Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] zawór EGR, jazda z odłączoną kostką?


kin22
23-01-2017, 10:22
Ford focus, 2009, diesel, 1,6 ; 90km (bez filtra cząstek stałych^)

Historia problemu: Na trasie auto straciło moc, zgasł i nie było możliwości go odpalić. Lokalny mechanik pomógł, odpinając kostkę od zaworu EGR, powiedział, że można ruszyć dalej w trasę. Ze zapali się kontrolka ewentualnie kilka, a po pewnym czasie samochód przejdzie w tryb awaryjny.
Po przejechaniu 30km po odpięciu kostki pojawiła/zapaliła się kontrolka od silnika, ale auto jeździło normalnie. Z odpiętą kostką zrobione zostało z 500 km. Nie przeszedł FF w trym awaryjny^ Z racji tego, że kontrolki jednak mocno wkurzają, udałam się do innego już mechanika. Podpiął auto pod komputer, zdiagnozował, że to na pewno EGR ale podpiął kostkę znowu, pokalibrował coś na komputerze. Kontrolka zgasła, powiedział, żeby normalnie jeździć i jak coś się będzie działo znowu to żeby przyjechać i będą działać no i po 300 km auto padło znowu.

Chłopa w domu nie ma, a więc moje pytanie jest takie, czy z tą odpiętą kostką i z palącą się kontrolką można jeździć normalnie jeszcze przez jakiś czas?

Czytałam, o jakimś zaślepianiu, czyszczeniu, wymienianiu, usuwaniu tego EGR zupełnie. Natomiast no jako kobieta w świecie samochodów się nie orientuję. Muszę poczekać na jakiegoś faceta, który mi się tym zajmie, a co do tego czasu?

Bardzo Panów proszę o pomoc :)

Matych
23-01-2017, 10:35
Najprawdopodobniej nie przejdzie w tryb awaryjny nigdy ale czerwona kontrolka błędu (mil) będzie się świecić.2 mechanik ruszył zawór który jest już w kiepskim raczej stanie,można go zaślepić i wyczyścić ale to raczej nic nie da bo jeśli stan EGRa jest zły to po pewnym czasie kontrolka powróci.Zaślepiamy sprawnie działający zawór.Można też wyłączyć zawór programowo w sofcie sterującym pracą silnika ale wtedy to już robota dla tunera,który zna się na rzeczy i potrafi prawidłowo obrobić program,w tym przypadku też jest dobrze go zaślepić.

kin22
23-01-2017, 10:51
hm, czyli pozostaje ingerencja w program bądź wymiana EGRu, dobrze rozumiem?

Jeżeli tak, to czy jest to sprawa niecierpiąca zwłoki? Trzeba ją wykonać w trybie pilnym, czy można jeszcze z tym poczekać?

Matych
23-01-2017, 12:07
Możesz tak jeżdzic tylko żę będzie się paliał ta kontrolka a jak zatnie się w pozycji otwartej będzie gorzej chodził samochód może mieć czkawkę lub będzie mułowaty,wyczyszczenie zaworu dokładne powinno pomóc na jakiś czas.

kin22
23-01-2017, 12:42
Dobra, rozumiem. Dzięki za odpowiedź :)

Gdyby ktoś jeszcze miał chwilę, żeby mnie uświadomić...
- kwestia wyczyszczenia tego zaworu - jaki to jest ewentualny koszt? przedział cenowy mnie interesuje. Chcę po prostu uniknąć sytuacji, w której mechanik widząc kobietę (blondynkę^ :p) mówi jej cenę z kosmosu a ona nieświadoma zgadza się na koszty naprawy, które są nieadekwatne do usterki.
- wymiana na nowy (nieoryginalny) jest nieunikniona na dłuższą metę?

- czy jest to usterka, która się po prostu zdarza, ten EGR? Czy jest to wynik jakiegoś działania? Ciąg przyczynowo skutkowy - coś robi się nieprawidłowo i to powoduje usterkę...?

krzys1968
23-01-2017, 13:45
Napisz w jakim mieście miałby być ten warsztat. Wtedy można zapytać kolegów z forum, którzy już taką usługę wykonywali i mogą powiedzieć jaka cena jest za tę usługę.

Matych
23-01-2017, 13:49
Tu masz o zaworze

http://autokult.pl/25205,do-czego-sluzy-zawor-egr-co-sie-w-nim-psuje-i-czy-warto-go-wyeliminowac,all

czyszczenie dokładne jeśli jest zawalony wraz z montażem i demontażem to max 100 zł cena nowego zaworu to zależnie od producenta 350-700 zł,teoretycznie można go zaśliepić i jeżdzić z błędem ale to już nie mój wybór ja mam zaślepiony sprawny,wyczyść ten i zamów taką blaszkę do zaślepiania


http://allegro.pl/listing/listing.php?buyNew=1&order=m&string=za%C5%9Blepka+egr++1%2C6+tdci&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-3-1025

kin22
23-01-2017, 14:25
No i sytuacja mi się rozjaśniła, dziękuję Panowie!

