Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jaki układ hamulcowy jest najlepszy? Bosh/Brembo/Ate/Ferodo?


eliano55
30-03-2017, 18:52
Witam

Od roku już jestem na tym forum i od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem FF mk3 z silnikiem 2.0 tdci. Byłem u Heko, którego pozdrawiam, silnik igła.
I jak to bywa po dodaniu mocy, szybciej zużywają się hamulce.
Toteż dziś się dowiedziałem iż moje przednie heble są do wymiany w całości.

Tak więc chciałbym dowiedzieć się jaka marka, jaki zestaw Tarcze + Klocki jest najlepszy dla Focusa z 2.0 tdci.

Zakładam że nie oryginalne tylko jakieś zamienniki, jednak jest ich tak wiele że ciężko mi się zdecydować.

No i oczywiście szukałem na tym forum wcześniej info na ww temat ale nie mogłem znaleźć, tak więc BARDZO SKROMNIE PROSZE O POMOC :one:

ignas
30-03-2017, 19:43
Na tej stronie (https://ford.sklep.pl/product-pol-13602-klocki-hamulcowe-Ford-kpl-przod-1712024.html) możesz kupić oryginalne klocki Ford (FoMoCo). Kliknij na zdjęcie, żeby je powiększyć - zobaczysz napis rozpoczynający się od "FER" (Ferodo). A tu możesz kupić klocki Ferodo Premier (https://ford.sklep.pl/product-pol-16797-klocki-hamulcowe-Ferodo-Premier-przod-POLECANE.html) -
ja jeszcze klocków nie zmieniałem, ale już wiem, że wybiorę właśnie te :)
Jeśli chodzi o tarcze to też szukałbym producenta oryginału.

Oksgarth
30-03-2017, 21:55
Z zaprzyjaźnionego serwisu wiem że jeżeli montuje się tarcze z motorcrafta a ma się ciężką nogę i ostro hamuje to potrafią się tarcze delikatnie pofalować co za tym idzie bicie na kierownicy przy mocnym hamowaniu.
Najwięcej przypadków z aut firmowych.

Konani
31-03-2017, 08:15
Ja stosuję klocki Kamoka, z tego względu, że nie piszczą nawet nowe, a polecił mi je znajomy , bo interesowała mnie długa eksploatacja, kosztem troszkę gorszego hamowania, bo są twarde. W hamulcach z ABS to akurat nie ma takiego znaczenia liczy się reakcja i umiejętności. Generalnie wszystkie z w/w to dobre firmy i cec***ą się bardzo dobrym wykonaniem, oferujące wysokiej jakości produkty. Wszystko zależy od stylu jazdy, dlatego polecam nauczyć się hamowania silnikiem, wtedy klocki się będą dłużej zużywać i zaoszczędzisz na ropie :)

Fulara
31-03-2017, 08:51
dywagacje nad wyższością bożego narodzenia nad świętem allaha :)

Matych
31-03-2017, 09:47
Dokładnie -jeśli chodzi o orginalne ATE montowane w tych samochodach to naprawdę nie ma tu czego poprawiać.

ignas
31-03-2017, 11:36
orginalne ATE montowane w tych samochodach

ATE firmuje cały system hamulcowy, ale klocki produkuje Ferodo (opis "FER" na klockach):
https://www.youtube.com/watch?v=DWkK_SPOJn4
https://www.youtube.com/watch?v=fDUagbA84yw
Niestety nie wiem, kto produkuje tarcze dla Forda, ale patrząc na ceny (https://ford.sklep.pl/pol_m_Focus-2011-2017_hamulce_os-przednia_tarcze-1054.html) [przefiltrowałem: Focus III (2011->) + 2,0 Duratorq (TDCI 136/140/163PS typ DW10C)] wybrałbym oryginały Forda.

eliano55
31-03-2017, 12:53
Z zaprzyjaźnionego serwisu wiem że jeżeli montuje się tarcze z motorcrafta a ma się ciężką nogę i ostro hamuje to potrafią się tarcze delikatnie pofalować co za tym idzie bicie na kierownicy przy mocnym hamowaniu.
Najwięcej przypadków z aut firmowych.

Wlaśnie dlatego szybko mi sie skonczyły hamulce i wlasnie dlatego musze szybko wymienic :619:

Bump: Dokładnie -jeśli chodzi o orginalne ATE montowane w tych samochodach to naprawdę nie ma tu czego poprawiać.

