Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań


mik99
06-02-2017, 10:21
Witajcie

Przed świętami zakupiłem drugiego Forda. Jest to Mondeo MKIV 2.0 Tdci 140 ps Titanium S. Ostatnio z autem mam pewien problem. Zaczyna świstać turbo i dodatkowo pojawiło się jakieś dziwne buczenie podczas jazdy słyszalne na zewnątrz auta. Świst turbo występuje zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym. Na rozgrzanym motorze jest minimalnie słabiej słyszalny. Głównie słychać to podczas jazdy na 1 i 2 biegu. Buczenie zaczyna się pojawiać kiedy auto się porusza. Nagrałem filmik jak pracuje auto na biegu jałowym. Słychać także takie tuk tuk tuk, które się nasila wraz z jazdą i potem przechodzi w basowe buczenie przypominające rozpięty wydech. Auto mam moc, nie puszcza grama dymu, jedyne zapocenie, które występuje w tym aucie to miejsce łączenia zimniej strony turbo z przewodem dolotowym powietrza. Tam jest trochę oleju. Wizualnie dolot przejrzany, nie ma nieszczelności poza tym miejscem które opisuję, układ wydechowy szczelny a DPF drożny. Swoją drogą czy Forscanem w tym silniku da się sprawdzić poziom zapełnienia filtra DPF?. W Focusie z tym samym silnikiem ale 136ps upgrade to 190ps turbo pracuje niesłyszalnie.

Filmik jak pracuje auto:
https://www.youtube.com/watch?v=2ltbcczOTbk

Dodatkowo przymierzam się do wymiany obydwu łożysk przednich amortyzatorów, czy łożyska SKF (pod uwagę biorę jeszcze FEBI i LEMFÖRDER)są godne polecenia?. Auto ma regulowane elektrycznie zawieszenie czy podczas wymiany poduszek, które wiążą się z koniecznością demontażu amortyzatorów jest jakaś specjalna procedura serwisowa ściągania ich?. Czy zawieszenie może wtedy być w obojętnie jakim trybie a jest ich 3?.

Mechanik zauważył, że prawa tylna tuleja wahacza jest lekko wyrobiona. Nie ma wprawdzie luzu, ale ta guma w środku jest lekko obrócona w stosunku do osi. Autem nie rzuca, bardzo dobrze się prowadzi czy za to też się brać skoro nie ma żadnych innych objawów ?

Usefull
06-02-2017, 13:24
czy Forscanem w tym silniku da się sprawdzić poziom zapełnienia filtra DPF
da się , który to rocznik ?
u mnie w polift z 2011 rok - masz na zdjęciu wartości - zapełnienie DPF
DPF_LOAD
DPF_SOOT

mik99
06-02-2017, 13:55
da się , który to rocznik ?
u mnie w polift z 2011 rok - masz na zdjęciu wartości - zapełnienie DPF
DPF_LOAD
DPF_SOOT

2008 rozumiem, że dane z DPF sczytujesz z zakładki PCM?.

Usefull
06-02-2017, 14:33
2008 rozumiem, że dane z DPF sczytujesz z zakładki PCM?.
tak , tylko u Ciebie może nie być może nie być tych pid-ów tylko inne - z tego co pamiętam to ilość przejechanych kilometrów od ostatniego wypalenia

mik99
06-02-2017, 14:50
tak , tylko u Ciebie może nie być może nie być tych pid-ów tylko inne - z tego co pamiętam to ilość przejechanych kilometrów od ostatniego wypalenia
Dokładnie u mnie jest tylko odległość od ostatniej regeneracji w wybranych PID'ach. To jedną kwestię wspólnie rozwiązaliśmy a reszta ? :surprise:

