Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Padła sonda lambda co dalej ? 1,6EB


baxxterhp
02-03-2017, 07:06
Witam,

Od paru dni pojawiła mi się kontrolka silnika na wyświetlaczu, po wejściu w tryb testowy w błędach był zapis c558_64, natomiast po podpięciu ELM327 błąd P0132 Bank 1 Sensor 1. Po paru krotnym kasowaniu błąd po paru odpaleniach pojawia się ponownie.

Teraz pytanie czym się różnią sondy przed i za katalizatorem?
Czy muszę kupić:
BOSCH Sonda lambda JQDA JQDB Sonda regulacyjna przed katalizatorem
BM5A-9Y460-AA
https://www.czesciauto24.pl/bosch/7633397

czy może taka też może być?
sonda lambda Delphi
3M51-9G444-BC
https://ford.sklep.pl/product-pol-18993-sonda-lambda-Delphi.html

edmun
02-03-2017, 09:07
Bank 1, sensor 1 wskazywałby na sondę przed katem.

Hekciu
05-07-2017, 19:15
Witam serdecznie, W moim focusie, mk3 z 2011, 1,6 ecoboost, pojawił się ten sam błąd. Wymieniłem sondę lambdę, błąd wyskakuje nadal. Pojawia się też info o niskim napięciu akumulatora. Dzisiaj mechanik podpiął komputer, wykasował błąd, ale po ponownym uruchomieniu błąd wskoczył ponownie. Czy ktoś miał już podobny problem? Czy może to być związane z niskim napięciem akumulatora (w trybie testowym napięcie pokazuje na poziomie 11,7)? Będę wdzięczny za poradę.

edmun
06-07-2017, 08:43
11.7 na odpalonym silniku?

adamek2828
06-07-2017, 11:52
odepnij obie sondy i sprawdz czy uzyskasz dodatkowy błąd.
wyczaisz która to...

Usefull
06-07-2017, 12:16
niskim napięciem akumulatora (w trybie testowym napięcie pokazuje na poziomie 11,7
to chyba raczej do wymiany ? :027:

razes
06-07-2017, 15:09
[QUOTE.......to chyba raczej do wymiany ? :027:[/QUOTE]

nic nie do wymiany; takie napięcie pokazuje tryb testowy po włączeniu zapłonu (nie silnika) a wtedy akumulator jest obciążony całą masą układów kontrolujących nasze foki (zasila wtedy różne moduły)!!

maciaba
06-07-2017, 18:15
Błąd sondy nie musi oznaczać, że sonda jest zepsuta. Może oznaczać zły skład mieszanki. Szukajcie nieszczelności w układzie dolotowym.

Jeśli sonda jest sprawna, a wywala błąd, może to oznaczać, że jest np za dużo paliwa w mieszance, i katalizator dostaje po tyłku.

pjetrucha
06-07-2017, 19:13
Pamiętajcie też że wskazanie napięcia w trybie serwisowym nie odświeża się w czasie rzeczywistym. Odświeża się jedynie w momencie przełączenia ekranu na to wskazanie.

razes
07-07-2017, 07:10
.....wskazanie napięcia w trybie serwisowym nie odświeża się w czasie rzeczywistym. Odświeża się jedynie w momencie przełączenia ekranu na to wskazanie.

No to palnąłeś - zmienia się cały cvzas (obojętnie czy silnik pracuje czy nie) !

pjetrucha
07-07-2017, 09:43
Nagrać ci film?

Hooch180
07-07-2017, 10:57
razes i pjetrucha - Po się kłócicie? Może macie różne wersje oprogramowania. Jednemu działa inaczej jak drugiemu i tyle.

mro
07-07-2017, 10:59
Podpiąć multimeter

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

edmun
07-07-2017, 12:49
U mnie zmienia się na żywo. Też mogę filmik nagrać :D :D

Jednemu działa inaczej jak drugiemu i tyle.
+

lukaszooo
30-03-2018, 21:19
Panowie, również mam błędy. Focus mk3 benzyna 1.6 105hp, jeżdze mało a nawet bardzo mało, średnio 5km dziennie a czasem przez tydzien stoi :) Zimą podczas trasy w góry wywaliło mi check, dojechałem do domu i skasowałem błąd P0420 System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu.
W domu jeżdze bardzo mało więc check nie wywala, dziś podłączyłem ponownie kompa i mam błędy:
P2A00 w opisie jest usterka oczekująca na potwierdzenie, błąd - HO2S obwodu pętli zamkniętej (cl) wydajność bank 1 sensor 1 (pcm)
P0172 Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata

