Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Tarcze i klocki jakie?
Nie mam wiedzy co do zakupu Hamulców do mojego nowego auta - Ford Mondeo 2.0 TDCI mk.4 140 km kombi - potrzebny komplet na przód i klocki na tył.Co polecicie i jakie ceny ?Potrzebuję takich zeby podczas hamowania nie trzepało kierownicą.Dzieki za Info.
Wystarczyło poszukać
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=96369&highlight=tarcze&page=59
Witam, wiem że jest dużo tematów na temat układu hamulcowego, ale wiadomo że każdy przypadek jest inny. Mianowicie czeka mnie wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód + tył w Mondeo Mk4 Kombi 2.0TDCI 140KM. Ma ktoś sprawdzony zestaw, tzn np jakie tarcze dobrze współpracują z jakimi klockami? Myślałem nad klockami Abe lub Trw a tarcze Bosch lub Abe lub Zimmerman? Co o tym sądzicie?
Wydaję mi się że zestaw EBC jest dla mnie niepotrzebny, samochód kombi nie rajdówka, po prostu chodzi mi o sprawdzony dobry zestaw nie jakiś chiński badziew ani też super hamulce z Focusa RS :)
Tu masz identyczny temat
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=96369&highlight=wymiana+tarcz
Przeczytaj cały a uzyskasz odpowiedź. Jeśli nie to się dopisz do niego.
Zamykam
Witajcie,
ma ktoś może wiedzę - jakie klocki i tarcze hamulcowe są oryginalnie montowane w tym modelu?
A jak nie wiecie - to dajcie znać, jakiej firmy klocki kupić i są porządne.
Pytam, bo na oryginałach zrobiłem 60k km (serwisanci sami byli w szoku), a po założeniu nowych klocków - zjechały się już po 20k - więc z chęcią bym ponownie zakupił te, oryginalnie montowane do mondziaka
z góry dzięki za pomoc,
Marcin
Kupowałem tarcze Zimmermann i klocki Ferrodo . U naszego partnera forum :P ExpressParts
Pytam, bo na oryginałach zrobiłem 60k km (serwisanci sami byli w szoku...
W szoku? Mam przejechane 65 kkm i tylne klocki wytrzymają jeszcze około 8-10 kkm, a przód powinien do 90 kkm dociągnąć.:P
Fakt, mało jazd miejskich ale nie jeżdżę emerycko.:wink:
A przy okazji zapytam, do fabrycznych tarcz jakie klocki na tył założyć? Oryginały (Ford), czy coś z propozycji forumowego sklepu?
W szoku? Mam przejechane 65 kkm i tylne klocki wytrzymają jeszcze około 8-10 kkm, a przód powinien do 90 kkm dociągnąć.:P
Fakt, mało jazd miejskich ale nie jeżdżę emerycko.:wink:
ano byli w szoku w ASO Forda w Krakowie ;-)
Teraz im się już nie dziwie, skoro po zmianie klocuchów - nowe przejechały 20k i są do wyrzucenia (a styl jazdy się u mnie nie zmienił)
dlatego szukam czegoś porządnego, a najlepiej ten zestaw z fabryki
schraczek 22-06-2016, 18:12 W szoku? Mam przejechane 65 kkm i tylne klocki wytrzymają jeszcze około 8-10 kkm, a przód powinien do 90 kkm dociągnąć.
Fakt, mało jazd miejskich ale nie jeżdżę em
No nie wierzę. Przód wytrzymuje wiecej niż tył ?? Za dużo na wstecznym jeździsz.
Bump: szukam czegoś porządnego,
Kup TRW w exprespartss jak kolega wcześniej pisał.
No nie wierzę. Przód wytrzymuje wiecej niż tył ?? Za dużo na wstecznym jeździsz.
To podobno standard w mdo mk4. Tak przynajmniej twierdzi ASO i warsztat niezależny, do którego jeżdżę.g:galy
Potrzebuję wymienić tarcze hamulcowe na przód i tył.
W sklepie wspominali coś o dwóch różnych typach i średnicach.
Czy po nr VIN da radę określić jakie tarcze potrzebuję bez zdejmowania tych które mam?
VIN auta to WF0GXXGBBG8A58425
Z góry dziękuję za wskazanie nr częsci.
1500159 - tarcze hamulcowe przód
1747043 - klocki przód
1405500 - tarcze hamulcowe tył
1756395 - klocki tył
wpisując powyższe numery w wyszukiwarce np tutaj
http://ford.sklep.pl/search.php?text=1756395&node=
otrzymasz wszystkie zamienniki z oferty.
malysz86 11-01-2017, 15:12 Witam muszę wymienić tarcze przód i tył oczywiście z klockami i zastanawiam się brać oryginalne Motorcraft czy zamienniki Atu , Textar. Słyszałem że Zimmermann Coat Z są dobre czy to prawda?
Co byście polecili?
lampa naftowa 11-01-2017, 15:23 Witam muszę wymienić tarcze przód i tył oczywiście z klockami i zastanawiam się brać oryginalne Motorcraft czy zamienniki Atu , Textar czy Zimmermann.
Co byście polecili?
mam ATE + klocki bezpyłowe - brak problemów. Poprzednio miałem oryginalne fordowskie i niestety się wykrzywiły
A to nie ma watku o hamulcach? Trzeba zakladac kolejny?
Witam muszę wymienić tarcze przód i tył oczywiście z klockami i zastanawiam się brać oryginalne Motorcraft czy zamienniki Atu , Textar. Słyszałem że Zimmermann Coat Z są dobre czy to prawda?
Co byście polecili?
to co podałeś jest ok
każdy sprzedawca Ci poleci na czym ma większy zysk:)
slider2002 11-01-2017, 16:16 Ja bym założył tarcze mikoda i klocki TRW. W różnych autach przejechałem na nich tysiące km i polecam
Słyszałem że Zimmermann Coat Z są dobre czy to prawda?
Na jednym mam oryginały forda, na drugim Zimmermanny. Oryginały użytkowane są w typowo emerycki sposób - dają radę. Na drugim aucie, które czasami dostaje po tyłku oryginały skończyły się po kilku mocniejszych hamowaniach natomiast zimmermanny jeszcze, może to już nie ideał lecz jednak, wytrzymują.
Jarek_Lodz 11-01-2017, 20:36 ATE to b. dobre hamulce. Mikoda - myślę że to był żart.
juri2069 11-01-2017, 20:43 Jako użytkownik zimmermana mogę polecić. Początkowo przy zatrzymywaniu się , lekkim hamowaniu , cicho popiskiwały ( co akurat w żadnym stopniu nie przeszkadzało) , ale tylko przez ok miesiąc. Popiskiwanie ustało. Przede wszystkim cena jest w miarę w porządku.
