Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Chiptuning 1.5TDCI Euro6 - nowy silnik Forda od roku modelowego 2015
TuneFORCE 03-01-2017, 11:57 Jeszcze nikt nie wrzucał wykresów, więc ja zacznę :619:
Miałem okazje modyfikować program w Focusie 1.5TDCI 120KM, jest to nowy silnik forda, który jest montowany od roku modelowego 2015. Silnik można znaleźć w Focusie, Cmaxie, Connecie itp.
Pierwsze co rzuca się w oczy w porównaniu do starszej konstrukcji 1.6TDCI to przebieg momentu obrotowego, druga sprawa to możliwe do uzyskania parametry :619:
Samochód wyjechał od nas na słabszym programie niż na poniższym wykresie ale podobne parametry testujemy w naszym firmowym samochodzie :619:
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15826829_845718245531409_3092803951797995309_n.jpg ?oh=ab46e466dd9377be448fbc2fed3c9599&oe=58E216FA
Seria i wykres modyfikacji na jakiej auto wyjechało znajdują się na naszym FV:
Samochód wyjechał od nas na słabszym programie niż na poniższym wykresie ale podobne parametry testujemy w naszym firmowym samochodzie
Rożnica teraz w jeździe na bardzo duży plus :) zwłaszcza przy wyprzedzaniu :)
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
disaster3 11-01-2017, 09:31 Jak ogólnie oceniacie ten silnik przed i po chipsie? Mój brat się zastanawia nad zakupem nowej foczki. Ja go cisnę na 1.5EB ale on raczej diesel'owy jest. Na 2.0TDCi trochę szkoda kasy i padłoby na 1.5 TDCI - tylko brałby 95KM Tit (+jakieś dodatki) i najpierw wgrałby soft na 120KM - bez sensu kupować mocniejszą wersje jak one chyba się różnią softem tak jak 1.5EB (150KM) vs 1.5EB (182KM). W tej chwili jeździ Foką mk2 (przed lift) 1.8 TDCi (115 km) - różnice w osiągach i potencjale są lepsze w nowym silniku w stosunku do 1.8TDCI czy to będzie podobne?
Hipotetycznie widzę osiągi po chipsie w tym silniku w ok. 135-139KM/ 360-390Nm czyli ok. 15-18KM w stosunku do wersji (120KM) i ok. 100Nm więcej. To chyba czuć. Mój brat raczej wyścigowcem nie jest więc ten silnik w przedziale 80-150 km/h chyba nie byłby za bardzo przęciążony zachowując swój umiar w spalaniu?
TuneFORCE 11-01-2017, 12:24 W moim aucie seria wyszła 120KM/270Nm, po modzie jest 140KM/370Nm różnica jest kolosalna, auto pali odrobinę mniej niż na serii. Przejechane ok 3k km i wszystko działa w jak najlepszym porządku. Ja mam Connecta więc to zupełnie inne gabarytowo auto niż Focus, spalanie i osiągi całkowicie inne i tutaj IMO bez chipsa to auto nie jedzie.
Na temat Foki może sie wypowiedzieć aras124 z tego co pamiętam to średnie spalanie miał na poziomie 4,8l
Co do upgrade-u z 95 na 120 w 1.5TDCI to nie wiem czy jest to wykonalne, wydaje mi sie że tak bo tutaj w obu wersjach jest skrzynia 6B, w Connecie tej opcji nie ma bo tylko wersja 120KM ma 6B
Pierwsze wypalanie DPFa było po przejechaniu ok 1600km-ów, więc całkiem całkiem to działa
disaster3 11-01-2017, 12:51 Grzesiek - dzięki za info :)
mayak, tedi_k - jak to jest z Foką mk3.5 1.5 TDCI 95KM -> 120KM (6M) tutaj też da się wykonać update softu (jak w 1.5EB 150->182KM)?
jak to jest z Foką mk3.5 1.5 TDCI 95KM -> 120KM (6M) tutaj też da się wykonać update softu (jak w 1.5EB 150->182KM)? tak można zmienić , bez problemu.
disaster3 11-01-2017, 13:46 dzięki SRS za potwierdzenie:one:
Troszkę już też pojeździłem po chipsie i różnica jest spora jak już wcześniej wspominałem. Nawet z dolnych obrotów lżej i płynniej przyspiesza. Wyprzedzanie w trasie teraz odbywa się bez żadnego problemu, chociaż i tak jak na silnik 1.5 i 120KM dawał sobie radę. A przesiadlem się z Mondeo mk4 2.0 tdci też po chipie :)
Prędkość max też wzrosła :) Co do spalania to oscyluje w granicach 5l, jadąc delikatnie w trasie można osiągnąć spokojnie 4,5l.
Grzesiek - dzięki za info :)
mayak, tedi_k - jak to jest z Foką mk3.5 1.5 TDCI 95KM -> 120KM (6M) tutaj też da się wykonać update softu (jak w 1.5EB 150->182KM)?
nie ma z tym problemu, vide:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2598136&postcount=121
TuneFORCE 11-01-2017, 17:48 Grzesiek - dzięki za info :)
mayak, tedi_k - jak to jest z Foką mk3.5 1.5 TDCI 95KM -> 120KM (6M) tutaj też da się wykonać update softu (jak w 1.5EB 150->182KM)?
Czyli robimy upgrade do 120, a potem chipsa i fura jedzie jak powinna :one:
slavislavi 13-01-2017, 22:26 Czyli robimy upgrade do 120, a potem chipsa i fura jedzie jak powinna :one:
Jak z upgrade 95 5b(courier)-> 120? Ktoś coś wie?
Jak z upgrade 95 5b(courier)-> 120? Ktoś coś wie?
7 postów wcześniej:
Co do upgrade-u z 95 na 120 w 1.5TDCI to nie wiem czy jest to wykonalne, wydaje mi sie że tak bo tutaj w obu wersjach jest skrzynia 6B, w Connecie tej opcji nie ma bo tylko wersja 120KM ma 6B
slavislavi 14-01-2017, 06:59 7 postów wcześniej:
No właśnie nie do końca jest to jasne. 120ki w tym aucie nie było, i skrzyni 6 też nie. A silnik ten sam.
TuneFORCE 16-01-2017, 10:16 No właśnie nie do końca jest to jasne. 120ki w tym aucie nie było, i skrzyni 6 też nie. A silnik ten sam.
No to sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie :one::one::one:
Tylko chips
Jak z upgrade 95 5b(courier)-> 120? Ktoś coś wie?
trzebaby podłaczyć się komputerem i spróbować przestawić mapę mocy na mocniejszą - MOŻE uda się
różnice w skrzyniach nie mają tu nic do rzeczy bo w 1.5tdci nie wgrywa się softu od mocniejszej wersji (czyli na 6 biegów) tylko zmienia się aktywną mapę
W Courierze jest silnik inny niż w Focusie, Heko widział, chipował, turbo mniejsze jak w Foce, takie jak w Fieście.
