Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wymiana przegubu oraz objawy zużycia
spenser696969 07-01-2017, 10:04 Witam, od niedawna mam taki problem iż czasami powyżej prędkości 80 auto wpada w dziwne drgania po puszczeniu gazu lub pulsacyjnym dodawaniu objaw znika na chwilę, ale mniejsza o to, czytałem na wielu forach i wszystko wskazuje na uszkodzony przegub wewnętrzny lewy bądź prawy.
Problem mój jest taki, gdzie mogę dostać zamiennik tej części, ostatecznie oryginał i jaka cena?
Czy najlepiej wymienić komplet, całą półoś z obydwoma przegubami (zew i wew) i jaka cena oryginał?
Jaka cena kielicha wraz z krzyżakiem i łożyskami i gdzie kupię?
Czy przegub z osią pasuję od wersji FF3 poliftowej?
Czy podczas wymiany przegubu wew. spuszcza się olej ze skrzyni i ile litrów wchodzi nowego?
Czy jeżeli będę jeździł dalej, to coś może dalej się uszkodzić i co?
Z góry dzięki liczę na cenne rady osób które miały z tym problemem już do czynienia.
pytań sporo.Jeśli chodzi o wymianę to najprościej będzie wyjąć całą półoś i do tego będziesz musiał spuścić olej ze skrzyni
Ciężko uwierzyć, że 5 letni pojazd ma już uszkodzone przeguby.
Powinny chodzić 10 lub 15 lat, ale 5 ??? wielka zagadka.
Sprawdż dokładnie w warstacie, a nie u wrózbity.
Mi też po zakupie auto drgało przy około 80km/h wzwyż. Przy przyśpieszaniu drgało, przy stałej prędkości jakby mniej. Naczytałem się o przegubach wewnętrznych i zaniepokoiłem się, że już nieplanowane koszty.
Dobrze, że był to przełom jesień/zima, bo zamierzałem kupić felgi stalowe na zimę i opony zimowe. Po zmianie komoletu felg i opon jak ręką odjoł. Przed wymiana byłem u wulkanizatora wyważyć ten stary komplet kół, ale tam nic nie wyklazało. Wyważone były dobrze.
U mnie przyczyna leżała ewidentnie w kołach. Czy w oponach czy felgach przekonam się wiosną, kiedy założę nowe, letnie opony na alumy, które zdjąłem przed zimą.. Jeśli drgań nie będzie znaczy winne były opony. Jeśli wrócą to wina w felgach aluminiowych.
Też się sporo w tym temacie naczytałem. Jedni pisali o przegubach, inni o kołach, jeszcze inni o poduszkach pod silnikiem.
Piszesz, że problem masz od niedawna. Czy czasem nie zaczeło o się w twoim przypadku po zmianie opon na zimowe?
Mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi się, że przy przegubach wewnętrznych drgałoby przy przyśpieszaniu już od najniższych biegów i czułbyś te drgania mocno na lewarku zmiany biegów.
Dobrze prawisz, a może jakaś kupa błota się przylepiła od wewnątrz, teraz zamarzła i działa jak ciężarek wyważarki, powodując wibracje, bo przegub to ostatnie, co bym sprawdzał.
A sprawdzic bardzo łatwo, wystarczy tylko podnieść koło, i na biegu poruszać prawo lewo, jednocześnie patrząc na półośkę, wykonalne.
spenser696969 07-01-2017, 15:23 Ciężko uwierzyć, że 5 letni pojazd ma już uszkodzone przeguby.
Powinny chodzić 10 lub 15 lat, ale 5 ??? wielka zagadka.
Sprawdż dokładnie w warstacie, a nie u wrózbity.
