Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Ranking olejowy na podstawie specyfikacji producenta
szymonbr 04-01-2017, 20:47 Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Od jakiegoś czasu zagłębiam się w temat oleju do mojego Focusa MkII 1.6L Zetec-S PFI HPDC 100PS. Przejrzałem sporo specyfikacji i ośmieliłem się zrobić swój własny ranking olejowy, wyszło całkiem nieźle więc pomyślałem, że się podzielę.
Pod uwagę brałem kilka parametrów, ich wagi uzależniłem od własnego widzi mi się :P i przydatności pod kątem mojej Foki. Generalnie dawałem też mniejsze wagi dla parametrów, których było mniej w specyfikacjach producentów (b.d.):
Viscosity Index - Wskaźnik lepkości
Waga w rankingu: 12
Zdolność do utrzymania lepkości w szerokim zakresie temperatur. Im wyższy wskaźnik tym większa odporność filmu olejowego na duże zmiany temperatur.
Cold Crank Simulator (Viscosity at -30°C)
Waga w rankingu: 5
Pomiar prędkości wału przy temperaturze oleju wynoszącej -30°C. Wartość jest myląca, oczekiwany jest jak najmniejszy wskaźnik.
Pour Point
Waga w rankingu: 12
Temperatura krzepnięcia oleju. Oczywiście oczekujemy jak najniższej.
Flash Point
Waga w rankingu: 10
Temperatura wrzenia. Im wyższa tym lepiej, 205 to minimum.
Total Base Number (TBN)
Waga w rankingu: 15
Bardzo ważny parametr z mojego punktu widzenia.
W dużym skrócie, jak dobrze olej może naturalizować kwasy, i produkty uboczne spalania. Szczególnie pożądane przy jeździe miejskiej lub w trudnych warunkach. Im więcej tym lepiej.
Za parametr którego nie było w specyfikacji automatycznie przyznawane było 0 pkt.
Poniższe parametry nie brały udziału w rankingu ze względu na małą ilość danych w specyfikacjach:
High-Temperature/ High-Shear (HTHS at 150)
Noack Volatility Test
Sulfate ash
kliknij aby powiększyć)
https://s30.postimg.org/jdcxoqf7h/Zrzut_ekranu.jpg (https://s30.postimg.org/av3hke8ov/Zrzut_ekranu.jpg)
W załączniku ranking w Excelu
kumpel Fordzika 04-01-2017, 21:08 O cholercia, a myślałem, że to ja mam przetrącone w głowie w temacie olejów i innych smarowideł :)
;)
chapeau bas !
grodzian 04-01-2017, 21:15 Szacun za robotę...
krzysztofSJZ 04-01-2017, 21:27 wychodzi na to że nie ma wielkiej różnicy między oliwami,jedynie cena niektórych powala. Zastanawia mnie Valvoline semi jest w niektórych parametrach lepsze od SynPower który ma być prawdziwym full syntetykiem
Bump: a fabryczny moto craft pod jaką nazwą się ukrywa???
Czyli odpuszczam Millersa i wracam do sprawdzonego przez lata i naprawdę dobrego LM F.
Dzięki szymonbr. Dobra robota.
shrekxx, żaden valvoline pełnym syntetykiem nie jest. Przecież to wynika z samej treści karty udostępnianej przez producenta.
https://lh3.googleusercontent.com/lzWfaHg8r-z4v1Oms7EHyMSxblv1JEZb22VrY2a-1ITsLvNUVF4yR0YaqvhFTudzKxzmj2UJAiAJaj7FigpjAhT5_x s-wHIjzCUyTA=w938-h849-no
szymonbr 04-01-2017, 21:34 Panowie, cała przyjemność po mojej stronie tylko zanim klikniecie na "Kup Teraz" sprawdźcie proszę to co napisałem, bo nie obiecuje, że wszystkie parametry sprawdziłem 2 razy. Poza tym tak jak pisałem wagi parametrów dobrane są pode mnie ;) a jak wiadomo testy nie powiedzą wszystkiego o oleju.
shrekxx nie mogłem znaleźć specyfikacji moto crafta
weuek Chyba zamiast "Baza według producenta" powinno być "określenie jakie stosuje producent w materiałach marketingowych"
Pozdrawiam
Super.
