Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Pierwsze objawy awarii, uszkodzenia skrzyni Powershift


Czarnecki
19-03-2017, 15:29
Witam,

od dłuższego czasu szukam S-Maxa w benzynie z automatyczną skrzynią biegów PowerShift. Poczytałem i ta skrzynia jest odradzana przy mocnych benzynowych silnikach ze względu na niską trwałość. Czy ktoś z forumowiczów mógłby przybliżyć pierwsze objawy sugerujące stosunkowo szybkie problemy z tą skrzynią? Jak ją dokładnie sprawdzić przed zakupem i na co zwracać uwagę?

Pozdrawiam!

tedi_k
19-03-2017, 21:29
...Poczytałem i ta skrzynia jest odradzana przy mocnych benzynowych silnikach ze względu na niską trwałość. ...

Bzdura. Skrzynia trwalsza od DSG VAGa.
Jeżdżą setki tysięcy i nie psuje ich się jakoś istotnie więcej niż silników ecoboost, o których piszesz.

slawek-kali
19-03-2017, 21:32
Tadeusz daj spokoj...
Skrzynia awaryjna tum bardziej w benzynie, nie lubi wysokich obrotow. Ford wycofal ja w obecnych modelach benzynowych.

arekmiz
20-03-2017, 13:29
Wysokich czyli jakich?
Co powodują wysokie obroty?
Kiedy jeździ się na wysokich obrotach?

PS. U mnie przy autostradowej 140 km/h na 6 biegu jest ok. 2800 rpm...

Czarnecki
20-03-2017, 16:09
Tak poza tematem arekmiz nie szykujesz swojego na sprzedaż? :)

kruger
20-03-2017, 19:36
U mnie przy przebiegu prawie 140kkm nic się jeszcze złego nie dzieje więc gdzie ta ponadprzeciętna beznajdziejność PS?

Dudi_81
21-03-2017, 11:04
Np u mnie :). Przy przebiegu 90 tys. mam taki wyciek (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=244282) i jak widać nie jestem pierwszy. A w paru innych tematach też znajdą się różne usterki.

Jak slawek-kali napisał, z jakiegoś powodu wycofali PS z benzyn. A szkoda, bo MK5 ma teraz większe spalanie.

arekmiz
21-03-2017, 18:22
Tak poza tematem arekmiz nie szykujesz swojego na sprzedaż? :)

Nie. :) Ja go kupiłem za 52 kpln, a teraz bym sprzedawał za jakieś 60 kpln. :)
Zbyt fajny to samochód jednak, by go sprzedawać. Ma niecałe 5 lat, więc co najmniej drugie tyle nim polatam... :)

Czarnecki
23-03-2017, 00:10
Koledzy powiedzcie czy delikatne szarpnięcie, nie za każdym razem, od czas do czasu przy zmianie biegu z 1 na 2 na zimnym silniku jest normalne przy PowerShift, czy to zwiastuje rychłą awarię?

sebsob
23-03-2017, 05:18
IMO jeżeli nie ma innych przypadłości to nie ma się co martwić na zapas.

darekcw87800@gmail.com
30-11-2017, 13:50
Mam przejechane swoim mondeo mk4 2.0 ecoboost 240kuni 190000 i nic się nie dzieje .Mój kolega ma takiego samego tylko 203 kunie i ma przejechaneprawie 290000 i nic złego się nie dzieje wymiany oleju co 60000 kilometrów to nie są auta rajdowe tylko do sprawnego i komfortowego przemieszczania wiem że za odrą te skrzynie Pawershift robją po 500-600 tyś kilometrów

qwertykk
01-12-2017, 07:19
Śmiać mi się chce. Może tyle i robią ale po wymianach zestawów sprzęgieł i naprawie sterownika i masę rzeczy po drodze, jak czujnik w skrzyni etc.

Powershifty to najbardziej awaryjne skrzynie w Europie. Konstrukcja ma wiele wad, które wcześniej czy później wychodzą - można je poprawić, ale to kosztuje. Słabe, opiłkujące tłumiki drgań, przegrzewające się sterowniki TCM, padające sprzęgła, wycieki. Akurat doskonale (niestety) znam jej awaryjność i konstrukcję, a warsztat który osobiście znam naprawia powershifty 3-4 razy w tyg i sami twierdzą, że to jest najgorsza konstrukcja na rynku pod względem awaryjności.

lukki100
05-08-2019, 21:13
Śmiać mi się chce. Może tyle i robią ale po wymianach zestawów sprzęgieł i naprawie sterownika i masę rzeczy po drodze, jak czujnik w skrzyni etc.