Według mnie jest jeszcze miejsce na poprawę, stąd moje pytanie. Czy jakieś inne firmy robia lepszy produkt od oryginału Forda.

EDIT

Chyba faktycznie masz racje, raczej ATE robi najlepsze tarcze. Jedyne alternatywy to ATE PowerDisc i Brembo MAX czyli nacinane tarcze. Czyli takie którch się boje gdyż mogą zostać pogięte przez mój spokojny styl jazdy :619:

Dzięki za pomoc panowie

Matych
31-03-2017, 16:22
ATE powrr disc nic nie zmieniło jak je założyłem po nich z powtotem wróciłem do zwykkłego ATE tak samo jak ceramiczne klocki ATE

eliano55
31-03-2017, 20:11
ATE powrr disc nic nie zmieniło jak je założyłem po nich z powtotem wróciłem do zwykkłego ATE tak samo jak ceramiczne klocki ATE

O tym samym pomyslalem. Kupione zamowione ATE + Ferrodo. Milego weekendu!

Tarmas
31-03-2017, 22:30
Moim zdaniem wszelkie dywagacje na temat różnic w działaniu od średniej półki wzwyż to tak jak z audiofilami. Niby ktoś miał jakieś tam odczucia, potem dołącza się reszta i wychodzi, żeby kupować buk wie co.

Ja w MK2.5 jeżdżę na komplecie TRW i nie zmienię. Tarcze mam od jakichś 100 tys. km, a klocki wymieniam wtedy, kiedy trzeba.

A jak się komuś szybko Motorcrafty skończyły, to i inne tak samo szybko padną.

Wojtek O.
01-04-2017, 11:03
Trwałość klocków raczej się nie poprawi po zmianie na lepsze. Odczuwalnie i mierzalnie może zmienić się droga hamowania szczególnie z dużych prędkości, pylenie, czy agresywność.
Też trochę grzebałem w tym temacie planując podciągnięcie mocy. Klocki ceramiczne w żaden sposób lepiej nie hamują. One tylko nie zostawiają agresywnego nalotu widocznego na feldze, jeśli ktoś chce poprawić skuteczność hamulców to trzeba niestety wrzucić większe(np. z ST) co może też wydłużyć ich żywotność, albo założyć EBC z najwyższych linii, co da nam ostrzejszą reakcję i odrobinę skróci drogę hamowania. Jednocześnie zazwyczaj klocki takie kończą się szybciej. Raczej nie ma czegoś takiego jak klocki "long life" poza twardymi, ale słabo hamującymi, a nie o to nam chodzi w układzie hamulcowym.
Ja osobiście mam Tarcze ATE z przodu PowerDisc(bo ładniej wyglądają), klocki Zimmerman bo są równie skuteczne co ATE a były tańsze.
Polecał bym też porozmawiać z ludźmi z np. BrakeParts (taki sklep tylko od hamulców) Albo wskoczyć na forum Focus Klub Polska gdzie jest dość obszerny wątek o hamulcach.
Pozdrawiam

TomQ62
01-04-2017, 13:23
Dobrze piszesz.
Osobiście, po kilku latach poszukiwań, co prawda do znacznie mocniejszego auta niż Focus, znalazłem parę niemal idealną. Głównie chodziło mi i odkształcanie się tarcz ochlapanych wodą po ostrym hamowaniu. To tarcze Zimmerman i klocki ATE. Tylko trzeba zwrócić uwagę by klocki były Made in Germany lub Espania. Inne to szajs.
Tą konfigurację stosuję z powodzeniem w 300-tu konnym potworku. Nic nie piszczy, nic nie wibruje, hamowanie precyzyjne i skuteczne, czyli 100% zadowolenia.

jarekfxsilver
01-04-2017, 17:11
Dokładnie -jeśli chodzi o orginalne ATE montowane w tych samochodach to naprawdę nie ma tu czego poprawiać.