Szkoda że nie ma NOACK podanych do każdego oleju.
Chociaż dla mnie Liqui Moly jest zawsze nr.1
kumpel Fordzika 04-01-2017, 22:14 a fabryczny moto craft pod jaką nazwą się ukrywa???
to się w necie ukrywa pod brandem Moto Craft 5W30 do tej pory przynajmniej:
http://proauto.pl/files/karty/castrol/nowe/Magnatec%205W-30%20A5.pdf
ale co tam w beczkach na stacjach mają to do konca ne wiadomo, bo mi wychodzi, że to?
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/A9A41B4CF99E5DF280257D47006398B1/$File/BPXE-8HMJ5N_0.pdf
takie oficjalnie, handlowe parametry ma Moto Craft 5W30
https://www.fcsdchemicalsandlubricants.com/main/additionalinfo/Product%20Data%20Sheet%205W30%20Full%20Synthetic.p df
całkiem, całkiem na papierze :)
powiem szczerze, ze można zwariować i dlatego omijam szerokim lukiem produkty BP, bo tu na przykład
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/F209E1F4588EED6180257DDD00495BA7/$File/BPXE-9TTT6K.pdf
tu jeszcze taki zbiór dla tropicieli Castrola :)
http://msdspds.castrol.com/msdspds/msdspds.nsf/CastrolResults?OpenForm&c=Poland%20(PL)&l=Polish%20(PL)&p=edge&n=&b=All&t=All&autosearch=No&autoload=No&sitelang=EN&output=Full&spu=Lubricants&unrestrictedmb=No&cols=0
szacun, wreszcie ktoś kto czyta karte produktu
tbn bardzo ważny parametr, ale nie najważniejszy
bardzo dużo dałoby nam zrobienie testu oleju po 5000 km i właśnie min zbadanie tbn
wtedy oczy się wam otworzą. tak jak mówie, książka i etykieta jedno, przebieg, drugie.
ps. do tego zestawienia dobrze zrobić zestawienie kto najwięcej wydaje na reklamę i wnioski nasuną się same
Oho.. zaczyna się kolejny wielostronicowy temat wyższości olejów :) ;)
;)
TROCHĘ te zera takie na wyrost, bo jak nie ma czegos w karcie albo jest zatajone to nie znaczy, że tego nie ma, ale oK
kumpel Fordzika 05-01-2017, 10:41 Oho.. zaczyna się kolejny wielostronicowy temat wyższości olejów
Te pogwarki forumowe to raczej nie o wyższości tylko o świadomości klienckiej i możliwości świadomego wyboru oleju jaką niektórzy producenci-dostawcy dają klientowi, a niektórzy nie dają możliwości świadomego wyboru, bo coś tak kombinują, parametrów nie pokazują wszystkich i pod kogoś się podszywają. Ja np do tej chwili tak na 100% nie wiem który olej Castrol sprzedaje pod brandem Moto Craft 5W30, prawie wiem :) ale nie tak bankowo, więc produkt omijam. A jaki olej tak na tip top w bańkach Ford Formuła F ? Owszem można mieć zaufanie do Forda skoro sie kupuje od nich samochód to co tam w olej wnikać. Można i tak, ale można inaczej i samemu sobie olej wybrać i być też zadowolonym, a może i bardziej bo się więcej kasy wyda :)
szymonbr super robota , zwłaszcza że od razy wyjaśniasz o co chodzi w poszczególnych tabelach . :razz:
koledzy tylko jak temat się rozwinie , róbmy tak by moderator go nie zamknął .
kumpel Fordzika 06-01-2017, 10:55 koledzy tylko jak temat się rozwinie , róbmy tak by moderator go nie zamknął .
Chytry plan :)
Może warto by tu prośba do autora edytować tytuł wątku aby to był ranking olei spełniających normy Forda, a nie do konkretnego silnika 1,6.
