Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] zmiana lamp przednich na nowsze


DonFocusII
11-12-2016, 20:15
witam serdecznie mam takie pytanie czy do focusa z 1999 roku będą bez problemu pasowały nowsze lampy przednie np. z rocznika 2004? muszę je zmienić ponieważ mocno wypłowiały i polerka już nic nie daje...

J@colo
11-12-2016, 21:15
Pasować będą, trzeba przerobić wtyczki, i we włączniku przewody

DonFocusII
11-12-2016, 21:41
a bez konieczności robienia przeróbek do którego rocznika będą dobre?

Konrad Gerard
11-12-2016, 22:08
a bez konieczności robienia przeróbek do którego rocznika będą dobre?

bodajże do 2001 roku, bo wtedy "jedynka" przeszła lifting ale z tego roku musisz uważać bo są przed i poliftowe. Więc najlepiej <2001

arturek
12-12-2016, 06:45
a bez konieczności robienia przeróbek do którego rocznika będą dobre?

Po prostu szukaj wersji przedliftowej - z daleka widać różnicę


W Focusie mk1 przed liftem, jest jedna żarówka H4 i zmiana świateł mijania długie, dzaiała na zasadzie PRZEŁĄCZANIA
tzn. w żarówce zapala się albo żarnik od mijania albo od długich

Natomiast w Focusie mk1 PO lifcie, jest inaczej
a) są 2 żarówki zamiast jednej
b) inaczej funkcjonują
żarówki się nie przełączają, tylko po włączeniu świateł długich
- światła mijania nie gasną
- dodatkowo zapalają się długie

Dlatego trzeba zmieniać wtyczki i elektrykę

Pomijam kwestię przednich kierunkowskazów
- w przedlifcie są w zderzaku
- w polifcie są w reflektorze

pozdrawiam
Arturek

Haden
12-12-2016, 07:12
Ja mam u siebie takie założone:

http://mmtuning.pl/products/lampy-a.e.-focus-10-98-9-01-chrom-depo-960590

Nie wiem jak wygląda kwestia ich montażu bo już z takimi kupiłem, ale np. nie chce mi się zabrać aby w kostce złączyć 2 piny aby przy włączaniu długich nie gasły krótkie.

TomQ62
12-12-2016, 10:26
nie chce mi się zabrać aby w kostce złączyć 2 piny aby przy włączaniu długich nie gasły krótkie.

To jest 10 minut roboty.
Ściągasz plastiki kolumny kierownicy i już masz na wierzchu kostkę przełącznika kierunkowskazów. Rozpinasz ją i we wtyku szukasz pinów 8 i 9. Kolory przewodów, o ile dobrze pamiętam, to zielono-czerwony i zielono-niebieski, ale tu mogę się mylić, bo piszę z pamięci.
Lutownicą topisz izolację, skręcasz i lutujesz. Na koniec taśma izolacyjna i po sprawie. Montaż w odwrotnej kolejności i wszystko gra.
Robótka banalna nawet dla laików, nie mówiąc o elektryku, który za taką usługę nie może wziąć więcej niż 30 do 50 zł.

Haden
12-12-2016, 11:03
No właśnie chyba wtedy tej kostki rozpiąć nie mogłem czy coś takiego, ale wtedy to nie było priorytetem więc tylko tak zajrzałem i już drugi raz mi się nie chce do tego zaglądać :roll: No ale potwierdzam, że masz rację :)

DonFocusII
21-01-2017, 14:31
a co może być jeszcze przyczyną generalnie słabych świateł, słabo świecących, poza zmatowieniem kloszy oczywiście...

TomQ62
21-01-2017, 15:17
a co może być jeszcze przyczyną generalnie słabych świateł, słabo świecących, poza zmatowieniem kloszy oczywiście...
Focusy mk1 generalnie mają słabe światła. Szczególnie przedliftowe. Powodem jest najczęściej utlenienie powłoki odblaskowej i zmatowienie poliwęglanu (szyby).
Wymień na poliftowe. To nie jest skomplikowane. Ważne żeby kupić lampy z wtyczkami i deklami. Reszta to banał nawet dla średnio zorientowanego w elektryce samochodowej.
Na forum jest o tym sporo wątków.

zmulim
21-01-2017, 16:11
Ok, może i przedliftowe słabo świecą, ale zupełnie nie zgodzę się z Twoją opinią że również poliftowe. Mamy kilka aut w domu, a taż kilkoma innymi jeździłem i żadne nie świeciło tak dobrze jak mk1 fl... Mowa oczywiście o oryginalnych kloszach.