Ostatnio odłączałem aku i mam skasowane spalanie, przy moich jazdach po 5km spalanie wychodzi 10L i chyba coś jest nie tak. Problem dotyczy pierwszej czy drugiej sondy patrząc od silnika ??? ktos tam pisał ze przed katem czyli blizej silnika. Jeśli tak to pytanie ile ona kosztuje w aso i czy są zamienniki ? mam ok 20% rabaty w aso.

lukaszooo
31-03-2018, 09:04
Ktos ma numery sondy przed katalizatorem do focusa mk3 2012 1.6 tivct 105hp ?

referee
02-04-2018, 17:42
I mnie dopadło... 100360km.
Po przejechaniu 260km (a jakże powrót świąteczny :) - tuż przed garażem - lampka silnika się zapaliła...

Po podpięciu do kompa:
PCM: Code: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
PCM: Code: P0430 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
OBDII: Code: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).
Status:
- Confirmed - malfunction is confirmed

Czyli czeka mnie wizyta u mechanika - sam sobie z tym nie poradzę - czarna magia :)

lukaszooo
02-04-2018, 18:52
U mnie przebieg 108 tys ☺

referee
13-08-2018, 21:00
Hej!

U minie cały czas się to pojawia (błędy) niestety.
Jestem po wymianie świec (ASO) - czy pomogło ? przejechałem 1K km i znowu są błędy.
powiedzieli że ten typ tak ma, skasowali kupę kasy za podpięcie WDMAi powiedzieli mi tyle ile wiedziałem po podpięciu się najprostszym kabelkiem :D

Inny SOLIDny warsztat też powiedział, że ten typ tak ma i wspomniał o tulejkach....

dzisiaj przejechałem 260km i sie pojawiło :(

Poniżej wykresy moich lambd. Jeśli się ktoś zna prośba o informację, ukierunkowanie.
Dla mnie te wykresy są OK :)))

Dodatkowo dzisiaj wywaliło mi:
===PCM DTC P2A00:36-64===
Code: P2A00 - O2 Circuit Range / Performance Bank 1, Sensor 1

Additional Fault Symptom:
- Signal Frequency Too Low

http://www.tmp51886.atomnet.pl/ford/O2a.PNG
http://www.tmp51886.atomnet.pl/ford/O2b.PNG

lukaszooo
14-08-2018, 06:34
Przeciez to jest ewidenty blad sondy i na 95% masz walniętą sonde przed katalizatorem. Jak bedziesz tak jezdzil to zdechnie katalizator. Sonda w aso kosztuje 800zl po max znizkach czyli dla ciebie ok 1200zl. Wymienilem juz z 5 tych sond i kazdemu pomoglo, warunek jeden trzeba wymieniac jak najszybciej, przy walnietej sondzie jedt bogata mieszanka i wysoka temp spalin a to jest katastroficzne dla tego silnika.
Koszt ok 300zl i jest to oryginalna nowa sonda ☺

Komar4
14-08-2018, 08:19
Tak jak pisze kolega sonda do wymiany i nie ma się co zastanawiać bo koszt to 280 zł a katalizator 1500. Ja przerabiałem to przy 103tyś. Najpierw padła jedna za dwa tygodnie druga. Wymiana 10 min. klucz płaski 22.

referee
14-08-2018, 10:49
Przeciez to jest ewidenty blad sondy i na 95% masz walniętą sonde przed katalizatorem. ......
Koszt ok 300zl i jest to oryginalna nowa sonda ☺

Tak jak pisze kolega sonda do wymiany i nie ma się co zastanawiać bo koszt to 280

Bardzo dziekuję!
nie wiem jak odczytujecie te wykresy (nie znam się) Ale to mi wystarczy.