Co do meritum to w innym wątku pisałem jak dawniej zachwycałem się olejem STAT Oil jak to pięknie w mrozach startował mój Fiat TIPO na tym oleju.
Poszukałem i patrzę, że do Forda spełniającym normę Ford WSS-M2C913-D ! też posiadają teraz Statoil Lazerway F 5W30 i to z oznaczeniem w nazwie literką "F"
Olej ma bardzo fajne parametry na papierze, bardzo
TBN wysoki, wskaźnik lepkości wysoki HT/HS 3.0 jakby bardzo dobry do Forda, temperatura zapłonu 233 !
https://www.statoil.pl/cs/PdfReader?wercsurl=%3FPRD%3D749~~PDF~~MTR~~APDS~~P L~~2015-09-03+15%3A18%3A23~~LAZERWAY+F+5W-30&wercsname=LAZERWAY+F+5W-30
CCS w temp -30 st C ma wartość 4360 no no i może być wiadomo dlaczego taki łatwy start kiedyś miałem
Ciekawi mnie bardzo kto dla nich ten olej produkuje, bo chyba taki potentat paliwowy nie miesza go sam dla siebie :D
Może ktoś ma wiedzę kto dla STAT OIL oleje miesza ?
brakuje mi specola w zestawieniu
kumpel Fordzika 06-01-2017, 12:51 Ten SPECOL to taka chyba trochę garażowa blendownia. No może w wielkim garażu ;) Osobiście to bał by się ten olej polecać co by tam nie pisali w jego parametrach.
garażowa nie garażowa - ok
ale karta technologiczna chyba nie może kłamać ? w razie kontroli biznes upadnie
kumpel Fordzika 06-01-2017, 14:03 Ale kto to zweryfikuje z kartą ?, papier kurde wszystko wytrzyma :) Żaden PIH, żaden Sanepid ;) czy nawet Urząd Dozoru Technicznego by się nie podjął. Centrum Badania Jakości Wyrobów ? Za komuny coś takiego istniało, bo wyrobów nie było wiec mieli czas na badania wszelakie :) Oleje to jest AMBA i musimy lać i wierzyć :) Co najwyżej sami porównawcze testy robić domowo-garażowe.
Chyba, że my na forum zrobimy zrzutę i badanie paru olejów zlecimy. FULARA robiłeś może rozeznanie jaki to koszt może być ? Stówkę, dwie stówki bym dorzucił.
RAVENOL FDS SAE 5W-30 is a fully synthetic, low friction motor oil based on PAO (Polyalphaolefine) with CleanSynto® Technology
FORD WSS-M2C913-D
Viscosity at –30°C mPa.s 3880 ASTM D5293
Viscosity at 40°C mm²/s 58,35 DIN 51 562
Viscosity at 100°C mm²/s 10,2 DIN 51 562
Viscosity index VI 163 DIN ISO 2909
Flash point (COC) °C 228 DIN ISO 2592
Pourpoint °C -51 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g 9,9 DIN ISO 3771
Noack Volatility % 8,9 ASTM D5800
Sulphated ash %wt. 1,2 DIN 51 575
Low Temp. Pumping viscosity -35°C (MRV) mPa*s 14.800 ASTM D 4684
HTHS Viscosity mPa*s 3,0 CEC L-36-A-97
http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fds-sae-5w-30.html
kumpel Fordzika 06-01-2017, 16:21 Można rzec, że ten RAVENOL FDS 50W30 to olej idealny tylko gdzie go w naszym pięknym kraju kupić i ile kosztuje za 5 litrową bańkę. Konkretnie gdzie w jakim sklepie internetowym i stacjonarnym do kupienia jest od ręki. Wydaje się, że warto go kupić bo olej z tego co na karcie charakterystyki prawdziwie syntetyczny, bo ropo pochodnych 6-12 % tylko.
http://www.ravenol.pl/karty/1111139_msds.pdf
około 150 zł kosztuje takie badanie z tego co pamiętam
Może ktoś ma wiedzę kto dla STAT OIL oleje miesza ?
