Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Centralny zamek nie zawsze blokuje tylne drzwi.
Im dłużej jeżdżę tym autem to więcej kwiatków wychodzi i dziś rano idąc o 5 rano na parking stwierdziłem że może zrobię pobudkę na osiedlu :027: alarmem i o dziwo centralny zamek nie zamyka tylnych prawych drzwi za które chciałem pociągnąć żeby aktywować alarm reszta drzwi była normalnie zamknięta :< zrobiłem parę prób na parkingu z zamykaniem z pilota auta i zawsze te drzwi były otwarte tzn nie zaryglowane przez alarm można je było normalnie otworzyć :( a reszta łącznie z bagażnikiem zamknięta.Co mnie bardziej wkurzyło to to że chciałem zobaczyć czy może zamykając normalnie kluczykiem coś się zmieni a tu ZONK bo kluczyk nie zamknął żadnych drzwi nawet kierowcy :mad:.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną takiego działania ????
Kluczykiem kreciles zgodnie ze wskazówkami czy przeciwnie? (u mnie zamyka w przeciwna stronę). Tyłu nie zamyka gdyż możliwe że masz uszkodzoną wiązkę między slupkiem a drzwiami. Zamknij je przyciskiem nad klamką i zobacz czy otwiera...
arkmyl12 31-10-2013, 19:18 Sprawdź tak jak mówi kolega tombalt jak nie działa to wiązka albo siłownik w zamku drzwi
Sprawdziłem i kluczyk zamyka też tylko troje drzwi i klapę bagażnika wiec obstawiam ten siłownik drzwi bo jak siedzę w środku i delikatnie mu pomogę przy wciskaniu kluczyka to się wszystkie zamykają :) i to wygląda jak by ten nie miał siły zaryglować sam więc w sobotę albo w przyszłym tygodniu zdejmuję boczek z drzwi i patrzę co się dzieje bo może to tylko jakieś cięgno się wygięło i dlatego nie rygluje do końca. Jak zrobię to napiszę co to było bo może komuś się przyda
Darek1302 31-05-2016, 21:54 Może miał ktoś z Kolegów podobny problem że nie działał centralny zamek na tylko jednych drzwiach tj. jak w moim przypadku tył prawe drzwi. Podczas otwierania drzwi te nie otwierają się, apo otworzeniu ręcznie i próbie zamknięcia nie zamykają się / tylko ręcznie/. Po konsultacji z warsztatem panowie powiedzieli mi że padł silniczek od ryglowania drzwi. Po przejrzeniu postów na forum i aukcji z podobnymi częściami - przynajmniej mi wychodzi że za całe zamieszanie prawdopodobnie odpowiedzialny jest moduł sterowania prawych tylnych drzwi/ podobno moduł jest przypisany do konkretnych drzwi/ . Może którys z kolegów mi podpowie czy mam rację i czy może jest tam pod tapicerką w drzwiach jakiś silniczek. Inaczej czeka mnie i tak rozbieranie tapicerki drzwi i szukanie problemu.Link do części: http://allegro.pl/sterownik-modul-drzwi-tyl-ford-s-max-galaxy-mk3-i6158012422.html.
Pozdrawiam.
Saucerhead 01-06-2016, 10:06 Może tak być, że pada silniczek w zamku drzwi - tak miałem Mondeo na podwójny ryglu :evil:. Trzeba wymieniać wtedy zamek, a sterownik jest ok.
Darek1302 01-06-2016, 18:24 Saucerhead nie wiesz może jak fachowo nazywa się ta część, bo nie wiem za bardzo gdzie i pod jaką nazwą jej szukać. Podobno musi być tylko od konkretnych drzwi / w moim wypadku prawy tył /. Musze poszukać chyba z demontażu bo ASO mnie zczyści . Pozdrawiam.
Saucerhead 01-06-2016, 18:41 Ja poprostu szukałem zamka drzwi na portalu aukcyjnym. I tak - trzeba szukać do konkretnych drzwi - w Twoim przypadku prawy tył. W ASO krzykneli mi 600 zł za sam zamek. A jak usłyszeli, że padł na zamkniętym podwójnym ryglu to cena wymiany bliżej nie określona duża. Nie wiem jak w s-maxie, ale chyba tak samo jak mondeo, zamek nie jest rozbieralny i kupuje się cały. Za zamek zapłaciłem chyba 150 zł.
