Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Brak płynu w DPF uzupełniam sam. Jaki zastosować ?


mirek2602
26-03-2017, 10:18
Witajcie,

W ostatnim okresie przy przebiegu około 180 kkm i u mnie zapaliła się informacja ,,silnik usterka" podjechałem na komputer i diagnoza była szybka, brak płynu do DPF. Zacząłem więc drążyć temat odezwałem się do ASO Forda ale jak usłyszałem że za 1 litr chcą 375zł i za robociznę 250zł to złość się we mnie zebrała i powiedziałem sobie- koniec- wycinka i po problemie potem jednak zacząłem czytać na ten temat i nie taki diabeł straszny jak go malują.

Na wiadomym portalu aukcyjnym płyn Eolys Walker można kupić za 3 lityry coś za koło 430zł, jednak po rozmowie z gościem, który zajmuje się wycinką DPF przestrzegał mnie przed użyciem tego płynu ponieważ podobno wypalają się gniazda zaworowe i ból jeszcze większy.

Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii, jaki środek użyć aby było dobrze, oryginalny środek lany przez forda ukryty jed po numerem 1337646 gdzie w necie znalazłem aukcję z tym środkiem i wygląda tak http://www.ebay.com/itm/FRP-KIT-ADDITIVO-CERINA-DPF-FAP-3-0-Lt-EOLYS-176-RIF-FORD-1337646-fluid-/400651216398.

Całą operację chcę wykonać sam, no na razie bez kompa na ten podjadę do kolegi i go odpowiednie poinformujemy jak i wypalimy statycznie.

Chyba nie ma tu takiego tematu ja chcę się z wami podzielić moimi poczynaniami łacznie ze zrobieniem fotek i ogólnym opisem, bo tak jak pisałem nie taki diabeł straszny jak go malują.

Proszę jednak, że o wasze spostrzeżenia, na co zwrócić uwagę i nawet jaśli będzie to uwaga oczywista to też chcę ją poznać.

Zatem przystępujemy do dzieła:).

ml

Ok po lekturze jaka mam za sobą odpowiedni płyn został wybrany ja stawiam na PŁYN EOLYS 176 INFINEUM Dodatek FAP DPF 1litr ORYG zakupiłem dwie sztuki po 1 litr, zważywszy ze zbiornik ma 1,7 litra i wystarcza na około 60 kkm wtedy ja tym samochodem jeździec juz nie zamierzam. Chciałbym w tym miejscu zwrócić uwagę tankujcie swoje samochody z dpf do pełna, niezależnie od tego czy tankujesz za 5 zł czy za 200 dawka płynu podawana jest taka sama i łatwo go wypsikać w krótkim czasie bo mimo wszystko to nie tania naprawa.

ciapas
28-03-2017, 20:02
zamiennie można zalać litro ON zamiast EOLYS.. :) za całe 4.39

Bump:

Lukasz2525
28-03-2017, 20:23
Gdzie znajduje się zbiornik?

ciapas
28-03-2017, 20:35
pod siedzeniem pasażerów tył dostęp od podwozia z kanału lub podnośnika

Lukasz2525
28-03-2017, 20:48
Skontroluję sobię jak będę miał okazję zajrzeć. Widać stan, jest przezroczysty, ma miarkę czy jak to wygląda ?

madamsz
29-03-2017, 08:17
Nie mam miarek, uzupełnienie robi się przez dolny przewód i czeka aż przeleje przez górny. Zbiorniczek jest za zbiornikiem paliwa i mieści około 1,7 litra. Ogólnie powinien być Eolys i koszta tego w serwisie są chore - dwa dolania i masz załatwione koszta związane z wycinką DPFa i wgraniem obrobionego softu. Ale decyzja należy jak zawsze do użytkownika.

Mariusz

krzys1968
29-03-2017, 17:18
Skontroluję sobię jak będę miał okazję zajrzeć. Widać stan, jest przezroczysty, ma miarkę czy jak to wygląda ?

Tu zobacz jak to wyglada https://www.youtube.com/watch?v=XLgMjSylteM

mirek2602
31-03-2017, 07:36
Sprawa dziś znalazła swój finał. Dotarł do mnie Eolys wpakowałem się w kanał pod samochodem i w okolicy zbiornika paliwa zlokalizowany jest znacznie mniejszy zbiorniczek, który mnie interesował. Wystają z niego dwie rureczki zatkane specjalnymi zaślepkami po zwolnieniu dwóch zatrzasków zdejmujemy owe zaślepki. Do kikuta wystającego na sztywno ze zbiornika podłączamy wlew środka, do ,,luźno latającego" zakładamy wężyk przelewowy. Z drugiej strony węża wlewowego dokręcamy butelkę z środkiem w buteleczce robimy dziurę, środek spływa sobie grawitacyjnie do zbiornika, kontrolujemy rureczkę przelewu kiedy tam pojawi się płyn kończymy uzupełnianie, zapinamy zaślepki... brudną robotę mamy za sobą. Dalej podpinamy komputer resetujemy moduł polepszacza paliwa. Ja dodatkowo uruchomiłem procedurę statycznego wypalania DPF, powiem szczerze, że w pewnym momencie zacząłem się troszkę bać ponieważ wydech osiągną na prawdę wysoką temperaturę wszystko trwało około 6 minut potem obroty spadły, pojawił się komunikat o powodzeniu całej procedury, tym samym pozbyłem się problemu, przynajmniej na jakiś czas:). Ale nie jest to naprawdę nic trudnego, całość kosztowała około 500zł wycinka minimum 800zł ja się na nią nie zdecydowałem, w przypadku pytań pisać:).

Lukasz2525
31-03-2017, 18:54
Dlaczego uzupełniałeś? Był jakiś komunikat? Coś się zmieniło po uzupełnieniu? Zmiana spalania?

bogdanO
24-02-2019, 08:46
Mam wycięty DPF i o przejechaniu kilkunastu tys. zapaliła się kontrolka "awaria silnika". okazuje się że zbiorniczek z płynem do DPF jest pusty! Zamierzam zalać go ON i zresetować komp. Po co drogi płyn jak DPF wycięty?

Andrzej_K
24-02-2019, 12:06
Mam wycięty DPF i o przejechaniu kilkunastu tys. zapaliła się kontrolka "awaria silnika". okazuje się że zbiorniczek z płynem do DPF jest pusty! Zamierzam zalać go ON i zresetować komp. Po co drogi płyn jak DPF wycięty?

Wypnij wtyczkę z modułu pod siedzeniem i wykładziną pasażera ( z tyłu) gdy to nic nie pomoże zalej ON. Jest wątek za forum. ( samo zalanie ON nic nie da, trzeba jeszcze "powiadomić o tym moduł/komputer" )

Sforrest
24-02-2019, 18:43
Akurat wczoraj przeprowadziłem operację uzupełniania płynu. Po podpięciu elmconfig i próbie resetu wywalało błąd, na forscanie to samo. Zostawiłem auto na około 3 godz, a jak później odpaliłem błędu brak. Wszystko zajęło mi 30 min pracy.