Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Które półosie napędowe wybrać
Od jakiegoś czasu oswajam się z tematem wymiany półosi napędowych, auto wpadało w wibrację między 80 a 100 km/h, dowiedziałem się, że to wina wewnętrznego przegubu którejś z półosi napędowych.
Jestem na etapie wymiany amortyzatorów przednich i od razu chciałbym załatwić sprawę półosi.
olej do przekładni już wybrany:
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5060-Valvoline-MaxLife-MTF-75W90-GL-4-1L.html
Natomiast mam problem z wyborem samych półosi, zastanawiam się czy wymieniać sam przegub, czy całą półoś. Mam wszystko ustawione na kanale więc mam dostęp ze wszystkich stron, piasta prawa ściągnięta całkowicie.
Znalazłem takie:
Prawe
http://www.iparts.pl/czesc/wal-napedowy-polos-1247294,ford,focus-c-max-2003-10-2007-03,1-6-tdci-109km,36-5056-17631-100062-1-eur-1247294.html
https://ford.sklep.pl/product-pol-18162-polos-napedowa-Focus-Mk2-1-6-1-8-TDCi-prawa.html
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Polos-kompletna-prawa-Focus-Mk2-C-max-1.6-TDCi-1.8-TDCi/4327
Lewe
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Polos-kompletna-lewa-Focus-Mk2-C-max-1.6-TDCi-1.8-TDCi/4226
https://ford.sklep.pl/product-pol-18161-polos-napedowa-Focus-Mk2-1-6-1-8-TDCi-lewa.html
Pomóżcie podjąć decyzję czy całą półoś czy tylko przegub.
mariusz85wlkp 19-03-2017, 14:13 Witaj kolego mam ten sam problem co ty, tylko ze ja zakladam polosie uzywane z malym przebiegiem. Na allegro pelno tego jest z anglikow pasuja bez problemu. Jesli chodzi o polosie co oryginal to oryginal. Bo mowe zamienniki nieznanej firmy mozr sie okazac po roku szrotem. A nallegro ceny uzywek smieszne, ogolnie wdzystkie ceny do forda to smiech, no prócz silnika calego. Takze pomysl nad uzywkami. Ja narazie kupilem prawa, ale bez zmian bo mialem uszkodzona oslone przegubu. Zamowilem lewa i czekam. Apodobno lewe czesciej padaja. Pozdrawiam
tracer88 21-03-2017, 07:03 Wibracje zmieniaja sie w zaleznosci czy przyspieszasz albo hamujesz silnikiem?
Tak, wibracje raczej przy przyśpieszaniu jak puszczę gaz to ustają.
Jedna półoś wyciągnięta, ta dłuższa, poszła bez żadnego oporu, natomiast ta krótka nie chce się ruszyć z miejsca. Gdy za nią ciągnę to przegub wewnętrzny się rozchodzi i osłona pęka :(
Nie wiem jak ją wytargać :
http://static.pokazywarka.pl/s/c/2/1c546edea090844e79cf840b60c1c4a6_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/o/w/p/18b0cd63674f86255e4df2bb94da238a_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/2/x/8/92f9088f383c8ea2a9b00fdac18429b7_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/h/b/t/7d0bf5055dff0b59a46b7d4d6dc03ede_orig.jpg
tracer88 21-03-2017, 16:35 Polos krotka zapewne tak samo jak w moim mondeo ma pierscien w okolicach wieloklinu. Trzeba zaprzec sie o skrzynie tak zeby zatrzask puscil. Ale nie na sile. Postaraj sie zaprzec i troche poruszac na boki. Musi wyskocYc.
Najlepiej lyzka albo lomik miedzy skrzynie a kielich przegubh wewnetrznego. U mnie wyskoczyla ale tez bylo wiecej zabawy niz z prawa. Prawa nie ma takiego pierwcienia.
Powered by Android
mariusz85wlkp 21-03-2017, 18:48 Tak jak mowi kolega wyzej. Najlepiej miedzy przegob a skrzynie wlozyc jakąś lyche lub lom i jednym ruchem wyszarpnac. Ja dzis wymienilem lewą polos i przestalo trzasc buda :-)
tracer88 21-03-2017, 19:15 Tak jak mowi kolega wyzej. Najlepiej miedzy przegob a skrzynie wlozyc jakąś lyche lub lom i jednym ruchem wyszarpnac. Ja dzis wymienilem lewą polos i przestalo trzasc buda :-)
A jakie miales dokladnie objawy? Byla jakas roznica przy przyspieszaniu? Ja mam lekkie wibracje na kierownicy oraz budy, kola niby wykluczone, polosie wymienione a efektu brak.
