Streetlegal
26-01-2017, 17:24
Dzień dobry,
Zwracam się do Was z prośbą o radę dotyczącą VOLVO V50 2.0D który posiada bliźniaczą jednostkę napędową do FOCUSA 2.0 TDCI 136 km. Na forach VOLVO niestety nie udało mi się znaleźć porady. Auto ma przebieg 207.000 km, filtr DPF mokry.
Objawy
1. Silnik szarpie podczas łagodnego przyspieszania lub jazdy ze stałymi obrotami w zakresie 1500-2000 obr. Przy mocnym wciśnięciu gazu lub przy stałych obrotach powyżej 2000 silnik pracuje równo. Objawy raczej nie występują na zimnym silniku,. Najbardziej wyraźne są, kiedy silnik dobrze się rozgrzeje.
2. W silniku przybywa oleju. W związku z tym, że jednocześnie nie ubywa płynu chłodniczego i nic nie wskazuje na przedostawanie się płynu do cylindrów, oznacza to, że do oleju dostaje się paliwo. Wzrost nie jest bardzo duży - ok. 0.5l na 2000km.
3. Podczas długotrwałej jazdy autostradowej (ok. 140km/h) silnik po dogrzaniu zaczyna głośniej pracować. Kultura pracy jest wyraźnie gorsza, słuchać i czuć, że coś nie jest w porządku.
4. Silnik spala też dużo więcej paliwa. Z ostatniej trasy przy prędkościach 120-140km/h spalił 9 litrów.
5. Po długotrwałej jeździe na trasie i mocnym rozgrzaniu silnika pojawia się czasem dymienie na jasno niebieski kolor. Po ostatniej trasie, na postoju rozkręciłem silnik do 1900 obr. i z tyłu auta pojawiła się duża niebieska chmura. Silnik pracował nieco głośniej, słychać też było delikatne dzwonienie/rezonans.
6. Dodatkowy objaw występujący od dłuższego czasu – przy obrotach ok. 2200 silnik wpada w drgania. Jest to wyczuwalne zarówno podczas jazdy (np. na 6 biegi, wrażenie podobne do niewyważonych kół) oraz podczas rozkręcania silnika na postoju - na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle.
Co sprawdziłem
1. Test diagnoskopem z oprogramowaniem dedykowanym do VOLVO – żadnych błędów, według komputera silnik działa idealnie.
2. DPF - filtr został wymieniony na nowy (zamiennik) ok. 35.000 km temu. Teraz został sprawdzony, nie wykazuje żadnych oznak zużycia a ciśnienia są w dolnych granicach normy. Płyn EOLYS jest w zbiorniczku (7/15).
3. EGR – nie pojawiają się żadne błędy po podłączeniu do komputera. Zawór został też fizycznie sprawdzony – nie zacina się, pracuje bez oporów (podobno może mimo wszystko być niesprawny, ale to niepotwierdzona opinia, którą gdzieś kiedyś widziałem).
4. Przepustnica dwugardzielowa – sprawdzona, niesprawna, wymieniona na nową. Po wymianie nie ma żadnej poprawy.
5. Wtryski – po pierwszych objawach wtryski zostały podmienione na inny komplet (używane, podobny przebieg). Objawy nie ustały.
6. Rozrząd – wymieniony dwa miesiące temu w dobrym warsztacie. Teraz dodatkowo sprawdzona została poprawność założenia i regulacji – wszystko jest w porządku.
7. Filtry powietrza i oleju – wymienione, sprawne, czyste.
Objawy nasilają się – samochodem szarpie coraz częściej i mocniej. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie, tropy lub wskazówki.
Zwracam się do Was z prośbą o radę dotyczącą VOLVO V50 2.0D który posiada bliźniaczą jednostkę napędową do FOCUSA 2.0 TDCI 136 km. Na forach VOLVO niestety nie udało mi się znaleźć porady. Auto ma przebieg 207.000 km, filtr DPF mokry.
Objawy
1. Silnik szarpie podczas łagodnego przyspieszania lub jazdy ze stałymi obrotami w zakresie 1500-2000 obr. Przy mocnym wciśnięciu gazu lub przy stałych obrotach powyżej 2000 silnik pracuje równo. Objawy raczej nie występują na zimnym silniku,. Najbardziej wyraźne są, kiedy silnik dobrze się rozgrzeje.
2. W silniku przybywa oleju. W związku z tym, że jednocześnie nie ubywa płynu chłodniczego i nic nie wskazuje na przedostawanie się płynu do cylindrów, oznacza to, że do oleju dostaje się paliwo. Wzrost nie jest bardzo duży - ok. 0.5l na 2000km.
3. Podczas długotrwałej jazdy autostradowej (ok. 140km/h) silnik po dogrzaniu zaczyna głośniej pracować. Kultura pracy jest wyraźnie gorsza, słuchać i czuć, że coś nie jest w porządku.
4. Silnik spala też dużo więcej paliwa. Z ostatniej trasy przy prędkościach 120-140km/h spalił 9 litrów.
5. Po długotrwałej jeździe na trasie i mocnym rozgrzaniu silnika pojawia się czasem dymienie na jasno niebieski kolor. Po ostatniej trasie, na postoju rozkręciłem silnik do 1900 obr. i z tyłu auta pojawiła się duża niebieska chmura. Silnik pracował nieco głośniej, słychać też było delikatne dzwonienie/rezonans.
6. Dodatkowy objaw występujący od dłuższego czasu – przy obrotach ok. 2200 silnik wpada w drgania. Jest to wyczuwalne zarówno podczas jazdy (np. na 6 biegi, wrażenie podobne do niewyważonych kół) oraz podczas rozkręcania silnika na postoju - na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle.
Co sprawdziłem
1. Test diagnoskopem z oprogramowaniem dedykowanym do VOLVO – żadnych błędów, według komputera silnik działa idealnie.
2. DPF - filtr został wymieniony na nowy (zamiennik) ok. 35.000 km temu. Teraz został sprawdzony, nie wykazuje żadnych oznak zużycia a ciśnienia są w dolnych granicach normy. Płyn EOLYS jest w zbiorniczku (7/15).
3. EGR – nie pojawiają się żadne błędy po podłączeniu do komputera. Zawór został też fizycznie sprawdzony – nie zacina się, pracuje bez oporów (podobno może mimo wszystko być niesprawny, ale to niepotwierdzona opinia, którą gdzieś kiedyś widziałem).
4. Przepustnica dwugardzielowa – sprawdzona, niesprawna, wymieniona na nową. Po wymianie nie ma żadnej poprawy.
5. Wtryski – po pierwszych objawach wtryski zostały podmienione na inny komplet (używane, podobny przebieg). Objawy nie ustały.
6. Rozrząd – wymieniony dwa miesiące temu w dobrym warsztacie. Teraz dodatkowo sprawdzona została poprawność założenia i regulacji – wszystko jest w porządku.
7. Filtry powietrza i oleju – wymienione, sprawne, czyste.
Objawy nasilają się – samochodem szarpie coraz częściej i mocniej. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie, tropy lub wskazówki.