Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 1.6 Ti-VCT jaki termostat
lukasz1212 05-02-2017, 16:36 Postanowiłem wymienić termostat w moim Focusie z uwagi na długi czas nagrzewania się silnika. W celu sprawdzenia jak wygląda ten termostat zajrzałem pod auto i ku mojemu zdziwieniu zauważyłem że od obudowy termostatu odchodzą trzy króćce na węże gumowe a na jednym z nich nie ma nic. Chciałem spytać was czy to normalne czy jeden króciec ma pozostać wolny ? znalazłem również obudowę termostatu nową z dwoma króćcami i czy ona będzie pasować zamiast tej starej z trzema . dzięki
slawek-kali 05-02-2017, 16:42 daj vin..
lukasz1212 05-02-2017, 16:52 wf05xxgcd55p39248
slawek-kali 05-02-2017, 16:58 Na dwa krocce nie pasuej do twojego silnika.
Ty masz zamontowany finis 1351716 lub 4M5G 6L721-GB
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/9b02a80ac8f7.png (https://naforum.zapodaj.net/9b02a80ac8f7.png.html)
lukasz1212 05-02-2017, 17:04 a czy to normalne że jedna końcówka pozostaje wolna czy może idzie tam jakiś wąż?
Wychodzi na to, że ford trochę namieszał w układzie chłodzenia w Ti-VCT i w focusie 1.6 występowały 3 rodzaje obudów/termostatów. Przed FL były 2 rodzaje (razem termostat i obudowa):
2004-2006: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termostat-z-obudowa-1.6-16V-115PS-120PS-Focus-Mk2-C-max-do-→-032006/3396
2006-2007: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termostat-z-obudowa-1.6-16V-115PS-120PS-Focus-Mk2-C-max-od-032006-→/3458
Po FL osobno termostat i obudowa wyglądała tak:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Obudowa-termostatu-krociec-Duratec-Zetec-SE-1.25-1.4-1.6-16V-FORD/3788
Tylko ten pierwszy ma 3 króćce.
Witam, podpinam się pod temat, gdyż mam podobny problem. Motor 1.6 Ti vct 115 km (vin wf0wxxgcdw5u45630). Panowie z hurtowni usilnie próbują mi wmusić termostat razem z obudową i tu nasuwa się pytanie, czy akurat ten model termostatu jest zintegrowaną częścią razem z obudową czy jest możliwość kupna i wymiany samego termostatu? Jakby ktoś mógłby podratować linkiem do części byłbym wdzięczny
Ja ostatnio wymieniałem na taki:
https://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-wahler-41001698d,0-79-41001698d-669012.html
Ja do swojego kupiłem w sklepie internetowym FoMoCo z Kielc oryginalny z 3 króćcami. Taki sam jak posiadam.Jeszcze nie wymieniłem.Jest w nim jeden króciec zaślepiony nie wiem do czego miał służyć?może do webasto?Też myślałem o samym wkładzie tym za 30-50zł,ale z tego co się zorientowałem to można go stosować do silnika 1.6 100KM i chyba nowszych Ti.W pierwszych Focusach mk2 1.6 Ti były zintegrowane obudowy z termostatem o innej budowie i z czujnikeim.Dwa rodzaje bodajże do 03.2006 i po 03.2006.Oczywiście da się go wypiąć z 2 pazurków - zaczepów ale nikt nie sprzedaje samych wkładów tego typu.Być może wystarczy wymienić samą obudowę np.na używkę, tak jak w Duratec He mondeo mk3.Tam ułamywały się te pazurki i termostat nie trzymał.Co nie oznacza ,że ktoś się nie uprze i nie dopasuje do 1,6 Ti tańszej obudowy z wkładem od foci 1,6 100KM.
Czy Wam też długo się nagrzewa silnik 1.6 Ti ? a potem już ładnie trzyma temp.?
mam ten sam silnik. niestety termostat trzeba kupić razem z obudową która jest nierozbieralna, przerabiałem to.
Bump: Czy Wam też długo się nagrzewa silnik 1.6 Ti ? a potem już ładnie trzyma temp.?[/QUOTE]
No u mnie trochę to trwa szczególnie zimą , przynajmniej patrząc na poziom wzkazania temp. Potem trzyma równo temp.
Dziekuje za pomoc, pozdrawiam
konieczko5 25-12-2019, 18:53 ...
U mnie wymiana termostatu (na oryginał) prawie nic nie zmieniła.W sezonie jesienno-zimowym trzeba przejechać z 5km żeby wskazówka stanęła blisko pionu.A na uchylonym do połowy ogrzewaniu nawet i 10km.Nadal zbyt długo się nagrzewa.Winę upatrywałbym bardziej w niedziałającym elektrozaworze puszczającym ciągle płyn cienkim wężem do zb.wyrównawczego i w rozbudowanym-długim układzie chłodzenia(przepływ przez radiator pod filtrem oleju).
Może Panowie mnie poratujecie... Czeka mnie wymiana termostatu. Jeśli dobrze kombinuję do mojego focusa 1.6 ti vct z 2005 roku pasuje 4M5G6L721GB (trzy króćce). Są w sprzedaży egzemplarze z zaślepką na trzecim króćcu i takie bez zaślepki. Czy ma to jakieś znaczenie? Zielona jestem. Facet dał mi ambitne zadanie i kazał kupić właściwy :D
mariouksspg 13-11-2023, 12:51 Witam. Mam do wymiany termostat w silniku 1.6 ti 115km i pytanie, czy aby go wymienić trzeba zrzucać kolektor dolotowy czy jest jakiś sposób? Chyba trzeba odpiąć alternator ale tam nie ma za bardzo miejsca bez zrzucania kolektora. Ktoś to robił i może coś doradzić?
konieczko5 13-11-2023, 14:21 ...
|