Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Moduł Doświetlania Zakrętów (Doświetlanie+DRL)
wkucinski94 08-12-2016, 20:09 Witam
To mój pierwszy post, więc z góry przepraszam za błędy i nie profesjonalne nazewnictwo. A więc.... Posiadam mondeo MK4 2007 2.0 benzynka 145 KM. Auto nie jest fabrycznie wyposażone w doświetlanie zakrętów, nadczym bardzo ubolewam. Przeglądając allegro w poszukiwaniu modułu doświetlania natknąłem się na tą aukcje:
http://allegro.pl/modul-doswietlania-zakretow-doswietlanie-drl-i6418873232.html
przeglądałem schemat montażu, wygląda w ten sposób (strona 4) :568::
http://lepard.eu/wp-content/uploads/2011/03/io_am010.13-ML_Cornering%20Lights%20Module.pdf
Niestety nie mam zielonego pojęcia gdzie podłączyć, a raczej gdzie znaleźć elementy do których muszę podłączyć przewody :<:
- pomarańczowy
- fioletowy (Speed Meter)
- niebieski
- żółty
Proszę o pomoc, może któryś z was bawił się kiedyś w montaż takiego urządzenia ? Jeżeli tak to z chęcią wysłucham porad i opinii.
Z góry dzięki ! :razz:
Światła dzienne to funkcja realizowana na światłach halogenowych, tych samych na których realizowana jest funkcja Doświetlania zakrętów.
Rozumiem, że te "halogenowe" to są przeciwmgłowe. Czyli ich używanie jako dzienne jest niezgodne z przepisami i zasługuje na mandat, zatrzymanie DR i skierowanie do SKP celem usunięcia takiej instalacji.
Nie używanie jako dzienne, tylko używanie jako doświetlenie zakrętów. Bajer fajny
bardzo fajnie jest rozwiązane doświetlanie bo działa tylko wtedy gdy jest ciemno, a nie tak jak w vw w dzień
Ciekawe skąd ten moduł pobiera prędkość pojazdu. I c&l Home z przeciwmgielnych :) bylem juz w trakcie testów wiązki okablowania, tutaj by bylo juz gotowe
To doświetla zakręty jak włączysz kierunkowskaz. Rozumiem, że podczas parkowania lub innych manewrów będziesz zawsze włączał kierunkowskazy raz jeden raz drugi. Na krętej górskiej serpentynie również. Polecam coś innego. Tam doświetlanie jest załączne przez skręt kierownicy (ale tylko przez skręt kierownicy).
http://www.quasarelectronics.pl/pl/produkt/17/clm02-can
rumunn95 09-12-2016, 05:13 to cale doswietlanie spelni tylko jedna role , bedzie sobie ladnie mrugac ("szacun na dzielni") pozytku z tego zadnego poniewaz halogeny swieca na wprost , ori lampa doswietlania przystosowana jest do swiecenia na boki .
nie wiem jak u Ciebie działają światła przeciwmgielne, ale u mnie po ich włączeniu pobocze jest lepiej doświetlone
rumunn95 09-12-2016, 08:36 A widziales jaki zasieg ma doswietlanie ? Halogen to polsrodek
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
wkucinski94 10-12-2016, 17:20 To doświetla zakręty jak włączysz kierunkowskaz. Rozumiem, że podczas parkowania lub innych manewrów będziesz zawsze włączał kierunkowskazy raz jeden raz drugi. Na krętej górskiej serpentynie również. Polecam coś innego. Tam doświetlanie jest załączne przez skręt kierownicy (ale tylko przez skręt kierownicy).
http://www.quasarelectronics.pl/pl/produkt/17/clm02-can
Fajna sprawa, ale urządzenie korzysta z przedniego czujnika parkowania, a mój mondziak jest bez czujników, co dyskwalifikuje to urządzenie...
Urządzenie wcale nie korzysta z przedniego czujnika parkowania. Ono może służyć do załączania i wyłącznia przedniego czujnika parkowania przy określonej prędkości (załącza się zawsze po ruszeniu i wyłącza powyżej prędkości 10km/h). Osobiście nie mam przedniego czujnika parkowania, a urządzenie działa doskonale. Wiadomo, że nie jest to oryginalne doświetlanie zakrętów w reflektorach, ale wyraźnie widać ,że działa np. podczas manewrowania. Są jeszcze dwie różnice w stosunku do oryginału: urządzenie nie załącza doświetlania po włączeniu kierunkowskazu np. przed skrzyżowaniem (dopiero jak się skręci kierownicę) i urządzenie doświetla zawsze wewnętrzną stronę zakrętu również podczas cofania, a oryginał zewnętrzną.
marco102 10-12-2016, 18:48 urządzenie nie załącza doświetlania po włączeniu kierunkowskazu np. przed skrzyżowaniem
W oryginale także nie doświetla zakrętu przy włączonym kierunku ;)
Może sie zapatrzyłem na VW....
