KuRcZaKjaS
27-03-2017, 22:12
Witam,
Jakie amortyzatory poleca Forum. Auto to fokus mk2 1.6 tdci 109 KM.
Jakie amortyzatory poleca Forum. Auto to fokus mk2 1.6 tdci 109 KM.
Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Jakie amory wybrać KuRcZaKjaS 27-03-2017, 22:12 Witam, Jakie amortyzatory poleca Forum. Auto to fokus mk2 1.6 tdci 109 KM. Vojta 28-03-2017, 03:22 Jak do każdego samochodu - oryginalne. http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Amortyzatory-przod/415 KuRcZaKjaS 28-03-2017, 04:32 podobno orginalne sie wylewaja Fulara 28-03-2017, 06:25 kyb hindus 28-03-2017, 06:27 Stare się wylewały ;) Marek 28-03-2017, 06:44 Masz do wyboru tego trochę KYB, MONROE, OPTIMAL,DELPHI,BILSTEIN,TRW i zapewne jeszcze kilka innych. Nie kupuj dziadostwa typu SRL czy inny ryż "bo tani". Tanio przy zakupie, a za kilka miesięcy będziesz szukał nowych. Ja ostatnio do zafiry kupowałem komplet amorów TRW, a sprężyn Jamex. RyszardaTrzeciaWaza 28-03-2017, 07:46 Mam doświadczenia z różnymi producentami. Nie polecam Bilsteinów. Albo jest dużo podróbek na rynku, albo strasznie spadły na jakości. Regularnie po 3 latach się rozlewają. Kayaba jest dobra, ale też potrafi się szybko rozdupcyć. Polecam za to Sachs. Są może troche droższe niż konkurencja, ale warto dopłacić. Fulara 28-03-2017, 07:52 kyb był ok, jak był japan teraz jest hungary albo spain ale i tak polecam Vojta 28-03-2017, 13:32 Nie kupuj dziadostwa typu SRL czy inny ryż "bo tani". Tanio przy zakupie, a za kilka miesięcy będziesz szukał nowych. . Wbrew pozorom, w moim poprzednim aucie jezdzilem tylko na amorach SRL i dawały radę, naprawdę dawały....:one: KuRcZaKjaS 28-03-2017, 16:56 a te od motocrafta bo nieznam firmy Marek 28-03-2017, 17:14 Motorcraft to oryginał :) Wbrew pozorom, w moim poprzednim aucie jezdzilem tylko na amorach SRL i dawały radę, naprawdę dawały.... Jedna jaskółka ..... Poczytaj opinie w necie. Zapytaj mechanika. Poza tym chcesz kupuj...ja czasem też totka wysyłam....może trafię :P foc2004 28-03-2017, 21:37 Jak słyszę zawieszenie (amortyzatory) to na myśl przychodzą mi zawsze dwie firmy: Sachs albo Monroe ;) kumpel Fordzika 28-03-2017, 22:10 KYB w kilku autach sprawdzały się świetnie. Lepsze moim zdaniem od SACHS, bo KYB szybsze w reakcji. Tylko oryginalne trzeba kupić, bo podrabiane na potęgę ! seba22k 29-03-2017, 14:06 Ja wymieniłem na kyb i jestem zadowolony KonGos 30-03-2017, 09:40 ja 13 miesięcy temu zmieniłem na KAYABy i na przeglądzie wynik wyszedł świetny, oba w idealnym stanie i idealnie równe parametry. Kupiłem na alletanio komplet amorków z osłonami i odbojami, wymieniałem samemu. Jak będziesz miał pytania to pisz lub zacytuj post 8) tiga1916 30-03-2017, 10:29 Dobre amory są firmy KONI mogę polecić z czystym sumieniem. dżejms_bont 30-03-2017, 11:01 Dwa lata temu wymieniłem na Kyb. Super. Nic się z nimi nie dzieje, a jeżdżę dużo po Krk. Tory, dziury, koleiny. KuRcZaKjaS 30-03-2017, 13:47 no to bede szukal kyb dzieki zamykam. TomQ62 30-03-2017, 15:43 no to bede szukal kyb dzieki zamykam. Najlepiej u autoryzowanych sprzedawców, bo żółte rączki je masowo podrabiają. cytus 04-04-2017, 21:20 KYB w kilku autach sprawdzały się świetnie. Lepsze moim zdaniem od SACHS, bo KYB szybsze w reakcji. Tylko oryginalne trzeba kupić, bo podrabiane na potęgę ! Hej, Macie może jakieś doświadczenia z amorami Monroe? Posłużą trochę? Czy duży przeskok pomiędzy Sachs? Oprócz ceny. