Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] duży pobór prądu na postoju
MICHAL2008_02 06-01-2017, 12:44 W moim Fordzie C-Max 1,6 Duratec 16 V benzyna 100 KM jest duży pobór prądu na postoju. Wynosi 56 mA. Taki pobór powoduje rozładowanie się akumulatora po 6-7 dniach. Z akumulatora ulatnia się około 10 Ah. W samochodzie nie ma autoalarmu jedynie immobilizer, radio Blaupunkt Travel pilot na podtrzymaniu, komputer pokładowy, moduł komfortu GEM, PCM, ABS i ASP i szereg innych modułów Mój samochód jest wersji Ghia, wyposażenie luksusowe. Nie potrafię do końca sprawdzić czy taki pobór prądu na postoju naturalnie rozładuje akumulator o pojemności 52 Ah (Ford Silver Calcium)czy coś jest z akumulatorem. Akumulator jest dwuletni. W listopadzie 2016 r był sprawdzany w serwisie Forda w Olsztynie, gdzie stwierdzono, że jest sprawny i nie zasiarczony.Mam pytanie do fachowców czy faktycznie ten pobór prądu na postoju jest normą dla mego samochodu i czy ubytek w ciągu 7 dni 10 Ah z akumulatora 52 Ah spowoduje jego rozładowanie do poziomu napięcia 10,5 V Żadne kontrolki nie wykazują niesprawności. Dla mnie laika jest niezrozumiałe i nie pojęte jak to możliwe by samochód tej klasy rozładowywał akumulator po 7 dniach stojąc w garażu. Proszę o pomoc w moim problemie. Jest to bardzo wkurzające kiedy muszę pamiętać by co tydzień ładować akumulator.Jeżeli jest to normalne to trudno ale jeżeli nie to muszę to naprawić tylko nie wiem jak i co wymienić.Dodatkowy problem w tym samochodzie to 30-40 minutowe usypianie się modułów po zgaszeniu silnika i zamknięciu drzwi. W tym czasie pobór prądu jest od 0,3 do 1,2 A. Przez ten czas świeci się lampka komputera pokładowego. To tez wykańcza akumulator. Gdybym jeździł codziennie na długich trasach tego problemu może by nie było ale ja jeźdzę sporadycznie i to po mieście. Pomóżcie.
Bump:
pasowałoby zmierzyć pobór prądu po uśpieniu modułów czy przypadkiem coś Ci nie kradnie prądu
W moim c-maxie powodem rozwalania baterii,tylko o wiele szybciej,były uszkodzone diody na alternatorze.Na postoju podczas zdejmowania klem był snop iskier.
MICHAL2008_02 06-01-2017, 19:26 Po uśpieniu modułów pobór prądu jak pisałem to 56 mA.
Bump:
56 mA to nie jest tak dużo, w niektórych autach, po 4 dniach ciężko uruchomić auto. Nie wiem jaki powinien być u ciebie na postoju pobór, może ktoś z podobnym silnikiem się wypowie - chociaż pewnie diesel bierze tyle samo bo moduły prawie identyczne. Z ciekawości muszę kiedyś pomierzyć swojego, ale Fusion w benzynie po 2 tygodniach ledwo odpala :), bateria ma 6 lat, kolega ma Seata i po 2 dniach ma problem z odpaleniem - aku ma tylko 1 rok :)
Mariusz
PS. chociaż wydaje mi się że powinien na postoju, po wygaszeniu wszystkiego być około 10 mA, może po kolei wypinać bezpieczniki i zobaczyć co pobiera większy prąd, zacznij od radia
MICHAL2008_02 07-01-2017, 16:11 Bardzo proszę użytkowników Fordów C max od 2008 r 1,6 benzyna wersji Ghia o wypowiedzi na ten temat jak również fachowców z dziedziny elektoiniki, elektryki i akumulatorów.
Bump:
Po uśpieniu modułów pobór prądu jak pisałem to 56 mA.
Bump:
ta wartość jest w normie.
Przy takim poborze to rozładowanie akumulatora nastąpiło by po kilku tygodniach 1000mA = 1A
Rafał A.(antek) 08-01-2017, 10:33 56mA to górna granica normy. Przyjmuje sie 50mA za dopuszczalne, 30mA za prawidłowe.