Wiadomo , że każdy poleci to co ma w samochodzie.
piter2010 11-01-2017, 20:46 U mnie na przodzie mam Zimmermany z klockami TRW i przyznam szczerze że po wyborze, poprzedzonym kilkudniowym czytaniem, szukaniem opinii na temat dobrych tarcz i klocków, jestem zaskoczony kiepskimi wynikami, to nie to co miałem założone wcześniej w MK3 ATE Power Disc-nacinane, plomby zostawiałem na kierownicy, świetne hamulce bez dwóch zdań, celowe opóźnianie hamowania. Tutaj natomiast pojawia się rozczarowanie, nigdy więcej tego zestawu u siebie nie zamontuję...
radekrogo 11-01-2017, 21:00 ATE + bezpyłowe to bardzo dobra kombinacja. Auto wazy 1.6T to już jest kloc wiec nie bawcie się w tanie zamienniki. Zaleta ATE Ceramic to łatwe mycie felg. I ATE ma aplikacje na smartphone żeby sprawdzić czy oryginał czy nie ,po kodzie.
piter2010 11-01-2017, 22:43 Nigdy nie szedłem drogą, jeśli chodzi o oszczędzanie na bezpieczeństwie i ogólnie. Wolę dopłacić a być zadowolony i jeździć bezpiecznie i mieć uśmiech na twarzy, że zapłaciłem za dobre tarcze i klocki, co są warte swojej ceny. Dlatego dwa razy zdecydowałem się na zakup Ate Power Disc, we wcześniejszym modelu i za cholerę nie mogę o nich złego słowa powiedzieć. Kierowałem się dobrymi opiniami co do zimmermanów ( a tu taki zawód ) i nigdy w życiu by mi na myśl nie przyszło aby kupować jakieś zamienniki czy po tańszych kosztach, nie wspominając chińszczyzny!!! Dojadę ten zestaw i w 100% kupuje ATE Power Disc, tym bardziej że mondeo waży i to sporo.
malysz86 12-01-2017, 16:30 ATE + bezpyłowe to bardzo dobra kombinacja. Auto wazy 1.6T to już jest kloc wiec nie bawcie się w tanie zamienniki. Zaleta ATE Ceramic to łatwe mycie felg. I ATE ma aplikacje na smartphone żeby sprawdzić czy oryginał czy nie ,po kodzie.
W sensie takie? http://www.ebay.de/itm/ATE-BREMSSCHEIBE-BELUFTET-300-BREMSBELAGE-VORNE-FORD-MONDEO-4-1-6-2-5-BJ-07-14-/361472920300?fits=Year%3A2011%7CMake%3AFord%7CMode l%3AMondeo+IV+Turnier%7CPlatform%3ABA7%7CType%3A2. 0+TDCi&hash=item5429770aec:g:0CQAAOSw-zxWoAX~
juri2069 12-01-2017, 16:47 i przyznam szczerze że po wyborze, poprzedzonym kilkudniowym czytaniem, szukaniem opinii na temat dobrych tarcz i klocków, jestem zaskoczony kiepskimi wynikami
Pytanie czy nie spełniły swojej roli Zimmerman czy TRW? Żeby nie oczerniać jednej marki , a przy okazji drugiej. I nie napisałeś co cie tak zaskoczyło w tych hamulcach?
Bo u mnie Zimmerman sprawdzają sięw mieście , na trasach , w deszczu i mrozie, miałem już kilka awaryjnych hamowań i ja z kolei za cholerę nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. Także może trafiłeś na jakiegoś bubla , albo jeździsz rajdowo , do czego one nie są przeznaczone
opóźnianie hamowania
A co to znaczy , rozwiniesz?
radekrogo 12-01-2017, 20:05 W sensie takie? http://www.ebay.de/itm/ATE-BREMSSCHEIBE-BELUFTET-300-BREMSBELAGE-VORNE-FORD-MONDEO-4-1-6-2-5-BJ-07-14-/361472920300?fits=Year%3A2011%7CMake%3AFord%7CMode l%3AMondeo+IV+Turnier%7CPlatform%3ABA7%7CType%3A2. 0+TDCi&hash=item5429770aec:g:0CQAAOSw-zxWoAX~
Te to są raczej standardowe , te "ceramiczne" maja numer 13.0470-7228.2 i są o jakieś 50% droższe od zwykłych o numerze 13.0460-7228.2.
dario6273 12-01-2017, 20:08 A to nie ma watku o hamulcach? Trzeba zakladac kolejny?
Dokładnie jest osobny temat gdzie wszystko jest jasne jakie klocki i tarcze polecają użytkownicy mk4.:)
Ja mam założone tarcze zimmermanna i klocki ebc green i jak do mojego stylu jazdy to zestaw jest zarąbisty .Poprzednie motorcrafta i oryginalne tarcze MASAKRA bicie i zero hamulców:one:
lampa naftowa 12-01-2017, 20:30 Te to są raczej standardowe , te "ceramiczne" maja numer 13.0470-7228.2 i są o jakieś 50% droższe od zwykłych o numerze 13.0460-7228.2.
takie
http://ford.sklep.pl/product-pol-17667-klocki-hamulcowe-ATE-Ceramic-kpl-przod-.html
richi102 12-01-2017, 22:02 Ja od siebie polecam Textar. Mam przód i tył w MK4, mam u Żony w Audi A3 8P przód i tył. Zakładałem również w poprzednich autach. Nigdy się nie powyginały, nigdy nie piszczały i specjalnie mocno nie pytą. To już chyba 10 i 11 samochód obecnie na którym zakładam całe zestawy Textar i nie ma do czego się przyczepić. Do tego cena atrakcyjna.
radekrogo 12-01-2017, 22:12 A mimo chodem to te "ceramiczne" chyba znikną z rynku, bo już widziałem materiał porównujący szkodliwość włókien ceramicznych z azbestem. Znaczy się te klocki są za trwale, praktycznie na cały żywot samochodu*
* nie dotyczy naszego nieszczęśliwego kraju bo tam cuda i reinkarnacje następują
Nie wiem jak to wpływa na życie tarcz, bo w naturze nic nie ginie i coś musi się zużywać kosztem drugiego. Wiec albo klocki co nie pylą ale zjadają tarcze , albo normalne i raz na 100kkm wymiana, ja tak jeżdżę ze co 100kkm wymieniam w Mk3 i po płaskim, bez pałowania.
Litwa525 17-01-2017, 08:03 ja w moim mk3 zamontowalem tarcze mikoda gt i jestem zadowolony jak tyl mi sie zjedzie to takie same zakladam bez zastanowienia...
Jakie polecacie tarcze i klocki do mondeo mk4 2.2 felgi 18
Styl jazdy spokojny
slider2002 08-02-2017, 11:09 Jak do normalnej jazdy to polecam klocki TRW. Odradzam MOTORCRAFT. Przy grubości okładzin 3mm zaczęły się kruszyc i poszły na złom. Całkiem dobrze sprawdzamy mi się też klocki Jurid. Mówimy o spokojnej jeździe. Dla wyczynów ów są klocki wyczynowe ale na nich się nie znam. Co do tarcz to miałem dobre doświadczenia z tarcz mi mikoda ale zaznaczam że przy spokojnej jeździe i nie w Mondeo tylko w alfe 156.