W Courier 1.5tdci 95KM turbinka jest tak mała, że aż trudno uwierzyć jak to generuje ponad 120KM po chipie :D
https://images82.fotosik.pl/341/2c7f488c532ffa92med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2c7f488c532ffa92)
TuneFORCE 07-02-2017, 07:18 W Courierze jest silnik inny niż w Focusie, Heko widział, chipował, turbo mniejsze jak w Foce, takie jak w Fieście.
Silnik jest ten sam, sterownik również ten sam musi być skoro to Euro6 jest :P
To że turbo jest inne nie oznacza ze silnik jest inny, a jedynie że z tym upgrade nie do końca jest tak jak się niektórym wydaje że bedzie
TuneFORCE 23-03-2017, 09:12 Connect 1.5TDCI 120KM PS
https://images82.fotosik.pl/452/bf94febb05e98a7bmed.jpg
Seria na FB:
https://images82.fotosik.pl/526/cd23491df7b04649med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cd23491df7b04649)
juzniemamforda 28-06-2017, 16:23 Z ciekawością przejrzałem wątek i zastanawiam się nad tym chipem, ale auto na gwarancji.
Czy jest opcja załatwić to boxem?
Pacjent to Transit Connect 1.5 TDCI 120KM M6.
juzniemamforda szkoda zachodu. ASO Forda nie namierza chipa.
1.5tdci 120KM to jeden z niewielu silników forda, które nawet przyzwoicie wychodzą na boxie...choć co do chipa i gwarancji, nie ma się czym przejmować :D
O ile się nie mylę to Twój Rs też na gwarancji jest i też zaczipowany ?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
od drugiego...no może trzeciego dnia swojego życia :D
No i Twoja wypowiedź powinna uspokoić tych co chcą nowe auta czipowac .
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
TuneFORCE 29-06-2017, 11:13 Pacjent to Transit Connect 1.5 TDCI 120KM M6.
1. Całe szczęście kupiłeś 120KM, bo jest tutaj większe turbo niż w 75KM/100KM, tak więc można fajnie to zrobić pod 140KM/350Nm
2. Mamy firmowego Connecta 1.5TDCI 120KM też na gwarancji :619::619::619: ... że tak powiem...śladu nie ma :one:
juzniemamforda 29-06-2017, 12:23 Nie ma innej opcji - Jak na codzien mam XC90 T6 dłubnięte na prawie 400HP.
Kanciak musi te 140 mieć, bo 120 słabo jedzie choć i tak jest nieźle.
Myślę, że na boxie uda się 136@330Nm - bo i tak seria dosyć mocno wychodzi.
Box niestety ze względów na leasing.
TuneFORCE 29-06-2017, 13:11 Nie ma innej opcji - Jak na codzien mam XC90 T6 dłubnięte na prawie 400HP.
Kanciak musi te 140 mieć, bo 120 słabo jedzie choć i tak jest nieźle.
Myślę, że na boxie uda się 136@330Nm - bo i tak seria dosyć mocno wychodzi.
Box niestety ze względów na leasing.
99% tych aut jest w leasingu :619:
pjanta76 07-09-2017, 13:02 Witam
Planuje wsadzic chipa w Focus mk3 120KM TDCI /M6 kombi , ktos moze polecic jakas firme na sląsku , najlepiej w Tychach ? :)
Najlepiej GCS Tuning (http://gcstuning.pl/) w Wysiółku Luborzyckim pod Krakowem.
Dokładnie. Byłem u Heko i jestem bardzo zadowolony.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
pjanta76 10-09-2017, 09:24 Dzieki za namiar , chyba sie wybiore do Heko. Czy mozna jeszcze jakos dodac kopa foce oprocz wspomnianego chipa bez utraty gwary w ASO ?
Napisz do heko On Ci pewnie napisze co można.
Czy mozna jeszcze jakos dodac kopa foce oprocz wspomnianego chipa bez utraty gwary w ASO ?
Masz 120PS ... inaczej niż CHIPEm nic nie ugrasz :(
pjanta76 11-09-2017, 01:03 Masz 120PS ... inaczej niż CHIPEm nic nie ugrasz :(
a chyba nie zrozumielismy sie, ja chce chipa i ugrac cos jeszcze dodatkowa modyfikacja
TuneFORCE 17-09-2017, 05:35 a chyba nie zrozumielismy sie, ja chce chipa i ugrac cos jeszcze dodatkowa modyfikacja
no to rzut beretem od siebie masz Heka :wink:
Bandzior121323 19-09-2017, 22:20 Witajcie,
Od 3 tygodni jeżdżę Focusem MK3 1.5 tdci 120km w manualu.
Auto całkiem fajnie się zbiera i to od niższych obrotów (ok 1500) jednak rozważam podniesienie mocy silnika.
Auto jest oczywiście na gwarancji. Jak rozumiem chip tuning może spowodować utratę gwarancji na silnik (rocznie jeżdżę 50-60 tys. km) ? Co w takim wypadku doradzicie? Co sądzicie o power box V-tech. Twierdzą, że możliwe jest podniesienie mocy o około 16 km i co ważne około 60Nm. Będę wdzięczny za wasze opinie.
Pozdrawiam
jeszcze nie widziałem Forda w dieslu, w którym ASO na gwarancji stwierdziła chipa :)
Bandzior121323 19-09-2017, 22:33 Witam
Planuje wsadzic chipa w Focus mk3 120KM TDCI /M6 kombi , ktos moze polecic jakas firme na sląsku , najlepiej w Tychach ? :)
Witaj,
Też jestem ze śląska i mam tę samą specyfikację.
Myślę o power boxie z V-tech. Montują w Krakowie.
mogę Wam pomontować boxy, ale troszkę żal :)
Bandzior121323 19-09-2017, 22:41 Heko powiedz w jaki sposób mogliby to stwierdzić? Czy zostaje po tym jakiś ślad?
nie ma takich śladów, które mogą zobaczyć na przeglądzie :)
Bandzior121323 19-09-2017, 22:49 Rozumiem. Pytanie co jeśli np. silnik zacznie szwankować przy np 100.000 a będzie jeszcze na gwarancji i zaczną grzebać?
Powiedz o ile podajesz takie info publicznie jakiego rzędu wydatkiem jest taka modyfikacja u Ciebie?
