliminowaniu tego, wziął bym się za czyszczenie całego dolotu razem z turbo.

stelmacher
09-12-2016, 12:50
ale jak sprawdzic ten uklad paliwowy czy nie ma powietrza?

mrk26
09-12-2016, 20:13
Zrób przelewy na wtryskach, bedzie wszystko jasne ;)

aprox99
09-12-2016, 20:38
A ja dałbym do sprawdzenia system podgrzewania świec,gdyż normalnie świece żarowe powinny jakiś czas po zapaleniu działać i dogrzewać około 20 sek..Jeśli wtryski leją to nie tylko przy minusowej temp.ale każdej.Pozy tym po 15 sek.już nie leją że zaczyna chodzić równo?Pozdr.

stelmacher
10-12-2016, 16:05
po odpaleniu po tych okolo 15 sek chodzi rowno ale przy predkosci 50 na 3 biegu i 80km/h na 4 biegu przy okolo 2000obr faluje
co do testu przelewowego to system siemensa niechetnie mechanicy robia;/

muzgm
10-12-2016, 16:18
Jeśli dymi na biało to raczej nie wtryski ani powietrze w układzie. Biały dym po odpaleniu może sugerować dostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów . Nie ubywa ci płynu w zbiorniku wyrównawczym? Jeśli po wymianie świec żarowych nadal nie odpala ci na wszystkich garach to sugeruje podlewanie jednego gara.

piotr2378
11-12-2016, 10:20
Proponuję zacząć od sprawdzenia kompresji na cylindrach.
Będziesz miał pewność czy silnik jest w dobrej kondycji.
Mój mondeo dymil jak parowóz i szarpal przy stałej prędkości .
Okazało się,że dwa korbowody byly podgiete.

muzgm
11-12-2016, 12:04
piotr2378 a co miałeś za przygodę że miałeś //podgięte //korbowody//. Stelmacher pisze że poniżej 12,15 stopn, a po za tym nie pisze nic czy miał tak od początku jak go kupił czy usterka pojawiła się jak już był jego posiadaczem co zawęża wachlarz usterek. Bo nie wiadomo co działo się u poprzedniego właściciela .

piotr2378
11-12-2016, 20:23
Kupiłem w takim stanie okazyjnie.

Bump: Zdrowy silnik w mondeo mk4 powinien sprężać 28atm.

rafal.pawlak
12-12-2016, 21:44
Witam, u mnie również występuje po dłuższym postoju nierówna praca silnika(2.0 tdci 130KM automat 2008r) przez około 10s zaraz po odpaleniu, ale tylko poniżej 4C, 5C i to też nie zawsze. Żadnego szarpania przy 2000rpm itp nie zaobserwowałem, a kopci chyba normalnie jak większość aut w aktualnie niskich temperaturach. Płynu chłodniczego nie ubywa, test na obecność spalin w płynie chłodniczym - negatywny. Układ świec sprawdzony - sprawny.
Mam wrażenie, że ta nierówna praca silnika spowodowana jest "trybem zimowym" czyli włączeniem z automatu grzania przedniej i tylnej szyby zaraz po odpaleniu. Określając to po druciarsku mam na myśli, że silnik jest za bardzo obciążony :P. Nie wiem czy za to jest odpowiedzialne oprócz alternatora jakiś regulator, czujnik napięcia? Ładowanie mam sprawne. Akumulator ma pół roku. Macie jakieś pomysły co tu można sprawdzić? Mam dostęp do forscana jakby co.

stelmacher
13-12-2016, 19:01
to koledzy powiem tak
kupilem go latem i wszystko bylo prze 2 miesiace ok
pozniej zdarzylo mu sie w ciagu okolo roku ze 2 razy nie chcial odpalic
tamta zima byla ok po nocnym postoju nie szarpal z rana i nie dymil
ale ta zima to tragedia szrpie dymi po nocnym postoju jak jakis traktor a spaliny strasznie smierdza
wymienilem pompe cr za 3100zl i zero poprawy poza tym ze nie wystepuje mi blad p0089 wydajnosc regulatora cisnienia paliwa
ale rano to porazka
ten co mi zrobil pompe i teraz chcialem sie umowic na sprawdzenie wtryskow to mowil ze nie chce mnie naciagac na kolejne koszty i zebym wlasnie zmierzyl kompresje na zimnym silniku i jezeli bedzie ok to wtedy moge sie umowic na sprawdzenie wtryskow
i teraz szukam gdzies kolo mnie (boleslawiec) jakiegos warsztatu co by mi ta kompresje zmierzyl miedzy swietami, jutro bede dzwonil do dwoch warsztatow moze sie podejma;/
juz sie boje bo nie lubie jak mi ktos w aucie grzebie bo zeby swiece znow odkrecic to trzeba egr demontowac i chodnice egr
co do ubywania plynu chlodniczego to nie nie ubywa mi nigdy nie dolewalem