Zawsze jest co poprawiać!!! :-) Ja od tygodnia mam w swoim mk3 ST zamontowany cały przedni hebel od focus mk3 RS, on ma tarczę średnicy 350mm (st ma 320, mój tak miał bo są wersje st też z tarczami chyba 336mm), do tego zacisk jest 4 tłoczkowy brembo i klocki brembo. Po zakupie prawie z nówki rs-a i tak dałem tarcze do zabielenia i przy okazji sprawdzenia czy nie są zwichrowane (były idealne tak mi powiedzieli na szlifierni), z racji że klocki były zużyte w 1/4 kupiłem komplet nówek brembo (to samo co fabryczne). Wykonałem po ułożeniu się zestawu 5 hamowań pod rząd ze 150-170km/h do 20km/h, zero ale to zero różnicy w działaniu hamulców!!! :-) W swoim seryjnym wykonałem dwa hamowania pod rząd z 220km/h do 60km/h i później hebel był już gumowy, prawie hamulców nie było! Teraz temperatura w ogóle nie robiła na nich wrażenia (a nawet jakby lepiej działały jak się rozgrzały) :-), przy okazji zobaczyłem że tył kłania się do wymiany ale tam pójdą klocki EBC Yellow Stuff (mk3 RS tylne hamulce ma takie same co nawet ff mk2 i każdy mk3). Dla zainteresowanych do zwykłego mk3 nie montujcie zestawu z RS-a bo wszystko wam podejdzie plug&play ale popa abs i pompa hamulcowa w zwykłym mk3 jest nie przystosowana do takiego upgrade. W ST mk3 nie ma problemu ale w mk3 st na oryginalnych felgach 18" trzeba zastosować dystanse min. 5mm bo felga będzie tarła bokiem o nowy duży zacisk brembo!!! link dla zainteresowanych https://www.youtube.com/watch?v=MSdEcHf7FMY cytat z artykułu o focus mk3 RS (hamulce) .......Zaskakująco wydajne są hamulce zastosowane w nowym Focusie RS. Ich cykl testowy, który musiały przejść bez zmniejszenia skuteczności, wyniósł 13 hamowań z 214 km/h, bez zbędnych odstępów czasu. Na torze dało się odczuć, że Ford przyłożył dużą wagę do wydajności tego układu. Mimo bardzo dynamicznej jazdy nie było śladu po fadingu.........

Matych
01-04-2017, 20:07
Czytaj ze zrozumieniem ja nie pisałem o ST/RS zresztą sam napisałeś że nie podejdzie, sam mam wymienione na większe.Rozmawiamy tu o klockach i tarczach różnych firm a nie zmianie całych systemów.Fajnie że tak masz ale to raczej nic nie wnosi w tym wątku.

jarekfxsilver
02-04-2017, 06:06
Napisałem również że tylne klocki ATE (firma świetna ale są lepsze) które są na 1 montaż wylecą u mnie z tyłu (już i tak jest ich koniec) i zostaną zamontowane EBC Yellow Stuff. Polecam konsultacje z firmą topbrakes.pl Oni Ci pomogą ulepszyć hebel dobierając odpowiedni zestaw. Seria jest ok. dla osób jadących z pkt. A do B jak ktoś wymaga już od hamulców czegoś więcej to polecam ich usługi. ZAWSZE JEST CO POPRAWIAĆ PANIE KOLEGO :-) To że trzeba wymienić pompę hamulcową i pompę ABS uwierz mi też nie jest dla niektórych problemem!!! :-) Znam gościa (bardzo fajny człowiek) który w swoim focus mk3 1.6 EB wymienił hebel na ten s RS-a i stąd wiem że musiał jeszcze wymienić pompę hamulcową i ABS-u. Wiec nie pisz że nie ma czego poprawiać bo jest, a info napisałem dla osób które może chciałyby się podjąć takiego upgrade i żeby mieli wiedzę że jak kupią kiedyś hebel z RS-a to i dwie pompy muszą kupić. A klocki polecam EBC Yellow Stuff (polecam poczytać opinie właścicieli różnych aut co mają te klocki).

RAFIXX
02-04-2017, 07:01
Możesz jeszcze dać TRW ta firma także składa Forda fabrycznie

bestia150
02-04-2017, 08:31
Znam gościa (bardzo fajny człowiek) który w swoim focus mk3 1.6 EB wymienił hebel na ten s RS-a i stąd wiem że musiał jeszcze wymienić pompę hamulcową i ABS-u.
Jeśli było to spowodowane jakąś usterką to Ty też się szykuj na wymianę, bo pompa oraz serwo w 1.6EB i 2.0EB są takie same. Zgadza się natomiast, że w RS te elementy są inne i sam montaż tarcz nie wystarczy do bezpiecznego działania hamulców.