1.5tdci 120KM
https://images84.fotosik.pl/836/39fbf9e8112d9973med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/39fbf9e8112d9973)
Witajcie, kusi mnie chip do connecta 1,5tdci. Jest to automat i katalogowo ma 120km i 300 Nm. Czy wyższy moment obrotowy wynika ze skrzyni biegów czy z innej mapy? Jakich przyrostów momentu mogę się spodziewać ? I kto w okolicach Poznania może mi to ogarnąć ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W Poznaniu masz Grzegorza z Tune-FORCE
TuneFORCE 08-11-2017, 12:57 Witajcie, kusi mnie chip do connecta 1,5tdci. Jest to automat i katalogowo ma 120km i 300 Nm. Czy wyższy moment obrotowy wynika ze skrzyni biegów czy z innej mapy? Jakich przyrostów momentu mogę się spodziewać ? I kto w okolicach Poznania może mi to ogarnąć ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moment jest większy, bo inaczej jest ustawiony limiter momentu ze względu na to, że automat "zamula" przy starcie :619:
Robi się te auta pod 140KM/350Nm. Mamy w firmie takiego Connecta :diabelek:
rosomakx4 25-01-2018, 21:55 jakie opinie o wersji 120 KM po jakimś czasie, martwią mnie rzekome usterki głowicy
Ktoś coś w temacie ?
jakie opinie o wersji 120 KM po jakimś czasie, martwią mnie rzekome usterki głowicy
Ktoś coś w temacie ?
Mój zbliża się do 75tys km. Ponad rok po chipie i ciągle śmiga.
rosomakx4 28-01-2018, 06:28 Są jakieś niepokojące informacje nt poważnych uszkodzeń tych silników, na otomoto jest sztuka już z wymienionym silnikiem po 140 tysiach, i to co najbardziej niepokojące to to że to nie jest oddosobniony przypadek, podobno coś z głowicą, Heko też coś słyszał i jak stwierdził, lekko go to niepokoi
Ponoć była akcja wymiany kółek zębatych rozrządu bo pekały
TuneFORCE 30-01-2018, 12:43 jakie opinie o wersji 120 KM po jakimś czasie, martwią mnie rzekome usterki głowicy
Ktoś coś w temacie ?
Pierwsze słyszę...
rosomakx4 24-02-2018, 07:27 Zanim kupię connecta i poddam go wirusowaniu to mam pytanko o ecoboost, zdaje się że tylko w wersji 100 KM, porównując samochód w tej samej budzie, i wirusy na 140 KM diesel i 150KM benzyna którym autem w codziennej eksplatacji jeździ się przyjemniej?
TuneFORCE 28-02-2018, 09:17 Connect 1.0EB NIE JEDZIE
Ja mam L2 1.5TDCI i to to musi mieć momentu żeby jechało jak należy.
1.0EB jest super do małych i lekkich modeli
McMaciek7 01-03-2018, 08:25 A ktoś nową Fiestę 85km już ruszał programowo? Są różnice w hardware?
TuneFORCE 02-03-2018, 07:32 A ktoś nową Fiestę 85km już ruszał programowo? Są różnice w hardware?
Raczej nie ma różnicy poza softem ale na 100% to trzeba by było sprawdzić po numerach części. Różnica mocy jest tak znikoma, że wątpię aby były jakieś mechaniczne zmiany w mocniejszej wersji
Różnica mocy jest tak znikoma
znikoma??? nowa Fiesta mk8 ma silnik 1.5tdci o mocach 85 i 120
McMaciek7 02-03-2018, 11:39 Jakby ktoś sprawdził po numerach to dajcie tu info ;)
1.0EB jest super do małych i lekkich modeli
Zgadzam się w 100%. EcoSport to dla niego max!!!
rosomakx4 04-03-2018, 09:18 Dzięki Panowie za odpowiedz, tak podejrzewałem
Generalnie jeśli chodzi o 1,5 120 KM - widzę że max to około 140 KM i nawet nie całe, co jest wąskim gardłem ?
Jakaś wiedza na temat osiągnięcia okolic 160 KM w tym silniku czy to raczej marzenia?
Pytanie odnośnie wersji 95KM, tam jest mała turbinka, czy zmiana na tą ze 120 otwiera drogę do lepszego wyniku ?
zapomnij
-układ wtryskowy
-turbina
-8 zaworowa głowica
Panowie,
Pytanie z innej beczki ......
Mogę nowe auto z Ecoboost chipować od razu czy przejechać jakieś minimum km?
TuneFORCE 07-03-2018, 12:57 Dzięki Panowie za odpowiedz, tak podejrzewałem
Generalnie jeśli chodzi o 1,5 120 KM - widzę że max to około 140 KM i nawet nie całe, co jest wąskim gardłem ?
Jakaś wiedza na temat osiągnięcia okolic 160 KM w tym silniku czy to raczej marzenia?
Pytanie odnośnie wersji 95KM, tam jest mała turbinka, czy zmiana na tą ze 120 otwiera drogę do lepszego wyniku ?
To jest mały silniczek, który góra nie pojedzie mocniej na seryjnej turbinie.
Wersja 95KM w Connecie jest inna! W Focusie 95 i 120KM maja to samo turbo a w pozostałych modelach mniejsze, bez zmiennej geometrii.
Można dmuchnąć i zrobić 350Nm ale tylko dołem i w średnim zakresie prędkości obrotowej. Generalnie po modzie to auto jedzie dopiero tak jak powinno jechać od początku. Szkoda że nie wsadzali do nich DW10F :diabel2: wtedy to by była rakieta :diabel2:
rosomakx4 11-03-2018, 09:01 Dzięki TuneForce
W conneccie nie ma 95 KM, są w curierach, connect to 100 i 120 KM
Rozumiem że w Conneccie wersje 100 KM i 120 KM to nie to samo, inna turbawka i lepiej inwestować w wersję 120 KM jeśli chodzi o efekt po chipowaniu
Natomiast w Foce te silniki są takie same i różnią się mapą
A jak z tą turbiną w customie 95KM, podejdzie ta od 120 i ma to sens modzić przed chipem?
TuneFORCE 11-03-2018, 20:29 Dzięki TuneForce
W conneccie nie ma 95 KM, są w curierach, connect to 100 i 120 KM
Rozumiem że w Conneccie wersje 100 KM i 120 KM to nie to samo, inna turbawka i lepiej inwestować w wersję 120 KM jeśli chodzi o efekt po chipowaniu
Natomiast w Foce te silniki są takie same i różnią się mapą
A jak z tą turbiną w customie 95KM, podejdzie ta od 120 i ma to sens modzić przed chipem?
