Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Opiłki a układy NC i WC


Vercynogetorix
12-12-2016, 11:56
Witam,

szybkie pytanie, czy opiłki do filtra paliwa mogły się przedostać z układu (pompy) wysokiego ciśnienia?

Silnik to 130KM 2.0 TDCi 2006r. (PSA)

-pytam bo z tego co widzę zdania są podzielone

Kasiarz
12-12-2016, 16:14
Musiałyby przedostać się przez filtr zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia i powrotem trafić do zbiornika paliwa. Ewentualnie przez przelew wtryskiwacza. I w jednym i w drugim miejscu są filtry sztabkowe, które wychwycą większe zanieczyszczenia.

Vercynogetorix
12-12-2016, 17:00
Musiałyby przedostać się przez filtr zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia i powrotem trafić do zbiornika paliwa. Ewentualnie przez przelew wtryskiwacza. I w jednym i w drugim miejscu są filtry sztabkowe, które wychwycą większe zanieczyszczenia.

Filtr zaworu wysokiego ciśnienia jest tam wymieniany? Bo podobno pompie ciśnienie skacze. - w takim przypadku mogłoby oznaczać rozwalony sam zaqor który nie trzyma ciśnienia i się łuszczy, możliwe to?

W smaxie jest z tego co wiem 2.0 PSA z osprzętem Bosch

Kasiarz
12-12-2016, 18:49
Tego to nie wiem, ale pewnie raczej jest z zaworem.

TomCat
12-12-2016, 20:19
Witam,

szybkie pytanie, czy opiłki do filtra paliwa mogły się przedostać z układu (pompy) wysokiego ciśnienia?

Tak, to jest możliwe.
Informacja uzyskana w 2 uznanych serwisach specjalizujących się w fordzie na śląsku. Obaj mówią że ten typ tak ma, ta pompa w tdci od psa też trochę się łuszczy, trzeba częściej wymieniać filtr paliwa (co 30tyś). Sytuacja ta nie ma jednak powodować zatykania wtrysków, jak miało to miejsce w tdci w mk3

Mario_
01-03-2017, 20:32
U mnie drugi sezon auto i druga wymiana filtra paliwa i drugi raz są opiłki ;-)
Nie tylko u mnie bo u was ponoć też :-)
JAkie wkońcu lać paliwo zwykłe czy verva (orlen np??)
dolewacie mixol? jesli tak to jaki np i ile?
A co z preparatami np do czyszczenia wtrysków stp?

Obiboc
02-03-2017, 06:00
Tylko dla potwierdzenia informacji wyżej, opiłki do układu w tym też do filtra dostają się z bieżni pompy wysokiego ciśnienia. Miałem wcześniej Megankę z systemem wtryskowym tfu.. Delphi, co byś nie robił kończyło się to wymianą pompy i wtrysków. Można było wydłużyć okres do nieuchronnej awarii poprzez dolewanie oleju " mixolu" i częstej wymianie filtra paliwa. O samym paliwie nie będę się wypowiadał bo w moim bolidzie to nie pomogło, przy 170 tys cały układ paliwowy poszedł się... Filtry wymieniałem mixolu nie dolewałem. Goście z forum którzy dolewali przeważnie przejeżdżali powyżej 250 tys choć to nie była zasada.

TomCat
02-03-2017, 06:42
JAkie wkońcu lać paliwo zwykłe czy verva (orlen np??)
dolewacie mixol? jesli tak to jaki np i ile?
A co z preparatami np do czyszczenia wtrysków stp?

Ja dolewam profilaktycznie liqui moly 1052 do dwusówów, w proporcji 1:250 i paliwo leje zwykłe i jest czysto. Preparatów do wtrysków nie stosowałem bo w sumie nie było potrzeby, ale w razie opiłków to one i tak nie pomogą bo przecież stali nie rozpuszczą, co najwyżej z jakichś zanieczyszczeń oczyszczą

Vercynogetorix
02-03-2017, 14:12
Ja niczego nie dolewam, mam PSA; rozmawiałem z gościem z serwisu i jest tak; jak masz osprzęt boscha to nie ma prawa się łuszczyć ani trochę; pompa jest zaprojektowana na 2kk kilometrów.

