Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Szkrzynia automatyczna 6 stopniowa nie PowerShift działanie


APeZet
14-02-2017, 15:30
Mam pytanie do posiadaczy ESCAPE'a i innych użytkowników sześcio stopniowego automatu (nie PowerShift) bądź znawców tematu ostatnio zaobserwowałem pewną przypadłość a mianowicie:
Przy przełanczaniu z D na R skrzynia myśli a później jest szarpnięcie przy zapięciu wstecznego czy u Was też występuje podobny objaw? Dodam że olej jest i jest świeży, błędów też nie ma.

motomysz666
14-02-2017, 17:57
A to jest 6cio biegowy automat który NIE jest powershiftem w Fordzie ? Zwykła mechaniczna skrzynia ?

tedi_k
14-02-2017, 18:13
A to jest 6cio biegowy automat który NIE jest powershiftem w Fordzie ...

We wszystkich nowych samochodach stosowane są amerykańskie hydrokinetyki 6-cio biegowe "A6 mid range"

Cessar
14-02-2017, 18:31
Czyli diesle ” Powershift, a benzynowe amerykański kinetik.Jak kultura pracy co do dwusprzęgłowej ?

motomysz666
14-02-2017, 18:33
We wszystkich nowych samochodach stosowane są amerykańskie hydrokinetyki 6-cio biegowe "A6 mid range"

Kolega który założył temat ma auto z 2014 ... no to nie wiem czy takie ono nowe, raczej młode ;) no ale ma benzynkę

Yakac
14-02-2017, 18:43
Mam obie skrzynie w swoich autach i powiem, że hydrokientyk, czyli skrzynia 6F35 w Ford Escape pracuje świetnie, żadnych szarpnięć, porównywalnie do Powershift, a myślę, że będzie trwalsza/mniej problematyczna w ewentualnych naprawach czy serwisowaniu.

Jedyną różnicą jest to, że Powershift bardziej umie wykorzystać silnik do hamowania i tym samym po zdjęciu nogi z pedału gazu hamuje/oszczędza paliwo np. z górki, przed skrzyżowaniem. Skrzynia hydrokinetyczna z Escape, czyli taka jak teraz montowana jest do benzynowych Ecoboost też w Mondeo/Fusion nie ma tej umiejętności i samochód tak jakby dalej się toczy, jak chcesz przyhamować to trzeba na hamulec nacisnąć.

APeZet
14-02-2017, 19:39
Yakac a Twoja 6F35 w ESCAPE 4x4 czy front? Co do pracy w drodze nie mam zastrzeżeń ten objaw występuje tylko w kolejności D na R. Zaobserwowałem, że na równym podłożu jest OK a jak stoi na nie równym wtedy szarpnie siła nacisku pedału hamulca też ma znaczenie. Jakieś sugestie?

Yakac
14-02-2017, 20:24
U mnie w Escape jest w 4x4 :)
Sugestii nie mam. Duży masz przebieg?

APeZet
14-02-2017, 20:59
U mnie w Escape jest w 4x4 :)
Sugestii nie mam. Duży masz przebieg?

Udokumentowane 40 tys km
Kutwa teraz tak sobie analizuję i zastanawiam się czy przypadkiem upgrade sterownika silnika nie przyczynił soę do tego? Teraz sterownik skrzyni adoptuje się do tych ustawień.

marel12467
14-02-2017, 23:08
a mianowicie:
Przy przełanczaniu z D na R skrzynia myśli a później jest szarpnięcie przy zapięciu wstecznego czy u Was też występuje podobny objaw? Dodam że olej jest i jest świeży, błędów też nie ma.

A jaki jest stan tego oleju , chodzi o poziom ? Takie objawy może dawać za mała ilość oleju , jeśli stan jest ok , powodów może być kilka , sterownik hydrauliczny , ale wtedy skrzynia by szarpała i przechodziła w tryb awaryjny , przycinające się elektro zawory , za niskie podciśnienie , uszkodzony kosz sprzęgłowy , lub problem elektryczny , źle wyregulowane ciśnienie na skrzyni , miałem automata i co nie co wiem na ich temat , generalnie całą pracą skrzyni steruje sterownik hydrauliczny , to on reguluje ciśnienie oraz otwiera odpowiednie zawory

Polecam też poczytać tutaj http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/naped-i-skrzynia-biegow/323921,Przekladnia-Powershift-jak-dziala.html

tedi_k
14-02-2017, 23:31
...zastanawiam się czy przypadkiem upgrade sterownika silnika nie przyczynił soę do tego? ...

W tym silniku z tą skrzynią IDSem aktualizuje się jednocześnie oba sterowniki (PCM i TCM). Nie da się tego zrobić oddzielnie. Czym ta aktualizacja była zrobiona?

APeZet
14-02-2017, 23:46
No dobra. Poziom oleju i jego stan sprawdzany byle serwisie Forda. Tedi_k aktualizacja była robiona serwisowym sprzętem łączącym się z bazą Forda. Czy ktoś mi podpowie w jaki sposób samemu sprawdzić poziom oleju w skrzyni 6F35?

marel12467
15-02-2017, 14:02
No dobra. Poziom oleju i jego stan sprawdzany byle serwisie Forda. Tedi_k aktualizacja była robiona serwisowym sprzętem łączącym się z bazą Forda. Czy ktoś mi podpowie w jaki sposób samemu sprawdzić poziom oleju w skrzyni 6F35?

Odwiedź powinieneś znaleźć tutaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=193657&page=3

APeZet
15-02-2017, 17:43
Odwiedź powinieneś znaleźć tutaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=193657&page=3

Dzięki ale w zasadzie po przeczytaniu całego tematu nikt nie wskazuje sposobu w jaki mierzy się poziom oleju w 6F Mid-Range. Może ktoś wie jak to robią w serwisie?

SRS
15-02-2017, 18:20
Dzięki ale w zasadzie po przeczytaniu całego tematu nikt nie wskazuje sposobu w jaki mierzy się poziom oleju w 6F Mid-Range Poziom oleju sprawdza się w ten sam sposób jak w Powershifcie jedyna różnica tylko jest że olej ma mieć 85-93 stopni, a korek sprawdzający poziom jest po lewej stronie auta w okolicy półosi.

APeZet
15-02-2017, 18:40
Poziom oleju sprawdza się w ten sam sposób jak w Powershifcie jedyna różnica tylko jest że olej ma mieć 85-93 stopni, a korek sprawdzający poziom jest po lewej stronie auta w okolicy półosi.

A jak sprawdza się olej w powershift? bo w 6F Midi-Range owszem jest korek ale nie ma bagnetu.
dla potomnych http://www.fordescape.org/forum/engine-technical-discussion/31353-6f35-level-plug-location.html

SRS
15-02-2017, 18:54
A jak sprawdza się olej w powershift? bo w 6F Midi-Range owszem jest korek ale nie ma bagnetu. proszę użyć opcji szukaj , jest na forum cały temat o Powershifcie ,
Poziom oleju sprawdza się poprzez boczny korek w okolicy lewej półosi , na zasadzie wlewasz olej i czekasz aż przestanie wylewać się z niego.

APeZet
15-02-2017, 19:07
proszę użyć opcji szukaj , jest na forum cały temat o Powershifcie ,
Poziom oleju sprawdza się poprzez boczny korek w okolicy lewej półosi , na zasadzie wlewasz olej i czekasz aż przestanie wylewać się z niego.

