Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Ustawienie zbieżności a geometria kół
Witam,
Jestem w trakcie wymiany tylnych wahaczy na nowe, stuka, puka itd. Znany problem...
Pojechałem do serwisu gdzie robią zbieżność aby się umówić na jakiś termin.
Kierownik mówi że całą geometrię trzeba będzie ustawiać. Z tego co gdzieś wyczytałem to geometria jest fabrycznie ustawiona. Tyle o ile po 15 latach będzie jeszcze fabrycznie i nie wiem czy udałoby się ją przywrócić.
Pojęcia, zbieżność i geometria są często mylone, także robi się tą geometrię czy nie? Czy jedynie kąty nachylenia kół (zbieżność)?
Na stronie http://focus.korona-pl.com/TIS/ też tylko o zbieżności wspominają.
Nie chciałbym dać się naciągnąć. :027:
kumpel Fordzika 14-02-2017, 13:49 Geometria zawieszenia to takie szerokie pojęcie obejmujące wszystkie parametry co tam można regulować oraz stałe nie regulowalne. Kąty pochylenia kół przednich, pochylenia tylnych, zbieżność przednich, zbieżność tylnych, kąt wyprzedzenia zwrotnicy na kołach przednich. Często bywa tak, że gruntownie reguluje się aby uzyskać prawidłową trakcję pojazdu.
jak masz stary tył niewymieniany jeszcze to wymieniając jeden wahacz czy dwa, nigdy tego nie ustawisz
Wszystkie wahacze, gumy i sprężyny wymieniam. Amorki trochę ponad rok mają.
Generalnie skarbonkę musiałem rozbic, ale tuleje wybite, gumy jak gumy a sprężyny pekniete.
Także proszę bezpodstawnie nie osadzać. To robi się tą geometrię czy nie?
Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka
jarhel74 14-02-2017, 15:34 Jeśli miałeś wymieniany cały tył, trzeba zrobić geometrię.
A kąt nachylenia kół to nie zbieżność.
Lukasz2525 14-02-2017, 16:01 Oczywiscie ze sie robi , po kazdej wymianie czy demontazu zawieszenia lub ukladu kierowniczego .
Zbieznosc polega na tym , zeby kola byly rownolegle do siebie i jechaly w tym samym kierunku . Rozbiezne beda ciagnac w dwie strony na zewnatrz , a zbiezne do srodka . Zle ustawienie bedzie powodowac , nierowne zuzywanie opon , gorsze prowadzenie , latwiejsze poslizgi , wieksze zuzycie paliwa , sciaganie w bok .
Natomiast pelne geometria ma spowodowac , zeby opony w najlepszy mozliwy sposob przylegaly do nawierzchni , i zeby kolo obracalo sie w prawidlowej osi . Zle ustawienie moze w ekstremalnych sytuacjach powodowac utracenie stabilnosci samochodu , poslizg , opuszczenie toru jazdy . Auto moze tez jechac po skosie zamiast do przodu .
Dzięki za odpowiedź. Z tyłu regulacja jest tylko na dwóch śrubach mimośrodowych, dlatego trochę pracownik tego warsztatu mnie zaskoczył że chce robić geometrię.
Z przodu więcej elementów ruchomych jest, ale nie wiem czy w ciągu 15stu lat ktoś tam coś wymieniał. Mimo to jeździ prosto :D
Na przeglądzie sprawdzali jakieś parametry, na wydruku jest -1.9 m/km dla osi przedniej.
Witam
Kąty nie podlegają regulacji.Regulujemy zbieżność osi tylnej i przedniej.Po naprawie zawieszenia tylnego, podczas skręcania należy ustawić je na tzw.wysokość konstrukcyjną.
pozdrawiam
tomek8888 16-02-2017, 01:08 I uwaga na śruby kontrujące przy końcówkach z przodu.
Ja wymieniałem pół auta: wszystkie amortyzatory, wszystkie sprężyny i wahacze tylne poprzeczne. Pojechałem do majstra, a ten postękał, spocił się i nie mógł ruszyć ich.
Dopiero po spotkaniu z palnikiem puściło.
U mnie cena za zbieżność to 40 zł, niezależnie od typu auta. Robią wszędzie od ręki.
Coś tam Panowie dziś ustawili, 130 PLN skasowali. Żadnego wydruku z kątami nie dostałem bo nie ma możliwości wydruku.
Porażka, dobrze że fakturę wystawili.
albo tak ustawili, że woleli nie drukować ;-)
Może być też tak. Wyjdzie podczas jazdy.
kumpel Fordzika 17-02-2017, 14:28 Po co jeździć do takich stacji obsługi ? W każdym mieście są stacje obsługi gdzie robią bdb geometrie, a w większości nie robią nawet dobrze. Do tego nie tylko super sprzęt potrzebny, ale i świadomy rzeczy człowiek z dużym doświadczeniem.
Trzeba robić rozeznanie u mechaników gdzie jest stacja z dobrym diagnostą i dobrym dzisiejszym sprzętem i zawsze, zawsze brać wydruk.
jakby ktoś chciał ustawiać geometrię w starszym modelu
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/8a35ac61a314.jpg (https://naforum.zapodaj.net/8a35ac61a314.jpg.html)
Witam Wszystkich Mam pytanie Posiadam Focusa mk1 2003 1.6 pb Chcę sam ustawić zbieżność(kół przednich) i chciałbym się upewnić czy w tym modelu ustawiamy przód rozbieżny Dodam tylko że w tej chwili tnie mi opony przód od środka(wymieniałem wahacze) Dzięki za wszystkie odpowiedzi
żadne auto nie dąży do rozbieżności. żadne. tzn. zawieszenie może dążyć do rozbieżności ( hondy ) ale pożądana jest zawsze zbieżność.
focus pod wpływem ciężaru dąży do zbieżności i to jest pożądane w granicach norm, więc jak ustawisz dwa koła mniej więcej na zero to będzie ok ewentualnie 0,02 na zbieżność
Pokaż kąty pochylenia koła
Fulara Nie mam kątów chce spróbować metodą domową ustawić tylko zbieżność nic innego nie ruszając Domyślam się że prawdopodobnie będzie cięzko i może mi się nie uda poprawić ale jak nic mi nie wyjdzie to wrócę do ustawienia drążków jak są teraz
chłopie daj sobie spokój
ruszając klucz na poluzowanym drążku o 1/4 obrotu czasem zmieniasz zbieżność o 4-8 minut. 1\4 obrotu. pół obrotu kluczem to jest przepaść. a ty to chcesz ustawić na sznurek...
daj te 80 zł i ustaw to normalnie, dobrze ci radzę
|
|