Jak osprzęt siemensa to może się zdarzać coś raz na ruski rok, co można łatwo organoleptycznie zbadać (wałeczki).

W obu przypadkach nie ma to żadnego znaczenia dla trwałości systemu.

ps. niemiecki dystrybutor ford powiedział żeby lać tylko zwykły ON

Mario_
02-03-2017, 16:06
Ja dolewam profilaktycznie liqui moly 1052 do dwusówów, w proporcji 1:250 i paliwo leje zwykłe i jest czysto. Preparatów do wtrysków nie stosowałem bo w sumie nie było potrzeby, ale w razie opiłków to one i tak nie pomogą bo przecież stali nie rozpuszczą, co najwyżej z jakichś zanieczyszczeń oczyszczą

A przed laniem mixolu miałeś opiłki????
Myśle o tym mixolu jeszcze ;-) ile średnio litr takiego cuda kosztuje?

Bump: Ja niczego nie dolewam, mam PSA; rozmawiałem z gościem z serwisu i jest tak; jak masz osprzęt boscha to nie ma prawa się łuszczyć ani trochę; pompa jest zaprojektowana na 2kk kilometrów.

Jak osprzęt siemensa to może się zdarzać coś raz na ruski rok, co można łatwo organoleptycznie zbadać (wałeczki).

W obu przypadkach nie ma to żadnego znaczenia dla trwałości systemu.

ps. niemiecki dystrybutor ford powiedział żeby lać tylko zwykły ON

Nie wiem jaka pompa wtryski siemens.
Może mój błąd że często zalewam verve albo lepsze z moya itd.
Od teraz bedę lał tańszą ;-)

Mario_
24-04-2017, 22:38
Czasem mam wrazenie że przy odpalaniu silnika jakby nim zatrzęsie i:Czy zapobiegawczo jakbym zastosował taki środek
https://filtrytotu.pl/pl/chemia/24720-liqui-moly-pro-line-regenerator-wtryskow-diesel-05l.html
dolewać też do baku mixolu czy już wtedy nie???

hipis963
26-04-2017, 10:10
A moze mozliwosc zamontowania dodatkowego filtra paliwa rozwiazalaby problem opilkow w ukladzie ?

Mario_
26-04-2017, 19:24
A moze mozliwosc zamontowania dodatkowego filtra paliwa rozwiazalaby problem opilkow w ukladzie ?

Przecież pierwszy je wyłapuje skoro są na dnie zbiorniczka filtra? tak mi się wydaję ;-)

hipis963
27-04-2017, 13:18
To sie kolego mylisz

Mario_
27-04-2017, 20:21
To sie kolego mylisz

Może się mylę może i nie ale na pewno staram się wkładać filtry dobrej jakości knecht, mann i ufam im że dają radę ;-)
Wcześniej miałem dwa mercedesy z silnikiem CDI i tam tego zjawiska nie widziałem a ten PSA taki chwalony silnik ;-) Powiem dokładniej miałem mniej z nimi kłopotu niż z tym.

Obiboc
02-05-2017, 11:30
Nie wyłapuje bo paliwo idzie z pompy bezpośrednio na wtryski, nie ma po drodze żadnego filtra. Filtr wyłapuje tylko zanieczyszczenia które dostają się tam głównie z zbiornika plus to co idzie przez powrót z wtrysków, o ile w fordzie powrót nie idzie od razu do zbiornika.

Mario_
06-05-2017, 00:13
Nie wyłapuje bo paliwo idzie z pompy bezpośrednio na wtryski, nie ma po drodze żadnego filtra. Filtr wyłapuje tylko zanieczyszczenia które dostają się tam głównie z zbiornika plus to co idzie przez powrót z wtrysków, o ile w fordzie powrót nie idzie od razu do zbiornika.