Napisałem z przekąsem bo nie mam powershifta i mnie to nie interesuje ale wszyscy na siłę piszą o power shift. Ja mam 6F mid-range a to nie jest power shift.
Dziękuję Tedi_k jedyny, który zrozumiał o co mi chodzi.

Empe
15-02-2017, 19:58
APeZet nie jestem co prawda użytkownikiem Escape, ale od nastu lat jeżdzę tylko fordami wersji USA. Także rozumiem Twoje rozterki i brak zrozumienia użytkowników europejskich wersji. Obecnie użytkuję forda ze skrzynką 6F50, ale mam bagnecik na wyposażeniu. Odnośnie Twoich problemów ze skrzynką z pierwszego postu to ja nie mam takich objawów. Możesz zawsze spróbować przeprowadzić adaptację skrzyni (zaszkodzić nie zaszkodzi)
https://www.fordparts.com/FileUploads/CMSFiles/TransmissionInstructionSheets_6F35-6F50-6F55_FCS-8431-AA.pdf

marel12467
15-02-2017, 20:31
A jak sprawdza się olej w powershift? bo w 6F Midi-Range owszem jest korek ale nie ma bagnetu.
dla potomnych http://www.fordescape.org/forum/engine-technical-discussion/31353-6f35-level-plug-location.html

Nie wiem czy pomoże i czy dokładnie dotyczy to tej skrzyni ale w opisie podany jest model taki jak twój i widać że w niej jest bagnet

https://www.youtube.com/watch?v=VMoTqPBIyGw

a tutaj wszystko co udało mi się znaleźć

https://www.youtube.com/results?search_query=6f35+automatic+transmission+o il

APeZet
15-02-2017, 20:36
APeZet nie jestem co prawda użytkownikiem Escape, ale od nastu lat jeżdzę tylko fordami wersji USA. Także rozumiem Twoje rozterki i brak zrozumienia użytkowników europejskich wersji. Obecnie użytkuję forda ze skrzynką 6F50, ale mam bagnecik na wyposażeniu. Odnośnie Twoich problemów ze skrzynką z pierwszego postu to ja nie mam takich objawów. Możesz zawsze spróbować przeprowadzić adaptację skrzyni (zaszkodzić nie zaszkodzi)
https://www.fordparts.com/FileUploads/CMSFiles/TransmissionInstructionSheets_6F35-6F50-6F55_FCS-8431-AA.pdf

Ja jeździłem do tej pory autami GM i Mopar to jest mój pierwszy Ford i dziękuję za wskazówkę.

Bump: Nie wiem czy pomoże i czy dokładnie dotyczy to tej skrzyni ale w opisie podany jest model taki jak twój i widać że w niej jest bagnet

https://www.youtube.com/watch?v=VMoTqPBIyGw

a tutaj wszystko co udało mi się znaleźć

https://www.youtube.com/results?search_query=6f35+automatic+transmission+o il

Dzięki ale to jest skrzynia 6F35 a ha mam 6F MIDI-RANGE i to już jest co innego. Oglądałem te filmiki wcześniej.

marel12467
15-02-2017, 22:17
Dzięki ale to jest skrzynia 6F35 Oglądałem te filmiki wcześniej.[/QUOTE]

Podawałeś że 6F35 , więc tym się zasugerowałem , generalnie w necie ciężko znaleźć i chyba każdy właśnie szuka po necie. No nic więcej nie dam rady pomóc. Pozdrawiam :)

SRS
15-02-2017, 23:06
Dzięki ale to jest skrzynia 6F35 a ha mam 6F MIDI-RANGE i to już jest co innego. Oglądałem te filmiki wcześniej. w tym modelu była montowana TYLKO automatyczna skrzynia 6F35 , że ktoś tam po swojemu je nazywa to inna sprawa. Z dokumentacji Forda :
Automatic Transmission - 6-Speed Automatic Transmission - 6F35 2014 Escape

This automatic transmission is a 6-speed transmission with electronic shift control. It is designed for operation in a transverse powertrain for FWD and AWD vehicles.
This transmission has a 4-element torque converter design, which includes a TCC and a geartrain with 3 planetary gearsets.
The hydraulic control system of this transmission uses 7 electronically controlled solenoids for:


Shift feel (through line pressure control and shift pressure control)



Shift scheduling and timing



TCC operation

a tak wygląda procedura sprawdzenia poziomu oleju w tej skrzyni

APeZet
16-02-2017, 07:35
SRS dzięki wielkie. Po nr VIN wychodziło że to 6F mid-range i w kofrontacji z tym co było w necie na temat tej skrzyni i 6F35 to wyglądały podobnie ale nie tak samo. Na materiale, który załączyłeś ta skrzynia wygląda identycznie jak moja. W 6F35 bywały bagnety i korek wlewu był z tyłu a nie z przodu jak w tej do której podałeś procedurę. Widzę, że masz dostęp do ciekawej literatury�� A czy masz może procedurę adaptacji jeśli takowa istnieje do tej skrzyni?

SRS
16-02-2017, 10:01
Po nr VIN wychodziło że to 6F mid-range i w kofrontacji z tym co było w necie na temat tej skrzyni a 6F35 to wyglądały podobnie ale nie tak samo. tak w podstawowym etise ta skrzynia ma oznaczenie "TRANSMISSION: 6 Speed Auto Trans 6F Mid-Range" , ale powtarzam w dokumentacji technicznej jest to skrzynia 6F35 i innej nie ma w tym modelu , co do adaptacji tej skrzyni to jest taka procedura lecz w Idsie lub Fdresie i ją wykonuje te oprogramowanie , czyli żeby to zrobić trzeba auto podłączyć pod kompa.

APeZet
16-02-2017, 19:23
tak w podstawowym etise ta skrzynia ma oznaczenie "TRANSMISSION: 6 Speed Auto Trans 6F Mid-Range" , ale powtarzam w dokumentacji technicznej jest to skrzynia 6F35 i innej nie ma w tym modelu , co do adaptacji tej skrzyni to jest taka procedura lecz w Idsie lub Fdresie i ją wykonuje te oprogramowanie , czyli żeby to zrobić trzeba auto podłączyć pod kompa.

IDS lub FDR tak? Mają te oprogramowania w polskich serwisach?

SRS
16-02-2017, 19:46
IDS lub FDR tak? Mają te oprogramowania w polskich serwisach? tak mają

APeZet
16-02-2017, 19:49
Dziękuję Wszystkim za pomoc, zaangażowanie i cierpliwość:lol:
Na poniedziałek jestem umówiony w serwisie i zobaczymy jaki będzie efekt.

APeZet
20-02-2017, 17:05
Dla potomnych i potrzebujących i po polsku.
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1600&pictureid=8238
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1600&pictureid=8239
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1600&pictureid=8240
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1600&pictureid=8241

APeZet
21-02-2017, 17:25
Tak jeszcze podpytam. Dziś przy okazji montażu żarówek świateł postojowych zauważyłem, że w mojej skrzyni występuje tylko korek nr 2 z wyżej załączonych procedur. Ktoś coś?

SRS
21-02-2017, 19:55
że w mojej skrzyni występuje tylko korek nr 2 z wyżej załączonych procedur a nie pisze : "Jeżeli jest w wyposażeniu" a jak nie ma to nie ma.

