Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Eberspacher nie działa po wymianie


grzegorzes
14-12-2016, 22:31
Witam,

Oryginalnie miałem Ogrzewanie postojowe typ:

3M5H-18K464-BK Tak pokazał ELM bo na obudowie nie ma żadnej naklejki

Kupiłem na Allegro następujący Z 2014r :
AV61-18K464-BL
który został wymieniony i podpięty.
Niestety na moich zegarach świeci się ciągle lampka żółta (która wcześniej informowała o działającej/rozpalonej nagrzewnicy) oraz pojawiła się nowa pozycja w menu "Dodatkowa Nagrzew. --"
Po odpytaniu elmem nagrzewnica nie zgłasza się. (to samo forscan)Z wcześniejszą nie było pod tym względem problemu.

Wyłączenie FFH Elmie powoduje wylączenie lampki na zegarach :)

Nowa nagrzewnica ma wykorzystane wszystkie 6 pinów, Stara ma taką samą wtyczkę ale pinów wykorzystanych jest tylko 5. kolory niektórych przewodów również są inne.

Czy ktoś się orientuje czy mogę pożenić tę nową z moim autem? 2005r
Chodzi mi po głowie jeszcze przełożenie elektroniki z tej starej do nowej.

Z góry dziękuję za ew. podpowiedzi.

maijkel
15-12-2016, 06:14
Stefano z forum galaxy Ci pewnie pomoże. Ebery to jego pasja i chleb powszedni:)

Stefano
15-12-2016, 21:36
W 2005 roku miałeś piec analogowy, teraz ten z 2014 jak sądze założyłeś piec cyfrowy...jak to ma ci chodzić??
Odczytaj ze starego i nowego piecyka naklejkę i podaj numer sterownika.
lub najlepiej wklej tutaj fotki.

grzegorzes
16-12-2016, 08:39
Proszę,

zdjęcia starego oraz nowego. Stary nie ma żadnej naklejki. Nie ma nawet po niej śladu.

Byłem świecie przekonany, że ten stary również jest cyfrowy.
http://images83.fotosik.pl/237/eb70d6494890b26f.jpg
http://images83.fotosik.pl/237/b528df80341a0842med.jpg
http://images84.fotosik.pl/238/34eda8454b9cd40cmed.jpg
http://images81.fotosik.pl/238/c5e0768390621b98med.jpg
http://images81.fotosik.pl/238/a0001d72f6dbebfcmed.jpg
http://images84.fotosik.pl/238/086477bef20446d3med.jpg
http://images83.fotosik.pl/237/1a5612d5091458dbmed.jpg
http://images84.fotosik.pl/238/0ff6a697ce007db0med.jpg
http://images82.fotosik.pl/238/02faa82dd0a3f2ddmed.jpg

buk07
16-12-2016, 08:51
Od 2010 roku, wraz z nowym modelem weszły nowe sterowniki do Ebera. Nie są kompatybilne z tymi od starszego modelu. Ja miałem swego czasu C-Maxa z 2009 roku i przy zakładaniu w nim ori FFH zmierzyłem się z tym problemem. Mój Eber pochodził z C-Maxa 2011 i nie chciał gadać z C-Maxem z 2009 roku. Po dłuższych poszukiwaniach zamówiłem nowy sterownik ori, który kosztował ponad 900 PLN. Sam piecyk jest identyczny. Patrz tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=188845&highlight=ogrzewanie+postojowe

grzegorzes
16-12-2016, 10:21
... A dla czego chcę go wymienić:

Mój stary miał taka przypadłość że nie zawsze chciał zaskoczyć.
Forscan mówił cos o nie osiągniętych obrotach wentylatora.
Za pomocą opcji serwisowych Forscana puścilem rozkaz testu FFH. Słychać było jak rozbujał się wentylator. Po tym ogrzewanie zaskakiwało. Dziwnym trafem za każdym razem jak się rozruszał wentylator to nagrzewnica trochę podziałała. Ostatnio doszło jeszcze znaczne dymienie.
Jeśli dobrze zakładam mógł więc być winien wentylator bo nie dawał dostatecznie dużo powietrza. Teraz rozebrałem już ten stary. Wentylator nie obraca się zbyt lekko. jest taki trochę ciasnawy. Po rozbujaniu ręką zrobi może jeden obrót i staje.
Chyba przełożę po prostu elektronikę ze starego pieca do nowego.