Tam widać to wyraźnie, bo też doświetla przeciwmgielnym.
marco102 10-12-2016, 23:40 Te doświetlanie w Vagach to jakaś kpina, to jest zrobione chyba tylko na pokazówkę, bo nic to nie doświetla. Czasami jeżdżę Sharanem 2013r z doświetlaniem i nawet nie widzę, kiedy to się załącza, taki to ma beznadziejny zasięg. W Mondeo to działa wyśmienicie, jadąc łukiem czy parkując światło pada mocno i daleko. Ale to pewnie dlatego, że doświetlanie ma osobny odbłyśnik, który kieruje strumień światła, a nie jak w Vagach korzysta z halogenów:P
Ale korzystasz z tego w nocy czy za dnia?
Mam i też jestem zadowolony. Jeżdżę też czasem vw cc z 2013 i tam jest skrętny xenon, ale w mdo jest jednak lepiej. Ciekawe jest to,że jak jedziemy do przodu to podświetla tą stronę,w którą skręcamy a jak jedziemy do tyłu to doświetlania przeciwną niż skręcamy,żeby widzieć czy nie przywalimy w coś przodem.
Jutro zobaczę czy też to działa w dzień,ale teoretycznie powinno jeśli xenony są włączone.
Jutro zobaczę czy też to działa w dzień,ale teoretycznie powinno jeśli xenony są włączone.
No i co to wtedy doświetla. Też warto przeanalizować, a szczególnie po co ksenony (światła nocne) za dnia.
Xenony w dzień np jak pada deszcz,bo chyba nikt normalny w złych warunkach nie jeździ na dziennych. System AFS działa razem z xenonami,więc teoretycznie nawet w dzień powinien działać. Jednak może być tak,że czujnik ( kamera) odpowiadający za automatyczne włączenie/wyłączanie świateł drogowych odłącza doświetlanie. Nie ma co gdybać. Rano sprawdzę
Nikt normalny to nie liczy na czujnik (czegokolwiek) zamiast własnego rozumu. Tylko, niestety, ta umiejętność zdaje się zanikać wśród współczesnej populacji...
No niestety ja nie raz mijałem ludzi jadących na dziennych w nocy. Osobiście nie korzystam w nocy z automatu,bo jak jest ciemno i ktoś nie jedzie na wprost Ciebie to potrafi włączyć światła drogowe.
Teraz czytałem w instrukcji,że AFS to skrętną soczewka i nie działa jak samochód stoi,ma wrzucony wsteczny lub są włączone światła dzienne. Doświetlanie czyli dodatkowa żarówka na bank działa w nocy jak samochód stoi ze skręconymi kołami,jak się jedzie do tyłu i oczywiście nie działa z dziennymi.Rano sprawdzę czy jest tak samo w dzień.
Na postoju soczewka ani drgnie. Wystarczy choć lekko ruszyć i zaraz podąża za kierownicą
No i test zrobiony. Po włączeniu xenonów doświetlanie działa tak samo w dzień i w nocy czyli:
- nie działa z dziennymi
- działa z xenonami
- działa na postoju przy skręcaniu kołami ( prawe w prawo,lewe w lewo)
- przy jeździe do przodu działa tak jak na postoju
- przy jeździe do tyłu przy skręcie w lewo działa prawy,przy skręcie w prawo działa lewy.
Doświetlanie działa z kierunkowskazami i bez.
Jak miałbym dołożyć doświetlenie to podpiąłbym pod halogeny.
U mnie doświetlanie działa tylko przy skręcie kierą. Włączenie kierunku niczego nie zmienia
daniel66 11-12-2016, 16:47 Jak miałbym dołożyć doświetlenie to podpiąłbym pod halogeny.
Bo to sie podpina pod halogeny :) Dokładałem to u siebie (tylko moduł doświetlania) zanim wrzuciłem soczewki. Jednakże podpinałem się nie pod pozycyjne jak jest to w instrukcji a pod mijania. Po co używać tego w dzień? Działa dobrze i nawet laik poradzi sobie z instalacją. Nie ma co się stresować i trzeba ciąć kable. Jak nie jesteś w stanie sobie poradzić oddaj elektrykowi sam. Zainkasuje 150-200 zł i spokojnie to uruchomi :)
BTW. Znajdź sobie odcinek 101 Napraw z tym urządzeniem. Tam jest fajnie wytłumaczone co i jak.
wkucinski94 15-12-2016, 20:11 Wpadłem na inny pomysł, ale z technicznego punktu widzenia da się to zrobić... A więc, kiedy otwieram/zamykam auto z pilota, włączają się światła w lusterkach, które oświetlają podłoże... Może da się je w jakiś sposób zespolić z halogenami ? Pełniły by one funkcje coming/leaving home.. Co o tym sądzicie ?
marco102 15-12-2016, 21:24 Jest Ci to aż tak potrzebne, żeby za każdym razem zapalały się żarówy o łącznej mocy 110W?
daniel66 16-12-2016, 08:39 Jest Ci to aż tak potrzebne
Może lubi choinkę :D
Wymiana bcmii albo upgrade softy i będzie miał coming/living Home. Mnie wystarczy pociągnięcie manetki od długich czyt. drogowych i też mam living home
a ta wymiana bcmi albo upgrade to co niby ma wnieść?
