Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Czy przedni dolny wahacz aluminiowy można zastąpić stalowym


badboy82$
31-12-2016, 07:57
Witam.

Kupiłem Forda Focusa 2.0 benzyna HB w wersji Titanium 2012r z Kanady, po wizycie na stacji diagnostycznej okazało się, że mam wybity przedni lewy wahacz, kwalifikujący się do wymiany. Oczywiście wahacz jest aluminiowy, stąd moje pytanie, czy przedni dolny wahacz aluminiowy można wymienić na stalowy, czy różnią się one geometrią, długością lub kątem nachylenia swożnia? Z tego co mi się udało ustalić, do tej pory, przeszukując Google, to aluminiowy wahacz występuje tylko w wersji Titanium, w pozostałych, nawet w ST montowane są wahacze stalowe. Chciałbym, jeśli to oczywiście możliwe, wymienić oba wahacze na stalowe, chociażby dlatego, że w stalowym można wymienić sam swożeń a w aluminiowym, nie ma tej możliwości, trzeba wymieniać cały wahacz, no i oczywiście cena, aluminiowych wahaczy jest mało na rynku i są drogie a używki nie będę kupował, bo nie wiadomo ile taki wahacz wytrzyma.

Czy któryś z kolegów, miał podobny problem lub posiada informację o kompatybilności tych części?

Pozdrawiam serdecznie

Szymon_Zy
31-12-2016, 11:40
A masz numer z tego wahacza w ogóle? Ti to przecież wersja pakietu stylizacyjnego, pierwsze słyszę o zmianach w zawieszeniu. W katalogu też nie widać Titanium tylko silniki TI. Po numerze można dojść co Ford daje w zamian. Masz auto z Kanady więc po VIN raczej nikt Ci nie zdekoduje co pasuje.

maureliusz
31-12-2016, 11:57
Zaskoczyłeś mnie... bo myślałem, że ST i RS tym bardziej będą mieć alu ze względu na masę. SZOK jeżeli tam są stalowe.

Czy przypadkiem ST (podobnie jak RS) nie ma z przodu również wielowahacza (a nie jak cywilne McPhersona)?

Najważniejsze:
Czemu wahacz do wymiany? Ja mam swoje cały czas :-)
- tuleje tylne bez problemu wybijasz/wyprasowujesz
- sworzeń odnitowujesz i montujesz nowy na śrubach
Po temacie.

Thombike
31-12-2016, 12:15
ST ma niemal dokłądnie takie same zawieszenie jak każdy inny Focus. Różnica polega wyłącznie na innych sprężynach i amortyzatorach, natomiast wahacze, łaczniki itp. elementy są dokładnie identyczne jak w Focusie z 1.6 o mocy 105KM...czy tez 16.TDCi...I nie, nie są aluminiowe. nie wiem skąd sie wzieło u kolegi to, że sa one aluminiowe. A juz na pewno nie ma do tego nic odmiana Titanium...To jakaś bzdura albo...kolega nie zauwazył, że czyta temat odnośnie Mondeo lub nowszego Focusa (w sumie nie wiem czy któryś z nich ma wahacze alu)...ak czy inaczej większej bzdury dawno nie czytałem o tym, że TYLKO TITANIUM ma aluminiowe...Powinien mieć tytanowe...żeby do nazwy wyposazenia pasowało...ST - Stalowe, RS...zardzewiałe? Ale...nie ma ludzi nieomylnych. Wrzuć te padło na podnośnik i pyknij dobra fotkę...sadzę, że odrożnię na luzie wahacz alu od stalówki...I powiem CI czy masz rację, czy piszesz lub czytasz i powtarzasz bzdury.

pjetrucha
31-12-2016, 12:57
https://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2012-ford-focus-titanium-suspension-walkaround.html

Thombike
31-12-2016, 13:16
To jest przyjacielu MKIII. I tu sie wszystko zgadza i...co lepiej to nie jest kweistia czy to będzie Titanium czy najzwyklejsza budżetówka...Wszystkie mają dokłądnie to samo - alu. Kolega najwyraźniej posiłkował się posiadanym MKII z 2008r. który ma, jak wszystkie MKII wahacze stalowe.