Przez artykuł do czego służy EGR i co się w nim psuje przebrnęłam już jakiś czas temu. Wolałam się przygotować na ewentualne wciskanie mi kitu przez fachowców znaFców w mojej okolicy :) Ilu kierowców tyle teorii z tego co widzę.
w Świętokrzyskim: Starachowice, Ostrowiec, Opatów, Ożarów, ewentualnie Tarnobrzeg, Kielce > warsztaty w tej okolicy mnie interesują.

Gdyby ktoś jeszcze miał jakieś podpowiedzi - instrukcje, informacje do dodania to bardzo proszę, będę czekała na odpowiedzi.

Thx

krzys1968
23-01-2017, 16:53
Poszukaj tu http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=141

Nexers
23-01-2017, 18:28
Nowy Valeo na allegro 533 zł z wysyłką.
Zaślepienie i wywalenie z softu wyjdzie podobnie.
Więc jaki sens kombinować....?

Lukasz2525
23-01-2017, 19:52
A regenerowane ? Do mojego 2.0 tdci to 250 zł przy oddaniu starego , calosc odnowiona , skalibrowana elektronika itp itd . Sam sie pokusze na wiosne .

minciu
24-01-2017, 08:14
Zamiast regenerować lepiej zacząć od czyszczenia.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=preparat+czyszczenia+egr&bmatch=s0-uni-1-4-1025

Preparat do czyszczenia EGR/Turbo/Gaźników/Przepustnic bardzo ładnie rozpuszcze nagar osadzajacy się na zaworach EGR. Zdemontować, zatkać otwory i zalać preparatem. Przemduchać, popsikać znowu. Powinien być czyściutki jak ten regenerowany.

Jeżeli eketronika/silniczek lub pnaumatyka sterująca jego pracą jest sprawna to wystarczy czyszczenie. Jeżeli długo będzie jeździło się z zapchanym EGR, to może uszkodzić się jego sterowanie. Ale to raczej kiedy jest elektroniczne i silniczek będzie ciągle pracował pod zbyt dużym obciążeniem próbując rozruszać zapchane elementy. Pnaumatyczny EGR będzie raczej długo nie wrażliwy na przycięcia.

1.6 i 2.0tdci mają chyba elektroniczne EGRy. Im szybciej się go wyczyści, tym większa szansa, że będzie działał długo poprawnie do kolejnego zatkania.

Co do kalibracji EGR, chyba powinno się to robić programem do diagnostyki. Nie wiem który ma taką opcję. Czy tylko IDS czy może ForScan lub ElmConfig?

Po wymianie EGR jeżeli jest opcja kalibracji EGR to raczej jest bardziej niezbedna, jak kalibracja wewnątrz samego zaworu EGR:) O ile taka się dokonuje i cokolwiek ona nie oznacza.

steve2
24-01-2017, 12:42
Można spróbować czyszczenia, tylko żeby nie było za późno.
U mnie zaświeciła kontrolka silnika, Fordscan stwierdził błąd zaworu egr. Po obowiązkowej lekturze forum wymontowałem dziada. Nawet nie był taki brudny. Niestety okazało się że "zgnił " czujnik położenia zaworu ( w tym czarnym dekielku) .
Telefon na zaprzyjaźniony szrot i za 100 zł dostałem zawór z demontażu. Profilaktycznie dorobiłem zaślepkę z klachy miedzianej i po zamontowaniu obowiązkowa kalibracja Fordscan-em.
Na dzień dzisiejszy przejechane 2000 km i brak błędów.

Może spróbuj w ten sposób.
Ewentualnie zapraszam do siebie . Na składzie mają jeszcze jeden zawór a w garażu to jakieś dwie godziny pracy.
Kawa też się znajdzie.

kin22
24-01-2017, 13:41
No bardzo dziękuję Panowie za wszelkie wskazówki :) mam nadzieję, że zdajecie sobie sprawę, że sama się za to brać nie będę. Jak na kobietę to i tak nieźle władam śrubokrętem, młotkiem, wiertarką itp itd natomiast do czyszczenia zaworu ERG się dobierać nie będę :p Wykorzystam tę wiedzę na ewentualne utarczki z fachowcami.

Niemniej jednak, jutro bądź we czwartek spotkam się z panem mechanikiem, który ma sprawdzić czy to się nadaje do czyszczenia czy bardziej do wymiany. Świecąca kontrolka denerwuje mnie bardzo. A i o ewentualnym zaślepieniu też będę z nim rozmawiać. Po pierwszych rozmowach stwierdzam, że zaślepiał już ten zawór parokrotnie, ale wszystkiego dowiem się wkrótce.
Zastanawiają mnie oczywiście koszty?!

steve2
kawy nie pijam, ale może się okazać, że będziesz moją ostatnią deską ratunku, więc kto wie, może zrobię wyjątek :D

steve2
24-01-2017, 14:44
Herbatą też dysponuję.