Od niedawna Fuchs to Statoil i vice versa. Gorzej dla Fuchs'a, lepiej dla Statoil'a...
Bump: ...
ale karta technologiczna chyba nie może kłamać ? w razie kontroli biznes upadnie
Oj tam, nie takie przekręty na sucho producentom uchodziły (na świeżo - VW i dieselgate).
Wszystkie parametry podawane są w określonym kontekście. Sprawdzisz jakiś parametr, wyjdzie ci coś innego, i co? Okaże się, że na innej wysokości nad poziomem morza badałeś, albo, że światło w laboratorium za bardzo na niebiesko świeciło. Aż takich przygłupów z producentów bym nie robił... Krętacze - owszem, ale głupi nie są.
kumpel Fordzika 06-01-2017, 17:51 około 150 zł kosztuje takie badanie z tego co pamiętam
Eeeee to jest jakoś do przyjęcia cena. Myślałem, że to w tysiące idzie. Jakby tak forumowo 1000 zł ogarnąć to z 5-6 olej szło by anonimową próbką sprawdzić co one sobą prezentują po przebiegu 5.000 km
Od niedawna Fuchs to Statoil i vice versa. Gorzej dla Fuchs'a, lepiej dla Statoil'a... Z szybkiego porównania tego oleju Statoil Lazerway F 5W30 z olejem FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO-DT 5W30 wychodzi na to że to te same oleje :) dobra wiadomość w sumie.
FUSCH warto przeczytać i ciągle ta powtarzająca się znajoma literka "F" w nazwie oleju :) Chyba Milers i Liqui Moly też ma literę F w nazwie olei do Fordów, więc już prostszej podpowiedzi jaki olej kupować w sklepie na półce nie ma :) :) :)
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-supersyn-f-eco-dt-5w30-1ltr.html
bardzo fajne parametry ma ten FUSCH
mogę się dokładnie dowiedzieć. im więcej parametrów tym więcej kosztuje.
dokładnie, gdyby się każdy choćby po 20 zł zebrał i uzbieralibyśmy z 1000 zł to można próbki do kogoś wysłać po 5000 km i zrobimy testy na podstawowe dane olejowe typu hths, tbn krzepnięcie itp.
porównamy który olej ile się postarzał % w stosunku do pudełka
kumpel Fordzika 06-01-2017, 20:54 Łukasz to w wolnym czasie rozeznaj co i za ile można zrobić dokładnej i jakie próbki dostarczyć, ile tego. Ja teraz na Motulu Specyficu 913. 5000 km stuknie gdzieś w kwietniu maju. Jeśli do tego czasu byśmy tysiaka ogarnęli to ja przygotuje próbkę po przebiegu 5 tys km. Kaskę też dorzucę. Jeszcze jakie oleje by warto sprawdzić ? Myślę, że 6 olei by starczyło i Formuła Forda też może ktoś by dostarczył próbkę. Valvoline SynPower 5W30, może LM i Milers ? Może Ravenol ?
szymonbr 06-01-2017, 22:44 Aktualizacja i zmiana lidera, ale dla mnie i tak odpada przez kiepski punkt krzepnięcia i brak dostępności w PL.
Zastanawiałem się jeszcze nad czymś od AMSOIL bo są dostępne w PL, ale niestety nie wiem czy można je lać do naszych Fordów czy tylko USA
Nie mogę znaleźć FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO-DT 5W30 ma ktoś link do specyfikacji innej niż sklepu internetowego ?
Pozdrawiam
krzysztofSJZ 06-01-2017, 23:44 Można rzec, że ten RAVENOL FDS 50W30 to olej idealny tylko gdzie go w naszym pięknym kraju kupić i ile kosztuje za 5 litrową bańkę. Konkretnie gdzie w jakim sklepie internetowym i stacjonarnym do kupienia jest od ręki. Wydaje się, że warto go kupić bo olej z tego co na karcie charakterystyki prawdziwie syntetyczny, bo ropo pochodnych 6-12 % tylko.
http://olejravenol.pl/search/fraza,ravenol+5w30/
Bump: na pewno 50W30 ????
kumpel Fordzika 07-01-2017, 10:15 Aktualizacja i zmiana lidera, ale dla mnie i tak odpada przez kiepski punkt krzepnięcia i brak dostępności w PL.