Możecie powiedzieć mi tylko jaką sąde kupić? Gdzie dostać?
Piszecie o cenach więc domniemam, że wiecie gdzie i jakie nr tych cześci?

Jak się domyślam wymieniam zgodnie z poniższym rysunkiem (zapożyczony)
HO2S11 - prawa strona przed katalizatorem

http://www.tmp51886.atomnet.pl/ford/KAT.jpg

Znalazłem cos takiego: SONDA LAMBDA BOSCH FORD FOCUS III 258 006 605
Moja foczka to FF III 2013 1.6 125Km - wydaje mi się że podejdzie.

lukaszooo
14-08-2018, 13:04
Sond jest milion rodzajów a mechanicy maja z tym problem ze wzgledu na dobór.
Zadzwon to powiem ci jak to ogarnąć. Pisz pw.

referee
20-08-2018, 20:43
Hej!
Wymieniłem.

Podziękowania dla lukaszooo oraz Komar4 !!!
Klucz zwykły płaski 22 - nic więcej - nawet jakoś bardzo się nie wysilałem - odkręciło się bardzo ładnie. Trzymała się ale puściła.
Więcej zabawy miąłem :) z odpięciem samej wtyczki (zielona wtyczka) niż z odkręceniem.

Na razie - brak błędów - ale przejechałem marny kilometr.
Zobaczymy - dam znać. Mam nadzieje że to pomoże.

lukasz26
27-08-2018, 19:28
Witajcie !

Chyba mam identyczny problem z moim fordem , otóż jakiś miesiąc temu po pokonaniu ok.120 km zapałiła się kontrolka "check engine " , mechanik po odczytaniu błedu stwierdzil słabej jakośći paliwo .

Podobna sytuacja zdarzyła sie nie dawno i już inny fachowiec powiedzial mi ze to bład sondy lambda na katalizatorze co według niego było rownież spowodowane słabą mieszanką paliwa, błąd skasował i kazał mi "przepalić katalizator" .
Wczoraj po zrobieniu 300 km zapaliła sie ponownie ... co o tym myślicie ?

P.S.
jakiego interfejsu diagonostycznego używanie ? lub co jest teraz warte zakupu ( coś tego sprawdzi sie : https://allegro.pl/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-i7408637150.html ??? i jaki model sondy kupiliście do swoich fordów ?:)

lukaszooo
27-08-2018, 20:07
Masz do mnie 50km, moge ci to sprawdzic i ewentualnie wymienić.

edmun
28-08-2018, 10:19
Błąd jaki masz to zapewne P0420 który jest opisywany na forum co kilka dni.
Do odczytania czy skasowania błędów wystarcza jakikolwiek kabelek ELM327, także adapter BT ELM327. Jedyne czego nie polecam robić, to wgrywać samemu softa do samochodu poprzez Bluetooth lub najtańsze (wolne) kable.
Jeśli chodzi o sondy lambda, polecam najpierw sprawdzić jaki masz błąd.
Bo P0420 można czasami rozwiązać wymianą niepoprawnych świec.
Najpierw podrzuć błąd, potem będziemy szukać rozwiązania.
A nie że zapłaciłeś mechanikowi za skasowanie błędu (czego się nie robi zanim nie nie sprawdzisz czym ten błąd był spowodowany), nie wiesz jaki jest błąd i już chcesz sondę lambdę wymienić nawet nie wiedząc którą (bank 01 sensor 01? czyli przed katalizatorem? czy też będzie bank 02 za katalizatorem?)

referee
29-08-2018, 23:23
Po wymianie Sondy - HO2S11 błąd związany z ta sondą ucichł :) - pozostał z 2gią.
Poczekam az się potwierdzi błąd i wskaże która sonda w BANK 2 jest wadliwa... i wymienię. Jak pisałem jestem po wymianie świec - niestety nic to nie dalo.
Dla potomności:
HO2S11 - Bank 1 Sensor 1 - prawa przed katalizatorem
HO2S12 - Bank 1 Sensor 2 - prawa za katalizatorem
HO2S21 - Bank 2 Sensor 1 - lewa przed katalizatorem
HO2S22 - Bank 2 Sensor 2 - lewa za katalizatorem

lukasz26
02-09-2018, 16:17
ELM327 dojechał i udało się odczytać błąd. Wyświetliło mi P0430 jak bład chwilowy , co o Tym myślicie ? Jaka jest różnica miedzy tym a P0420 ?

