Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Jak sprawdzić wypadający zapłon


rafael12
20-02-2017, 06:19
Witam, Panowie pytanie jak w temacie jak mogę sprawdzić na którym cylindrze wypada mi zapłon, posiadam kabel elm327v3 i między innymi program For scan.

rustin
20-02-2017, 08:45
Nie sprawdzisz tak. Zresztą świece wymienia się komplet, przewody tez a jak cewka to jest jedna. Więc po co.

rafael12
20-02-2017, 10:42
Nie sprawdzisz tak. Zresztą świece wymienia się komplet, przewody tez a jak cewka to jest jedna. Więc po co.

W mk4 są 4 cewki.Pytanie czy programem forscan mogę to sprawdzić, i na jakich pidach ,jakie parametry powinny być?

rumunn95
20-02-2017, 10:48
Jezelii mialbys wypadanie zaplonu to bys mial bledy od tego sa czujniki spalania stukowego jezeli silnika takowe posiada ;)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

rustin
20-02-2017, 11:01
Nie widziałem że to mk4, w tapatalk nie widać. Jak padła by cewka to nie chodził by na jeden gar. Nie sprawdzisz programem

Rift
20-02-2017, 14:47
Ja rozumiem wypadanie zapłonu jako niepalenie na przykładowo 1 gar, więc nie widzę problemu by sprawdzić gdzie padła cewka/świeca.

Wystarczy odpinać na włączonym silniku po jednej cewce. Jak po odpięciu danej kostki od cewki zacznie się mocniej dławić/skakać lub zgaśnie to znaczy, że dana cewka świeca jest ok. Jak się odepnie wadliwą cewkę lub świecę silnik powinien pracować jak przed odłączeniem kostki.

rafael12
20-02-2017, 16:14
Może trochę uściślę, błędów brak , ale pokazuje że było wypadanie zapłonu lecz nie pokazuje na którym cylindrze. Czasami szarpie przy przyśpieszaniu lub również przy przyśpieszaniu chodzi przez kilka sekund tak jak by na 3 gary po czym dostaje kopa i pracuje normalnie.Błędów kilka było ale między innymi od elektrozaworu od klap kolektora ssącego, myślałem że to był kłopot. Zawór wymieniony ale objawy dalej są tylko błędy zniknęły.

Bump: Jakiś czas temu byłem w warsztacie i mechanik widział na którym cylindrze wypadał mi zapłon, więc myślałem że Elm też potrafi...

rustin
20-02-2017, 17:39
Świece kiedy wymieniales? Czy chcesz wymienić jedna czy jak?
Jakby cewka padła to by nie chodził na jeden gar

rafael12
20-02-2017, 20:36
Świece wymieniałem w zeszłym roku na championy, nie chodzi mi o śmieszne oszczędności jak wymiana 1 świecy :) to byłby żart.Chodzi mi o zlokalizowanie który gar czasami nie pali, jak już się dowiem który to będę szukał przyczyny chwilowego niedomagania czy to świeca, czy cewka a może wtyczka lub przewód, ale chcę zawęzić poszukiwania.

rumunn95
20-02-2017, 20:46
wypada na gazie czy tez na benie? bo jak na gazie to ktorys z wtryskow powiedzial papa

rafael12
20-02-2017, 20:54
wypada na gazie czy tez na benie? bo jak na gazie to ktorys z wtryskow powiedzial papa

o słuszna uwaga!, na benie jest ok a na gazie właśnie szarpie... a mogę to zdiagnozować przy pomocy Elma?

rumunn95
20-02-2017, 20:58
jaki masz gaz? jezeli stag to powinien cos wykryc ale do tego potrzebujesz innego interfejsu a jezeli masz instalke na gwarancji to nie podchodz bo kazde polaczenie jest rejestrowane ;) jezeli instalka lpg nie wskaze ci wadliwego wtrysku bo np sie przycina a nie ma usterki elektrycznej to sprawdzaj w ten sposob ze wylaczaj po kolei wtryski(mozna kazdy z osobna) w programie i patrz jak zachowuje sie silnik

rafael12
20-02-2017, 21:00
mam brc sequent 24- działa od 5 lat bez problemowo


rozumiem że w programie u gazownika?