Powrót chyba omija filtr idzie wężykiem obok. Z tego co ja wiem to z baku idzie do filtra i z filtra na pompę która napędza wtryski ;-)

Jarek1030
11-05-2017, 23:09
Witam
Pewnie od razu się przywitam, nazywam się Jarek i mam ten sam problem. Trochę jak na spotkaniu AA :-)

W kupionym S-maxie 2008 rok, 2.0 TDCI przy wymianie filtra zostałem poinformowany przez mechanika że mam opiłki. Przebieg samochodu jest nie duży, bo około 145 tys, do tego udokumentowany, dlatego nie spodziewałem się już końca pompy.
Samochód oprócz tego pracuje normalnie, odpala od razu, żadnych objawów czy nieprawidłowości, szarpań czy dławień. Na komputerze zero błędów.

Czy jest to normalne że te opiłki nam się zbierają ? Czy trzeba demontować pompę wtryskową i zawozić od razu do regeneracji puki wtryski działają ? Pytanie czy i tak nie powinienem zlecić czyszczenie całego układu ? Tyle że samochód normalnie jeździ - nic się nie dzieje...

Pomóżcie bo dzień cały już zmarnowałem na szukaniu sensu w tym wszystkim.

Jutro pojadę do mechanika aby zobaczyć ten filtr.

Wg. papierów z ASO filtr był wymieniany 40 tys. km temu, prawie dwa lata temu. Przy poprzednim serwisie nie został wymieniony.

Mario_
12-07-2017, 17:42
To jak panowie z tymi opiłkami? Czy jak są w obudowie filtra paliwa oznacza to że pompa jest na wykończeniu czy poprostu te silniki tak mają? Bo już nie wiem czy jeździć nim jak usprawnie (jeszcze nie wiem czy wtrysk czy wtryski) czy lepiej z nim uciekać i szukać innego auta?

Vercynogetorix
12-07-2017, 18:03
Jeździć i się nie przejmować - opinia serwisanta siemensa który zajmuje się tym codziennie.

Generalnie facet był w szoku kiedy mu swój pokazałem i po dłuższym badaniu doszedł do wniosku że mechanik mi te opiłki podrzucił.

a) ta pompa nie ma prawa się łuszczyć
b) nawet gdyby się łuszczyła to szanse na zawalenie wtrysków są mniejsze niż minimalne
c) gośc mówi że serwisuje 2-3 pompy dziennie i faktycznie uszkodzona pompa rzęzi jak knur z podciętym gardłem; nie da się tego niezauważyć; a i wtedy nic się nie dzieje na wtrysku.

Po dłuższym łażeniu i zastanawianiu się, przyznam się że "opiłki" mogą pochodzić z dwóch miejsc - wykładka przewodu paliwowego (i zostaną na filtrze paliwa) albo ktoś je podrzucił.

tak swoją drogą, to podejrzewam że mechanicy naciągają masowo bo w mondku był taki sam 2.0 tdci który takie problemy miał; tyle że to inny silnik z układem Delphi, ale większość ludzi nie wie, na szybko zgooglują i wszędzie usłyszą że faktycznie to nagminne... no i 3-4 tysie pójdą w błoto

Mario_
13-07-2017, 22:15
Hmhm jak może ktoś podrzucić opiłki :-)????
Co wymianę filtra co roku ktoś je podrzuca ;-)
A tak czy siak to w końcu macie je i jeździcie bezproblemowo?

Vercynogetorix
13-07-2017, 23:48
Hmhm jak może ktoś podrzucić opiłki :-)????
Co wymianę filtra co roku ktoś je podrzuca ;-)
A tak czy siak to w końcu macie je i jeździcie bezproblemowo?

a jak otwiera twój filtr to jesteś przy tym?

co za problem dodać coś od siebie..

Mario_
14-07-2017, 09:28
Jestem ale nie zawsze mam czas ostatnio sam mi mówił że było trochę opiłków więc dobrze że swojego zmieniłeś :)

TomCat
14-07-2017, 18:18
Ja z kolei mam informacje z pewnych i wiarygodnych źródeł, że te pompy też "produkują" trochę opiłków, z powodu kiepskich właściwości smarnych naszych paliw też się łuszczą, natomiast nie ma to mieć tak negatywnego wpływu na wtryski, jak miało to miejsce w poprzednim tdci. Ja profilaktycznie leje na bak paliwa 200ml oleju 2t i póki co ( przebieg 230tyś) opiłków nie mam.