Mi też ciężko w to uwierzyć, zamierzam oddać do warsztatu w celu sprawdzenia bo nie mam podnośnika a w kanale o tej porze trochę zimno. Wróżbity, raczej naczytałem się na forach. Też jedna osoba wspominała o tym że tarcze mogą bić, ale przy hamowaniu nie czuje drgań. Na kołach letnich też mi się to zdarzyło, ale założyłem zimowe i myślałem że będzie ok. Drgania raz są a raz ich nie ma przy prędkościach 80-120 i powyżej 160 się nasilają bardzo. Koła wyważone są i nie mają bić.
Proszę o odpowiedzi na moje pytania, może jak nie mi to komuś z forum kiedyś się przydadzą.
Przyczyny szukaj w kołach, oponach.
Nie zawsze wyważenie daje obraz jak są wewnętrzne peknięcia w oponie, wtedy na pojeżdzie dopiero to się uwidacznia, objawami jak u Ciebie.
przegub w takim aucie ? ja mam w mk1 oryginalne
niemożliwe chyba, że teraz produkują z gumy, to ok
ogolnie przegub to strzelanie na zakręcie
spenser696969 09-01-2017, 05:23 Przyczyny szukaj w kołach, oponach.
Nie zawsze wyważenie daje obraz jak są wewnętrzne peknięcia w oponie, wtedy na pojeżdzie dopiero to się uwidacznia, objawami jak u Ciebie.
Koła i opony odpadają na 100%, drgania czuć od lewej strony. W tygodniu oddam mechanikowi żeby mi sprawdził przód. Drgania tak się nasiliły że już czuć prawie za każdym razem powyżej 60-70 km/h, puszczam gaz i jest ok. a jak przyspieszam to znowu czuję drgania(jak by koło miało luzy).
to nie przegub,
miałeś kiedyś zużyty przegub ? bo byś wiedział od razu o czym piszę
Moim zdaniem może coś w rezonans wpadać i drgać przy silniku lub zawieszenie (np. drążek lub łozysko amortyzatora, itp.) dużo możliwości szukania w zawieszeniu. Możesz mieć też skrzywioną felgę od wewnątrz (nie napisałeś czy masz opony na felgach czy wymieniasz zawsze same oponki) i tego nie zobaczysz bez kanału. Jednak moim zdaniem to też nie przegub, on wali równo a nie drga (kiedyś to przechodziłem). Najlepiej podjechać nie tyle co do mechanika (do którego zawsze jeździsz) co na pierwszą lepszą stację diagnostyczną żeby ci poszarpali, postukali.
Te drgania czuć tylko na kierownicy czy też może na pedałach lub na plastikach deski?
cezarg1410 09-01-2017, 07:28 to nie przegub,
miałeś kiedyś zużyty przegub ? bo byś wiedział od razu o czym piszę
Sek w tym ze to może być przegub ale nie zewnętrzny od strony koła tylko wewnętrzny od strony skrzyni.
spenser696969 09-01-2017, 07:39 Te drgania czuć tylko na kierownicy czy też może na pedałach lub na plastikach deski?
kierownica najbardziej, pulsacyjne pukania, drgania coś jak bym szybko jechał po pofałdowanym asfalcie. Opony mam na felgach stalowych ale na alusach też czułem. Na początku drgań dostawał powyżej 160km/h, później przy 90km/h no a teraz to już od 70 km/h. Na początku pomagało jak pulsacyjnie dodawałem gazu i objaw na chwilkę znikał teraz już to nie za bardzo pomaga.
Bump: to nie przegub,
miałeś kiedyś zużyty przegub ? bo byś wiedział od razu o czym piszę
Miałem, ale nie wewnętrzny. Zewnętrzny to wiem jakie objawy, w poprzednim aucie wymieniałem ze dwa razy ale nigdy wewnętrznego. Pojadę na stację diagnostyki i zobaczymy. Z tego co sprawdzałem to przegub wewn. tylko w ASO można dostać. Dlatego myślę że to przegub wewnętrzny bo jak puszczę gaz albo wrzucę na luz to objaw znika przy każdej prędkości, koła krzywe w każdym przypadku by biły, zresztą jak miałem przegląd w sierpniu to zawieszenie było w bardzo dobrym stanie a dużo km nie zrobiłem (może ze 4 tys. to maks.). zobaczymy dam znać.