Bump: a może forscan pokaże mi jak działają wtryski w trybie rejestrowania , podczas jazdy?

rumunn95
20-02-2017, 21:21
niestety nie , to musisz sprawdzic w programie lpg , mozesz jesze odpinac po kolei wtyczki od wtryskow lpg i sprawdzac ktoren nie halo

rustin
20-02-2017, 21:52
Nie szukajcie jakiś wymyślnych teorii. To że na gazie jest wyczuwalne a na Pb to normalne. Nie szukaj i nie wymieniaj wtryskow tylko świece na ngk lub mc

rafael12
20-02-2017, 21:55
Nie szukajcie jakiś wymyślnych teorii. To że na gazie jest wyczuwalne a na Pb to normalne. Nie szukaj i nie wymieniaj wtryskow tylko świece na ngk lub mc
Nie chcę umniejszać wiedzy, ale skąd tak radykalne stwierdzenie że to świece?

rustin
20-02-2017, 22:05
A czy ja gdzieś napisałem że to świece na 100% ale lepiej wymienić świece niż wtryski, uwierz ze to nie one i NAPEWNO sam tego nie sprawdzi.

Skąd pewność, z doświadczenia.
Szukacie nie wiadomo czego zamiast zacząć od najprostszych rzeczy

rafael12
20-02-2017, 22:11
Ok przekonało minię Twoje 1914 postów :) , nie zaszkodzi zmienię świece i się odezwę co i jak....lecz niedosyt informacyjny pozostaje, wszystko jest do sprawdzenia tak mi się wydaje :) Dzięki

rustin
20-02-2017, 23:02
Spróbuj jechać na małych obrotach np 1.5tys na 5 biegu i dodać raptownie gazu, jeżeli szarpie to napewno układ zapłonowy. Możesz też na próbę wykręcić świece i zmniejszyc przerwę z 1.3mm na 0.9mm, jeżeli przestanie układ wn.
Gdyby wtryski to by szarpal dość często i błąd by z czasem wypaliło o ubogiej mieszance. Chociaż różne są przypadki i może to być wszystko, wtryski, świece, cewki ale zawsze sprawdza się najprostsze rzeczy

rumunn95
21-02-2017, 05:06
rustin z szarpaniem w okolicy 2tys czy wypadaniem zaplonu moga byc nie tylko swiece , przerabialem ten temat w volvie 2.4t wymienione swiece ,cewki, zmniejszona przerwana swiecach , okazalo sie ze padl wtrysk gazowy na listwie (komplet 1,5k pln) dobrze ze mozna wymieniac pojedynczo. Oczywiscie o swiecach masz racje bo gaz to wymagajace paliwo i uklad zaplonowy ma byc na tiptop, jednak ze kazdy kto pomagal koledze chyba myslal zeby zaczac od takich prostych spraw jak swiece ;P wiec wtryski wydaje mi sie nie jest to wymyslona teoria ;)

salom
21-02-2017, 05:57
Sprawdż czy na pełnym zbiorniku gazu szarpie też,czy tylko jak już połowa zbiornika, czy niżej.
Czy szarpie również jak przyspieszasz, rozpędzasz auto na wysokim biegu, czy jak tylko troszkę dodajesz gazu i starasz sie jechać z równą szybkością na bezpośrednim biegu.

rustin
21-02-2017, 07:35
rustin z szarpaniem w okolicy 2tys czy wypadaniem zaplonu moga byc nie tylko swiece , przerabialem ten temat w volvie 2.4t wymienione swiece ,cewki, zmniejszona przerwana swiecach , okazalo sie ze padl wtrysk gazowy na listwie (komplet 1,5k pln) dobrze ze mozna wymieniac pojedynczo. Oczywiscie o swiecach masz racje bo gaz to wymagajace paliwo i uklad zaplonowy ma byc na tiptop, jednak ze kazdy kto pomagal koledze chyba myslal zeby zaczac od takich prostych spraw jak swiece ;P wiec wtryski wydaje mi sie nie jest to wymyslona teoria ;)
Co to za wtryski w takiej cenie?

rumunn95
21-02-2017, 08:19
Brc pomaranczowe nowy typ okolo 250sztuka a trzeba bylo 5

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

rustin
21-02-2017, 08:45
To z mojej matematyki wychodzi 1250zl a i można kupić duuuzo taniej niż 250zl.
Równie dobrze przy takich radach można zacząć od wymiany sterownika ECU, też mogą być takie objawy, potencjometra przepustnicy i całej reszty czujnikow.