APeZet
21-02-2017, 20:02
Czyli ta sama skrzynia występuje w różnych konfiguracjach.

SRS
21-02-2017, 20:14
Czyli ta sama skrzynia występuje w różnych konfiguracjach. czyli producent skrzyni zmienił umiejscowienie korka i tylko tyle.

APeZet
22-02-2017, 12:59
Temat powraca. Poziom oleju i jego stan jest Ok ale serwisowym IDS'em nie mają możliwości połączenia się ze skrzynią i przeprowadzić adaptacji w aucie z hameryki. Ktoś ma kogoś kto zrobi to bez problemu? Nie wiem czy w serwisie zciemniają czy faktycznie jest problem.

danwit2
05-03-2017, 21:28
Inny problem z olejem w 6F35

w swoim escape 4x4 posiadam skrzynie 6F35. Po wyciągnięciu półosi przednich wyciekł mi olej. Czy jest to olej ze skrzyni czy z reduktora?? gdyż półosie wchodzą w reduktor a do reduktora wchodzi wg specyfikacji ok. 0,5 litra oleju i jest to inny olej niż w skrzyni. Oleju mi w sumie wyciekło ok. 1,5 litra i domniemywam ze jest to ze skrzyni ale 100% pewnosci nie mam. Prosze o jakies sugestie.

ostrebor
12-05-2017, 15:38
Inny problem z olejem w 6F35

w swoim escape 4x4 posiadam skrzynie 6F35. Po wyciągnięciu półosi przednich wyciekł mi olej. Czy jest to olej ze skrzyni czy z reduktora?? gdyż półosie wchodzą w reduktor a do reduktora wchodzi wg specyfikacji ok. 0,5 litra oleju i jest to inny olej niż w skrzyni. Oleju mi w sumie wyciekło ok. 1,5 litra i domniemywam ze jest to ze skrzyni ale 100% pewnosci nie mam. Prosze o jakies sugestie.

Czy wiadomo co to za olej wyciekł?

danwit2
15-05-2017, 09:33
zero podpowiedzi. Ale zgodnie z logiką musiałbyc to olej ze skrzyni i właśnie przez korek wlewu tam go dolałem. Jezdze już kilka miesięcy i jest OK :)

APeZet
15-05-2017, 21:39
zero podpowiedzi. Ale zgodnie z logiką musiałbyc to olej ze skrzyni i właśnie przez korek wlewu tam go dolałem. Jezdze już kilka miesięcy i jest OK :)

A jakiego koloru był ten olej?

danwit2
16-05-2017, 14:56
mocno brązowy

APeZet
16-05-2017, 22:40
mocno brązowy

To jeśli to olej ze skrzyni to znaczy, że był bardzo zużyty. Olej skrzyni ma kolor malinowy a nie ciemno brązowy więc nie byłbym taki spokojny na Twoim miejscu.

danwit2
17-05-2017, 14:39
ok masz racje. siagając pamięcią brązowy mocno to może on nie był ale malinowy to tez niekoniecznie. Jak już to ciemno bordowy

APeZet
18-05-2017, 09:14
A ile Ty masz nalatane tym Escape'm?

danwit2
18-05-2017, 11:09
wskazuje 38 tys km i tyle ma

danwit2
23-05-2017, 10:40
po rozmowach z różnymi fachowcami od automatycznych skrzyń biegów (mam na myśli prawdziwych fachowców a nie pseudofachowców :) ) jeżeli autko ma przebieg w granicach 50 - 60 tys. to olej w skrzyni spokojnie można zmienić tradycyjna metodą czyli spuszczamy olej ze skrzyni. Wyleci ok. połowa oleju i tyle należy wlać nowego oleju który zmiesza nam się ze starym. Jeżeli później będziemy to robili regularnie co ok 30 tys. to mamy spokój no i zaoszczędzone pieniążki.
Mam tylko pytanie, czy ktoś wie czy w naszych skrzyniach 6f35 Escape 2.0 ecoboost filtr oleju jest łatwo wymienić i czy jest on na wierzchu czy zabudowany?

Yakac
23-05-2017, 19:14
danwit2 - jak rozgryzłeś temat wymiany to może wiesz jaki olej w naszych, europejskich warunkach zalać do skrzyni. U mnie na razie przebieg ok 26tys.km ale już zbieram informacje na temat wymiany, bo na pewno przy ok 60tys. będę wymieniał.

ostrebor
23-05-2017, 20:10
Mam tylko pytanie, czy ktoś wie czy w naszych skrzyniach 6f35 Escape 2.0 ecoboost filtr oleju jest łatwo wymienić i czy jest on na wierzchu czy zabudowany?
Wymieniałem w zeszłym tygodniu w Katowicach i powiedzieli mi , że filtr jest wewnątrz skrzyni i wymienili tylko olej. Auto mam z przebiegiem 48000 km i kolor oleju był bardziej brązowy niż malinowy.

danwit2
26-05-2017, 07:30
wiec widze ze ten kolor oleju malinowy to jest tylko nowy w butelce :) - rozumiem ze wymieniałeś metodą tradycyjną tzn. spuszczałeś olej i zalałes nowym tyle ile wyleciało - tak?

Co do oleju do skrzyni, jaki najlepiej zalać to rozkminiam temat. Jak już się zdecyduje to napisze - chyba ze ktoś już studiował ten temat i wie co najlepiej pasuje.

Jakub
26-05-2017, 10:48
Ile tego oleju trzeba kupić na wymianę???

ostrebor
26-05-2017, 10:48
Byłem w Katowicach w Ford slawek , miała być dynamiczna wymiana ale skończyło sie na tradycyjnej (zlali olej , napelnili pojedzili, zlali ponownie , napelnili - tak cztery lub pięć razy) przed ostatnim napełnieniem zlewany olej "wpadał " w malinowy kolor. Nie zrobili dynamicznej wymiany bo "amerykan" i nie mieli końcówek do tej skrzyni. Różnicy w jeździe przed i po nie zauważyłem, wymieniłem tez olej w przednim moście .

steell
11-09-2017, 21:08
Jak odbiorę w końcu swoje auto to też wybieram się tam /Katowice/ na wymianę oleju w skrzyni. Możesz dać znać ile kosztowała Cie ta operacja?

skwcrh
12-09-2017, 21:20
Ja też jestem w przed dzień wymiany oleju
polecono mi RAVENOL ATF F-LV Fluid 1l XT-10-QLVC Mercon LV Ford
wymiana dynamiczna z płukaniem, podobno 11 litrów będzie potrzebne
aktualnie mam 78 tyś przebiegu

skwcrh
03-10-2017, 17:50
już po wymianie
10 litrów weszło oleju RAVENOL ATF F-LV Fluid 1l XT-10-QLVC Mercon LV Ford
przy dynamicznej wymianie + płukanie
filtr faktycznie wbudowany więc nie wymieniali
koszt wszystkiego 820 zł

Jakub
03-10-2017, 18:53
Odczuwasz inne działanie skrzyni?

Wytaptane z telefonu.

zywieccc
03-10-2017, 19:36
Odczuwasz inne działanie skrzyni?

Wytaptane z telefonu.
Czemu by miała skrzynia inaczej działać?
Pozdro dla krajana :)

Jakub
03-10-2017, 20:18
A gdzie wymieniałeś ten olejek?

