Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Jakie amory wybrać


KuRcZaKjaS
27-03-2017, 22:12
Witam,
Jakie amortyzatory poleca Forum. Auto to fokus mk2 1.6 tdci 109 KM.

Vojta
28-03-2017, 03:22
Jak do każdego samochodu - oryginalne.

http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Amortyzatory-przod/415

KuRcZaKjaS
28-03-2017, 04:32
podobno orginalne sie wylewaja

Fulara
28-03-2017, 06:25
kyb

hindus
28-03-2017, 06:27
Stare się wylewały ;)

Marek
28-03-2017, 06:44
Masz do wyboru tego trochę KYB, MONROE, OPTIMAL,DELPHI,BILSTEIN,TRW i zapewne jeszcze kilka innych.

Nie kupuj dziadostwa typu SRL czy inny ryż "bo tani". Tanio przy zakupie, a za kilka miesięcy będziesz szukał nowych.

Ja ostatnio do zafiry kupowałem komplet amorów TRW, a sprężyn Jamex.

RyszardaTrzeciaWaza
28-03-2017, 07:46
Mam doświadczenia z różnymi producentami.
Nie polecam Bilsteinów.
Albo jest dużo podróbek na rynku, albo strasznie spadły na jakości. Regularnie po 3 latach się rozlewają.

Kayaba jest dobra, ale też potrafi się szybko rozdupcyć.

Polecam za to Sachs. Są może troche droższe niż konkurencja, ale warto dopłacić.

Fulara
28-03-2017, 07:52
kyb był ok, jak był japan

teraz jest hungary albo spain

ale i tak polecam

Vojta
28-03-2017, 13:32
Nie kupuj dziadostwa typu SRL czy inny ryż "bo tani". Tanio przy zakupie, a za kilka miesięcy będziesz szukał nowych.
.

Wbrew pozorom, w moim poprzednim aucie jezdzilem tylko na amorach SRL i dawały radę, naprawdę dawały....:one:

KuRcZaKjaS
28-03-2017, 16:56
a te od motocrafta bo nieznam firmy

Marek
28-03-2017, 17:14
Motorcraft to oryginał :)

Wbrew pozorom, w moim poprzednim aucie jezdzilem tylko na amorach SRL i dawały radę, naprawdę dawały....

Jedna jaskółka .....

Poczytaj opinie w necie. Zapytaj mechanika. Poza tym chcesz kupuj...ja czasem też totka wysyłam....może trafię :P

foc2004
28-03-2017, 21:37
Jak słyszę zawieszenie (amortyzatory) to na myśl przychodzą mi zawsze dwie firmy: Sachs albo Monroe ;)

kumpel Fordzika
28-03-2017, 22:10
KYB w kilku autach sprawdzały się świetnie. Lepsze moim zdaniem od SACHS, bo KYB szybsze w reakcji. Tylko oryginalne trzeba kupić, bo podrabiane na potęgę !

seba22k
29-03-2017, 14:06
Ja wymieniłem na kyb i jestem zadowolony

KonGos
30-03-2017, 09:40
ja 13 miesięcy temu zmieniłem na KAYABy i na przeglądzie wynik wyszedł świetny, oba w idealnym stanie i idealnie równe parametry. Kupiłem na alletanio komplet amorków z osłonami i odbojami, wymieniałem samemu. Jak będziesz miał pytania to pisz lub zacytuj post 8)

tiga1916
30-03-2017, 10:29
Dobre amory są firmy KONI mogę polecić z czystym sumieniem.

dżejms_bont
30-03-2017, 11:01
Dwa lata temu wymieniłem na Kyb. Super. Nic się z nimi nie dzieje, a jeżdżę dużo po Krk. Tory, dziury, koleiny.

KuRcZaKjaS
30-03-2017, 13:47
no to bede szukal kyb dzieki zamykam.

TomQ62
30-03-2017, 15:43
no to bede szukal kyb dzieki zamykam.

