Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Pierwsze objawy awarii, uszkodzenia skrzyni Powershift
Czarnecki 19-03-2017, 15:29 Witam,
od dłuższego czasu szukam S-Maxa w benzynie z automatyczną skrzynią biegów PowerShift. Poczytałem i ta skrzynia jest odradzana przy mocnych benzynowych silnikach ze względu na niską trwałość. Czy ktoś z forumowiczów mógłby przybliżyć pierwsze objawy sugerujące stosunkowo szybkie problemy z tą skrzynią? Jak ją dokładnie sprawdzić przed zakupem i na co zwracać uwagę?
Pozdrawiam!
...Poczytałem i ta skrzynia jest odradzana przy mocnych benzynowych silnikach ze względu na niską trwałość. ...
Bzdura. Skrzynia trwalsza od DSG VAGa.
Jeżdżą setki tysięcy i nie psuje ich się jakoś istotnie więcej niż silników ecoboost, o których piszesz.
slawek-kali 19-03-2017, 21:32 Tadeusz daj spokoj...
Skrzynia awaryjna tum bardziej w benzynie, nie lubi wysokich obrotow. Ford wycofal ja w obecnych modelach benzynowych.
Wysokich czyli jakich?
Co powodują wysokie obroty?
Kiedy jeździ się na wysokich obrotach?
PS. U mnie przy autostradowej 140 km/h na 6 biegu jest ok. 2800 rpm...
Czarnecki 20-03-2017, 16:09 Tak poza tematem arekmiz nie szykujesz swojego na sprzedaż? :)
U mnie przy przebiegu prawie 140kkm nic się jeszcze złego nie dzieje więc gdzie ta ponadprzeciętna beznajdziejność PS?
Np u mnie :). Przy przebiegu 90 tys. mam taki wyciek (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=244282) i jak widać nie jestem pierwszy. A w paru innych tematach też znajdą się różne usterki.
Jak slawek-kali napisał, z jakiegoś powodu wycofali PS z benzyn. A szkoda, bo MK5 ma teraz większe spalanie.
Tak poza tematem arekmiz nie szykujesz swojego na sprzedaż? :)
Nie. :) Ja go kupiłem za 52 kpln, a teraz bym sprzedawał za jakieś 60 kpln. :)
Zbyt fajny to samochód jednak, by go sprzedawać. Ma niecałe 5 lat, więc co najmniej drugie tyle nim polatam... :)
Czarnecki 23-03-2017, 00:10 Koledzy powiedzcie czy delikatne szarpnięcie, nie za każdym razem, od czas do czasu przy zmianie biegu z 1 na 2 na zimnym silniku jest normalne przy PowerShift, czy to zwiastuje rychłą awarię?
IMO jeżeli nie ma innych przypadłości to nie ma się co martwić na zapas.
darekcw87800@gmail.com 30-11-2017, 13:50 Mam przejechane swoim mondeo mk4 2.0 ecoboost 240kuni 190000 i nic się nie dzieje .Mój kolega ma takiego samego tylko 203 kunie i ma przejechaneprawie 290000 i nic złego się nie dzieje wymiany oleju co 60000 kilometrów to nie są auta rajdowe tylko do sprawnego i komfortowego przemieszczania wiem że za odrą te skrzynie Pawershift robją po 500-600 tyś kilometrów
qwertykk 01-12-2017, 07:19 Śmiać mi się chce. Może tyle i robią ale po wymianach zestawów sprzęgieł i naprawie sterownika i masę rzeczy po drodze, jak czujnik w skrzyni etc.
Powershifty to najbardziej awaryjne skrzynie w Europie. Konstrukcja ma wiele wad, które wcześniej czy później wychodzą - można je poprawić, ale to kosztuje. Słabe, opiłkujące tłumiki drgań, przegrzewające się sterowniki TCM, padające sprzęgła, wycieki. Akurat doskonale (niestety) znam jej awaryjność i konstrukcję, a warsztat który osobiście znam naprawia powershifty 3-4 razy w tyg i sami twierdzą, że to jest najgorsza konstrukcja na rynku pod względem awaryjności.
lukki100 05-08-2019, 21:13 Śmiać mi się chce. Może tyle i robią ale po wymianach zestawów sprzęgieł i naprawie sterownika i masę rzeczy po drodze, jak czujnik w skrzyni etc.
Powershifty to najbardziej awaryjne skrzynie w Europie. Konstrukcja ma wiele wad, które wcześniej czy później wychodzą - można je poprawić, ale to kosztuje. Słabe, opiłkujące tłumiki drgań, przegrzewające się sterowniki TCM, padające sprzęgła, wycieki. Akurat doskonale (niestety) znam jej awaryjność i konstrukcję, a warsztat który osobiście znam naprawia powershifty 3-4 razy w tyg i sami twierdzą, że to jest najgorsza konstrukcja na rynku pod względem awaryjności.
qwertykk: daj namiar na ten warsztat, bo moja skrzynia już drugi raz pada :(
Net wszystko przyjmie.