Bump: ale mysle jeszcze nad testem przelewowym

Bump: bo co jeszcze moge sprawdzic przed testem wtryskow bo koszt sprawdzenia 4 szt to ponad 1700pln + ewentualna naprawa jak sie dacza jak nie to 1100pln za jeden nowy

lyda85
14-12-2016, 18:10
Witam mam podobny problem ale od poczatku napisze auto kupilem w sierpniu i jak kupowalem wszystko bylo ok na drugi dzien rano odpalam auto noe rowno pracuje i dymi na. Zimnym silniku poszlo do mechanika powoedzial ze wteysk ktorys nie dalej tule. Paliwa tzn koncowka to kupilem wtryski uzywane ale sprawdxone na stole zalozyl mechanik i nibu wszystko ok bylo zaraz jak odpalil na duzy plus spalanie i dynamika jazdy, ale na drugi dzien rano to samo noe rowno pracuje jakby na 3 tloki po chwili soe normuje dodam ze byly wtedy temperatury plusowe ibtak jezdzilem caly czas przyszla zima auto na minusowych temperaturach po calej nocy jak zapale chodzi bardzo ladnie wystarczy ze temperatura na plusie i lipa dalej to samo tylko bez dymiena bo swiece wymienilem przez nie chyba dymilo mwchanik posprawdzal. Niby wszysto na komputerze jest ok tylko troche cisnienie na cUjniku skacze na zimnym ale nie wiele mowi mechanik ze ok tak ze u niego na kompie wszystko ok nie wiem jaki ma program ale u mnie na forscanie tylko jedna sprawa jest dziwna temperatura katalizatora czujnik 1 rzad 1 pokazuje temperauta minus 40 i na czujniku 2 rzad 1 czujnik 2 tak samo pokazuje minus 40 nie wiem co to jest mechanik tez nie wie. Bo u nigo takie cos w programie. Nie. Pokazuje moze ktos ma jakis pomysl co. Mam sprawdzac?

stelmacher
31-12-2016, 00:06
to u mnie w skrocie powiem tak:
filtry nowe
pompa cr nowa
wtryski nowe
czujnik kopiwania turbiny nowy
zaworki podcisnienia od turbiny i egr nowe
akumulator nowy
swiece zarowe nowe
ponad 6500pln nie ma a jak dymil i falowal tak faluje wiec gdzie szukac przyczyny?
egr mialby cos z tym wspolnego jak jest zaslepiony? bo zastanawiam sie nad zakupen nowego delphi 480pln
przeplywomierz moze (ale wyczyszczony)

kris8484
31-12-2016, 07:34
Witam mam podobny problem ale od poczatku napisze auto kupilem w sierpniu i jak kupowalem wszystko bylo ok na drugi dzien rano odpalam auto noe rowno pracuje i dymi na. Zimnym silniku poszlo do mechanika powoedzial ze wteysk ktorys nie dalej tule. Paliwa tzn koncowka to kupilem wtryski uzywane ale sprawdxone na stole zalozyl mechanik i nibu wszystko ok bylo zaraz jak odpalil na duzy plus spalanie i dynamika jazdy, ale na drugi dzien rano to samo noe rowno pracuje jakby na 3 tloki po chwili soe normuje dodam ze byly wtedy temperatury plusowe ibtak jezdzilem caly czas przyszla zima auto na minusowych temperaturach po calej nocy jak zapale chodzi bardzo ladnie wystarczy ze temperatura na plusie i lipa dalej to samo tylko bez dymiena bo swiece wymienilem przez nie chyba dymilo mwchanik posprawdzal. Niby wszysto na komputerze jest ok tylko troche cisnienie na cUjniku skacze na zimnym ale nie wiele mowi mechanik ze ok tak ze u niego na kompie wszystko ok nie wiem jaki ma program ale u mnie na forscanie tylko jedna sprawa jest dziwna temperatura katalizatora czujnik 1 rzad 1 pokazuje temperauta minus 40 i na czujniku 2 rzad 1 czujnik 2 tak samo pokazuje minus 40 nie wiem co to jest mechanik tez nie wie. Bo u nigo takie cos w programie. Nie. Pokazuje moze ktos ma jakis pomysl co. Mam sprawdzac?
Sprawdz jak piszesz bo ciezko dojsc co autor mial na mysli.

