Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jakie opinie użytkowników opony run-on-flat?


yorey
07-02-2017, 14:51
i na 16`` czy na 17``?

jvc
07-02-2017, 14:52
:?:

yorey
07-02-2017, 14:56
przeczytałem cały wątek o dojazdówkach - pozostaję pod ogromnym wrażeniem kreatywności Kolegów, ale dziwi mnie, że tak mało jest o runflatach, które wydają się oczywistym rozwiązaniem, a tymczasem ktoś wspomniał o nich w 2010, kiedy było ich mało, były drogie i twarde - czyżby nie odbył się żaden progres w tej materii?

jvc
07-02-2017, 15:04
A co w nich fajnego? Chyba nie to że po praktycznie każdym przebiciu opona jest do wymiany.
Ja znam takich ,którzy zmieniają z Run-Flat na zwykłe. W drugą stronę jeszcze się nie spotkałem.
Zawsze będą droższe i twardsze.

yorey
07-02-2017, 15:09
fajna jest bezkłopotliwość i brak konieczności kombinowania z dojazdówką.
Przy okazji nieprawdą jest jakoby "po każdym przebiciu opona jest do wymiany".
Ciekawią mnie doświadczenia użyszkodników s-maxa z runflatem - własne doświadczenia mam, ale z innych aut i nie mam żadnych zastrzeżeń.

hand-ball
08-02-2017, 15:14
Komfort jazdy tragiczny, twarde jak WULGARYZM , latem glosne nie do wytrzymania. Gdzie sa pozytywy??

jvc
08-02-2017, 15:20
Przy okazji nieprawdą jest jakoby "po każdym przebiciu opona jest do wymiany".
Da się naprawić pod warunkiem że jest małe przebicie ,najlepiej na czole opony, w dodatku po warunkiem że nie zeszło do końca powietrze z opony.
W dodatku jeśli chcemy dołożyć do samochodu ,który nie miał takich opon, trzeba zmienić felgi i dołożyć czujniki.
Felgi raczej oryginały, opony droższe + czujniki więc takie 4 koła 17-18 cali to lekko 7-8 tyś zł.
Chyba lepiej kupić dobre assistance.

yorey
08-02-2017, 15:41
Panowie, z całym niewątpliwie należnym, szacunkiem - potrzebuję opinię użyszkodników runflatów na smaxie. Niespecjalnie potrzebuję opinii "zasłyszanych na mieście" - osobiście jeżdżę na runflatach dość często i nie widzę problemów, jakich mówicie, ale to jest inne auto i ma znacznie większe kółko.

mro
08-02-2017, 16:40
Póki nie zlapiesz gumy i okaże się że trzeba wymienić. 2szt..

Ile te runflaty warte było widać jak nasz prezydent ich na autostradzie użył :-)

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

jvc
08-02-2017, 17:06
Niespecjalnie potrzebuję opinii "zasłyszanych na mieście" -
A to sorry ja tylko obsługuję czasem też tych użytkowników smaxów.

Poza tym proponuję poprawić tytuł tematu bo po zawartych w nim słowach narodzie i ćwiczy ciężko będzie go odnaleźć gdy spadnie na trzecią czy czwartą stronę działu.

yorey
08-02-2017, 18:36
Póki nie zlapiesz gumy i okaże się że trzeba wymienić. 2szt..

Ile te runflaty warte było widać jak nasz prezydent ich na autostradzie użył :-)

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Rozwiń myśl z tym łapaniem gumy i wymianą 2 szt, proszę...?

Pan prezydent jechał na PAXach zdaje się, a poza tym on jakiś fabrycznie popsuty jest.

mro
08-02-2017, 18:42
No jak ci pójdzie tak, że się nie da już naprawić (czyli większość przypadkow) to wymienić musisz 2 bo druga już zużyta... A z nową i stara na jednej osi jeździć słabo...

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

_sobol_
08-02-2017, 18:44
A co tu rozwijać? Jeśli złapiesz gumę, po której musisz wymienić oponę, to wymienisz zazwyczaj obydwie na osi, si? Kolega sugeruje, że przy RunFlat'ach, po złapaniu gumy i jechaniu na oponie bez powietrza, często nie da się jej już naprawić pozostaje wymiana.

Edit: Mro był szybszy :)

yorey
08-02-2017, 18:56
a gdzie tu różnica między run-flatami, a zwykłymi? Przy okazji - zdarzyło mi się złapać gumę na runflacie, czujnik poinformował mnie o tym przy prędkości koło 220, ostro zwalniałem bo w pierwszej chwili nie wiedziałem co się stało, dotelepałem się do stacji benzynowej, dziursko było jebitne, bo tyle ile wchodziło - tyle wychodziło. Dojechałem do domu (jakieś 30km), bez nadziei, że opona kiedykolwiek będzie jeszcze działała. Skracając historię, opona przejechała jeszcze 30kkm.