W focusie 1.6 TDCI co prawda, ale silnik ma małe znaczenie, bez dodatków pobór prądu spadał do ok 2mA. Tyle że czas uśpienia to było ok 1-2h :) do tego czasu pobór skokowo był ok 50 i 30mA
W tym czasie pobór prądu jest od 0,3 do 1,2 A
Ale tu masz coś nie tak. Po zamknieciu auta, pobór powinien być w granicach tych 50 - 60 mA max. Pobór ponad 1A to coś sie świeci (lampka) albo takie tam. Nawet 300mA w trakcie usypiania to za dużo.
MICHAL2008_02 08-01-2017, 16:13 Po unieruchomieniu silnika i zamknięciu drzwi pobór jest duży 1,2 A. W tym czasie usypiają się moduły, mświeci się lampka komputera pracuje moduł centralnego zamka. po kilkunastu sekundach przestaje pracowac moduł centralnego zamka i pobór prądu wynosi 0,7 A. W tzm cyasie dalej uszpiaj sie moduz i đwieci si lampka komputera pokadowego. Po 25-40 minutach wygasza się lampka komputera i pobór prądu jest na poziomie 0,27 A. Dopiero po następnych 7-10 minutach pobór prądu stabilizuje się na poziomie 56 mA. Mnożąc 56 mA razy 24 godz. to daje 1,34 A na dobę. Idąc takim tokiem myślenia i rozumowania przez okres miesiąca z akumulatora wyleciałoby 40 Ah a akumulator ma przecież 52 Ah przy założeniu że jest 100% sprawny i naładowany do pełna. Mnie niepokoi i martwi, że w przeciągu 10 dni napięcie w moim akumulatorze do pełna naładowanym spadło do poziomu krytycznego 10 V. I własnie w tym temacie prosiłbym o wypowiedzi dlaczego utrata 10 Ah z akumulatora o pojemności 52 Ah spowodowało, że napięcie spadło do krytycznego napięcia dla akumulatora. Czy to nie wskazywało by, że sprawność mojego akumulatora jest już słaba. Dodatkowo teraz podczas mrozów -15 stwierdziłem, że po dwóch dniach napięcie spoczynkowe mego akumulatora wynosiło zaledwie 11,6 V.
Bump:
Rafał A.(antek) 08-01-2017, 20:58 ale po tych 6-7 dniach to aku masz kaplica 0v czy słaby ale jeszcze kręci, czy tak słaby ze otworzy centralny ale juz nie zakręci.
Masz jakieś niefabryczne dodatki w aucie?
MICHAL2008_02 09-01-2017, 16:13 W samochodzie mam zainstalowany multiblok - uniwersalny włącznik sensorowy. Jest on podpięty do akumulatora + 12 V i wyjście robocze do zapłonu.Urządzenie w czasie czuwania pobiera śladowe ilości prądu. Tylko na świecenie się diody. Multiblok rozłącza zapłon, rozrusznik i pompę paliwową. Poza tym mam podłączone światła dzienne , kamerę cofania i rejestrator jazdy. Urządzenia są włączane po zapłonie. Najwięcej pobiera bezpiecznik 107- zasilanie zestawu wskaźników napięciem akumulatora oraz 114 zasilanie immobilizera. Odłączenie radia nie zmieniło znacząco poboru prądu. Bezpieczniku 107 zabezpiecza zestaw wskaźników ale też i komputer pokładowy
Po 10 dniach postoju samochodu w garażu napięcie postojowe akumulatora spadło poniżej 10 V. Od razu podłączyłem prostownik i nie sprawdzałem czy tak rozładowany akumulator uruchomił by centralny zamek i silnik. To, że w moim samochodzie jest tak duży pobór prądu 56 mA to muszę to zaakceptować ale czy ten pobór rozładuje akumulator przez 10 dni to dalej jest dla mnie zagadką. Przychylam się powoli do wniosku, że chyba mój akumulator już nie działa jak trzeba. Nie mam nowego bym mógł to przetestować.