Myśle, że warto jeszcze w tym Twoim spisie zamieścić MOTUL SPECYFIC 913 5W30. Rano na minusie 24 ! stopnie i silnik od strzała wystartował na nim w moim Fordziku, więc test zrobiony :)
tu ładne dane:
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/68453/original/Specific_913D_5W-30_%28GB%29.pdf?1380211890
I jeszcze taka dygrsyjka ;) przy okazji. Wydaje mi się, że w tym rankingu cit za dużą wagę ma wskaźnik lepkości sumaryczny. Wiele dobrych olei nie przekracza 165 i to bardzo dobrych olei rozpatrując to w kontekście lepkości wysoko temperaturowej która w pewnym sensie narzuca nie za wyskoki wskaźnik. Wagę tego parametru bym zmienił z 15 na 10 ale to Ci zburzy system i to Twój system :)
http://olejravenol.pl/search/fraza,ravenol+5w30/
Bump: na pewno 50W30 ????
Co za różnica 5 czy 50 jak go kupić nie mogę ;) ;)
krzysztofSJZ 07-01-2017, 12:53 a ci z mojego linka nie sprzedają tej oliwy?
kumpel Fordzika 07-01-2017, 13:53 Przed samym końcem roku, a chyba w Sylwestra zmieniałem olej, a wcześniej obdzowniłem, szukałem, maile pisałem.W pełni syntetyczny RAVENOL FDS 50W30 nie do kupienia.
Nie wiem czy ten z linku kolegi to oficjalny dystrybutor Ravenol na PL wg mnie nie.
Najpewniej kupić na ravenol.de
https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w-30/ravenol-fds-5w30
przy 4x5l jest wysyłka za free do pl a litr kosztuje 29,04zł
Jakby ktoś z Wawy chciał się zrzucić to można by zamówić grupowo
Swego czasu chciałem kupić 5w20 na pao ravenola (hths jak dla 5w30) ale są rozbieżności wg kart katalogowych a badan w lab na oilclub.ru (szczegolnie dla lepkości i ccs rozbieżności na niekorzyść ) http://www.oil-club.ru/forum/topic/17141-ravenol-sfe-5w-20-svezhee/
zastanawiałem sie też nad amsoil signature ale tam jakiś parametr był przekroczony i dla mojego ecoboost nie bardzo sie nadawał.
skończyłem na millersie, http://www.oil-club.ru/forum/topic/21797-millers-oils-xf-longlife-eco-5w-30-svezhee/
choć naprawdę ciekaw jestem tego ravenola fds
warto tabele w watku uzupełnić o dane z pomiarów z oilclub.ru
kumpel Fordzika 08-01-2017, 12:17 skończyłem na Millersie, http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/
choć naprawdę ciekaw jestem tego Ravenola fds
Rozumiem, że na tym Milerise skończyłeś Millers Oils XF Longlife ECO 5W30 :
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3154-olej-silnikowy-millers-oils-xf-longlife-eco-5w30-5l
Jaki on ma wskaźnik lepkości dynamicznej HT/HS przy temp 150 st C. Powinien mieć poniżej 3,5 ja życzy sobie norma Forda.
Jak to wynika z tych rosyjskich testów bo nie kumam. 3,2 czy poniżej 3. Jeśli poniżej 3 to się może robić niebezpiecznie przy silnych obciążeniach silnika.