lyda85
31-12-2016, 08:01
Witam przepraszam za tekst wyzej pisalem na szybko i sam go teraz nie ogarniam
☺️u mnie jest teraz tak na zimnym silniku jak jest temperatura minis 8 zapalam samochod chodzi ladnie na wszystkie tloki nie dymi nie szarpie poprostu ok ale jak pochodzi z 2 min zaczyna lekko falowac. Jak jwst temperatura na plusie to jak odpale samochod na zimnym silniku to pracuje jakby na 3 tloki pusci lekko dymek jasno niebieski i noe równo pracuje przez chwile jak juz zlapie temperature jest ok. Jakbym ruszyl odrazu jak tak nie rowno pracuje to wyczuwalne jest zmulenie auta do ok 2000 tys obrotow pozniej jest ok dodam ze wymienialem wtryski czyszczony nyl egr i przepustnica przez mechanika. Ostatnio zauwazylem ze kolektor ssacy ma noeszczelnosc i wali do gory jakims syfem chyba olej moze to ma jakisc zwiazek? Moze ktos ma jakis pomysl moze Egr?? Choc egr odpinalem i bylo tak samo

pawelforduser
31-12-2016, 09:17
to u mnie w skrocie powiem tak:
filtry nowe
pompa cr nowa
wtryski nowe
czujnik kopiwania turbiny nowy
zaworki podcisnienia od turbiny i egr nowe
akumulator nowy
swiece zarowe nowe
ponad 6500pln nie ma a jak dymil i falowal tak faluje wiec gdzie szukac przyczyny?
egr mialby cos z tym wspolnego jak jest zaslepiony? bo zastanawiam sie nad zakupen nowego delphi 480pln
przeplywomierz moze (ale wyczyszczony)

Czyli wtryski też już masz nowe?

stelmacher
31-12-2016, 09:47
tak 1 wtrysk prosto z "fabryki" 3 po regeneracji czyli mozna powiedziedz ze nowe
dzis zamienialem miejscami te zaworki podcisnienia ale bez zmian
odslepilem egr rowniez bez zmian
;/ co to moze byc ?
chyba oddam auto do aso forda bo rece opadaja

lyda85
02-01-2017, 10:57
Witam przepraszam za tekst wyzej pisalem na szybko i sam go teraz nie ogarniam
u mnie jest teraz tak na zimnym silniku jak jest temperatura minis 8 zapalam samochod chodzi ladnie na wszystkie tloki nie dymi nie szarpie poprostu ok ale jak pochodzi z 2 min zaczyna lekko falowac. Jak jwst temperatura na plusie to jak odpale samochod na zimnym silniku to pracuje jakby na 3 tloki pusci lekko dymek jasno niebieski i noe równo pracuje przez chwile jak juz zlapie temperature jest ok. Jakbym ruszyl odrazu jak tak nie rowno pracuje to wyczuwalne jest zmulenie auta do ok 2000 tys obrotow pozniej jest ok dodam ze wymienialem wtryski czyszczony nyl egr i przepustnica przez mechanika. Ostatnio zauwazylem ze kolektor ssacy ma noeszczelnosc i wali do gory jakims syfem chyba olej moze to ma jakisc zwiazek? Moze ktos ma jakis pomysl moze Egr?? Choc egr odpinalem i bylo tak samo

Nikt nie ma pomyslu??

olgran
30-01-2017, 13:19
tak 1 wtrysk prosto z "fabryki" 3 po regeneracji czyli mozna powiedziedz ze nowe
dzis zamienialem miejscami te zaworki podcisnienia ale bez zmian
odslepilem egr rowniez bez zmian
;/ co to moze byc ?
chyba oddam auto do aso forda bo rece opadaja

Czy coś się wyjaśniło?