Wytaptane z telefonu.

skwcrh
04-10-2017, 20:35
skrzynia działa bez zmian i nie odczuwam żadnej różnicy
ale mam pewność że właściwości oleju są w 100%
wymiana w Tarnowie http://serwis.steinhof.pl/osobowe
bez problemu i wciskania na siłę że jeszcze coś pasuje zrobić i wymienić :)

robertburiak@gmail.com
14-10-2017, 21:12
Czy może ktoś mi powiedzieć czy tak powinno byc w moim escape 2014 1.6 e cobost gdy przełączenie na D to auto samo rusza. Nie powinno być tak tylko wtedy jak dodam gazu.

stingerA6
14-10-2017, 21:17
Tak powinno być, jak jest

robertburiak@gmail.com
14-10-2017, 21:44
Dzięki bo juz się martwił em. Jeźdze automatem ciężarówką i działanie jest inne bez gazu na D nie rusza.

stingerA6
14-10-2017, 21:47
Wszystkie hydrokinetyki tak mają. Za to w dwusprzęgłówkach jest to sztucznie programowo zrobione (tzw. efekt pełzania)

Adamotoja
16-10-2017, 08:02
Mam pytanie jak sprawdzić poprawność działania skrzyni hydrokinetycznej podczas zakupu? mam na myśli np. jak powinna się zachowywać przy przełączaniu poszczególnych pozycji lewarka, np przełączanie z P na D albo z P na R i z R na D (nie wiem kombinuję), jak powinna się zachowywać podczas stania na światłach (czy wtedy dać na N czy zostawić na D cały czas i czy coś się będzie działo), przy jakich obrotach powinna zmieniać biegi przy D a jakich przy S, czy może być jakieś działanie wyglądające jak "przeciąganie", jak działa kickdown, czy skrzynia może wydawać jakieś specyficzne dźwięki (kombinuję dalej; np jakieś budzenie, jeśli tak ) itp uwagi dla totalnego nowicjusza w automatach, gdyż wiem tylko że nie powinna szarpać ale czym się różni szarpnięcie od zapięcie D (na zasadzie wrzucenia 1 przy ruszaniu)?

Sorry ale nie chciałem tworzyć nowego wątku ale temat wpisuje się w działanie 6 stopniowego automatu. Proszę o zrozumienie, kupuję 1szy automat w życiu...

Z góry dziękuję i pozdrawiam

cattani75
16-10-2017, 08:16
Podczas postoju daje się D i auto powinno lekko ciągnąć do przodu (chyba, że stoi pod górkę), nie wolno wrzucać N (słabe smarowanie), ani P (blokada mechaniczna).
przy kick-down auto pewnie chwilę pomyśli i zrzuci bieg. Konwerter może nieco powyć.
Przy S dłużej trzyma na wysokich obrotach, przy D wcześniej wrzuca na wyższy bieg i jedzie np. w okolicach 1500 rpm.

Adamotoja
16-10-2017, 11:56
Dzięki, czyli na P daje dopiero po zgaszeniu silnika? (gaszę w pozycji D?)

Oczywiście będę wdzięczny za kolejne rady dotyczące sprawdzenia przed zakupem :-)

Byniek73
16-10-2017, 12:20
Dzięki, czyli na P daje dopiero po zgaszeniu silnika? (gaszę w pozycji D?)

Oczywiście będę wdzięczny za kolejne rady dotyczące sprawdzenia przed zakupem :-)

Gasisz w pozycji P !
Czyli podjeżdżasz na parking na D, ustawiasz się na miejscu parkingowym, zmieniasz na P i wyłączasz silnik.

cattani75
16-10-2017, 12:21
Ale nie trzymasz auta na P nie mając wciśniętego hamulca.

tedi_k
16-10-2017, 21:57
... ustawiasz się na miejscu parkingowym, zmieniasz na P i wyłączasz silnik.

Po przestawieniu na "P" a przed puszczeniem hamulca "nożnego" i wyłączeniem silnika zaciągasz jeszcze hamulec postojowy by mechanizm blokady mechanicznej pozycji "P" skrzyni "nie naprężał się"...

Adamotoja
17-10-2017, 07:19
Bardzo dziękuje za wszystkie uwagi dotyczące prawidłowej eksploatacji - na pewno będę się do nich wszystkich stosował kiedy już kupie auto.

W miarę możliwości poproszę jeszcze o rady dotyczące samego zakupu, tj. jak sprawdzić prawidłowe działanie albo na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie automatu (w moim profilu podałem auto, które dopiero będę odbierał, potwierdzony przebieg 21 tyś mil, 1,6 FWD automat jak to usa)

metyceuloza
20-10-2017, 18:49
Witam czeka mnie wymiana oleju w skrzyni automatycznej fors escape 2014 4x4 ktos może mi coś zaproponować jak się do tego zabrać i jak bardzo jest to skomplikowane? i koszt był by mile widziany?

APeZet
21-10-2017, 17:51
A ile masz nalatane, że już ATF wymieniasz?

Arturscot
21-10-2017, 20:30
Jeśli masz 60k mil lub ponad 100k kilometrów to możesz myśleć nad zmianą oliwy w skrzyni....

metyceuloza
22-10-2017, 17:45
mam przejechane 44 tys km, producent w książce podaje wymianę po 48 tyś km. Więc nie wiem skąd wzięliście 100k. ???
Jaki koszt wymiany?

biner
25-10-2017, 21:37
Przeleciałem cały wątek i kto jest producentem skrzyni 6f35 ? Wyczytałem gdzieś na ruskiej stronie ze składają je w chinach

slawek-kali
25-10-2017, 21:39
https://en.wikipedia.org/wiki/GM-Ford_6-speed_automatic_transmission

stingerA6
25-10-2017, 21:43
kto jest producentem skrzyni 6f35
Niby wspólne dzieło Forda i GM

biner
26-10-2017, 07:42
byłem ostatnio u gościa od skrzyń bo z racji tego że odczuwałem twardo zmieniajacy bieg z 3 na 4 a że jest to mój pierwszy automat to nie wiem czy tak ma być, podłączyl się pod OBD przejechaliśmy się, hamował do zera startował i po jego manewrach po przejechaniu ok 7 km zatrzymywania i startowania wszystko jest ok, skrzynia działa tak jak powinna.

totek2
26-10-2017, 07:47
byłem ostatnio u gościa od skrzyń
a gdzie to taki gość?

biner
26-10-2017, 08:15
hukalowicz w rusocinie

Bump: a tu link jakby ktoś chciał do zaworów https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://nikofit.us/6f35-transmission-manual-78234.html&prev=search

totek2
26-10-2017, 09:46
Ich akurat znam bo u nich olej w swoim wymieniałem w PS. Dzięki.

Aedifico
26-10-2017, 12:03
Niby wspólne dzieło Forda i GM

Oui.

https://en.wikipedia.org/wiki/GM-Ford_6-speed_automatic_transmission

biner
26-10-2017, 15:30
jak znajde nazwe tej skrzyni to wam podam jakiś rusek pisał ona jest jakiejś firmy na C ale nie mogę tego znaleźć.

Gorash
27-10-2017, 07:32
byłem ostatnio u gościa od skrzyń bo z racji tego że odczuwałem twardo zmieniajacy bieg z 3 na 4 a że jest to mój pierwszy automat to nie wiem czy tak ma być, podłączyl się pod OBD przejechaliśmy się, hamował do zera startował i po jego manewrach po przejechaniu ok 7 km zatrzymywania i startowania wszystko jest ok, skrzynia działa tak jak powinna.