Najlepiej u autoryzowanych sprzedawców, bo żółte rączki je masowo podrabiają.

cytus
04-04-2017, 21:20
KYB w kilku autach sprawdzały się świetnie. Lepsze moim zdaniem od SACHS, bo KYB szybsze w reakcji. Tylko oryginalne trzeba kupić, bo podrabiane na potęgę !
Hej,

Macie może jakieś doświadczenia z amorami Monroe?
Posłużą trochę? Czy duży przeskok pomiędzy Sachs? Oprócz ceny.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

kumpel Fordzika
06-04-2017, 11:20
Tak. Zamontowałem kiedyś co ważne oryginalne Monroły do Fiata Bravo, dedykowane do tego modelu według katalogu. Trzeba było sprzedać Bravo, bo nie dało się jeździć, twardo i bez tłumienia.

cytus
06-04-2017, 11:50
Tak. Zamontowałem kiedyś co ważne oryginalne Monroły do Fiata Bravo, dedykowane do tego modelu według katalogu. Trzeba było sprzedać Bravo, bo nie dało się jeździć, twardo i bez tłumienia.
Czyli padaka :/ ?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Fulara
06-04-2017, 11:57
to lepiej sprzedać auto niż wymienić amory ? he he

jak ci się opona w rowerze przebije to też sprzedajesz rower :) ?

cytus
06-04-2017, 12:02
to lepiej sprzedać auto niż wymienić amory ? he he

jak ci się opona w rowerze przebije to też sprzedajesz rower :) ?
Dobre ;)

Z jakich Ty korzystasz?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Fulara
06-04-2017, 12:11
kyb

miód malina, nic mi więcej nie potrzeba

cytus
06-04-2017, 12:17
kyb

miód malina, nic mi więcej nie potrzeba
Jeżeli te Monroe są faktycznie takie twarde, jaki to ma wpływ na własności jezdne? Rozumiem komfort podróżowania - pewnie i tak bardzo subiektywne dla każdego..


Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Fulara
06-04-2017, 12:18
nie odpowiem, bo w sumie nie wiem. dużo mają do tego jeszcze springi i ciśnienie opon

cytus
06-04-2017, 12:24
springi - sprężyny masz na myśli?
Właśnie czy jeżeli m wyciek z amora tylko tak naprawde... spokojnie moge sprezyny zostawic ? W serwisie twierdza ze zawsze pakiet sie wymienia w takiej sytuacji
.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Fulara
06-04-2017, 12:27
jak nie są pęknięte jak auto za bardzo nie siedzi to pewnie że zostawić

Grzegorz MX
06-04-2017, 12:43
tylko jak będziesz rozmontowywać kolumnę McPersona - to zobacz stan sprężyn. U mnie na przodzie był górny zwój ułamany. Wymieniłem na jakieś Szwedzkie lesjofors. Spręzyny same się nie łamią. Najczęściej powodem jest udar (z dziury) albo padnięte łożysko amora.

Popatrz na stan odbojów i łożyska na przodzie, czy lekko się kręci i nigdzie nie blokuje. czasami wystarczy dobrze przesmarować a rzadziej wymienić. tutaj polecam lemforder.

powodzenia

cytus
08-04-2017, 10:20
tylko jak będziesz rozmontowywać kolumnę McPersona - to zobacz stan sprężyn. U mnie na przodzie był górny zwój ułamany. Wymieniłem na jakieś Szwedzkie lesjofors. Spręzyny same się nie łamią. Najczęściej powodem jest udar (z dziury) albo padnięte łożysko amora.

Popatrz na stan odbojów i łożyska na przodzie, czy lekko się kręci i nigdzie nie blokuje. czasami wystarczy dobrze przesmarować a rzadziej wymienić. tutaj polecam lemforder.

powodzenia

Hej,

Jeszcze jedno pytanko mam do Was. Które amortyzatory Sachs pasują do mojej foki? Jaki numer dokładnie? Bo nie mogę sobie tego polinkować, a w serwisie ostrzegali, żebym nie wziął czasem amorów do focusa mk2/mk3 które nie pasują już do focusa mk3 2012...
Mój VIN: WF0LXXGCBLCG83835
Focus mk3 kombi 1.6 Ecoboost 150PS produkcja 2012.
Z opisu teoretycznie pasuje do mojego właśnie ale nie chciałbym wtopić:

Amortyzator SACHS 315 469
Amortyzator SACHS 315 470
Pasuje do: Ford FOCUS III Turnier 1.6 EcoBoost 150KM

Z góry dzięki za pomoc.