Swoją drogą dostarzcyłeś mi kolejnego argumentu by NIE kupować MKIII :D

pjetrucha
31-12-2016, 13:21
Czytaj ze zrozumieniem :) pozatym nie ma pewności czy wersja na stany jest robiona identycznie jak wersja na Europę.

SRS
31-12-2016, 13:43
Chciałbym, jeśli to oczywiście możliwe, wymienić oba wahacze na stalowe, chociażby dlatego, że w stalowym można wymienić sam swożeń a w aluminiowym, nie ma tej możliwości, trzeba wymieniać cały wahacz, no i oczywiście cena, aluminiowych wahaczy jest mało na rynku i są drogie a używki nie będę kupował, bo nie wiadomo ile taki wahacz wytrzyma. aktualnie wahacz do Focusa 2011- kosztuje w ASO od 700 do 910 zł w zależności od wersji ( daj vin na PW popatrze ) .
nie są aluminiowe. nie wiem skąd sie wzieło u kolegi to, że sa one aluminiowe. właśnie występowały występowały w Focusie 2011- w niektórych wersjach aluminiowe wahacze i to nawet w Europie.

Idkram
31-12-2016, 16:49
Zaskoczyłeś mnie... bo myślałem, że ST i RS tym bardziej będą mieć alu ze względu na masę. SZOK jeżeli tam są stalowe.

Czy przypadkiem ST (podobnie jak RS) nie ma z przodu również wielowahacza (a nie jak cywilne McPhersona)?

Najważniejsze:
Czemu wahacz do wymiany? Ja mam swoje cały czas :-)
- tuleje tylne bez problemu wybijasz/wyprasowujesz
- sworzeń odnitowujesz i montujesz nowy na śrubach
Po temacie.

:surprise::568:g:DD

Idę się położyć bo mnie brzuch rozbolał ze śmiech a za chwilę bawimy się.
Takie posty to moderatorzy powinni usuwać bo to już jest gruba przesada.:razz::shock:

Thombike
31-12-2016, 18:12
W tym wzgledzie zgadzam się z Idkram...ten post to wiecej niż ROTFL roku :D Wielowahacz zamiast McPhersona...o mannn...Chciałbym zobaczyć jak wygląda takie zawieszenie :D
I sworzeń na śrubach...kocham te wynalazki ludzi, którzy kupują by nie dać rady potem normalnie utrzymać :D

kuba0005
01-01-2017, 09:17
http://mccar.pl/zawieszenie-ford-c-max-grand-c-max-2010-2015/969-wahacz-stalowy-przedni-prawy-focus-mk3-c-max-grand-c-max-zamiennik-32c138-k.html?utm_source=googlemerchant&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=wahacz-stalowy-przedni-prawy-focus-mk3-c-max-grand-c-max-zamiennik-32c138-k&gclid=CMXRk5jOoNECFQw4GwodCZgHuQ
Tu masz sworzeń wymienialny wmk 3
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sworzen-wahacza-prawy-Focus-Mk3-C-max-Grand-C-max-DELPHI/4524
a tu sworzeń na śrubach do przodu więc w tej części musisz przeprosić kolegę , mimo że co do wielowahacza się pomylił. Może Wy zagranicą wymieniacie całe wahacze bo my w Polsce same sworznie czasami.I nie ma tu nic wspólnego kasa ale zdrowy rozsądek.

Idkram
01-01-2017, 09:30
To był przykład z mk2, jak się nie mylę to 2004 rok.
Nie wnikam, przyjmuję że mk2 można też zastosować takie rozwiązanie
i przyznaję Tobie racje.

Wojtek O.
01-01-2017, 10:07
Ja wymieniam same swożnie i wymieniłem też te duże tuleje już w mk3. Jest kolega na forum który handluje w dobrych cenach głównie oryginałami.