Brakuje w rankingu smak oleju tak co 10tys.km
kumpel Fordzika 08-01-2017, 12:30 tu o smakach się człowiek narobił przed trzema laty
http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?p=19130&sid=d5055757a62caec4043427d567d3eb99#p19130
http://www.millersoils.cz/diskuse-ohlasy
tu znalazłem cos takiego
wg w/w strony
XF LONGLIFE ECO 5w30 HTHS 2.92
smak oleju bada sie tylko jak silnik rzyga olejem przez odmę :)
kumpel Fordzika 09-01-2017, 08:52 XF LONGLIFE ECO 5w30 HTHS 2.92 To niski ten HT/HS, niby mniej palić powinien o 2% :) ale z drugiej strony wydaje się, że szanse na zerwanie filmu olejowego wyższe niż przy 3,2 jak mają inne olej np Motul Specyfik 913D. Chociaż to tylko dywagacje raczej teoretyczne, ale mimo, że teoretyczne to u siebie będę się trzymał opcji używania oleju z HT/HS nie niższym niż 3,1
grodzian 09-01-2017, 09:56 Potwierdzam Motul przy -23 odpala bez problemu i slychać ze silnik chodzi gładko.
kumpel Fordzika 09-01-2017, 11:28 Może jeszcze ktoś z Kolegów w te silne mrozy poniżej 20 st C kręcił bezproblemowo którymś z ciekawych olei co tu rozprawiamy. Jak kręciło ? Może ktoś ma zalany MOTUL 8100 Eco-Eergy 5W-30 ?
ja kręciłem na millersie na -27
ale nie rozumie, o co chodzi z tym bezproblemowym kręceniem,
kręcił jak kręcił, zapalił i chodził bardzo dobrze
w takie mrozy to nawet kluczyk do dziurki ciężko wsadzić więc nie przesadzajcie
A bo widzisz, my benzynofile nie znamy tego dreszczyku emocji który towarzyszy właścicielom ropniaków jak tylko temperatura spadnie poniżej -10... Zapali, czy nie zapali? Oto jest pytanie! A my wsiadamy i jedziemy - banał :619:
szymonbr 09-01-2017, 15:22 Może jeszcze ktoś z Kolegów w te silne mrozy poniżej 20 st C kręcił bezproblemowo którymś z ciekawych olei co tu rozprawiamy. Jak kręciło ? Może ktoś ma zalany MOTUL 8100 Eco-Eergy 5W-30 ?
U mnie sprawuje się nieźle, odpala od strzała na ~-10
Grzegorz MX 09-01-2017, 15:50 Warunki -20stC:
W FF2 polift 1.6B na szafie 170kkm mam Valvoline Syn FE 5w30 - zapalił łatwo przy minus 20. Akumulator roczny.
W dieslu japonczyku z 2008 mam Valvoline 5w30 maxlife na szafie 300kkm i zapalił łatwo, co więcej nie terkotał tylko cichutko klekotał.
Sąsiad Avensis D4d namówiony na Valvoline Syn Fe 5w30, 2011 rocznik - zapalił, ale stukał jakby zawory na sucho uderzały w klawiaturze.
A bo widzisz, my benzynofile nie znamy tego dreszczyku emocji który towarzyszy właścicielom ropniaków jak tylko temperatura spadnie poniżej -10... Zapali, czy nie zapali? Oto jest pytanie! A my wsiadamy i jedziemy - banał :619:
Chyba diesla nigdy nie miałes i naczytałeś się bajek jak to przy -10 diesle nie odpalaja. Mam teraz dwa hdi/tdci wcześniej miałem benzyniaki i w obydwu przypadkach jak zdechł przy dużych mrozach to winny był stary akumulator a raz dawno dawno temu w ładzie samarze zamarzła benzyna
kumpel Fordzika 09-01-2017, 23:24 A bo widzisz, my benzynofile nie znamy tego dreszczyku emocji który towarzyszy właścicielom ropniaków jak tylko temperatura spadnie poniżej -10... Zapali, czy nie zapali? Ja tak z ciekawości o ten dreszczyk po 14 benzyniarkach oszalałem i kupiłem 15 auto ropniarkę. Fakt dreszczyk jest :D drugi bywa przy wyprzedzaniu benzyniarek w trasie :)
grodzian 10-01-2017, 06:42 Potwierdzam odpalanie diesli ponizej -10 ;). Jak miałem 1.8 tddi to na nowym aku 720 odpalał przy -26 bez większego problemu, ale zdarzało się że nie zapalił na -5 :). Najważniejsze wg mnie w zimie to jeździć w miare dużo...
