Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze
sierra_79 05-04-2017, 14:03 Focus 1,6 benzyna 105 KM.
Świeci się kontrolka silnika, czasem ciągle, niekiedy tylko miga. Gdy silnik pracuje na obrotach poniżej 1k wpada w drgania, pomiędzy 1,5k a 2k trochę go dławi. Diagnoza wykonana za pomocą komputera (nie znam się, mechanik ma komputer pozwalający na diagnostykę różnych marek aut, nie wyspecjalizowany w Fordzie) wskazuje na przerwy w zapłonie na III cylindrze. Mechanik wymienił cewkę, kable i świece. Problem nie zniknął. Sprawdził również kompresję, według niego jest ok. Ma ktoś pomysł, co może być przyczyną usterki?
To masz to samo co ja. Właśnie z tym próbuję walczyć. To samo co u Ciebie zmienione i nic. Z tym, że wypadają u mnie zapłony na 2 i 3 cylindrze. Z cewki zapłonowej iskra podawana jest właśnie jednocześnie na 2 i 3 cylinder. Jeden jest wtedy w fazie sprężania a drugi wydechu i dlatego ta iskra mu nie przeszkadza, upraszcza natomiast sterowanie zapłonem. Ja byłem w ASO i stwierdzili "z całą pewnością", że to przewody zapłonowe.To "stwierdzenie" fałszywe zresztą, kosztowało mnie 210 zł. Przewody wymienione i oczywiście nie pomogło. Tak więc ostrzegam kolegów przed "fachofcami" z ASO w Warszawie na Radzymińskiej. Dodatkowo także dlatego, że telefonicznie dali do zrozumienia że nie chcą zajmować się moim samochodem - bo mają dzisiaj dużo klientów. Innymi słowy, można rzec "spadaj!"
Jedynym wyjściem wydaje mi się w tej chwili wczytanie na nowo oprogramowania. I tu zwróciłem się do kolegi mayak'a z naszego forum. Może zgodzi się mi pomóc.
sierra_79 05-04-2017, 17:55 Mój mechanik twierdzi, że problem nie dotyczy, posługując się terminologią informatyczną, hardwaru związanego z zapłonem (czytaj: świec, przewodów i cewki). Już zapłaciłem za wymianę tych części, jednak w przypadku potwierdzenia na 100%, że ich wymiana była zbędna, ma włożyć stare, poza świecami i ponownie się rozliczymy.