Polecam z czystym sumieniem TEXTAR! Mam cały komplet na aucie, też kupiłem z polecenia, naprawdę super. Mam na nich ok 30kkm zrobione, nie pokrzywiły się. (w innych MARKOWYCH firmach zdarzało mi się to)
Ja polecam TRW i dokładne poczytanie forum , bo jest już taki temat.
To ATE już niepolecane ? Pogorszyły się ?
dizel1982 08-02-2017, 19:01 Ja co prawda w Mondeo jeszcze nie wymieniałem tarcz ani klocków ale w Insigni przerobiłem kilka zestawów, od oryginalnych GM przez Brembo, TRW i ATE a skończyłem na zimmermann'ach i to był strzał w dziesiątkę. Najtrwalsze ze wszystkich i najlepiej hamowały.
richi102 08-02-2017, 19:17 O zimermannach słyszałem dobre opinie, zwłaszcza chwalą na forach BMW. Ja od siebie polecam całe zestawy TEXTAR. Przerobione już kilka kompletów na różnych autach. Cena do jakości rewelacja.
dizel1982 08-02-2017, 19:53 A to nawet nie wiem czy je chwalą. Mi poleciał kuzyn który prowadzi warsztat. Jeżeli klientowi nie zależy aby było najtaniej to zawsze mówi że kładzie zimmermann'y i ludzie są bardzo zadowoleni. Insignia to kawał kloca przecież i wszystkie tarcze i klocki siadały mi momentalnie. A na zimmermannach znacznie więcej przejechałem. Nie będę pisałem ile km bo tego nie kontrolowałem, jeżdżę średnio w miesiącu mniej więcej tyle samo i robię takie same przebiegi, przed nimi miałem TRW i na zimmermannach przejechałem ponad półtora razy dłużej niż na TRW. Oczywiście później też założyłem zimmermanny i tak sprzedałem samochód.
O zimermannach słyszałem dobre opinie, zwłaszcza chwalą na forach BMW. Ja od siebie polecam całe zestawy TEXTAR. Przerobione już kilka kompletów na różnych autach. Cena do jakości rewelacja.
Z tego co mi wiadomo to na forach bmw polecają szczególnie ATE
bo często były na pierwszym montażu.
radekrogo 09-02-2017, 08:07 Ja co prawda w Mondeo jeszcze nie wymieniałem tarcz ani klocków ale w Insigni przerobiłem kilka zestawów, od oryginalnych GM przez Brembo, TRW i ATE a skończyłem na zimmermann'ach i to był strzał w dziesiątkę. Najtrwalsze ze wszystkich i najlepiej hamowały.
To ile kolega jeździ na jednym komplecie, żeby tyle zestawów przerobić ?
Ja na jednym minimum 100kkm robię.
Panowie widzę,że temat dotyczy Mondeo,aczkolwiek widzę,że jest świeży,więc jest szansa,że ktoś z doświadczonych forumowiczów będzie wiedział i pomoże mi w wyborze klocków i tarcz na przód i na tył do mojego Focusa.Dodam iż jeżdże spokojnie,głównie po mieście,jeżeli trasa to max 110km/h(głównie obwodnica,bez autostrad).Wiem,że porządne klocki/tarcze robi firma ATE czy TRW,aczkolwiek Focus będzie szedł za kilka miesięcy do sprzedania i nie ma sensu płacić za w.w części 600-700zł.Może wiecie coś na temat tarcz i klocków firmy Kraft?
To może lepiej w ogóle nie robić skoro auto pójdzie na sprzedaż. Na pewno tego nie odzyskasz przy sprzedaży. Najtańszy zestaw wyjdzie pewnie 400-500zł.
dizel1982 09-02-2017, 12:32 To ile kolega jeździ na jednym komplecie, żeby tyle zestawów przerobić ?
Ja na jednym minimum 100kkm robię.
Zależy jak jeździsz i gdzie. Ja głównie drogi podmiejskie, trochę miasto i trochę autostrady + drogi ekspresowe ale odcinki gdzie jest sporo zjazdów i trzeba często hamować. Ja 100kkm nie robię na jednym zestawie. Średnio mi wychodzi 60 - 70kkm.
malatxxx 28-06-2018, 05:39 Witam.jakie polecacie klocki hamulcowe. bo na allegro widzę że motorcraft w cenie ate itd?
Jakie są minimalne wymiary tarcz?
Czy klocki dojeżdża się do końca?
MefiuST220 28-06-2018, 09:50 Podpinam się do tematu. Potrzebuje klocki i tarcze na przód do ST220 2003r :).
Auto robie dla siebie nie na sprzedaż :)
rychu.zychu 29-06-2018, 21:53 Witam.jakie polecacie klocki hamulcowe. bo na allegro widzę że motorcraft w cenie ate itd?
Jakie są minimalne wymiary tarcz?
Czy klocki dojeżdża się do końca?
Minimalna grubość dla tarczy oryginalnej to: przód 26mm ,tył 9mm.
Klocków nie dojeżdżamy do blachy.
klocolus 30-06-2018, 00:51 Ogólnie ATE Zimmermann i TRW to sprawdzone firmy, nie miałem problemów. Tylko bez żadnych wynalazków typu nawiercane itp.
A czy do mk4 na felgach 16" wejdą tarcze 316mm z zaciskami na przód?
Ja mam założone tarcze Ferodo + klocki Ate na 18" kółkach i póki co nie narzekam. Kolega jeździ w dalekie trasy po 2-3 tysie tygodniowo hondą accord na takim zestawie i sobie chwali.
A jakie tarcze są najbardziej odporne na krzywienie. Przednie wytrzymały 30kkm, ale nie wiem jakiej są marki bo założył je poprzedni właściciel.
Tyskiebeer 01-07-2018, 22:39 Ujeżdżam od około 25tys. tarcze ATE Power Disk z przodu. Ciut głośniejsze ale sprawdzają się i praktycznie nie wykazują zużycia. Wcześniej założyłem bosha...i niestety po 20tys.km. zaczęło się rodeo z drganiami kierownicy podczas hamowania. Po wymianie na ATE jak ręką odjął. Dlaczego bosche się pokrzywiły nie mam pojęcia bo jeżdżę raczej spokojnie a i w żadną kałużę nie wpadłem.
MefiuST220 02-07-2018, 12:53 Czyli mam rozumiec, że do ST220 najlepiej założyć Ferodo tarcze + ATE klocki?
Chciałbym żeby nie piszczały i nie pokrzywiły się po 10kkm.
Pozdrawiam.
A co myślicie o toczeniu tarcz? Ma to sens? Tarcze mają ok. 30kkm i są niewiele zużyte.
MefiuST220- przecież ja nie napisałem że do twojego auta najlepsze są ferodo+ATE. Dla mnie ten zestaw odpowiada i tylko tyle, możesz założyć coś znacznie lepszego i zapewne też będziesz zadowolony. Pozdrowiony
klocolus 03-07-2018, 20:08 A co myślicie o toczeniu tarcz? Ma to sens? Tarcze mają ok. 30kkm i są niewiele zużyte.
Przy cenach części do mondeo raczej nie. Kup sprawdzony komplet i będzie ok. Ja bodajże ATE porządnie gniotłem w st220, pedał robił się jak z gumy, hamulce śmierdziały a nic się nie pokrzywiło. Potem zmieniłem na większy komplet od focusa st225 bo fabryczne hamulce do st220 to za mało.
