Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Nieszczelnośc w okolicy wtrysku po wymianie uszczelnienia, gdzie szukać dalej?


atomics
09-04-2017, 13:14
Hej, od zakupu widziałem że prawy wtrysk (najbliżej filtra) ma jakąś nieszczelność doczytałem co mogłem z działu fotorelacji i do roboty. Na pierwszy ogień poszedł oring powrotu paliwa - bo najłatwiej, oring w ASO dostałem od 1.8 tddi bo do 1.6 tdci sprzedawali tylko w kompletach, rozmiar wydaje się ten sam. Problem dalej występował więc dalsze kroki to wymiana podkładki, uszczelki i ustalacza - na wszelki wypadek także. Nie ruszałem przy tej operacji szpilek. Wtrysk ogólnie bardzo czysty poprzedni właściciel jakieś 60 tyś. temu zlecał uszczelnienie wszystkich więc nawet czyszczenia nie wymagał. Niestety problem dalej pozostał i ogólnie mam wrażenie, że rozmiar zachlapania się poszerza.

Pytanie jest następujące czy w okolicy prawego wtrysku może coś jeszcze "chlapać"? zanim zacznę wymieniać wszystko to wolę się podpytać. Może źle zrobiłem że nie ruszałem szpilek? Ogólnie też mam wrażenie, że przewód powrotu paliwa bardzo słabo jest osadzony w gnieździe wtryskiwacza (na starym oringu tak samo siedział) jak ruszam pozostałymi to siedzą ok, ten jakby się "kiwał" bardziej, a mam jeszcze oring z transita, który wydaje się grubszy może podmienić?

Na zdjęciach starałem się przedstawić więcej, gdyż diesla dopiero się uczę i jest szansa, że po drodze coś tam jeszcze będzie nie tak.

Będę wdzięczny za wszelkie pomysły lub wasze przypadki.

madamsz
09-04-2017, 13:23
Umyj wszystko benzyna ekstrakcyjną i bardzo często sprawdzaj, zobaczysz gdzie przecieka, ale najczęściej na przewodach powrotu - tak to wygląda. Może już jest wyrobiona plastikowa nasadka, albo oring który wymieniłeś jest odrobinę luźny i nie robi dobrego uszczelnienia. Może tez przewód gdzieś jest uszkodzony.

Mariusz

PS. kluczem sprawdziłeś, czy rurka doprowadzenia paliwa do wtrysku nie ma przypadkiem luzu ?
(ale czepiam się, bo to mokre od góry :) )

krzys1968
09-04-2017, 13:38
A jak założyłeś uszczelkę ta czarna w gniazdo, gdzie wkłada się wtrysk?

atomics
09-04-2017, 13:53
Przewodowi paliwa jeszcze się przyjrzę ale raczej było ok z nim i jest dokręcony. Uszczelka najpierw w gniazdo dopiero wtrysk - nie zakładałem na wtrysku, dodatkowo odrobinę przejechałem ją olejem i siedziała dobrze.

krzys1968
09-04-2017, 14:15
A wlorzylej ja na zewnetrza czesc tuleji tez czy tylko wlozyles w gniazdo , soory ze tak dokladnie pytam

madamsz
09-04-2017, 14:36
Oring na przewodach przelewowych zakłada się na plastikową końcówkę przewodów w taki rowek, wkłada do wtryskiwacza i zapina zawleczkę metalową.

Mariusz

PS. nie doczytałem :), piszecie o wtrysku a ja o przewodach powrotu paliwa :), może jeszcze jest uszkodzona końcówka plastikowa od tych przewodów. Wtrysk jak będzie nieszczelny od dołu to i kompresja podczas pracy powinna być widoczna koło wtryska

atomics
09-04-2017, 15:16
Przy oringu nie ma czego zepsuć. Pomyślę nad kompletem oringów z 1.6 tdci żeby to wykluczyć na 100%, przewody powrotu 100 parę złotych to bez tragedii lub poszukam z używki żeby samą końcówkę wymienić.

madamsz
09-04-2017, 15:27
Chyba 2 lata temu kupiłem komplet dla jednej sztuki :), ale robiłem wtedy wszystko na dwóch wtryskach, cały komplet na wtryskiwacz i część przelewową na 2 wtryski - bo wyglądało dziwnie.
Cztery oryginały oringów kosztują 30zł i są takie same w 1.4 1.6 i 2.0 TDCI
a końcówka na przewody paliwowe chyba około 20zł/sztuka

Mariusz

cyberion84
09-04-2017, 20:39
ten jakby się "kiwał" bardziej, a mam jeszcze oring z transita, który wydaje się grubszy może podmienić?

Mam to samo tylko 1.6 TDCI. Wymieniłem cały komplet oringów przelewu. Bo tylko komplet można kupić do 1.6 i chwilę było ok. Po 2-3 miesiącach znów ten sam. 4-ty bliżej filtra paliwa. Co prawda u mnie nie jest tak zachlapany jak u Ciebie, ale dałem sobie już z tym spokój.

https://thumb.ibb.co/dJkmWQ/2016_10_20_15_47_41.jpg (https://ibb.co/dJkmWQ) https://thumb.ibb.co/hoh0rQ/2016_10_20_15_47_49.jpg (https://ibb.co/hoh0rQ)

Na zdjęciu ze strzałkami wymieniłem te oringi i niewiele to dało na dłuższą metę.

Edited: "Uszczelka pod turbinę na wyjściu - nie ma jej wcale" błąd ona jest razem z tym plastikiem czarnym.

atomics
10-04-2017, 09:40
W ogóle widzę, że na wskazanym zdjęciu tam gdzie jest wskazany oring przewietrzania silnika do układu ssania jest zaciśnięta opaska, u mnie jest brak więc sobie założę. Zamówiłem całe przewody, gdyż komplet oringów nie jest tak znacznie tańszy i może wymienię całość.

cyberion84
10-04-2017, 10:16
Zamówiłem całe przewody, gdyż komplet oringów nie jest tak znacznie tańszy i może wymienię całość.


I bardzo dobrze. Ten oring chyba występuje razem z tą rurka w kształcie kolanka. Zawsze możesz to polaczenie czyms owinąć i zacisnac opaskami zaciskowymi, ale wtedy to juz bedzie prowizorka. Ja kupiłem nowe i jakoś to wyglada.

Krzysiek32311
30-05-2022, 16:59
Cześć ja z pytaniem apropo dostępności uszczelek wtryskiwaczy benzynowych do duratec 2.0. Szukam tego i szukam w internecie i nie mogę znaleźć. Pytanie czy są one wgl dostępne? Najbardziej chodzi mi o uszczelkę pomiędzy kolektorem ssącym a wtryskiem, ponieważ jedną z nich mam w tragicznym stanie. I tak wiem że tutaj tematem głównym jest diesel a nie benzyna ale proszE bez hejtu.