Vercynogetorix
14-07-2017, 18:55
Ja nic nie leje i po 16 tyś zero opiłków

aurerum
14-07-2017, 20:00
a jakie paliwo lejesz?

salom
15-07-2017, 09:59
Zajrzyj do filtra jak będziesz miał 160 tysiecy, a nie 16.

Vercynogetorix
15-07-2017, 13:01
a jakie paliwo lejesz?

Orlen, z rzadka statoil

Bump: Zajrzyj do filtra jak będziesz miał 160 tysiecy, a nie 16.

153->169tyś, masz datę auta w profilu

mkaminski100
15-07-2017, 23:30
Ja z kolei mam informacje z pewnych i wiarygodnych źródeł, że te pompy też "produkują" trochę opiłków, z powodu kiepskich właściwości smarnych naszych paliw też się łuszczą, natomiast nie ma to mieć tak negatywnego wpływu na wtryski, jak miało to miejsce w poprzednim tdci. Ja profilaktycznie leje na bak paliwa 200ml oleju 2t i póki co ( przebieg 230tyś) opiłków nie mam.
Rozbieralem już kilka tych pomp i w odróżnieniu od Delphi tu nie ma co się zluszczać. Tu nie ma 5 centymetrowego bębna po którym poruszają się rolki tylko 3 cm wałek który wciska 3 tloczki.
Po drugie w odróżnieniu od systemów Delphi powrót z pompy idzie bezpośrednio do zbiornika a nie przez filtr wiec wg mnie opilki są z dystrybutora a nie pompy

Sent from my E6853 using Tapatalk

Vercynogetorix
15-07-2017, 23:44
Po drugie w odróżnieniu od systemów Delphi powrót z pompy idzie bezpośrednio do zbiornika a nie przez filtr wiec wg mnie opilki są z dystrybutora a nie pompy

Sent from my E6853 using Tapatalk

To swoją drogą, niektóre syfki przejdą choć nie powinny; bo bak też ma swój filtr, choć ... raczej teoretyczny...

eclipse
16-07-2017, 09:26
Dobrze by było żeby we wlewie do baku była też siateczka / filtrująca jak to miało zastosowanie w motocyklach starszego typu .

Mario_
16-07-2017, 10:29
Rozbieralem już kilka tych pomp i w odróżnieniu od Delphi tu nie ma co się zluszczać. Tu nie ma 5 centymetrowego bębna po którym poruszają się rolki tylko 3 cm wałek który wciska 3 tloczki.
Po drugie w odróżnieniu od systemów Delphi powrót z pompy idzie bezpośrednio do zbiornika a nie przez filtr wiec wg mnie opilki są z dystrybutora a nie pompy

Sent from my E6853 using Tapatalk

No ale te opiłki przecież mogą wracać z baku i iść do filtra skoro na dnie widać opiłki?
Dziwna sprawa u mnie auto długo kręciło a okazało się że do wymiany dwa elektrozawory na pompie? Więc od czegoś siadły? Coś jednak pompa musi szkodzić.

mkaminski100
16-07-2017, 10:54
Na pompe są dwa zawory, niskiego i wysokiego ciśnienia. Przy uszkodzeniu niskiego auto nie odpali i wygeneruje błąd niskiego ciśnienia.
Awaria (zużycie) zaworu wysokiego ciśnienia objawia się szarpaniem najczęściej przy około 2000 obrotów.
Jezeli silnik długo kręci a winny nie jest rozrusznik to sprawdza się ciśnienie przy rozruchu, chociaż niskie może świadczyć np o zużyciu zaworów zwrotnych czy np pompy wstępnej...albo zapowietrzajacym się układzie paliwowym.
Weź pod uwagę, że zawor wysokiego ciśnienia wykonuje miliony cykli pod ciśnieniami 2000 tysięcy bar, wiec jak każde takie urządzenie zużywa się po około 200kkm.
W zalaczeniu zdjęcia sekcji wysokiego ciśnienia pompy Siemens. Trójkątny element naciska tloczki 3 sekcji tloczacych.
To części z pompy która ma około 150kkmhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/eac7618aaf24d34a0c2fb2298c2511a4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/1b6b9a610d177f668656357ca3d991ba.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/97eaf1edb3532a49281417a936074640.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/6342b167b68b7804bdb0a498e480b0e5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/e66dc91ffadb2b6b2b97c7814b9f2065.jpg