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka kumpel Fordzika 06-04-2017, 11:20 Tak. Zamontowałem kiedyś co ważne oryginalne Monroły do Fiata Bravo, dedykowane do tego modelu według katalogu. Trzeba było sprzedać Bravo, bo nie dało się jeździć, twardo i bez tłumienia. cytus 06-04-2017, 11:50 Tak. Zamontowałem kiedyś co ważne oryginalne Monroły do Fiata Bravo, dedykowane do tego modelu według katalogu. Trzeba było sprzedać Bravo, bo nie dało się jeździć, twardo i bez tłumienia. Czyli padaka :/ ? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Fulara 06-04-2017, 11:57 to lepiej sprzedać auto niż wymienić amory ? he he jak ci się opona w rowerze przebije to też sprzedajesz rower :) ? cytus 06-04-2017, 12:02 to lepiej sprzedać auto niż wymienić amory ? he he jak ci się opona w rowerze przebije to też sprzedajesz rower :) ? Dobre ;) Z jakich Ty korzystasz? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Fulara 06-04-2017, 12:11 kyb miód malina, nic mi więcej nie potrzeba cytus 06-04-2017, 12:17 kyb miód malina, nic mi więcej nie potrzeba Jeżeli te Monroe są faktycznie takie twarde, jaki to ma wpływ na własności jezdne? Rozumiem komfort podróżowania - pewnie i tak bardzo subiektywne dla każdego.. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Fulara 06-04-2017, 12:18 nie odpowiem, bo w sumie nie wiem. dużo mają do tego jeszcze springi i ciśnienie opon cytus 06-04-2017, 12:24 springi - sprężyny masz na myśli? Właśnie czy jeżeli m wyciek z amora tylko tak naprawde... spokojnie moge sprezyny zostawic ? W serwisie twierdza ze zawsze pakiet sie wymienia w takiej sytuacji . Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Fulara 06-04-2017, 12:27 jak nie są pęknięte jak auto za bardzo nie siedzi to pewnie że zostawić Grzegorz MX 06-04-2017, 12:43 tylko jak będziesz rozmontowywać kolumnę McPersona - to zobacz stan sprężyn. U mnie na przodzie był górny zwój ułamany. Wymieniłem na jakieś Szwedzkie lesjofors. Spręzyny same się nie łamią. Najczęściej powodem jest udar (z dziury) albo padnięte łożysko amora. Popatrz na stan odbojów i łożyska na przodzie, czy lekko się kręci i nigdzie nie blokuje. czasami wystarczy dobrze przesmarować a rzadziej wymienić. tutaj polecam lemforder. powodzenia cytus 08-04-2017, 10:20 tylko jak będziesz rozmontowywać kolumnę McPersona - to zobacz stan sprężyn. U mnie na przodzie był górny zwój ułamany. Wymieniłem na jakieś Szwedzkie lesjofors. Spręzyny same się nie łamią. Najczęściej powodem jest udar (z dziury) albo padnięte łożysko amora. Popatrz na stan odbojów i łożyska na przodzie, czy lekko się kręci i nigdzie nie blokuje. czasami wystarczy dobrze przesmarować a rzadziej wymienić. tutaj polecam lemforder. powodzenia Hej, Jeszcze jedno pytanko mam do Was. Które amortyzatory Sachs pasują do mojej foki? Jaki numer dokładnie? Bo nie mogę sobie tego polinkować, a w serwisie ostrzegali, żebym nie wziął czasem amorów do focusa mk2/mk3 które nie pasują już do focusa mk3 2012... Mój VIN: WF0LXXGCBLCG83835 Focus mk3 kombi 1.6 Ecoboost 150PS produkcja 2012. Z opisu teoretycznie pasuje do mojego właśnie ale nie chciałbym wtopić: Amortyzator SACHS 315 469 Amortyzator SACHS 315 470 Pasuje do: Ford FOCUS III