Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wadliwe opony czy coś z zawieszeniem ?
basior87 07-04-2017, 07:06 Witam. Pisałem już wcześniej o problemach z drżeniem w samochodzie ale temat wraca bo czas kupić nowe letnie opony.
Od jakiegoś czasu miałem problem z drżeniem auta. Po wymianie opon na zimowe drgania ustały. Obejrzałem opony i okazało się że 3 sezonowe Nokiany zaczęły się rozpadać. Były założone na tylną oś. Rozmiar 235/40/18
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17841657_1921253138122138_247929151_n.jpg?oh=3af6f 2668b05dcba9bb586662c72d8f7&oe=58E9C917
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17793310_1921253098122142_304166440_n.jpg?oh=63d9d 1265e9fae0f898a727ea953b9d8&oe=58E8D60B
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17806740_1921256538121798_97911845_n.jpg?oh=460fdc cea8bcb90889d999c3d13ce4d2&oe=58EA0B98
Opona pękła prawie w całym obwodzie od strony środka. Na drugiej oponie także powoli zaczyna sie coś dziać (zdjęcie niżej)
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17821577_1921253091455476_1132279240_n.jpg?oh=9f6c 6e63a7f47c1aa97343618cf166dd&oe=58E9A162
Na zarzuty że opony są już mocno zdarte powiem tylko że bieżnik był mierzony i ma 5,5mm - 6mm. Opon mają 3 sezony i ok 20-25tyś km przejechane.
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17821596_1921253144788804_605359522_n.jpg?oh=ff093 0716b322e6a486af7c25ce1e44e&oe=58E9A036
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17821661_1921253061455479_84478667_n.jpg?oh=b2f9cc 4cfbdb0bbe552a03d6c9f9c311&oe=58E9A33B
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17821638_1921253131455472_820900250_n.jpg?oh=beafb 5067415c227a436486e5a6324a5&oe=58E8D6C7
Teraz moje pytanie. Czy to jakaś wada fabryczna opon czy może coś się dzieje z zawieszeniem? Opony były na tylnej osi. Druga kwestia jakie opony kupić? Do tej pory uważałem że lepiej kupić lepsze (droższe) opony bo są bezpieczniejsze... Ale czy tak do końca jest.
Linki do zdjęć jakby nie działały
http://i.imgur.com/h7MoT5L.jpg
http://i.imgur.com/nMmtvMK.jpg
http://imgur.com/a/Q2Di7
http://i.imgur.com/Zzdvger.jpg
http://i.imgur.com/QsVqN9T.jpg
http://i.imgur.com/rsZb8US.jpg
http://i.imgur.com/Xl6RHjd.jpg
Ja bym sprawdził tylną zawiechę. Moim zdaniem coś nie halo jest z geometrią. Nie za dużo wiatru pompujesz?
Wytaplane z MotoG3
rumunn95 07-04-2017, 08:27 Jakbu bylo duzo wiatru zdarlo by srodek tutaj raczej za malo ;)
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
basior87 07-04-2017, 10:44 Mam czujniki w kołach więc ciśnienie zawsze jest prawidłowe. Co dokładnie powinienem sprawdzić w tylnym zawieszeniu? Myślałem że geometrie ustawia się tylko z przodu? Ta jedna opona ma tylko delikatne pęknięcie jak na foto Bez wytarć. A ta co tak biła do nawet się wytarła bo się delikatnie pofalowała. Jakby było coś z geometrią to pewnie byłby wytarte równomiernie na całym obwodzie. A jeżeli to zawieszenie to muszę sprawdzić opony zimowe. Tej zimy zrobiłem na nich ok 7tyś km więc powinno być coś widać.
cattani75 07-04-2017, 10:51 Czujniki ciśnienia alarmują, że jest źle, jak jest duuuuży spadek. Chyba, że sprawdzałeś regularnie odczyty.
Coś nie tak z geometrią,
Są nierówno zużyte...
basior87 07-04-2017, 11:18 Czujniki ciśnienia alarmują, że jest źle, jak jest duuuuży spadek. Chyba, że sprawdzałeś regularnie odczyty.