Sent from my E6853 using Tapatalk

Mario_
16-07-2017, 12:04
Dwa lata temu wymieniali mi ten elektrozawór
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-cisnienia-pompy-Common-Rail-1.8-TDCi-2.0-TDCi-Duratorq/3031
https://images81.fotosik.pl/697/daf271ed7b85e353med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/daf271ed7b85e353)
ale auto i tak nigdy nie paliło super od strzała takie miałem wrażenie.
Co do szarpania czułem je już wtedy jak wymienili ten jeden zawór auto odpalało dobrze a szarpanie myślałem że może wtryski? nawet na wolnych obrotach w trakcie gazowania czułem w okolicy 2tys takie jakby wibracje silnika. Może to wina jeszcze wina w tym drugim zaworze była aż wkońcu padł i auto kręciło 5s aż odpaliło?
Teraz po większych problemach z odpaleniem wymienili dwa elektrozawory nie wiem czy jeszcze raz ten sam i który drugi jutro wszystkiego się dowiem. No rozumiem przyjmijmy że ten padł po dwóch latach tamnten drugi może siedział od nowości a auto ma 292tys. przebiegu. Czy to wina pompy że siadają??? ja podejrzewałem że to przyczyna tych opiłków których zawsze troszkę jest przy wymianie filtra? a może się mylę?

mkaminski100
16-07-2017, 12:23
Ten ktory podales to zawór wysokiego ciśnienia. On się zuzywa bo pracuje jak już pisałem przy ogromnych ciśnieniach.
Przy zużyciu jego silnik szarpie przy małym obciążeniu przy około 2000 obrotów. Tak jakby brakowało paliwa.
Ten drugi (zdjęcie dodałem) to regulator niskiego ciśnienia. Nie widziałem auta które długo kręci przy jego zużyciu, ale problemy z odpalaniem są najczęściej przez cofanie się paliwa (zaworki zwrotne, luźne lub brakujące oringi).
Na jakiej podstawie wymieniles regulatory? Dlatego że mechanik tak stwierdzil? Powiedział jak do tego doszedl?
Sprawdzałeś czy nie ma powietrza w przewodach paliwa?
Jakie było ciśnienie na listwie przy odpalaniu?
Ta pompe można łatwo wyjac wiec dla mnie odpowiedzią na to czy pompa generuje za niskie ciśnienie czy moze wtryski leją jest test na maszynie.
Bo moze po prostu paliwo ci się cofalo a przy wymianie zaworów to również naprawili.
Znam przypadki gdzie ludzie którym Ople 2.0dti które nie palily po nocy kiedy auto stało pod kątem mowili że winna była pompa, bo po wymianie problem zniknął. Nie dziwię im się bo nie każdy wie że w tych autach taki symptom byl przez nieszczelności w powrocie z wtrysków I powodował zapowietrzanie układu i trudności z odpalaniem, szczegolnie jezeli przód auta byl wyżej https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/a0c8a0937f7baba57da16c4adbcf7823.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/e607babd4add5ce8d95b721975bfbb85.jpg

Sent from my E6853 using Tapatalk

Mario_
16-07-2017, 12:48
Kolego wyżej wszystko opisałem cofanie paliwa to nie było bo po zgaszeniu i odpaleniu po sekundzie nie dawało efektu ciągle to samo. Wtryski były wyciągane sprawdzane na maszynie wszystko diagnozowal serwis Bosch jak i również te elektrozawory które wymienili i powiedzieli że już auto odpala normalnie. Tyle że czemu padł pod dwóch latach ten sam? Jutro się wszystkiego dowiem odbierając go. Film z odpalania też masz wyżej w temacie.