edmun
03-09-2018, 09:50
P0420 to błąd Bank01 (przed katem)
P0430 to błąd Bank02 (za katem)

Obydwa błędy dają ten sam opis "Wydajność katalizatora mniejsza od oczekiwanej".

bartekww96
03-09-2018, 15:43
W moim 1.6EB mam od jakiegoś czasu błąd P0420, zaczął pojawiać się co mniej więcej 800-1000km od każdego skasowania, więc usterka faktycznie występuje, a pierwszy raz po wymianie przez mechanika świec. Zacząć od świec? Szukać dalej? Aso na akcji serwisowej stwierdziło od razu "katalizator do wymiany"...

edmun
03-09-2018, 16:04
Błąd wraca, bo kasowanie błędu nie powoduje magicznie że przyczyna problemu "zniknie". I tak - świece mają wpływ.

bartekww96
03-09-2018, 18:50
Wiem że kasowanie nie usunie błędu. Chodziło mi o to, że kasowałem i sprawdzałem to, aby potwierdzić usterkę. Świece są poprawne, w miarę nowe, maks 6 tys temu wymieniane.

referee
03-09-2018, 20:05
P0420 to błąd Bank01 (przed katem)
P0430 to błąd Bank02 (za katem)
.


Edmun - nie zgodzę sie z Tobą.

P0430 - to nie błąd ZA KATALIZATOREM a błąd KATa 2

PCM: Code: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
PCM: Code: P0430 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)

Jakby był za katalizatorem miałbyś informacje o sensor 2
To jest tylko infomracja o tym że cos nie tak z Katalizatorem 2 i dodatkowa diagnostyka jest w toku. Zarówno P0420 jak i P0430 nie daja kontrolki silnika. Dopiero po potwierdzeniu występowania tego błędu OBDII wywali błąd silnika.

W moim przypadku (mam dwa katalizatory) jest tak jak opisałem i przedstawione jest na rysunku:

http://www.tmp51886.atomnet.pl/ford/KAT.jpg

HO2S11 - Bank 1 Sensor 1 - prawa przed katalizatorem
HO2S12 - Bank 1 Sensor 2 - prawa za katalizatorem
HO2S21 - Bank 2 Sensor 1 - lewa przed katalizatorem
HO2S22 - Bank 2 Sensor 2 - lewa za katalizatorem

nie znam się (nie jestem specem), powyższe jest suma informacji jakie zebrałem przez ostatni miesiąc. Jeśli jestem w błędzie dajcie znać.
pozdr
referee

edmun
04-09-2018, 07:32
W przypadku dwóch sond, bank1 to ta przed katalizatorem, bank 2 - za katalizatorem.
I będą oznaczone jako "bank 1, sensor 01" dla tej przed i bank 2, sensor 01 dla tej za katalizatorem.
Dla tych z czterema sondami nie wiem, bo nie przyglądałem się nigdy tej konstrukcji

Bartek9353
06-09-2018, 19:50
Witam,
ja w swoim autku też od niedawna mam problem z sondą lambda.
Po zapaleniu się CHECK ENGINE, u mechanika odczytaliśmy błąd, który dotyczył P0138 - obwód sondy lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2). Błąd został usunięty, przejechałem ok 100 km i powtórka z rozrywki :D zapalił się CHECK, który znów dotyczył błędu P0138 ale teraz towarzyszył mu błąd P0420 sprawność katalizatora za mała (Bank 1).

To, że sonda za katalizatorem jest padnięta, jest niemalże pewne. Nurtuje mnie teraz tylko czy wyświetlenie błędu katalizatora mogło być spowodowane uszkodzeniem tej sondy? Czy to jednak już katalizator nie domaga.

Chciałbym zasięgnąć również opinii na temat dystansów, emulatorów coś w stylu https://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-bosch-denso-ntk-m18x1-5-d4-i7527321133.html.