wojcat
06-02-2017, 20:06
Witajcie

Przed świętami zakupiłem drugiego Forda. Jest to Mondeo MKIV 2.0 Tdci 140 ps Titanium S. Ostatnio z autem mam pewien problem. Zaczyna świstać turbo i dodatkowo pojawiło się jakieś dziwne buczenie podczas jazdy słyszalne na zewnątrz auta. Świst turbo występuje zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym. Na rozgrzanym motorze jest minimalnie słabiej słyszalny. Głównie słychać to podczas jazdy na 1 i 2 biegu. Buczenie zaczyna się pojawiać kiedy auto się porusza. Nagrałem filmik jak pracuje auto na biegu jałowym. Słychać także takie tuk tuk tuk, które się nasila wraz z jazdą i potem przechodzi w basowe buczenie przypominające rozpięty wydech. Auto mam moc, nie puszcza grama dymu, jedyne zapocenie, które występuje w tym aucie to miejsce łączenia zimniej strony turbo z przewodem dolotowym powietrza. Tam jest trochę oleju. Wizualnie dolot przejrzany, nie ma nieszczelności poza tym miejscem które opisuję, układ wydechowy szczelny a DPF drożny. Swoją drogą czy Forscanem w tym silniku da się sprawdzić poziom zapełnienia filtra DPF?. W Focusie z tym samym silnikiem ale 136ps upgrade to 190ps turbo pracuje niesłyszalnie.

Filmik jak pracuje auto:
https://www.youtube.com/watch?v=2ltbcczOTbk

Dodatkowo przymierzam się do wymiany obydwu łożysk przednich amortyzatorów, czy łożyska SKF (pod uwagę biorę jeszcze FEBI i LEMFÖRDER)są godne polecenia?. Auto ma regulowane elektrycznie zawieszenie czy podczas wymiany poduszek, które wiążą się z koniecznością demontażu amortyzatorów jest jakaś specjalna procedura serwisowa ściągania ich?. Czy zawieszenie może wtedy być w obojętnie jakim trybie a jest ich 3?.

Mechanik zauważył, że prawa tylna tuleja wahacza jest lekko wyrobiona. Nie ma wprawdzie luzu, ale ta guma w środku jest lekko obrócona w stosunku do osi. Autem nie rzuca, bardzo dobrze się prowadzi czy za to też się brać skoro nie ma żadnych innych objawów ?


Kurcze, bardzo podoba mi się tylny zderzak z tymi końcówkami wydechu- wygląda to bardzo estetycznie. Mógłbyś podesłać wiecej fotek?

mik99
06-02-2017, 20:29
Kurcze, bardzo podoba mi się tylny zderzak z tymi końcówkami wydechu- wygląda to bardzo estetycznie. Mógłbyś podesłać wiecej fotek?

Proszę bardzo.

Thomsit
08-02-2017, 16:16
Witam.

Mnie dopadla ta sam przypadlosc co kolege-czyli dziwny swist turbo. Obejrzalem Twoj filmik i mam dokladnie te same odglosy.

Zapocenie to samo na laczneiu zimnej strony turbo do przewodu doprowadzajacego powietrze.

Na Forscanie nic niema bledow. Tyle ze Cisnienie doladownaia mam max 1,3 bara na pelnym ociazaonym silniku. Juz niemam tej elastycznosci co bylaw zeszle wakacje jak go kupilem na 3,45, biegu slabo sie zbiera, stracil na mocy.

NIe umiem ogarnac co moze byc przyczyna.

POwierzchownie sprawdzalem szczelnosc dolotu i nie zauwazylem ani nie wymacalem uszkodzen.

Moze tu sie ktos znajdzie z rozwiazaniem Naszego problemu co mozna zroboc zanim mechanik wezmie sprawy w swoje rece.

Cielak17
08-02-2017, 17:58
A może poprostu turbo pada (geometria).
Ja u siebie też mam podobny swist i objawy. Też pojawiły się niedawno. Sprawdzone czy nie mam żadnej nieszczelności. Nic nie wyszło. Samochód nie stracił na mocy, ale diagnoza przez znajomego mechanika że turbo do wymiany/regeneracji. Można z tym jeździć.
Kumpel ma podobny swist w skodzie octavi i diagnoza postawiona 1,5 roku temu że turbo do wymiany. Zrobił 25 tys km i oprócz swistu zero problemów.
Jak gadałem z mechanikiem można zrobić 5 tys km przy tych objawach jak i 40 tys. Nie ma reguły. Jak będzie siadać do końca powinien stracić na mocy.

Pitol321
08-02-2017, 18:06
Miałem identyczne efekty dźwiękowe turbiny w Foce MK2 od zakupu już tak miał. Na youtubie mam jeszcze filmiki z jej jękami krótko po zakupie auta.
Mechanik stwierdził żeby jeździć: póki nie bierze oleju, nie kopci i nie traci na mocy - no chyba że mam za dużo kasy ;)
3 lata przejeździłem, prawie 50tys km zrobiłem i nic się turbinie nie stało.

