Zobacz pełn± wersję : wymiana oleju w automacie
chevidan 31-05-2007, 20:09 trochę się wstydzę zapytać,no ale co mam zrobić.
po dzisiejszym ¶ci±ganiu miski jestam pewien że już czas na oliwkę.
chodzi mi o to jak wydobyć cały olej ze skrzynki w expo.z miski da się wyci±gn±ć około 3-4l atf-u,z chłodnicy około 1l ,a reszta ?w sprzęgle nie ma spustu zreszt± i tak nie było by doj¶cia.po odpaleniu bez miski zleci jeszcze może litr co daje około 5-6l,a manuale twierdz± że jest 10-12 l w zależno¶ci od wersji.zawsze jak wymieniałem olej lałem albo 6l albo płukałem skrzynię ale to jest zbyt kosztowne.
jak to zrobić? gdzie¶ już w jakim¶ po¶cie widziałem wzmiankę ale nie mogę go znaleĽć.
lukas_ko 31-05-2007, 21:46 Witam wł±snie otworzyłem oryginaln± niemieck± instrukcję obsługi od expo i pisz± że wchodzi 9,3 litra
pozdrawiam
:fcp2
chevidan 31-05-2007, 21:50 no więc jeszcze 3-4 l powinienem wyłowić ze skrzynki ale jak?
trochę się wstydzę zapytać,no ale co mam zrobić.
czemu, przeciez nikt cie nie zje, nie ma ludzi wszystkowiedzacych :fcp2
gdzie¶ już w jakim¶ po¶cie widziałem wzmiankę ale nie mogę go znaleĽć.
to chyba ja opisywalem jashowi,
ja mam zamiar/czas w przyszlym tygodniu wymieniac i mialem zaplanowane
wstawic fotomanual :fcp1
a wiec tak, jak juz sam napisales olej mozna wymieniac w dwojaki sposob,
tylko to co w skrzyni (reszta zostaje gruszce i nie ma zadnej mozliwosci to spuscic)
albo calosc
do tego potrzebujesz 17 l oleju,
procedura jest taka sama jak przy wymianie
tylko po zakreceniu miski wlewasz ~ 2 litry oleju (zeby pompa na sucho nie chodzila)
odlaczasz waz od chlodnicy oleju i wsadzasz go do duzego naczynia <10/15 l
zapalasz silnik i zostawiasz na wolnych
z weza co chwila wytryskuje olej (tak jak pompa podaje)
w tym czasie dolewasz swiezego oleum od gory
(niektorzy mowia ze jak poleci czysty olej to operacja zakonczona,
inni ze nie mogli rozroznic czystego od brudnego)
dlatego wlewasz tylko 12/13 litrow
gasisz silnik
zakladasz waz
i ponownie palisz maszyne
kilka razy mieszasz wajcha biegow
sprawdzasz poziom oleju
przewaznie trzeba 2-3 l dolac ( ale najlepiej malymi porcjami 0,5 l)
ja to nazywam 100% wymiana oleju,
napisales wczesniej cos o plukaniu,
jesli procedura jest ta sama to ci nie pomoglem,
ale za to moze inni skorzystaja i ne dadza sobie kitu wciskac z wymiana,
bo moje zdanie jest takie
czy np. jak wymieniaja olej w silniku to tez polowe zostawiaja czy spuszczaja calosc?
:fcp29
chevidan 31-05-2007, 22:09 dzięki maniu¶.pisałem o płukaniu i wygl±dało to tak że spuszczałem olel(ile się dało)zalewałem nowym potem mała wycieczka z 5 km i znowu wymiana oleju.wychodziło około 10-12l oliwki.twój sposób chyba jest bardziej efektywny.u mnie będzie widać kiedy nowy olej zacznie lecieć z chłodnicy(oliwkę mam koloru mulatki)a mam przejechane na nim 30.000km.nie wiem,chyba skrzynka się kończy chociaż chodzi bez zarzutu.
qrde bym zapomnial, :fcp25
na dno miski daj/przyczep maly magnes,
on sie z blacha zczepi i nie bedzie szkodzil, :fcp1
chlopaki ze hameryki zarzekaja sie ze przedluza zywotnosc skrzyni, :fcp3
hmm,
jak logicznie pomyslec to cos w tym jest :fcp17
chevidan 31-05-2007, 23:09 zajrzyj na post temperatura atf-u jest fota mojej miski z magnesem.nie wiem czy to oryginał ale jest.
lukas_ko 31-05-2007, 23:13 No nie mówcie ze nie wiecie po co jest magnes w oleju????
Mysle ze jaja sobie robicie :fcp12
Magnes wyłapuje wszystkie opiłki metalu z oleju. Taki magnes ma 90% korków wlewu oleju w skrzyniach biegów lub silniku lub mostów napędowych itp.:fcp2
zajrzyj na post temperatura atf-u jest fota mojej miski z magnesem.nie wiem czy to oryginał ale jest.
oryginalnie nie maja,
ktos wczesniej pomyslal
chevidan 02-06-2007, 22:23 szukam oliwki do skrzyni bo wycofali ze sprzedaży ten co zawsze lałem(germanoil nieopłacało im się czy co¶ tam),no i mam problem.jest masa olei różnych firm ale żaden z tych na które trafiłem nie ma oznaczenia "g".s± odpowiedniki dextron lll,mercon ale bez literki.znalzłem tylko jeden z oznaczeniami "quaker state" ale nie jestem pewien bo jest napisane dextron lll f,mercon v,a powinno być przecież dextron g,mercon v.już nie wiem co kupić ,proszę o poradę.