Jest taki film, w którym koleś opowiada o tym, że może to poprawić zmiany biegów:
https://www.youtube.com/watch?v=msA0p87O2y4

biner
27-10-2017, 07:41
z ciekawości co mi powiedział odnośnie hydrokinetyków że z jego doświadczenia skrzynie które twardziej zmieniaja biegi są trwalsze. Ogólnie mowił że moja skrzynia o wiele lepiej zmienia niż PS, bo mowi że PS lubi czasami jak on to powiedział ostro kopnąć :). Nie wiem ile w tym prawdy ale tak powiadał.

metyceuloza
28-10-2017, 17:47
Panowie dalej nie odstałem odpowiedzi. Po ilu km wymieniać olej w skrzyni w ford escape 2014r. I jak już wymieniać to statycznie czy dynamicznie?

cattani75
28-10-2017, 18:58
Lepiej dynamicznie i pewnie co 60 tys. km.

biner
29-10-2017, 11:43
Panowie dalej nie odstałem odpowiedzi. Po ilu km wymieniać olej w skrzyni w ford escape 2014r. I jak już wymieniać to statycznie czy dynamicznie?

jaki masz przebieg ??? jeśli duży i nigdy nie był wymieniany olej to podaruj sobie chyba że chcesz remontować skrzynie.

Bump: Lepiej dynamicznie i pewnie co 60 tys. km.

grunt żeby ktoś to dobrze zrobił, żeby nie spieprzył tego albo tymi środkami czyszczącymi nie wypłukali czegoś.


Czy ktoś wie coś na temat zerowania licznika skrzyni przy wymianie, bo słyszałem że robi się to po wymianie oleju.

metyceuloza
29-10-2017, 13:15
45 tyś km Taki mam przebieg.

biner
29-10-2017, 20:54
osobiście uważam że 60 - 70 kkm

Adamotoja
02-11-2017, 09:34
Witam. Szybkie pytanie: poziom oleju sprawdza się na włączonym silniku?

biner
02-11-2017, 11:57
z tego co mi jest wiadomo, to na wyłączonym po rozgrzaniu skrzyni do 75 Stopni

Adamotoja
03-11-2017, 07:03
No właśnie nie jestem pewien, bo manual sprawdzenia zaczyna się od uruchomienia i rozgrzania silnika, kolejny krok to przejechanie przez wszystkie pozycje dźwigni i później upewnienie się że jest w pozycji P...
Kurcze nie mam zupełnie doświadczenia z tymi instrukcjami serwisowymi

Adamotoja
05-11-2017, 17:58
Panowie ponawiam pytanie: kontrola poziomu oleju w skrzyni na włączonym czy wyłączonym silniku?
Bardzo proszę o PEWNIAKA a nie wydaje się że...

biner
05-11-2017, 19:30
no dobra na 100% na wyłaczonym

Adamotoja
06-11-2017, 07:24
Dzięki ale ciągle nie daje mi spokoju instrukcja:
"Start the engine and slowly select each gear position, stopping in each position and allowing the transmission to engage.
3. With the engine running in PARK on a level hoist make sure the transmission is at normal operating temperature 85-93° C (185-200° F). Check the transmission fluid is even with the oil leveling plug hole"

moim zdaniem to engine running in PARK raczej nie oznacza wyłączonego silnika...

APeZet
06-11-2017, 22:18
Olej w AT zawsze sprawdza się na rozgrzanym silniku. Wystarczy przejechać 30 km wtedy wskazania będą realne ale to przy skrzyniach wyposażonych w bagnet (przy włączonym i wyłączonym silniku pokazywało mi ten sam stan ale to nie były skrzynie 6F35). W przypadku skrzyni 6F35 montowanej w Escape i aktualnie w fordach Mondeo 1.5 EB olej sprawdza się na rozgrzanym silniku a dodatkowo w trakcie samej procedury silnik jest włączony. Tak bynajmniej mi sprawdzali olej w serwisie forda. A dla dokładnego sprawdzenia najlepiej mieć butelkę Mercon LV pod ręką i po odkręceniu bocznej zaślepki o której mowa w procedurze dolewać od góry olej do momentu aż zacznie wyciekać z wspomnianego wcześniej otworu. Jak zacznie wyciekać przestać dolewać i poczekać aż przestanie wyciekać a wtedy zakręcić zaślepkę.

Adamotoja
07-11-2017, 06:48
WIELKIE dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Mondomaniak
09-11-2017, 18:42
Jaki olej lepiej wlać oryginał Motorcraft LV czy Ravenol według specyfikacji jest zamienny. Oczywiście ravenol jest bardziej dostępny niż mercon. Jeżeli polecacie oryginał to dajcie namiar na pewnego sprzedawcę może być na pw.

slawek-kali
09-11-2017, 18:45
Ford Carrara Lublin - pewny sprzedawca. :oops:

juri2069
09-11-2017, 20:34
Może i pewny , ale po odkręceniu śruby spustowej auto wisiało na podnośniku 3 godziny ..... Już nie wiedziałem , w którą stronę Lublina pójść bo wszędzie byłem :)
A to pewny / nie pewny to tak na oko. Przecież z wielkiej beczki tam leją , także tylko oni wiedzą co leją :)
A do tego nie wiadomo ile nalali tą pompką , a na fakturze i tak było 7 litrów , mimo że nic się nie przelewało itd :) Po wlaniu oleju , za 5 minut , auto już stało na ziemi i jechało na myjnie :)

To tak a propo szczegółów

Mondomaniak
10-11-2017, 15:27
Ford Carrara Lublin - pewny sprzedawca. :oops:

Z tym pewniakiem akurat w tym serwisie to nie wiem. Mam mieszane uczucia co do tego serwisu.

Mondomaniak
27-11-2017, 17:37
Jestem już po zabiegu wymiany oleju. Zalałem oryginał Mercon LV. Dziękuję koledze APeZet za procedurę wymiany oleju. Miałem obawy co do wykonania tej operacji samodzielnie. Naprawdę nic strasznego.

steell
05-01-2018, 21:34
Niedługo się wybieram, na liczniku 47500 km. Czekam tylko na płyn, pod koniec miesiąca ma być dostępny Mercon LV.

sikor00
08-02-2018, 20:27
Czy ktoś kupował tu olej. Cena fajowa?
http://amerykanysklep.pl/index.php?id_product=20619&controller=product

biner
14-02-2018, 13:02
bardzo dobra cena

Kasper74
14-03-2018, 16:02
witam mam skrzynie 6f 35 czy ktoś wie jak jest chłodzona. bo miałem wymieniane chłodnice

Piotr_V6
15-03-2018, 15:20
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA ZNAJDUJĄCE SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM


jak każdy hydrokinetyk ma chłodnicze oleju skrzyni biegów

ablaabla
16-05-2018, 07:35
Dziden Dobry
Mam pytanie i poczebuje pomocy
Kupilem Ford Fusion Usa 2.0 ecoboost titanium 240A.G
Skrzynia przy przelaczeniu z P na R i na D skrzynia strasznie bije straszny glos
Wymienili mi w servise olej w skrzyni starli wszystkie bledy na komputerze i jest ok
Ale po kilku km jazdy te bledny znowu sie pojaviaja skrzynia przelacza sie w avaryjna wyskakuja bledy i dalej to samo bije skrzynia przy przelaczaniu po starciu bledow znow jest okey ale znowu sie pojawiaja =/

czy po wymienie oleju czeba programowac skrzynie ?