Bump:
Bump: Po 10 dniach stania samochodu w garażu napięcie spoczynkowe akumulatora poniżej 10 V. Nie sprawdzałem, czy tak rozładowany akumulator jeszcze by uruchomił centralny zamek i silnik. W samochodzie mam zainstalowane światła do jazdy dziennej, kamerą cofania, rejestrator jazdy. Wszystkie te urządzenie działają po zapłonie. Mam tez zainstalowany multiblok. jest on podłączony do akumulatora ale prąd pobiera tylko dioda jest to pobór niewykrywalny miernikiem. Rozłącza on zapłon,rozrusznik i pompę palia przy pomocy przekaźników. Te 56 mA pobiera bezpiecznik 107 i 114. Bezpieczniki te zasilają napięciem akumulatora zestaw wskaźników, komputer pokładowy i immobilizer. Podtrzymanie radia pobiera też ale w granicach kilku miliamper. Zaczynam podejrzewać, że w tej sprawie nic nie mogę zrobić. Dalej nie jestem pewny czy m,am słaby akumulator czy też ten pobór w ciągu 10 dni rozładuje mi akumulator do niebezpiecznego stanu tj 10,5V
Rafał A.(antek) 09-01-2017, 22:22 przy nie pierwszej kondycji akumulatorze rozładuje
MICHAL2008_02 10-01-2017, 09:55 W samochodzie mam zainstalowane: kamera cofania,rejestgrator jazdy, swiatła di jazdy dziennej. Urządzenia te działają po zapłonie. Dodatkowo zainstalowany jest multiblok . Urządzenie pobiera prąd po zapłonie. Z akumulatora tylko multiblok pobiera prąd do zasilania diody. Po 10 dniach stania samochodu napięcie spoczynkowe akumulatora wynosiło poniżej 10 V. Nie sprawdzałem czy tak mocno rozładowany akumulator miał jeszcze siłę by uruchomić centralny zamek i silnik. To,że mój samochód pożera aż 56 mA na postoju to chyba muszę się z tym pogodzić ale w dalszym ciągu nie rozumie by ten pobór po 10 dniach wykończył akumulator. Czy ktoś może mi wytłumaczyć ten mój dylemat. Nie znając przyczyny zaczynam wątpić w akumulator.Może on sam się rozładowuje. Ale sprawdzałem go w serwisie Forda. Tester nie wykazał,że jest zasiarczony czy zwarty. Sam go sprawdzałem pod obciążeniem i nie wykazywał usterki. Naładowany do pełna i odłączony od samochodu nie tracił napięcia spoczynkowego a jak jest w samochodzie to traci na dobę około 5-6 setnych V a przy ujemnych temperaturach nawet 0,1 V.
Bump:
Rafał A.(antek) 10-01-2017, 14:18 Traci bo masz pobór. To 56 to dużo. Po 3-4 dniach nic nie będzie ale po 10 już tak.
tomek 20 01-03-2019, 13:11 Witam mam pytanie w moim C max 1.8 benzyna mam pobór prądu 0.19 A i to chyba jest coś za dużo bo po paru dniach nie mogę bo odpalić
Rafał A.(antek) 01-03-2019, 17:46 rząd wielkości za dużo, dopuszczalne 0,05A ale mile widziane 0,01-0,02A
Panowie odświeżę trochę temat, dręczy mnie duży pobór prądu na postoju.
Podłączyłem miernik i odczekałem jak zgaśnie wszystko, wszedłem przez bagażnik i sprawdzałem wszystkie bezpieczniki - i znalazłem F80 (oświetlenie wnętrza)
Pobór prądu spadł z 0,30 do 0,11
Napiszcie mi jaki powinienem mieć pobór i za co odpowiada jeszcze ten bezpiecznik, bo oświetlenie mam wszędzie, nie mam ledów tylko zwykłe
https://static.pokazywarka.pl/8/i/z/2c36fbb2bf6ab4451d7f338321cc1be6_orig.jpg
https://static.pokazywarka.pl/3/5/g/034d34f69fdc67d5ccbf90d75f8bbd1e_orig.jpg
PS c-max z 2004 roku
odłączałem moduł elektrycznego ręcznego - nic nie spadło na wyświetlaczu
A odpala normalnie?Aku nie siada?
