Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jak dobrać się do świec?


deusexe
12-12-2016, 19:00
Witajcie,
przyszła zima i chyba pora na wymianę świec żarowych, bo przy odpalaniu na zimnym ok 2st odpala jakby na 3 gary - jakąś sekundę zaterkocze po dieslowsku. Problem w tym, że nie wiem jak się dostać do nich żeby przynajmniej sprawdzić która padła. Mam 2.0 TDCi

krzys1968
12-12-2016, 19:21
Problem w tym, że nie wiem jak się dostać do nich żeby przynajmniej sprawdzić która padła. Mam 2.0 TDCi

Powinna byc wtyczka jak mk2 po lifcie z lewej strony z tylu .

skorpion1159
12-12-2016, 19:44
Jak wymieniać to i tak cały komplet.Świece żarowe są z przodu silnika pod kolektorem ssącym.Widoczność "na lusterko".Świece zasilane są napięciem ok.4,7V tak,że nie radzę sprawdzać ich z akumulatora.Miernikiem sprawdzisz jeżeli świeca będzie całkowicie padnięta.Czasami zdarza się,że uszkodzona świeca pokazuje oporność.Z uwagi na trudny dostęp polecam zostawić tę robotę dobremu warsztatowi.

deusexe
13-12-2016, 20:50
Dzięki będę szukał, co do dobrego warsztatu to chciałbym taki zobaczyć...

Matych
14-12-2016, 00:04
Szukaj człowieka który wymienia świece i tylko w tym sie specjalizuje bo tylko on ma szansę powodzenia w tej kwestii.wymjana świec zatowych w tych silnikach to koszt od 500 do2000 zł

deusexe
14-12-2016, 19:09
No to teraz mnie zastrzeliłeś...

gregor75
17-12-2017, 11:02
Wymieniał już ktoś sam świece żarowe w tym modelu i z tym silnikiem ?
Proszę o jakiś manual oraz o trudności jakie można napotkać .

AdamGdansk1
17-12-2017, 18:33
Ja wymieniałem niedawno w 1,4 HDI z 2010 roku w Peugeot, a to prawie te same silniki.
Przez tydzień czasu psikałem WD40, później próba odkręcenia kluczem dynamometrycznym. I udało się. Sam wymieniłem wszystkie 4 świece. Dostęp marny, trzeba było przy lusterku pracować, ale do zrobienia. Najważniejsze nie przekraczać zalecanych momentów dokręcania i odkręcania. Tutaj film instruktażowy NGK:
https://www.youtube.com/watch?v=8haCpYQP-P8

lukaszooo
17-12-2017, 21:32
Tyle ze 3/4 kluczy dynamometrycznych mierzy sile tylko na dokrecaniu.
Dla spokoju mozesz zalac swiece olejem, nie zaszkodzi a moze pomoc. Zwykla grzechotka i delikatnie odkrecasz zadna filozofia.
Jesli sie urwie a urywaja sie dosyc czesto to wykrecenie jednej sztuki to koszt ok 150zl . Mk3 to dosyc mlode auto wiec prawdopodobienstwo urwania jest duzo duzo mniejsze.

Fawa
17-12-2017, 21:44
nie wiem jak w 2.0 tdci w ff3, ale w 1,6 tdci w ff3 wymiana bez problemowa w kwesti odkręcania.

U siebie wymieniałem w aucie z przebiegiem powyżej 300 000. Okazało się, że dwie w ogóle nie grzały

cyberion84
17-12-2017, 21:47
A w 1.6 TDCI 109KM to już jakaś masakra. Trzeba zdjąć wycieraczki, podszybie, chłodnicę EGR-a... samemu pod blokiem tego nie będę robić. Na szczęście póki co odpala od strzała, więc nie ruszam :027:

hindus
18-12-2017, 06:37
Czyli poprawili to w mk3 :)

irosz
18-12-2017, 06:50
W 1.6 TDCI 90KM 2007 rok - wymieniałem w zeszłym tygodniu. 200tyś km przebiegu świece były oryginalne. Jeśli chodzi o dostęp to nie jest aż taki zły jak go malują. Trzeba faktycznie ściągnąć wycieraczki, podszybie, zdemontować wiązkę elektryczną do świec, natomiast nie ma potrzeby demontażu chłodnicy EGR ja zdemontowałem tylko rurę łączącą chłodnicę z dolotem tą karbowaną. Po wypsikaniu całej puszki penetratora i delikatnym operowaniu przy odkręcaniu udało mi się odkręcić wszystkie 4 świece i wszystkie okazały się spalone (silnik mi wszedł w tryb awaryjny z komunikatem na zegarach usterka układu silnika). Przykręcałem po oczyszczeniu gniazd oraz posmarowaniu świec pastą ceramiczną z momentem 8Nm. Cała operacja trwała jeden wieczór. Moim zdaniem da się to zrobić na upartego na parkingu pod blokiem nie ma potrzeby wchodzenia pod auto.

fordfocus2
18-12-2017, 07:00
Moim zdaniem da się to zrobić na upartego na parkingu pod blokiem nie ma potrzeby wchodzenia pod auto. w lato ale nie teraz

irosz
18-12-2017, 07:46
w lato ale nie teraz Zgadzam się w 100% :D

AdamGdansk1
18-12-2017, 13:20
Ja robiłem niedawno pod blokiem. Wymieniłem wszystkie 4. A odnośnie momentu dokręcania to powinno być 10 Nm, a nie 8 Nm. Niby różnica nie duża, ale zbyt słabe dokręcenie może zrobić więcej szkody niż pożytku. I wcale nie będzie łatwiej je odkręcić następnym razem, a wręcz przeciwnie.

irosz
19-12-2017, 09:13
A odnośnie momentu dokręcania to powinno być 10 Nm, a nie 8 Nm. Niby różnica nie duża, ale zbyt słabe dokręcenie może zrobić więcej szkody niż pożytku. I wcale nie będzie łatwiej je odkręcić następnym razem, a wręcz przeciwnie.
Nie wiem skąd wartość 10Nm bo sprawdzając serwisówkę forda wartości są takie:
1.6 TDCI to 8Nm
1.8 TDCI to 15Nm
2.0 TDCI to 5Nm

wartości można też w necie sprawdzić np. tutaj: http://workshop-manuals.com/ford/focus_2004.75_07.2004/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-00_engine_system_general_information/description_and_operation/diagnosis_and_testing/engine/

AdamGdansk1
19-12-2017, 13:10
Jeśli w serwisówce tak jest to widocznie miałem złe dane. Ja brałem ze strony producenta świec i ze strony IC. I tam było, że 10 Nm.