MefiuST220 04-07-2018, 10:04 Czy ktoś z Was miał do czynienia z kompletem tarcze/klocki na przód firmy ZIMMERMANN ?
Nie wiem co mam wybrać szczerze mówiąc, żeby zaraz się nie pogięły.
Pozdrawiam.
A co myślicie o toczeniu tarcz? Ma to sens? Tarcze mają ok. 30kkm i są niewiele zużyte.
Tylko musi to być dobrze zrobione. Ja ostatnio próbowałem ratować roczne ATE. Toczyłem po znajomości i myślałem, że mi kierownice wyrwie z rąk.
Z polecenia kolegi poleciałem budżetowo - zamontowałem nawiercane Mikody.
MefiuST220 04-07-2018, 12:15 Widzę właśnie, że mają duża sprzedaż Mikody na allegro np.
Jak kolego DUDI_81 to w praktyce wygląda u Ciebie?
Bump: Ktoś miał styczność z czymś takim?:
http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-klocki-ford-mondeo-mk3-przod-i7411760731.html#thumb/7
klocolus 04-07-2018, 15:15 Tylko musi to być dobrze zrobione. Ja ostatnio próbowałem ratować roczne ATE. Toczyłem po znajomości i myślałem, że mi kierownice wyrwie z rąk.
Z polecenia kolegi poleciałem budżetowo - zamontowałem nawiercane Mikody.
No właśnie ja jestem też ciekawy Mikody, niedługo będę musiał zrobić przednie heble w mk4. Ile już je masz?
Czy ktoś z Was miał do czynienia z kompletem tarcze/klocki na przód firmy ZIMMERMANN ?
Tak z tym, że w Astrze H w rodzinie. 25tys. przejechane i ponad 2 lata bez problemów, klocka sporo jeszcze.
Miałem komplet TRW. Na badaniu technicznym siła hamowania 4000-4200N. Wytrzymały 6 lat i 85kkm. Tarcza jeszcze by wytrzymała trochę ale zmieniłem bo lekkie bicie było wyczuwane. Teraz mam komplet Ferodo bo w wielu miejscach były polecane i forum i sklep. Na badaniu technicznym siła hamowania 2800-2900N. Widać że TRW lepsze niż Ferodo. Dodatkowo jak się trochę zagrzeją to czuć bicie jak ostygną to jest ok i nie biją.
Jak podajecie że któreś klocki są lepsze to przydały by się jakieś dane na temat siły hamowania.
tommobile 04-07-2018, 17:10 Czy ktoś z Was miał do czynienia z kompletem tarcze/klocki na przód firmy ZIMMERMANN ?
Nie wiem co mam wybrać szczerze mówiąc, żeby zaraz się nie pogięły.
Pozdrawiam.
Właśnie ten zestaw mam założony na przód i tył. Zrobiłem na nim może ze 200km, narazie o.k.
Mam tarcze zimmermanna i klocki ate. Powiem tyle że bardzo dobry zestaw. Tarcza ma już okolo 80k km i już ma duży rant. Dobije klocki które są założone i do śmieci. Hamuje tak samo teraz i jak od nowego. W żadnym aucie nie miałem lepszego zestawu. Staje w miejscu i zero bicia. Polecam. W najnowszym aucie założyłem Zimermanny sport nawiercane i klocki czerwone Galfer Sport z racji dużej wagi autka Volvo XC90, tam mam tarcze 338 mm z przodu. Też spoko zestaw ale już +2000 PLN.
MefiuST220 05-07-2018, 09:11 Dziękuje za pomoc :)
Zdecyduje się chyba na Zimmermanny + klocki TRW.
Pozdrawiam!
Grzegorz MX 05-07-2018, 10:53 w parze z Zimermanami lepiej hamują klocki (jeśli nie Zimerman) to Ferodo, które będzie lepsze niż TRW.
TRW dobre do tarcz TRW.
Zakładałem takie w Hondzie CRV gdzie fabryczne TEXTARy szlag trafił jak tłoczek stanął.
Może ja źle trafiłem ale w tej chwili TRW strasznie się popsuły. Tył komplet klocki i tarcze po okołu 2 miesiącach klocki piszczą a tarcza się lekko zwichrowała. Teraz założyłem motorcrafty komplet tarcze i klocki przód i tył i na razie jestem zadowolony. Jednak jestem zdania że motorcraft do forda pasuje najlepiej. Fakt że klocki zużywają się nieco szybciej ale jednak to jest bezpieczeństwo i można sobie pozwolić na częstszą wymianę.
Robert 68 05-07-2018, 19:38 motorcraft do forda pasuje najlepiej
klocki zużywają się nieco szybciej
To kup takie https://ford.sklep.pl/product-pol-14612-klocki-hamulcowe-Ford-os-przednia-1522062.html i po problemie :D
Klocki TRW od zawsze jak pamiętam są jakieś takie twarde, lubią szybciej zużywać tarczę. Osobiście jak wymieniam to zawsze na Zimmermana, cena i jakość na dobrym poziomie.
klocolus 06-07-2018, 00:25 Ja w mk4 mam oryginały założone jeszcze przez poprzedniego właściciela ok. 100kkm temu, widać już korozję i spory rant, dojeżdzę klocki i zmieniam niedługo pewnie. A tak to zero problemów.
Oryginały, powiadasz. A jakiego producenta?
klocolus 06-07-2018, 00:44 Oryginały, powiadasz. A jakiego producenta?
Miałem na myśli Motorcrafty (czyli Fordowskie).
Ford nie produkuje części układu hamulcowego, tylko zamawia. Co jakiś czas jest zmiana dostawcy (na korzystniejszą, czyli tańszą ofertę). W tym kontekście "oryginał" nic nie znaczy.
Tak czy srak, za "oryginały" zawsze przepłacasz.
nkluivert 06-07-2018, 07:51 Ja natomiast mam założone na przód jak i na tył tarcze i klocki bosch wymienione przez poprzedniego właściciela, trochę pylą ale nie ma żadnego piszczenia czy bicia kierownicy przy hamowaniu czy tez po hamowaniu.
No właśnie ja jestem też ciekawy Mikody, niedługo będę musiał zrobić przednie heble w mk4. Ile już je masz?
Dopiero z 200km przejechałem, ostatnio częściej na moto latam.
MefiuST220 10-07-2018, 11:54 Ja się zdecydowałem, na tarcze Zimmerman i klocki Ferrodo Performence.
Niebawem zamawiam.
Pozdrawiam.
Tylko musi to być dobrze zrobione. Ja ostatnio próbowałem ratować roczne ATE. Toczyłem po znajomości i myślałem, że mi kierownice wyrwie z rąk.
Ano ba, chcę zrobić to dobrze, tylko ktoś mi podpowie kto i gdzie w Warszawie robi to dobrze?
Z polecenia kolegi poleciałem budżetowo - zamontowałem nawiercane Mikody.