Chwalone są klocki Hawk Performance HPS. Sam mam zamiar je przetestować przy wymianie.

jarekfxsilver
02-04-2017, 14:13
Nie wiem czym u Niego była spowodowana ta awaria ale jeżeli ten zestaw w ogóle nie nadawałby się do st to dlaczego jest sprzedawany przez https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st/products/big-brake-upgrade-kit (zamiast napisu brembo jest mountune i sprzedawany jest do ST a do zwykłego mk3 niestety nie) i http://www.pumaspeed.co.uk/product-Focus-RS-Mk3-Front-Brake-kit-Suits-ST250_17372.jsp ??? Na forum focusst.org z amerykańcami piszę i cały zestaw z rs-a działa poprawnie w mk3 ST :-) Coś tu nie tak z tym co piszesz. Twoja teoria się nie sprawdza z tym wszystkim co tu wyłożyłem :-) Dzisiaj pomęczyłem ostro furę i powiem szczerze że seryjne heble to jakaś pomyłka, brembo dzisiaj ani razu mi nie spuchły a dostał w palnik i to dobry bo robiłem zapisy parametrów auta w Accessport V3 od Cobb żeby wysłać do Stratified Automotive dane do modyfikacji mapy :-) Daj sobie spokój z tymi HAWK-ami (jak chcesz porównywać wymianę samych klocków do upgrade hebli), wejdź na forum focusst.org ja wiele info ciągnę od nich. wielkość klocószków seryjnych jest jakaś mikro, te brembo są wielkie jak żagle :-) Masz tu fotkę co prawda zacisku ApRacing ale tez 4 tłoczek pod tarcze ok. 350mm. Widzisz różnicę? :-)

Wojtek O.
02-04-2017, 14:37
Wykonałem po ułożeniu się zestawu 5 hamowań pod rząd ze 150-170km/h do 20km/h, zero ale to zero różnicy w działaniu hamulców!!! :-) W swoim seryjnym wykonałem dwa hamowania pod rząd z 220km/h do 60km/h i później hebel był już gumowy, prawie hamulców nie było! Teraz temperatura w ogóle nie robiła na nich wrażenia (a nawet jakby lepiej działały jak się rozgrzały) :-)

Ta różnica prędkości max z których zaczynałeś hamowanie jest dość duża. Wierz mi dużo zależy od początkowej prędkości.
Osobiście wiele razy moim poprzednim Fiaciorem hamowałem z okolic 200 do powiedzmy 60-70kmh. Jedno hamowanie z 250 do 90 wyciągnęło tylnie klocki z zacisków i zagotowało płyn hamulcowy.

jarekfxsilver
02-04-2017, 15:09
Ehhh.... na szybkiego radzę poczytać forum amerykańskie - http://www.focusst.org/forum/focus-st-brakes/53681-focus-rs-brembo-brake-st-8.html

czuję że ktoś chce wmówić że czarne jest białe a białe jest czarne :-) Ja mam to aut, jeżdżę nim, dzielę się spostrzeżeniami swoimi, nie czyimiś itp. Miałem różne auta. seryjne heble w mk3 st są kiepskie bo szybko siadają, w wielu testach tego auta zwracano na to uwagę a w jednym z testów klocki zapaliły się.

eliano55
02-04-2017, 17:29
Ehhh.... na szybkiego radzę poczytać forum amerykańskie - http://www.focusst.org/forum/focus-st-brakes/53681-focus-rs-brembo-brake-st-8.html

czuję że ktoś chce wmówić że czarne jest białe a białe jest czarne :-) Ja mam to aut, jeżdżę nim, dzielę się spostrzeżeniami swoimi, nie czyimiś itp. Miałem różne auta. seryjne heble w mk3 st są kiepskie bo szybko siadają, w wielu testach tego auta zwracano na to uwagę a w jednym z testów klocki zapaliły się.

No dobra czyli jedyną altenratywą jest kupno focus ST? Generalnie nie chce zmieniać zacisków etc, ale wychodzi że jest to jedyny sposob zeby poprawić hamulce pod kazdym względem.

Wojtek O.
02-04-2017, 18:47
wszystko zależy jak bardzo chcesz poprawić moc hebli.

bestia150
03-04-2017, 07:59
jarekfxsilver, podjedź sobie do ASO jak nie wierzysz. Na pumaspeed masz napisane "The Kit comes complete with all parts to fit any Focus Mk3".