Moze ktos wie w czym tu moze byc sprawa ?

totek2
16-05-2018, 07:59
po kilku km jazdy te bledny znowu sie pojaviaja
te to znaczy jakie?
masz numery, opisy?

ablaabla
16-05-2018, 08:06
te to znaczy jakie?
masz numery, opisy?

Narazie niemam auto jest u autoelektryka szuka w czym sprawa

Bylem w servisie gdzie naprawiaja skrzynie muwili ze jest kupa bledow i ze musze jechac do autoelektryka to tak i zrobilem
Bledy muwili sa
Wielkie napiecie w jakims miejscu blad , w sumie duzo bledow
jeszcze mi powiedzieli ze komputer niewidzi skrzyni

dzis puzniej mam nadzieje dowiemsie co za bledy i tu napisze

Ale jest straszne bicie skrzyni navet niewiem jak sie wyrazic aby to opisac ...

totek2
16-05-2018, 08:37
navet niewiem jak sie wyrazic aby to opisac
to niestety widać.
Po takim opisie ciężko cokolwiek doradzić.

grzymala100
04-07-2018, 19:10
Witam, proszę znawców tematu o pomoc w kwestii statycznej wymiany oleju w skrzyni, auto to fusion USA 2016, przebieg 74000 km, sprzedawca wcisnął mi olej Ravenol ATF F-LV Fluid fulsyntetyk, później czytając form dotarło do mnie że wymienię statycznie tylko połowę oleju w skrzyni, pytanie więc czy mogę bezkarnie zmieszać olej (prawdopodobnie) fabryczny z tym Ravenolem? Auto świeżo sprowadzone a w USA raczej wymiany nie było więc pewnie zalany jest Mercon.

Piotr_V6
05-07-2018, 18:01
Dobry olej wymieniać do tej skrzyni przeznaczony

grzymala100
05-07-2018, 22:46
Dzięki, za odpowiedź tak zrobię, mam wrażenie jednak że te skrzynie kulturą pracy nie grzeszą niby nic się nie dzieje ale z 1 na 2 na małym gazie zmiana jest mocno wyczuwalna znów z 2 na 3 jest delikatny poślizg, jeżeli dodaję gazu zdecydowanie to wszystko idzie gładko, kilku znajomych ma tak samo więc pewnie ten typ tak ma.

bartekcsw
15-10-2018, 19:06
"Dzięki, za odpowiedź tak zrobię, mam wrażenie jednak że te skrzynie kulturą pracy nie grzeszą niby nic się nie dzieje ale z 1 na 2 na małym gazie zmiana jest mocno wyczuwalna znów z 2 na 3 jest delikatny poślizg, jeżeli dodaję gazu zdecydowanie to wszystko idzie gładko, kilku znajomych ma tak samo więc pewnie ten typ tak ma."

Widzę, że kolega poruszył ciekawy wątek....... Jak to jest z tą kulturą pracy przy zmianie biegu na wolnych obrotach?????. Mój Ford Transit Connect XLT zachowuje się podobnie przy zmianie z 1 na 2.
Czy to normalne?????? A jeśli nie to co może być przyczyną ?????

michu
24-10-2018, 07:39
Dzięki, za odpowiedź tak zrobię, mam wrażenie jednak że te skrzynie kulturą pracy nie grzeszą niby nic się nie dzieje ale z 1 na 2 na małym gazie zmiana jest mocno wyczuwalna znów z 2 na 3 jest delikatny poślizg, jeżeli dodaję gazu zdecydowanie to wszystko idzie gładko, kilku znajomych ma tak samo więc pewnie ten typ tak ma.

Jest dokładnie tak jak piszesz, mam 2 automaty i fordowski niestety czasami potrafi pracować jak bezstopniowa - głównie z 2 na 3 bieg, auto przyspiesza, a obroty przez 2-3 sekundy stoją. Ten typ tak po prostu ma, na pełnym gazie normalnie chodzi.
Natomiast mi nie szarpie

Bump: Dzięki, za odpowiedź tak zrobię, mam wrażenie jednak że te skrzynie kulturą pracy nie grzeszą niby nic się nie dzieje ale z 1 na 2 na małym gazie zmiana jest mocno wyczuwalna znów z 2 na 3 jest delikatny poślizg, jeżeli dodaję gazu zdecydowanie to wszystko idzie gładko, kilku znajomych ma tak samo więc pewnie ten typ tak ma.

Jest dokładnie tak jak piszesz, mam 2 automaty i fordowski niestety czasami potrafi pracować jak bezstopniowa - głównie z 2 na 3 bieg, auto przyspiesza, a obroty przez 2-3 sekundy stoją. Ten typ tak po prostu ma, na pełnym gazie normalnie chodzi.
Natomiast mi nie szarpie

Edgarek
12-11-2018, 20:03
u mnie z 1 na 2 i z 2 na 3 takie same objawy jak wyżej. fusion 2.0 EB z 2015r 50 tys km przebiegu.
mam natomiast pytanie czy zmieniać olej w skrzyni statycznie czy dynamicznie? we wcześniejszych postach ktoś pisał że dynamicznie tylko jak przebieg nie jest duży. ale co znaczy przebieg nie duży? 20 tys, 50 tys a może 80 tys ?
ktoś naprawdę ogarnięty może napisać jak to powinno być? i co grozi jak wymieni się olej dynamicznie przy "duzym" przebiegu oraz jakie koszty wymiany dynamicznej (ile oleju i ile za robocizne)?

cattani75
12-11-2018, 20:14
Zadzwoń do Ford Sławek - wszystkiego się dowiesz, jeśli chodzi o koszty wymiany dynamicznej. Ja już nie pamiętam, ile to kosztowało, chyba coś koło 1000.

Edgarek
14-11-2018, 08:42
a Ty przy jakim przebiegu wymieniałes dynamicznie? 1000 zł z olejem a sama robota ile ?

cattani75
14-11-2018, 08:52
Przy ok. 30000 km.
Nie chcę mówić o cenach, bo po prostu nie pamiętam. :-(

Edgarek
14-11-2018, 13:58
ktoś jeszcze ma doświadczenie z wymianą dynamiczna?

tecez
26-11-2018, 12:56
Cześć,
Mój pierwszy post więc ładnie się witam i od razu do rzeczy: :lol:

Samochód to S-Max II, 2.0 Ecoboost, 2016. Na liczniku 45000 km.

Umówiłem się na wizytę w jednym z ASO w Warszawie na wymianę oleju w skrzyni.
Skrzynia to oczywiście hydrokinetyk 6F35.
Sprawa o tyle nie daje mi spokoju, że Panowie długo nie byli pewni jaki olej tam w ogóle wlewać, nie słyszeli o Mercon LV i koniec końców wyszło, że będą lać olej wss-m2c938-a ->
https://ford.sklep.pl/product-pol-15232-olej-ukladu-wspomagania-i-automatycznej-skrzyni-biegow-Ford-1L-1776431.html

Możliwe, że ten olej normalnie miesza się z Mercon LV i można je stosować wymiennie ale w tym przypadku jakoś brakuje mi trochę zaufania do ASO. Chyba, że wszystko jest OK i to te same oleje tylko inne oznaczenia / nazwy?