Znaczy tanio wyszły? Znalazłem ATE (podstawowy model) za 140zł. Inne w tym Zimmermany były trochę droższe. I sam już nie wiem, jedni chwalą jedne, inni drugie.
radekrogo 11-07-2018, 18:12 Tanie te ATE, we Francji są po około 400 zeta. Zresztą na każdym oryginalnym ATE jest kod który można zweryfikować aplikacją na smartphonie.
Roland074 11-07-2018, 18:51 Z własnego doświadczenia polecam ATE. Spisują się moim zdaniem lepiej niż TRW i nie walą osadem na felgi.
radekrogo 11-07-2018, 20:53 Z własnego doświadczenia polecam ATE. Spisują się moim zdaniem lepiej niż TRW i nie walą osadem na felgi.
Potwierdzam mam ATE Ceramics, felgi czyste bez mycia.A najważniejsze ze hamuje jak trzeba.
Polecać ate to tak, jak polecać ziemniaki z kauflandu (który zamawia je u pięciu różnych dostawców). U siebie mam teraz ate produkcji galfer. A ate ceramic to najgorsze klocki, jakie miałem - nie wiem jak mogłem 17 000 km z nimi się męczyć.
radekrogo 11-07-2018, 21:46 Polecać ate to tak, jak polecać ziemniaki z kauflandu (który zamawia je u pięciu różnych dostawców). U siebie mam teraz ate produkcji galfer. A ate ceramic to najgorsze klocki, jakie miałem - nie wiem jak mogłem 17 000 km z nimi się męczyć.
Widocznie na polski rynek idzie jakiś chlam.
Bump: Ale jak napisałem wcześniej, cenny polskich ATE są od 2 do 4x tańsze jak we Francji. Przypadek, nie sadze.
Bump: Osobiście po pylących Boschach, Ferrodo nic innego nie będę już testował. Dla mnie ATE jest ok.
No tak: Francja-elegancja.
Inni producenci/konfekcjonerzy też mają w ofercie klocki ceramiczne. Na nich trzeba więcej gnieść, żeby to samo uzyskać, co na zwykłych, więc na zimno początkowa faza hamowania jest wyraźnie gorsza. Nawet moja żona to wielokrotnie zauważyła i narzekała.
radekrogo 11-07-2018, 22:05 No tak: Francja-elegancja.
Inni producenci/konfekcjonerzy też mają w ofercie klocki ceramiczne. Na nich trzeba więcej gnieść, żeby to samo uzyskać, co na zwykłych, więc na zimno początkowa faza hamowania jest wyraźnie gorsza. Nawet moja żona to wielokrotnie zauważyła i narzekała.
Śledząc temat '' Tarcze-klocki'' mam wrażenie ze jest jakaś przepaść jakościowa miedzy Zachodem a Polska.
Zona jako odnośnik, no proszę bez jaj ;).
Nie cytuj (całego) posta, gdy piszesz tuż pod nim.
Większość tematu to subiektywne oceny, więc stąd ta przepaść wynika. A przyznać się (nawet samemu sobie), że się czegoś nie zauważa jest bardzo trudno.
radekrogo 11-07-2018, 23:03 Nie cytuj (całego) posta, gdy piszesz tuż pod nim.
Większość tematu to subiektywne oceny, więc stąd ta przepaść wynika. A przyznać się (nawet samemu sobie), że się czegoś nie zauważa jest bardzo trudno.
Te małolat przestań mi mówić jak cytować i co skoro nic nie wnosisz do tematu.
Komunę pamiętam, więc bardziej średnio- niż małolat.
No a odpowiadać/cytować ewidentnie nie umiesz, to się nie obruszaj.
Znaczy tanio wyszły? Znalazłem ATE (podstawowy model) za 140zł. Inne w tym Zimmermany były trochę droższe. I sam już nie wiem, jedni chwalą jedne, inni drugie.
No to tanio znalazłeś, bo ja widziałem najtaniej 200,- za sztukę.
Co do ATE, miałem w Focusie - nie narzekałem, mam też w Fieście - ok.
Ale widocznie do ciężkiego Mondeo i 240KM się nie nadają. Może w większym rozmiarze jak w S-max dałyby radę, ale u mnie nie wytrzymały roku.
Mikody mam nawiercane, więc może lepsze chłodzenie spowoduje, że dłużej wytrzymają. Cena 170,- za sztukę
Profesor 31-10-2018, 16:50 Witajcie.Zakładał ktoś ostatnimi czasy tarcze i klocki Brembo?Jak je oceniacie?Zbliża się pora wymiany.Waham się między Textarami a Brembo.Co doradzicie?
bimarrrr 31-10-2018, 17:30 to juz lepiej motorcrafty
gdzieś było już kiedyś na forum wałkowane odnośnie tarcz hamulcowych...i z tego co pamiętam co pisali i z własnego doświadczenia Brembo nie wypadało jakościowo dobrze..może to sztuka gdzie kto kupi..ale mi wystarczyło raz podwójnie wydawać pieniądze..w przyszłości poszukaj na forum może ;)
radekrogo 31-10-2018, 22:54 Brembo wyrobiło sowie renomę w moto sporcie i sportowych modelach. To co jest robione na rynek wtórny to jakieś chińskie odlewy z surówki ze złomu, w mojej opinii.
Zwykłych nigdy nie kupowałem, ale brembo max to najlepsze tarcze, jakie miałem, na przykład, o rok świetlny lepsze niż ate pd, i o kolejne lata świetlne lepsze niż OEM/pierwszy montaż (producentów nieznanych).
Profesor 28-12-2018, 12:15 Witam.Jak w temacie.Dobrze to wykombinowałem?Zimmermann Standard.Ferodo Premier.:)
Zawsze dawałem komplet , więc trudno powiedzieć. Pamiętam że kiedyś TRW tarcze i klocki to hamowanie brzytwa, ale klocki dość szybko zarzynały tarczę, choć nie pyliły i były ciche.
Ma ktoś zestaw tarcz Textar + klocki Bosch na oś tylną ? Będzie to dobry zestaw ?
slawek-kali 02-01-2019, 11:50 a czemu nie sam textar? albo jurid np..?
a czemu nie sam textar? albo jurid np..?
Taką propozycję zestawu usłyszałem w serwisie.
echovsky 02-01-2019, 12:20 Ja założyłem na przód klocki i tarcze ATE i pierwsze wrażenie świetne :d
Rafał A.(antek) 02-01-2019, 23:35 żal kłaść na tarcze textara klocki boscha. Jak już economy, to i tarcze i klocki boscha.
Albo dorzucić 20zł i klocki Textara też.
żal kłaść na tarcze textara klocki boscha. Jak już economy, to i tarcze i klocki boscha.
Albo dorzucić 20zł i klocki Textara też.
Dziękuję za sugestię.
jarek_p_1986 03-01-2019, 09:22 Ja ma być economy to polecam metelli. Jest to producent ate. U mnie w autach od lat. Ostatni zestaw 55 tysięcy km.