stelmacher
16-04-2017, 14:07
nic sie nie wyjasnilo
auto oddalem do serwisu forda rewo lubin i przez caly dzien stwierdzili ze swiece zarowe sa ok cisnienie na szynie jest ok i upieraja sie ze to wina wtryskow i ze koszt sprawdzenia to 450pln gdzie ja im na to ze przed diagnostyka mogli zadzwonic to bym im powiedzial ze swiece zarowe odobiscie wszystkie 4 wymienialem zrobiona zostala cala poppa cr i jeden wtrysk fabrycznie nowy a 3 po regeneracji a oni nadal sie upieraja ze to wina wtryskow bo to musi potwierdzic firma ktora ma certyfikat forda gdzie ja na to mowie ze mam tabele z parametrami przed i po regeneracji ale to ich nic nie interesuje bo to musi byc przeciez certyfikat forda
jak narazie kazalem zmierzyc im kompresje bo po wymianie wtryskow nie bylo praktycznie zadnej poprawy ....
zobaczymy co powiedza we wtorek jak zmierza ta kompresje

krysiu21
23-04-2017, 20:24
Witam. Miałem podobne objawy + trudny rozruch, pompa,wtryski sprawdzone było ok. kompresja sprawdzana i wyszło na cylindrach od 22, 24,26 i 30 atm czyli silnik do remontu albo do wymiany. Silnik wymieniłem i działa jak złoto, pali na dotyk,chodzi równo i zero dymienia.

miku20
25-01-2018, 21:01
Witam. Mam problem z moim fordem a mianowicie podczas porannego odpalania wszystko jest w porządku. Po rozgrzaniu silnika powiedzmy po około 25 minutach jazdy wyłączam auto. Wracam po ok godzinie, zapalam i tu zaczyna się objaw którego z wielką chęcią bym się pozbył. Udało mi się nagrać owy problem:

https://drive.google.com/file/d/1ZHW1_Ls7yJBUXfTgtUjmOhTQD0oTzSbW/view?usp=drivesdk

Jeżeli miałbym opisać słowami powiedziałbym że jest to "falowanie" a raczej przygasanie silnika średnio co 1 sek. Objaw znika sam po około 1 minucie. W trakcie trwania "przygasania" wystarczy że dotknę gazu i obroty się nieznacznie uniosą, efekt ten znika. Kiedy puszczę gaz pojawia się ponownie. Zauważyłem że jeżeli dodam gazu i bardzo powoli popuszcze problem czasem ustępuje.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu. Może już ktoś rozwikłał podobny objaw.

gregor75
25-01-2018, 21:10
Przydałoby się podpiąć pod komputer .
A tak to zaczynamy typowanie :
1. Filtr paliwa

miku20
25-01-2018, 21:28
Dodam jeszcze że ostatnio miałem problemy z długim odpalaniem a w końcu przestał w ogóle odpalać po czym stwierdzono że pompa w baku przestała pracować. W czasie przed wymianą falowanie (przygasanie) występowało o wiele częściej. Nawet z rana.
PS: komputer wskazał jedynie to (już po wymianie pompy w baku):
https://drive.google.com/file/d/1IftxfSkJD1iFz1efv2jocHlMyVcVgLK4/view?usp=drivesdk

gregor75
25-01-2018, 21:33
aaa ,nie doczytałem że to benzyniak

Thomas19872
29-11-2019, 17:52
Odświeżę trochę temat, auto kopci na biało przy odpalaniu, w temp. 8stopni czy jest możliwe że to wina niesprawnych świec rozruchowych ? Dodam że nic poza tym się nie dzieję.

Lorakowo
03-08-2024, 20:03
Witam, mam problem z mondeo mk4 2.0 TDCi 140km 2008 rok. Co jakiś czas, nie ma regularności czasem raz na pół roku a czasem nawet dwa razy pod rząd samochód ma ciężko odpalić, kręci długo po czym w końcu odpali puści biały dym z rury wydechowej po czym sam zgaśnie. Po tym odpala już normalnie, bez dymienia, wszystko jest w porządku. Dzieje się tak tylko gdy silnik jest rozgrzany do temperatury +/- 45-65 stopni gdy silnik jest zimny lub mocno rozgrzany nie ma takiego problemu. Zauważyłem również, że w zakresie temperatur 45-65( zaznaczam, że nie są to dokładne zakresy) silnik pracuje nierówno- na postoju widać że silnikiem aż rzuca a podczas jazdy czuć przerywanie. Ostatnio zauważyłem, że podczas takiego odpalania czujnik temperatury wskazał -50 stopni C na chwilę po czym przy temperaturze pokazały się kreski --. Jakby jej nie mógł odczytać a następnie wyskoczyło grzanie świec na chwilę.Na zewnątrz było około 30 stopni temp cieczy około 55. Na desce nie pokazuje żadnych błędów, komputerem się nie podłączałem. Może miał ktoś podobny problem ?