Czy ktoś w temacie mógłbymi to rozjaśnić, ewentualnie polecić jaki warsztat w Warszawie lub okolicach, dla którego ta skrzynia nie byłaby niewiadomą. :lol:

tecez
26-11-2018, 14:30
[...] będą lać olej wss-m2c938-a ->
https://ford.sklep.pl/product-pol-15232-olej-ukladu-wspomagania-i-automatycznej-skrzyni-biegow-Ford-1L-1776431.html

Możliwe, że ten olej normalnie miesza się z Mercon LV i można je stosować wymiennie ale w tym przypadku jakoś brakuje mi trochę zaufania do ASO. Chyba, że wszystko jest OK i to te same oleje tylko inne oznaczenia / nazwy?


Poniższy link chyba wyjaśnia ten temat:

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O30255&languageCode=en&marketCode=US&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1608533&subTitleSelected=G1680643&topicHRef=G1680647&div=f

Wynikałoby z tego, że wss-m2c938-a to po prostu oznaczenie specyfikacji oleju, który pod nazwą Mercon LV jest obecny na rynkach Ameryki Płn.

Yakac
27-11-2018, 20:14
Cześć. Ja ci polecę Maktrans w Warszawie. Wpisz w google maps to ci wyskoczy adres i telefon, poczytaj opinie. Uczciwi ludzie, robiłem u nich Powershifta i śmigam nim już ponad 10 tys i jest OK. Przymierzam się też do wymiany oleju w 6F35 w Escape bo już 32 tys przebiegu mam. Oni mają jakiś markowy zamiennik chyba Fosser czy jakoś tak. Ceny istotnie niższe niż gdzie indziej. Zalecają wymianę co 30-40 tysięcy bo w skrzyni nie ma wymienialnego filtra. Przekazuję co usłyszałem jak sobie rozmawiałem z szefem zakładu.
Ja jestem zadowolony z ich roboty i jak czytam jak w innych zakładach rżną ludzi na grubą kasę to ...&*^*%^&%

tecez
28-11-2018, 10:02
Cześć. Ja ci polecę Maktrans w Warszawie. Wpisz w google maps to ci wyskoczy adres i telefon, poczytaj opinie. Uczciwi ludzie, robiłem u nich Powershifta i śmigam nim już ponad 10 tys i jest OK. Przymierzam się też do wymiany oleju w 6F35 w Escape bo już 32 tys przebiegu mam. Oni mają jakiś markowy zamiennik chyba Fosser czy jakoś tak. Ceny istotnie niższe niż gdzie indziej. Zalecają wymianę co 30-40 tysięcy bo w skrzyni nie ma wymienialnego filtra. Przekazuję co usłyszałem jak sobie rozmawiałem z szefem zakładu.
Ja jestem zadowolony z ich roboty i jak czytam jak w innych zakładach rżną ludzi na grubą kasę to ...&*^*%^&%

Bardzo dziękuję, już wysłałem do nich zapytanie o koszt i dokładnie jaki olej.

bulajev
28-11-2018, 21:30
Bardzo dziękuję, już wysłałem do nich zapytanie o koszt i dokładnie jaki olej.

Ja oddałem dziś Galaxy do nich. A do domu wróciłem IC CAŁA regeneracja ma się zamknąć w 7000zl netto, może będzie mniej bo ma swój olej i filtr, w następnym tygodniu mają skończyć

michus
05-12-2018, 17:46
Panowie
Podpowie ktoś jak wymienić statycznie olej w moim escape
160/182PS-Sigma
Przekładnia:
6-bieg. przekł. autom. 6F Mid-RAnge

Lub info o kimś dobrym z okolic Wrzesni-Poznan
Dzieki

mirut
28-12-2018, 23:28
Witam serdecznie,

Jestem niedawnym nabywca Forda Escape 2.0 EcooBoost. Na budziku 71k. W automacie zwykłym.

Byłem w ASO na wymianę oleju w skrzyni i silnika. W silniku wymienili a w skrzyni nie. Powód? Producent nie przewiduje wymiany w tej skrzyni. Panowie nawet powiedzieli że nie ma w niej korka spustowego i korka do wlania (olej w fabryce Forda się teleportował do środka :D ) Przeczytałem całego posta i moje wnioski są właściwe. Olej trzeba wymienić. Na razie skrzynia ładnie przełącza biegi itd. ale olej trzeba zmienić.

Pisze tego posta tylko dlatego że goście z ASO są na prawdę w standardzie ASO ( Ale Się Odwala)

Pozdro

adam127777
28-12-2018, 23:49
ASO jak to ASO.
Ja byłem, roczna wizyta - pytałem - nie wymienia się.
Mówię że chyba jednak zaleca się wymianę, czy wymienią jak zlecę - no wymienią. Pytanie jak i co ..... ? 'Rence' opadają. Choć może zrobiliby to dobrze ......

michus
02-01-2019, 13:44
panowie po zlaniu oleju jak napełnialiście na włączonym silniku czy zgaszonym?

Piotr_V6
02-01-2019, 14:08
panowie po zlaniu oleju jak napełnialiście na włączonym silniku czy zgaszonym?
no jak na właczonym :) oszalał ?

mirut
02-01-2019, 14:54
Nie długo też będę sam wymieniał. Wlewamy na zgaszonym. Natiomiast przed wymiana można rozgrzać olej, ale nie trzeba. Wlewamy tyle samo co zlalismy. Natiomiast poziom trzeba sprawdzić po przejechaniu tak ok 20 km. Odkrecamy boczna śrubę przy osi i sprawdzamy czy wylatuje. Jeśli nie to trzeba dolać. Jeśli wylatuje to ok. Nie można wlać więcej niż zlalismy... Jeśli coś poplatalem to prisze mnie poprawić.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Kotik
12-12-2019, 20:33
Nie można wlać więcej niż zlalismy...



A co jeśli przed wymianą nie było odpowiedniej ilości w skrzyni?! U mnie sam źle zrobiłem po usłyszeniu procedury w jednym zachodniopomorskim ASO i wiem na 100%, że mam za małą ilość (na moje szczęście jeszcze skrzynia nie padła). Dlatego już mam zakupiony olej i teraz wymienię zgodnie z procedurą - a nie ile zleję, tyle wleję (to jest błąd!).
Zawsze sugerujcie się procedurami producenta - nie domysłami...

Martin_69
13-12-2019, 15:14
A jaka jest procedura producenta w skrzyni 6F35 ?

fido
13-12-2019, 18:33
Procedura mówi tak

https://www.myqnapcloud.com/smartshare/6ed177h64l6p7094wt16xa1c_6BFDdEa

https://www.myqnapcloud.com/smartshare/6ed177h64l6p7094wt16xa1c_6tzcEop

danwit2
21-12-2019, 20:08
Witam, tym razem z poważnym problemem dotyczącym automatycznej skrzyni 6F35 w Escape. Rocznik 2014 przebieg 68 tys. km. autentyczny. Użytkuje go od prawie 4 lat.
Dziś w trakcie świątecznych zakupów ruszając spod sklepu auto zaczęło dziwnie się zachowywać tzn miał trudność z ruszeniem. Przełączając na D i ruszając obroty rosły a samochód tylko się toczył potem zaczął ruszać ale bardzo wolno. Do tego stopnia ze bałem się ruszać ze skrzyżowania. Wywaliło tez komunikat o awarii skrzyni biegów. Do domu dałem rade przyjechać ale delikatnie operując gazem. Do tyłu bardzo ładnie zapinana bieg i super cofa a do przodu bieg zapina po ok.4 sekundach i tez tak jakoś dziwnie, jak rusza to tak jakby się sprzęgło ślizgało albo jak bym miał dużą przyczepę i nie ma mocy . Podpiąłem pod komputer i w załączeniu zdjęcie co wywaliło. Czy ktoś miał podobne doświadczenie i zna może kogoś kto może zna się na tych skrzyniach 6F35? Najlepiej Warszawa i okolice.