Thombike
01-01-2017, 10:28
http://mccar.pl/zawieszenie-ford-c-max-grand-c-max-2010-2015/969-wahacz-stalowy-przedni-prawy-focus-mk3-c-max-grand-c-max-zamiennik-32c138-k.html?utm_source=googlemerchant&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=wahacz-stalowy-przedni-prawy-focus-mk3-c-max-grand-c-max-zamiennik-32c138-k&gclid=CMXRk5jOoNECFQw4GwodCZgHuQ
Tu masz sworzeń wymienialny wmk 3
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sworzen-wahacza-prawy-Focus-Mk3-C-max-Grand-C-max-DELPHI/4524
a tu sworzeń na śrubach do przodu więc w tej części musisz przeprosić kolegę , mimo że co do wielowahacza się pomylił. Może Wy zagranicą wymieniacie całe wahacze bo my w Polsce same sworznie czasami.I nie ma tu nic wspólnego kasa ale zdrowy rozsądek.
Chyba czegoś istotnego nie zauważyłeś - tu wahacz jest stalowy...Tego samego rozwiązania nie zastosujesz mając alu, bo sworzeń jest wprasowany na amen w wahacz...

badboy82$
01-01-2017, 20:39
ST ma niemal dokłądnie takie same zawieszenie jak każdy inny Focus. Różnica polega wyłącznie na innych sprężynach i amortyzatorach, natomiast wahacze, łaczniki itp. elementy są dokładnie identyczne jak w Focusie z 1.6 o mocy 105KM...czy tez 16.TDCi...I nie, nie są aluminiowe. nie wiem skąd sie wzieło u kolegi to, że sa one aluminiowe. A juz na pewno nie ma do tego nic odmiana Titanium...To jakaś bzdura albo...kolega nie zauwazył, że czyta temat odnośnie Mondeo lub nowszego Focusa (w sumie nie wiem czy któryś z nich ma wahacze alu)...ak czy inaczej większej bzdury dawno nie czytałem o tym, że TYLKO TITANIUM ma aluminiowe...Powinien mieć tytanowe...żeby do nazwy wyposazenia pasowało...ST - Stalowe, RS...zardzewiałe? Ale...nie ma ludzi nieomylnych. Wrzuć te padło na podnośnik i pyknij dobra fotkę...sadzę, że odrożnię na luzie wahacz alu od stalówki...I powiem CI czy masz rację, czy piszesz lub czytasz i powtarzasz bzdury.

Widzę, że kolega jest "ekspertem " od Focusa Mk3. Tak się składa, że nim napisałem tego posta, jak już wspomniałem byłem na stacji diagnostycznej i to diagnosta stwierdził uszkodzenie wahacza i to ja nie Ty widziałem w tym jak to kolega zauważył "padle" z czego jest wykonany wahacz, jeszcze stal od aluminium to potrafię odróżnić. Sugeruję czytać ze zrozumieniem a nie wybiórczo, zanim zaczniesz po kimś jechać bez sensu, bo jak sam napisaleś " piszesz lub czytasz i powtarzasz bzdury".
Nic sensownego kolega do mojego postu nie wniósł, tylko próbuje ośmieszać i szydzić z innych samemu wypisując bzdury.

Dziękuję za zainteresowanie i wypowiedzi ale wciąż nie otrzymałem konkretnej informacji, czy aluminiowy wahacz można zastąpić stalowym?

Thombike
01-01-2017, 20:48
Odniosłem sie do tej genialnej częsci wpisu, że tylko Titanium ma aluminiowe a ST i RS już stalowe...pogratulować wybiórczosci w czytaniu ze zrozumieniem...

Szymon_Zy
01-01-2017, 21:14
No dobra wylałeś żale, poszukałeś numeru na tym wahaczu? Nie wiem czy ktoś ma katalog do Ford USA. Po vinie by Ci zdekodował i problem szybko można rozwiązać.

Idkram
01-01-2017, 21:16
http://mccar.pl/zawieszenie-ford-c-max-grand-c-max-2010-2015/969-wahacz-stalowy-przedni-prawy-focus-mk3-c-max-grand-c-max-zamiennik-32c138-k.html?utm_source=googlemerchant&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=wahacz-stalowy-przedni-prawy-focus-mk3-c-max-grand-c-max-zamiennik-32c138-k&gclid=CMXRk5jOoNECFQw4GwodCZgHuQ
Tu masz sworzeń wymienialny wmk 3
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sworzen-wahacza-prawy-Focus-Mk3-C-max-Grand-C-max-DELPHI/4524
a tu sworzeń na śrubach do przodu więc w tej części musisz przeprosić kolegę , mimo że co do wielowahacza się pomylił. Może Wy zagranicą wymieniacie całe wahacze bo my w Polsce same sworznie czasami.I nie ma tu nic wspólnego kasa ale zdrowy rozsądek.

