robi003
07-03-2017, 22:35
Witam . Jakiś czas temu kupiłem transita 2.2 tdci 110 KM -2006 rok .Tak jak to w życiu bywa ,przy kupnie fascynacja , nowe auto ,jeżdzi ,hamuje, bezwypadkowe ,serwisowane z papierami, wszystko ok. Ale zauroczenie w pewnym momencie mija - pojawiają się pierwsze problemy ,pytania ( zamek centralny z pomocą forum rozwiązałem) ,ale podczas eksploatacji wyszły następne usterki , z którymi widać ktoś już walczył(świeża regeneracja wtrysków- serwis bosch gdzieś koło Poznania ,o pompie nie ma wzmianki w dokumentach ,wymieniony czujnik ciśnienia na pompie) .
1.Problem z odpalaniem po nocy - świece wymienione na nowe (sam wymieniłem) - trzeba długo kręcić ,załapuje ,ale nie odpala . Za drugim razem jest ok.Na ciepłym pali od strzała.
2.Jak zapali potrafi się przydławić ,nieraz zgaśnie - egr wyłączony (też po kupnie auta),usunięty z programu ,bo za każdym usunięciem błędu i włączeniu silnika znów pojawiał się błąd - teraz tego nie ma.
3. W wężyku przeżroczystym od pompy paliwa przy odpalaniu widać pęcherze powietrza - takie ok. 1-2 cm długości .
4.Spod nakrętki wtryskiwacza od strony pompy paliwa - patrząc na silnik z przodu z prawej strony - wyciek paliwa , nie duży ale jest ,ropa stoi w gnieżdzie wtrysku , nakrętka nie daje się więcej dokręcić - kupić używany ?nowy przewód ? gdzie?
5.Teraz podstawowa usterka ,która mnie męczy - postaram się ją opisać tak jak ja to odczuwam . Odpalenie silnika , dodawanie gazu ,bez obciążenia - obroty rosną bez problemu ,żadnych szarpnięć , zadławień . Jazda to już inna historia - 1 bieg przy przyspieszaniu w miarę dobrze , 2 bieg ujdzie w tłoku ,3,4,5 3000rpm i zawiecha . Przy normalnym przyspieszeniu - moment wyprzedzania dochodzi do podanych obrotów i nie wkręca się dalej . Jak jadę z wyczuciem , dochodzę 3000rpm i powoli dozuję gaz auto jedzie i przyspiesza , lecz nie wolno dodać gwałtownie gazu bo znowu nie wkręci się na obroty - stanie na tych co przed przyspieszeniem.
Za mała wydajność pompy , potrzeba sprawdzenia komputerowego, Jakiś polecany warsztat ,mechanik - nie ważne gdzie,byle w Polsce -jakiś kumaty gość , warsztat,który chce pomóc , a nie wyciągnąć kasę , bo o takich coraz trudniej w tych czasach .
Jakby ,Ktoś -coś -piszcie
1.Problem z odpalaniem po nocy - świece wymienione na nowe (sam wymieniłem) - trzeba długo kręcić ,załapuje ,ale nie odpala . Za drugim razem jest ok.Na ciepłym pali od strzała.
2.Jak zapali potrafi się przydławić ,nieraz zgaśnie - egr wyłączony (też po kupnie auta),usunięty z programu ,bo za każdym usunięciem błędu i włączeniu silnika znów pojawiał się błąd - teraz tego nie ma.
3. W wężyku przeżroczystym od pompy paliwa przy odpalaniu widać pęcherze powietrza - takie ok. 1-2 cm długości .
4.Spod nakrętki wtryskiwacza od strony pompy paliwa - patrząc na silnik z przodu z prawej strony - wyciek paliwa , nie duży ale jest ,ropa stoi w gnieżdzie wtrysku , nakrętka nie daje się więcej dokręcić - kupić używany ?nowy przewód ? gdzie?
5.Teraz podstawowa usterka ,która mnie męczy - postaram się ją opisać tak jak ja to odczuwam . Odpalenie silnika , dodawanie gazu ,bez obciążenia - obroty rosną bez problemu ,żadnych szarpnięć , zadławień . Jazda to już inna historia - 1 bieg przy przyspieszaniu w miarę dobrze , 2 bieg ujdzie w tłoku ,3,4,5 3000rpm i zawiecha . Przy normalnym przyspieszeniu - moment wyprzedzania dochodzi do podanych obrotów i nie wkręca się dalej . Jak jadę z wyczuciem , dochodzę 3000rpm i powoli dozuję gaz auto jedzie i przyspiesza , lecz nie wolno dodać gwałtownie gazu bo znowu nie wkręci się na obroty - stanie na tych co przed przyspieszeniem.
Za mała wydajność pompy , potrzeba sprawdzenia komputerowego, Jakiś polecany warsztat ,mechanik - nie ważne gdzie,byle w Polsce -jakiś kumaty gość , warsztat,który chce pomóc , a nie wyciągnąć kasę , bo o takich coraz trudniej w tych czasach .
Jakby ,Ktoś -coś -piszcie