Thomsit
17-04-2017, 05:58
no to mnie chyba czeka wymiana turbo za miesiac na urlopie w PL bo stracilem na mocy nie lata tak jak zaraz po zakupie a w dolocie jest w cholere oleju swist jest bledow niema nie kopci jedynie stracil na mocy, duzo, pompuje na max 1,3bara i w dolocie w cholere oleju, geometria chodzi ale nie zbiera sie u dolu ani na wyzszych biegach tak na 3 i 4

hamertbu
17-04-2017, 12:32
orientuje się ktoś jakie są koszty regeneracji ew. wymiany turba? i gdzie to najlepiej zrobić?

Cielak17
17-04-2017, 12:50
Regeneracja od 600-700 zł w górę.
Mój mechanik wysyla turba na regenerację do mielca. Niestety nie znam nazwy firmy. Zrobił tam nie jedno turbo i wszystkie samochody śmigają bez problemu.
Niestety samochód na kilka dni jest do odstawki. Trzeba wyjąć turbo, wysłać do nich. Poczekać na regneracje 1-2 dni a potem znów czekać na kuriera. Wiem też że ta firma to tydzień jest na podwarszawskiej giełdzie w slomczynie i tam również można odebrać swoje zregenerowane turbo.

mondeo70235
17-04-2017, 15:55
Swist to objaw że turbo ma już lekki luz ale idzie na tym jezdzić

kuczol
17-04-2017, 21:16
Świst to też objaw nieszczelności między kolektorem wydechowym a turbiną - ja tak miałem i niepotrzebnie kupiłem drugą. Od uszczelnienia cisza do dzisiaj.

djremo
19-04-2017, 17:34
Też wymieniłem turbo na nowe i swist jak był tak jest nadal identyczny jak na filmie więc turbo odpada

kuczol co uszczelniałeś bo u mnie przy wymianie turbo została założona uszczelka między turbo a kolektor, a gwiz lub jak w innych wątkach piszą sowa dalej jest

Golson
19-04-2017, 18:30
kuczol co uszczelniałeś bo u mnie przy wymianie turbo została założona uszczelka między turbo a kolektor, a gwiz lub jak w innych wątkach piszą sowa dalej jest

Wymień uszczelkę kolektora wydechowego.
9448 - FINIS 1234178
http://ci.catcar.info/ford_/euro/11002/g011153105.png

djremo
19-04-2017, 19:11
Wymień uszczelkę kolektora wydechowego.

To z doświadczenia czy tak z domysłu napisałeś?

To jest ta bo coś do forda ciężko dostępna?

http://allegro.pl/uszczelka-kolektora-wydechowego-citroen-2-0hdi-i5998220758.html

maniunio
22-04-2017, 19:25
Trzymaj: http://mccar.pl/silnik-uszczelki-smarowanie-ford-focus-mk2-2004-2008/2086-uszczelka-kolektora-wydechowego-20-tdci-victor-reinz-71-33223-00.html

I dzięki za info, sam borykam się ze świstem i chętnie wypróbuję ten patent. Ile mechanior wziął za wymianę tej uszczelki?

djremo
22-04-2017, 19:33
Trzymaj: http://mccar.pl/silnik-uszczelki-smarowanie-ford-focus-mk2-2004-2008/2086-uszczelka-kolektora-wydechowego-20-tdci-victor-reinz-71-33223-00.html

I dzięki za info, sam borykam się ze świstem i chętnie wypróbuję ten patent. Ile mechanior wziął za wymianę tej uszczelki?
Ja nie wymieniłem tej na kolektorze. Jak wymienisz daj znać czy pomogło

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

maniunio
22-04-2017, 19:37
Spoko, pytałem kolegę kuczol o to ile go mechanił policzył za tą miłą usługę. djremo, nie wymieniałeś tej na kolektorze ale wymieniałeś jakieś inne? Bo tak to wygląda z Twojej wypowiedzi.

djremo
22-04-2017, 20:05
Tak przy wymianie turbo między kolektor i turbo, a także obejme między turbo a katalizator.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Sebboy
05-05-2017, 15:05
Udało się komuś może zlokalizować przyczynę?
Mam podobne świszczenie jak na filmiku i zaolejony dolot przy turbinie. Przejechałem 15 tyś km i nic się nie dzieje poza tym gwizdaniem. Dajcie znać jak komuś uda się naprawić. Regenerację turbiny chciałbym zostawić jako ostateczność, bo z tego co czytam w większości przypadków nie pomaga.