Witam,
Mam pytanie o tarcze TRW bo znalazłem 2 rodzaje - DF4850S i DF6019S
Które kupić do mondeo mk4 przedlift kombi
DF6019S te są typowo do mondeo
te drugie są do smax i moga być do mondeo ale maja wieksze otwory na szpilki gdyż w smax są wieksze niż w mondeo
A co powiecie na Delphi? Wymieniam komplet przód i tył i zastanawiam sie co wybrac? Zimmermanny mialem w Vectra B i po kilku kkm sie pogiely, wiec sie uprzedzilem. Chodza mi po glowie jeszcze textary.
textary sobie chwalą. Ja wynmieniałe ostatnio na zimmermana i klocki brembo. jak na razie jest ok
Textar na obie osie ok. 850 pln. Delphi 720 pln. Ciekawe czy mozna trafic na podroby z allegro czy lepiej nie kupowac chociaz maja tez sklep stacjonarnyinternetowy. Zimmermany tez w tej cenie. Skusze sie chyba na te textary. Mam taka manie ze tarcze i klocki do nich musza byc tego samego producenta
Tomi1000 13-05-2019, 16:39 Mam taka manie ze tarcze i klocki do nich musza byc tego samego producenta
To masz dziwną manię...
Zestaw Zimmermana + przód Black Diamond tył EBC Green i w końcu czuję jak hamuję.
To masz dziwną manię...
Zestaw Zimmermana + przód Black Diamond tył EBC Green i w końcu czuję jak hamuję.
No kazdy ma jakiegos hoopla. Ide w oryginaly, wiem ze Ford sam nie robi hampli, ale tarcze chce kupic w sklepie i sam je odebrac, jakos all... mnie nie przekonuje, a w hurtowniach np. IC ceny wyzsze niz w oryginale. Z moim silnikiem i dwojka dzieci na pokladzie nie latam od swiatel do swiatel, ale do emeryta mi tez brakuje.
Wpakowałem dziś Zimmermanny nawiercane / kiedyś w MK4 dawałem gładkie + klocki Zimmermanna/ i EBC Green Stuff . Na razie spostrzeżeń brak, bo zrobiłem całe 4 km. Kupowane u forumowego sprzedawcy / BrakeParts / ze zniżką dla forumowiczów. Kiedyś jak pamiętam w Mk4 tarcze i klocki fabryczne były robione przez Jurid . Dzisiaj widziałem tylko napis na klockach FoMoCo, lub BaRaChło g;)
Tomi1000 13-05-2019, 19:17 Ide w oryginalydo emeryta mi tez brakuje
To tym bardziej odradzam oryginalne Motocrafty bo to dno i metr mułu.
Kiedyś jak pamiętam w Mk4 tarcze i klocki fabryczne były robione przez Jurid
A mi się wydaje że klocki w oryginale robił Galfer. Teraz Motocrafty chyba piekarnia za rogiem...
To tym bardziej odradzam oryginalne Motocrafty bo to dno i metr mułu
Własnie koncze na przedniej osi klocki motorcrafta na ori tarczy, ktore sam zakładałem i złego nie powiem. Hamuje, nie piszczy, kiera nie lata. Tarcze zjechane bo rant maja spory. To mnie przekonuje, a w sklepie Forda u mnie jest Ori, Zimermann, TRW, EBC i Delphi. Chetnie wzialbym Jurid ale praktycznie nigdzie nie ma. Zimermanny pogiely sie co prawda mialem je z 10 lat temu jak wchodzily na rynek pl, EBC nie do mojej jazdy, Delphi chyba za tanie:diabel2:, wiec zostaje Ori sprzet jakiego producenta by nie byl
Delphi chyba za tanie
Kiedyś jak mi się na urlopie skończyły tylne klocki w Mk4 / sam nie wiem jak mogłem do tego doprowadzić / to dorwałem jedyne dostępne od ręki Delphi i wymieniałem przed warsztatem jedynego mechanika dzięki jego uprzejmości i narzędziom. Najciekawsze, że nie mogę o nich jakiegokolwiek złego słowa powiedzieć. Z tym że to tył.
No wlasnie tyl to nie tak wazny i tez przez mysl przeszlo mi Ori przod + Delphi tyl. Cenowo tym bardziej ok. Mam tydzien na kombinacje.
Tomi1000 13-05-2019, 21:00 Tył jest dość ważny właśnie bo słaby tył spowoduje większe obciążenie przodu a co za tym idzie szybsze zużycie. Klocki powinny być podobnej jakości na obu osiach.
Klocki powinny być podobnej jakości na obu osiach.
Tylko jak to sprawdzić ? Każdy producent czołowy oferuje zamiennik w/g jakiś parametrów wymaganych dla określonego samochodu i układu hamulcowego. Wobec tego czy tył i przód muszą być tego samego producenta ? Zakładając taką " teorię " i chcąc zmienić producenta, bo np przednie klocki się skończyły, koniecznym byłoby wywalenie jeszcze dobrego tyłu, aby wejść parą jednego producenta. Inną sprawą jest gdy zmieniamy przód /tył na klocki o podwyższonych parametrach, wtedy to zmiana powinna być i tu i tu.
Myślę że znaczenie by to miało jakbyś na przód walnął Black Diamond, a na tył Hart, albo Kraft. Klocki motorcraft i Delphi pewnie są porównywalne i nie powinno być różnic, ale co zdanie to przekonuje mnie Ori stuff. A moze Mikoda GT? Wygląd wypas, ale jakość,?
Tomi1000 13-05-2019, 21:21 Pytanie ile chcesz wydać za wszystko...
Pytanie ile chcesz wydać za wszystko...
Max. 1000-1100 pln
Tomi1000 13-05-2019, 21:44 Mój zestaw wyszedł niecałe 1400.
Sam sobie odpowiedz na pytanie czy warto.
Kupilem Ori tarcze, przod, tyl i klocki Motorcraft (okazalo sie ze to klocki Ate-wybite na klocku)-wsio made in Germania za 918 pln. Gorzej nie powinno byc, a tarcze juz mam styrane.
Made in Germania to są produkty dla najlepszych kierowców.
Made in Germania to są produkty dla najlepszych kierowców.
Nie wiem z czego szydzisz, ale do tematu procz glupoty nie wniosles nic. Napisalem ze moze dlatego klocek Motorcrafta jest klockiem Ate bo z rynku niemieckiego i tyle. Nie mam parcia na made in Germany, choc lepsze to niz Taiwan
Kupilem Ori tarcze, przod, tyl i klocki Motorcraft (okazalo sie ze to klocki Ate-wybite na klocku)-wsio made in Germania za 918 pln. Gorzej nie powinno byc, a tarcze juz mam styrane.
Motorcraft w fordzie to taka półka ekonomiczna.
Na pierwszy montaż klocki dostarczał Jurid (na przód) i jak się nie mylę również Galfer na tył.
Na pierwszy montaż klocki dostarczał Jurid (na przód)
Takie też znalazłem kilka lat temu w MK4 , nie długo po jego sprowadzeniu .
robocikd 02-07-2019, 21:33 To i ja podzielę się swoim wyborem.
Przy objawach trzepotania kierownicą przy wyższych prędkościach podczas hamowania, po wyeliminowaniu luzów w zawieszeniu i wyważeniu kół wymieniłem przednie tarcze wraz z klockami.