Sprawdzałem dość często więc ciśnienia jestem pewny
Co do zużycia to druga opona wygląda normalnie nie licząc tych delikatnych pęknięć. A ta bardzo popękana jest zużyta tylko w tych miejscach "pofalowanych" Więc zużycie praktycznie takie same na całej oponie.
to może po prostu opony do du..y ale sprawdził bym geometrie tylnego zawieszenia - niech zerkną bo szkoda nowych opon.
basior87 07-04-2017, 11:27 No właśnie szkoda. Stąd moje pytanie. Ale teraz mam dylemat jakie oponki kupić. Czy raczej jakieś tańsze skoro "formowe" się rozleciały po tak krótkim czasie?
Na pierwszej fotce widać jak opona ma zjechaną krawędź.
Jeżdżę na Nokianach od wielu lat i po znacznie większych przebiegach nigdy opony tak nie wyglądały.
Regularne sprawdzanie ciśnienia to nie wszystko, min. raz w roku warto sprawdzić geometrię, w stosunku do kosztu opon żaden to wydatek.
Zrób zdjęcie od tyłu auta jak wyglądają koła. Wewnętrzna strona opon zjechana, to wygląda jak byś miał /\ czyli tuleje do wymiany - ale to tylko moje przypuszczenia.
basior87 07-04-2017, 18:06 Na pierwszej fotce widać jak opona ma zjechaną krawędź.
Opona jest pofalowana na wewnętrznej krawędzi i to dlatego.
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17821345_1921429698104482_1158866253_n.jpg?oh=61de 5b0eedd20c5c4968af3d6489a3b3&oe=58EAC509
Teoretycznie zimowe powinny wyglądać podobnie jak te nokiany bo przebieg podobny i na tych i na tych, a wszystko wygląda normalnie. Tak samo jak koła patrząc od tyłu samochodu.
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17821289_1921424861438299_2069522671_n.jpg?oh=e2c9 6efe5d69702666594897f3960fe9&oe=58E9B72E
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17841868_1921424848104967_1590824635_n.jpg?oh=4bad fd12b8b8b6ccd1c2fa7e12545866&oe=58EA94D4
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17821210_1921424814771637_431818681_n.jpg?oh=dc04a 7de1ca99d311ad578e25a84c44a&oe=58E98295
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17841671_1921424794771639_209190592_n.jpg?oh=3db4d 5bc02246ab2c3bb6fc911a78248&oe=58EA899C
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17842462_1921424868104965_2105854399_n.jpg?oh=e8d1 c28d5982de658ed65fd73f64167b&oe=58E9CB0A
stingerA6 07-04-2017, 18:28 Może to tylko złudzenie, ale lewe tylne koło jakby nie miało zbieżności.
Ja tam widzę, że te uszkodzone opony mają oznaczenie XL extra load, a zimówki zapewne nie. Nie zdziwię się jak w tym leży problem, koła z tyłu delikatnie muszą być pochylone dla poprawy trakcji, ale ponad normatywnie to mogą się takie akcje dziać + wzmocniona ściana boczna opony. Możliwe, że niewłaściwy poziom ciśnienia w oponie też zrobił swoje (pomijam wskazania takich bajerów jak czujniki, manometr to manometr).
basior87 08-04-2017, 05:01 https://www.olx.pl/oferta/traktorek-kosiarka-silnik-b-s-12-km-CID628-IDltuSm.html#9070489b3f
troszkę to złudzenie bo dla mnie wygląda to normalnie.
poza tym ta mocniej uszkodzona opona była po prawej stronie. Tak czy siak sprawdzę cały tylny zawias dla pewności.
Ja tam widzę, że te uszkodzone opony mają oznaczenie XL extra load, a zimówki zapewne nie. Nie zdziwię się jak w tym leży problem, koła z tyłu delikatnie muszą być pochylone dla poprawy trakcji, ale ponad normatywnie to mogą się takie akcje dziać + wzmocniona ściana boczna opony. Możliwe, że niewłaściwy poziom ciśnienia w oponie też zrobił swoje (pomijam wskazania takich bajerów jak czujniki, manometr to manometr).
