Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] jak odpowietrzyc uklad chlodzenia 1.6 EB


Vampiszon
10-03-2017, 10:13
Hejka,
Jakis czas temu pisalem o tym ze ubywa mi plynu, po czym mechanik znalazl nieszczelnosc i bylo przez jakis czas dobrze. Teraz problem znowu wrocil, z tym ze raz sie plyn pojawia, raz znika ze zbiornika (niezaleznie czy cieply czy zimny). Stwerdzilem ze moze zaczne od odpowietrzenia. Czy ktos to juz robil w fordzie z silnikiem 1,6EB? Nigdzie nie znalazlem instrukcji ani filmiku na YT.
Czy przyczyna moze byc wadliwy korek od zbiorniczka wyrownawczego?

Tomasz1983
10-03-2017, 11:18
Hejka,
Jakis czas temu pisalem o tym ze ubywa mi plynu, po czym mechanik znalazl nieszczelnosc i bylo przez jakis czas dobrze. Teraz problem znowu wrocil, z tym ze raz sie plyn pojawia, raz znika ze zbiornika (niezaleznie czy cieply czy zimny). Stwerdzilem ze moze zaczne od odpowietrzenia. Czy ktos to juz robil w fordzie z silnikiem 1,6EB? Nigdzie nie znalazlem instrukcji ani filmiku na YT.
Czy przyczyna moze byc wadliwy korek od zbiorniczka wyrownawczego?

Możesz mieć pęknięty zbiorniczek wyrównawczy. Wiem że brzmi to abstrakcyjnie ale jest to przypadłość dosyć częsta w 1.6 ecoboostach. Sam tak miałem. Mikropęknięcie na spodzie zbiorniczka. Czasami płyn uciekał szybciej czasami prawie wcale. Nowy zbiorniczek to koszt około 80 zł.

Fitch82
10-03-2017, 12:26
Posiadam ksiazke Sam naprawiam samochod Ford Focus Mk3 i w niej tak jest opisane odpowietrzenie układu:

-Uruchomic silnik i pozostawic go aby pracowal przez ok 15min z predkoscia
2500obr/min
-Zwiekszyc na krotko predkosc obrotowa silnika benzynowego do 5000obr/min(silnik wysokoprezny 4500obr/min) i zmniejszyc do predkosci obrotowej biegu jalowego.Powtorzyc te czynnosc 6 razy
-Zwiekszyc do 4000obr/min i utrzymac przez 10s predkosc obrotowa silnika,potem obnizyc do 2500obr/min i utrzymac te predkosc przez 10 minut
-Unieruchomic silnik
-Sprawdzic wzrokowo czy uklad chlodzenia jest szczelny
-Ostudzic silnik do temperatury otoczenia .temperatura cieczy chlodzacej powinna wynosic od 10C do 40C
-Napelnic zbiornik worownawczy cieczy chlodzacej do znaku max i wkrecic pokrywe

Vampiszon
10-03-2017, 14:28
Możesz mieć pęknięty zbiorniczek wyrównawczy....

Dzieki za info, obczaje to bo wlasnie kupilem barwnik do dolania do plynu ktory widac w latarce UV i zobacze czy nie ma gdzies wycieku

Posiadam ksiazke Sam naprawiam samochod Ford Focus Mk3 i w niej tak jest opisane odpowietrzenie układu:

-Uruchomic silnik i pozostawic go aby pracowal przez ok 15min z predkoscia
2500obr/min
-Zwiekszyc na krotko predkosc obrotowa silnika benzynowego do 5000obr/min(silnik wysokoprezny 4500obr/min) i zmniejszyc do predkosci obrotowej biegu jalowego.Powtorzyc te czynnosc 6 razy
-Zwiekszyc do 4000obr/min i utrzymac przez 10s predkosc obrotowa silnika,potem obnizyc do 2500obr/min i utrzymac te predkosc przez 10 minut
-Unieruchomic silnik
-Sprawdzic wzrokowo czy uklad chlodzenia jest szczelny
-Ostudzic silnik do temperatury otoczenia .temperatura cieczy chlodzacej powinna wynosic od 10C do 40C
-Napelnic zbiornik worownawczy cieczy chlodzacej do znaku max i wkrecic pokrywe