Kurcze cały dzień mi to po głowie chodzi, jednak wolę wymienić całość. Kpl. po 325 zł na stronę niż ścinać nity i zakładać śruby do tego reszta gum i wychodzi prawie 200 zł. na stronę plus za robotę. Coś mi się to nie kalkuluje tym bardziej że to jest na ładnych parę kilometrów. W mk2 wolę jednak tak zrobić.:(
Nie wiem jak jest w mk3 może inaczej to się nie wypowiadam.

Bump: W mk3 jest tak jak w mk2?

http://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,696129,uklad+zawieszenia+ford+teknorot+ford+f ocus+iii-+12-10-+wahacz+dolny+strona+prawa.html

maureliusz
01-01-2017, 21:38
:surprise::568:g:DD

Idę się położyć bo mnie brzuch rozbolał ze śmiech a za chwilę bawimy się.
Takie posty to moderatorzy powinni usuwać bo to już jest gruba przesada.:razz::shock:

Mógłbyś rozwinąć co Cię rozmieszyło?

OK:
- mój błąd faktycznie wahacz jest stalowy
- mój błąd byłem przekonany, że RS ma wielowahacz z przodu. Miałem wrażenie, że gdzieś czytałem o tym.

Jak koledzy nie wiedzą jak wygląda i jakie ma zalety wielowahacz i czemu stosują go najwięksi gracze na rynku - to zapraszam wuje google Wam wyjasni :-)

weuek
01-01-2017, 21:46
- mój błąd byłem przekonany, że RS ma wielowahacz z przodu. Miałem wrażenie, że gdzieś czytałem o tym.

Niestety, żaden ford nie ma z przodu wielowahacza, a przynajmniej żaden niemiecki.

kuba0005
02-01-2017, 09:31
Z mojego doświadczenia - handlarza części- wynika że możesz bo spotkałem się z obydwoma rodzajami w mk 3. Aluminiowe głównie bywają w C-maxach ale to to samo zawieszenie co w mk 3. Wg mnie możesz założyć 2 stalowe i będzie OK.

SRS
02-01-2017, 14:12
w Focusach 3 z USA fabrycznie były takie wahacze :

BV61-3A424-HNE - lewy
BV61-3A423-HNE - prawy

a w europie zastosowano je w C-max 2014-
pojedynczo można się bawić , ale gdy chcesz wymienić na 2 stalowe to nie ma problemu , wiadomo na koniec kontrolnie geometria do zrobienia.

badboy82$
03-01-2017, 20:53
Dziękuję kolegom za wypowiedzi, zaryzykowałem i kupiłem 2 stalowe wahacze, w ciągu najbliższych dni postaram się wymienić i wypowiem się czy pasowały czy nie. Pozdrawiam

badboy82$
09-01-2017, 20:02
Witam wszystkich.
Zgodnie z obietnicą, porównałem oba wahacze, aluminiowy i stalowy, okazało się że, NIE MOŻNA ICH STOSOWAĆ ZAMIENNIE, różnica między nimi polega na swożniu, SWOŻNIE MAJĄ INNE ŚREDNICE. Mam nadzieję, że ta informacja przyda się innym, borykajacym się z podobnym problemem. Pozdrawiam

Szymon_Zy
09-01-2017, 21:10
A oświeć mnie dlaczego kupiłeś wersję USA? Sam jak szukałem to widziałem trochę tańsze wersje US, ale jakoś nie miałem odwagi - za to wziąłem sedana i na jedno wyszło ;-) Udało Ci się nadajniki 433Mhz z czymś sparować?