Popytam oponiarza co on o tym sądzi i dam znać. Co do ciśnienia to naprawę sprawdzam ciśnienie dość często z przyzwyczajenia bo 2 lata temu uciekało mi powietrze z przedniej opony a dokładnie kominkiem więc sprawdzane było często. I tak mi zostało. Jeszcze jedna rzecz. Jak odkładałem opony do leżakowania na zimę 2 lata temu oponki były dobre. Po założeniu na wiosnę po przejechaniu ok 500km zaczęło sie delikatne bicie. Ale to było bardzo delikatne, a z czasem to narastało. Po drodze podejrzenie padło na łożyska kół które wymieniłem bo odgłos przypominał troszeczkę wycie takiego łożyska. I dziwne że opona sie tak pofalowała.
Teraz z innej beczki. Zawiecha tylna do gruntownego sprawdzenia ale teraz jakie oponki polecacie?
A nie masz obtarć gdzieś na nadkolu ? Jakie masz ET tych 18 na lato ?
Moim zdaniem to wygląda jakby opona się obtarła do opasania stalowego który zaciągnął wodę i zgnił i zaczyna się to wszystko rozwarstwiać.
basior87 08-04-2017, 16:45 A nie masz obtarć gdzieś na nadkolu ? Jakie masz ET tych 18 na lato ?
Moim zdaniem to wygląda jakby opona się obtarła do opasania stalowego który zaciągnął wodę i zgnił i zaczyna się to wszystko rozwarstwiać.
Felgi oryginalne dedykowane do mondeo, ale miałem na początku takie samo przypuszczenie. Sprawdzałem i nic nie ociera. Poza tym opona "biła" i na początku myślałem że to tylko wyważenie. Dałem do wyważania i wulkanizator nic nie zauważył Wyważył a opona dalej biła coraz mocniej. I jeszcze raz napiszę że praktycznie całą opona jest pofalowana od wewnętrznej strony. Przypuszczam że to była przyczyna bicia.
U mnie powodem darcia była zbieżność. Raczej brak.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Nie ma co robić sensacji, na 100 % to wina zawieszenia i jego geometrii. Widziałem już setki takich opon,często po źle zrobionej naprawie po np. Kolizji wychodzą takie kwiatki.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Witam . A czy wiesz czyjej produkcji jest ten nokian finlandzkiej czy ukraina bądź rosja?
A na lato polecam albo Continental lub Bridgestone zależy też ile km robisz dużo czy raczej mało . Tańsze opny tej dolnej półki bym odrzucił większe prawdopodobieństwo że będą miały owe bicia bądź popęka kort często też nie dają na tekie opony gwarancji ewentualnie opony falken
mondeo70235 09-04-2017, 21:31 napisze tak jak kupiłem mondeo miałem nokiany strasznie huczały rozmiar 235/40R18 nadwozie kombi strasznie je poząbkowało zmieniłem na BREGISTONE POTENZA ADRENALIN ZROBIONE przez dwa sezony 60tys km i wymienione na nowe i znowu dwa sezony 65tys km w tym roku nowe i smiga a dodam tamte komplety kolega użytkował i użytkuje ze względu na to że dużo śmigam to zmieniam częściej ale dla pewnośći zrób sobie geometrie przód tyłmondeo jest czułe na boczne uderzenia np. krawężnik
basior87 18-04-2017, 16:14 Dzisiaj miałem chwilkę czasu więc auto sprawdzone. Wszystko jest dobrze. Zbieżność ok , amorki ok , zawieszenie bez najmniejszego luzu. Sprawdzone w dwóch różnych miejscach. Więc to raczej jednak wadliwa opona.
Zobaczysz wraz z kolejnym kompletem opon :)
basior87 18-04-2017, 18:22 Byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzili naprawdę dokładnie, ale jakoś nie dało mi to spokoju więc byłem jeszcze w niezależnym warsztacie i wszystko wygląda wręcz bardzo dobrze. Poza tym zimówki po całej zimie wyglądają normalnie. Jeżeli to faktycznie wina opon to musi być jakaś wada fabryczna. Ciekawe co na to firma Nokian.
basior87 19-04-2017, 09:54 W przyszłym tyg podjedzie do mnie gość z Nokiana je obejrzeć. Zobaczymy co powie. Szkoda że nie mam paragonu bo wtedy duże prawdopodobieństwo że dostałbym nowe (o ile to wada opon) ;)
No jak by uznali to byłby to dla mnie szok.