Po 1. chyba chca mi silnik zajechac tymi wyzszymi obrotami przez 15/10 minut na 2,5k obrotow
Po 2. Sprawdzic "wzrokowo" szczelnosc? REALLY???!!
Po 3. Wkrecic "pokrywe"? Jaka kurna pokrywe? A gdzie bylo jej odkrecenie? I chyba chodzi o korek
Po 4 Z ksiazek "zrob to sa" to sie fiaty 126p naprawialo w latach 80tych

To jakies nieudaczne tlumaczenie z chinskiego. Wyzuc ta ksiazke kolego zanim inni uszkodza sobie samochod tymi "radami". Wiekszych bzdur w zyciu nie slyszalem:D

cytus
15-10-2017, 20:46
Możesz mieć pęknięty zbiorniczek wyrównawczy. Wiem że brzmi to abstrakcyjnie ale jest to przypadłość dosyć częsta w 1.6 ecoboostach. Sam tak miałem. Mikropęknięcie na spodzie zbiorniczka. Czasami płyn uciekał szybciej czasami prawie wcale. Nowy zbiorniczek to koszt około 80 zł.
Hej,

Też mam problem z poziomem płynu w zbiorniczku zrobiłem po ostatnim serwisie jakies 12tys km gdzie zaznaczyłem sobie poziom w kilku miejscach aktualnie jest trochę poniżej moich oznaczeń :/ pod zbiorniczkiem jest coś co wygląda na pęknięcie ale jest całkiem sucho :/ miałeś coś podobnego? Zdjęcia w załączniku. Dodatkowo miałem wymieniany wężyk ten po prawej (grubszy) z niego coś się poci :/ podejrzewam, że to może być tohttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171015/290e64dfe10affe6d105282bfa9117c2.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171015/d66bac6e28d31eac043f6e36700cef6a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171015/7660c9fca2cdc6ef71bb40f268a699e7.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171015/fb814e66f1ca97ec9d7f7867b57d642a.jpg

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Rudyjerz
15-10-2017, 21:55
U mnie spód zbiorniczka też tak wygląda, i też płynu było trochę mało.
Na razie dolałem i obserwuje. Przyjechałem 2000km i nie widzę ubytku.
Nie wiem czy on ucieka w jakiejś specyficznej sytuacji, czy po prostu bardzo powoli...
Jak napisał edmun chyba - w tym silniku jak dolewasz płyn do spryskiwaczy to sprawdź poziom płynu chłodzącego.


Wysłane przy użyciu Tapatalka

Fulara
15-10-2017, 22:09
przecież widać na ostatnim zdjęciu że jest wyciek i się sączy

cytus
15-10-2017, 22:15
przecież widać na ostatnim zdjęciu że jest wyciek i się sączy
No jedyne miejsce z tego wężyka, który był wymieniany :/ Jadę wymieniać niedługo olej więc przy okazji ten temat wrzucę. A na dodatek zauważyłem, że zbiera się jakiś syf na dnie zbiorniczka... Wiecie co to może być?

Korek zbiorniczka jak i dam wlew czyste.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171015/65916686f5ea4297a630cccad7a4e65c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171015/2680f67e5d8e7efbe9e1bfbd368029e9.jpg

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

_jw23
15-10-2017, 22:46
U mnie nic nie ciekło i nie znikało, ale zbiornik wyrównawczy miał pęknięcia. Wymieniłem przy okazji przewód elastyczny (dobrze zrobiłem, bo się rozpadł przy demontażu), który Ford w międzyczasie podmienił na nową wersję gumową, a nie plastik. Ostatnie zdjęcie już po wymianie. Koszt w ASO 162zł.
Finis 1717053 zbiornik wyrównawczy
5273097 przewód elastyczny

dawid99
16-10-2017, 07:45
Ustaw grzanie na najwyższa temperaturę to bardzo ważne, otwórz korek w zbiorniczku wyrównawczym, zapal silnik i grzej go, aż włączy się wentylator.