TomQ62
21-01-2017, 17:32
Ok, może i przedliftowe słabo świecą, ale zupełnie nie zgodzę się z Twoją opinią że również poliftowe. Mamy kilka aut w domu, a taż kilkoma innymi jeździłem i żadne nie świeciło tak dobrze jak mk1 fl... Mowa oczywiście o oryginalnych kloszach.
OK. Może ja jakiś skrzywiony jestem. Jak się przesiądę z Volvo lub Audi do Focusa z poliftowymi lampami, to nic nie widzę i klnę na czym świat stoi. Lampy są w bardzo dobrym stanie. Niezmatowione z czystymi odbłyśnikami. A na starych (przedliftowych), to już w ogóle trzeba było skończyć kurs jasnowidzenia.

zmulim
21-01-2017, 18:05
To faktycznie dziwne. U mnie po prostu dają aż miło, klosze w dobrym stanie oryginały, żarówki hella, i tak na prawdę rzadko kiedy wieczorem puszczam długie... Dziwne żeby aż takie różnice były w dwóch teoretycznie takich samych egzemplarzach. Natomiast w Audi A3 mojej żony tragedia - ledwo widzę, a długie niewiele pomagają. Nawet poczciwe BMW e46 które na prawdę super dawało, nie umywa się do tego jak świeci moja foka. Dlatego tak mnie zdziwił Twój post.

TomQ62
21-01-2017, 18:29
To faktycznie dziwne. U mnie po prostu dają aż miło, klosze w dobrym stanie oryginały, żarówki hella,...
Moje również oryginały, co prawda używane, ale w bardzo dobrym stanie. Żarówki też dobre, bo Osram Night Breaker Unlimited.
Gdybym dużo nim jeździł, to pewnie wsadziłbym HID'y :619:

Andrzej K.
21-01-2017, 19:30
Potwierdzam - lampy poliftowe bardzo ładnie mi świecą, dla mnie b/u.

DonFocusII
21-01-2017, 21:02
a czy przyczyną słabego świecenia może być też na przykład stary alternator?

Andrzej K.
21-01-2017, 21:58
Nie wiek tu ma znaczenie, a parametry pracy jakie posiada, czyli podłączyć i sprawdzić napięcie ładowania na wolnych obrotach i np. 2000, pod obciążeniem i bez.

TomQ62
21-01-2017, 22:04
Nie wiek tu ma znaczenie, a parametry pracy jakie posiada, czyli podłączyć i sprawdzić napięcie ładowania na wolnych obrotach i np. 2000, pod obciążeniem i bez.
Napięcie jest OK. Akumulator nowy z wyższej półki.
Może stawiam za wysokie wymagania, bo przyzwyczaiłem się przez lata do ksenonów? A i oczy już nie te, co kiedyś ;-(

Andrzej K.
21-01-2017, 22:12
no to alternatora nie ma się co czepiać.
Możliwe jest,ze ksenony zrobiły swoje, choć z tego co ludzie piszą na forach to Focus przed liftem ma światła reflektorów delikatnie ujmując nierewelacyjne.
Po lifcie tego problemu nie ma, jest w porządku.

TomQ62
22-01-2017, 00:20
Możliwe jest,ze ksenony zrobiły swoje,
Tak myślę. Volvo ma światła po prostu obłędne, a nim najczęściej jeżdżę.
choć z tego co ludzie piszą na forach to Focus przed liftem ma światła reflektorów delikatnie ujmując nierewelacyjne.
Coś na ten temat wiem :P
Z tego powodu zmieniłem na polifty. Zamiast starych kierunkowskazów białe Hella. LED'y plus automat i są fajne dzienne. Żeby tyko mijania lepiej świeciły.
Inna rzecz, że Focusem jeżdżę sporadycznie. Choć mam plan żeby go zaadoptować na autko miejskie, bo to bardzo przyjemny samochodzik, a do firmy kupić coś innego. Poza tym żona go bardzo polubiła. Wtedy chyba założę HID'y lub wymienię na oryginalne ksenony. Spryskiwacze to nie problem. Gorzej z samopoziomowaniem.

Andrzej K.
22-01-2017, 19:32
Wiesz, można robić rózne modyfikacje, wszystko zależy od chęci i potrzeb zainteresowanego.
Ja powtórzę; jeżeli chodzi o Focusa (przynajmniej mojego) to do świateł reflektorowych zarówno mijania jak i drogowych nie mam najmniejszych uwag, wszystko jest w porządku, a mam również punkt odniesienia do innych aut i w Focusie po lifcie jest lepiej niż dobrze.

zmulim
22-01-2017, 21:45
Bo w focusie przed liftem był jeden mały odbłyśnik i żarówka H4, klosz w polifcie ma już nieco inną konstrukcję i zwyczajnie lepiej świeci. Co do montażu HID-ów - ze wzgędu na szacunek do innych kierowców których mijam na drodze, jak i szacunek do samego siebie i mojego auta NIGDY nie założyłbym tego paskudztwa do Focusa i żadnego innego auta. Pomijam kwestie prawne. Jeśli xenon to tylko dedykowany z homologacją i odpowiednimi kloszami do tego.