W Customie jest 2.0TDCI...
rosomakx4 12-03-2018, 07:13 Custom to za duże auto na codzień, jeździłem wersją 170 KM, 6ty beig bodaj koło 120 wchodzi, no i spalanie raczej około 10l
Mamy w firmie Mastery L3H3 i palą podobnie, jak trzeba przewieźć dużo to bierzemy je, Connect jest ciutke za krótki ale do przeżycia
A silnik 1,5 jest bardzo ekonomiczny, wczoraj jeździłem naszym courierem i średnie 4,6 ( noga mojego taty) a powiedzmy przy 110 na godzinę komp pokazywał około 5 l
Więc pozostaje tylko kwestia czy w connecie 100 i 120 KM są te same turbiny czy nie, i czy zmieniając turbiny w wersji 95/100 uzyskujemy potencjał 120?
TuneFORCE 15-03-2018, 19:49 Zamiana turbiny nie będzie prosta ponieważ w wersji 120KM jest zmienna geometria, a w 100KM bez zmiennej geometrii..
CHARONSKI 17-03-2018, 21:30 Co sądzicie o box vtech dla 1,5tdci 120KM,jest sens montować?
TuneFORCE 19-03-2018, 19:32 Co sądzicie o box vtech dla 1,5tdci 120KM,jest sens montować?
Po programie szału nie ma, a po BOXie będzie jeszcze mniej
CHARONSKI 19-03-2018, 20:13 Co znaczy szału nie ma, ok140KM i 330N,to chyba coś? Ale ja pytam, czy konkretnie ten box dobrze pracuje z tym silnikiem, i czy może wyrządzić jakieś szkody?
TuneFORCE 22-03-2018, 12:30 Taki prosty BOX nigdy nie będzie dobrze współpracował z silnikiem, czy nigdy nie będzie tak bezpieczny jak program ale przyrost jakiś tam będzie i auto będzie żwawsze. Mamy takie BOXy w ofercie jak coś ale naszego firmowego skoda nim nie pokazaliśmy :)
Courier MY 2018 1.5tdci 95
https://images84.fotosik.pl/1036/72e1eb3aa8e7ddb8med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/72e1eb3aa8e7ddb8)
rosomakx4 28-04-2018, 20:07 czy to wyjątkowy egzemplarz czy one tak mają ?
120stki wychodzą tylko 10-15 Km więcej
rosomakx4 03-05-2018, 17:20 W końcu kupiłem Connecta 1,5 120 KM, gdzieś tak w okolicy czerwca umówimy sie na strojenie razem z courierem 1,5 95 KM
Zaczynam się obawiać że Courier będzie subiektywnie chodził lepiej
Generalnie jest duży problem z wersji "120" osiągnąć te 140 KM i 350-370 Nm ?
TuneFORCE 03-05-2018, 18:47 W końcu kupiłem Connecta 1,5 120 KM, gdzieś tak w okolicy czerwca umówimy sie na strojenie razem z courierem 1,5 95 KM
Zaczynam się obawiać że Courier będzie subiektywnie chodził lepiej
Generalnie jest duży problem z wersji "120" osiągnąć te 140 KM i 350-370 Nm ?
Courier jest mniejszy i lżejszy, ma mniejsza turbinę, więc nie da się z niego zrobić tego co z wersji 120KM w Connecie.
rosomakx4 04-05-2018, 19:17 TuneForce- dlatego że jest mniejszy, lżejszy i turbina jest mniejsza i da sie zrobić 12X KM to może subiektywnie sprawiać wrażenie sprytniejszego
Connect na plus ma zmienną geo i coś koło 100 Nm momentu wiecej ale mocy jest tylko jakieś 10 max 15 KM co zapewne masa i gabaryt zabije
Bede miał oba zrobione to bede miał porównanie
Swoją drogą na yt firma pewnie w formacie naszego 44tuning prezentuje wynik 153 KM z boxa, ktoś coś w tym temacie?
Swoją drogą na yt firma pewnie w formacie naszego 44tuning prezentuje wynik 153 KM z boxa, ktoś coś w tym temacie?
...a świstak... :P
rosomakx4 05-05-2018, 19:52 Panowie, żyje na tym świecie nie od dzis
Zastanawiam sie tylko co blokuje przyrost w wersji 120 KM
Wiadomo że może być brak paliwka, temp w dolocie czy ciśnienie doładowania
100 KM z litra to dziś żaden cud, a jak ładnie sie działa na wyobraznie
bo 1.5tdci euro6 ma wszystko małe, małe turbo, małe wtryski, 8 zaworową głowicę, małą przepustowość wydechu (katalizatory,dpf) itp :)
rosomakx4 06-05-2018, 12:53 Słowem cieszyć się z tych 13X kuni i dużego niutona, i jezdzic na niutonie ;)
A i jeszcze z niskiego spalania bo tu akurat ten silnik mnie zaskoczył pozytywnie
heko - jak wyglada sprawa boxa dla focusa 1.5 150km z 2017? Chodzi mi przedewszystkim o porownanie z wgraniem fabryczneg oprogramowania ktore podobno jest mozliwe i zwieksza moc automatycznie do fabrycznych 180km....czy przyjezdzac do Ciebie po wgraniu tego oprogramowania, czy dla Ciebie to bez roznicy bo BOX i tak zrobi swoje?;)
to tylko zeby sie upewnic - dla "zdrowia" silnika - lepiej byloby taką mapę na 180KM wgrac wczesniej, czy Box i tak zawirusowywuje tak, że nie ma to znaczenia? :)
tak jak pisałem, bez różnicy :)
Albo nie ma takiego info w tym wątku, albo je przegapiłem, więc podpytuję...
Muszę szukać czegoś bardzo oszczędnego dla żonki do cotygodniowego śmigania na trasie i wyskoczył mi w ogłoszeniach Focus 1,5TDCI Econetic 105KM - co sie z tym da zrobić?
TuneFORCE 11-05-2018, 10:33 to tylko zeby sie upewnic - dla "zdrowia" silnika - lepiej byloby taką mapę na 180KM wgrac wczesniej, czy Box i tak zawirusowywuje tak, że nie ma to znaczenia? :)
Pomyliłeś tematy...to wątek o 1.5TDCI :619::619:
rosiu_ro 08-06-2018, 12:33 Panowie. Przymierzam się do Couriera. Dostałem ofertę z Forda na 1.5 TDCI 75KM i 100KM (nie 95 a 100), model po lifcie do odbioru w lipcu/sierpniu. No i mam mętlik. Z założenia auto trafi na czipa ale w materiałach są sprzeczne informacje. 75KM ma stałą czy zmienną geometrię. W ulotce na stronie Forda jest że stałą. Oferujący na zadane pytanie odpisał, że zmienną. Przy 100KM domyślam się że jest zmienna. Różnica w zakupie jest spora, na tyle duża że opłaca się zrobić czipa i jeszcze na wakacje zostanie. Możecie mnie oświecić jak to jest?
jeśli zmienna, to bierz, jeśli stała, to szału nie będzie
TuneFORCE 13-06-2018, 08:14 Nie ważne czy 75 czy 100, bo w Courierze jest ten sam silnik i turbina we wszystkich wersjach mocowych. Inne turbo jest tylko w Connecie 120KM i Focusie 120KM. Connect 100KM vs 120KM to tez inna turbnia, taka sama jak w Courierze.
rosomakx4 24-06-2018, 12:07 Nie ważne czy 75 czy 100, bo w Courierze jest ten sam silnik i turbina we wszystkich wersjach mocowych. Inne turbo jest tylko w Connecie 120KM i Focusie 120KM. Connect 100KM vs 120KM to tez inna turbnia, taka sama jak w Courierze.