Z tego co pamiętam funkcja oszczędzania energii akumulatora. Po 30 minutach zanika napięcie w lampce oświetlenia wnętrza. A jak otwierałeś bagażnik to lampkę wyjąłeś?
A jak otwierałeś bagażnik to lampkę wyjąłeś?
Po co?
To tylko objaw a nie przyczyna.
Otworzenie bagażnika (jeśli był zamknięty) to wybudzenie całego auta.
Z opisu kolegi wynika że nie wzbudził gem, więc porada nietrafiona.
Czy oświetlenie schowka nie zacięło się i nie świeci cały czas?
A po to że jak mierzył pobór a lampka świeciła w bagażniku to raczej źle
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Lampka w bagażniku była wyjęta podczas pomiaru, ale ona bierze tylko 0,08 A
Auto nie odpala, bo po nocy pada aku :(
A po to że jak mierzył pobór a lampka świeciła w bagażniku to raczej źle
Napisał
Podłączyłem miernik i odczekałem jak zgaśnie wszystko
to co miało świecić?
Zastanów się, tylko dobrze.
Jeśli po otworzeniu bagażnika zadziała oświetlenie (skutek), to gem ma pełne zasilanie (przyczyna), czyli pobór 0.30A jest normalny.
Do autora:
GEM gasi wszystko po 30minutach, nawet jak auto ma otwarte wszystkie drzwi.
F80 10A Urządzenie oszczędzania baterii, oświetlenie wnętrza
Jeśli nie masz gdzieś lewego poboru prądu, typu radio, inny dodatek to skupiłbym się na altku.
jak po 30minutach masz pobór poniżej 0.1A to byłbym spokojny.
Po co ten wywód? Napisał że wyjął żarówkę. Zapytałem o nią tylko po że czasami proste rzeczy nie zawsze są oczywiste. Zgaśnie wszystko różnie można rozumieć (latarnie też? [emoji6]) Najważniejsze żeby przyczyna się znalazła
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Po co ten wywód?
żebyś czasem pomyślał zanim znów coś napiszesz
Tak jest mistrzu wielki. Nie cytujemy posty pod postem mistrzu
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Jeśli nie masz gdzieś lewego poboru prądu, typu radio, inny dodatek to skupiłbym się na altku.
jak po 30minutach masz pobór poniżej 0.1A to byłbym spokojny.
I tu masz racje, tylko u mnie nie po 30 tylko po 60 minutach uśpiło dokładnie wszystko i pobór spada poniżej 0,01A.
Więc to wszystko co porozbierałem mogę składać :)
Altek jest do zrobienia, ale jeszcze daje 13,9V.
To co mi padło, to okazał się cztero letni akumulator Varta silver dynamic.
Po ładowaniu 6 godzin stał całą noc i rano nie mógł odpalić małego benzyniaka audi a2 1,4 16v.
Dzięki za sugestie, ale teraz muszę szukać akumulatora nowego
i najlepiej takiego który wytrzyma dłużej, w a2 mam od nowości aku (też varata ale DE)
MichSian 03-11-2020, 21:27 Witam,
Jestem nowy na forum i mam pytanie - kupiłem używanego S-max 2.0 z 2007 (numer VIN WF0SXXGBWS6G84273). Problemem jest że po kilku dniach na postoju akumulator się rozładowuje. Byłem u kilku fachowców i jeden z nich stwierdził, że problemem jest ingerencja w elektronikę i niewłaściwe moduły drzwi.Przy module głównym:
BCM 7G9T 14A073 CF
polecił zakupić moduły:
drzwi lewy przód: 6G9T 14B533 EL
drzwi prawy przód: 6G9T 14B533 KL
drzwi lewy tył: 7G9T 14B534 BC
drzwi prawy tył: 7G9T 14B534 BC
i wszystko ma działać. Pytanie czy to właściwe moduły?
Drugie pytanie: znalazłem aukcje z tymi modułami, największy problem jest z modułem:6G9T 14B533 KL bo jest dostępny tylko na ebay. Czy jest jakiś zamiennik, czy można stosować np z volvo o tym samym numerze?
|
|