Zobacz pełną wersję : Stag4 z dotryskiem paliwa czy lovato też z dotryskiem?


szakal01
23-02-2017, 15:27
Witam chciałem w swoim fordzie założyć instalacje gazowa polecacie bardziej stag4 z dotryskiem paliwa czy lovato też z dotryskiem? focus mk1 1998r. 220 tys przejechane :-D

matti393
23-02-2017, 17:29
Cześć
Mam Focusa mk3 i instalacje gazową Stag-4. Jakieś 2 miesiące temu zmieniałem w niej sterownik na taki z funkcja dotrysku (Q-Basic). Instalacja sprawuje się naprawdę dobrze. Mam ustawiony dotrysk od 3500 obr 15% benzyny i od 4500 obr 20% benzyny. Póki co wszystko sprawuje się bardzo dobrze. Polska firma która naprawdę fajnie się rozwija. Tak więc mogę szczerze polecić.

szakal01
23-02-2017, 18:42
aha to dotrysk dziala powyzej okreslonej ilosci obrotow???

jarhel74
24-02-2017, 21:15
Ale po co dotrysk benzyny?
Takie rzeczy robią gaziarze,którzy nie potrafią wyregulować prawidłowo instalki i w ten sposób się zabezpieczają.

elektroniczny
25-02-2017, 21:29
Cześć
Mam Focusa mk3 i instalacje gazową Stag-4. Jakieś 2 miesiące temu zmieniałem w niej sterownik na taki z funkcja dotrysku (Q-Basic). Instalacja sprawuje się naprawdę dobrze. Mam ustawiony dotrysk od 3500 obr 15% benzyny i od 4500 obr 20% benzyny. Póki co wszystko sprawuje się bardzo dobrze. Polska firma która naprawdę fajnie się rozwija. Tak więc mogę szczerze polecić.

Dotrysk to jest proteza.
Jak instalacja lpg jest dobrze dobrana do silnika to na 95% dotrysk jest zbędny.

Dotrysk od 3500 obrotów ??? Żartujesz chyba.
Powyżej 4500 obrotów to w ostateczności mogę zrozumieć ale nie od 3500 obrotów.
ktoś Ci zrobił krzywdę montując instalacją. Albo chciałeś po taniości zrobić montaż instalacji lpg w samochodzie.

paoloWawa
26-02-2017, 01:16
Żaden dotrysk, to po prostu żart żeby mieć dotrysk w Foce mk3 (1.6 wolnossak?) powyżej 3,5k obrotów. Dobrze wystrojona instalka nie potrzebuje żadnego dotrysku, i tego się trzymajmy.

Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka

szakal01
26-02-2017, 14:31
to co w koncu wybrac stag4 czy lovato??? i jeszcze jedno pytanie czy po zalozeniu LPG trzeba kontrolowac luz zaworowy ?? czy ma samoregulatory roznie ludzie mowią... ford focus 1.8i familly 1998r.

matti393
26-02-2017, 16:07
Widzę że bardzo dużo pojawiło się tutaj "specjalistów". Focus potrzebuje jakiegoś zabezpiecznia silnika bo posiada gniazda ceramiczne które się wypalaja. I powie ci to każdy gaziarz. Zarówno silniki 1,6 jak i 1,8 najmniej się nadają do gazu. Jedynie silnik 2,0 jest najlepszym rozwiązaniem. Temat długo studiowałem i mam swoje wyrobione zdanie. Żaden dealer samochodowy nie sprzedaje auta z fabryczna instalacja samochodową bez dotrysku. Dotrysk benzyny powyżej 3500 obr 15% to bardzo mała dawka i jest praktycznie nieodczuwalna dla użytkownika. Z racji tego ze ze gaz ma inny czas spalania (dłuższy) w stosunku do benzyny i nie ma takich własciwości smarujących powoduje wypalanie wyżej wymienionych gniazd. Tak zestrojony silnik to zestrojenie zachowawcze. I niech mi nikt nie mówi że można jeżdzić bez dotrysku bez konsekwencji w dłuższym okresie czasu. Bo ja już musiałem robić silnik, fizyki nie da się oszukać. Tak więc zakładać z dotryskiem. To kiedy i czy wogóle wysypie się silnik w dużej mierze zależy też od stylu jazdy. Ludzie którzy jeżdza spokojnie, nie wkrecają na wysokie obroty na pewno dłużej się pocieszą jazdą bez awarii. A i jeszcze jedno Focusy maja mechaniczna regulacje luzów zaworowych, a gaz powoduje że gniazda wycieraja się duzo szybciej wiec okres miedzyregulacyjny zmniejsza się. Trzeba też pamietać że silnik tez ma swoje ograniczenia i wkoncu skonczy sie zakres regulacyjny. Więc lepiej zapobiegać niż leczyć taka funkcje spełnia dotrysk benzyny. Nie jestem pewien ale chyba jedynie silnik 2,0 ma hydrauliczna regulacje luzów.
Pozdrawiam