PS. Dodam, że autko ma na liczniku 145 tys kilometrów.

edmun
07-09-2018, 09:27
Zacznijmy od tego, że wątków co do MK2FL (1.6 100KM) i błędu P0420 mamy na forum bez liku. Zostało tam też dokładnie wytłumaczone, skąd bierze się ten błąd i na jakiej zasadzie komputer ten błąd wyrzuca.
W skrócie, jeśli przez katalizatorem masz 30x spalin, a za katalizatorem masz 15x spalin, to znaczy że sprawność katalizatora to /2 czyż nie?
Więc jeśli pada Ci jedna z sond i nagle przed katalizatorem masz 1x spalin bo czujnik źle odczytuje, a za katem masz 15x, to nagle magicznie nie masz /2 sprawności tylko x15.
Więc siłą rzeczy komputer wyrzuci Ci błąd, że "sprawność katalizatora poniżej oczekiwań".
I jeszcze jedno - kasowanie błędów nie jest "rozwiązaniem problemów".

Flexfuel
07-09-2018, 09:46
Witam, kiedyś też z tym walczyłem w wv polo, wydałem kupę kasy na diagnostykę, wymianę sondy przed katem, przypadkiem odkryłem pęknięty kolektor wydechowy przez który auto na spadku obrotów zasysało lewe powietrze przez które wywalało błąd. Może warto iść w tym kierunku. Pozdrawiam

kaczorro89
07-06-2019, 13:08
Cześć,
Od jakiegoś czasu mój Focus mk3 1.6 EB 150KM zaczął więc palić w związku z tym podjechalem do mechanika, żeby podpiąć komputer. Błędów żadnych nie pokazało ale przy sprawdzaniu napięcia na sondach, wyszło że ta przed katalizatorem nie działa poprawnie. Według informacji od mechanika poprawna wartość napięcia powinna oscylować między 0-1V, a ta przed katalizatorem miała 1,5V.
Czy faktycznie taka wartość oznacza niepoprawne działanie?
I czy ta sonda z pierwszego posta firmy Bosch jest tą sondą przed katalizatorem? Bo widziałem, że nazywana jest też czasem czujnikiem Hego i trochę się pogubiłem.

michdu
08-06-2019, 10:11
Witam,
Mam problem ze swoim Focusem (MK3 USA rok. prod. 2012), a dokładnie zaświeciła mi się kontrolka check engine. Prawdopodobnie do wymiany będzie sonda lambda.

Kod błędu:
P0131:00-68-(PCM) - Niska wartość sygnału w obwodzie (O2) (rząd cylindrów 1, czujnik 1)

Szukałem na stronie amerykańskiego Forda i jedynie co znalazłem to symbol Part #: DY1185 (9F472)
https://parts.ford.com/shop/en/us/sensor-hego-6377181-1


Proszę o poradę czy to będzie ten:
https://www.ebay.com/itm/NEW-5-WIRE-OXYGEN-SENSOR-MOTORCRAFT-DY-1185-FORD-8F9Z-9F472-H-8F9A-9Y460-GA/202133673330?epid=230482995&hash=item2f101b1572:g:AyMAAOSwR2RaIxkH

Czy ewentualnie może jest jakiś zamiennik?

Z góry dziękuję

Adam Biały
17-06-2019, 14:59
Może ktoś sprawdzić które sądy lambda mam do wymiany bo już zdurniałem.
Dodam ze mam 4 sondy i dwa katalizatory.silnik 1.6 benzyna 125km 2012r.
podaje link:
http://pokazywarka.pl/fc5prz/
dzieki bardzo

pjetrucha
09-07-2022, 13:00
Wyskoczył mi błąd P2231, więc problem prawdopodobnie z sonda przed katem. Chce się podjąć wymiany samemu, ale pytanko do tych co robili to w 1.6 Ecoboost. Co najlepiej zdemontować żeby mieć dostęp? Akumulator? Rurę od intercoolera? Próbowałem to od góry namierzyć, ale mocno jest zabudowane i nie znalazłem żadnego tropu.

edmun
16-07-2022, 13:49
A widzisz. ten sam błąd nawiedził mnie we Włoszech.
Pojawił się pierwszego dnia, nawiedzał drugiego dnia a trzeciego zniknął i wrócić nie chce.
Będę sam wymieniał (na wszelki wypadek).
Dostęp jest od góry po ściągnięciu tej wielkiej rury dolotowej powietrza.