Thombike
10-01-2017, 07:23
Witam wszystkich.
Zgodnie z obietnicą, porównałem oba wahacze, aluminiowy i stalowy, okazało się że, NIE MOŻNA ICH STOSOWAĆ ZAMIENNIE, różnica między nimi polega na swożniu, SWOŻNIE MAJĄ INNE ŚREDNICE. Mam nadzieję, że ta informacja przyda się innym, borykajacym się z podobnym problemem. Pozdrawiam
Byłem pewny od początku takiego zakończenia "ex[perymentu" ale (jak zwykle tutaj bywa) zakrzyczało mnie kilku "expertów" :D
Cóż...Wachacze Aluminiowe mają swoje zalety i własciwie tylko dwie wady - cenę i wytrzymałośc na polskich drogach.

badboy82$
11-01-2017, 17:48
A oświeć mnie dlaczego kupiłeś wersję USA? Sam jak szukałem to widziałem trochę tańsze wersje US, ale jakoś nie miałem odwagi - za to wziąłem sedana i na jedno wyszło ;-) Udało Ci się nadajniki 433Mhz z czymś sparować?

Czemu kupiłem wersję USA, to bardzo proste, na naszym rynku jest mało Focusów Mk3 Titanium w full opcji, 2.0 benzyna w automacie, a jeśli są to ceny są kosmiczne i przebiegi również, albo kręcone liczniki, czego nie ma w autach z rynku USA czy Kanady, u nich to jest przestępstwo i nikt tam nie bawi się w takie rzeczy, bo prostu im się to nie opłaca.

Cenart
16-08-2023, 13:40
Dzień dobry.
Piszę z prośbą o wyjaśnienie i pomoc w doborze wahaczy - przód.
Auto ma 10 lat, jest z Niemiec, hatchback i ma wahacze aluminiowe.
Wg. mechanika ma zużyte tuleje przednie, a w tylnych są widoczne pęknięcia i też są zużyte.
W czasie jazdy słychać głuche stuki z tych okolic i okolic kół, auto nieco myszkuje jadąc prosto, lekko ciągnie na lewo i ma wibracje na kierownicy.
Nie wiem jak ze sworzniami (są niewymienne): mechanik obejrzał, nic nie mówił i tylko trochę się skrzywił.
Po VIN WF0KXXGCBKDP51430 wychodzi, że wahacze są Alu ale zacząłem się zastanawiać czy nie zmienić ich na stalowe, bo później łatwiej je będzie regenerować.
Pytanie czy warto przy okazji zmienić łączniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze(może są sparciałe?)
Proszę o info: czy można tak zrobić. Czy nie wpłynie to negatywnie na prowadzenie. Czy Ford w ogóle przewiduje takie rozwiązanie.
Z góry dziękuję za pomoc.

Antej
16-08-2023, 13:58
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=256130
Na przyszłość poszukaj zanim zadasz pytanie

thesperado
16-08-2023, 16:55
To było o wersji US, a oto przykład wg jednego ze sprzedawców dla Europy:

FEBI BILSTEIN 107886/FEB, lewy, alu, 21mm,
FEBI BILSTEIN 107887/FEB, prawy, alu, 21mm,
FEBI BILSTEIN 105737/FEB, lewy, stal, 21mm,
FEBI BILSTEIN 105736/FEB , prawy, stal 21mm.

Oraz także przykładowo sworzeń wahacza FAG 825038510/FAG, 21mm ,

i ... sam nie wiem co o tym myśleć. Miałem w ręku oba, alu i stalowy z angoli, ale nie miałem suwmiarki. Sworznie miały niby te same średnice jak je przyłożyłem do siebie. Od jakiegoś czasu mam plan, aby zmierzyć u siebie sworzeń i jak średnica sworznia się potwierdzi z tym co sprzedawcy wypisują zmierzyć geometrię na alu wahaczach, następnie założyć jeden stalowy i znowu pomierzyć geometrię. Na koniec założyć ponownie alu i ponownie geometria. Działanie wg tego planu, to roboty od groma, a aż tak dużo czasu nie mam póki co. Żebym chociaż miał jakiś wyciek z półosi, to przy tej robocie popróbował eksperymentować, ale póki co nic się nie dzieje. Poza tym alu wahacze już nie szokują cenowo, więc mi motywacja spada do tej zabawy. Jak nie masz swoich rabatów, to kupić na kogoś znajomego z dużymi rabatami alu wahacz, ze średniej półki i po sprawie.