Zrób sobie zdjęcie z aktualną gazetą przy szyldzie warsztatu to uwierzę.
Odgrzebaliście posta sprzed 2 lat? :)
A jak chcecie nazwę dobrego warsztatu to znajdźcie w świeższych postach. Przewija się w kilkunastu... :)
lukki100 06-08-2019, 16:08 Szkoda, że moja skrzynia nie wie, że ten wątek ma już 2 lata ;)
arekmiz: podpowiedz trochę tych postów z warsztatami...
lukki100 07-08-2019, 21:14 Dzięki.
Wa-wa trochę daleko, nie wiem czy dojadę ;) ale zawsze mogę zadzwonić i pogadać.
lukki100 14-08-2019, 20:28 Jeszcze jedno pytanie, w kontekście ewentualnej przekładki na skrzynię manualną. Czy wiecie, jaka jest (przynajmniej orientacyjna) żywotność:
- skrzyni manualnej
- wtrysków
- turbiny
w 2.0 TDCi ? Jazda spokojna, żadnego katowania ani wyścigów.
Znając odpowiedź i aktualny przebieg (227 tys. km) mogę łatwiej podjąć decyzję, czy zainwestować w naprawę i zostawić auto, czy raczej ożywić minimalnym kosztem i do żyda...
Naprawdę musiałeś wysłać tego samego posta 3 razy w 3 różnych wątkach?
kolopeter 14-08-2019, 23:19 -ze 300 000 400 000 w zależności od kierowcy.
- aż się posypią
- aż się zesra
silniki są bardzo dobre i wytrzymałe , ale nie nieśmiertelne.
mk4 140 i 163 i wyscigi ?
sprzedasz i co kupisz w tak niskiej cenie ?
Czary Mary 09-10-2022, 19:44 Witam
Jak sprawdzić oznaczenie skrzyni powerschift w ford Kuga 2018r 2.0 tdci czy jest 450 czy 451
Zielony 241 10-10-2022, 10:43 Witam u mnie przy 140 tys. przebiegu zaczęło szarpać przy zmianie biegów, skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Po podłączeniu komputera - błędy P0796, P0766, P0771. Poszukuję sprawdzonego warsztatu w okolicach Warszawy.
Poszukuję sprawdzonego warsztatu w okolicach Warszawy.
Maktrans. Wiele razy wymieniany na tym forum...
Mam pytanie do bardziej doświadczonych.
Auto kupiłem w lipcu 2021 z przebiegiem 230tys. Od razu zrobiłem wszystkie filtry i oleje, łącznie z wymianą oleju w skrzyni.
Skrzynia pracowała bardzo fajnie, jedynie na zimnej delikatnie było czuć zmianę biegów. Teraz mam najechane 262tys.
Od jakichś 2 miesięcy, przy zimnej skrzyni trochę dziwnie zmienia na 2 i 3 bieg. Z 1 na 2 zmiana jest bardzo długa i płynna (tak jakby sprzęgło się w międzyczasie długo ślizgało). Z 2 na 3 jest taki lekki skok obrotów i trzeba mu czasem pomóc przy dojściu do 2tys.obrotów i lekko odpuścić pedał gazu. Po rozgrzaniu skrzyni jest dobrze i zmiana biegów przebiega normalnie.
Czy warto wymienić olej po 32tys.? Czy to może coś dać? Czy to bardzo niepokojący objaw i koniec jest blisko?
Witam. Też mam s maxa od lipca. Zrobilem nim o koło 8 tys. i wszystko było ok, dopóki nie przyszła zima. Zaczeło przeciagać z 2 na 3, czasami też lekko z 3 na 4, a od jakiś dwuch tygodni rozdupczylo się bardziej. Szarpie, nie zmienia biegów tak jak powinno, wczhodzi w tryb awarjny i przestaje reagować na gaz, czuć też lekkie wibracje .
czuć też lekkie wibracje .
Brzmi jakby tłumik drgań - zrobił spustoszenie. Standardowa regeneracja cie będzie czekać.
Szukaj warsztatu, szykuj kasę i do roboty...
Poczytałem troche o regeneracji tych skrzyń... i zdecydowałem się zrobić przekładkę na manual. Nie chciałbym mieć cały czas z tyłu głowy że za jakiś czas znowu coś się posypie. Mam nadzieję że z manualem będę miał spokój.
|
|