cytus
16-10-2017, 08:11
Ustaw grzanie na najwyższa temperaturę to bardzo ważne, otwórz korek w zbiorniczku wyrównawczym, zapal silnik i grzej go, aż włączy się wentylator.
w jakim celu....?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Fulara
16-10-2017, 08:16
może wytłumacz koledze :) są układy powiązane z pokrętłem i są niepowiązane

cytus
16-10-2017, 09:30
może wytłumacz koledze :) są układy powiązane z pokrętłem i są niepowiązane
No orłem nie jestem w tych tematach to prosiłbym o wsparcie...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Fulara
16-10-2017, 09:58
są układy, że otwierając zawór ( hot ) dajesz obieg nagrzewnicy a są takie, jak mk1 niepowiązane.
skutek jest taki, że jak nie dasz na hot to nie odpowietrzysz dobrze

razes
16-10-2017, 17:36
..... wlasnie kupilem barwnik do dolania do plynu ktory widac w latarce UV i zobacze czy nie ma gdzies wycieku......

Nie potrzeba barwnika - płyn "fordowski" ma tak charakterystyczną barwę, że zawsze bardzo dobrze widać ewentualne wycieki - nawet jak odparuje i jest niby sucho, to dobrze widać pomarańczowy osad w miejscu zapocenia czy wycieku (dobrze to widać na ostatnim zdjęciu z postu #5).
- Cytus - NIE CZEKAJ WYMIENIAJ ZBIORNICZEK - widać, że jest już popękany !

A TERAZ CHCĘ OSTRZEC WSZYSTKICH KOLEGÓW I KOLEŻANKI W 5-6 LETNICH "FOKACH" (być może tylko z EcoBoostami) - WYMIENIAJCIE PROFILAKTYCZNIE TE ZBIORNICZKI I WĘŻYKI NA GUMOWE !!!! - koszt w sumie niewielki !! Bo mimo że w ostatnich miesiącach praktycznie nic mi płynu nie ubyło to jednak zauważyłem pomarańczowy osad pod spodem zbiorniczka oraz świeże krople płynu na obudowie paska rozrządu oraz na poduszce silnika - ewidentnie cieknie ten wężyk (strach go ściskać) pewnie zaraz się rozleci. Foką nalatałem 102 000 km; mija dokładnie 6 lat od zakupu.
Pozdrawiam.

watson1
24-10-2017, 19:17
Cześć!

Jestem nowy na forum, więc się najpierw przywitam. Jestem Krzysiek, mieszkam pod Warszawą i najprawdopodobniej w sobotę nabędę Focusa 1.6 Ecoboost.
Mam więc pytanie związane z tym zbiornikiem wyrównawczym i przewodami. Jak poznać czy w moim egzemplarzu są one wymienione na te "lepsze"? Jeśli nie są, to który dokładnie wężyk jest do wymiany? Ten cienki z lewej czy ten grubszy z prawej?

Dziękuję za podpowiedzi.

cytus
24-10-2017, 21:15
Cześć!

Jestem nowy na forum, więc się najpierw przywitam. Jestem Krzysiek, mieszkam pod Warszawą i najprawdopodobniej w sobotę nabędę Focusa 1.6 Ecoboost.
Mam więc pytanie związane z tym zbiornikiem wyrównawczym i przewodami. Jak poznać czy w moim egzemplarzu są one wymienione na te "lepsze"? Jeśli nie są, to który dokładnie wężyk jest do wymiany? Ten cienki z lewej czy ten grubszy z prawej?

Dziękuję za podpowiedzi.
Pierwotnie masz 2 cienkie taki jak ten z lewej.
Ja miałem wymieniany ten z prawej - po wymianie jest ten gruby, który i tak mam znowu do wymiany...
Obejrzyj je dookoła przy łączeniu, od spodu zdjęcie zrób jak te dostępne w postach i jak nie będzie zapocenia, mazi to jest ok.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

razes
25-10-2017, 07:54
.... Jak poznać czy w moim egzemplarzu są one wymienione na te "lepsze"? Jeśli nie są, to który dokładnie wężyk jest do wymiany? Ten cienki z lewej czy ten grubszy z prawej?

.......