Ja się będę posiłkował filmikami jak zwykle od Fiesty ST czy Mondeo 1.6EB (są na YT).

Oczywiscie najpierw odpinamy MAF, potem wyciągamy gumowy łącznik od airboxa który idzie do tej plastikowej tury. Plastikowa rurę odpinamy od małego przewodu (zielona pstryczka zaciskowa) i dopiero odkręcamy opaskę zaciskową.

Wtedy pojawia nam się dostęp do górnego tyłu

Filmik

d_HmJp-qIMU
https://youtu.be/d_HmJp-qIMU


Jedyne co mnie zastanawia to dlaczego po 24-ech godzinach błąd zniknął i wrócić nie chce.
Zmiany jakie nastąpiły przed P2231 to.
Auto było zalane do pełna paliwem 100oktanowyn.
Stacja była trochę podejrzana i nie chciałem ich 95tki więc zalałem 100tke.
Od tamtego czasu pojawiał się błąd P2231. Co dziwne błąd nie wrócił odkąd zalałem z powrotem 95.
Moj 1.6EB przez dziesiątki tysiecy km ma 95tkę.

Sprwwa druga.
Przed błędem P2231 zalewało mi komorę silnika woda od ulewnych deszczów co doprowadziło do wielu (dziesiątek) błędów. To wstępnie zostało naprawione/problem został odizolowany.
Tyle że właśnie 2 dni po uporaniu się z błędami przez wodę, wywaliło na 24 godziny ten P2231.
Więc podejrzewam że to niekoniecznie była u mnie sonda do wymiany.

pjetrucha
16-07-2022, 15:09
Ja znalazłem taki film:
gveWHU7vkfc
https://youtube.com/watch?v=gveWHU7vkfc
Budowa silnika praktycznie identyczna jak w naszym focusie. Nie wiem czemu nie zdecydowali się na wymontowanie tylko tej rury, ale uznałem, że wolę oddać do mechanika, bo nie mam ostatnio czasu na takie dłubanie. Jestem umówiony na poniedziałek.
U mnie też check engine gaśnie i zapala się cyklicznie, ale błąd jest widoczny cały czasu przez Elm.
Na początku mogłem go skasować i wrócił dopiero za jakiś czas, a teraz po kasowaniu pojawia się od razu.
Żadnych objawów nie mam. U mnie benzyna i stacja cały czas ta sama.
Jedyne co dziwne to w Torque nie mam wskazań dla O2 Sensor1 Voltage, co sugeruje że jest jakiś problem z tą sonda, chyba że to Ford postanowił tego nie raportować. Mógłbyś sprawdzić czy u siebie widzisz wskazania dla tego czujnika?

edmun
17-07-2022, 15:16
Oto błędy które miałem (screenshot z 9-ego Lipca)

https://i.imgur.com/iHWRZw6.png

https://i.imgur.com/YczjC0i.png

Dzisiaj rano sprawdziłem auto.
Błędów brak.
Zero.


Odczyt 17.07.2022

https://i.imgur.com/22tkP7X.png

Z jakiejś dziwnej apki mam odczyt na sondzie za katalizatorem:

https://i.imgur.com/NLTp4cS.png

Ale ta B1S1 (bank 1, sensor 1) to mam tylko to:

https://i.imgur.com/FggpTqO.png

(plus dowód że od czasu ostatniego resetowania błędów zrobiłem 9 ciepłych odpaleń auta i 1906 km)

U siebie wciąż podejrzewam wodę i wiązkę kabli a nie sam czujnik.

pjetrucha
22-08-2022, 23:03
Informacyjnie, po wymianie sondy, błąd już nie wrócił.

Natka
30-08-2022, 20:08
Cześć wszystkim,

Podpinam się pod temat, ponieważ wyskakuje mi błąd P2231. Jakiś czas temu pojawiał się check engine, ale samoistnie zniknął i nie pojawił się ponownie. Przy wakacyjnej podróży, po przejechaniu około 800km auto nagle straciło moc. 3000obr i ani trochę więcej. Teraz do objawów utraty mocy doszło okropne kopcenie przy wciskaniu gazu, chociaż też nie za każdym razem. Nie ma tutaj konkretnej reguły.