hamertbu
09-05-2017, 07:23
koledzy i jak z tym świstem? ogarneliscie temat z uszczelkami? pomogło coś?

maniunio
09-05-2017, 09:13
Ja jeszcze się za to nie zabrałem. Nie bardzo mam kiedy auto odstawić a chętnie bym wypróbował patent z tymi uszczelkami bo koszt samych uszczelek niski tylko nie wiem jak z robocizną czy dużo tam grzebania.

hors_e
05-09-2018, 14:21
Minął rok więc odświeżę temat - udało się wyeliminować świst? Co było przyczyną?

Syntaxer
11-04-2020, 12:35
Spróbuję zmienić pieczęcie w nadchodzących miesiącach, ale nie wiem, które pieczęcie kupić.
FINIS 1 234 178 lub 1 681 988
Mam silnik TYBA o mocy 85 kW przerobiony na fabrycznych 120 kW, jest to lift EuroV.
Która pieczęć będzie pasować?

Samochód gwiżdże jak na filmie tutaj https://www.youtube.com/watch?v=kC6DNJo0VRg a wewnątrz samochodu brzmi jak sowa.

Lukasz2525
18-08-2022, 05:29
Odświeżę temat, nie będę zakładać nowego. Mam podobny problem, czy ktoś wymieniał te uszczelki?

Mam Focusa mk2fl 2.0 tdci 136 km 2008, ten sam silnik, trochę mi świszczy, trochę delikatnie szumi, ale to nie dolot, tylko spaliny, zwłaszcza że miałem okopcone dwie świece żarowe, więc gdzieś tam uciekają spaliny, wymieniłem uszczelki egr'u, ale szumi dalej. Wypalają się te uszczelki kolektora?

Zastanawiam się nad wymianą, dużo roboty? Czy tylko odkręcenie egr'u, chłodnicy spalin, turbo i kolektor wychodzi? W Focusie też silnik nie jest tak schowany w podszybiu i jest całkiem niezły dostęp z tyłu.

bartecki92
18-08-2022, 08:31
Wypalają się i uszczelki kolektora i uszczelka między turbo a kolektorem wydechowym. Dostęp jest słaby, niefajna robota. Jak będziesz kupował uszczelki to kupuj nie cienkie metalowe:
https://allegro.pl/oferta/c-max-s-max-kuga-mondeo-2-0-tdci-uszczelki-turbo-7176108105

Tylko takie, bo te elementy często się wichrują i szkoda to oddawać do planowania jak można naddać uszczelką :D

https://allegro.pl/oferta/uszczelki-turbo-760774-ford-galaxy-2-0-tdci-131-km-11408095078

Lukasz2525
18-08-2022, 21:53
Widziałem te grubsze uszczelki i właśnie się nad nimi zastanawiałem. Obczaiłem już temat, obejrzałem na allegro używane kolektory i silniki i widzę że często nają przedmuchy przy skrajnych zaworach. Chciałem to robić w weekend, ale z cienką uszczelką turbo, korzystałeś z tej grubszej już? Ja miałem turbo wymieniane, to może i uszczelkę nową dali. W focusie dostęp jest taki nawet w miarę, nie jest tak źle tam z tyłu, chociaż rewelacji nie ma, ale na pewno więcej miejsca niż w innych modelach.

bartecki92
19-08-2022, 08:33
Ja wymieniałem na cienką i po 4 miesiącach znowu zrzucałem turbo bo sie przedmuch zrobił. Z polecenia mechanika z serwisu Mercedesa wymieniłem na grubą i spokój od roku. Polecanko.

Oczywiście jeszcze do sprawdzenia drożność wydechu bo może ciśnienie się za duże robi. Katalizator i DPF.

Lukasz2525
19-08-2022, 20:02
Ja w międzyczasie doczytałem na allegro komentarz pod grubą, dokładnie jak Ty piszesz, że ktoś założył grubą i dopiero świst i zapach spalin zniknął, także zdecydowałem się już na grubą, chociaż takich objawów nie mam, mi tak średnio cicho szumi. Także kupuję grubą do turbo i cienką do kolektora i wymieniam sobie obydwie. Potem dam znać jak poszło, ale w focusie nie wygląda to na skomplikowane.