Że będzie miał świecenie lamp po otwarciu i zamknięciu auta. U mnie tego nie ma i po rozmowie z tedi_k właśnie się dowiedziałem że jak upgrade softy bcm nic nie da to tylko wymiana a nie warte to zachodu tylko z powodu zapalania oświetlenia zewnętrznego po otwarciu furki
no ale to pozycyjne się świecą a autor pytania chce halogeny
wkucinski94 16-12-2016, 20:38 Tak Panowie, chce z samochodu mieć choinkę ! Co do samego leaving home po pociągnięciu manetki, to też to mam... Ale bardziej zalezy mi na coming home. Mieszkam za granicą na terenach wiejskich, i nie chodzi mi tu o zwykły gadżet tylko o praktyczne oświetlenie terenu przed autem, stąd ten temat.. Więc reasumując... Może zróbmy burzę mózgów :P Co polecacie ? Co byście zrobili na moim miejscu aby skutecznie i bez większych modyfikacji dołożyć system coming home ? :568:
PS: Zbędne komentarze proszę sobie schować w........iecie gdzie, proszę tylko o konkretne i przemyślane odpowiedzi, a nie docinki ;)
Proponuję zakup latareczki kieszonkowej. Akumulator się ucieszy. :-)
Ja bym to zrobił na przekaźnikach,
jeżeli: zaświeci się oświetlenie nóg i wyłączony jest zapłon to zapalam prądem z akumulatora światła przeciwmgielne.
jeżeli: zaświeci się oświetlenie nóg i zapłon jest włączony wtedy nie dzieje się nic. ( czyli odłączam prąd na przeciwmgielne )
Bezpiecznik F44 pod maską, tam jest prąd po zapłonie. Miejsce jest puste, więc można wykorzystać.
Proste, lecz brak czasu na zabawy w elektryka. Masz wtedy za jednym razem leaving i comming z przeciwmgielnych.
Można jeszcze do całej instalacji dołożyć czujnik zmierzchu, aby w dzień bez potrzeby nie świeciły.
Chyba w wolnej chwili zrobię takiego box'a
wkucinski94 18-12-2016, 11:32 Ja bym to zrobił na przekaźnikach,
jeżeli: zaświeci się oświetlenie nóg i wyłączony jest zapłon to zapalam prądem z akumulatora światła przeciwmgielne.
jeżeli: zaświeci się oświetlenie nóg i zapłon jest włączony wtedy nie dzieje się nic. ( czyli odłączam prąd na przeciwmgielne )
Bezpiecznik F44 pod maską, tam jest prąd po zapłonie. Miejsce jest puste, więc można wykorzystać.
Proste, lecz brak czasu na zabawy w elektryka. Masz wtedy za jednym razem leaving i comming z przeciwmgielnych.
Można jeszcze do całej instalacji dołożyć czujnik zmierzchu, aby w dzień bez potrzeby nie świeciły.
Chyba w wolnej chwili zrobię takiego box'a
Brzmi ciekawie i chyba zdałoby to egzamin, daj znać jak ogarniesz box'a bo sądzę że jak ja się za to wezmę to auto skończy na lawecie :razz:
1. Otwieram auto z pilota, biorę impuls z oświetlenia nóg i zapalam przeciwmgielne.
2. Uruchamiam silnik, biorę impuls z F44 ( biały ) i gaszę przeciwmgielne.
Pomimo zapalenia się oświetlenia nóg, światła przeciwmgielne są wyłączone.
3. Wyłączam silnik, impuls z oświetlenia nóg i zapalam przeciwmgielne.
bVuZ3brDMes
wkucinski94 21-12-2016, 20:34 1. Otwieram auto z pilota, biorę impuls z oświetlenia nóg i zapalam przeciwmgielne.
2. Uruchamiam silnik, biorę impuls z F44 ( biały ) i gaszę przeciwmgielne.
Pomimo zapalenia się oświetlenia nóg, światła przeciwmgielne są wyłączone.
3. Wyłączam silnik, impuls z oświetlenia nóg i zapalam przeciwmgielne.
bVuZ3brDMes
Chyba tego nie ogarne :/
|
|