Stary po rozbiórce(nie wytrzymałem): Stefano może ocenisz stan (11 latek) czy to się do regeneracji nadaje? Świeca żarowa nie jest w osi z sitkiem nawet go dotyka - nie wiem czy to dobrze:
http://images82.fotosik.pl/238/31f67a4f9842617fmed.jpg
http://images81.fotosik.pl/238/31a70b0f6f5bff16med.jpg
http://images82.fotosik.pl/238/a2b28eac43d556d7med.jpg
http://images83.fotosik.pl/237/5116a40f6b0c3957med.jpg
http://images84.fotosik.pl/238/f9170b88bd51f7dbmed.jpg
http://images83.fotosik.pl/237/7258d6f61d4704a9med.jpg
http://images84.fotosik.pl/238/f96017c302872a6emed.jpg
http://images83.fotosik.pl/237/bd4d47c25f585fd6med.jpg

Stefano
16-12-2016, 22:11
Zastosowałeś metodę małego Jasia, bo musiałeś zobaczyc co jest w zabawce w srodku i troche przy okazji zepsułeś.:619:

Po co kupujesz inny piec, który nie wiadamo czy będzie pasował i nie wiesz czy jest sprawny????????

Jesli masz jeszcze mozliwość to zwróc szybko ten nowy nabytek, ładuj w pudełko ten stary swój porozkręcany piec i wyslij na naszego Serwisu do naprawy. Ogarniemy temat w ciągu paru dni i piec masz jak nowy.

Koszty ewent. części to;
uszczelki -25 zł
swieca, jesli trzeba wymienić na nową - 110 zl, ale tam zdaje sie widzę, masz wieczny kołek zarowy, to on jest dobry.
sitko orginał eberspacher -60 zl, podróbka - 20 zł
silnik dmuchawy - 50 zl.
Sterownik - jesli trzeba naprawić w nim elektronikę to 120 -150 zl.
Robocizna 100-150 zl.


Pozdrawiam.

/ Masz wiadomość z adresem na PW

grzegorzes
16-12-2016, 22:45
Oj tam zaraz zepsułem :)

Ten niepasujący 2-letni piecyk dostałem za 450 zł to prawie jak full service u Ciebie.

Sproboję nawiązać kontakt ze sprzedającym. Jak nie będzie chciał odebrać to - niech mu ziemia lekką będzie i podmieniam elektronikę.
Potwierdź mi tylko że to zadziała(zakładając że stara elektronika jest sprawna).

Stary wtedy wyślę do regeneracji założę tę nową elektronikę i będzie do następnego Forda. Albo to opchnę.

ps. zdziwiłem się że mam ten ceramiczny kołek żarowy. Wszystkie teraz takie mają? Niestety nie wiem jaki jest w tym "Nowym" tam jeszcze niczego nie "zepsułem".

Stefano
17-12-2016, 20:12
Zniszczyłes jak widzę uszczelki, oby tylko!
Kolek żarowy jest w Eberkach, generalnie po 2004-5 roku.
Tak zadziała, przełozysz sterownik, jesli dobry to ma piec chodzić, jak nie to go uzdrowimy.

mm32
20-12-2016, 16:12
Proponuję sprawdzić piecyk(jego komponenty oraz ile godzin ma przepracowane) przed dalszymi krokami.Obojetnie,czy będziesz go oddawał,czy też wymieniał sterownik-to pomoze Ci podjąć decyzję.Można śmiało to zrobić za pomocą programu EDITH.

grzegorzes
10-01-2017, 20:49
Zaryzykowałem. Stawiałem na mechanikę. Jednak to Elektronika.
Po wymianie na "Nowy" piec + stary sterownik. Nagrzewnica zachowuje się podobnie do oryginalnego zestawu.
Czasem odpala i nagrzewa szybko, czasem nie odpala, czasem kopci tak że ludzie się oglądają i po paru minutach wyłącza.

Nie wiem jak to jest z ELMconfig ten w zakładce AHCM po próbie odczytu VIN podaje same zera. Na innych zakładkach odczytuje.
Po felernym odpaleniu Forscan podaje

B2464 Przekroczenie czasu uruchamiania dodatkowej nagrzewnicy.

Apropos. Wyjaśni mi ktoś może czy w c-max mamy nagrzewnicę sterowaną cyfrowo czy analogowo? Bo różne zdania słyszę od "Fachmanów"