To czym się różni turbo w focusie i connect 120 KM ?
I jaki wpływ na przyrost ma to w jednym i drugim samochodzie
TuneFORCE 28-06-2018, 06:28 To czym się różni turbo w focusie i connect 120 KM ?
I jaki wpływ na przyrost ma to w jednym i drugim samochodzie
Connect i Focus w wersji 120KM mają tą samą turbinę ale w wersji 100KM Connect ma już inne turbo podczas, gdy Focus to, które siedzi w wersji 120KM
Witam,
A czy ktoś miał do czynienia z tuningiem silnika 1.5 bluehdi 130 KM 96 KW od peugeota, który występuje w modelu 308 albo 1.5 TDCI ecoblue 125 KM 92 KW w Ford Ecosport?
Być może to te same silniki i wystarczy do 1.5 tdci wgrać program z peugeota lub ecosport? Ktoś się orientuje w jaki sposób producenci wycisnęli z tych silników więcej mocy? Czy mają jakieś znaczące różnice poza programem?
Silnik peugeot ma parametry: 130 KM (96 kW) przy 3750 obr/min, 300 Nm przy 1750 obr/min
Silnik ecosport: 125 KM (92 kW) przy 3600 obr/min, 300 Nm przy 1750-2000 obr/min
Silnik 1.5 tdci: 120 KM (88 kW) przy 3600 obr/min, 270 Nm przy 1750 obr/min
Choć na stronie o ecosport znalazłem informację, że to nowy silnik:
"Silnik 1,5 l Ford EcoBlue to najnowszy silnik wysokoprężny, po raz pierwszy zastosowany w Fordzie EcoSport. Ten czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem i nową technologią wtrysku paliwa generuje 125 KM"
Być może to te same silniki i wystarczy do 1.5 tdci wgrać program z peugeota lub ecosport?
na 200% NIE!
EcoBlue są z AdBlue, a w 1.5tdci 120 nic nie dolewa się
rosomakx4 29-06-2018, 16:46 Być może ten nowy motor będzie fajnym dawcą dla starszych wersji, czas pokaże
rosomakx4 01-08-2018, 19:57 Kupiłem w maju conecia 1,5 120 KM i wyskoczył mi bitte service motor przy 56 tys, auto nie ma mocy, to jakieś zabezpieczenia w tym silniku?
Za 4 tys mam przegląd i chyba odbędzie się wcześniej
Ktoś coś w temacie?
rosomakx4 07-08-2018, 06:28 Wywala mi błąd czujnika ciśnienia na pompie- to ten na railu ?
Dopiero w czwartek ASO ma czas zobaczyć co się dzieje z moim wozidłem
Fiesta 1.5tdci 75KM :)
https://images89.fotosik.pl/32/1013a092c9a94786med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1013a092c9a94786)
Focus 1.5tdci 120
https://images90.fotosik.pl/35/e6965092952dfdc4med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e6965092952dfdc4)
Cześć.
Kupiłem Focusa 1,5 TDCI 2015 moc 95 KM.
Czy da się mu podnieść moc do 120 KM, bez jakiś większych inwestycji?
Jeśli tak, to gdzie? Najlepiej woj. śląskie.
...woj. śląskie.
Przełączenie na 120KM - bez problemu.
Szału nie będzie, bo obecnie ten silnik ma "z fabryki" (po pomiarze na hamowni) zapewne powyżej 105KM.
bodzio17 15-10-2018, 11:23 Witam, podepnę się pod temat - ten 1.5TDCI to tylko przypadkowa zbieżność pojemności z Renault 1.5DCI, czy faktycznie Ford zmienił dostawcę z Peugeota na Renault?
Siostra się przymierza do Focusa mk3 fl, z tym silnikiem - ale jeśli to faktycznie konstrukcja "made in Renault" to jej odradzę. Mieliśmy w firmie 3 auta z tymi silnikami, w 2 przy ok. 150kkm obróciły się panewki...
nie ma nic wspólnego z renault :)
bodzio17 15-10-2018, 20:08 Ok, dzięki za info, jeden "fachowiec" tak twierdził, ale pojemność się nie zgadza Ford ma 1499cm, a Renault 1461cm...
TuneFORCE 16-10-2018, 06:07 A kto powiedział, że w silniku Forda panewka się nie obróci?
Jak ktoś zmienia olej co 30k km to niech liczy się z taką usterka w każdym motorze.
http://prntscr.com/ldxdnh
Dzieki Heko i Michal
megatomasz 17-11-2018, 20:08 Cześć,
czy obecny dizel z focusa 1.5 ecoblue 120KM to zmodyfikowany TDCI czy nowa konstrukcja? Da się to podkręcić?
skrzypekps 15-05-2019, 19:39 A więc odswieżę temat. Mam 95 km 1.5 tdci. I tak czytając cały ten temat doszukałem się info, iż w 120 jest ta sama turbina, więc czym różni się silnik lub jego osprzęt? Oznaczenie fabryczne jest inne.
Witam. Ja również posiadam 1,5TDCi 95km, czy ktoś podnosił moc na tym silniku ? są jakieś skutki uboczne , jakieś większe ryzyko ? chodzi mi bardziej o skutki uboczne związane z podniesieniem momentu obrotowego niż mocy ( w moim na hamowni wyszło 111km - przebieg 20k ). Czy wytrzyma podniesienie momentu : dwu-masa, turbina itd.? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
TuneFORCE 31-07-2019, 21:38 Znam Connecty z tym silnikiem, które przejechały dziesiątki jak nie zaraz setki tysięcy km-ów na modzie
skrzypekps 03-08-2019, 20:28 Tu zamieściłem moją opinie nt. zwiększenia mocy
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=296249
Tu zamieściłem moją opinie nt. zwiększenia mocy
z tego co tam pisałeś to było 95>120 . A ten temat jest o CHIP-tunningu czyli jeszcze większym "kopie" ;)
CzarliCzarli 10-01-2020, 07:41 1.5 tdci w focusie
Zadowolony jesteś? Czuć różnicę? Też zastanawiam się nad chipem w focusie 1.5 120km tylko nie wiem czy te 15-20km będzie bardzo odczuwalne
Edit:
Ciekawe w jaki sposób udało im się podnieść moc o 32km https://youtu.be/zDqaXoYjl6M
Na stronie sprzedają te boxy po 497 euro
kilka ostatnich przykladów:
https://images91.fotosik.pl/315/7537627883d1fc79med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/7537627883d1fc79)
https://images89.fotosik.pl/315/2c1dcf4f2bdf2e65med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c1dcf4f2bdf2e65)
https://images90.fotosik.pl/315/6d6735746536ba21med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6d6735746536ba21)
https://images89.fotosik.pl/315/190c957ca878968emed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/190c957ca878968e)
filipk93 09-07-2020, 13:16 też mam Curiera 1.5 100KM i zastanawiam się nad mapą. Auto ma co prawda przejechane 700 km, ale myśle że to nie będzie przeszkadzać. Widze, że 139KM/300NM udało się z tego wyciągnąć więc to juz pewnie odczuwalna róznica. Ma ktoś może takiego 100 KM po mapie?