Powershifty to najbardziej awaryjne skrzynie w Europie. Konstrukcja ma wiele wad, które wcześniej czy później wychodzą - można je poprawić, ale to kosztuje. Słabe, opiłkujące tłumiki drgań, przegrzewające się sterowniki TCM, padające sprzęgła, wycieki. Akurat doskonale (niestety) znam jej awaryjność i konstrukcję, a warsztat który osobiście znam naprawia powershifty 3-4 razy w tyg i sami twierdzą, że to jest najgorsza konstrukcja na rynku pod względem awaryjności.

qwertykk: daj namiar na ten warsztat, bo moja skrzynia już drugi raz pada :(

makinen
05-08-2019, 21:37
Net wszystko przyjmie.
Zrób sobie zdjęcie z aktualną gazetą przy szyldzie warsztatu to uwierzę.

arekmiz
06-08-2019, 08:32
Odgrzebaliście posta sprzed 2 lat? :)
A jak chcecie nazwę dobrego warsztatu to znajdźcie w świeższych postach. Przewija się w kilkunastu... :)

lukki100
06-08-2019, 16:08
Szkoda, że moja skrzynia nie wie, że ten wątek ma już 2 lata ;)

arekmiz: podpowiedz trochę tych postów z warsztatami...

arekmiz
07-08-2019, 07:04
Maktrans.

lukki100
07-08-2019, 21:14
Dzięki.
Wa-wa trochę daleko, nie wiem czy dojadę ;) ale zawsze mogę zadzwonić i pogadać.

lukki100
14-08-2019, 20:28
Jeszcze jedno pytanie, w kontekście ewentualnej przekładki na skrzynię manualną. Czy wiecie, jaka jest (przynajmniej orientacyjna) żywotność:
- skrzyni manualnej
- wtrysków
- turbiny
w 2.0 TDCi ? Jazda spokojna, żadnego katowania ani wyścigów.

Znając odpowiedź i aktualny przebieg (227 tys. km) mogę łatwiej podjąć decyzję, czy zainwestować w naprawę i zostawić auto, czy raczej ożywić minimalnym kosztem i do żyda...

BrunoJ
14-08-2019, 23:11
Naprawdę musiałeś wysłać tego samego posta 3 razy w 3 różnych wątkach?

kolopeter
14-08-2019, 23:19
-ze 300 000 400 000 w zależności od kierowcy.
- aż się posypią
- aż się zesra
silniki są bardzo dobre i wytrzymałe , ale nie nieśmiertelne.
mk4 140 i 163 i wyscigi ?
sprzedasz i co kupisz w tak niskiej cenie ?

Czary Mary
09-10-2022, 19:44
Witam
Jak sprawdzić oznaczenie skrzyni powerschift w ford Kuga 2018r 2.0 tdci czy jest 450 czy 451

Zielony 241
10-10-2022, 10:43
Witam u mnie przy 140 tys. przebiegu zaczęło szarpać przy zmianie biegów, skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Po podłączeniu komputera - błędy P0796, P0766, P0771. Poszukuję sprawdzonego warsztatu w okolicach Warszawy.

arekmiz
10-10-2022, 17:21
Poszukuję sprawdzonego warsztatu w okolicach Warszawy.

Maktrans. Wiele razy wymieniany na tym forum...

jaqubik
01-02-2023, 09:04
Mam pytanie do bardziej doświadczonych.
Auto kupiłem w lipcu 2021 z przebiegiem 230tys. Od razu zrobiłem wszystkie filtry i oleje, łącznie z wymianą oleju w skrzyni.
Skrzynia pracowała bardzo fajnie, jedynie na zimnej delikatnie było czuć zmianę biegów. Teraz mam najechane 262tys.

Od jakichś 2 miesięcy, przy zimnej skrzyni trochę dziwnie zmienia na 2 i 3 bieg. Z 1 na 2 zmiana jest bardzo długa i płynna (tak jakby sprzęgło się w międzyczasie długo ślizgało). Z 2 na 3 jest taki lekki skok obrotów i trzeba mu czasem pomóc przy dojściu do 2tys.obrotów i lekko odpuścić pedał gazu. Po rozgrzaniu skrzyni jest dobrze i zmiana biegów przebiega normalnie.
Czy warto wymienić olej po 32tys.? Czy to może coś dać? Czy to bardzo niepokojący objaw i koniec jest blisko?

sebek55
13-02-2023, 19:32
Witam. Też mam s maxa od lipca. Zrobilem nim o koło 8 tys. i wszystko było ok, dopóki nie przyszła zima. Zaczeło przeciagać z 2 na 3, czasami też lekko z 3 na 4, a od jakiś dwuch tygodni rozdupczylo się bardziej. Szarpie, nie zmienia biegów tak jak powinno, wczhodzi w tryb awarjny i przestaje reagować na gaz, czuć też lekkie wibracje .

kobrys
16-02-2023, 10:15
czuć też lekkie wibracje .
Brzmi jakby tłumik drgań - zrobił spustoszenie. Standardowa regeneracja cie będzie czekać.

Szukaj warsztatu, szykuj kasę i do roboty...

sebek55
17-02-2023, 05:10
Poczytałem troche o regeneracji tych skrzyń... i zdecydowałem się zrobić przekładkę na manual. Nie chciałbym mieć cały czas z tyłu głowy że za jakiś czas znowu coś się posypie. Mam nadzieję że z manualem będę miał spokój.