Podsumowując skoro można go zamontować do 2.0EB to można też do 1.6EB, a Ty siejesz jakieś niesprawdzone plotki ;)

Dzixon
28-04-2019, 14:33
Na ostatnim przeglądzie olejowym przy 65tys. w ASO (serwis 4+) powiedzieli mi że do wymiany są już tarcze i klocki z przodu. Będę je sam wymieniał. Proszę o pomoc, który zestaw będzie lepszy?
Samochód to Ford Focus mk3 2014 przedlift 1.6tdci (95->132PS) Edition.

Z tego co wyczytałem najlepiej jak w oryginale tarcze ATE+klocki FERODO. Chyba że polecacie coś innego

Zestaw 1:
tarcze: https://aparts.pl/partscatalogue/24-0325-0199-1-ate-tarcza-hamulcowa,11-24~90325~60199~91-0003-00082--24~90325~60199~91.aspx
klocki: https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet-ferodo-fdb4319,0-62-fdb4319-1663029.html#100030

Zestaw 2:
tarcze:https://ford.sklep.pl/product-pol-14637-tarcza-hamulcowa-Ford-przod-300mm-1520297.html
klocki: https://ford.sklep.pl/product-pol-13602-klocki-hamulcowe-Ford-kpl-przod-1712024.html

Pytanie też czy tarcza 300mm wchodzi bez problemów, w większośi widzę tarcze 278mm. Jeszcze nie mierzyłem swojej ale pytam zapobiegawczo

weuek
28-04-2019, 17:31
Na wszystkie twoje pytania udzielono tutaj odpowiedzi tysiąc pięćset sto dziewięćset razy. Pokonaj lenia i przeczytaj.

:-)

voodo
28-04-2019, 19:24
65tyś i już wymiana tarcz?

Dzixon
29-04-2019, 09:29
Na wszystkie twoje pytania udzielono tutaj odpowiedzi tysiąc pięćset sto dziewięćset razy. Pokonaj lenia i przeczytaj.

:-)

Przeczytałem ten temat przed napisanie postu i doszedłem do konkretnego wniosku który przytoczyłem. Zapytałem o dwa zestawy, które wynikają z wspomnianych wniosków. Nie wiem czy tarcza Forda oryginalna z 2 zestawu, która powinna być ATE jest godna polecenia, tym bardziej że jej cena jest niższa niż ATE z 1 zestawu oraz czy klocki FoMoCo z 2 zestawu są porównywalne z klockami z 1 zestawu, mimo że oba to Ferrodo. Jakoś na to nie znalazłem odpowiedzi na forum...
Mam nadzieję, że ktoś miał już doczynienia z elementami z tych zestawów i coś mi doradzi.

65tyś i już wymiana tarcz?
ASO powiedziało że już stan krytyczny tarcz i klocków, ale wiadomo o co chodzi, żeby już naciągnąć klienta, tym bardziej że wołali za to ponad 1000zł. W tym momencie przygotowuję się powoli do tego że będę to musiał zrobić w najbliższej przyszłości

weuek
29-04-2019, 09:47
Przeczytałem ten temat przed napisanie postu
Ten to ma raptem kilka stron, a takich tematów jest kilkanaście i mają one dziesiątki, a nawet setki postów.

Mój wniosek jest taki, ze najmniej to się opłaca kupić hamulce "oryginalne", czyli w pudełku z logiem zamawiającego.

Czy zwykłe ate, zimmermann, bosch, ferodo (przez jedno "r", bo przez dwa to podróbka), trw, brembo czy jurid (teraz to "oryginał" f.o.r.d.a), to jeden pies. To wszystko standardowa wydajność. Zobacz ile kosztują tarcze dba, ebc czy black diamond - tu jest dopiero różnica. A gdy się nie znasz, to i tak lepszych/droższych nie docenisz.

A nawet wśród klocków ferodo jest wybór od 100 do 600 zł (do tego samego auta) - a to nadal to samo logo na pudełku.

Peter841
07-05-2019, 13:21
Witam.
Panowie i Panie szykuje się do wymiany klocków hamulcowych w moim aucie FF
Kombi MK2 i mam pewien dylemat, a mianowicie zastanawiam się nad dwoma rodzajami. Który Wy wybraliście bądź może jest ktoś kto przedstawi mi różnicę jednym a drugi, klockiem.
1 ATE
https://ford.sklep.pl/product-pol-17663-klocki-hamulcowe-ATE-kpl-przod.html

2 FERODO
https://ford.sklep.pl/product-pol-16797-klocki-hamulcowe-Ferodo-Premier-przod-POLECANE.html

Pomożecie?