Bump:
Bump:
Witam.
Czy i co w temacie chipa, można zrobić z silnikiem mojego Focusa 1.5 TDCI 105 KM ? Czy możecie polecić kogoś we Wrocławiu, okolicach ? Kolego Grzegorz "TuneForce" działasz tylko w Poznaniu czy Wałbrzych też ? Pozdrawiam.
arturmsi 25-08-2020, 21:53 Kręcił ktoś bezproblemowo 1.5 tdci 120km w Wawie? Bo ciągle widać tylko krk albo Poznań
marcinnn733 16-09-2020, 07:04 Panowie czy jest sens w 120 km silniku płacić za zwiększenie mocy tylko o jakieś 18 km, czy to taka duża różnica ma to sens?
+20KM 50Nm to naprawdę czuć :)
marcinnn733 16-09-2020, 09:56 Czuć napewno ale czy jest sens wydać na to ok 1tys zł? Nawet te 20 km jak się uda to i tak niewiele jak dla mnie, jak by się dało zrobić z niego 150 km to bym się nawet nie zastanawiał 😁 chociaż nie wiem czy to możliwe ale usłyszałem w jednej firmie ze może im się uda 150 zrobić
Kręcił ktoś bezproblemowo 1.5 tdci 120km w Wawie? Bo ciągle widać tylko krk albo Poznań��
Jedź do EMsetup Grodzisk Mazowiecki dadzą radę:-)
maniek860824 17-09-2020, 07:42 Czuć napewno ale czy jest sens wydać na to ok 1tys zł? Nawet te 20 km jak się uda to i tak niewiele jak dla mnie, jak by się dało zrobić z niego 150 km to bym się nawet nie zastanawiał 😁 chociaż nie wiem czy to możliwe ale usłyszałem w jednej firmie ze może im się uda 150 zrobić
20KM na papierze/wydruku z rolek szału nie robi ;)
Ale 50Nm na drodze będzie odczuwalne - nie ma się nad czym zastanawiać :diabelek:
CHARONSKI 22-09-2020, 21:26 Mam więcej 50Nm, tuż po zakupie na gwarancji robiłem,nie ma się nad czym zastanawiać:)
TuneFORCE 01-10-2020, 19:50 Witam.
Czy i co w temacie chipa, można zrobić z silnikiem mojego Focusa 1.5 TDCI 105 KM ? Czy możecie polecić kogoś we Wrocławiu, okolicach ? Kolego Grzegorz "TuneForce" działasz tylko w Poznaniu czy Wałbrzych też ? Pozdrawiam.
W Wałbrzychu też działamy :)
Cześć wszystkim!
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Jakiś czas temu zdecydowałem się na chiptuning mojego Connecta 1.5 TDCi 120 KM w zaprzyjaźnionym warsztacie. Auto z 2018 roku, aktualny przebieg 42000 km.
Auto po zabiegu wyrywa się wręcz do przodu, ale szczerze mówiąc trochę niepokoi mnie aż taki przyrost mocy widoczny na wykresie.
Z tego co widziałem z reguły jest to przyrost rzędu około 20 KM.
Jeśli ma to mieć znaczący wpływ na nadmierne zużycie podzespołów to wolałbym już chyba wrócić do ustawień fabrycznych.
Ufam mojemu mechanikowi, ale chciałbym potwierdzenia, że jest to bezpieczna modyfikacja.
Byłbym wdzięczny gdyby wypowiedziały się osoby znające się na rzeczy.
https://i.imgur.com/kMWRv7N.jp g
wyglądałoby ok, gdyby nie ta końcówka wykresu, tam nie wiadomo skąd, nagle ze 140KM wskakuje 160+
Dzięki wielkie za odpowiedź. Co byś zrobił na moim miejscu?
Dopiero co wydałem pieniądze, wolałbym uniknąć płacenia kolejnych 800 zł :?
Może da się jakoś "uspokoić" końcówkę tego wykresu?
miałem na myśli samo sprawdzenie na innej hamowni :)
Może z jakiegoś powodu auto się uślizgneło na hamowni? Sprawdzenie na innej to koszt ok 100 zł więc może i warto. Chyba, że zrobili jakiś dziwny program dla samego numerka :)
Dzięki Panowie, macie rację, przy okazji może sprawdzę na innej hamowni w Poznaniu.
Być może faktycznie doszło do jakiegoś drobnego uślizgu.
edimorton 12-11-2020, 22:28 kilka ostatnich przykladów:
https://images90.fotosik.pl/315/6d6735746536ba21med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6d6735746536ba21)
https://images89.fotosik.pl/315/190c957ca878968emed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/190c957ca878968e)
Jak to jest, że focus w serii miał 121 KM i 302 Nm a po programie wypluł 151 KM i 350 Nm
a Mondeo z tym samym silnikiem w serii miał 123 KM i 308 Nm a po programie wypluł 144 KM (7Km mniej niż focus) ale za to 373 Nm (23 więcej niż focus).
Nie da rady zrobić tych 150 KM i 370 Nm? Pojechałbym wtedy i do Krakowa, bo w Warszawie to nikt mi nie obiecuje więcej niz 135 KM i 330 Nm a to szkoda zachodu dla 15 koni. Co innego dla 30 KM i 70 Nm
Drugie pytanie czy jeżeli smaochód jest na gwarancji i serwisuję go w ASO to nie ma możliwości, zeby usunęli mi wirusa? Pytam bo ostatnio mi niby jakąś aktualizację oprogramowania wgrywali.
nie zawsze wszystkie wyjdą tak samo, kilka KM +- to normalne
nie gwarantuję 150KM :)
tak, zawsze moze się zdarzyć, że nadgrają kolejną aktualizację
TuneFORCE 20-11-2020, 07:14 1.5TDCI w MK4
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/123587730_2804507069652507_4512786789292133884_o.j pg?_nc_cat=111&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=5uPm7WfT0U0AX98658k&_nc_ht=scontent.fosl3-2.fna&oh=aedfec2d5d158be351746066f8cb55ad&oe=5FDDC7CE
Bump: Cześć wszystkim!....