jarhel74
26-02-2017, 20:31
Widzę że bardzo dużo pojawiło się tutaj "specjalistów". Focus potrzebuje jakiegoś zabezpiecznia silnika bo posiada gniazda ceramiczne które się wypalaja. I powie ci to każdy gaziarz.
Obrażasz innych a sam jesteś "specjalistą" powtarzajacym bzdury o ceramicznych gniazdach.
Nie będę odnosił się do pozostałych Twoich rewelacji, bo nie ma to żadnego sensu.

matti393
26-02-2017, 20:54
Obrażasz innych a sam jesteś "specjalistą" powtarzajacym bzdury o ceramicznych gniazdach.
Nie będę odnosił się do pozostałych Twoich rewelacji, bo nie ma to żadnego sensu.

Wiem ale nie powiem... To Twoja zasada? Albo się na czym znasz albo nie, jak masz jakieś argumenty no to proszę się tutaj wypowiedzieć, chętnie czegoś się dowiem

elektroniczny
27-02-2017, 00:51
to co w koncu wybrac stag4 czy lovato???

Zdecydowanie Stag albo inna polska instalacja. KME, Lpgtech, Optima itd.
Lovato ma drogi serwis i bardzo drogie części zamienne.

Polska instalacja lpg jest mozliwa do wystrojenia przez każdy zakład gazowy w każdym miejscu kraju. Z Lovato tak nie jest.

Wybierając instalację lpg pamiętaj że to jest inwestycja na lata. I zawsze będą potrzebne w tym czasie serwisy i naprawy.
w przypadku polskich instalacji lpg te koszty są mniejsze.

szakal01
27-02-2017, 11:35
Oki czyli stag i jeszcze jedno lepiej wlew gazu w zderzaku na dole czy pod klapka wlewu paliwa? Prosił bym o opinię pozdrawiam

SeboZakret
01-03-2017, 16:48
To zależy chyba od preferencji. W jednym mam w zderzaku w drugim pod klapką. Pod klapką jesthyba wygodniej bo nie widać na co jeździsz i nie chodzi o wstyd a raczej o to że wiele parkingów w centrach handlowych zabrania wjeżdżaniu z instalacją często jest to nieusadnione bo parking otwarty na dachu centrum handlowego przewiewny polotwarty. Inny aspekt wlewu na zewnątrz to obecną pogoda - zawsze jest ten korek plastikowy żeby się złącze nie budziło lub co gorsze przy podpięcie przewodu nie wyłączyć sytuacji do środka no ale jest ten korek, który trzeba odkręcić. A on zawsze jest usyfiony wodą, błotem, solą, itd. I albo się trzeba lekko uświnić albo za przeproszeniem pierdzielić z tymi rękawiczkami jednorazowymi na co lepszych stacjach. Są też głosy że ten pod klapka jest niewygodny bo trzeba mieć tą przedłużkę i za każdym razem przykrecać.

Twój bolid twój wybór.

Dla mnie z perspektywy użytkowania lepszy jest pod klapka wlewu bo:
-końcówkę przykrec ana mam w schowku w aucie więc jest czysta a pod samą klapka jest też częściej niż przy korku plastikowym na dole zderzaka
-dodatkowo się płaci zazwyczaj za taki wlew ale jednorazowo i to zazwyczaj nie przekracza 100-150 zł więc warto
- nie brudze rąk ani dlugiej kurtki czy płaszczu schulajac się do korka na dole
-nikt nie wie na jakim paliwie jeżdżę
-minus o przykrecaniu końcówki do mnie nie przemawia bo trwa to jakieś 5s albo i mniej

szakal01
12-03-2017, 12:49
oki zalozylem instalacje 9 marca :) stag 4 :) bez lubryfikacji. polemnosc butli 47l. :)ogolnie jestem zadowolony przelacza sie po 3 minutach od odpalenia i nawet obroty nie drgna tylko słychac pstrykniecie :) i jedno pytanie :) czy auto z LPG sie jakos specjalnie traktuje??? , przeglad instalacji raz do roku czy nie trzeba?? jak wszystko działa??. auto ma przejechane 220 tys na benzynie, ile powinno przejechac na gazie zanim padnie silnik??? (mniej wiecej) pozdrawiam

darmodziej
12-03-2017, 13:46
czy auto z LPG sie jakos specjalnie traktuje??? Monter gazu nie poinstruował Cię?