Bump: Odnośnie cen przegubu (lewego) :
1028 zł przegub nowy FORD ASO
2447 zł półośka lew FORD ASO
lewa półośka regenerowana 1500 zł FORD ASO.
spenser696969 16-01-2017, 16:33 Ciężko uwierzyć, że 5 letni pojazd ma już uszkodzone przeguby.
Powinny chodzić 10 lub 15 lat, ale 5 ??? wielka zagadka.
Sprawdż dokładnie w warstacie, a nie u wrózbity.
A jednak przegub wewnętrzny lewy. Zatarł się, wewnątrz korozja, woda i brak smaru. Na osłonie brak uszkodzenia co dziwne.
Bump: to nie przegub,
miałeś kiedyś zużyty przegub ? bo byś wiedział od razu o czym piszę
Kolego nie miałeś racji.
To pewnie sabotaż w fabryce przy montarzu. Ale to tylko jeńcy w wojnę robili, ale teraz ?? Dziwne.
Jeżeli brak uszkodzenia osłony, brak smaru i woda w środku, to musi się tak stać.
Witam
Najważniejsze jest ,że usterka zlokalizowana.
pozdrawiam
spenser696969 19-01-2017, 19:35 Czy przegub zewnętrzny od FF3 1.6EB , 1.0EB , będzie pasował do 1.6 TDCI ? i to samo tyczy się do przegubu wewnętrznego? wizualnie wyglądają tak samo.
spenser696969 23-01-2017, 07:49 Po wymianie półośki wszystko fajnie chodzi, zero drgań na kierownicy podczas przyspieszania. Trochę nerwów mnie to kosztowało ale jest ok. Dla potomnych, uważajcie podczas zakupu półośki, ja kupiłem od kolesia który twierdził że prawie jak nowa rok produkcji 2015 , stan wizualny super po sprawdzeniu czy ma luzy wszystko ok. ale jednak po założeniu na auto okazało się, że przegub zewnętrzny walnięty, przy skręcaniu pukało. Na szczęście temat już ogarnięty.
Witam! Dopadło mnie chyba to samo. Przy ruszaniu, a szczególnie na drugim biegu występują u mnie drgania z przodu samochodu. Po zdjęciu osłony od spodu zauważyłem luz na przegubie od skrzyni z lewej strony. Czy można kupić jakiś zamiennik tego przegubu czy tylko oryginał w ASO? Filmik poniżej. Pozdrawiam
https://youtu.be/_Pgk2tNSPFA
Ten luz nie występuje na podporze półosi?
Edit. Dobra widzę, że luz na przegubie też występuje.
Ten luz nie występuje na podporze półosi?
To jest lewa półoś - strona kierowcy, przegub wewnętrzny.
Czy ktoś używał części tej marki? Bo cena jest ok:
http://allegro.pl/polos-lewa-ford-c-max-ii-2-mk2-mkii-1-6-tdci-nowa-i6371214999.html
Witam. Czy wiecie może od czego dobrać przegub wewnętrzny?? "może pasuje od innego modelu. Chodzi o sam krzyżak i kielich. Jakoś regenerują te półosie. Gdzieś części muszą być dostępne.
gkowalczyk 09-09-2018, 10:23 kolega jack155 pisze w dwóch postach na raz ..... i to nie w temacie focusa 2011- 2014......
gkowalczyk 25-12-2018, 14:43 Witam, czy poniższa półoś lewa będzie pasowało do Focus mk3 1.6tdci 2012r
Rok produkcji: 2017
Pojemność silnika: 1.0L EcoBoost
Moc silnika: 120PS/125PS/140PS
Przebieg: 5 KM TYLKO !!! JAK NOWY !!!