Turnier 1.6 EcoBoost 150KM Z góry dzięki za pomoc. Marek 08-04-2017, 12:10 Zamontowałem kiedyś co ważne oryginalne Monroły do Fiata Bravo, dedykowane do tego modelu według katalogu. Trzeba było sprzedać Bravo, bo nie dało się jeździć, twardo i bez tłumienia. Od kiedy amortyzator odpowiada za twardość zawieszenia? Od tego jest sprężyna. Nie będę wnikał czy coś spierniczone przy montażu czy wada fabryczna itp... Spokojnie można kupić monroe. Normalne amory tak jak Kayaby czy sachs. Ja montowałem TRW. cytus 08-04-2017, 15:22 Od kiedy amortyzator odpowiada za twardość zawieszenia? Od tego jest sprężyna. Nie będę wnikał czy coś spierniczone przy montażu czy wada fabryczna itp... Spokojnie można kupić monroe. Normalne amory tak jak Kayaby czy sachs. Ja montowałem TRW. No cenowo bardzo duża różnica. Zobaczymy jak w jakości wyjdzie.... Ile na tym człowiek pojeździ. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka TomekM_1983 08-04-2017, 17:56 Od kiedy amortyzator odpowiada za twardość zawieszenia? Mniej więcej od wtedy, kiedy wymyślono amortyzator w kształcie jaki znamy obecnie :) Marek 08-04-2017, 18:00 A miałeś kiedyś po wymianie amorów jak kolega kumpel fordzika? Amor dociska koło do podłoża i tyle. Jak może być twardo po wymianie amora? TomQ62 08-04-2017, 18:27 Amor dociska koło do podłoża i tyle. Jak może być twardo po wymianie amora? Niestety, ale się mylisz. Rolą amortyzatora jest tłumienie skoku koła, czyli drgań. Wniosek z tego, że im mocniej tłumi tym twardsze zawieszenie i odwrotnie. Łatwo się o tym przekonać w samochodzie z wyższego segmentu. Np. Audi stosuje amortyzatory z regulowanym tłumieniem za pomocą pola magnetycznego oddziałującego na ferromagnetyczny płyn w amortyzatorze. Możesz sobie wybrać akcję zawieszenia od komfortu, po ultratwardą. Marek 08-04-2017, 19:38 Rolą amortyzatora jest tłumienie skoku koła, czyli drgań. O tym samym piszemy. Poza tym nie ma co tu porównywać regulowanego zawieszenia do zwykłego amora. Żeby było tak twardo jak kumpel fordzika napisał to by praktycznie w miejscu musiał stać. Miałem nowe monroe w mdo mk1 i nic z powyższego nie miało miejsca. Po tym czasie miałem w różnych autach nowe amory i nigdy nic takiego nie występowało, a kiedyś montowałem nawet kamoka. W ostatnim miesiącu w dwóch autach zmieniałem na nowe i prócz lepszego wybierania nierówności nie obserwuję nic innego. TomQ62 08-04-2017, 19:48 @ Marek. Wystarczy zamontować gazowe i olejowe by doświadczyć sporej różnicy w tłumieniu amortyzatorów, czyli twardości zawieszenia. O wyczynowych nie wspomnę, bo wtedy zawias bardziej przypomina sztywniaka z karta. kumpel Fordzika 08-04-2017, 23:10 A miałeś kiedyś po wymianie amorów jak kolega kumpel fordzika? Amor dociska koło do podłoża i tyle. Jak może być twardo po wymianie amora? U mnie to była taka akcja, że amory olejowe zostały zamienione na olejowo-gazowe (przynajmniej z tego co pamiętam :) ) takie wtedy były i takie w katalogu szły do tego Bravo. Wszystko dobrze było zrobione bo w serwisie firmowym, no kolega robił co mnie do tej zmiany namówił, ze auto jak po sznurku będzie szło :) Teraz am fajnie w Foce twardo, ale nie sztywno, rzekł bym. Czym większa prędkość tym lepiej. Tyle, że u mnie fabryczne fordowskie i auto ma przejechane ledwo 38 tys, więc to jeszcze nie rozbite zawieszenie. |