Przykładowy link znaleziony na szybko :
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6170643126
Darek1302 01-06-2016, 18:54 Witam . Znalazłem taki zamek i moje pytanie czy w tej obudowie jest ten silniczek który mi padł. Link do strony http://allegro.pl/zamek-drzwi-prawy-tyl-tylny-ford-s-max-6-pin-i5898310035.html.
Saucerhead 01-06-2016, 19:11 Silniczek jest zabudowany w tych plastikach i nie da się do niego dostać bez zniszczenia zamka - przynajmniej tak miałem. Tu wygląda to podobnie. Powiedział bym, że będzie ok.
odgrzany, ale aktualny:)
MAX2008 - zrobiłeś to sam czy ASO/warsztat? co się okazało? Wymiana kasety, czy naprawa, czy stykologia?
bartol_84 27-07-2016, 20:54 i ja sie dolączam, nie rygluje mi LT drzwi. Ktos cos?
Uszkodzony najprawdopodobniej zamek...
Kupić i wymienić
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Miałem to samo.Pomogła wymiana modułu zamka.Można wymienić sam bez linek,ale trochę zabawy jest przy tej podmianie.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
LuckasLBN 13-03-2017, 16:10 Witam.
Mam problem z zamkiem lewych tylnich drzwi, polega on na tym że niezamykają się one z pilota ale po ręcznym ich zaryglowaniu otwierają się przy pomocy pilota. Byłem u szpeca porozbierał mi to wiązki całe moduł bez śladów uszkodzeń plus dodatkowo poprawił mi luty w nim ale nic to nie dało wiec zostaje już tylko sam zamek. I tak patrząc na używki natknąłem sie na taki taki produkt - KLIP / KLAMRA ZAMKA DRZWI.
Link:
http://allegro.pl/ford-focus-s-max-zamek-drzwi-lewy-przod-tyl-klip-i6316384980.html
Czy ktoś miał taka przypadłość i pomogło mu ww. rozwiązanie?
ariel271 14-03-2017, 19:37 Miałem podobnie (tyle że zamki mam z podwójnym ryglowaniem) kombinowałem z rozbieraniem zamka ale ciężko jest ocenić która konkretnie część jest wyrobiona, ja kupiłem drugi używany i ostatecznie z dwóch zrobiłem jeden w pełni sprawny.
Dzień Dobry.
Moje auto to Ford S-Max, rocznik 2006, 2.0 Benzyna (145KM).
Od kilku dni mam problem z centralnym zamkiem. Przeczytałem już wiele wątków na tym jak i na zagranicznych forach, ale do końca nie znalazłem odpowiedzi, co może być przyczyną problemów.
Problem wygląda tak:
Tylne drzwi (lewe i prawe) nie zawsze się ryglują kiedy zamykam centralny zamek, zarówno z pilota jak i z kluczyka, czy nawet przy pomocy przełącznika przy klamce kierowcy.
W przypadku prawych drzwi wystarczy ręcznie zaryglować, a czasem nawet wystarczy je otworzyć i zamknąć i się ryglują.
Natomiast lewe drzwi nie chcą się zamknąć w żaden sposób.
W takim przypadku jak powyżej opisany wsiadłem dziś w auto i zrobiłem 10km, po czym zamknąłem auto przy pomocy pilota. Efekt? Wszystkie drzwi prawidłowo zamknięte.
Czy to może być problem słabego akumulatora? A może podczas jazdy jakiś mechanizm się obruszał i zaczęło działać... a może jeszcze coś innego... jakieś pomysły?
Sytuacja jest dość losowa, ale mocno upierdliwa, bo za każdym razem gdy zamykam auto muszę sprawdzić wszystkie drzwi, czy się zamknęły.
Edit: Wydaje mi się, że problem pojawił się po wizycie na myjni, choć mogę się mylić.
Uszkodzone zamki... Można naprawiać ale padnie szybko znowu, tylko wymiana
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
motorek4612 19-03-2017, 19:10 Ja bym sprawdził przelotki w drzwiach, bardzo prawdopodobne ze przewody są popękane lub nawet przerwane i tu będzie kłopot....polutować i cieszyć się dalej z jazdy autem.
Ja bym sprawdził przelotki w drzwiach, bardzo prawdopodobne ze przewody są popękane lub nawet przerwane i tu będzie kłopot....polutować i cieszyć się dalej z jazdy autem.