Po przeczytaniu kilkunastu(dziesięciu) stron forum wybrałem zestaw zimmermana.
Było to 4 lata i 60 tyś. km temu.
Wczoraj zamówiłem taki sam zestaw.
Przy objawach trzepotania kierownicą przy wyższych prędkościach podczas hamowania, po wyeliminowaniu luzów w zawieszeniu i wyważeniu kół wymieniłem przednie tarcze wraz z klockami.
Co ostatecznie pomogło? - Wszystkie trzy czynności po trochu czy tarcze i klocki?
robocikd 12-07-2019, 13:44 Najpierw sprawdziłem luzy w zawieszeniu, a w zasadzie ich brak.
Później wyważyłem koła - też nie pomogło.
Na koniec wymieniłem tarcze z klockami - pomogło.
W mieście i tak do 80km/h prawie nie odczuwało się drżenia, tylko trochę było czuć przy lekkim hamowaniu, (np. przed światłami) jakby samochód toczył się na jajkach a nie na kołach.
Kilka dni temu znowu wymieniłem na zimmermany - hamulce działają jak należy.
To masz dziwną manię...
Zestaw Zimmermana + przód Black Diamond tył EBC Green i w końcu czuję jak hamuję.
zimmermany standard? Też właśnie myślę o takiej mieszance (ebc gs przod jednak cenowo bolą). Zakladałeś je w maju, a obecnie juz prawie połowa lipca. Może powiesz coś o wrażeniach i odczuciach z jazdy ? :) ?
Zimmermany nawiercane + EBC GS i jest optymalnie, co właśnie testuję . Pod EBC GS standardowe Zimmermany chyba troszku delikatne.
Profesor 12-07-2019, 19:51 Witaj.Tarcze Zimmermann i klocki Ferodo Premier.Mam i nie narzekam.
Rafał A.(antek) 13-07-2019, 09:48 Czy ktoś kto miał lite tarcze a zmienił na nawiercane/nacinanane może pochwalić sie wrażeniami? Czy lepiej hamuje i lepiej odprowadza gazy spalania klocka, w sensie lepiej zachowują sie przy kilkukrotnym mocnym hamowaniu?
peteypee 13-07-2019, 13:26 Z doświadczenia powiem ze bardziej pyla klocki, nawet twarde, przy częstym rozgrzewaniu potrafią pękać w otworach. Chyba ze kupisz jakieś pro do sportu. Co do hamowania...e30 w której to miałem była chyba za lekka bo nie czułem różnicy specjalnie.
Jeśli chodzi o zwykle tarcze klocki to ostatnio zonie zakładałem trw komplet z klockami bo była dobra cena (330 tarcze, klocki) i po 3 kkm jej jazdy po mieście czyli gaz-hamulec jeszcze nic sie nie podziało. Czy to trw czy tylko opakowanie nie wiem ale za te cenę myślę ze sa ok.
Czy ktoś kto miał lite tarcze a zmienił na nawiercane/nacinanane może pochwalić sie wrażeniami?
Miałem lite, mam nawiercane Zimmermana + EBC Green. Przy normalnej jeździe nie czuje różnicy, przy ostrzejszej hamowanie jest "ostrzejsze" brak odczucia "gumowych"hamulców. Taki zestaw - stosunkowo mało pyłu.
Rafał A.(antek) 15-07-2019, 17:49 "ostrzejsze" brak odczucia "gumowych"hamulców. Taki zestaw - stosunkowo mało pyłu.
Właśnie o to mi chodzi, klasyczny zestaw niestety u mnie w mondeo po 2-3 ostrzejszych hamowaniach się poddaje, gazy pod klockiem, gumowaty pedał.
W mieście i tak do 80km/h prawie nie odczuwało się drżenia, tylko trochę było czuć przy lekkim hamowaniu, (np. przed światłami) jakby samochód toczył się na jajkach a nie na kołach.
Miałem podobnie z tą jazdą na jajkach, z tym, że czułem to na tylnych kołach. Najmocniej było czuć przy ok. 45km/h i zimowych oponach. Na początku winiłem opony. Na letnich było lepiej, ale może dlatego, że mam miękką gumę i mogły bardziej tłumić.
Miałem lite, mam nawiercane Zimmermana + EBC Green. Przy normalnej jeździe nie czuje różnicy, przy ostrzejszej hamowanie jest "ostrzejsze" brak odczucia "gumowych"hamulców. Taki zestaw - stosunkowo mało pyłu.
zamówione na przód zimmerman sport + black diamond fast hawk i na tył zimemerman standard + ebc green stuff. Mam nadzieję, że i u mnie się sprawdzą :)
piotr-1981 25-07-2019, 10:19 Witam panowie , czy wypowiecie się co do zestawu na przód , a mianowicie tarcze Zimmermann + klocki ori ford , czy to będzie działało ?
Witam panowie , czy wypowiecie się co do zestawu na przód , a mianowicie tarcze Zimmermann + klocki ori ford , czy to będzie działało ?
A co ma nie działać? Na przód jak dobrze pamiętam ford bierze od Jurid'a.
Ponadto bardzo dobra alternatywa dla zimmermann jest komplet textara. Do normalnej jazdy jeden i drugi zestaw bdb.
Temat już tyle razy wałkowany, że szkoda się powtarzać.
Tomi1000 25-07-2019, 20:08 Podstawowe pytanie co kolega miał na myśli poprzez oryginalne?
Jeżeli Motorcrafty to powodzenia, jeżeli natomiast oryginały z pierwszego montażu z indeksem 1747043 to dają radę. Musisz jednak pamiętać że kosztują bardzo podobnie jak GreenStufy (+ - 400)
Bump: zimmermany standard? Też właśnie myślę o takiej mieszance (ebc gs przod jednak cenowo bolą). Zakladałeś je w maju, a obecnie juz prawie połowa lipca. Może powiesz coś o wrażeniach i odczuciach z jazdy ? :) ?
Zimmermany wiercone.
Mechanik pod koniec lutego dał info że heble przód należy przed wyjazdem wakacyjnym zrobić. Hamowały i popiskiwały. Jak na mój gust zestaw dawał radę tym bardziej po przesiadce ze starego auta gdzie hamowało się słabiej.
Jak zacząłem szukać części to załatwiłem temat kompleksowo i kupiłem przód + tył. Montowałem samodzielnie na warsztacie kolegi z pełnym jego wsparciem merytorycznym. Zrobiłem wówczas małą regenerację zacisków (kompletne czyszczenie, smarowanie wszystkiego i sprawdzenie gum).
Od tego czasu nalatałem 2 tyś z czego przeszło tysiąc mocno załadowany z rodzinką po Słowacji i Węgrzech. Hamuje się lepiej, precyzyjniej ustalając siłę hamowania, zero piszczenia, pylenie minimalne, kilka mocnych hamowań na słowackiej autostradzie nie kończyło hamulców. Ja osobiście jestem mega zadowolony. Żywotność? Czas pokaże...