Nr katalogowy: F1F6-3B437-JA
Oznaczenie (numer) silnika: 10FDOX
Nr VIN: WF05XXGCC5HG42978
Raczej nie , od diesla mają inne wymiary i są grubsze
gkowalczyk 06-01-2019, 18:47 To jest lewa półoś - strona kierowcy, przegub wewnętrzny.
Czy ktoś używał części tej marki? Bo cena jest ok:
http://allegro.pl/polos-lewa-ford-c-max-ii-2-mk2-mkii-1-6-tdci-nowa-i6371214999.html
Nikt nie testował części z tej marki? Próbowałem z firmy Driveshaft i musiałem reklamować bo "strzelała"...
Krystian98_ 21-06-2021, 09:47 Cześć!
Jakiś miesiąc temu zakupiłem pierwszego w życiu forda focusa mk3(2011 rocznik,1.6 benzyna 150km). Już przy kupnie wiedziałem , że przeguby mają luz i trzeba będzie je wymienić. Objawy już przy pierwszym odpaleniu, przy dodawaniu gazu autem telepie. Stwierdziłem, ze nie będzie większego problemu z wymiana, więc zakupiłem auto. Niestety już od 2 tygodni jest z tym większe zamieszanie… Jeden z wrocławskich mechaników stwierdził, ze przegubów nie można wymienić i tylko i wyłącznie trzeba wymienić półośki, zamówił więc jakieś zamienniki z gsp(nr prawego 218 294, lewego 218 295), ale okazały się za krótkie… Odesłał mnie i powiedział, zebym poszukał na własna rękę i wrócił z pół ośkami- powiedział także ze jedynie mogę dostać je w aso bądź znaleźć oryginalne używane. Problem leży w tym, ze kompletnie nie jestem w stanie ich nigdzie znaleźć, przeszukałem już chyba cały internet i nic, a średnio mi się widzi jechanie do aso i płacenie 5 k za półośki…. Czy naprawdę nie ma ich nigdzie? Nie znajda się nawet zamienniki z innej firmy ? Miał ktoś podobne doświadczenie ? Chętnie przyjmę jakakolwiek pomoc.
Pozdrawiam
dzwiedziu 21-06-2021, 10:01 Wyślij obecne do regeneracji.
Zacznij od strony np. 7zap i poszukaj jakie nr polosi będą pasować do Twojego auta. W między czasie zacznij szukać używek. Ja kiedyś tak zrobiłem do Mondeo i byłem zadowolony. Oryginał to oryginal.
Czy naprawdę nie ma ich nigdzie? to RH używana https://archiwum.allegro.pl/oferta/polos-prawa-ford-focus-mk3-c-max-1-6-bv61-3b436-cb-i8944554141.html
RH nowa https://www.autodoc.pl/search?keyword=1712273
a to LH używana https://archiwum.allegro.pl/oferta/focus-mk3-15r-polos-lewa-bv61-3b437-ca-1-5-ecobust-i7286366980.html
LH nowa https://www.autodoc.pl/search?keyword=1686194
Krystian98_ zobacz jaki masz numer na swoich i po nim szukaj wystarczy nawet jedna, jak nie masz gdzie to podjedź na stacje diagnostyczną. Teoretycznie to co zamówił mechanik powinno pasować.
Krystian98_ 21-06-2021, 23:59 Właśnie co ciekawe to mechanik powiedział, że na półośkach nie ma numerów…
nie ma :-)
jak poczytasz u mnie w wątku w dziale Moje Auto to zobaczysz moje przygody z przegubem wewnętrznym jak rozsypal się we Włoskich Dolomitach.
Mechanik ściągał ten zamiennik GSP który nie pasował wymiarowo.
Zakonczylo się że kupiłem używana półośkę.
Przejechała już (ta używana) chyba z 30-40 tysięcy km i wciąż ma się dobrze
|
|