Jestem przed wizytą w warsztacie, ale czytając Wasze wpisy zastanawiam się nad próbą wymiany sondy. Jak myślicie czy dym z rury może być efektem uszkodzonej lambdy?

Błąd P2231: czujnik O2, Sonda Lambda-sygnał zwarty (rząd 1 Czujnik 1)
Auto Focus Mk3 1.0 ecoboost 125KM z 2013r.

Czy mogę jakoś poprzez interfejs i jego odczyty potwierdzić uszkodzoną lambdę?

krystianen
30-08-2022, 23:28
W wiekszości przypadków to wina sondy. W przypadku silnika 1.6 105KM wymagana jest czasem specjalna aktualizacja oprogramowania. Dlaczego specjalna bo ford nie wydał żadnej aktualizacji do tego silnika i soft jest cały czas -FTA. Czy należy jeszcze raz odpowieniej kolejność wgrać ten sam soft.

Natka
01-09-2022, 19:53
Aktualizacja po wizycie u mechanika - turbo, połamane łopatki. Lambda jest objawem ubocznym.

grzegorzRT
28-11-2023, 21:04
Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy i chciałam bym się podzielić moimi doświadczeniami z sondą lambda w moim B-Maxie 1,0 100kM z przebiegiem 78tyś..
Jakiś czas temu zaświeciła mi się żółta kontrolka silnika, po podłączeniu komputera pokazało błąd P2231 czyli obwód sygnału czujnika zwarty do elementu grzejnego po wykasowaniu błędu i kilku odpaleniach błąd się znowu pojawił, ponownie podłączyłem i sprawdziłem jakie napięcia pokazują sondy, pierwsza pokazywała ok. 1,5V a druga ok.0,7V, wyczytałem że sondy powinny mieć napięcie w granicach do 0,1V do 0,9V i pomyślałem że pierwsza sonda jest uszkodzona bo pokazuje dość wysokie napięcie a do tego wywala błąd P2231, zaznaczam że silnik pracował normalnie żadnej różnicy nie odczułem i spalanie raczej w normie. Wymieniłem sondę na nową Boscha i wskazania napięcia się nie zmieniły są takie same jak na starej tyle że nie pojawia się błąd P2231 ani żaden inny .Na wolnych obrotach ok.1,5V a podczas jazdy gdy puszcze gaz rośnie chwilowo do prawie 3V. Nie wiem czy to normalne w ecoboostach, kolega kaczorro89 też takie wskazanie napięcia na sondzie miał. Jeszcze wyskakuje mi błąd w module sterowania tablicą rozdzielczą B10EA ale to chyba nie ma związku .Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.

firlej
09-02-2025, 15:46
Podpinam się pod temat. Na przestrzeni ostatniego pół roku 2 razy wyskoczył mi błąd P2097 (korekta dawki paliwa na podst sygnału z czujnika za katalizatorem, dawka zbyt bogata w 1 rzędzie cylindrów). Dzisiaj zalałem PB98 i przegoniłem samochód na trasie. Przy prędkości 100 km/h i 4 tys obr/min wartość 1 sondy to ok 1,5V i 2 sondy 0,3V. Teraz pytanie. Która pokazuje złe wartości? Coś mi nie pasuje te 1,5V na pierwszej sondzie. Chociaż gdzieś czytałem że to prawidłowa wartość. I bądź tu mądry.

Informacyjnie. Sonda przed katalizatorem to sonda szerokopasmowa 1-5V. Sonda za katalizatorem jest wąskopasmowa 0,1-0,9V.
Wymieniłem sondę nr 1 która jest regulacyjna (ważniejsza). Przed i po wymianie obie sondy pokazują mi taką samą temperaturę katalizatora. Opcje są 2:
1. Katalizator zdycha.
2. Sonda Nr 2 (diagnostyczna) błędnie odczytuje temperaturę. Wymienię jeszcze ją po koszt nie duży ok 200 zł. Wtedy okaże się czy katalizator sprawny czy nie.