Ciężko się do tego dostać?
motorek4612 19-03-2017, 20:20 iężko się do tego dostać?
nie- otwierasz drzwi, wysuwasz gumowa osłone z drzwi i oceniasz stan przewodów, jesli mam racje to na bank kilka z nich bedzie popekanych lub całkowicie zerwanych. Lutujesz skladasz i cieszysz sie tym ze wszystko działa.pozdro.
nie- otwierasz drzwi, wysuwasz gumowa osłone z drzwi i oceniasz stan przewodów, jesli mam racje to na bank kilka z nich bedzie popekanych lub całkowicie zerwanych. Lutujesz skladasz i cieszysz sie tym ze wszystko działa.pozdro.
Ok, dzięki, sprawdzę jutro w dzień.
Bump: Uszkodzone zamki... Można naprawiać ale padnie szybko znowu, tylko wymiana
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
@tombalt, o jakiej naprawie piszesz? Dobranie się do zamka i spryskanie WD40, czy coś ambitniejszego? :)
WD 40 na moduł zamka,raczej mało skuteczny...często wysiada elektronika modułu(naprawa to tylko wymiana).
Na chwilę obecną "naprawiło się". Od kilku dni działa bez zarzutów. Ostanio więcej jeżdżę i podejrzewam, że dzięki temu mam lepiej doładowany akumulator.
Co zauważyłem, to że przy zamykaniu auta na zapalonym silniku, przygasają światła - jakby zamykanie zamków mocno obciążało układ elektryczny.
Chyba faktycznie problem leży w "zmęczonych" zamkach.
marcinDZN 20-04-2017, 08:56 Miałem podobny problem z zamykaniem tylnych drzwi w swoim maxie wizyta u elektryka pomogła, mianowicie z tego co mi powiedział przekaźniki były już padnięte. Wymienił i działa do dzisiaj.
No i kupiłem zamek razem z wewnętrzną klamką. I co? I problem nadal występuje :( A już nawet elektryk go oglądał i stwierdził ze to będzie zamek... a jednak nie. W dodatku problem się nasilił jakis czas temu i teraz tylne drzwi zamykają się dopiero za nawet dziesiątym razem. Siły już do tego nie mam.
marcinDZN Potrafisz powiedzieć, gdzie znajdują się przekaźniki, które miałeś wymienione?
"Mój" elektryk twierdzi, że przepatrzył całą instalację i jego zdaniem jest ok. Obawiam się tylko, że on na nią rzeczywiście tylko patrzył :(
marcinDZN 04-06-2017, 07:57 poszukaj w bagażniku po prawej stronie z tego co pamiętam tam powinny się znajdować.
Hej,
Problem mam taki w lewych tylnych drzwiach, po zamknięciu samochodu z pilota TP drzwi się nie zamykają. W środku rygiel ten co jest nad klamką jest wciśnięty i nie daje się odciągnąć.
Chciałem wymontować siłownik ale trzyma go klamka zewnętrzna, a nie wiem jak ją wymontować. Prośba o instruktaż jak wyjąć klamkę oraz ewentualne porady co do siłownika. Czy nie ma co kombinować i już zamawiać nowy czy to jakiś popularny przypadek i da się naprawić?
Pozdrawiam,
Podpowie ktoś jak zdemontować tą klamkę zewnętrzną?
Z boku drzwi masz czarną owalną zaślepkę. Pod nią jest śruba (na torx), którą odkręcisz mniejszą część klamki zewnętrznej. Po odkręceniu tej śruby mniejszą część wyjmujesz. Potem wyjmujesz większą część klamki. Pod nią będzie już widać stelaż. W przednim otworze jest wkręt (na torx), który trzyma ten stelaż. Odkręcasz i możesz wyjmować cały zamek.
Przed wyjęciem zamka, trzeba też wyjąć gumowe osłony poszycia drzwi. One są między blachą a klamką.
WDR:
Wyjmując zamek razem ze stelażem, znacznie ułatwisz sobie pracę odpinając linkę od klamki wewnętrznej.
No i wyjmując trzeba być delikatnym, żeby nie połamać stelaża zamka.
Witam
Mam problem z zamkiem w drzwiach pasażera za kierowcą. Zamek nie działa a komputer pokazuje podwójnie błąd B110A z dopiskiem obwód zwarty do masy oraz obwód zwarty do akumulatora lub otwarty. Czy ktoś miał może taki błąd? Prąd dochodzi do kostki do zamka (jest impuls kiedy naciśnie się przycisk na pilocie) ale nie reaguje. Czy da się to naprawić czy trzeba wymienić zamek? Zaznaczę że drzwi idzie zamknąć i otworzyć ręcznie używając przycisku nad klamką.
Było już kilka razy na forum. Do wymiany silniczek zamka lub cała część elektromechaniczna zamka
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
|