Wojt@s86
19-12-2016, 11:00
Na wstępie chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik forum :)
Przechodząc do sedna problemu potrzebuję porady... otóż w moim Fordzie Focusie z 2008r 1.8 16V 125KM uległ awarii silnik, prawdopodobnie obróciła się panewka i porządnie klepie... co prawda silnik daje się jeszcze uruchomić ale ewidentnie ma ciężej...
Teraz moje pytanie, czy wymieniać silnik (sam słupek) - byłoby najprościej i najszybciej... czy rozbierać i remontować?
Silniki o tym kodzie co ja mam nie występują za często na allegro i są dość drogie... Podobno zamiennie silnik mógłby pasować od Forda Mondeo MK3 lub C-Maxa... Jeśli to prawda to mógłby to ktoś potwierdzić lub podać kody silników?
Będę wdzięczny za każdą podpowiedz :)
Pozdrawiam
może się pochwal jaki olej...
a ode mnie: albo remontujesz od A do Z za 3-4 tys albo szukaj szczęścia w nowym silniku
Wojt@s86
19-12-2016, 12:53
samochód jeździł chyba na Motulu 4W40
za silnik też trzeba dać ok 3000zł i tak się miotam...
pawelforduser
19-12-2016, 17:51
To miał chyba za mało oliwki. Tak jak kolega wyżej, tylko porządny remont da Ci spokój ducha, z zakupem silnika od handlarza różnie bywa możesz kupić to samo..
Wojt@s86
19-12-2016, 20:04
A czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi od strony technicznej czy inny silnik 1.8 ze stajni Forda tam podejdzie? Czy tylko ten konkretny o kodzie QQDB?
w_krzaczory
10-11-2017, 08:16
Podepnę się do tematu. Czy silnik QQDB z mk2 przed liftem(2006) jest tak sam jak QQDB po lifcie(2008) , czy będą problemy w zamianie?
QQDA, Q7DA podejda..
:one:
Z panewkami w tym silniku jest różnie.....tak z dostępnością jaki z uszkodzeniami jakie powodują.
U znajomego poleciała główna zewnętrzna .....wyślizgnęła się i została zmielona przez co wygiął się wał (po pomiarach nie do naprawy) i cały silnik/olej w mikro opiłkach (olej metalik ;) się zrobił )
Znajomy kupił silnik na alledrogo, odpukać na razie jest ok.
Jak chcesz zmienić sam goły słupek to graty możesz swoje zamontować.
Janeczek1975
10-11-2017, 19:07
Ja bym zaczął od zdiagnozowania ,co dokładnie klepie.
Najprościej zdjąć miskę i sprawdzić ,gdzie się zatarł .Jak na korbie to jeszcze nie dramat.
Szlif wału +nowy korbowód + przełożenie tłoka na ciepło .
Jaka na głównym czopie to oprócz szlifu wału dochodzi osiowanie bloku , a to jest ok 500-700zł więcej . O ile da się jeszcze to zrobić .
Lepiej jest zrobić remont , przynajmniej wiesz ,co masz , a tak nie wiesz ,co kupisz . Podejrzewam ,że mechanicy wolą teraz przekładać tylko silniki ,które im klient przywiezie , bo za nic wtedy nie odpowiadają .
Bump: Ja bym zaczął od zdiagnozowania ,co dokładnie klepie.
Najprościej zdjąć miskę i sprawdzić ,gdzie się zatarł .Jak na korbie to jeszcze nie dramat.
Szlif wału +nowy korbowód + przełożenie tłoka na ciepło .
Jaka na głównym czopie to oprócz szlifu wału dochodzi osiowanie bloku , a to jest ok 500-700zł więcej . O ile da się jeszcze to zrobić .
Lepiej jest zrobić remont , przynajmniej wiesz ,co masz , a tak nie wiesz ,co kupisz . Podejrzewam ,że mechanicy wolą teraz przekładać tylko silniki ,które im klient przywiezie , bo za nic wtedy nie odpowiadają .