kumpel Fordzika 10-01-2017, 17:51 Dziś totolotek zapali nie zapali i ten dreszczyk mnie dopadł :)
Tylko 16 stopni na minusie z rana wsiadam, odczekuje krótkie zakręcenie rozrusznikiem, pięknie zaskoczył i zgasł szybciej niż zaskoczył :D się zdziwiłem bo przy minus 24 zapalał od pierwszego. Chyba z krótko rozrusznik przytrzymałem.
Skutek taki, że musiałem drugi raz zakręcić i to z 5-7 sekund zakręcić zanim załapał i wszystkie cylindry zapracowały :)
gorąco się zrobiło i ten dreszczyk do tej pory nie znany :D
Chwalone na forum Millersy dopiero w połowie stawki, trochę słabo.
A mozesz dodac do zestawienia amsoil sygnature 5w30?
Wysłane z mojego F8131 przy użyciu Tapatalka
kumpel Fordzika 17-04-2017, 14:29 Chwalone na forum Millersy dopiero w połowie stawki, trochę słabo.
Ja tam nic do Milersa nie mam. Sam go pewnie zaleje na najbliższej wymianie, ale jak producent nie robi olejów do wysilonych silników motocyklowych to według mnie jakoś słabo.
Bump: A mozesz dodac do zestawienia amsoil sygnature 5w30?
Wysłane z mojego F8131 przy użyciu Tapatalka
A nie wystarczy Ci ten :) ;)
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2816-olej-silnikowy-amsoil-5w30-signature-series-100-synthetic-motor-oil-asl-0946l
Ja tam nic do Milersa nie mam. Sam go pewnie zaleje na najbliższej wymianie, ale jak producent nie robi olejów do wysilonych silników motocyklowych to według mnie jakoś słabo.
Bump:
A nie wystarczy Ci ten :) ;)
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2816-olej-silnikowy-amsoil-5w30-signature-series-100-synthetic-motor-oil-asl-0946l
Pytam bo taki mam zalany a dane brałem z:
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
i jestem ciekawy jak się uplasuje na tej liście.
kumpel Fordzika 18-04-2017, 19:20 Parametry na papierze ma pierwsza liga. Bym też kupił, ale drogi niestety.
to jest też świetny olej na papierze, też bym go używał gdyby był powszechniej dostępny, ale nawet bańki 5 litrowej nie dało się kupić w polskich sklepach.
RAVENOL FDS 5W30
http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fds-sae-5w-30.html
Niestety dostępność oleju to u mnie ważny parametr :)
ravenol do mnie dotarł :)
http://oil-club.de/index.php?thread/1699-ravenol-fds-5w-30/
http://www.oil-club.ru/forum/topic/27727-ravenol-fds-5w-30-svezhee/
kumpel Fordzika 24-05-2017, 00:15 Gratulacje, prawie jak Boże Narodzenie ;)
tak bardziej serio to gdzie kupowałeś konkretnie i za ile ?
grodzian 24-05-2017, 05:53 http://olejravenol.pl/search/fraza,ravenol+5w30/
kumpel Fordzika 24-05-2017, 07:55 i tylko 168 zł z 5 l oleju syntetycznego ? + przesyłka
http://olejravenol.pl/opis/9124633/olej-silnikowy-ravenol-fds-5w-30-5l-renault-rn0700-ford-wss-m2c913-d-jaguar-land-rover-stjlr035003.html
przecież to w cenie Motula, tanizna moim zdaniem
Kolego Grodzian, na opakowaniu jest napisana aprobata Forda WSS-M2C913-D ? bo jakoś z fotki słabo widzę :(
grodzian 24-05-2017, 19:29 W opisie niby jest. Zawsze mozna zadzwonic do sklepu i dopytac. Kurde teraz z tym Ravenolem to mi zrobiliście kocioł. Niedługo wymiana oleju teraz mam zalany Motul,a chciałem spróbować Liqui Molly a teraz doszedł Ravenol... ceny podobne
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
maureliusz 24-05-2017, 20:34 Jak to mawiał Shrek: unbelievable :-)))
Szczerze to jakbym już miał wywalać kupę forsy na olej to wolałbym kupić tańszy i dodać MODYFIKATOR PLUS. Przynajmniej wiedziałby, że ta kasa wywalona coś mi daje.