chevidan ale do twojego modelu wystarczy III bez G czy H
http://www.crag.ch/oel-liste.pdf
chevidan 02-06-2007, 23:49 no kurde zjeĽdiłem całe miasto bo wyczytałem w jakim¶ po¶cie że expo 1 "g" a expo 2 "h"
Skrzynia Typ 'A4LDe' (4-Gang), 4.0-Liter-V6 OHV-Motor 165 PS,
Explorer I (Model 1990 bis 1994)
specyfikacja oleju 'MERCON' XT-2-ODX (Nr. w Ford: ESP-M2C166-H)
Skrzynia Typ 4R44E' (4-Gang), 4.0-Liter-V6 OHV-Motor 156 PS,
Explorer II (Model 1995 und 1996)
specyfikacja oleju 'MERCON' XT-2-ODX (Nr w Ford: ESP-M2C166-H)
Skrzynia '5R55E' (5-Gang), 4.0-Liter V6 SOHC-Motor 204,205 i 207 PS,
Explorer II (ab Model od 1997).
specyfikacja oleju 'MERCON V' Fluid XT5-QM (WSS-M2C202B albo A97SXM2C202AB/AA)
chevidan 03-06-2007, 10:28 maniu¶(znaczy zwracam się do wszystkich)ja miałem w skrzyni przy pierwszej zmianie olej zupełnie przeĽroczysty(bezbarwny)a wszystkie dextrony 3 s± czerwone oprucz jb germanoil którego nie mogę dostać.czy kolor ma jakie¶ znaczenie(no wiem że skrzynia nie rozróżnia kolorów)ale może to jaki¶ inny olej-inna specyfikacja?
maniu¶(znaczy zwracam się do wszystkich)ja miałem w skrzyni przy pierwszej zmianie olej zupełnie przeĽroczysty(bezbarwny)a wszystkie dextrony 3 s± czerwone oprucz jb germanoil którego nie mogę dostać.czy kolor ma jakie¶ znaczenie(no wiem że skrzynia nie rozróżnia kolorów)ale może to jaki¶ inny olej-inna specyfikacja?
spotkalem sie juz z Liqui-Moly AT (odpowiednik dexron II) i byl bezbarwny,
sa jeszcze zolte no i wiekszosc jest czerwona,
(nawet czytalem ze jest niebieski ale jeszcze nie widzialem)
wazne zeby na opakowaniu byly te fordowskie specyfikacje w twoim przypadku
Ford: ESP-M2C166-H
to co miales germanöl-
http://www.jbgermanoil.de/Produkte/pdf/ ... n-ll-d.pdf (http://www.jbgermanoil.de/Produkte/pdf/hydraulic-oil-atf-dexron-ll-d.pdf)
DEXRON II (D) zamienniki
ALLISON C-4
CAT TO-2
FORD MERCON
FORD M2C185-A
FORD M2C138-CJ
FORD M2C166-H
MAN 339 Typ D/V-1/Z-1
MB 236.6/236.7
OPEL
RENK-DOROMAT
VOITH 55.6335.XX (G 607)
DEXRON II (E) zamienniki
ALLISON C-4
FORD MERCON II
MAN 339 Typ D/V-2/Z-2
MB 236.8
RENK-DOROMAT
VOITH 55.6336.XX (G 1363)
Dexron III (G) zamienniki
Ford Mercon M940209
Allison C-4 20952194
DEXRON III (H) zamienniki
ALLISON C-4
BMW
CAT TO-2
FORD MERCON V
MAN 339 Typ F/V-1/Z-1
MB 236.1/236.5
VOITH 55.6335.XX (G 607)
oczywiscie bez problemu mozesz lac olej o wyzszej specyfikacji
nawet Mercon V czy Dexron VI ale sa niestety drogie
chevidan 03-06-2007, 14:49 dzięki maniu¶.no to jutro kupię quaker state dextron lll f cena jest nie zła 18zł/1l.skłaniam się ku tej firmie bo zawsze lałem do amerykanów taki olej(chodzi o firmę) i nigdy nie miałem problemów ze skrzynkami(może to przypadek ale przekonuj±cy).
Skrzynia '5R55E' (5-Gang), 4.0-Liter V6 SOHC-Motor 204,205 i 207 PS,
Explorer II (ab Model od 1997).
specyfikacja oleju 'MERCON V' Fluid XT5-QM (WSS-M2C202B albo A97SXM2C202AB/AA)
Wlasnie mialem robic zmiany i zglupialem.W mojej ksiazce obslugowej do explo zeczywiscie podana jest taka specyfikacja a mimo to w serwisie powiedzieli zeby zalac dextron 3.Orjentujecie sie czy to sa oleje mierszalne?Ta specyfikacja ma az takie znaczenie?Do windstara zawsze lalem 3 i bylo ok ale to byl 96 rok i inna skrzynia.Nie chcial bym od razu czegos popsuc
jak u gory
dexron III (H)
wazne zebyl byl H
chevidan 04-06-2007, 20:31 ta specyfikacja występuje w dextronie2 jak i 3, w zależno¶ci od producenta. lepiej lać dx3, bo jest bardziej odporny na wysok± temperaturę.
chevidan 04-06-2007, 20:55 sorki dextron 3 h tak jak napisał maniu¶,my¶lałem że mowa o expo 1.podpisz się również rocznikiem auta pod nickiem.
|
|