Zobacz:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2874648#post2874648
post: #14

watson1
25-10-2017, 10:03
Dzięki wielkie, chyba wszelkie wątpliwości mam rozwiane już :) Przed odbiorem autka jeszcze sprawdzę sytuację w tym miejscu i może mi wymienią od razu jak będzie coś nie tak.

stysiek
10-11-2017, 17:17
dopadło i mnie.
zbiornik spękał. podobno to wina korka. zapycha sie odpowietrznik i zbiornik pracując rozpęcznia się...

inconnel
10-11-2017, 20:50
A TERAZ CHCĘ OSTRZEC WSZYSTKICH KOLEGÓW I KOLEŻANKI W 5-6 LETNICH "FOKACH" (być może tylko z EcoBoostami) - WYMIENIAJCIE PROFILAKTYCZNIE TE ZBIORNICZKI I WĘŻYKI NA GUMOWE !!!! - koszt w sumie niewielki !! Bo mimo że w ostatnich miesiącach praktycznie nic mi płynu nie ubyło to jednak zauważyłem pomarańczowy osad pod spodem zbiorniczka oraz świeże krople płynu na obudowie paska rozrządu oraz na poduszce silnika - ewidentnie cieknie ten wężyk (strach go ściskać) pewnie zaraz się rozleci. Foką nalatałem 102 000 km; mija dokładnie 6 lat od zakupu.
Pozdrawiam.

Widząc tą informację postanowiłem wymienić wężyk i u siebie. Po zdjęciu pokrywy widać już było ślady płynu (na łączeniu plastiku i gumy). Przy demontażu całość rozleciała się na dwie części :shock: Polecam wymienić go profilaktycznie. Ja miałem to szczęście, że nie strzelił wcześniej, uff. Dzięki za ostrzeżenie!

Czy warto wymienić też gumowy o-ring na tej drugiej cienkiej plastikowej rurce, która wchodzi do zbiorniczka tuż obok feralnego przewodu? Zaznaczony na zdjęciu. Zamówiłem 1820342 ale jest nieco inny, niż ten oryginalny na rurce. Być może stary uległ deformacji pod wpływem temperatury (szerszy). Na razie założyłem na starym i nic nie cieknie.

razes
10-11-2017, 21:27
nie ma co przesadzać - ja też ten cienki przewód tylko przełożyłem. Jak nie cieknie (poci się) to spoko.

irekhoop
26-07-2018, 20:54
Cześć koledzy. Nie zakładam nowego wątku bo chodzi o odpowietrzenie tylko że silnik 1.6 TDCI 2011r. Sytuacja tego typu że: zbiorniczek sprawdzony jest cały, wyciekow brak, kolor plynu chłodniczego taki jak prosto z butelki, osadu na korku brak a plynu w zbiorniczek ledwo ledwo tj. grubo ponizej minimum... I tak już od dłuższego czasu. Nic nie krzyczy że temp silnika za wysoka. Po zrobieniu trasy do pracy ok 30 km płyn się nie podnosi jest w tej samej ilości co przy ostygnieciu czyli na samym dnie zbiornika, natomiast gdy odpal i postoi na wolnych obrotach ok 15 - 20minut podnosi się płyn niemal pod sam korek. Czy to wina zapowietrzonego układu czy czegoś zupełnie innego? Po pdkreceniu korka na zimnym silniku jest syk powietrza przy odkrecaniu a sam płyn minimalnie się podnosi. Z góry dzięki za podpowiedzi

lukas812
25-09-2018, 16:23
Witam kolego od tego 1.6tdci. Mam identyczny problem w swoim 1.6tdci 115. Czy poradziłes sobie z tym jakos?

jckns
26-09-2018, 15:26
Radzę sprawdzić w serwisie ciśnienie w układzie chłodzenia podczas pracy silnika, oraz występowanie CO2. Jak ulał opis pasuje do grubych problemów z silnikiem 1.6 TDCI.

Arti_77
26-09-2018, 15:40
W takim przypadku pozostaje sprawdzenie jak napisane w poprzednim poście CO2, bo tak zachowujący się płyn daje znać o uszkodzonej np uszczelce pod głowicą, pękniętej głowicy lub uszkodzony EGR.