Tak to jest jak się robi tuning nie u tunera tylko w warsztacie, w którym naprawia się samochody i w którym nic nie wiedzą o tuningu i hamowaniu auta.
Moi dealerzy też używają takich hamowni ale wykresu z taki zonkiem na końcu nikt by nie dal klientowi. Pomiar został skopany albo w sofcie jest jakiś babol. Nie może być na końcu takie strzału mocy w tym silniku, bo jeśli to wynika z zlej dawki paliwa itp. to może spowodować, że tam zaraz coś yebnie.
edimorton 26-11-2020, 11:27 nie zawsze wszystkie wyjdą tak samo, kilka KM +- to normalne
nie gwarantuję 150KM :)
tak, zawsze moze się zdarzyć, że nadgrają kolejną aktualizację
I wtedy co? Trzeba robić nowy program?
A może w takim razie warto się zastanowić na powerboxem z V-techu. Montował to ktoś może i sprawdzał na hamowni? Domyślam się, ze to będzie gorsze rozwiązanie niż indywidualne strojenie, ale z drugiej strony, jeżeli różnica nie jest jakaś kolosalna to może ten power box nie byłby głupim rozwiązaniem do służbówki, która jest serwisowana w aso i istnieje ryzyko nadgrania programu ( a na przeglądzie w Aso co 20 tys. km jestem 3 razy w roku), a druga rzecz, ze powerboxa zawsze można sobie przerzucić do drugiego auta a to już moja druga foka i pewnie nie ostatnia.
tak, wtedy nowy program, więc tym bardziej do służbówki box to pewniejsze rozwiązanie
jak coś to pisz na pw :)
Panowie podnosił ktoś moc w Ford Courier 2016r 1.5 75koni. Jakie tu możliwości są bo trochęby sie przydało.
coś takiego :)
https://images90.fotosik.pl/461/eaaf0ad5650a9349med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/eaaf0ad5650a9349)
TuneFORCE 12-01-2021, 07:30 Panowie podnosił ktoś moc w Ford Courier 2016r 1.5 75koni. Jakie tu możliwości są bo trochęby sie przydało.
Da się da. Z Torunia masz rzut beretem do Poznania g:D
Witam,
Mam plan podnieść moc w swoim Focusie '15 95koni i zastanawiam się czy lepiej najpierw zmienić na 120koni a później chip czy od razu sam chip? Widziałem jak Heko pisał, że to nie ma znaczenia (osprzęt ten sam wersji 95 i 120) ale gdy spoglądałem na wykresy na hamowni wersji 95 konnej to z samego chipa wychodziło trochę ponad 110 koni, co byłoby bez sensu gdy łatwiej można zrobić 120. Fajnie byłoby gdyby ktoś miał doświadczenie w praktyce jak to wygląda, z góry dzięki za pomoc :)
TuneFORCE 26-01-2021, 12:09 Witam,
Mam plan podnieść moc w swoim Focusie '15 95koni i zastanawiam się czy lepiej najpierw zmienić na 120koni a później chip czy od razu sam chip? Widziałem jak Heko pisał, że to nie ma znaczenia (osprzęt ten sam wersji 95 i 120) ale gdy spoglądałem na wykresy na hamowni wersji 95 konnej to z samego chipa wychodziło trochę ponad 110 koni, co byłoby bez sensu gdy łatwiej można zrobić 120. Fajnie byłoby gdyby ktoś miał doświadczenie w praktyce jak to wygląda, z góry dzięki za pomoc :)
Jeśli masz osprzętowo wersj 120KM a moc wykastrowana jest programowo to nie ma znaczenia czy zrobisz najpierw upgrade czy od razu chipsa, bo wyjdzie to samo.
Natomiast w przypadku gdy masz inny hardware(turbina) to nie zrobisz upgrade na 120KM a nawet jak zrobisz to nic to nie da ;) Tylko chips w okolice 110-120KM
Jeśli masz osprzętowo wersj 120KM a moc wykastrowana jest programowo to nie ma znaczenia czy zrobisz najpierw upgrade czy od razu chipsa, bo wyjdzie to samo.
Natomiast w przypadku gdy masz inny hardware(turbina) to nie zrobisz upgrade na 120KM a nawet jak zrobisz to nic to nie da ;) Tylko chips w okolice 110-120KM
Z tego co się orientuje to każdy diesel 1.5 w Focusie ma ten sam osprzęt (raczej łącznie z Econetice) więc w teorii powinno po chipie powinno wyjść powyżej 130koni/330niuta jak w przypadku wersji fabrycznie 120.
Co muszę zrobić aby mieć 100% pewności, że mam ten sam hardware?
Edit: Mam już pewność, że da się zmienić na 120, więc kolejny etap będzie chip po tym jak zmienię na 120 ;)
TuneFORCE 01-02-2021, 08:55 Z tego co się orientuje to każdy diesel 1.5 w Focusie ma ten sam osprzęt (raczej łącznie z Econetice) więc w teorii powinno po chipie powinno wyjść powyżej 130koni/330niuta jak w przypadku wersji fabrycznie 120.
Co muszę zrobić aby mieć 100% pewności, że mam ten sam hardware?
Edit: Mam już pewność, że da się zmienić na 120, więc kolejny etap będzie chip po tym jak zmienię na 120 ;)
Jeśli to jest Focus, a nie np Connect to osprzęt w każdej wersji jest takim sam.
Lepiej od razu zrobić program niż po drodze bawić się z upgrade ponieważ różnica na rolkach pomiędzy tymi wersjami to jakieś 10KM/20NM ;) a czasami to nawt 95KM wychodzą podobnie jak 120KM :D
Sgazur1985 13-05-2021, 10:01 Witam serdecznie . Posiadam mondeo 1.5 tdci 120km chciałbym podnieść moc do 140km czy jest ktoś w okolicy zielonej Góry kto mógłby mi to ogarnąć ?
TuneFORCE 17-05-2021, 13:23 https://tuneforce.pl/reservations
. Posiadam mondeo 1.5 tdci 120km TuneFORCE z tego co pamiętam idzie to zrobić na około 150KM i 360Nm
Meniumeh 02-12-2021, 15:37 Pytanie do Was i do Tunerów.
Czy jest jakaś odczuwalna różnica w jeździe 1.5 Tdci 120KM a 1.6 Tdci 115KM oraz czy chiptuning ktoregos silnika daje lepsze efekty ?