P.S. Sprawdziłem ponownie po kilku godzinach na zimnym silniku. To samo - na wstecznym - bajka - wszystko ładnie. Wrzucam na D - myśli, myśli, myśli, myśli i po 5 sekundach słychać i czuć że załacza bieg 2 w miarę delikatne szarpnięcia. Puszczam hamulec i auto powinno się toczyć a tu stoi. Daje gazu i niby idzie ale baaardzo powoli. Tak jakby na sprzęgle się ślizgało. Potem daje więcej gazu i obroty idą mocno w górę ale wolno się rozpędza a potem jakoś jedzie ale boje się go testować bardziej.

kuras1000
22-12-2019, 18:08
Czy jest jakaś różnica w konstrukcji PS między mk4 a mk5? Czy w mk5 jest wyższa żywotność tego cacka?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Piotr_V6
24-12-2019, 08:43
to dokładnie ta sama konstrukcja, w 2013r część elementów została wzmocniona podobno , tak donoszą biuletyny ale ile w tym prawdy nie wiadomo , zasada jak dbasz tak masz nadal obowiązuje , prawidłowo eksploatowana skrzynia nie powinna sprawiać problemów oczywiście pewne usterki są nie przewidywalne i niezależne od użytkownika.

lukaszooo
24-12-2019, 09:41
Kolega ma mk5 2.0eb i ma zwyklą skrzynie hydrokinetyczną, ja w swoim 1.5eb tez mam hydrokinetyczną. Z tego co wiem w mk5 nie bylo PS.

totek2
24-12-2019, 10:13
W dieslu jest PS.

Robert Wołomin
07-01-2020, 18:38
Witajcie. Dzisiaj byłem umówiony na oglądanie mondeo mk5 2015r z automatyczna skrzynią powershift silnik 2.0 150 diesel. I znajomy który jest mechanikiem w fordzie jak dowiedział się jaki padł mój wybór zakazał brania tej opcji. Twierdzi że te skrzynie to chyba jeden z najgorszych wynalazków jakie istnieją zadzwonił też do znajomych z serwisu skrzyń w Warszawie którzy potwierdzili tak samo. Strasząc mnie że zazwyczaj cieżko naprawić ,drogo .Koszt nowej w fordzie to 20tyś on po rabacie może 17tyś załatwić oraz że fors sprzedaje także regenerowane z roczną gwarancją za 8 tyś. Panowie ile w tym prawdy? Odpuścić sobie ?

arekmiz
08-01-2020, 06:36
Dużo prawdy. Kupując samochód z PS po prostu trzeba mieś w skarpecie odłożone 7-8 kpln, bo wiadomo że prędzej czy później się wysra. Jednym po 80 kkm, innym po 200 kkm, ale się wysra. A jak się wysra, to się dzwoni do Maktransa, gdzie robią regenerację PS-ów na pęczki. :)

kobrys
08-01-2020, 17:33
Koszt nowej w fordzie to 20tyś on po rabacie może 17tyś załatwić oraz że fors sprzedaje także regenerowane z roczną gwarancją za 8 tyś. Panowie ile w tym prawdy? Odpuścić sobie ?

Nie wiem ile kosztuje nowa, ale Getrag sprzedaje regenerowaną za 12k, a nie 8k :)
Maktrans liczy sobie około 8-8.5k

Co do awaryjności PS - zadzwoń do BMW i zapytaj ile ZF'ów gwarancyjnie jest wymienianych na nowe. Zadzwoń do VW ile suchychDSG wymieniają...

Daleko nie szukać - u kolegi w Touaregu przy 400k miał 3 silnik i 3 skrzynię biegów. Ten sam kolega był jednym z pierwszych właścicieli Audi Q8 w PL, a już druga skrzynia jeździ...

Automatyczna skrzynia biegów, zwłaszcza zautomatyzowana jak PS to nie jest konstrukcja cepa... wiele osób nawet nie ma pojęcia jak o nią dbać. Dowodów masa nawet na tym forum.

Mój mechanik od skrzyń biegów mówił zaś, że najprzyjemniejsze są Aisin'y albo właśnie e-cvt nowej generacji.

Już tak krzyży na fordzie nie stawiajcie.

Piotr_V6
10-01-2020, 18:00
Nie wiem ile kosztuje nowa, ale Getrag sprzedaje regenerowaną za 12k, a nie 8k :)
Maktrans liczy sobie około 8-8.5k

Co do awaryjności PS - zadzwoń do BMW i zapytaj ile ZF'ów gwarancyjnie jest wymienianych na nowe. Zadzwoń do VW ile suchychDSG wymieniają...

Daleko nie szukać - u kolegi w Touaregu przy 400k miał 3 silnik i 3 skrzynię biegów. Ten sam kolega był jednym z pierwszych właścicieli Audi Q8 w PL, a już druga skrzynia jeździ...

Automatyczna skrzynia biegów, zwłaszcza zautomatyzowana jak PS to nie jest konstrukcja cepa... wiele osób nawet nie ma pojęcia jak o nią dbać. Dowodów masa nawet na tym forum.

Mój mechanik od skrzyń biegów mówił zaś, że najprzyjemniejsze są Aisin'y albo właśnie e-cvt nowej generacji.

Już tak krzyży na fordzie nie stawiajcie.


ECVT najnowszej generacji to skrzynia praktycznie na żywot auta ale tylko w TOYOCIE totalnie idiotoodporna

danwit2
16-01-2020, 19:01
Generalnie rozmawiałem na temat tych skrzyń czyli hydraulicznych 6F35 i raczej są one mało awaryjne i raczej dobre ale jak każda, może się zwalić i wtedy koszty są odczuwalne tak jak np mnie :)

Metal
22-01-2020, 15:11
w 2013r część elementów została wzmocniona podobno , tak donoszą biuletyny ale ile w tym prawdy nie wiadomo
Gdzie napotkałeś takie informacje?

Piotr_V6
22-01-2020, 20:57
Gdzie napotkałeś takie informacje?


ATSG biuletyny płatne

Metal
23-01-2020, 14:00
ATSG biuletyny płatne
Gdybyś kiedy jeszcze natrafił na te lub podobne informację, podrzuć prosze ;)

rafalPL81
24-08-2021, 09:52
Witajcie. Czy w Escapie MK2 FL (2017 MY) z silnikiem 1.5 EB i napędem AWD też jest skrzynia 6F35? Na jednej z etykiet, które są na skrzyni mam RFCV6P 7976 CB

Forest27
25-08-2021, 21:45
W instrukcji do samochodu pisze, że jest to 6F35, dodatkowo jest opisane jak to sprawdzić. Na tabliczce znamionowej pod kodem kreskowym poszukaj "TR" pod nim powinien być kod "6" dla tej skrzyni.