Powodzenia w temacie olejów!
kumpel Fordzika 24-05-2017, 21:27 Szczerze to jakbym już miał wywalać kupę forsy.....
Ale jaką kupę kasy, przecież my tu po ziemi chodzimy i obracamy się w cenach olei niewiele droższych od słonecznikowego :) Kupa kasy 120-180 zł na olej ? Jeśli ktoś wydaje 30-70 tys zł na auto to 150 na olej to dużo ?
maureliusz 24-05-2017, 22:19 Ale jaką kupę kasy, przecież my tu po ziemi chodzimy i obracamy się w cenach olei niewiele droższych od słonecznikowego :) Kupa kasy 120-180 zł na olej ? Jeśli ktoś wydaje 30-70 tys zł na auto to 150 na olej to dużo ?
Ja leję Totala 5l/80zł, tak już przez 130tys km i jest pięknie.
do mnie również dotarł olej:
84184
drugi raz będę zalewał tym olejem.
Cena wysoka, ale mam nadzieję, że zapieczone pierścienie mnie ominą :-).
dobry olej, gratuluje świadomości
Ja leję Totala 5l/80zł, tak już przez 130tys km i jest pięknie.
Zalej Fanfaro z beczki. Będzie jeszcze taniej i to prawie o połowę :one:
co to musi być za substancja, skoro kosztuje 80 zł za 5 litrów...
co to musi być za substancja, skoro kosztuje 80 zł za 5 litrów...
Warto pytac ludzi którzy mają przebiegi +400kkm na jakiej substancji jeżdżą a. może lepiej nie bo. cały mit o wysokiej cenie oleju vs długiej trwałość silnika padnie.
a co to jest 400 tys km ? może testy zaczniemy z przebiegami 2,5 mln + ??
juri2069 25-05-2017, 12:14 Tyle nawet w124 nie przejeżdżalo więc to niemożliwe :)
jeździły nawet 4 mln
jest jeszcze toyota camry bodajże, co ma 1,8 mln nalatane w stanach
a dziś, plastiki bambiki po 100 tys do remontu...
Fulara
Nie trzeba szukać po stanach. Moją ex Audicę 100 sprzedałem 13 lat temu taksówkarzowi z przebiegiem 760 kkm. Jeździ nią do dziś i bardzo sobie chwali. Ale żadnego płynu pt. Castrol, czy inne wynalazki nawet z daleka nie widziała. Od początku eksploatowana na synetycznym Mobilu, a jak zaczęły się pojawiać podróbki zlewałem ją LiqiMoly. Jeździ na nim do dziś. Volvo zbliża się do miliona przebiegu. Kompresja na 5 cylindrach powyżej 13. Od początku na LM.
celeslaw 19-07-2017, 14:29 Cześć! Założyłem nowy wątek ponieważ szukam oleju - najlepiej z najwyższej póki. Zależy mi na czym naprawdę "wow", ponieważ olej będzie musiał wytrzymać ekstremalną jazdę. Z olejów wyższej póki co polecacie?
Może to zabrzmi głupio, tym bardziej, że nie mam RSa, ale nie lepiej lać zwykły olej i wymieniać 2 albo 3x częściej?
Cześć! Założyłem nowy wątek ponieważ szukam oleju - najlepiej z najwyższej póki. Zależy mi na czym naprawdę "wow", ponieważ olej będzie musiał wytrzymać ekstremalną jazdę. Z olejów wyższej póki co polecacie?
no założyłeś milionowy wątek o dobrych olejach -opcja szukaj się kłania.
|
|