CHARONSKI 12-12-2021, 20:00 Mogę tylko porównać 1,6tdci 110KM (na hamowni miał 116KM)Mk2,mapa 127KM moment 310Nm z fabrycznym MK3 1,5tdi 120 KM.Po przesiadce z Mk 2(mapowanego) do nie mapowanego MK3 była znaczącą różnica na korzyść MK3.Po zmapowaniu z MK3 zrobiła się rakieta:).To nie było chwilowe zauroczenie:) ,bo mialem oba auta przez pół roku.
Sławek1977 07-01-2022, 09:42 Witam. Czy w Transit Courier 2019r.
1.5L SOHC DI TC Diesel, numer VIN:
WFONXXTACNKS69942 jest możliwość przestawienia mapy Forscanem, czy pozostaje tylko czip?
Draculescu 08-01-2022, 15:29 https://tuneforce.pl/reservationsCzy to prawda ze wynosicie się z Poznania?
Jeśli tak to dokąd?
TuneFORCE 12-01-2022, 21:58 Czy to prawda ze wynosicie się z Poznania?
Jeśli tak to dokąd?
Poznański oddział został zamknięty i przeniesiony wraz z hamownia do Piły: https://tuneforce.pl/kontakt-poznan
Dodatkowo mamy w Poznaniu dwa warsztaty partnerskie dla których również wykonujemy modyfikacje. Jeden w Komornikach, a drugi w Pawłowicach.
Tutaj lista oficjalnych oddziałów:
https://tuneforce.pl/kontakt-centrala
Do tego mamy sporo warsztatów partnerskich :wink:
Patryk275 12-01-2022, 22:37 Można prosić namiary na warsztat w Komornikach?
Pytanie do Tunerów - czy w 1.5TDCI (Fiesta 2018r) możliwe jest zaślepienie systemu EGR pozostawiając sprawnie działający DPF? Z tego co wiem, EGR ma swoją rolę również przy wypalaniu DPF'a - stąd pytanie czy będzie to działaćprawidłowo i czy ktoś ma doświadczenie w tej materii. Pozdrawiam
w euro6 egr ma spory wpływ na przebieg regeneracji dpf, szczególnie przy małych obciążeniach, regeneracji w mieście i na krótkich odcinkach
luckyboy 10-11-2022, 10:09 Bez otwartego EGR wypali się ale o wiele później.
heko: Dziękuję za odpowiedź.
Pytanie czy jest to wykonalne i bezpieczne dla silnika - no i czy ktoś w ogóle to praktykuje? Domniemam, że większość speców pewnie wywala całą "ekologię" za jednym zamachem zapewniając święty spokój zarówno sobie jak i klientowi.
Znalazłem film, na którym widać procedurę wypalania DPF w silniku z 2013r. - klapa EGR pozostaje zamknięta odczas całego procesu wypalania.
https://www.youtube.com/watch?v=MGA_H9eVDPQ&ab_channel=PiotrBienias
Nie wiem jak wygląda sprawa w przypadku silników z Euro 6 - bardzo możliwe, że tam już jest szereg powiązanych ze sobą rozwiązań, które wyrzeźbili aby podciągnąć ten silnik pod normy emisji spalin.
W miarę możliwości wolałbym zrobić mapę + start stop off + zaślepienie EGR, nie wywalając DPFa - ale tylko pod warunkiem, że będzie się on prawidłowo wypalał. Wychodzę z założenia, że Diesle są stworzone do trasy, a DPF będzie regularnie "przedmuchiwany".
Co byście poradzili? Zrobić jedynie mapę na 270Nm + wyłączenie start stop i zostawić EGR i DPF w spokoju (póki działa) czy lepiej zapobiegać i mieć spokój na lata?
Z tego co widzę po ogłoszenaich niektóre 1.5 TDCI mają nalatane po 300-400 tys na ustawieniach farycznych i to przy wymianach oleju co 30kkm... z kolei inni bujają się po serwisach z nowymi autami od awarii do awarii (wątek o Transit Courier..) i bądź tu człowieku mądry. :wink: Pozdrawiam
tak jak pisałem, w e6 egr jest niestety istotny w pracy dpf :(
nie ruszałbym nic, poza chipsem
luckyboy 11-11-2022, 23:08 Jeżeli jeździsz tylko po mieście to prędzej czy później DPF zatka się.
Jeżeli jeździsz tylko po trasie to faktycznie nigdy możesz nie spotkać się z tym problemem.
Ja jeżdżę prawie wyłącznie po mieście i musiałem przebić DPF, ale EGR nie ruszałem, bo jest przydatny - dogrzewa zimą silnik spalinami, zmniejsza spalanie.
konieczko5 12-11-2022, 18:32 ...
Witam,
Czy ktoś się orientuje jakie maksymalne ciśnienie daje turbina w FF3 1.5 tdci 120 w serii?
U mnie ładuje 1.55. Nie wiem czy nie ma wgranego jakiegoś programu.
focccccus 23-10-2024, 09:28 Dzień dobry,
Czy zmieniał ktoś z Was moc w fieście mk7 albo b-maxie 1.5 tdci z 75 na 95KM ?
wiem, że w focusie 1.5TDCi można zmienić forscanem z 95 na 120
w 2.0TDCi też bez problemu ze 150 można zrobić 180KM
ale jak to wygląda w tych mniejszych autkach? :)
na pewno będzie to odczuwalny przyrost
Pytanie do doświadczonych tunerów - będę wdzięczny za konkretną odpowiedź.
1.5 TDCi 88kW, chip, start/stop OFF, EGR OFF, DPF OFF.
Czy po modyfikacji tego silnika można bezpiecznie zmienić olej na lekkobieżny 5W40 mid/full SAPS?
Producent zaleca 5W30 A5/B5 (następnie zmieniono na 0W30 wraz z wejściem EURO 6), aczkolwiek nie powinno to dziwić ponieważ zmuszają ich do tego coraz ostrzejsze normy CO2 i NOX więc nie mają innego wyjścia niczego innego rekomendować nie mogą.
Aktualnie mam zalany Motul 5W40 (na czas zabawy) ale zastanawiam się czy po wywaleniu całej tej pseudoekologii konieczny jest powrót do 5W30 czy też można bezpiezcnie pozostać na lekkobieżnym 5W40 z wyższym HTHS niż sobie życzą w specyfkacji.
Mechanik twierdzi, że 5W40, a tematy olejowe sprowadzają się często do tego co komu lepiej smakuje stąd prośba o ekspercką opinię.
Panowie tak na szybko . Mondeo mk5 1,5 TDCI .czy istnieje możliwość podniesienia mocy tego silniczka tylko poprzez wgranie innej mapy, czy tylko poprzez chipa?
...tylko poprzez chipa?
Fabrycznie 1.5TDCi nie ma wyższej mocy niż 120KM.
|
|