rumunn95
21-02-2017, 09:19
Rustin nie wiem do czego pijesz , komplet z listwa i czujnikiem temp koszt w moich stronach to 1,5k auto nie bylo moje i koszty tez. Klient tak chcial skonczylo sie na wymianie na uzywke . Ale oczywiscie twoja racja jest twojsza niz mojsza;) co maja potencjometry i czujniki jal na benie jest ok , szukasz dziury w calym ;)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

rafael12
23-02-2017, 15:47
Witam, świeczki wymienione na oryginalne. Efekt taki że auto chodzi jak nowe, jest bardziej dynamiczne i nie szarpie i do tego obroty są bardziej stabilne tak mocno nie falują ( w trybie podglądu na menu Convers) .Ale wymiana obnażyła inny problem w 1,2,3 cylindrze licząc od lewej, było dość dużo oleju.muszę jutro jeszcze raz sprawdzić po nocy bo w gniazdach mogło trochę być i ściekło do cylindrów.Swoją drogą trochę oleju dolewam i może tu on ucieka, ale nie dymi , odpala ładnie więc nie przejmowałem się tym. Ale przeczucia mam złe :(

Bump: Mam już przejechane 240 000 km. Może któryś z kolegów speców od silnika,w mojej okolicy miałby ochotę zerknąć na silnik, ciśnienie itd.?

salom
23-02-2017, 16:42
Olej który jest na zewnętrznej stronie silnika, obojętnie wktórym miejscu, nie ma takiej opcji aby się dostał do silnika.
Wewnątrz silnika podczas pracy jest spore cisnienie, i jeżeli olej, to tylko może się wydostawać na zewnętrzną powierzchnię silnika.

rustin
23-02-2017, 16:43
I po co były te wszystkie teorie? Od początku pisalem, że świece.

Co do oleju może uczelka pod pokrywa zaworów

rafael12
23-02-2017, 19:26
Olej który jest na zewnętrznej stronie silnika, obojętnie wktórym miejscu, nie ma takiej opcji aby się dostał do silnika.
Wewnątrz silnika podczas pracy jest spore cisnienie, i jeżeli olej, to tylko może się wydostawać na zewnętrzną powierzchnię silnika.

Oczywiście że masz rację, leczy wydaje mi się że świece były przed wykręceniem zalane olejem, kiedy je wykręciłem olej dostał się do cylindra.I stąd najpierw wysuszę dokładnie wszystko w koło i sprawdzę po nocy raz jeszcze.

Bump: Kolego Rustin dzięki za pomoc wiedza poparta doświadczeniem , to jest to... :)

salom
23-02-2017, 19:33
Olej który dostał sie do cylindrów po wykręceniu świec, po paru sekundach od uruchomienia silnika jest już wa zewnątrz w postaci dymu wydalony przez rurę wydechową.
Twoja teoria,jakaś dziwna.

rafael12
24-02-2017, 08:26
Myślę że temat należy zamknąć aby nie zaśmiecać, a kwestie olejowe napiszę w nowym wątku.
Reasumując jak wcześniej pisałem faktycznie winowajcą okazały się świece, objawy były takie że na PB chodził normalnie a na LPG szarpał najczęściej przy gwałtownym przyśpieszaniu lub przy przyśpieszaniu np na 4/5 biegu i niskich obrotach 1500-2000.
Dodam że wcześniej miałem świece NGK do gazu teraz wkręciłem oryginalne,zupełnie inna praca, mondeo jednak lubi fordowskie a kwestie ciepłoty i tego że do LPG z praktyki widzę że to trochę bajki i naginanie rzeczywistości. Po prostu przy LPG trzeba świece częściej wymieniać, tak to wygląda. Dziękuje i pozdrawiam.

rustin
24-02-2017, 14:32
Nie wymyślaj następnych teorii. Świecą do LPG to nic innego jak że zmniejszona swieca. Świece dobiera się do silnika a nie czy ma LPG czy nie.
Co częstszego wymieniania, być może ale nie przesadzajmy. Przejeździlem 70 tys na LPG na jednych świecach i wymieniłem tylko dla zasady, nie było żadnych objawów. Nie wiem ile by jeszcze wytrzymały ale myślę że co najmniej 20 tys. Wszystko zależy od regulacji LPG i stanu cewki, przewodów