MAG
08-02-2017, 21:16
Jeździłem 2 sezony na runflatach Pirelli w rozmiarze 19".

Nawet trafił mi się zeszłego lata za... wielki gwóźdź i nie było problemu z naprawą opony ... :roll:

yorey
09-02-2017, 05:52
W s-maxie? Przypuszczam, że przy takim rozmiarze opony komfort nie był tym, czego oczekiwałeś....?

MAG
09-02-2017, 08:32
Nie - nie szukałem komfortu :diabel2:

Kupiłem te opony, bo to były paruletnie leżaki ze zlikwidowanego warsztatu za smieszna kasę - za komplet nowych opon 235/45/19 zapłaciłem cene jednej dobrej, markowej 18-tki ... :P

Poza tym, że były dość głosne (ale tu akurat nie ma znaczenia to, że to były ROF), to nie było sie do czego przyczepić...

Na "twardość" nie narzekałem, a wręcz było sporo lepiej niż na moich poprzednich oponach ...


... 245/35/20 ... :619:

yorey
09-02-2017, 08:40
Serdeczne dzieki!
Teraz musze poszukac stosownych opon, wstepnie celuje w nokiany. Chce takze kupic zestaw felg na zime, zastanawiam sie czy nie wziac nowych stalowek, tylko trzeba je wyposazyc w czujniki cisnienia. A propos - czy ktos z Wielce Szanownych Kolegow orientuje sie czy te czujniki komunikuja sie same z komputerem znaczy, czy wystarczy je wkleic do felgi i zalozyc kolo, czy tez trzeba cos wiecej kombinować?

Parch
09-02-2017, 09:00
A propos - czy ktos z Wielce Szanownych Kolegow orientuje sie czy te czujniki komunikuja sie same z komputerem znaczy, czy wystarczy je wkleic do felgi i zalozyc kolo, czy tez trzeba cos wiecej kombinować?

Jeśli masz TPMS fordowski, to wystarczą czujniki do felg. Jak nie masz "systemu", to nic samo nie zadziała

yorey
09-02-2017, 09:08
Co to jest ten TPMS?

Parch
09-02-2017, 09:14
Tire Pressure Monitoring System.
Na obecnym setupie wyświetlają Ci się na zegarach ciśnienia?
Jak nie, to pewnie nie masz TPMS. A jak nie masz, to można dołożyć, ale jest "trochę" roboty.

yorey
09-02-2017, 17:24
cholera go wie, ale chyba powinien pokazywać - rupieć jest z 12 roku.

latar
09-02-2017, 18:00
Seryjnie nie było. Trzeba było dokupić.

yorey
09-02-2017, 18:44
z VINu wynika, że czujniki ma.

Majecki
09-02-2017, 20:45
Ja osobiście używam runflat`ów w zimie (Pirelli Sottozero 2) i nie narzekam ani troszkę. Co prawda nie w S-max`ie ale w rodzinnym SW. Jedną raz łatałem i jest ok. Twardość opony jest in plus, bo na zakrętach nie pływają. Poza ceną, minusów nie widzę :)

yorey
22-02-2017, 13:08
OK, Mędrcy, pokazuje ciśnienie, czyli jest TPMS? Rozumiem, że wystarczą czujniki i sam się z nimi skomunikuje? Przy okazji - łże ten system o jakieś 0,2 atmosfery. Jest jakaś metoda kalibracji?

_sobol_
22-02-2017, 15:02
Zamiast odpowiadać wprost, podpowiem jak wstąpić (lub przynajmniej aspirować) do "klubu Mędrców" (dam wędkę, nie rybę): użyj szukajki i przeczytaj odpowiedni temat... Odpowiedzi na wszystkie pytania dot. TPMS, które zadałeś, zostały już napisane na tym forum.

yorey
02-03-2017, 13:40
Mędrcy, z czystym sumieniem pragnę zeznać, że złe opinie o runflatach są nieuzasadnione, auto nie traci na komforcie, nie pali więcej, najpoważniejsza wada ujawnia się, jak trzeba koła do piwnicy znieść.

Aha, czujniki w kołach "odnajdują się same" z TMPS.

Parch
02-03-2017, 14:25
Aha, czujniki w kołach "odnajdują się same" z TMPS.

No, odnajdują się. Jak Ci to _sobol_ (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=155270) napisał, wszystko opisane w odpowiednim wątku, dotyczącym TPMS.