mkaminski100
16-07-2017, 13:28
Jeżeli wtryskiwacze są dobre to pompa tym bardziej się nie łuszczy, bo wtedy by je zapchala.
Sprawdź ciśnienie na listwie podczas odpalania to będziesz wiedział.
Nie widzę twojego filmu. Daj link jeszcze raz

Sent from my E6853 using Tapatalk

Mario_
16-07-2017, 15:32
https://youtu.be/05IteVb0_ps
https://youtu.be/zchZbod5mkQ
To nie wiem skąd opiłki no i czemu siadły elektrozawory.
Jutro zobaczę co oni powiedzą w serwisie.

mkaminski100
16-07-2017, 17:29
Sprawdź sobie ile zajmuje my nabicie ciśnienia do około 10 tys kPa. Sprawdź na oscyloskopie w programie.
Powinno być z pół sekundy i wtedy silnik już powinien odpalać.
Patrzac na twoje zrzuty to zajmuje my dosc długo na nabicie ciśnienia.
Tu masz zrzuty z Smaxa ktorego akurat mam.
Zaznaczyłem kiedy zaczyna kręcić, potem kiedy nabija 10k I zadane ciśnienie jest wystarczające do odpalenia oraz kiedy już silnik odpala (30 tys kpa).
Sprawdź I porównaj.
Serwis Boscha przecież może co sprawdzić pompe a jeśli nie chcesz wyciągać (godzina pracy) to paliwo moga sprawdzić pod względem opilkowhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/3c185a88500e598961805a7d5932d36f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/eb7e68b443a5cfffa2644074de9bc016.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170716/e62258dd447e9c80ab61cad919709a3e.jpg

Sent from my E6853 using Tapatalk

Mario_
16-07-2017, 17:45
Jutro go odbiorę więc będę miał porównanie już przy samym odpalaniu ile to trwa. Ale jeśli coś z pompą byłoby nie tak to po wymianie tych elektrozaworów też powinien być problem z jej pracą a problem odpaleniem znikł.
Wydaje mi się że zabiorę się do niej jak już będzie z nią problem i wtedy poszukać innej z auta o niskim przebiegu i to będzie chyba najlepsze rozwiązanie i pewnie najtańsze ;-)
Teraz zapewne demontaż i jej sprawdzenie wyniosłoby z ponad 1000zł a już mam 2tys. do zapłaty ;-)

Mario_
17-07-2017, 21:50
Auto odebrane tak odpala teraz:
https://youtu.be/GTseHA6vgxI
Ps. Nigdy tak płynnie nie odpalało nawet dwa latat temu jak wymienili tylko ten elektrozaworek od wysokie ciśnienia widocznie z tym od niskiego też musiało się wtedy już dziać?
Widzicie coś niepokojącego z tego filmiku odnośnie pompy?

hipis963
22-07-2017, 14:50
Powiedz dokladnie co Ci wymienili ?

Ja juz mam w planie zakup nowej oryginalnej pompy i czyszczenie calego ukladu z opilków?

Mario_
03-08-2017, 18:01
Wymienili mi dwa elektrozawory na pompie od wysokiego i niskiego ciśnienia.
http://ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-cisnienia-pompy-Common-Rail-1.8-TDCi-2.0-TDCi-Duratorq/3031
http://ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-regulacji-cisnienia-VCV-pompy-Common-Rail-2.0-TDCi/3774
A co u Ciebie są za problemy??? z opiłkami w filtrze paliwa ludzie jeżdżą z forum i nic im się nie dzieje.

hipis963
04-08-2017, 10:35
Juz u mnie tez jest dobrze.

Opilki mam i maja je wszyscy

A u mnie padl rozrusznik

Mario_
05-08-2017, 13:45
Z ciekawości zapytam jakie miałeś objawy ? kręcił długo zawsze tak samo czy z różnym czasem zanim zapalił?