Marek
08-04-2017, 12:10
Zamontowałem kiedyś co ważne oryginalne Monroły do Fiata Bravo, dedykowane do tego modelu według katalogu. Trzeba było sprzedać Bravo, bo nie dało się jeździć, twardo i bez tłumienia.

Od kiedy amortyzator odpowiada za twardość zawieszenia? Od tego jest sprężyna. Nie będę wnikał czy coś spierniczone przy montażu czy wada fabryczna itp...

Spokojnie można kupić monroe. Normalne amory tak jak Kayaby czy sachs. Ja montowałem TRW.

cytus
08-04-2017, 15:22
Od kiedy amortyzator odpowiada za twardość zawieszenia? Od tego jest sprężyna. Nie będę wnikał czy coś spierniczone przy montażu czy wada fabryczna itp...

Spokojnie można kupić monroe. Normalne amory tak jak Kayaby czy sachs. Ja montowałem TRW.
No cenowo bardzo duża różnica. Zobaczymy jak w jakości wyjdzie.... Ile na tym człowiek pojeździ.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

TomekM_1983
08-04-2017, 17:56
Od kiedy amortyzator odpowiada za twardość zawieszenia?
Mniej więcej od wtedy, kiedy wymyślono amortyzator w kształcie jaki znamy obecnie :)

Marek
08-04-2017, 18:00
A miałeś kiedyś po wymianie amorów jak kolega kumpel fordzika?

Amor dociska koło do podłoża i tyle. Jak może być twardo po wymianie amora?

TomQ62
08-04-2017, 18:27
Amor dociska koło do podłoża i tyle. Jak może być twardo po wymianie amora?

Niestety, ale się mylisz.
Rolą amortyzatora jest tłumienie skoku koła, czyli drgań.
Wniosek z tego, że im mocniej tłumi tym twardsze zawieszenie i odwrotnie.
Łatwo się o tym przekonać w samochodzie z wyższego segmentu. Np. Audi stosuje amortyzatory z regulowanym tłumieniem za pomocą pola magnetycznego oddziałującego na ferromagnetyczny płyn w amortyzatorze. Możesz sobie wybrać akcję zawieszenia od komfortu, po ultratwardą.

Marek
08-04-2017, 19:38
Rolą amortyzatora jest tłumienie skoku koła, czyli drgań.

O tym samym piszemy.

Poza tym nie ma co tu porównywać regulowanego zawieszenia do zwykłego amora. Żeby było tak twardo jak kumpel fordzika napisał to by praktycznie w miejscu musiał stać.

Miałem nowe monroe w mdo mk1 i nic z powyższego nie miało miejsca. Po tym czasie miałem w różnych autach nowe amory i nigdy nic takiego nie występowało, a kiedyś montowałem nawet kamoka.
W ostatnim miesiącu w dwóch autach zmieniałem na nowe i prócz lepszego wybierania nierówności nie obserwuję nic innego.

TomQ62
08-04-2017, 19:48
@ Marek.
Wystarczy zamontować gazowe i olejowe by doświadczyć sporej różnicy w tłumieniu amortyzatorów, czyli twardości zawieszenia. O wyczynowych nie wspomnę, bo wtedy zawias bardziej przypomina sztywniaka z karta.

kumpel Fordzika
08-04-2017, 23:10
A miałeś kiedyś po wymianie amorów jak kolega kumpel fordzika?

Amor dociska koło do podłoża i tyle. Jak może być twardo po wymianie amora?
U mnie to była taka akcja, że amory olejowe zostały zamienione na olejowo-gazowe (przynajmniej z tego co pamiętam :) ) takie wtedy były i takie w katalogu szły do tego Bravo. Wszystko dobrze było zrobione bo w serwisie firmowym, no kolega robił co mnie do tej zmiany namówił, ze auto jak po sznurku będzie szło :)
Teraz am fajnie w Foce twardo, ale nie sztywno, rzekł bym. Czym większa prędkość tym lepiej. Tyle, że u mnie fabryczne fordowskie i auto ma przejechane ledwo 38 tys, więc to jeszcze nie rozbite zawieszenie.