Dla mnie też. Generalnie firmy oponiarskie nie są skore do uznawania reklamacji. Dębica dawała kiedyś na swoje opony gwarancję life-time. Ale sam reklamowałem oponę (rozwarstwienie przy rancie) i nic nie wskórałem.
Mnie dosyc trudno jest sobie wyobrazic wade fabryczna polegajaca na nierownym scieraniu opony. Wydaje mi sie ze mieszanka jest taka sama na srodku i na krajach opony.
W szczegolnosci zawsze moga twierdzic ze naprawiles zawieszenie po zniszczeniu opony i ciezko udowodnisz ze bylo inaczej.
No ale tez jestem ciekaw werdyktu.
Jak mi w GY UG8 w ciagu pierwszej zimy wyskoczyla bula na scianie opony, to wszystkie serwisy twierdzily ze nie da sie tego reklamowac. Nawet nie probowalem. Choc bylem pewien ze do zadnej wiekszej dziury tym kolem nie wjechalem. Inna sprawa ze przejechalem na tej oponie kolejne 3 sezony i sie bula nie powieksza (ale mam ja od nowosci na tylnej osi)
jendrekmak 19-04-2017, 13:36 Byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzili naprawdę dokładnie, ale jakoś nie dało mi to spokoju więc byłem jeszcze w niezależnym warsztacie i wszystko wygląda wręcz bardzo dobrze zakładali głowice na wszystkie koła czy tylko przejechałeś kołami przez rolki? jeśli tylko rolki to wątpię w dokładność pomiarów. u mnie sprawdzałem geometrię raz na rok i pilnowałem żeby zawsze była ok a i tak na rolkach w stacji diagnostycznej wychodziło, że mam złą zbieżność (bo tylko to sprawdzają przy przeglądzie technicznym)
przydał by się odczyt całej geometrii kół (zbieżność, kąty pochylenia, etc.)
basior87 20-04-2017, 05:23 Mnie dosyc trudno jest sobie wyobrazic wade fabryczna polegajaca na nierownym scieraniu opony.
Tylko że nierówne ścieranie się jest spowodowane pęknięciem metalowego oplotu wewnątrz opony. Dlatego opona pofalowała się i "biła" podczas jazdy a później pęknięcie wyszło na zewnątrz opony. To jest teoria mojego wulkanizatora.
zakładali głowice na wszystkie koła czy tylko przejechałeś kołami przez rolki? jeśli tylko rolki to wątpię w dokładność pomiarów. u mnie sprawdzałem geometrię raz na rok i pilnowałem żeby zawsze była ok a i tak na rolkach w stacji diagnostycznej wychodziło, że mam złą zbieżność (bo tylko to sprawdzają przy przeglądzie technicznym)
przydał by się odczyt całej geometrii kół (zbieżność, kąty pochylenia, etc.)
Byłem i na rolkach na przeglądzie gdzie sprawdzili mi geometrie tylko przy przejeździe. Sprawdzili też amorki i całe zawieszenie. Jednak też nie bardzo wierze w takie urządzenia dlatego pojechałem jeszcze do mechanika który ustawia zbieżność i on pozakładał już sprzęt pomiarowy na koła i sprawdził dokładnie. Wszystko jest ok. Nie miał nawet co poprawiać.
Ciekawe czy znaczenie mają też opony przy zbieżności. Sprawdzić byłem na zimówkach 215/55/16 (chyba taki rozmiar) teraz mam założone nowe letnie 235/40/18 . Może przejechać z ciekawości i sprawdzić jeszcze raz?
Bo jeżeli zawieszenie jest dobre i ciśnienie w kołach też było ok to nie widzę innej możliwość jak wada opony. Zobaczymy co powie gość z nokiana. Powiedział że bardzo chętnie zerknie na opona jak będzie przejeżdżał.
A może ktoś kupował takie oponki w 2013r i ma paragon to chętnie go przygarnę ;)
jendrekmak 20-04-2017, 08:44 Sprawdzić byłem na zimówkach dla geometrii nie ma znaczenia jakie opony miałeś założone
|