Robert 68 25-07-2019, 21:07 Musisz jednak pamiętać że kosztują bardzo podobnie jak GreenStufy (+ - 400)
Bez przesady....https://www.fordsklep.eu/klocki-hamulcowe-przod-ford-pierwszy-montaz-1747043-p-196.html
Tomi1000 25-07-2019, 21:11 Bez przesady....https://www.fordsklep.eu/klocki-hamulcowe-przod-ford-pierwszy-montaz-1747043-p-196.html
Patrzałem tu: https://ford.sklep.pl/product-pol-14611-klocki-hamulcowe-Ford-kpl-przod-1747043.html
Robert 68 26-07-2019, 09:43 Tomi1000 w tych czasach trzeba szukać albo być bogatym ;)
piotr-1981 26-07-2019, 13:12 """Jeżeli Motorcrafty to powodzenia, jeżeli natomiast oryginały z pierwszego montażu z indeksem 1747043 to dają radę. Musisz jednak pamiętać że kosztują bardzo podobnie jak GreenStufy (+ - 400)......"""" Kolego tak ori marki ford , a dokładniej " Jurid "jak wyczytałem
Montowałem samodzielnie na warsztacie kolegi z pełnym jego wsparciem merytorycznym. Zrobiłem wówczas małą regenerację zacisków (kompletne czyszczenie, smarowanie wszystkiego i sprawdzenie gum).
może nie dokładnie na temat, ale przy nim jak najbardziej. W związku z tym, że nie mogę znaleźć żadnego mechanika, które nie zrobi wielkich oczu na pytanie "czy przy wymianie tarcz robi Pan standardowy pomiar bicia piast i tarcz...?" będę chyba zmuszony samemu je wymienić - zawsze to lepiej wyczyszczę (tak zakładam), a przy okazji pomaluję na srebrny lub czarny połysk zaciski i jarzma (wiem, wiem przydałoby się całkiem zdjąć zaciski itd.).
W związku z tym, że przy ostatniej wymianie tarcz z tyłu w cmaxie mocno się zdziwiłem, gdy grzechotka nie zmieściła mi się przy odkręcaniu śrub jarzma postanowiłem, że zanim zabiorę się za docelową robotę, to najpierw ściągnę koła z jednej strony auta i zobaczę czy mam wystarczający zestaw kluczy... i co? i znów powtórka z cmaxa. Moja 1/2" grzechotka yato nie mieści mi się z nasadką przy dolnej śrubie jarzma. Powiedzcie czym odkręcacie i dokręcacie śruby jarzma z tyłu. Oczywiście mógłbym zrobić to płasko-oczkowym, ale zawsze to pewniej zrobić nasadowym. Może jakaś konkretna grzechotka o okrągłej główce?
PS. W jakim rozmiarze potrzebuję torxa do odkręcenia śruby tarczy?
Pozdrawiam
Nie kombinuj. Oczkowym pójdzie powoli ale pewnie.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Tomasz121 12-10-2020, 09:59 Witam wszystkich serdecznie,
Wiem, że temat opisywany w setkach wątków i dla tego chyba do lektury kilkudniowej ...
Szukam jakiś przyzwoitych tarcz i klocków w rozsądnej cenie do mondeo 2.0 TDCI - 2008r.
Mondziu porusza się raczej normalnie - spokojnie, ma przelatane 265.000 i jest jeszcze na fabrycznych tarczach (drugi komplet klocków), wszystko działało super. Staram się możliwie często hamować silnikiem co daje też oszczędności w paliwie i dla tego tak spory jak dla co niektórych przebieg tego autka.
Bardzo proszę o podanie namiarów na: tarcze / klocki / zestawy w dobrej relacji cena/jakość , takich akceptowalnych.
Bardzo dziękuje za pomoc.
Przód:
Tarcza Zimmerman: 193,32 zł
Klocki ATE: 198,40 zł
Tył:
Tarcza Textar: 126,87 zł
Klocki Textar: 124,11 zł
Tomasz121 12-10-2020, 10:46 Dzięki Mateusz,
Jasno , szybko i na temat.
Pozdrawiam
Tomasz121 12-10-2020, 14:46 Kolego daj jeszcze skróty do tych cen, bo szukam i jakoś wszędzie drożej ....:-)
Podziękował
Tomek 07 12-10-2020, 17:50 Tarcze Texstar ja bym nie założył ATE ledwo dają radę .
Tarcze Ford, klocki Motorcraft i smiga bez problemu.
Tarcze Texstar ja bym nie założył ATE ledwo dają radę .
Textar nie jest zły a na tył napewno da radę
Tomasz121 28-10-2020, 10:48 Witam,
Właśnie dotarły do mnie nowe tarcze Texstar , czy tą jasno szarą farbę należy zmyć czy można zostawić.? Gdzieś doczytałem że szybko klocki ją zjadą i nie ma problemu.
A widzę, że benzynka i rozpuszczalniki nie za bardzo ją ruszają....
Zostaw. Po kilku hamowaniach samo zejdzie
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Tomasz121 28-10-2020, 10:55 Dzięki,
Bo nawet zmywacz do paznokci tego nie bierze :-)
Tomasz121 16-11-2020, 13:28 Textar na tyle założony i tarcze i klocki.
Musiałem dokupić jedną śrubę mocowania tarczy bo się ukręciła tzn torx się w niej przekręcił i skończyło się niestety nacinaniem kątówką (nie pomogło namaczanie, opukiwanie itp.).
Wszystko dokładnie oczyszczone i zmontowane.
Hamuje bez bicia, piszczenia i z normalną skutecznością brak jakiejkolwiek różnicy ze starymi oryginałami.
Bump:
Dziś sprawdziłem przód tak z ciekawości.
Z zewnątrz jeszcze z centymetr klocka widać ale wewnętrznego jest połowa tego, czyli od strony cylinderka szybciej się zużywają. 10-15 tyś by to jeszcze przejechało ale tarcza (oryginał 266tyś) ma już tylko 24mm tak więc całość do wymiany bo minimum to 26mm.
Patryk725 16-11-2020, 20:02 Witam.
Co wsadzacie do benzyniaków 1.5 eb? Textary na przód i tył wystarczą czy lepiej w coś lepszego zainwestować?
Ja zakładam Ford, Motorcraft. Poprzedni zestaw na przodzie wytrzymał 100 kkm, więc nie szukam zamienników.
Wie ktoś kto produkuje tarcze i klocki FoMoCo do mondeo mk4?
Jurid
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
rychu.zychu 17-03-2021, 04:12 Klocki tył to GALFER.
Jurid
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Pewne to jest? Kupiłem kpl tarcz i klocków jurid, po 5 miesiąc tak zardzewiały ze masakra, dodatki strasznie rdzewieja na miejscu pracującym z klockami i klocki nie są w stanie tego zetrzeć, dzień wcześniej zrobiłem 130km I to nie w trasie. Nigdy nie stał dłużej niż kilka dni A tarcze wyglądają tragicznie
rychu.zychu 18-03-2021, 02:08 JURID robi klocki na przód (FoMoCo), a co do tarcz na pierwszy montaż , to oznaczeń producenta brak.
|