Powered by Android
został mi się sam kielich w skrzyni, bo przegub wewnętrzny rozebrałem,chyba ten pierścień u mnie jest twardszy :) - breszką nie idzie :( mariusz85wlkp napisz czy wymieniłeś uszczelniacz ?
Faktycznie puściło jak trochę na boki poruszałem :D
Dobrze by było trochę oczyścić tą skrzynię przed składaniem, bo uwalona olejem i ziemią :(
Panowie udało mi się zakupić używane półosie napędowe z przebiegiem raptem 150 tys :)
Trzeba w nich wymieniać smar w przegubach ??
tracer88 23-03-2017, 17:43 To zależy... od osoby.
Ja bym wymienił. Z drugiej strony jak osłony całe i półoś sucha to nie trzeba. Twój wybór.
A Twoje stare półosie po demontażu mają jakieś luzy na przegubach? W jakim są stanie?
Dzisiaj dostałem paczkę, przeguby nie są zaolejone tak jak moje stare :)
No i na pewno mają mniejsze, a nawet w ogóle nie mają luzów poprzecznych. W starych dało się wyczuć delikatne luzy.
Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2
Dzisiaj przeprowadziłem weryfikację moich starych przegubów wewnętrznych.
Nie wyglądają źle, ale jednak znalazłem coś do czego można się przyczepić.
Wszystkie krzyżaki i łożyska igiełkowe na nich wyglądają dobrze i obracają się dobrze, jednak w kielichu prawej, długiej półosi jest jedno miejsce ciemniejsze i jedna z rolek krzyżaka też jest ciemniejsza, wygląda to jak by właśnie w tym miejscu ciągła cała półoś.
teoretycznie jak by obrócić krzyżak w inne miejsce to usterka powinna ustąpić i następne 200 tys zrobię na tym przegubie :) ?
To jest to miejsce gdzie ta ciemna plama, pod palcem czuć że jest tam zagłębienie około 0,6mm
http://static.pokazywarka.pl/x/i/m/695aca5f3d5cb81ab79558cd415617dc_orig.jpg
to resztę stron tego kielicha:
http://static.pokazywarka.pl/o/8/w/3c08d4b4f9e0a8862758dea4391704e2_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/8/k/6/e05c7237335521f28417ee079291b667_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/q/v/e/aaf732722141793e925ee88e59c693a2_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/w/5/o/b071185d176200f3fc720c7e0e753e9a_orig.jpg
A to krótka półoś i przegub wewnętrzny rozebrany
Też w jednym miejscu czuć małe zagłębienie, ale tu jest dużo mniejsze:
http://static.pokazywarka.pl/e/p/b/7a1953ce9025938629d04a4e5121fe55_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/4/g/p/94e8f1bbf5615aaaed1233ec25c15605_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/m/u/l/82d2a559afb947a8bcf35bca44d1bf2c_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/v/c/n/8b78ef682fabb26502b1ae12d753ea05_orig.jpg
http://static.pokazywarka.pl/s/5/e/1c053278e4ac36e2aa9042f063a56ecf_orig.jpg
Witam.
Przymierzam się do wymiany osłony przegubu wewnętrznego w Foce mk2 fl i wygląda to identycznie. Nie chcę wyciągać całej półosi.
Czy w zaznaczonych miejscach są pierścienie (segery? zwykłe?)? Chcę wyjąc jedynie krzyżak z obudowy i krzyżak z zdjąć osi. Będę w stanie to zrobić "na aucie"bez wyciągania osi z piasty po odpięciu wahacza od zwrotnicy?
Domyślam się, że z lewej strony wewnątrz wygląda to identycznie bo akurat lewa strona mnie interesuje.
Kurcze nie pamiętam czy tam coś było.
Damian76 23-06-2020, 19:41 Tak jest seger wystarczy ściągnąć i krzyżak delikatnie zbijesz uważaj na łożyska igiełkowe bo mogą się rozsypać.
Dzięki, wszystko poszło gładko. MMT6 po podniesieniu dość wysoko z jednej strony olej ze skrzyni się nie wylał mimo, że po sprawdzeniu stan oleju jest na full.
|